Kikkers, kittens, kinderen. Wat maakt het uit?quote:Op maandag 12 november 2012 14:40 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Typisch. één verkeerd woord over het rode kruis en mevrouw staat op onweer. Maar babykikkertjes? Die mag je lekker platrijden joh, het liefst zo hoog mogelijk de lucht in werpen die kleine kadavertjes. Nou werkelijk, je zou je ogen uit je kop moeten schamen.
Het één knettert wat meer dan het ander.quote:Op maandag 12 november 2012 14:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Kikkers, kittens, kinderen. Wat maakt het uit?
Variatie in grappen is nodig om te blijven lachen.quote:Op maandag 12 november 2012 14:57 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Het één knettert wat meer dan het ander.
Wat probeer je te zeggen? Dat mijn inzet onvoldoende is?quote:Op maandag 12 november 2012 15:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Variatie in grappen is nodig om te blijven lachen.
Ja, stop niet met een kikker.quote:Op maandag 12 november 2012 15:27 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat probeer je te zeggen? Dat mijn inzet onvoldoende is?
Inderdaad Hyper, durf groot te dromen. Laat je inspireren door de wereld die natuur heet.quote:
Hier in huize Hoppa onafgebroken!quote:Op maandag 12 november 2012 18:54 schreef MindFever het volgende:
Hoe is het daar in kikkerland, schijnt de zon nog wel eens?
Geen wonder dat je zo slecht slaapt.quote:Op maandag 12 november 2012 19:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hier in huize Hoppa onafgebroken!
Zeker zo'n kwaadaardige babymoordenaar waar Lambiekje het altijd over heeft? Thanks but no thanks.quote:
Maar jij wel? Dat zie ik op míjn beurt dan weer nietquote:Op donderdag 15 november 2012 11:16 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Zeker zo'n kwaadaardige babymoordenaar waar Lambiekje het altijd over heeft? Thanks but no thanks.
En ik zie niet in waarom jij al weekend zou moeten hebben.
Ik werk hartstikke hard, elke dag weer. Terwijl anderen een tent opzetten en een blikje euroshopper bier opentrekken zit ik binnen, te zwoegen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar jij wel? Dat zie ik op míjn beurt dan weer niet
Het is niet eerlijk he Calimero?quote:Op donderdag 15 november 2012 11:26 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik werk hartstikke hard, elke dag weer. Terwijl anderen een tent opzetten en een blikje euroshopper bier opentrekken zit ik binnen, te zwoegen.
Echt oneerlijk en vals inderdaad.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is niet eerlijk he Calimero?
Ik begrijp dat. Om nog maar te zwijgen over de waardering enz.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
Werken is mooi man. Iets bijdragen aan de maatschappij, aan het algemeen nut. Sociale contacten opdoen en zulks.
Ik zou niet zonder kunnen. Hoewel, volgend jaar ga ik wel wat minder werken. 32 is meer dan zat.
En het schijnt financieel ook nog beter uit te komen, iets minder werken.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
Werken is mooi man. Iets bijdragen aan de maatschappij, aan het algemeen nut. Sociale contacten opdoen en zulks.
Ik zou niet zonder kunnen. Hoewel, volgend jaar ga ik wel wat minder werken. 32 is meer dan zat.
interresante docuquote:Op donderdag 15 november 2012 19:58 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat. Om nog maar te zwijgen over de waardering enz.
Maar in hoeverre bestaat het loonslavenbestaan niet uit bijvoorbeeld de ander een poot uitdraaien en het verder bouwen aan onze eigen gevangenis?
http://vimeo.com/52165457#at=3392
(Aardige Nederlandse docu over privacy)
Maar waarom sta je toch zo intolerant tegen mensen die niet werken?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
Vind je dat intolerant?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:14 schreef MindFever het volgende:
[..]
Maar waarom sta je toch zo intolerant tegen mensen die niet werken?
Ik ben heel tolerant ten opzichte van mensen die niet werken, zolang ze maar niet verwachten te worden onderhouden door de mensen die wel werken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:14 schreef MindFever het volgende:
[..]
Maar waarom sta je toch zo intolerant tegen mensen die niet werken?
Mischien ben je niet geheel op de hoogte maar er zijn wat dat betreft grote veranderingen gaande waarin mensen in wwb nu verplicht worden iets te gaan doen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:38 schreef Gray het volgende:
Ze zouden meer vrijwilligerswerk kunnen verplichten voor mensen met uitkering. Nu krijg je extra uitkering daarvoor toch?
rightquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:09 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben heel tolerant ten opzichte van mensen die niet werken, zolang ze maar niet verwachten te worden onderhouden door de mensen die wel werken.
Ik ben intolerant ten opzichte van profiteurs, mensen die denken dat een uitkering een zelfverworven recht zonder verplichtingen is. Niet werken vind ik best, maar dan zoek het ook maar zelf uit zonder staatssteun. Mensen die tevreden zijn met hun uitkering zijn de kanker van onze maatschappij en zijn nog schuldiger aan onze crisis dan de banken....
quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Mischien ben je niet geheel op de hoogte maar er zijn wat dat betreft grote veranderingen gaande waarin mensen in wwb nu verplicht worden iets te gaan doen.
Maar tegelijkertijd zie je dat betaalde banen verdwijnen en mensen in de wwb dit werk gaan doen.
Denk in deze maar even aan de thuiszorg waar vele banen gaan verdwijnen.
Onderbouwing graag? Of vind je dat moeilijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:17 schreef Rawberry het volgende:
[..]
right
Wat een -edit-redenering.
Nee, dat wist ik niet. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Mischien ben je niet geheel op de hoogte maar er zijn wat dat betreft grote veranderingen gaande waarin mensen in wwb nu verplicht worden iets te gaan doen.
Maar tegelijkertijd zie je dat betaalde banen verdwijnen en mensen in de wwb dit werk gaan doen.
Denk in deze maar even aan de thuiszorg waar vele banen gaan verdwijnen.
Zelf nadenken. Of vind je dat te moeilijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Onderbouwing graag? Of vind je dat moeilijk?
Kansloos dit. Jij hebt commentaar op iets wat ik type.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:48 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Zelf nadenken. Of vind je dat te moeilijk?
trollquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Kansloos dit. Jij hebt commentaar op iets wat ik type.
Uhm. Ja. Tuurlijk.quote:
Feitelijk was er al een reintegratieplicht waar 90% van de bijstandsgerechtigden zich onderuit wist te wurmen. Met deze nieuwe maatregel wordt dit niet veel anders. Het probleem is dat de wet te soft is. Deze nieuwe maatregelen zijn puur voor de politieke bühne maar zullen weer geen effect hebben, omdat de feitelijke wetteksten vrijwel hetzelfde blijven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet. Ben benieuwd.
Precies, daar laat je geen onwillige mensen op los.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Feitelijk was er al een reintegratieplicht waar 90% van de bijstandsgerechtigden zich onderuit wist te wurmen. Met deze nieuwe maatregel wordt dit niet veel anders. Het probleem is dat de wet te soft is. Deze nieuwe maatregelen zijn puur voor de politieke bühne maar zullen weer geen effect hebben, omdat de feitelijke wetteksten vrijwel hetzelfde blijven.
Daarbij, voor veel van die werkzaamheden wil je helemaal geen ongemotiveerde ex-bajesklant of shaq-verslaafde huisvrouw van 105 kilo. Voor vrijwilligerswerk met ouderen of kinderen met een beperking wil je gemotiveerd personeel en die zijn in de bakken van de sociale dienst erg schaars.
Precies. Het is pas leuk als het geen loos alarm is. Er gaat niets boven een exploderende sportschool. Maar dan wel doordeweeks overdag, dat er een paar van die werkloze anabolen de lucht in vliegen. Je kent ze wel, WAO ivm rugklachten, maar wel elke dag ijzer pompen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hadden we hier bijna een brandhaard gehad. Niet van vurige emoties maar dmv een bom in een sportschool.
Gelukkig loos alarm, maar ik vraag me af wat mensen er zo lollig aan vinden om zoiets te roepen
Ik ken het type jaquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Het is pas leuk als het geen loos alarm is. Er gaat niets boven een exploderende sportschool. Maar dan wel doordeweeks overdag, dat er een paar van die werkloze anabolen de lucht in vliegen. Je kent ze wel, WAO ivm rugklachten, maar wel elke dag ijzer pompen.
Wat een negatief mannetje ben jij.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Het is pas leuk als het geen loos alarm is. Er gaat niets boven een exploderende sportschool. Maar dan wel doordeweeks overdag, dat er een paar van die werkloze anabolen de lucht in vliegen. Je kent ze wel, WAO ivm rugklachten, maar wel elke dag ijzer pompen.
Het is een gave. Beroepsdeformatie vooral.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:05 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat een negatief mannetje ben jij.
Ow ja. Idd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik dit topic zie:
KLB / [KLB SC] RIP Schenkstroop
zou ik denken dattie niet meer actief is.
Belachelijk!quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hadden we hier bijna een brandhaard gehad. Niet van vurige emoties maar dmv een bom in een sportschool.
Gelukkig loos alarm, maar ik vraag me af wat mensen er zo lollig aan vinden om zoiets te roepen
Eigenlijk is het door deze post al de moeite waard.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
Doe!quote:Op woensdag 21 november 2012 10:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zal het je nog sterker vertellen
Dan heb je deze niet gezien:quote:
quote:Op woensdag 21 november 2012 10:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is Kitler, de killuminatiekat
quote:Op woensdag 21 november 2012 10:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan heb je deze niet gezien:
[ afbeelding
quote:Op woensdag 21 november 2012 10:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is Kitler, de killuminatiekat
quote:Op woensdag 21 november 2012 10:42 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan heb je deze niet gezien:
[ afbeelding ]
Mijn eerste casettebandje ooitquote:
Ik denk Schenk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mijn eerste casettebandje ooit
Hangt poephek hier trouwens nog rond?
(van wie was die zinger van een belediging trouwens, jokkebrok of schenkstroop?)
Leuk,maar hij was nooit echt die beste van zangers.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
Er is leven hier![]()
Kan ik mooi even Keithspammen
Maar hij speelt gitaar als de bestequote:Op woensdag 12 december 2012 18:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Leuk,maar hij was nooit echt die beste van zangers.
Met onze lieve Keef gaat veel op THE rock'nroll imago.....iedereen houdt van hem maar hij is ook niet zo'n super technische gitarist als wat we denken misschien...maar ja,hij is/was wel 'n aparte figuur en speler.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar hij speelt gitaar als de beste
Ik vind hem geweldig, juist vanwege de rock'n rollquote:Op woensdag 12 december 2012 18:29 schreef Tingo het volgende:
[..]
Met onze lieve Keef gaat veel op THE rock'nroll imago.....iedereen houdt van hem maar hij is ook niet zo'n super technische gitarist als wat we denken misschien...maar ja,hij is/was wel 'n aparte figuur en speler.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:57 schreef Gray het volgende:
Vond net een briefje van 5 waarvan ik dacht dat ik die kwijt was:
[ afbeelding ]
quote:6 Granny Smith appels 5.49
1 gerookte kipfilet 4.73
2 kaasschnitzels 5.93
12 kleine bikjes cola 0.15L 11.00
1 volkoren brood 4.61
1 dessert taartje 18.71
1 spuitbus slagroom 4.21
Ziektenkostenverzekering 325.88 per maand
Kinderboek Geronimo Stilton 54.98
Kopje soep in La Place 10.91
http://dutchaidan.blogspot.nl/2012/01/van-gulden-naar-euro.html
Mensen die nog omrekenen en dus werkelijk niets van economie begrijpen.quote:
Reken je salaris eens om. Zie je dezelfde stijging?quote:Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mensen die nog omrekenen en dus werkelijk niets van economie begrijpen.
Dat is veel te simpel geredeneerd natuurlijk. Als je het zo bekijkt bevestigt je alleen mijn gelijk, namelijk dat je er niets van snapt.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Reken je salaris eens om. Zie je dezelfde stijging?
Dat ligt eraan hoe je omrekent he sherlock...Niet meer met dezelfde cijfers als tijdens de invoering beroving door rekenwonder Zalm..quote:Op woensdag 12 december 2012 20:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mensen die nog omrekenen en dus werkelijk niets van economie begrijpen.
Leuke linkjes, maar het verandert de feitelijke inflatie niet. Als de euro destijds anders gewaardeerd was dan had dat over 10 jaar misschien 2% gescheeld, omdat er dan ook andere correctiemechanismen anders reageren. Dat verandert niet dat de prijsstijgingen over de afgelopen 10 jaar keurig in lijn liggen met de historie.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:14 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je omrekent he sherlock...Niet meer met dezelfde cijfers als tijdens de invoering beroving door rekenwonder Zalm..
http://www.rtl.nl/compone(...)dkoop_berekening.xml
http://www.sdnl.nl/dessing-euro-schande.htm
http://www.rtl.nl/compone(...)ring_euro_zembla.xml
Duh, ik snap ook wel dat het niet zo werkt.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat is veel te simpel geredeneerd natuurlijk. Als je het zo bekijkt bevestigt je alleen mijn gelijk, namelijk dat je er niets van snapt.
Relaxt.quote:Oja, en trouwens, mijn salaris is ten opzichte van 2001 verviervoudigd. Dat is dus duidelijk geen maatstaf.
Dat wist ik dan weer niet. Weer wat geleerd.quote:Er is ontzettend veel onderzoek gedaan naar prijsstijgingen na de invoering van de euro. Er is consensus dat er bij de invoering een prijsstijging is geweest omdat leveranciers en verkopers prijzen naar boven hebben afgerond. Echter, in de tien jaar voor de invoering van de euro zijn de prijzen net zo hard gestegen als de 10 jaar daarna.
Dit soort lijstjes zijn vaak de excessen. Prijzen stijgen ook relatief meer door vraag en aanbod en seizoensinvloeden. Over 20 jaar genomen zijn er echter ook producten die relatief (ten opzichte van de inflatie) of zelfs absoluut, goedkoper zijn geworden. Neem onder andere televisies, tomaten, melk, een fles wijn en eieren.
Wanneer je vervolgens een uitgebalanceerd pakket van goederen neemt dan kom je tot de conclusie dat de prijsstijging over de afgelopen 10 jaar maar zeer marginaal hoger was dan over de 10 jaar daarvoor. Het kleine verschil zit hem o.a. in de eerder genoemde afrondingen bijbrengen invoering en btw verhogingen. Daar staan echter weer andere belastingmaatregelen tegenover, ons nettoloon is in de afgelopen 10 jaar gestegen in verhouding tot ons brutoloon. Minder afdrachten belasting en sociale premies.
Ja ik denk idd dat de directeur van de Nederlands bank 'n simpele bron is.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:32 schreef Hoppahoppa het volgende:
verkeerde info uit te simpele bronnen of onderbuikgevoel.
Bij jou is dat met name overduidelijk.
Ik noemde een derde optie. Ideologie. Daarbij heeft deze 'directeur' natuurlijk ook een agenda, of vertrouw je hem wel omdat hij iets verteld wat je wilt horen?quote:Op donderdag 13 december 2012 01:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ja ik denk idd dat de directeur van de Nederlands bank 'n simpele bron is.![]()
Over onderbuikgevoelens gesproken, ik heb het er niet over of ik voor of tegen de euro ben (ben 'n groot voorstander van 1 wereldmunt) maar de manier waarop hij is ingevoerd.
Het belangrijkste lijkt mij de koopkracht, en die cijfers lijken er niet om te liegen:quote:Op donderdag 13 december 2012 07:10 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik noemde een derde optie. Ideologie. Daarbij heeft deze 'directeur' natuurlijk ook een agenda, of vertrouw je hem wel omdat hij iets verteld wat je wilt horen?
Overigens doet het er ook niet toe, want de links die je geeft zijn misschien wel een argument, maar niet voor deze discussie.
Als we het nu puur zouden hebben over prijsstijgingen in de eerste twee jaar na de invoering, dan zou het er toe doen. Nu is echter duidelijk dat alles wat er bij de invoering voor heeft gezorgd dat de prijzen hard stegen (en ook dat is relatief met 8% in twee jaar), inmiddels is gecorrigeerd.
Nou graag Wanda..quote:Op donderdag 13 december 2012 10:08 schreef Lavenderr het volgende:
Zware kost hoor, voor een SC.
Kopje koffie erbij? 2.00 euro +koekje
Oh, jij wilt ook een wolkje melk zie ikquote:Op donderdag 13 december 2012 10:59 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Nou graag Wanda..
[ afbeelding ]
Het artikel wat je aanhaalt is natuurlijk geen waarheid en wederom doorvlochten van subjectieve interpretaties van een ideologische groep.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:52 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het belangrijkste lijkt mij de koopkracht, en die cijfers lijken er niet om te liegen:
NWS / De keerzijde van tien jaar euro
http://www.nu.nl/economie(...)-invoering-euro.html
Of is dat in die 5jr alweer rechtgetrokken ?
Het is dat ik niet kan schaatsen....quote:Op donderdag 13 december 2012 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
Het vriest!
Weliswaar maar 1 graden, maar toch
Jammer joh.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Het is dat ik niet kan schaatsen....
Ach leg een kunstijsbaan door de Biesbos aan en Lavenderr wil er best schaatsen. Het gaat niet om het ijs, maar de omgeving waar je doorheen schaatst. Het is discriminatie van schaatshallen.quote:
Arme schaatshallen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach leg een kunstijsbaan door de Biesbos aan en Lavenderr wil er best schaatsen. Het gaat niet om het ijs, maar de omgeving waar je doorheen schaatst. Het is discriminatie van schaatshallen.
Of de baan bij Biddinghuizen. 5 km door de natuur. Echt geweldig .quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach leg een kunstijsbaan door de Biesbos aan en Lavenderr wil er best schaatsen. Het gaat niet om het ijs, maar de omgeving waar je doorheen schaatst. Het is discriminatie van schaatshallen.
Vast wel!quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
Zou deze nog vol raken voor 2013?
Als we 2013 halen tenminste.
In het kader van 21 dec a.s. dan nog maar een liedje waar het ook slecht afloopt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |