Welke appel, ik denk niet dat hij nog geld heeft om een appel te kopen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:44 schreef Lienekien het volgende:
Ja, allemaal heel vervelend, maar wel uiteindelijk in zijn belang om even flink door de zure appel heen te bijten.
even familie vragen of die wat voorschietenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Welke appel, ik denk niet dat hij nog geld heeft om een appel te kopen.
Hij moet maar zwartrijden? Huur laten storneren? Niet meer eten?
ze willen het wel betalen maar het moest voor woensdag binnen zijn, heb het keurig aangeleverd op dinsdag (uitdraai van ns.nl) alles staat erop en heb het aangevuld met personeels nr en sofi nr enzo ook zat het juiste formulier er wel bij echter had ik daar niet de reis gegevens op gezet omdat ik daar een uitdraai van de NS had maar dat vonden ze niet goed genoeg.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:40 schreef klipper het volgende:
Het is wel erg makkelijk om ts af te zeiken mbt reiskosten.
Ts is nieuw daar en krijgt een reiskostendeclaratie formulier, als het dan aangenomen wordt mag ts er wel vanuit gaan dat het goed is.
Dat achteraf blijkt dat het verkeerde formulier gebruikt is, kan ook gewoon afgehandeld worden met hier heb je je formulier terug samen met het juiste, vul het even opnieuw in en alles komt in orde.
Ts willen ze je reiskosten nog wel betalen (maar een maand later pas) of is dit gewoon over?
eindelijk iemand die het snapt! en ik heb ze dat donderdag meteen verteld toen ik dat formulier terug kreeg! dus als hun toen geregeld hadden dat ik een voorschot kreeg of gewoon mijn exacte reiskosten was er geen enkel probleem maar nee hoor dat "kon niet"quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
die heb ik niet meer verder nog iets?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
even familie vragen of die wat voorschieten
vrienden?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:56 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
die heb ik niet meer verder nog iets?
luister als ik een afspraak heb met jou en ik beloof jou iets te doen (en dat doe je in een contract) en ik doe dat niet, vind jij het dan redelijk dat JIJ met de gebakken peren zit omdat ik niet doe wat ik beloof?quote:
Andere opties zijn er niet?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
gast als je de verkeerde bank hebt kan het best zijn dat je effe het geld niet op tijd krijgt. doe niet zo moeilijk en wacht nog een paar dagen. en voor die maandag had je gewoon wat geld kunnen lenen van iemand.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:09 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
luister als ik een afspraak heb met jou en ik beloof jou iets te doen (en dat doe je in een contract) en ik doe dat niet, vind jij het dan redelijk dat JIJ met de gebakken peren zit omdat ik niet doe wat ik beloof?
je verschuift het probleem en je beantwoord mijn vraag niet...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
gast als je de verkeerde bank hebt kan het best zijn dat je effe het geld niet op tijd krijgt. doe niet zo moeilijk en wacht nog een paar dagen. en voor die maandag had je gewoon wat geld kunnen lenen van iemand.
jij hebt ook het verkeerde formulier ingevuld hequote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:20 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
je verschuift het probleem en je beantwoord mijn vraag niet...
nooit van die stichting gehoord maar vind het wel triest dat bijna iedereen vind dat de werknemer maar moet blijven lenenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Andere opties zijn er niet?
Aangezien je uit een uitkering komt en dus ook nog een lijntje zult hebben met de sociale dienst, zou je daar kunnen aankloppen om een voorschot (d.w.z. dat ze je reiskosten voorschieten die je later terug betaalt). Eventueel is een stichting voor urgente noden ook nog een optie, maar mogelijk kun je dat niet zelf aanvragen maar moet dat via bijv. maatschappelijk werk.
Het gaat toch om een accuut, tijdelijk probleem en een relatief klein bedrag?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
nooit van die stichting gehoord maar vind het wel triest dat bijna iedereen vind dat de werknemer maar moet blijven lenen
nee nee dat heb ik niet het was niet juist ingevuld maar dat hebben ze me niet verteld en alles stond erop en het formulier werdt nagekeken en geaccepteerd. sorry dat ik geen glazen bol hebquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:22 schreef Maanvis het volgende:
jij hebt ook het verkeerde formulier ingevuld he
een ja of nee antwoord aubquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:09 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
luister als ik een afspraak heb met jou en ik beloof jou iets te doen (en dat doe je in een contract) en ik doe dat niet, vind jij het dan redelijk dat JIJ met de gebakken peren zit omdat ik niet doe wat ik beloof?
uiteindelijk krijg je het geld toch gewoon???quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:23 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
nooit van die stichting gehoord maar vind het wel triest dat bijna iedereen vind dat de werknemer maar moet blijven lenen
jaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat toch om een accuut, tijdelijk probleem en een relatief klein bedrag?
Dus jij hebt het formulier fout ingevuld.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:26 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
nee nee dat heb ik niet het was niet juist ingevuld maar dat hebben ze me niet verteld en alles stond erop en het formulier werdt nagekeken en geaccepteerd. sorry dat ik geen glazen bol heb![]()
Kerel geen idee wat in jouw contract daarover staat. Staat dat het vorige week woensdag uitbetaald wordt?quote:een ja of nee antwoord aub
Ga dan aan de bel hangen bij de sociale dienst, de gemeentelijke kredietbank en/of bij zo'n stichting.quote:
ja uiteindelijk wel ja.... je snapt het niet héquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
uiteindelijk krijg je het geld toch gewoon???
Laat ik het zo zeggen; JIj bent degene die niet is komen opdagen op je werk, niet iemand andersquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:28 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
ja uiteindelijk wel ja.... je snapt het niet hé
Je hebt wel gelijk!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:53 schreef Leandra het volgende:
Dit zijn dus dingen waar mensen keihard tegenaan lopen bij het aan het werk gaan uit een langdurige uitkering, maar dat negeert men graag vanuit de riante bureaustoel tegen een meer dan modaal inkomen.
Alsof het betekent dat je dan maar een weekje geen Monatoetje moet eten om het rond te laten komen.
hoe had ik op mijn werk moeten komen dan? 50 Km fietsen of zwart rijden ? echt zo debiel hoe je van de werkgevers probleem mijn probleem weet te makenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen; JIj bent degene die niet is komen opdagen op je werk, niet iemand anders. dus jij hebt ook een fout gemaakt. De fout van het niet op tijd over maken van het geld is veel kleiner, daar kun je uiteindelijk pas na een ingebrekestelling geld uit halen
.
Je had een buffer moeten opbouwen voor dit soort gevallen, en in dit geval had je geld moeten lenen. Dat jij een uitkering hebt gehad en niet hebt gespaard is niet de werkgever zijn probleem. Maak jij nu niet precies zo van jouw probleem de werkgever z'n probleem? Als ze gewoon een normaal iemand hadden aangenomen ipv een sloeber dan was ie gewoon op z'n werk geweest maandag.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:33 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
hoe had ik op mijn werk moeten komen dan? 50 Km fietsen of zwart rijden ? echt zo debiel hoe je van de werkgevers probleem mijn probleem weet te maken
Nee klopt, niet komen opdagen is idd niet handig, maar ik vind wel dat de werkgever in afwachting van de uitbetaling van de reiskosten van de afgelopen maand, de nieuwe reiskosten dagelijks had mogen vergoeden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk!
Maar niet komen opdagen en je dan afvragen of je betaling van die dag kunt afdwingen, geeft niet het beeld van een werknemer die het ver gaat schoppen bij deze baas.
Afhankelijk van wat voor uitkering het was en hoelang die uitkeringssituatie geduurd heeft, valt er op een gegeven moment weinig meer te bufferen, het systeem van de bijzondere bijstand bestaat niet voor niets.... dat is omdat mensen die op het bestaansminimum leven niet meer kunnen sparen voor grote uitgaven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je had een buffer moeten opbouwen voor dit soort gevallen, en in dit geval had je geld moeten lenen. Dat jij een uitkering hebt gehad en niet hebt gespaard is niet de werkgever zijn probleem. Maak jij nu niet precies zo van jouw probleem de werkgever z'n probleem? Als ze gewoon een normaal iemand hadden aangenomen ipv een sloeber dan was ie gewoon op z'n werk geweest maandag.
Het gaat me er niet om je ergens op te 'pakken', maar ik vind het nogal een verschil.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:21 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
Echter kreeg ik donderdag (te laat dus) pas het formulier terug en is het afgewezen omdat ik (blijkbaar) een verkeerd formulier heb gebruikt. Alle data stond erop en bij het inleveren zeiden ze er niks van.
Verderlijkt in de loop van het topic naar voren te komen dat je leidinggevende hetgeen je inleverde heeft gecontroleerd en geaccepteerd. In de OP schrijf je dat het alleen is aangepakt:
[quote]disndag de lijst ingeleverd keurig aangenomen en ik wist niet beter dan dat hij betaald zou worden.
Bij wie heb je het allemaal nagevraagd? Ik snap de verhoudingen nog niet helemaal, maar er zal in heel de combinatie bedrijf / detacheringsbureau een juist aanspreekpunt zijn en die zoeken we!quote:afgelopen maandag moest ik werken maar ik heb die donderdag al aangegeven dat ik niet kan komen als mijn reiskosten niet betaald worden. het was ONMOGELIJK om even mijn reiskosten (gedeeltelijk) te betalen, nou moet ik er bij vermelden dat zowel het bedrijf waar ik werk als het detacheringsburo waar ik werk zo flexibel zijn als een spijker.
Ik betwijfel het. Tegen wie heb je gezegd dat je 'anders niet kon komen'?quote:nou ben ik dus afgelopen maandag niet wezen werken nu vind ik dat ze die dag moeten compenseren daar ik buiten mijn schuld niet kon komen en dus inkomsten misloop. kan ik hierin iets afdwingen?
Hoelang duurde de training nou? Een week, of 4 weken? En wat was het precies voor training?quote:2. bij de "training" die ruim een week was is aangegeven dat we de 1e 2 weken voor 50% betaald worden (hierdoor komen we dik onder minimum loon uit), de overige 50% krijgen we pas na 3 maanden als we er dan nog werkzaam zijn. mag dit zomaar???
dat wil ik ook helemaal niet het is een klote baan bij een klote werkgever. maar ik wil wel werken voor mijn geld, en dus neem ik het aan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk!
Maar niet komen opdagen en je dan afvragen of je betaling van die dag kunt afdwingen, geeft niet het beeld van een werknemer die het ver gaat schoppen bij deze baas.
Eensch. Maar het maakt nogal een verschil hoe TS het heeft geprobeerd te bespreken en met wie. Als hij tegen zijn direct leidinggevende (die er wellicht ook helemaal geen fluit mee kan) in het weglopen heeft geroepen: "Betaal nou maar, want anders kom ik maandag niet", dan is de kans op een vergoeding of voorschot redelijk minimaal.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:
Nee klopt, niet komen opdagen is idd niet handig, maar ik vind wel dat de werkgever in afwachting van de uitbetaling van de reiskosten van de afgelopen maand, de nieuwe reiskosten dagelijks had mogen vergoeden.
Desnoods TS papieren kaartjes geven.
Wat zijn je kwaliteiten en in welke omgeving zoek je?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:43 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
dat wil ik ook helemaal niet het is een klote baan bij een klote werkgever. maar ik wil wel werken voor mijn geld, en dus neem ik het aan.
ben zoekende naar een werkgever die mijn kwaliteiten wel kan waarderen en bereid is deze te belonen
Volgens mij zeg je hier meer dan je bedoelt te zeggenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:43 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
dat wil ik ook helemaal niet het is een klote baan bij een klote werkgever. maar ik wil wel werken voor mijn geld, en dus neem ik het aan.
allemaal aannames van jouw kant kloppen niet ik heb het netjes aangegeven en niemand kon/wilde wat doenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:43 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eensch. Maar het maakt nogal een verschil hoe TS het heeft geprobeerd te bespreken en met wie. Als hij tegen zijn direct leidinggevende (die er wellicht ook helemaal geen fluit mee kan) in het weglopen heeft geroepen: "Betaal nou maar, want anders kom ik maandag niet", dan is de kans op een vergoeding of voorschot redelijk minimaal.
Aannames? Ik vraag het je netjes, en was in afwachting van je antwoord: arbeids probleemquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:46 schreef Pietje_Puk1973 het volgende:
[..]
allemaal aannames van jouw kant kloppen niet ik heb het netjes aangegeven en niemand kon/wilde wat doen
Feit blijft dat hij in principe weinig keuze had, baan niet aannemen is geen optie vanuit de meeste uitkeringen (en terecht), maar dat geeft een werkgever niet het recht de werknemer ook nog eens uit te knijpen door de afgesproken reiskostenvergoeding niet of veel later uit te betalen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Volgens mij zeg je hier meer dan je bedoelt te zeggen![]()
Als je met zo'n houding (na het verkeerd invullen van een formulier) gaat vragen om een uitzondering, dan zijn je kansen bij voorbaat verkeken.
Eens. Maar ik weet uit ervaring dat je daarmee ook een heel apart slag binnenhaalt. Geldt zeker niet voor allemaal, maar je hebt ze erbijquote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:49 schreef Leandra het volgende:
Feit blijft dat hij in principe weinig keuze had, baan niet aannemen is geen optie vanuit de meeste uitkeringen (en terecht), maar dat geeft een werkgever niet het recht de werknemer ook nog eens uit te knijpen door de afgesproken reiskostenvergoeding niet of veel later uit te betalen.
Het is vanuit de werkgever ook gewoon dom, die weet best dat hij een baggerbaantje in de aanbieding heeft, en die weet dat hij iemand uit een uitkering (en dus zonder buffer) aanneemt, al met al veroorzaakt het aan het werk gaan direct een armoedeval, en dat motiveert niet bepaald.
Klopt, je hebt ze er zeker bij, maar ik kan me enige mate van frustratie wel voorstellen als je door weer aan het werk te gaan nog beroerder komt te zitten dan je in een uitkering al zat....quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eens. Maar ik weet uit ervaring dat je daarmee ook een heel apart slag binnenhaalt. Geldt zeker niet voor allemaal, maar je hebt ze erbijEn iets in de toon van de muziek, kan heel goed maken dat ze niet harder lopen dan strikt noodzakelijk. Maar daarom dus mijn vragen ergens hierboven
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:16 schreef Leandra het volgende:
Klopt, je hebt ze er zeker bij, maar ik kan me enige mate van frustratie wel voorstellen als je door weer aan het werk te gaan nog beroerder komt te zitten dan je in een uitkering al zat....
Ik denk dat langdurig een uitkering op het minimum behoorlijk sloopt, iedere maand net niet kunnen rondkomen, zelfs als je heel zuinig doet hakt er op een gegeven moment in.
Als je dan met door een baan van de regen in de drup terechtkomt, dan snap ik best dat het er allemaal niet zo lekker uitkomt als je koud en doorweekt bent
Het zal wel niet mogen, maar ik kotst van jouw soort redeneringen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je had een buffer moeten opbouwen voor dit soort gevallen, en in dit geval had je geld moeten lenen. Dat jij een uitkering hebt gehad en niet hebt gespaard is niet de werkgever zijn probleem. Maak jij nu niet precies zo van jouw probleem de werkgever z'n probleem? Als ze gewoon een normaal iemand hadden aangenomen ipv een sloeber dan was ie gewoon op z'n werk geweest maandag.
natuurlijk mag dat, het is alleen onterechtquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:11 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Het zal wel niet mogen, maar ik kotst van jouw soort redeneringen.
Jij hebt soms zo'n enorm bord voor je kop.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
natuurlijk mag dat, het is alleen onterecht
Dat is jouw mening, ik vind het meer dan terrecht als zo'n eikel zonder greintje begrip ook eens een boel shit over zich heen krijgt. Als je zulke stellingen uitkotst moet je niet raar kijken dat je medemens jouw ook uitkotst.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is anders ook vrij onbehoorlijk om TS een sloeber te noemen, en misschien moet je je eens afvragen hoe het komt dat de werkgever geen, zoals jij het noemt "normaal iemand", heeft aangenomen...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je doordat je je reiskostenvergoeding 3 dagen te laat krijgt gelijk al niet meer op je werk kunt komen dan verdien je het predikaat sloeber, sorry hoor. En voor wat betreft de werkgever, die zal zich wel 2x achter de oren krabben voordat ie nog zulke mensen aanneemt. Een keertje een kapotte wasmachine en TS komt weer niet opdagen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is anders ook vrij onbehoorlijk om TS een sloeber te noemen, en misschien moet je je eens afvragen hoe het komt dat de werkgever geen, zoals jij het noemt "normaal iemand", heeft aangenomen...
In deze tijd vliegen de sollicitanten je om de oren, en gezien de houding over het uitbetalen van de reiskosten vermoed ik niet dat de werkgever graag de barmhartige Samaritaan wilde uithangen door TS aan te nemen.
Sterker nog; het zou me niet eens verbazen als de werkgever voor een dubbeltje op de eerste rang zit door TS aan te nemen, omdat hij een of andere subsidie of bonus ontvangt.
Ik vind je nog steeds een hufterige hork. Sorry hoor.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je doordat je je reiskostenvergoeding 3 dagen te laat krijgt gelijk al niet meer op je werk kunt komen dan verdien je het predikaat sloeber, sorry hoor. En voor wat betreft de werkgever, die zal zich wel 2x achter de oren krabben voordat ie nog zulke mensen aanneemt.
Dat mag je vinden, daarmee maak je jezelf alleen maar kleiner als persoon.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind je nog steeds een hufterige hork. Sorry hoor.
Dat mag je vinden, maar dat is niet zo.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, daarmee maak je jezelf alleen maar kleiner als persoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |