abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:21:09 #1
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118383964
Ik zou graag willen weten hoe het een en ander is geregeld en waar ik wettelijk sta. Het betreft 2 zaken bij hetzelfde bedrijf.

1.momenteel heb ik een 0 uren contract en behoorlijk wat reiskosten en deze zou ik een maand voor moeten schieten, dit heb ik gedaan. Daarna wilde ik de kosten echter betaald hebben en de regel was dat dat voor woensdag binnen moest zijn. disndag de lijst ingeleverd keurig aangenomen en ik wist niet beter dan dat hij betaald zou worden.

Echter kreeg ik donderdag (te laat dus) pas het formulier terug en is het afgewezen omdat ik (blijkbaar) een verkeerd formulier heb gebruikt. Alle data stond erop en bij het inleveren zeiden ze er niks van.

afgelopen maandag moest ik werken maar ik heb die donderdag al aangegeven dat ik niet kan komen als mijn reiskosten niet betaald worden. het was ONMOGELIJK om even mijn reiskosten (gedeeltelijk) te betalen, nou moet ik er bij vermelden dat zowel het bedrijf waar ik werk als het detacheringsburo waar ik werk zo flexibel zijn als een spijker.

nou ben ik dus afgelopen maandag niet wezen werken nu vind ik dat ze die dag moeten compenseren daar ik buiten mijn schuld niet kon komen en dus inkomsten misloop. kan ik hierin iets afdwingen?

2. bij de "training" die ruim een week was is aangegeven dat we de 1e 2 weken voor 50% betaald worden (hierdoor komen we dik onder minimum loon uit), de overige 50% krijgen we pas na 3 maanden als we er dan nog werkzaam zijn. mag dit zomaar???
  PR/Manusje van alles woensdag 24 oktober 2012 @ 19:23:28 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_118384048
Je werkgever is toch geen taxibedrijf? Jij moet toch zorgen dat je er bent.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:26:46 #3
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_118384189
Jij komt niet opdagen en dat is buiten jouw schuld?
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_118384283
Sorry maar als je niet eens een buffer heb om je reiskosten te betalen, dan doe je toch iets verkeerd... :')
I want some NASTY !!!
pi_118384637
Daarom dus zelf checken of je het goede formulier hebt. Het zijn jouw centen dus jij moet er voor zorgen dat alles klopt.

Als je niet kunt komen werken omdat je reiskosten niet worden betaald is dat jouw probleem. Jij hebt die baan aangenomen inclusief de verplichting om je reiskosten voor te schieten

Ws. heeft die bepaling in je getekende contract gestaan en uitgestelde betaling mag mits dat als een stok achter de deur is dat je na een training niet zo maar de poort uitloopt maar een bepaalde periode beschikbaar bent.
Ik ken mensen die ivm een gevolgde opleiding (betaald door de baas) 2 jaar lang bij die werkgever moeten blijven of anders de opleiding deels moeten terugbetalen.

Je hebt kortom geen poot om op te staan en ook niet echt een goede beurt gemaakt bij je werkgever en detacheringsbureau. Succes met het vinden van een volgende baan ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:35:50 #6
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118384654
quote:
13s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:26 schreef TallMan het volgende:
Jij komt niet opdagen en dat is buiten jouw schuld?
ik heb het meer dan een maand voorgeschoten, hun faalde door het niet uit te betalen, ik ben geen milionair als ik geen geld heb kan ik niet reizen dat is niet zo vreemd toch?? zeker als je nagaat dat ik 1e 2 weken half salaris kreeg
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:36:10 #7
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118384664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef nasty_popovich het volgende:
Sorry maar als je niet eens een buffer heb om je reiskosten te betalen, dan doe je toch iets verkeerd... :')
een maand voorschieten lijkt me voldoende
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:44:24 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_118385028
Ik zou zeker als het de eerste keer is wel drie keer navragen of ik het goede formulier etc wel had gebruikt.

Verder ben je zelf niet komen opdagen, dus het lijkt me niet dat je veel te eisen hebt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_118385203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:35 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ik heb het meer dan een maand voorgeschoten, hun faalde door het niet uit te betalen, ik ben geen milionair als ik geen geld heb kan ik niet reizen dat is niet zo vreemd toch?? zeker als je nagaat dat ik 1e 2 weken half salaris kreeg
Van waar naar waar moet je reizen dan, en op welke manier?

Ga je elke dag met de taxi van Maastricht naar Groningen ofzo???
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:54:10 #10
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118385532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Van waar naar waar moet je reizen dan, en op welke manier?

Ga je elke dag met de taxi van Maastricht naar Groningen ofzo???
ik heb uitkering gehad en dus is het financieel gewoon wat krapjes een maand reiskosten en 2 weken half salaris was te doen meer niet. de vraag is wat ik hieraan kan doen want de winter staat voor de deur en ik zie het lijk al drijven als er problemen komen met sneeuwval en ik heb door mijn 0 uren contract dan dus nooit een poot om op te staan?
pi_118385636
Hoe reis je en wat is de afstand?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 19:58:45 #12
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118385783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hoe reis je en wat is de afstand?
trein 50 Km ofzo
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:01:54 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118385854
quote:

[..]

Jij faalde met de foute declaratie.

Ik zou maar heel creatief en assertief voor een oplossing gaan zorgen, als je tenminste echt gemotiveerd bent voor deze baan.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:22:55 #14
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118386688
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:01 schreef Lienekien het volgende:
Jij faalde met de foute declaratie.
nee want ik heb het ingeleverd en nagevraagd bij de leidinggevende of alles in orde was en die keek erna en legde het in het bakje uitbetalen.
quote:
Ik zou maar heel creatief en assertief voor een oplossing gaan zorgen, als je tenminste echt gemotiveerd bent voor deze baan.
mijn motivatie om een nieuwe baan te vinden die is heel hoog ja
pi_118386859
Beetje creatief zijn....misschien is er een collega waar je mee mee kunt rijden bijv? Niet komen opdagen omdat je de reiskosten niet kunt opbrengen komt op mij wel lam over. :')
Hallon!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 20:27:28 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118386902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 20:22 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

nee want ik heb het ingeleverd en nagevraagd bij de leidinggevende of alles in orde was en die keek erna en legde het in het bakje uitbetalen.

[..]

mijn motivatie om een nieuwe baan te vinden die is heel hoog ja
Wegblijven omdat je je reiskosten nog niet vergoed hebt, is dan niet echt verstandig.

Je moet toch ergens wel kunnen aankloppen om je het geld voor te schieten?
pi_118389163
TS er zijn honderdduizenden mensen die niet eens reiskosten vergoed krijgen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:16:13 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118389742
quote:
5s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:21 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
nou ben ik dus afgelopen maandag niet wezen werken nu vind ik dat ze die dag moeten compenseren daar ik buiten mijn schuld niet kon komen en dus inkomsten misloop. kan ik hierin iets afdwingen?
Dat kun je echt helemaal vergeten hoor. Domme beslissing.

quote:
2. bij de "training" die ruim een week was is aangegeven dat we de 1e 2 weken voor 50% betaald worden (hierdoor komen we dik onder minimum loon uit), de overige 50% krijgen we pas na 3 maanden als we er dan nog werkzaam zijn. mag dit zomaar???
Volgens mij wel. Training is iets anders dan werken. Op zich vind het redelijk logisch dat ze deels betalen voor de tijd die het je kost en ook heel logisch dat ze dat weer deels pas na een tijdje doen.

Het komt mij niet erg onredelijk voor allemaal.

Overigens: als in je OVK staat dat je reiskostenvergoeding krijgt, dan moet je dat natuurlijk gewoon krijgen. Aan jou de schone taak om op de juiste manier te declareren.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:21:58 #19
33954 ElisaB
pi_118390072
quote:
Je wordt normaalgesproken betaald als je productief bent (= werkt). Dus het is echt niet heel vreemd als je maar half wordt betaald als je nog getraind moet worden. Niet leuk voor jou wellicht, maar wel heel gebruikelijk.

Je lijkt een beetje boos. Is niet zo handig als je eindelijk vanuit een uitkering een baan hebt gevonden. Denk ff logisch na en kom van je troon ^O^
pi_118391025
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je wordt normaalgesproken betaald als je productief bent (= werkt). Dus het is echt niet heel vreemd als je maar half wordt betaald als je nog getraind moet worden. Niet leuk voor jou wellicht, maar wel heel gebruikelijk.

Hier ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Je bent eigenlijk nooit 100% productief in een functie gedurende de eerste paar weken (in geen enkele functie). Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens voor half geld werd gewerkt, daardoor. Inwerken valt m.i. gewoon onder bedrijfskosten.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_118391389
Verkeerde quote
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:40:54 #22
33954 ElisaB
pi_118391394
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hier ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Je bent eigenlijk nooit 100% productief in een functie gedurende de eerste paar weken (in geen enkele functie). Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens voor half geld werd gewerkt, daardoor. Inwerken valt m.i. gewoon onder bedrijfskosten.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn (maar dan moet je deze functie niet aannemen). Het gebeurt, ik vind het - zeker voor bepaalde functies & dito trainingen - logisch en verdedigbaar. En als ik graag de baan zou willen, zou ik het ervoor over hebben.
pi_118391533
quote:

[..]

Volgens mij bedoelt Elisa meer trainingen die je extra volgt waar zowel jij als het bedrijf beter van zouden moeten worden.

Is in de detachering vrij normaal dat zulke trainingen 's avonds in eigen tijd wordt gevolgd of 50/50.
pi_118391561
Hij gaat lekker.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:44:39 #25
33954 ElisaB
pi_118391634
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt Elisa meer trainingen die je extra volgt waar zowel jij als het bedrijf beter van zouden moeten worden.

Is in de detachering vrij normaal dat zulke trainingen 's avonds in eigen tijd wordt gevolgd of 50/50.
Goede kanttekening! Waarvoor dank :)

Ik ging ervan uit dat het een opleiding is waar TS buiten dit bedrijf ook nog iets aan heeft :)
  Manager PR/Moderator woensdag 24 oktober 2012 @ 21:57:18 #26
269689 crew  Viv
pi_118392644
quote:
:D Je mag blij zijn als ze je niet ontslaan wegens werkweigering.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 21:58:12 #27
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_118392718
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:54 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ik heb uitkering gehad en dus is het financieel gewoon wat krapjes een maand reiskosten en 2 weken half salaris was te doen meer niet. de vraag is wat ik hieraan kan doen want de winter staat voor de deur en ik zie het lijk al drijven als er problemen komen met sneeuwval en ik heb door mijn 0 uren contract dan dus nooit een poot om op te staan?
Ik zou het contract na laten kijken bij een rechtswinkel en vragen wat er precies staat als je door uitval van de spoorwegen niet op je werk kunt komen.

Dat je geen geld hebt om te gaan werken zou ik bespreekbaar maken bij je werkgever. Ik snap dat je krap zit vanuit een uitkeringsituatie. En het lijkt me meer als voldoende als je aan je leidinggevende vraagt of dat het goede formulier is. Daar moet je eigenlijk op kunnen vertrouwen op zijn antwoord. En vragen of ze het alsnog deze maand willen uitbetalen.
pi_118393912
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan nog zou ik dat sowieso nooit accepteren (ik begrijp dat dus simpelweg echt niet; dan leggen ze maar een terugbetalingsregeling voor. Dat is namelijk logischer én gebruikelijker in arbeidsland).

Het bedrijf profiteert daar direct van en zonder die training kom je er niet aan het werk. Je betaalt die cursus feitelijk zelf, dan kun je dat ook wel zonder het bedrijf doen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:38:54 #29
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118396126
quote:

[..]

inderdaad... zeker niet als je daarmee VER onder het minimum uitkomt want het uurloon is echt om te janken zo slecht. daarnaast leggen ze alle nadelen en risico`s vanaf dag 1 bij de werknemer neer.

het is heel makkelijk roepen ahh wees blij ach je krijgt tijdelijk wat minder of je moet tijdelijk ff dik knaken voorschieten maar dit is echt onredelijk als je alles optelt.

als je dan nog eens kijkt naar de secundaire arbeids voorwaarden dan weet je echt dat het niet slechter kan in nederland echt geloof me dit is verschrikkelijk mijn 1e maand kwam ik denk ik zelfs onder bijstands niveau uit 8)7

maar ik moet van mijn troon komen moet hartstikke blij zijn met die baan :')
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:38:57 #30
33954 ElisaB
pi_118396132
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan nog zou ik dat sowieso nooit accepteren (ik begrijp dat dus simpelweg echt niet; dan leggen ze maar een terugbetalingsregeling voor. Dat is namelijk logischer én gebruikelijker in arbeidsland).

Het bedrijf profiteert daar direct van en zonder die training kom je er niet aan het werk. Je betaalt die cursus feitelijk zelf, dan kun je dat ook wel zonder het bedrijf doen.
NIet overdrijven mopje; het duurt 4 weken. De eerste twee weken betaalt de baas 50%, de laatste twee weken 100% (maar wel uitgesteld). Ergo: 75% betaald. Toch niet heel erg slecht?

Of snap ik werkelijk niets van de OP :?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:39:39 #31
33954 ElisaB
pi_118396175
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:38 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
inderdaad... zeker niet als je daarmee VER onder het minimum uitkomt want het uurloon is echt om te janken zo slecht. daarnaast leggen ze alle nadelen en risico`s vanaf dag 1 bij de werknemer neer.

het is heel makkelijk roepen ahh wees blij ach je krijgt tijdelijk wat minder of je moet tijdelijk ff dik knaken voorschieten maar dit is echt onredelijk als je alles optelt.

als je dan nog eens kijkt naar de secundaire arbeids voorwaarden dan weet je echt dat het niet slechter kan in nederland echt geloof me dit is verschrikkelijk mijn 1e maand kwam ik denk ik zelfs onder bijstands niveau uit 8)7

maar ik moet van mijn troon komen moet hartstikke blij zijn met die baan :')
Huilie :)
pi_118396278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

NIet overdrijven nopje;
Ik hoop een tikfout ;(

quote:
het duurt 4 weken. De eerste twee weken betaalt de baas 50%, de laatste twee weken 100% (maar wel uitgesteld). Ergo: 75% betaald. Toch niet heel erg slecht?
Ik vind het persoonlijk echt belachelijk (maar TS heeft daar blijkbaar voor getekend). :)

Ik ben sinds 1 september aan de gang, maar de eerste twee weken ben ik vooral bezig geweest met dingen in de organisatie ontdekken. Nauwelijks écht productief te noemen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:41:43 #33
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118396331
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:40 schreef ElisaB het volgende:
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn (maar dan moet je deze functie niet aannemen). Het gebeurt, ik vind het - zeker voor bepaalde functies & dito trainingen - logisch en verdedigbaar. En als ik graag de baan zou willen, zou ik het ervoor over hebben.
ik had geen werk dus wil werken... het was slikken toen ik alles las maar goed iets is beter dan niets, maar heb zo mijn twijfels.

maar het is NIET verdedigbaar dat je onder bijstands nivau komt, zou het mijn droom baan zijn zeg ik ja (met pijn in mn hart) maar het is geen droom baan het is de slechtste baan die ik heb gehad
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:44:47 #34
33954 ElisaB
pi_118396545
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:41 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ik had geen werk dus wil werken... het was slikken toen ik alles las maar goed iets is beter dan niets, maar heb zo mijn twijfels.

maar het is NIET verdedigbaar dat je onder bijstands nivau komt, zou het mijn droom baan zijn zeg ik ja (met pijn in mn hart) maar het is geen droom baan het is de slechtste baan die ik heb gehad
Kun je niet ergens aanvulling krijgen?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:47:22 #35
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118396706
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:58 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Ik zou het contract na laten kijken bij een rechtswinkel en vragen wat er precies staat als je door uitval van de spoorwegen niet op je werk kunt komen.

Dat je geen geld hebt om te gaan werken zou ik bespreekbaar maken bij je werkgever. Ik snap dat je krap zit vanuit een uitkeringsituatie. En het lijkt me meer als voldoende als je aan je leidinggevende vraagt of dat het goede formulier is. Daar moet je eigenlijk op kunnen vertrouwen op zijn antwoord. En vragen of ze het alsnog deze maand willen uitbetalen.
nou ja hoopte dat antwoord dus hier te vinden, want hoop echt snel wat anders te hebben maar de markt is wat klote op het moment :N
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:56:17 #36
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118397218
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vind het persoonlijk echt belachelijk (maar TS heeft daar blijkbaar voor getekend). :)
ja ik heb ervoor getekend maar dat is een beetje het lullige dat is makkelijk zeggen, want het is tekenen of helaas pindakaas. dus hoeveel keus heb je dan hé
pi_118397975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:56 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ja ik heb ervoor getekend maar dat is een beetje het lullige dat is makkelijk zeggen, want het is tekenen of helaas pindakaas. dus hoeveel keus heb je dan hé
Dan is achteraf klagen nog steeds een beetje vreemd, natuurlijk :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:51:22 #38
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118400108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D Je mag blij zijn als ze je niet ontslaan wegens werkweigering.
*O* hoera
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:47:14 #39
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118402270
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:44 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Goede kanttekening! Waarvoor dank :)

Ik ging ervan uit dat het een opleiding is waar TS buiten dit bedrijf ook nog iets aan heeft :)
nee absoluut niks, sterker nog binnen het bedrijf is het ook nutteloos maar das een heel andere discussie. ik moet gewoon nog een paar keer slikken en hard door solliciteren :Y want echt dit bedrijf is zo gruwelijk om voor te werken echt :X
pi_118405486
Het is wel erg makkelijk om ts af te zeiken mbt reiskosten.
Ts is nieuw daar en krijgt een reiskostendeclaratie formulier, als het dan aangenomen wordt mag ts er wel vanuit gaan dat het goed is.
Dat achteraf blijkt dat het verkeerde formulier gebruikt is, kan ook gewoon afgehandeld worden met hier heb je je formulier terug samen met het juiste, vul het even opnieuw in en alles komt in orde.

Ts willen ze je reiskosten nog wel betalen (maar een maand later pas) of is dit gewoon over?
pi_118405490
In het algemeen: ik zou helaas niet te snel iets ondernemen tenzij het financiele voordeel opweegt tegen een verstoorde arbeidsverhouding.

Meer specifiek:
1. Indien schriftelijk is overeengekomen dat jij voor die dag je reiskosten nodig had om te kunnen verschijnen en de werkgever dit nalaat, beschouw ik dit als een reden waarom jij je werkzaamheden niet kunt uitvoeren, een risico die voor rekening van de werkgever dient te komen in de zin van boek 7 BW.

2. Is er een studiekostenbeding dat betrekking heeft op loon overeengekomen tussen jou en je werkgever? Zo ja, dan is deze afspraak waarbij jij bij voorbaat afstand doet van je loon waarbij je bovendien onder het minimumloon uitkomt in mijn ogen niet rechtsgeldig. De Hoge Raad heeft het een en ander bepaald in het Muller/Van Opzeeland-arrerst. Andere belangrijke bepalingen kunnen hierbij zijn die van het verbod op gedwongen winkelnering en de wet minimumloon & vakantiebijslag.

Als het om veel geld gaat (voor jou) ben ik bereid het een en ander voor je uit te zoeken in de komende weken.
Futue te ipsum et caballum tuum.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:43:31 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118405525
Onderhand krijg ik het idee dat TS niet erg gemotiveerd is voor deze baan en dat hij daarom misschien thuis is gebleven in protest tegen het niet uitbetalen van de reiskosten.
pi_118406212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:43 schreef Lienekien het volgende:
Onderhand krijg ik het idee dat TS niet erg gemotiveerd is voor deze baan en dat hij daarom misschien thuis is gebleven in protest tegen het niet uitbetalen van de reiskosten.
Dat kan een werkgever toch ook niet verwachten, dat je onder het wettelijke minimum komt, maar wel met bovengemiddeld inzet en motivatie op je werk verwacht wordt. Als je eisen stelt dien je er ook een prestatie tegenover te zetten. Het uitbetalen van het minimumloon (of minder) geld in mijn ogen als de minimale wettelijke prestatie vanuit de werkgever. Kan diezelfde werkgever ook een wettelijk minimale prestatie van een werknemer verwachten toch?
60 HRC
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:34:56 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118406481
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:23 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Dat kan een werkgever toch ook niet verwachten, dat je onder het wettelijke minimum komt, maar wel met bovengemiddeld inzet en motivatie op je werk verwacht wordt. Als je eisen stelt dien je er ook een prestatie tegenover te zetten. Het uitbetalen van het minimumloon (of minder) geld in mijn ogen als de minimale wettelijke prestatie vanuit de werkgever. Kan diezelfde werkgever ook een wettelijk minimale prestatie van een werknemer verwachten toch?
Het wordt mij niet duidelijk of hij, eenmaal volwaardig daar aan de slag, echt onder het minimum komt.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:39:46 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118406610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het wordt mij niet duidelijk of hij, eenmaal volwaardig daar aan de slag, echt onder het minimum komt.
Mij ook niet. Maar gissen is altijd leuk!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:40:51 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118406637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mij ook niet. Maar gissen is altijd leuk!
Wat lul je nou weer?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:43:28 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118406722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:43 schreef Lienekien het volgende:
Mwah, ik heb het idee dat het een of ander baggerbaantje op een callcenter is tegen amper meer dan minimumloon, en gezien TS kennelijk al een tijdje in een uitkering zit is het niet heel raar dat hij geen reserves heeft om zo'n ¤ 250 reiskosten meer dan een maand voor te schieten, helemaal niet als het inkomen van die eerste maand niet veel meer is (of zelfs minder) dan een bijstandsuitkering.

Op een gegeven moment is het geld gewoon op, en als de werkgever, die van de situatie op de hoogte is, dan ook nog eens onduidelijk is over was het juiste declaratieformulier is en hoe dat ingevuld moet worden, en de leidinggevende is eerste instantie aangeeft dat het de juiste manier van declareren is, dan is het allemaal erg vervelend maar staat TS met de rug tegen de muur.

Ik heb niet het idee dat het voor TS een keuzemenu was, wel of niet die baan aannemen, wel of niet zo ver weg gaan werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:44:40 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118406749
Ja, allemaal heel vervelend, maar wel uiteindelijk in zijn belang om even flink door de zure appel heen te bijten.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:46:31 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118406806
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat lul je nou weer?
Ik wou even opmerken over je gelul in de ruimte.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:46:39 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118406808
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat TS nu kennelijk zelfs onder bijstandsniveau komt, maar daarvan inmiddels meer dan een maand reiskosten van moet voorschieten.

TS, kan de uitkerende instantie nog iets betekenen voor die eerste 2 weken, of zelfs voor de eerste maand als je werkelijk onder bijstandsniveau uitkomt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:48:55 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118406872
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Ja, allemaal heel vervelend, maar wel uiteindelijk in zijn belang om even flink door de zure appel heen te bijten.
Welke appel, ik denk niet dat hij nog geld heeft om een appel te kopen.
Hij moet maar zwartrijden? Huur laten storneren? Niet meer eten?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:49:32 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118406888
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

even familie vragen of die wat voorschieten :)
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:50:36 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118406928
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja, of de werkgever komt gewoon z'n afspraak na en vergoedt de reiskosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:53:46 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118407029
Dit zijn dus dingen waar mensen keihard tegenaan lopen bij het aan het werk gaan uit een langdurige uitkering, maar dat negeert men graag vanuit de riante bureaustoel tegen een meer dan modaal inkomen.
Alsof het betekent dat je dan maar een weekje geen Monatoetje moet eten om het rond te laten komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:54:35 #55
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407060
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:40 schreef klipper het volgende:
Het is wel erg makkelijk om ts af te zeiken mbt reiskosten.
Ts is nieuw daar en krijgt een reiskostendeclaratie formulier, als het dan aangenomen wordt mag ts er wel vanuit gaan dat het goed is.
Dat achteraf blijkt dat het verkeerde formulier gebruikt is, kan ook gewoon afgehandeld worden met hier heb je je formulier terug samen met het juiste, vul het even opnieuw in en alles komt in orde.

Ts willen ze je reiskosten nog wel betalen (maar een maand later pas) of is dit gewoon over?
ze willen het wel betalen maar het moest voor woensdag binnen zijn, heb het keurig aangeleverd op dinsdag (uitdraai van ns.nl) alles staat erop en heb het aangevuld met personeels nr en sofi nr enzo ook zat het juiste formulier er wel bij echter had ik daar niet de reis gegevens op gezet omdat ik daar een uitdraai van de NS had maar dat vonden ze niet goed genoeg.

prima zeg dat dan meteen en niet op donderdag, toen heb ik aangegeven dat ik graag een uitzondering wilde omdat ik het al een maand had voorgeschoten daar ik uit een uitkering kwam heb ik niet een bak met geld om meer voor te kunnen schieten.

maar dat was allemaal onmogelijk :{
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:56:01 #56
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407103
quote:

[..]

eindelijk iemand die het snapt! en ik heb ze dat donderdag meteen verteld toen ik dat formulier terug kreeg! dus als hun toen geregeld hadden dat ik een voorschot kreeg of gewoon mijn exacte reiskosten was er geen enkel probleem maar nee hoor dat "kon niet"
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:56:22 #57
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407113
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

die heb ik niet meer verder nog iets?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:58:38 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118407186
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:56 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

die heb ik niet meer verder nog iets?
vrienden?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:59:44 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118407229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

vrienden?
Werkgever?
Oh wacht...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:08:18 #60
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407461
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Werkgever?
Oh wacht...
:*
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:09:35 #61
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407496
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

vrienden?
luister als ik een afspraak heb met jou en ik beloof jou iets te doen (en dat doe je in een contract) en ik doe dat niet, vind jij het dan redelijk dat JIJ met de gebakken peren zit omdat ik niet doe wat ik beloof?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:14:50 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118407648
quote:

[..]

Andere opties zijn er niet?

Aangezien je uit een uitkering komt en dus ook nog een lijntje zult hebben met de sociale dienst, zou je daar kunnen aankloppen om een voorschot (d.w.z. dat ze je reiskosten voorschieten die je later terug betaalt). Eventueel is een stichting voor urgente noden ook nog een optie, maar mogelijk kun je dat niet zelf aanvragen maar moet dat via bijv. maatschappelijk werk.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:17:40 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118407716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:09 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

luister als ik een afspraak heb met jou en ik beloof jou iets te doen (en dat doe je in een contract) en ik doe dat niet, vind jij het dan redelijk dat JIJ met de gebakken peren zit omdat ik niet doe wat ik beloof?
gast als je de verkeerde bank hebt kan het best zijn dat je effe het geld niet op tijd krijgt. doe niet zo moeilijk en wacht nog een paar dagen. en voor die maandag had je gewoon wat geld kunnen lenen van iemand.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:20:22 #64
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407789
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gast als je de verkeerde bank hebt kan het best zijn dat je effe het geld niet op tijd krijgt. doe niet zo moeilijk en wacht nog een paar dagen. en voor die maandag had je gewoon wat geld kunnen lenen van iemand.
je verschuift het probleem en je beantwoord mijn vraag niet...
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:22:04 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118407836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:20 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

je verschuift het probleem en je beantwoord mijn vraag niet...
jij hebt ook het verkeerde formulier ingevuld he
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:23:36 #66
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Andere opties zijn er niet?

Aangezien je uit een uitkering komt en dus ook nog een lijntje zult hebben met de sociale dienst, zou je daar kunnen aankloppen om een voorschot (d.w.z. dat ze je reiskosten voorschieten die je later terug betaalt). Eventueel is een stichting voor urgente noden ook nog een optie, maar mogelijk kun je dat niet zelf aanvragen maar moet dat via bijv. maatschappelijk werk.
nooit van die stichting gehoord maar vind het wel triest dat bijna iedereen vind dat de werknemer maar moet blijven lenen |:(
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:24:44 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118407915
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

nooit van die stichting gehoord maar vind het wel triest dat bijna iedereen vind dat de werknemer maar moet blijven lenen |:(
Het gaat toch om een accuut, tijdelijk probleem en een relatief klein bedrag?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:26:10 #68
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407953
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:22 schreef Maanvis het volgende:
jij hebt ook het verkeerde formulier ingevuld he
nee nee dat heb ik niet het was niet juist ingevuld maar dat hebben ze me niet verteld en alles stond erop en het formulier werdt nagekeken en geaccepteerd. sorry dat ik geen glazen bol heb :')

nogmaals

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:09 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
een ja of nee antwoord aub
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:26:24 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118407969
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

uiteindelijk krijg je het geld toch gewoon???
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:27:18 #70
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118407988
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat toch om een accuut, tijdelijk probleem en een relatief klein bedrag?
ja
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:27:54 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118408009
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:26 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

nee nee dat heb ik niet het was niet juist ingevuld maar dat hebben ze me niet verteld en alles stond erop en het formulier werdt nagekeken en geaccepteerd. sorry dat ik geen glazen bol heb :')
Dus jij hebt het formulier fout ingevuld.

quote:
een ja of nee antwoord aub
Kerel geen idee wat in jouw contract daarover staat. Staat dat het vorige week woensdag uitbetaald wordt?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:28:21 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118408021
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:27 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ja
Ga dan aan de bel hangen bij de sociale dienst, de gemeentelijke kredietbank en/of bij zo'n stichting.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:28:40 #73
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118408029
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

uiteindelijk krijg je het geld toch gewoon???
ja uiteindelijk wel ja.... je snapt het niet hé
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:29:21 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118408048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:28 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ja uiteindelijk wel ja.... je snapt het niet hé
Laat ik het zo zeggen; JIj bent degene die niet is komen opdagen op je werk, niet iemand anders :). dus jij hebt ook een fout gemaakt. De fout van het niet op tijd over maken van het geld is veel kleiner, daar kun je uiteindelijk pas na een ingebrekestelling geld uit halen :).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:32:36 #75
33954 ElisaB
pi_118408158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:53 schreef Leandra het volgende:
Dit zijn dus dingen waar mensen keihard tegenaan lopen bij het aan het werk gaan uit een langdurige uitkering, maar dat negeert men graag vanuit de riante bureaustoel tegen een meer dan modaal inkomen.
Alsof het betekent dat je dan maar een weekje geen Monatoetje moet eten om het rond te laten komen.
Je hebt wel gelijk!

Maar niet komen opdagen en je dan afvragen of je betaling van die dag kunt afdwingen, geeft niet het beeld van een werknemer die het ver gaat schoppen bij deze baas.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:33:13 #76
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118408178
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen; JIj bent degene die niet is komen opdagen op je werk, niet iemand anders :). dus jij hebt ook een fout gemaakt. De fout van het niet op tijd over maken van het geld is veel kleiner, daar kun je uiteindelijk pas na een ingebrekestelling geld uit halen :).
hoe had ik op mijn werk moeten komen dan? 50 Km fietsen of zwart rijden ? echt zo debiel hoe je van de werkgevers probleem mijn probleem weet te maken ^O^
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:34:30 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118408212
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:33 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

hoe had ik op mijn werk moeten komen dan? 50 Km fietsen of zwart rijden ? echt zo debiel hoe je van de werkgevers probleem mijn probleem weet te maken ^O^
Je had een buffer moeten opbouwen voor dit soort gevallen, en in dit geval had je geld moeten lenen. Dat jij een uitkering hebt gehad en niet hebt gespaard is niet de werkgever zijn probleem. Maak jij nu niet precies zo van jouw probleem de werkgever z'n probleem? Als ze gewoon een normaal iemand hadden aangenomen ipv een sloeber dan was ie gewoon op z'n werk geweest maandag.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:38:46 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118408318
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk!

Maar niet komen opdagen en je dan afvragen of je betaling van die dag kunt afdwingen, geeft niet het beeld van een werknemer die het ver gaat schoppen bij deze baas.
Nee klopt, niet komen opdagen is idd niet handig, maar ik vind wel dat de werkgever in afwachting van de uitbetaling van de reiskosten van de afgelopen maand, de nieuwe reiskosten dagelijks had mogen vergoeden.
Desnoods TS papieren kaartjes geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:41:06 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118408373
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je had een buffer moeten opbouwen voor dit soort gevallen, en in dit geval had je geld moeten lenen. Dat jij een uitkering hebt gehad en niet hebt gespaard is niet de werkgever zijn probleem. Maak jij nu niet precies zo van jouw probleem de werkgever z'n probleem? Als ze gewoon een normaal iemand hadden aangenomen ipv een sloeber dan was ie gewoon op z'n werk geweest maandag.
Afhankelijk van wat voor uitkering het was en hoelang die uitkeringssituatie geduurd heeft, valt er op een gegeven moment weinig meer te bufferen, het systeem van de bijzondere bijstand bestaat niet voor niets.... dat is omdat mensen die op het bestaansminimum leven niet meer kunnen sparen voor grote uitgaven.
En kosten ter hoogte van ruim 30% van je netto inkomen vind ik vrij grote uitgaven.

Als deze baan bij TS om de hoek was geweest dan had hij geen probleem gehad....
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:41:51 #80
33954 ElisaB
pi_118408393
Maar goed, ff voor de duidelijkheid dan, want ik snap er geen kloot meer van. In de OP schrijf je toch echt dat je het verkeerde formulier had ingevuld.

quote:

Echter kreeg ik donderdag (te laat dus) pas het formulier terug en is het afgewezen omdat ik (blijkbaar) een verkeerd formulier heb gebruikt. Alle data stond erop en bij het inleveren zeiden ze er niks van.

Verderlijkt in de loop van het topic naar voren te komen dat je leidinggevende hetgeen je inleverde heeft gecontroleerd en geaccepteerd. In de OP schrijf je dat het alleen is aangepakt:

[quote]disndag de lijst ingeleverd keurig aangenomen en ik wist niet beter dan dat hij betaald zou worden.
Het gaat me er niet om je ergens op te 'pakken', maar ik vind het nogal een verschil.

quote:
afgelopen maandag moest ik werken maar ik heb die donderdag al aangegeven dat ik niet kan komen als mijn reiskosten niet betaald worden. het was ONMOGELIJK om even mijn reiskosten (gedeeltelijk) te betalen, nou moet ik er bij vermelden dat zowel het bedrijf waar ik werk als het detacheringsburo waar ik werk zo flexibel zijn als een spijker.
Bij wie heb je het allemaal nagevraagd? Ik snap de verhoudingen nog niet helemaal, maar er zal in heel de combinatie bedrijf / detacheringsbureau een juist aanspreekpunt zijn en die zoeken we!

quote:
Ik betwijfel het. Tegen wie heb je gezegd dat je 'anders niet kon komen'?

quote:
Hoelang duurde de training nou? Een week, of 4 weken? En wat was het precies voor training?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:43:02 #81
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118408422
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk!

dat wil ik ook helemaal niet het is een klote baan bij een klote werkgever. maar ik wil wel werken voor mijn geld, en dus neem ik het aan.

ben zoekende naar een werkgever die mijn kwaliteiten wel kan waarderen en bereid is deze te belonen
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:43:53 #82
33954 ElisaB
pi_118408443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:
Nee klopt, niet komen opdagen is idd niet handig, maar ik vind wel dat de werkgever in afwachting van de uitbetaling van de reiskosten van de afgelopen maand, de nieuwe reiskosten dagelijks had mogen vergoeden.
Desnoods TS papieren kaartjes geven.
Eensch. Maar het maakt nogal een verschil hoe TS het heeft geprobeerd te bespreken en met wie. Als hij tegen zijn direct leidinggevende (die er wellicht ook helemaal geen fluit mee kan) in het weglopen heeft geroepen: "Betaal nou maar, want anders kom ik maandag niet", dan is de kans op een vergoeding of voorschot redelijk minimaal.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:44:10 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118408449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:43 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

dat wil ik ook helemaal niet het is een klote baan bij een klote werkgever. maar ik wil wel werken voor mijn geld, en dus neem ik het aan.

ben zoekende naar een werkgever die mijn kwaliteiten wel kan waarderen en bereid is deze te belonen
Wat zijn je kwaliteiten en in welke omgeving zoek je?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:45:42 #84
33954 ElisaB
pi_118408503
quote:

[..]

Volgens mij zeg je hier meer dan je bedoelt te zeggen :D

Als je met zo'n houding (na het verkeerd invullen van een formulier) gaat vragen om een uitzondering, dan zijn je kansen bij voorbaat verkeken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:46:05 #85
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118408520
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Eensch. Maar het maakt nogal een verschil hoe TS het heeft geprobeerd te bespreken en met wie. Als hij tegen zijn direct leidinggevende (die er wellicht ook helemaal geen fluit mee kan) in het weglopen heeft geroepen: "Betaal nou maar, want anders kom ik maandag niet", dan is de kans op een vergoeding of voorschot redelijk minimaal.
allemaal aannames van jouw kant kloppen niet ik heb het netjes aangegeven en niemand kon/wilde wat doen
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:47:34 #86
33954 ElisaB
pi_118408570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:46 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

allemaal aannames van jouw kant kloppen niet ik heb het netjes aangegeven en niemand kon/wilde wat doen
Aannames? Ik vraag het je netjes, en was in afwachting van je antwoord: arbeids probleem
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:49:28 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118408640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:45 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Volgens mij zeg je hier meer dan je bedoelt te zeggen :D

Als je met zo'n houding (na het verkeerd invullen van een formulier) gaat vragen om een uitzondering, dan zijn je kansen bij voorbaat verkeken.
Feit blijft dat hij in principe weinig keuze had, baan niet aannemen is geen optie vanuit de meeste uitkeringen (en terecht), maar dat geeft een werkgever niet het recht de werknemer ook nog eens uit te knijpen door de afgesproken reiskostenvergoeding niet of veel later uit te betalen.

Het is vanuit de werkgever ook gewoon dom, die weet best dat hij een baggerbaantje in de aanbieding heeft, en die weet dat hij iemand uit een uitkering (en dus zonder buffer) aanneemt, al met al veroorzaakt het aan het werk gaan direct een armoedeval, en dat motiveert niet bepaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:51:27 #88
33954 ElisaB
pi_118408699
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:49 schreef Leandra het volgende:
Feit blijft dat hij in principe weinig keuze had, baan niet aannemen is geen optie vanuit de meeste uitkeringen (en terecht), maar dat geeft een werkgever niet het recht de werknemer ook nog eens uit te knijpen door de afgesproken reiskostenvergoeding niet of veel later uit te betalen.

Het is vanuit de werkgever ook gewoon dom, die weet best dat hij een baggerbaantje in de aanbieding heeft, en die weet dat hij iemand uit een uitkering (en dus zonder buffer) aanneemt, al met al veroorzaakt het aan het werk gaan direct een armoedeval, en dat motiveert niet bepaald.
Eens. Maar ik weet uit ervaring dat je daarmee ook een heel apart slag binnenhaalt. Geldt zeker niet voor allemaal, maar je hebt ze erbij :X En iets in de toon van de muziek, kan heel goed maken dat ze niet harder lopen dan strikt noodzakelijk. Maar daarom dus mijn vragen ergens hierboven :)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:16:09 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118409631
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 10:51 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Eens. Maar ik weet uit ervaring dat je daarmee ook een heel apart slag binnenhaalt. Geldt zeker niet voor allemaal, maar je hebt ze erbij :X En iets in de toon van de muziek, kan heel goed maken dat ze niet harder lopen dan strikt noodzakelijk. Maar daarom dus mijn vragen ergens hierboven :)
Klopt, je hebt ze er zeker bij, maar ik kan me enige mate van frustratie wel voorstellen als je door weer aan het werk te gaan nog beroerder komt te zitten dan je in een uitkering al zat....
Ik denk dat langdurig een uitkering op het minimum behoorlijk sloopt, iedere maand net niet kunnen rondkomen, zelfs als je heel zuinig doet hakt er op een gegeven moment in.
Als je dan met door een baan van de regen in de drup terechtkomt, dan snap ik best dat het er allemaal niet zo lekker uitkomt als je koud en doorweekt bent ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:21:45 #90
33954 ElisaB
pi_118409830
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:16 schreef Leandra het volgende:
Klopt, je hebt ze er zeker bij, maar ik kan me enige mate van frustratie wel voorstellen als je door weer aan het werk te gaan nog beroerder komt te zitten dan je in een uitkering al zat....
Ik denk dat langdurig een uitkering op het minimum behoorlijk sloopt, iedere maand net niet kunnen rondkomen, zelfs als je heel zuinig doet hakt er op een gegeven moment in.
Als je dan met door een baan van de regen in de drup terechtkomt, dan snap ik best dat het er allemaal niet zo lekker uitkomt als je koud en doorweekt bent ;)
^O^
pi_118411804
quote:

[..]

Het zal wel niet mogen, maar ik kotst van jouw soort redeneringen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:33:08 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118412660
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:11 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Het zal wel niet mogen, maar ik kotst van jouw soort redeneringen.
natuurlijk mag dat, het is alleen onterecht :)
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:34:22 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118412700
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jij hebt soms zo'n enorm bord voor je kop.
pi_118412748
quote:

[..]

Dat is jouw mening, ik vind het meer dan terrecht als zo'n eikel zonder greintje begrip ook eens een boel shit over zich heen krijgt. Als je zulke stellingen uitkotst moet je niet raar kijken dat je medemens jouw ook uitkotst.
60 HRC
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:38:05 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118412852
quote:

[..]

Het is anders ook vrij onbehoorlijk om TS een sloeber te noemen, en misschien moet je je eens afvragen hoe het komt dat de werkgever geen, zoals jij het noemt "normaal iemand", heeft aangenomen...
In deze tijd vliegen de sollicitanten je om de oren, en gezien de houding over het uitbetalen van de reiskosten vermoed ik niet dat de werkgever graag de barmhartige Samaritaan wilde uithangen door TS aan te nemen.

Sterker nog; het zou me niet eens verbazen als de werkgever voor een dubbeltje op de eerste rang zit door TS aan te nemen, omdat hij een of andere subsidie of bonus ontvangt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:45:17 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118413170
Ik heb wel eens onbetaald een cursus gevolgd van een paar avonden in de week. No big deal.
Die uren optellen bij je gemaakte uren en dan beweren ver onder het minimumloon te werken, is nogal kinderachtig, imho. 50 km met de trein zal ongetwijfeld niet meer dan 15 - 20 euro p/dag kosten en ik neem aan dat je, zelfs bij een 40-uursaanstelling, wel 400 euro in de maand kan missen van je minimumloon.

1.230 euro netto minimumloon is meer dan genoeg die reiskosten voor te schieten, plus dat je jouw salaris wél gewoon krijgt en alleen de reiskosten nog even op zich laten wachten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:20:09 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118414367
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is anders ook vrij onbehoorlijk om TS een sloeber te noemen, en misschien moet je je eens afvragen hoe het komt dat de werkgever geen, zoals jij het noemt "normaal iemand", heeft aangenomen...
In deze tijd vliegen de sollicitanten je om de oren, en gezien de houding over het uitbetalen van de reiskosten vermoed ik niet dat de werkgever graag de barmhartige Samaritaan wilde uithangen door TS aan te nemen.

Sterker nog; het zou me niet eens verbazen als de werkgever voor een dubbeltje op de eerste rang zit door TS aan te nemen, omdat hij een of andere subsidie of bonus ontvangt.
Als je doordat je je reiskostenvergoeding 3 dagen te laat krijgt gelijk al niet meer op je werk kunt komen dan verdien je het predikaat sloeber, sorry hoor. En voor wat betreft de werkgever, die zal zich wel 2x achter de oren krabben voordat ie nog zulke mensen aanneemt. Een keertje een kapotte wasmachine en TS komt weer niet opdagen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:21:09 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118414400
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je doordat je je reiskostenvergoeding 3 dagen te laat krijgt gelijk al niet meer op je werk kunt komen dan verdien je het predikaat sloeber, sorry hoor. En voor wat betreft de werkgever, die zal zich wel 2x achter de oren krabben voordat ie nog zulke mensen aanneemt.
Ik vind je nog steeds een hufterige hork. Sorry hoor.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:21:44 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118414414
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind je nog steeds een hufterige hork. Sorry hoor.
Dat mag je vinden, daarmee maak je jezelf alleen maar kleiner als persoon.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:24:18 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118414488
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, daarmee maak je jezelf alleen maar kleiner als persoon.
Dat mag je vinden, maar dat is niet zo.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:32:04 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118414790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar dat is niet zo.
maar stel volgende maand komt de auto van TS niet door de APK oid, dan kan ie meteen niet meer naar z'n werk toe... wat moet ie dan doen?
Een gedicht over Maanvis
pi_118415066
Als werknemer ben je zelf verantwoordelijk van je verplaatsing van en naar kantoor/werkplek.

Reiskosten vergoeding is niet wettelijk verplicht, dat je het vergoed krijgt moet je dus blij om zijn. Dat de betaling niet meteen gaat zoals het hoort, dat is jammer, maar het is niet anders.

Je kan met HRM/Personeelszaken contact opnemen en uitleggen wat het probleem is om te kijken voor een voorschot ofzo. Je manager gaat hier niet over, die kan nooit ja of nee zeggen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 oktober 2012 @ 13:40:33 #103
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118415137
quote:

[..]

Ik hoop niet dat je een administratieve baan ambieert.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:44:34 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118415270
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maar stel volgende maand komt de auto van TS niet door de APK oid, dan kan ie meteen niet meer naar z'n werk toe... wat moet ie dan doen?
Stel volgende maand breek jij allevier je ledematen oid. Wat ga je dan doen?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:44:35 #105
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118415271
quote:

[..]

TS heeft geen auto, gok ik zo.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:47:46 #106
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118415374
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

revalideren, zo lijkt me.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:47:57 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118415383
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

misschien kan ie een carpoolmaatje regelen?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 25 oktober 2012 @ 13:48:52 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118415405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

misschien kan ie een carpoolmaatje regelen?
Ga je nou opnieuw de vraag van TS beantwoorden?
pi_118415439
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan huur je natuurlijk eigen persoonlijk vervoer in om 30 minuten voor tijd alvast op de zaak te zijn.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:34:36 #110
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118424763
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

dat gok je verkeerd
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:35:26 #111
33954 ElisaB
pi_118424800
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:34 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

dat gok je verkeerd
Ga je nog antwoord geven op de vragen over de OP?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:36:27 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118424841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:34 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

dat gok je verkeerd
Waarom verkoop je de auto niet? Dan kan je weer werken :).
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:39:50 #113
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118424975
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom verkoop je de auto niet? Dan kan je weer werken :).
voel eens ff aan je voorhoofd... ik moet mn auto verkopen omdat mijn werkgever zijn belofte niet nakomt 8)7 8)7 8)7
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:40:11 #114
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118424986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:35 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ga je nog antwoord geven op de vragen over de OP?
zit op mn werk
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:40:18 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118424992
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:39 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

voel eens ff aan je voorhoofd... ik moet mn auto verkopen omdat mijn werkgever zijn belofte niet nakomt 8)7 8)7 8)7
Nee, jij hebt geen geld om treinkaartjes te betalen, dan moet je ergens aan extra middelen komen of niet ;)?
Waarom ga je trouwens niet met de auto naar je werk?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:42:41 #116
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118425088
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, jij hebt geen geld om treinkaartjes te betalen, dan moet je ergens aan extra middelen komen of niet ;)?
Waarom ga je trouwens niet met de auto naar je werk?
omdat ik dat niet vergoed krijg, en ik dan 20 euro per dag kwijt ben aan benzine en parkeer kosten
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:45:56 #117
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118425225
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:42 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

omdat ik dat niet vergoed krijg, en ik dan 20 euro per dag kwijt ben aan benzine en parkeer kosten
Heb je geen vaste kilometervergoeding dan? Kostprijs voor OV, zoveel cent p/kilometer voor de auto?
Praat er eens over met je baas. Die auto staat nu ook thuis en dat kost ook geld.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:48:50 #118
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118425317
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Heb je geen vaste kilometervergoeding dan? Kostprijs voor OV, zoveel cent p/kilometer voor de auto?
Praat er eens over met je baas. Die auto staat nu ook thuis en dat kost ook geld.
dat probeer ik uit te leggen dat bedrijf is zo flexibel als een spijker. het bedrij ligt op steenworp van station dus parkeren is per definitie betaald en duur. reiskosten op OV en dat kan niet gewijzigd worden
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:50:33 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118425383
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:48 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

dat probeer ik uit te leggen dat bedrijf is zo flexibel als een spijker. het bedrij ligt op steenworp van station dus parkeren is per definitie betaald en duur. reiskosten op OV en dat kan niet gewijzigd worden
En er is no way in hell dat jij nog 1, 2 weken de reiskosten à 11 euro per dag kan voorschieten?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:58:45 #120
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118425672
quote:

[..]

Zorgen dat hij op de een of andere manier wel op zijn werk komt.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:00:48 #121
206580 Luxuria
pi_118425723
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:48 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

Dat bedrijf heeft geen eigen parkeerplaats?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:01:28 #122
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118425744
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:00 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat bedrijf heeft geen eigen parkeerplaats?
jawel maar niet voor het "gewone volk"
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:02:16 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118425771
Ik ken een meid die voor haar bijbaan, met maar een paar honderd euro per maand te besteden, op het moment dat haar auto kapot was, met de taxi naar het bedrijf kwam. Dat kostte haar 80 euro die ze natuurlijk nooit van de baas kreeg - hooguit 3 euro reiskostenvergoeding gok ik - terwijl ze nog niet eens 80 euro zou verdienen op die dag. Kijk, dat is nou hart voor de zaak.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:05:52 #124
206580 Luxuria
pi_118425872
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:01 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

jawel maar niet voor het "gewone volk"
De medewerkers bedoel je? Voor wie dan wel?
Dat is wel heel vreemd dat je moet betalen voor een parkeerplek bij je werk.
Je zult toch ook wel op andere plekken kunnen parkeren ipv bij het station?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:12:53 #125
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118426089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:02 schreef GSbrder het volgende:
Ik ken een meid die voor haar bijbaan, met maar een paar honderd euro per maand te besteden, op het moment dat haar auto kapot was, met de taxi naar het bedrijf kwam. Dat kostte haar 80 euro die ze natuurlijk nooit van de baas kreeg - hooguit 3 euro reiskostenvergoeding gok ik - terwijl ze nog niet eens 80 euro zou verdienen op die dag. Kijk, dat is nou hart voor de zaak.
leuk voor je maar ik moet wel mijn rekeningen betalen... ik moet me in allerlei bochten wringen omdat andere mensen hun werk niet doen. en ik heb nergens beweerd dat ik hart voor DEZE zaak heb.... ik wil zo snel mogelijk een andere baan
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:18:49 #126
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118426282
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:05 schreef Luxuria het volgende:

[..]

De medewerkers bedoel je? Voor wie dan wel?
Dat is wel heel vreemd dat je moet betalen voor een parkeerplek bij je werk.
Je zult toch ook wel op andere plekken kunnen parkeren ipv bij het station?
directeurs enzo geen idee maar niet voor mij iig
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:23:01 #127
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118426438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:12 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

leuk voor je maar ik moet wel mijn rekeningen betalen... ik moet me in allerlei bochten wringen omdat andere mensen hun werk niet doen. en ik heb nergens beweerd dat ik hart voor DEZE zaak heb.... ik wil zo snel mogelijk een andere baan
Je rekeningen zijn wellicht te hoog als je zo'n kleine tegenvaller als dit (een paar weken geen reiskosten) niet kan opvangen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:07:25 #128
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118428168
quote:
12s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je rekeningen zijn wellicht te hoog als je zo'n kleine tegenvaller als dit (een paar weken geen reiskosten) niet kan opvangen.
misschien moet je even terug lezen, ik kom uit de bijstand
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:12:07 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118428398
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:07 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

misschien moet je even terug lezen, ik kom uit de bijstand
Met een auto, dat is nogal een duur luxeartikel.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:17:16 #130
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118428616
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Met een auto, dat is nogal een duur luxeartikel.
die mening mag je hebben
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:21:24 #131
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118428846
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:17 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

die mening mag je hebben
Deel ons jouw mening, is het een essentiële en primaire behoefte? Je tikt per maand zo het bedrag af dat je nu tekort komt voor je reiskostenvoorschot.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:31:15 #132
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118429278
quote:

[..]

Je had een buffer moeten opbouwen voor dit soort gevallen, en in dit geval had je geld moeten lenen. ....
Mijn god, daar hebben we onze beroepsautist uit fabeltjesland weer. Ik snap niet hoe die onsterfelijke domheid maar in een niet-aflatende stroom posts je toetsenbord uit blijft komen. Ik verbaas me niet eens meer dat de onsterfelijke domheid van deze uitspraak je volledig ontgaat.

Die uitgehongerde negers in Afrika hadden ook meer beukenootjes moeten sprokkelen in de herfst zeker?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:34:24 #133
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118429407
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:21 schreef GSbrder het volgende:
Deel ons jouw mening, is het een essentiële en primaire behoefte?
is totaal niet van belang
quote:
Je tikt per maand zo het bedrag af dat je nu tekort komt voor je reiskostenvoorschot.
nee nee nee en nog eens nee ik kwam geld tekort omdat mijn werkgever zijn verplichting niet nakwam, hoe je dat schaamteloos op mij weet te projecteren is mij een raadsel :{
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:35:00 #134
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118429439
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:31 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Mijn god, daar hebben we onze beroepsautist uit fabeltjesland weer. Ik snap niet hoe die onsterfelijke domheid maar in een niet-aflatende stroom posts je toetsenbord uit blijft komen. Ik verbaas me niet eens meer dat de onsterfelijke domheid van deze uitspraak je volledig ontgaat.

Die uitgehongerde negers in Afrika hadden ook meer beukenootjes moeten sprokkelen in de herfst zeker?
_O_
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:43:05 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118429836
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:31 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Hebben uitgehongerde negers in Afrika een uitkering en huur en zorgtoeslag dan?
Een gedicht over Maanvis
  Manager PR/Moderator donderdag 25 oktober 2012 @ 20:29:27 #136
269689 crew  Viv
pi_118432154
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:34 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
nee nee nee en nog eens nee ik kwam geld tekort omdat mijn werkgever zijn verplichting niet nakwam,
Wanneer mijn vriend reiskosten declareert krijgt hij het weken later pas terug, verrekend via een loonstrookje. Had je het geld echt acuut gekregen als je wèl het juiste formulier volledig ingevuld had? Anders had je sowieso een probleem gehad..
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:28:50 #137
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118438784
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:34 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

is totaal niet van belang

[..]

nee nee nee en nog eens nee ik kwam geld tekort omdat mijn werkgever zijn verplichting niet nakwam, hoe je dat schaamteloos op mij weet te projecteren is mij een raadsel :{
Het is jouw baan, jouw geld en jouw toekomst. Of je de baan leuk vindt, het geld op tijd terugkrijgt of al aan het solliciteren bent is irrelevant.

Dat jij thuis blijft omdat je geen treinkaartje kan betalen is geen proportioneel pressiemiddel, maar gewoon een 'minder slimme' beslissing die terug te voeren is op verkeerde prioriteiten stellen. Je betaalt wél elke maand je autoverzekering en je wegenbelasting, maar keurt je baas een declaratieformulier af denk je thuis te mogen blijven.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:39:17 #138
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118439402
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:28 schreef GSbrder het volgende:
Het is jouw baan, jouw geld en jouw toekomst. Of je de baan leuk vindt, het geld op tijd terugkrijgt of al aan het solliciteren bent is irrelevant.

Dat jij thuis blijft omdat je geen treinkaartje kan betalen is geen proportioneel pressiemiddel, maar gewoon een 'minder slimme' beslissing die terug te voeren is op verkeerde prioriteiten stellen. Je betaalt wél elke maand je autoverzekering en je wegenbelasting, maar keurt je baas een declaratieformulier af denk je thuis te mogen blijven.
dat is het punt juist hij is keurig geaccepteerd en nagekeken en in het uitbetaal bakje geplaatst dus ik wist niet beter dan dat het betaald zou worden de dag erna en pas NADAT de eind datum verstreken was keurde ze hem af.

je kan echt draaien wat je wil maar ik heb niks fout gedaan.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:40:07 #139
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118439457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 20:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wanneer mijn vriend reiskosten declareert krijgt hij het weken later pas terug, verrekend via een loonstrookje. Had je het geld echt acuut gekregen als je wèl het juiste formulier volledig ingevuld had? Anders had je sowieso een probleem gehad..
al met al heb ik het bijna 6 weken voor geschoten hoor, ergens hodut de redelijkheid op.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:40:15 #140
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118439465
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:39 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

dat is het punt juist hij is keurig geaccepteerd en nagekeken en in het uitbetaal bakje geplaatst dus ik wist niet beter dan dat het betaald zou worden de dag erna en pas NADAT de eind datum verstreken was keurde ze hem af.

je kan echt draaien wat je wil maar ik heb niks fout gedaan.
Jawel, je bleef thuis op een dag dat je moest werken. Draai dat maar eens recht.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:05:54 #141
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118440897
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jawel, je bleef thuis op een dag dat je moest werken. Draai dat maar eens recht.
al gedaan doordat ze mij niet betaalden kon ik niet komen het is echt zo heel moeilijk niet hoor.

en als het bedrijf nou zelf flexibel was zou ik dat ook zijn... maar hun zijn zo flexibel als een spijker en ik moet flexibeler dan rubber zijn nee dat is eenrichtingsverkeer werkt niet voor mij.

slavernij is afgeschaft hoor
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:08:22 #142
33954 ElisaB
pi_118441003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:05 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

al gedaan doordat ze mij niet betaalden kon ik niet komen het is echt zo heel moeilijk niet hoor.

en als het bedrijf nou zelf flexibel was zou ik dat ook zijn... maar hun zijn zo flexibel als een spijker en ik moet flexibeler dan rubber zijn nee dat is eenrichtingsverkeer werkt niet voor mij.

Als je mijn werknemer was, zou ik je heel erg missen. Denk ik O+
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:12:56 #143
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118441257
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:05 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

Slavernij omdat je een verkeerd formulier hebt ingevuld, de miep die het documentje in ontvangst nam niet direct de onvergeeflijke fout kon corrigeren en hij vervolgens een paar dagen te laat werd geretourneerd?

Als je hier het predikaat 'slavernij' op plakt, niet 400-500 euro in 1,5 maand kan voorschieten (je kreeg gewoon je salaris, op zijn minst 1200 euro) en nu al werk weigert, dan gaat dit vast een fantastische aanbeveling worden op je cv.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:14:30 #144
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118441335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:08 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Als je mijn werknemer was, zou ik je heel erg missen. Denk ik O+
als een werkgever mij als stront behandeld ga ik niet voor ze door het vuur... als een werkgever mij goed behandeld wel. vrij logisch lijkt me
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:15:10 #145
33954 ElisaB
pi_118441374
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:14 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

als een werkgever mij als stront behandeld ga ik niet voor ze door het vuur... als een werkgever mij goed behandeld wel. vrij logisch lijkt me
Je hebt helemaal gelijk hoor :*

Nou, succes verder dan maar weer :W
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:17:43 #146
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118441529
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:14 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

Ach, de bijstand is geloof ik 700 euro, dan krijg je nu toch maar mooi 1,5 keer dat bedrag.
pi_118447985
Ga eens een goed gesprek aan met je baas? Niet zeuren maar doen!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:01:42 #148
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118449487
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 03:30 schreef OmgevallenFlat het volgende:
Ga eens een goed gesprek aan met je baas? Niet zeuren maar doen!
al gedaan weinig effect het is een verschrikkelijk bedrijf die alleen maar neemt en neemt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:19:50 #149
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118451262
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Slavernij omdat je een verkeerd formulier hebt ingevuld, de miep die het documentje in ontvangst nam niet direct de onvergeeflijke fout kon corrigeren en hij vervolgens een paar dagen te laat werd geretourneerd?

Als je hier het predikaat 'slavernij' op plakt, niet 400-500 euro in 1,5 maand kan voorschieten (je kreeg gewoon je salaris, op zijn minst 1200 euro) en nu al werk weigert, dan gaat dit vast een fantastische aanbeveling worden op je cv.
misschien moet je even alles lezen, mijn eerste salaris was 750 euro... ja 40 uur per week 1e 2 weken 50% salaris :{ topbaan ^O^ we zoeken nog mensen dus als je wil DM me maar
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:23:37 #150
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118451341
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:19 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

misschien moet je even alles lezen, mijn eerste salaris was 750 euro... ja 40 uur per week 1e 2 weken 50% salaris :{ topbaan ^O^ we zoeken nog mensen dus als je wil DM me maar
Dus je krijgt minder dan het minimumloon?
Als het minimumloon 1.456,20 is, zou jij dit voor 2 weken ontvangen (de tweede twee weken van de maand), maar dat is 336,- per week en 168,- per week voor de eerste twee weken. Dit is 1008,13 per maand. Bruto, ja, de 336,- voor de training krijg je over 2,5 maand nog.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:42:47 #151
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118451803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus je krijgt minder dan het minimumloon?
Als het minimumloon 1.456,20 is, zou jij dit voor 2 weken ontvangen (de tweede twee weken van de maand), maar dat is 336,- per week en 168,- per week voor de eerste twee weken. Dit is 1008,13 per maand. Bruto, ja, de 336,- voor de training krijg je over 2,5 maand nog.
jij hebt het over bruto ik netto
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:44:14 #152
206580 Luxuria
pi_118451845
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:42 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

Dus je kreeg over twee weken werken 750 euro netto?
Dat is toch helemaal niet slecht?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:45:26 #153
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118451870
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:44 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dus je kreeg over twee weken werken 750 euro netto?
Dat is toch helemaal niet slecht?
nee 4 weken waarvan 2 weken 50%
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:45:26 #154
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118451871
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:42 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

Als je het door de bruto/netto-calculator trekt, dan kom je op netto 882 euro uit.
Wat gaat er nog van die 882 euro af, want de loonheffing is dan al verrekend?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:53:10 #155
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118452044
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je het door de bruto/netto-calculator trekt, dan kom je op netto 882 euro uit.
Wat gaat er nog van die 882 euro af, want de loonheffing is dan al verrekend?
ja
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:56:34 #156
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118452130
mensen stop met DMen!!!!! ik weet dat jullie allemaal ook z`n dik salaris willen maar kom op zoveel aanmeldigen kan mn mailboxje niet aan
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:59:33 #157
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118452205
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:53 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ja
Het was geen ja/nee vraag :{.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:11:37 #158
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118452548
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het was geen ja/nee vraag :{.
ja de loonheffing is verrrekend
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:21:18 #159
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118452794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:11 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ja de loonheffing is verrrekend
Dus je nettoloon is 882 euro?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 11:41:16 #160
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118453375
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus je nettoloon is 882 euro?
voor de 1e 4 weken het varieert een beetje omdat ik soms paar uur minder werk (0 uren contract) dus ene keer werk ik 6 uur andere keer 8. het is te weinig dat moge duidelijk zijn
pi_118453411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:02 schreef GSbrder het volgende:
Zo zou je het ook kunnen noemen, een ander noemt het knettergek.
Als het slechter met het bedrijf gaat vliegt ze er ook zonder omkijken uit, daar slaapt die baas dan geen minuut minder om.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:02:58 #162
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118454053
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 11:41 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

voor de 1e 4 weken het varieert een beetje omdat ik soms paar uur minder werk (0 uren contract) dus ene keer werk ik 6 uur andere keer 8. het is te weinig dat moge duidelijk zijn
Het is meer dan een bijstandsuitkering, moge dat duidelijk zijn.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:20:52 #163
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118454631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is meer dan een bijstandsuitkering, moge dat duidelijk zijn.
waar zeg ik dat dat niet zo is? ik ben er niet tevreden mee en dus werk ik hier tot ik wat anders heb en zoek ik verder naar een betere werkgever
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:50:37 #164
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118455513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:20 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

waar zeg ik dat dat niet zo is? ik ben er niet tevreden mee en dus werk ik hier tot ik wat anders heb en zoek ik verder naar een betere werkgever
Dat is prima. Zorg er alleen voor dat je niet langer je werk weigert, dat werkt niet in je voordeel :).
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:51:21 #165
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118455531
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is prima. Zorg er alleen voor dat je niet langer je werk weigert, dat werkt niet in je voordeel :).
nooit heb ik werk geweigerd...
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:06:32 #166
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118455926
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:51 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

nooit heb ik werk geweigerd...
Hoe wil jij het beestje dan noemen: niet op komen dagen? Wegblijven? Absent melden?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:18:23 #167
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118456201
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoe wil jij het beestje dan noemen: niet op komen dagen? Wegblijven? Absent melden?
ik heb donderdag netjes aangegeven dat als ik niet tijdig mijn reiskosten krijg ik niet KAN komen, dat is geen weigering te noemen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:18:49 #168
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118456216
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:18 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ik heb donderdag netjes aangegeven dat als ik niet tijdig mijn reiskosten krijg ik niet KAN komen, dat is geen weigering te noemen.
Mwah. Gaven ze je toestemming voor deze vorm van verlof dan?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:26:36 #169
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118456442
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mwah. Gaven ze je toestemming voor deze vorm van verlof dan?
niet bepaald maar ik heb weinig keus reizen kost geld en dat dienen hun te betalen, het is absurd om hun tekort komingen op mij af te schuiven
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:35:18 #170
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118456692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:26 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

niet bepaald maar ik heb weinig keus reizen kost geld en dat dienen hun te betalen, het is absurd om hun tekort komingen op mij af te schuiven
Ze hebben toch ook nooit gezegd het niet te gaan betalen?
pi_118456854
Ts, wat ben jij een eikel zeg...

Je hebt gelijk wat betreft die reiskosten, maar je houding is gewoon om van te kotsen :r
compact en kleverig.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:45:03 #172
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118457025
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ts, wat ben jij een eikel zeg...

Je hebt gelijk wat betreft die reiskosten, maar je houding is gewoon om van te kotsen :r
die mening mag je hebben ik vind dat de houding van mijn werkgever om te kotsen is.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:46:18 #173
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118457070
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:35 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ze hebben toch ook nooit gezegd het niet te gaan betalen?
jawel die dag die ik niet kon komen wordt niet betaald ik vind niet dat mij iets te verwijten valt dus ik verlies geld buiten mijn schuld. het is niet dat ik een dijk van een salaris heb dus tja
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:55:06 #174
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118457366
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:46 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

jawel die dag die ik niet kon komen wordt niet betaald ik vind niet dat mij iets te verwijten valt dus ik verlies geld buiten mijn schuld. het is niet dat ik een dijk van een salaris heb dus tja
Wat dacht je dan, dat je geld krijgt als je een dag niet op komt dagen :D?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:56:45 #175
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118457428
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat dacht je dan, dat je geld krijgt als je een dag niet op komt dagen :D?
ja was niieet mijn fout, wat vind jij dan dat ik moet bloeden voor andermans fouten :?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:12:31 #176
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118458135
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:56 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

ja was niieet mijn fout, wat vind jij dan dat ik moet bloeden voor andermans fouten :?
Het is niet andermans fout dat jij geen geld meer hebt om je reiskosten te betalen.
Je kan moeilijk verwachten dat ze je salaris betalen op een dag dat jij krap bij kas zit en daardoor niet komt werken. Hun verantwoordelijkheid is wat ze contractueel overeengekomen zijn, namelijk het vergoeden van jouw reiskosten en dat gaan ze nog doen, als jij het goede formuliertje opstuurt.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:19:39 #177
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118458430
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is niet andermans fout dat jij geen geld meer hebt om je reiskosten te betalen.
Je kan moeilijk verwachten dat ze je salaris betalen op een dag dat jij krap bij kas zit en daardoor niet komt werken. Hun verantwoordelijkheid is wat ze contractueel overeengekomen zijn, namelijk het vergoeden van jouw reiskosten en dat gaan ze nog doen, als jij het goede formuliertje opstuurt.
dude ik heb het 5 weken voorgeschoten dat zou voldoende moeten zijn maar dat was het niet hun komen hun afspraken niet na en dus kon ik niieet komen zo simpel is het.

voor de zoveelste keer ik had het juiste formulier en ALLES stond erop het is zelfs aangenomen gecontroleerd en in het uitbetaal bakje gelegd NADAT de betalingen zijn gedaan was het ineens niiet goed en kreeg ik het terug.

hun maken fout op fout en ik bloed ervoor en volgens de meesten hier is dat normaal en moet ik dat maar accepteren belachelijk
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:22:59 #178
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118458579
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:19 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

dude ik heb het 5 weken voorgeschoten dat zou voldoende moeten zijn maar dat was het niet hun komen hun afspraken niet na en dus kon ik niieet komen zo simpel is het.

voor de zoveelste keer ik had het juiste formulier en ALLES stond erop het is zelfs aangenomen gecontroleerd en in het uitbetaal bakje gelegd NADAT de betalingen zijn gedaan was het ineens niiet goed en kreeg ik het terug.

hun maken fout op fout en ik bloed ervoor en volgens de meesten hier is dat normaal en moet ik dat maar accepteren belachelijk
Zij maken een fout en jij "bloed" er niet voor, want het geld dat je voorschiet krijg je terug.
Maar goed, de ene keer is het niet het goede formulier, de andere keer wel, de ene keer heb je werk niet geweigerd, de andere keer wel, het is nogal ondoorzichtig allemaal en ik vind dat je best de reiskosten nog even kan voorschieten.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:27:22 #179
33954 ElisaB
pi_118458748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:19 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
Psies. Jouw keuze, jouw verantwoordelijkheid; your loss :)

quote:
Volgens de OP niet. Maar op vragen daarover geef je geen antwoord. Het moet en zal voor jou de schuld zijn van die eikel van een werkgever. Mijn idee? Dan verdien je ook niet beter :)

quote:
Last hè, accepteren dat een ander de regels bepaalt en de consequenties kan uitdelen als je je er niet aan houdt. Nogmaals: bind eens een beetje in en ga als een fatsoenlijke volwassene het gesprek aan met de juiste persoon in de organisatie.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:36:45 #180
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118459101
jullie hebben allemaal helemaal gelijk het is ontzettend stom van mij dat ik verwacht dat mijn werkgever zijn afspraken nakomt. ik moet gewoon even een lening afsluiten zodat ik het een maand of 6 kan voorschieten en dan is het probleem opgelost.

dit topic kan dicht dank jullie allemaal :W en :*
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:02:15 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118460058
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:36 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
jullie hebben allemaal helemaal gelijk het is ontzettend stom van mij dat ik verwacht dat mijn werkgever zijn afspraken nakomt. ik moet gewoon even een lening afsluiten zodat ik het een maand of 6 kan voorschieten en dan is het probleem opgelost.

Of je verkoopt je auto :+.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:04:34 #182
206580 Luxuria
pi_118460158
Wat was het oorspronkelijke probleem ook alweer?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:05:34 #183
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118460198
quote:
11s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:04 schreef Luxuria het volgende:
Wat was het oorspronkelijke probleem ook alweer?
TS wilde geld voor een dag dat hij niet kwam werken. Als compensatie voor zijn voorschotje.nl
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:09:02 #184
206580 Luxuria
pi_118460302
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

TS wilde geld voor een dag dat hij niet kwam werken. Als compensatie voor zijn voorschotje.nl
Ahja zo werkt dat natuurlijk niet.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:14:34 #185
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118460545
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:09 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ahja zo werkt dat natuurlijk niet.
Nee. Maar voor iemand uit de bijstand klinkt dat logisch.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:19:19 #186
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118460748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee. Maar voor iemand uit de bijstand klinkt dat logisch.
haha lolbroek
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:19:37 #187
33954 ElisaB
pi_118460762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:36 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

Je snapt het echt niet hè :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:32:52 #188
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118461272
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:19 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet hè :D
wat jij zegt? iek niet begrijp :?
pi_118461316
quote:
nou moet ik er bij vermelden dat zowel het bedrijf waar ik werk als het detacheringsburo waar ik werk zo flexibel zijn als een spijker.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:45 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

die mening mag je hebben ik vind dat de houding van mijn werkgever om te kotsen is.
volgens mij ben jij ook niet de meest flexibele :D

Je komt nogal autistisch over: Mijn werkgever heeft een fout gemaakt en moet hij maar toegeven. Tot die tijd doe ik niets en valt mij niets te verwijten. *vingers in oren* LALALALALALA
pi_118461394
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:05 schreef GSbrder het volgende:
voorschotje.nl
SPAM }:| ~O>
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:36:06 #191
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_118461397
Wat een hoop mensen hier die gratis werken voor hun baas! :{
zo goed..?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:38:37 #192
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118461517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:36 schreef Diepvriez het volgende:
Wat een hoop mensen hier die gratis werken voor hun baas! :{
ja he
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:39:22 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118461544
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:19 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

haha lolbroek
Leg nog eens uit waarom ze jouw dag moeten doorbetalen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:39:31 #194
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118461549
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:36 schreef r_one het volgende:

[..]

SPAM }:| ~O>
DGA :7.
pi_118461739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

DGA :7.
Directeur-grootaandeelhouder? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:48:54 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118461964
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Directeur-grootaandeelhouder? :?
Dat ben ik :+
Van voorschotje :+
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:50:21 #197
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118462019
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:48 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat ben ik :+
Van voorschotje :+
zoek je nog personeel?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:50:53 #198
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118462038
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:50 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

zoek je nog personeel?
Ja, maar alleen als ze hun reiskosten kunnen voorschieten :+.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:55:07 #199
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118462237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, maar alleen als ze hun reiskosten kunnen voorschieten :+.
:N :{ :N
pi_118462273
Dat ze je dag moeten door betalen is bullshit. Jij was er immers niet.
Jij hebt tevens een fout gemaakt met het formulier. Nu moet je die reiskosten de maand later alsnog declareren op de goede manier en krijg je je geld heus wel terug. Als dat dan weer niet zo is dan pas mag de spreekwoordelijke pleuris uitbreken.

Wel kut dat je nu geen geld hebt. Ik zou voorlopig wat creatiefs bedenken om nu je reiskosten even te betalen. Familie, vrienden?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:01:38 #201
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118462473
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:56 schreef Fes1-2 het volgende:
Dat ze je dag moeten door betalen is bullshit. Jij was er immers niet.
Jij hebt tevens een fout gemaakt met het formulier. Nu moet je die reiskosten de maand later alsnog declareren op de goede manier en krijg je je geld heus wel terug. Als dat dan weer niet zo is dan pas mag de spreekwoordelijke pleuris uitbreken.

Wel kut dat je nu geen geld hebt. Ik zou voorlopig wat creatiefs bedenken om nu je reiskosten even te betalen. Familie, vrienden?
Weekje niet tanken :+.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:51:52 #202
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118464508
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:01 schreef GSbrder het volgende:
Weekje niet tanken :+.
maar hoe kom ik dan in de kroeg om me klem te zuipen en zwaar bezopen achter het stuur te kruipen en terug te rijden ????
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:53:25 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118464575
Joh, doe dat nou niet, zulke debiele opmerkingen maken... dat helpt niet bepaald, ook niet bij de mensen die nog wel enigszins begrip hadden voor je probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:57:03 #204
387529 Pietje_Puk1973
hard werken voor weinig
pi_118464710
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:53 schreef Leandra het volgende:
Joh, doe dat nou niet, zulke debiele opmerkingen maken... dat helpt niet bepaald, ook niet bij de mensen die nog wel enigszins begrip hadden voor je probleem.
ja ze maken er zelf een troll topic van troll ik ff mee :{
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:38:32 #205
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_118466212
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:51 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:

[..]

maar hoe kom ik dan in de kroeg om me klem te zuipen en zwaar bezopen achter het stuur te kruipen en terug te rijden ????
Je bedoelt met "de kroeg" het witte tuinstel waar je kratten Schultenbrau tankt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')