interresante docuquote:Op donderdag 15 november 2012 19:58 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik begrijp dat. Om nog maar te zwijgen over de waardering enz.
Maar in hoeverre bestaat het loonslavenbestaan niet uit bijvoorbeeld de ander een poot uitdraaien en het verder bouwen aan onze eigen gevangenis?
http://vimeo.com/52165457#at=3392
(Aardige Nederlandse docu over privacy)
Maar waarom sta je toch zo intolerant tegen mensen die niet werken?quote:Op donderdag 15 november 2012 12:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
Werken is mooi man. Iets bijdragen aan de maatschappij, aan het algemeen nut. Sociale contacten opdoen en zulks.
Ik zou niet zonder kunnen. Hoewel, volgend jaar ga ik wel wat minder werken. 32 is meer dan zat.
Vind je dat intolerant?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:14 schreef MindFever het volgende:
[..]
Maar waarom sta je toch zo intolerant tegen mensen die niet werken?
Ik ben heel tolerant ten opzichte van mensen die niet werken, zolang ze maar niet verwachten te worden onderhouden door de mensen die wel werken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:14 schreef MindFever het volgende:
[..]
Maar waarom sta je toch zo intolerant tegen mensen die niet werken?
Mischien ben je niet geheel op de hoogte maar er zijn wat dat betreft grote veranderingen gaande waarin mensen in wwb nu verplicht worden iets te gaan doen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:38 schreef Gray het volgende:
Ze zouden meer vrijwilligerswerk kunnen verplichten voor mensen met uitkering. Nu krijg je extra uitkering daarvoor toch?
rightquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:09 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben heel tolerant ten opzichte van mensen die niet werken, zolang ze maar niet verwachten te worden onderhouden door de mensen die wel werken.
Ik ben intolerant ten opzichte van profiteurs, mensen die denken dat een uitkering een zelfverworven recht zonder verplichtingen is. Niet werken vind ik best, maar dan zoek het ook maar zelf uit zonder staatssteun. Mensen die tevreden zijn met hun uitkering zijn de kanker van onze maatschappij en zijn nog schuldiger aan onze crisis dan de banken....
quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Mischien ben je niet geheel op de hoogte maar er zijn wat dat betreft grote veranderingen gaande waarin mensen in wwb nu verplicht worden iets te gaan doen.
Maar tegelijkertijd zie je dat betaalde banen verdwijnen en mensen in de wwb dit werk gaan doen.
Denk in deze maar even aan de thuiszorg waar vele banen gaan verdwijnen.
Onderbouwing graag? Of vind je dat moeilijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:17 schreef Rawberry het volgende:
[..]
right
Wat een -edit-redenering.
Nee, dat wist ik niet. Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:31 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Mischien ben je niet geheel op de hoogte maar er zijn wat dat betreft grote veranderingen gaande waarin mensen in wwb nu verplicht worden iets te gaan doen.
Maar tegelijkertijd zie je dat betaalde banen verdwijnen en mensen in de wwb dit werk gaan doen.
Denk in deze maar even aan de thuiszorg waar vele banen gaan verdwijnen.
Zelf nadenken. Of vind je dat te moeilijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Onderbouwing graag? Of vind je dat moeilijk?
Kansloos dit. Jij hebt commentaar op iets wat ik type.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:48 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Zelf nadenken. Of vind je dat te moeilijk?
trollquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Kansloos dit. Jij hebt commentaar op iets wat ik type.
Uhm. Ja. Tuurlijk.quote:
Feitelijk was er al een reintegratieplicht waar 90% van de bijstandsgerechtigden zich onderuit wist te wurmen. Met deze nieuwe maatregel wordt dit niet veel anders. Het probleem is dat de wet te soft is. Deze nieuwe maatregelen zijn puur voor de politieke bühne maar zullen weer geen effect hebben, omdat de feitelijke wetteksten vrijwel hetzelfde blijven.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, dat wist ik niet. Ben benieuwd.
Precies, daar laat je geen onwillige mensen op los.quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Feitelijk was er al een reintegratieplicht waar 90% van de bijstandsgerechtigden zich onderuit wist te wurmen. Met deze nieuwe maatregel wordt dit niet veel anders. Het probleem is dat de wet te soft is. Deze nieuwe maatregelen zijn puur voor de politieke bühne maar zullen weer geen effect hebben, omdat de feitelijke wetteksten vrijwel hetzelfde blijven.
Daarbij, voor veel van die werkzaamheden wil je helemaal geen ongemotiveerde ex-bajesklant of shaq-verslaafde huisvrouw van 105 kilo. Voor vrijwilligerswerk met ouderen of kinderen met een beperking wil je gemotiveerd personeel en die zijn in de bakken van de sociale dienst erg schaars.
Precies. Het is pas leuk als het geen loos alarm is. Er gaat niets boven een exploderende sportschool. Maar dan wel doordeweeks overdag, dat er een paar van die werkloze anabolen de lucht in vliegen. Je kent ze wel, WAO ivm rugklachten, maar wel elke dag ijzer pompen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hadden we hier bijna een brandhaard gehad. Niet van vurige emoties maar dmv een bom in een sportschool.
Gelukkig loos alarm, maar ik vraag me af wat mensen er zo lollig aan vinden om zoiets te roepen
Ik ken het type jaquote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Het is pas leuk als het geen loos alarm is. Er gaat niets boven een exploderende sportschool. Maar dan wel doordeweeks overdag, dat er een paar van die werkloze anabolen de lucht in vliegen. Je kent ze wel, WAO ivm rugklachten, maar wel elke dag ijzer pompen.
Wat een negatief mannetje ben jij.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:35 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Het is pas leuk als het geen loos alarm is. Er gaat niets boven een exploderende sportschool. Maar dan wel doordeweeks overdag, dat er een paar van die werkloze anabolen de lucht in vliegen. Je kent ze wel, WAO ivm rugklachten, maar wel elke dag ijzer pompen.
Het is een gave. Beroepsdeformatie vooral.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:05 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat een negatief mannetje ben jij.
Ow ja. Idd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ik dit topic zie:
KLB / [KLB SC] RIP Schenkstroop
zou ik denken dattie niet meer actief is.
Belachelijk!quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hadden we hier bijna een brandhaard gehad. Niet van vurige emoties maar dmv een bom in een sportschool.
Gelukkig loos alarm, maar ik vraag me af wat mensen er zo lollig aan vinden om zoiets te roepen
Eigenlijk is het door deze post al de moeite waard.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |