ik heb het meer dan een maand voorgeschoten, hun faalde door het niet uit te betalen, ik ben geen milionair als ik geen geld heb kan ik niet reizen dat is niet zo vreemd toch?? zeker als je nagaat dat ik 1e 2 weken half salaris kreegquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:26 schreef TallMan het volgende:
Jij komt niet opdagen en dat is buiten jouw schuld?
een maand voorschieten lijkt me voldoendequote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:28 schreef nasty_popovich het volgende:
Sorry maar als je niet eens een buffer heb om je reiskosten te betalen, dan doe je toch iets verkeerd...
Van waar naar waar moet je reizen dan, en op welke manier?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:35 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
ik heb het meer dan een maand voorgeschoten, hun faalde door het niet uit te betalen, ik ben geen milionair als ik geen geld heb kan ik niet reizen dat is niet zo vreemd toch?? zeker als je nagaat dat ik 1e 2 weken half salaris kreeg
ik heb uitkering gehad en dus is het financieel gewoon wat krapjes een maand reiskosten en 2 weken half salaris was te doen meer niet. de vraag is wat ik hieraan kan doen want de winter staat voor de deur en ik zie het lijk al drijven als er problemen komen met sneeuwval en ik heb door mijn 0 uren contract dan dus nooit een poot om op te staan?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Van waar naar waar moet je reizen dan, en op welke manier?
Ga je elke dag met de taxi van Maastricht naar Groningen ofzo???
trein 50 Km ofzoquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Hoe reis je en wat is de afstand?
Jij faalde met de foute declaratie.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:35 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
ik heb het meer dan een maand voorgeschoten, hun faalde door het niet uit te betalen, ik ben geen milionair als ik geen geld heb kan ik niet reizen dat is niet zo vreemd toch?? zeker als je nagaat dat ik 1e 2 weken half salaris kreeg
nee want ik heb het ingeleverd en nagevraagd bij de leidinggevende of alles in orde was en die keek erna en legde het in het bakje uitbetalen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:01 schreef Lienekien het volgende:
Jij faalde met de foute declaratie.
mijn motivatie om een nieuwe baan te vinden die is heel hoog jaquote:Ik zou maar heel creatief en assertief voor een oplossing gaan zorgen, als je tenminste echt gemotiveerd bent voor deze baan.
Wegblijven omdat je je reiskosten nog niet vergoed hebt, is dan niet echt verstandig.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 20:22 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
nee want ik heb het ingeleverd en nagevraagd bij de leidinggevende of alles in orde was en die keek erna en legde het in het bakje uitbetalen.
[..]
mijn motivatie om een nieuwe baan te vinden die is heel hoog ja
Dat kun je echt helemaal vergeten hoor. Domme beslissing.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:21 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
nou ben ik dus afgelopen maandag niet wezen werken nu vind ik dat ze die dag moeten compenseren daar ik buiten mijn schuld niet kon komen en dus inkomsten misloop. kan ik hierin iets afdwingen?
Volgens mij wel. Training is iets anders dan werken. Op zich vind het redelijk logisch dat ze deels betalen voor de tijd die het je kost en ook heel logisch dat ze dat weer deels pas na een tijdje doen.quote:2. bij de "training" die ruim een week was is aangegeven dat we de 1e 2 weken voor 50% betaald worden (hierdoor komen we dik onder minimum loon uit), de overige 50% krijgen we pas na 3 maanden als we er dan nog werkzaam zijn. mag dit zomaar???
Je wordt normaalgesproken betaald als je productief bent (= werkt). Dus het is echt niet heel vreemd als je maar half wordt betaald als je nog getraind moet worden. Niet leuk voor jou wellicht, maar wel heel gebruikelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:35 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
Hier ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Je bent eigenlijk nooit 100% productief in een functie gedurende de eerste paar weken (in geen enkele functie). Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens voor half geld werd gewerkt, daardoor. Inwerken valt m.i. gewoon onder bedrijfskosten.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je wordt normaalgesproken betaald als je productief bent (= werkt). Dus het is echt niet heel vreemd als je maar half wordt betaald als je nog getraind moet worden. Niet leuk voor jou wellicht, maar wel heel gebruikelijk.
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn (maar dan moet je deze functie niet aannemen). Het gebeurt, ik vind het - zeker voor bepaalde functies & dito trainingen - logisch en verdedigbaar. En als ik graag de baan zou willen, zou ik het ervoor over hebben.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hier ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Je bent eigenlijk nooit 100% productief in een functie gedurende de eerste paar weken (in geen enkele functie). Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens voor half geld werd gewerkt, daardoor. Inwerken valt m.i. gewoon onder bedrijfskosten.
Volgens mij bedoelt Elisa meer trainingen die je extra volgt waar zowel jij als het bedrijf beter van zouden moeten worden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hier ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Je bent eigenlijk nooit 100% productief in een functie gedurende de eerste paar weken (in geen enkele functie). Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er ergens voor half geld werd gewerkt, daardoor. Inwerken valt m.i. gewoon onder bedrijfskosten.
Goede kanttekening! Waarvoor dankquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt Elisa meer trainingen die je extra volgt waar zowel jij als het bedrijf beter van zouden moeten worden.
Is in de detachering vrij normaal dat zulke trainingen 's avonds in eigen tijd wordt gevolgd of 50/50.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |