abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118297671

voorzitter Mustapha Ayranci

Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven. Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen. De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is. Ook Europese regels zouden dit verplichten.

''Ik betaal belasting en dus heb ik er recht op dat mijn kinderen ook in het Turks les kunnen krijgen.
Het maakt zich ernstige zorgen, omdat Europese regels worden geschonden. Als de overheid hier niet voor zorgt dan zal de stichting naar de rechter stappen om de overheid dit af te dwingen.

De gemeente strijdt liever tegen Nederlandse taalachterstand bij kinderen en jongeren. Achterstand met Nederlandse taal zou onder andere extra jeugdwerkloosheid opleveren.
http://www.at5.nl/artikel(...)-weer-op-basisschool
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:26:13 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_118297695
Hahaha!
pi_118297703
HAHAHA de tering zeg. _O-
Trollen IRL
pi_118297712
_O-.
జ్ఞ‌ా
pi_118297742
:')
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:28:02 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_118297789
Ik ben het met deze man eens, mits alle Turken netto belasting gaan betalen. Verdienen we op
The End Times are wild
pi_118297791
Sjesus, wat een klaphark is die vent . :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118297829
Totaal achterlijk dus. Laat dat duidelijk zijn.

Succes op de arbeidsmarkt met je Turkse 'opleiding'.
జ్ఞ‌ా
pi_118297831
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Murdera het volgende:
Trollen IRL
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:28:47 #10
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_118297892
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef Barbapapamama het volgende:
:') Ik zie dit wel gebeuren
PvdA?
జ్ఞ‌ా
pi_118297960
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef µ het volgende:
Totaal achterlijk dus. Laat dat duidelijk zijn.

Succes op de arbeidsmarkt met je Turkse 'opleiding'.
Ze gaan dus GEEN succes hebben op de arbeidsmarkt.
Laat dat nou net zijn wat ze willen. Ongelovige slaven mogen voor hun werken....
pi_118297986
Als Turk: Haha :')
pi_118297989
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef Barbapapamama het volgende:
:') Ik zie dit wel gebeuren
'De stichting zal de staat aanklagen wanneer dit niet gebeurd. Ook geld dit recht ook voor alle andere groeperingen zoals voor Marokkaanse kinderen'.
pi_118298040
Niceeeh goed plan, kan onze jeugd eindelijk mee praten met die haathaarden.
Kijken hoelang ze het dan nog leuk vinden, niet meer onbezorgd alles tegen iedereen kunnen blaten in hun taal.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:32:34 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118298063
Als Marokkaan: muhahaha. :')
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:32:43 #17
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_118298076
Europese regels zouden dit verplichten? Dus als hier in de straat ergens een verdwaalde IJslander woont dan moeten hier op de basisschool ook maar gesubsidieerd ijslands onderwijs gaan aanbieden?

Dit lijkt wel uit de Speld te komen. Helaas is het niet zo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:33:13 #18
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_118298097
Ik denk dat veel van zijn Turkse medemensen in Nederland hier helemaal niet op zitten te wachten.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_118298184
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef Murdera het volgende:
Trollen IRL
Dat. Wat een verstand 8)7
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:36:04 #20
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_118298278
Ik geloof in Aliens, die hebben ons geschapen.. Daarom moet dit als godsdienst worden gezien en les hierin worden gegeven, ik betaal immers ook belasting o|O
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:36:35 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118298306
Wanneer wordt het volgende artikel over de heer Ayranci en zijn voorstellen gepubliceerd op AT5? Lijkt mij wel lachen om wat meer nieuws van de beste man te vernemen.
pi_118298323
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:26 schreef BasEnAad het volgende:
Hahaha!
pi_118298330
Voor de eerste paar posters die dachten dat dit een grap was: helaas -O- .
Meneer Mustapha zal de gang naar de rechter zetten wanneer hij zijn recht niet krijgt.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:38:52 #24
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118298421
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meneer Mustapha zal de gang naar de rechter zetten wanneer hij zijn recht niet krijgt.
Dat kan jaren duren. Een gang van de rechtbank tot aan de Hoge Raad duurt al pakweg 3 jaar. Laat staan als hij zich wendt tot het Europese Hof.
pi_118298431
quote:
Oh god, nou, als hij zo'n halfzachte rechter treft maakt hij nog kans ook :{
pi_118298450
Maar natuurlijk kan er gezorgd worden voor basisschoolonderwijs in het Turks...

Moet je wel ff naar Turkije. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_118298489
quote:
Hij doet zijn best maar. Ik denk dat de rechter hem in zijn gezicht zal uitlachen. :') Bezuinigingen op alles en meneer wenst Turkse les. _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118298524
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:36 schreef Jellereppe het volgende:
Wanneer wordt het volgende artikel over de heer Ayranci en zijn voorstellen gepubliceerd op AT5? Lijkt mij wel lachen om wat meer nieuws van de beste man te vernemen.
Als je hem googled kom je een hoop interessants tegen. Ik post zo wel een overzicht.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:40:52 #29
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118298539
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je hem googled kom je een hoop interessants tegen. Ik post zo wel een overzicht.
Graag. c_/
pi_118298593
Moedertaal als in land van afkomst.
als ze hier geboren zijn is Nederlands dus de moedertaal.

Kutturken.
pi_118298705
quote:
Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen.
Ja, dat is echt bij de beesten af... :')

Maar goed, zullen we nu weer normaal doen en er zorg voor dragen dat die kinderen de officiële voertaal fatsoenlijk beheersen? Lijkt mij veel belangrijker.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_118298764
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:43 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ja, dat is echt bij de beesten af... :')

Maar goed, zullen we nu weer normaal doen en er zorg voor dragen dat die kinderen de officiële voertaal fatsoenlijk beheersen?
Dáár zou Mustapha zich hard voor moeten maken.
pi_118298829
Mustapha Ayranci heeft op 7 maart van wethouder Andree van Es (bonuspunten wie vertelt waar we haar ook alweer van kennen) de Frans Banninck Cocq prijs ontvangen. Tevens heeft hij in 2001 de Bob Angelo oorkonde verdiend.
De Frans Banninck Cocq penning wordt toegekend aan diegenen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor Amsterdam gedurende een periode van ten minste twaalf jaar.

Mustaf Ayranci was medeoprichter van de HTIB: de in Amsterdam gevestigde Turkse Arbeiders Vereniging Nederland. Sinds 2001 is hij voorzitter en ook algemeen secretaris van het Inspraakorgaan Turken (IOT), waarvan hij in 1985 medeoprichter was. Ayranci was ook betrokken bij de oprichting van het Stedelijke Overleg Diversiteit (SOD) in Amsterdam.

Ayranci zette zich in voor de bevordering van arbeidsparticipatie van immigranten en voor de bestrijding van discriminatie op verschillende terreinen. In 1984 was hij medeoprichter van het antidiscriminatie bureau, het huidige Meldpunt Discriminatie in Amsterdam. Net als Menebhi was hij betrokken bij de organisaties van de Prinsenhofconferentie.Hij zette een open dialoog op met het COC om het thema homoseksualiteit in eigen kring bespreekbaar te maken. Het Turks homoloket houdt in het gebouw van zijn eigen organisatie HTIB dagelijks spreekuur. Ayranci is voor deze activiteiten in 2008 door COC Nederland onderscheiden met de Bob Angelo oorkonde. Ook was Ayranci één van de initiatiefnemers van een serie bijeenkomsten in Amsterdam over eerwraak en eergerelateerd geweld die voornamelijk binnen de Turkse gemeenschap plaatsvinden.
http://www.republiekalloc(...)i-en-mustafa-ayranci

Begint al schokkend, vooral het vetgedrukte gedeelte. Deze man is op handen gedragen in het verleden.
pi_118298859
quote:
Ik vind het absurd.. We zijn hier in Nederland, dus hier wordt les gegeven in het Nederlands.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:46:13 #35
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118298862
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dáár zou Mustapha zich hard voor moeten maken.
Mee eens. Wat een raar figuur. Turkse les mag, maar niet in het Nederlandse basisonderwijs. Veel kinderen hebben al moeite om een taal machtig te worden, laat staan dat ze nog een taal op hun bordje krijgen.
pi_118299093
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mustapha Ayranci heeft op 7 maart van wethouder Andree van Es (bonuspunten wie vertelt waar we haar ook alweer van kennen) de Frans Banninck Cocq prijs ontvangen. Tevens heeft hij in 2001 de Bob Angelo oorkonde verdiend.
De Frans Banninck Cocq penning wordt toegekend aan diegenen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor Amsterdam gedurende een periode van ten minste twaalf jaar.

Mustaf Ayranci was medeoprichter van de HTIB: de in Amsterdam gevestigde Turkse Arbeiders Vereniging Nederland. Sinds 2001 is hij voorzitter en ook algemeen secretaris van het Inspraakorgaan Turken (IOT), waarvan hij in 1985 medeoprichter was. Ayranci was ook betrokken bij de oprichting van het Stedelijke Overleg Diversiteit (SOD) in Amsterdam.

Ayranci zette zich in voor de bevordering van arbeidsparticipatie van immigranten en voor de bestrijding van discriminatie op verschillende terreinen. In 1984 was hij medeoprichter van het antidiscriminatie bureau, het huidige Meldpunt Discriminatie in Amsterdam. Net als Menebhi was hij betrokken bij de organisaties van de Prinsenhofconferentie.Hij zette een open dialoog op met het COC om het thema homoseksualiteit in eigen kring bespreekbaar te maken. Het Turks homoloket houdt in het gebouw van zijn eigen organisatie HTIB dagelijks spreekuur. Ayranci is voor deze activiteiten in 2008 door COC Nederland onderscheiden met de Bob Angelo oorkonde. Ook was Ayranci één van de initiatiefnemers van een serie bijeenkomsten in Amsterdam over eerwraak en eergerelateerd geweld die voornamelijk binnen de Turkse gemeenschap plaatsvinden.

Begint al schokkend, vooral het vetgedrukte gedeelte. Deze man is op handen gedragen in het verleden.
Ach, dat werd Lance Armstrong ook, moet je maar denken. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:49:59 #37
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118299126
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Hij mag dan verschillende prijzen en oorkondes hebben ontvangen, maar kan zijn hand zó verspelen bij zijn Turkse achterban. Zal het nieuws omtrent dit voorstel de komende tijd eens goed volgen. Ben harstikke benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:51:46 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118299242
De EU verplicht meer zottigheid t.o.v. Turken. Zoals het niet hoeven inburgeren... Compleet idioot natuurlijk, en te gek voor woorden dat dergelijke wetgeving ooit is aangenomen!
Dit lijkt me een mooi moment om dat even aan te passen.
censuur :O
pi_118299344
De functies van Mustapha Ayranci:
- Hij vertegenwoordigt het Landelijk Orgaan Minderheden (LOM)
- Is oprichter en voorzitter van het eerder genoemde Turkse Arbeidersvereniging HTIB
- Hij is medeoprichter van het Meldpunt Discriminatie
- Hij was van 2009 tot 2011 al lid van het bestuur van de PvdA Amsterdam en verantwoordelijk voor de contacten met maatschappelijke organisaties.

Ik zie een duidelijk patroon, maar wat me vooral verontrust is dat hij zo op handen wordt gedragen terwijl hij juist zo slecht is voor de integratie van de allochtone burger. Op zulke functies heb je juist iemand nodig die aandringt op een goede integratie.
pi_118299398
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:49 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hij mag dan verschillende prijzen en oorkondes hebben ontvangen, maar kan zijn hand zó verspelen bij zijn Turkse achterban. Zal het nieuws omtrent dit voorstel de komende tijd eens goed volgen. Ben harstikke benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Ik zal je speurwerk gaan volgen, waar mogelijk ^O^
pi_118299500
De functies van Mustapha Ayranci:
- Hij vertegenwoordigt het Landelijk Orgaan Minderheden (LOM)
- Is oprichter en voorzitter van het eerder genoemde Turkse Arbeidersvereniging HTIB
- Hij is medeoprichter van het Meldpunt Discriminatie
- Hij was van 2009 tot 2011 al lid van het bestuur van de PvdA Amsterdam en verantwoordelijk voor de contacten met maatschappelijke organisaties.

Ik zie een duidelijk patroon, maar wat me vooral verontrust is dat hij zo op handen wordt gedragen terwijl hij juist zo slecht is voor de integratie van de allochtone burger. Op zulke functies heb je juist iemand nodig die aandringt op een goede integratie. Niet iemand die door middel van rechtszaken die kostte wat kost probeert tegen te houden.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:56:45 #42
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118299537
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zal je speurwerk gaan volgen, waar mogelijk ^O^
Ja, maar het kan een lange tijd duren als hij echt naar de rechter stapt, dat een partij daarna in hoger beroep gaat bij het gerechtshof, de andere partij daarna weer in cassatie bij de Hoge Raad en ze uiteindelijk zelfs terechtkomen bij het Europese Hof die de zaak in behandeling neemt als alle nationale rechtsmiddelen zijn uitgeput.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:58:29 #43
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_118299643
Dan ga je toch naar Turkije? Ik zeik toch ook niet om Arabische/Griekse lessen :')
pi_118299761
:D
pi_118299871
_O-

Maar het is Amsterdam he. Groenlinks heeft daar nog enige houdvast. Ga er niet raar van op kijken mocht dit over 2 jaar werkelijkheid zijn op een aantal scholen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:02:33 #46
3542 Gia
User under construction
pi_118299878
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mee eens. Wat een raar figuur. Turkse les mag, maar niet in het Nederlandse basisonderwijs. Veel kinderen hebben al moeite om een taal machtig te worden, laat staan dat ze nog een taal op hun bordje krijgen.
Zoals ik de OP lees gaat het niet over het leren van de Turkse taal, maar over les krijgen in 't Turks voor Turkse kinderen.

Dus, rekenen, geschiedenis, enz, allemaal in 't Turks.

Zijn er ook scholen in Turkije waar je in 't Nederlands les krijgt?
pi_118299912
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:49 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ach, dat werd Lance Armstrong ook, moet je maar denken. :')
Ja, maar dit is Nederland. Ik zie hem door de gevestigde machthebbers niet snel van zijn voetstuk gestoten worden eigenlijk. Zelfs niet na zulke uitspraken en waarschijnlijke toekomstige vervolgacties daarop. Hij zal eerder meer macht krijgen in het anti-discriminatie en integratie circuit, vrees ik.
pi_118299997
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:02 schreef Red_85 het volgende:
_O-

Maar het is Amsterdam he. Groenlinks heeft daar nog enige houdvast. Ga er niet raar van op kijken mocht dit over 2 jaar werkelijkheid zijn op een aantal scholen.
Los jij de quizvraag voor de bonuspunten dan maar op. Makkie voor jou ;)
pi_118300152
Als iedereen in Nederland de mond vol heeft van integratie, waarom waarom kiezen wij dan zulke figuren uit voor de belangrijkste posities daarvoor? :?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:10:00 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118300331
quote:
omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is. Ook Europese regels zouden dit verplichten.
Dit zou dan voor ALLE nationaliteiten in Nederland gelden...

Laat ik het makkelijk maken voor hem: onderwijs in het Turks is prima, IN TURKIJE.
censuur :O
pi_118300560
Toch geef ik deze man nog een kans hoor, in Nederland gebeuren wel gekkere dingen.
Dit is dus het tegenovergestelde van integratie, zou hij dat zelf niet doorhebben?
Als de kinderen een andere taal willen leren kunnen ze dat doen. En betalen de ouders voor hun Grieks, Turks, Chinees, of Japans.
pi_118300675
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ik vind het absurd.. We zijn hier in Nederland, dus hier wordt les gegeven in het Nederlands.
Gelul.

http://delta.tudelft.nl/a(...)oger-onderwijs/23892

quote:
Inmiddels is de helft van alle universitaire masteropleidingen Engelstalig. Enkele domeinen zijn bijna volledig op het Engels overgestapt: landbouw en natuur (94 procent), techniek (91 procent) en economie (82 procent). In het bacheloronderwijs gaat het om vijf procent van alle opleidingen, zowel in het hbo als in het wetenschappelijk onderwijs.
pi_118300733
quote:
Basisschool meneer Muisarm, basisschool :')
  Forum Admin maandag 22 oktober 2012 @ 21:16:51 #54
232445 crew  Specularium
pi_118300766
pi_118300784
Nou en?
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:27:34 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118301330
Dat iets een recht is, wil niet zeggen dat het van overheidswege en gratis verstrekt moet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:37:41 #57
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_118301889
quote:
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:45:27 #58
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_118302392
Succes met je vervolgopleiding in het Turks :')
Oh wacht, die zijn er niet in Nederland.
pi_118302401
Wat is eigenlijk het doel van les geven in het Turks?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  Forum Admin maandag 22 oktober 2012 @ 21:46:45 #60
232445 crew  Specularium
pi_118302472
Ik vind het al heel wat dat ik hier een lahmacun kan bestellen.

Moest ik ook zelf leren.
pi_118302653
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:45 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van les geven in het Turks?
Ja, dat vraag ik me ook af.
Wel handig voor als je op vakantie gaat naar Turkije, dan spreek je de taal een beetje.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:50:29 #62
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118302721
Ze kunnen beter Spaans, Arabisch of Chinees geven, dat zijn wereldtalen waar je nog wel eens nut van kan hebben.
  Forum Admin maandag 22 oktober 2012 @ 21:51:04 #63
232445 crew  Specularium
pi_118302753
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:50 schreef Flow3r het volgende:
Ze kunnen beter Spaans, Arabisch of Chinees geven, dat zijn wereldtalen waar je nog wel eens nut van kan hebben.
Arabisch, even afwachten hoe veel mensen dat zullen accepteren.
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:52:49 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_118302868
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Doe dan Engels, met de Arabieren hebben we over pakweg 40 jaar ook niks meer te schaften lijkt me.
pi_118302890
Spreekt Nederlandsch.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_118302904
Doet pijn aan mijn ogen, als je zo graag op de Turkse arbeidsmarkt wilt komen moet je daar gaan studeren!
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:53:25 #67
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118302918
quote:
9s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

La afham Arabia :P

Ik zou het wel willen leren, evenals Spaans.
In elk geval zijn er wereldwijd meer mensen die Arabisch spreken dan Turks.
Turks lijkt me meer een taal die je erbij neemt omdat je familie hebt in Turkije of zo, maar verder niet nuttig.

Volgens de meneer uit de OP is les in je moedertaal een recht. Hoe zit het dan met de Turken hier die allemaal ook een Nederlands paspoort bezitten?
Is NL dan toch hun moedertaal of niet?
  maandag 22 oktober 2012 @ 21:56:13 #68
3542 Gia
User under construction
pi_118303128
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me ook af.
Wel handig voor als je op vakantie gaat naar Turkije, dan spreek je de taal een beetje.
Het gaat over les, onderwijs, in 't Turks. Niet over Turks als extra vreemde taal.

Dus Turkse kindjes die Nederlandse geschiedenis in 't Turks onderwezen krijgen.
pi_118303188
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat over les, onderwijs, in 't Turks. Niet over Turks als extra vreemde taal.

Dus Turkse kindjes die Nederlandse geschiedenis in 't Turks onderwezen krijgen.
Wat een onzin. Gewoon in het Nederlands de geschiedenis leren. Het zijn Nederlandse kinderen, waarslaat dit op?
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:00:10 #70
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_118303393
Er zal vast nog wel ergens een stoffig verdrag uit de jaren 70 liggen waar in staat dat ze hier gewoon recht op hebben.
pi_118303626
Dan houden we ons lekker niet aan het verdrag ^O^ .

Bazenlanden als Italië en het VK zeggen ook gewoon fok jouw tegen het EHRM en zo dus kunnen wij ook fok jouw tegen deze segregatie promotende Turk zeggen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_118303663
Een doel? Moet dat dan?
Meneer Mustapha betaald ook belasting en dus hebben zijn kinderen recht op basisschoolonderwijs in het Turks. En als die dat dan niet van de overheid kunnen krijgen dan is dat discriminatie.

Laat meneer nu net toevallig oprichter zijn van het Meldpunt Discriminatie dus hij kan het daar gelijk aanhangig maken. Bovendien zet hij zich via verschillende functies al jaren in voor arbeidsparticipatie en integratie van minderheden, dus hoe kan zijn voorstel nou slecht zijn daarvoor? Hij heeft er nota bene meerdere prijzen en oorkondes mee gewonnen!

Als het allemaal niet zo ernstig was, zo ik er nog hard om kunnen lachen.
pi_118303772
Waarom moeten kinderen in Nederland basisonderwijs krijgen in het Turks en niet in het Nederlands?

Het idee alleen al is volslagen absurd om meerdere redenen.
pi_118303834
Mogen ze zelf gaan betalen.
pi_118304246
Ik heb nooit gehoord dat de VN dit ‘eist’.
Wel is er in de VS een wet die scholen verplicht meertaligonderwijs aan te bieden als een kind geen of nauwelijks Engels spreekt.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:29:39 #76
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118309038
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
voorzitter Mustapha Ayranci

Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven. Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen. De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, [b]omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is[/b]. Ook Europese regels zouden dit verplichten.

Egoïstische aap. In 'Turkije' is het voor Koerdische kinderen (en daar zijn er daar alleen al 25 miljoen van, heel wat anders dan die 700,000 Turken in NL) verboden les te krijgen in de Koerdische taal. En dan komt hij dit eisen. Ga toch fietsen man.
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')