Ze gaan dus GEEN succes hebben op de arbeidsmarkt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:28 schreef µ het volgende:
Totaal achterlijk dus. Laat dat duidelijk zijn.
Succes op de arbeidsmarkt met je Turkse 'opleiding'.
'De stichting zal de staat aanklagen wanneer dit niet gebeurd. Ook geld dit recht ook voor alle andere groeperingen zoals voor Marokkaanse kinderen'.quote:
Dat kan jaren duren. Een gang van de rechtbank tot aan de Hoge Raad duurt al pakweg 3 jaar. Laat staan als hij zich wendt tot het Europese Hof.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor de eerste paar posters die dachten dat dit een grap was: helaas.
Meneer Mustapha zal de gang naar de rechter zetten wanneer hij zijn recht niet krijgt.
Oh god, nou, als hij zo'n halfzachte rechter treft maakt hij nog kans ookquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Meneer Mustapha zal de gang naar de rechter zetten wanneer hij zijn recht niet krijgt.
Hij doet zijn best maar. Ik denk dat de rechter hem in zijn gezicht zal uitlachen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als je hem googled kom je een hoop interessants tegen. Ik post zo wel een overzicht.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:36 schreef Jellereppe het volgende:
Wanneer wordt het volgende artikel over de heer Ayranci en zijn voorstellen gepubliceerd op AT5? Lijkt mij wel lachen om wat meer nieuws van de beste man te vernemen.
Graag.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je hem googled kom je een hoop interessants tegen. Ik post zo wel een overzicht.
Ja, dat is echt bij de beesten af...quote:Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen.
Dáár zou Mustapha zich hard voor moeten maken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:43 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja, dat is echt bij de beesten af...
Maar goed, zullen we nu weer normaal doen en er zorg voor dragen dat die kinderen de officiële voertaal fatsoenlijk beheersen?
Ik vind het absurd.. We zijn hier in Nederland, dus hier wordt les gegeven in het Nederlands.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mee eens. Wat een raar figuur. Turkse les mag, maar niet in het Nederlandse basisonderwijs. Veel kinderen hebben al moeite om een taal machtig te worden, laat staan dat ze nog een taal op hun bordje krijgen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dáár zou Mustapha zich hard voor moeten maken.
Ach, dat werd Lance Armstrong ook, moet je maar denken.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mustapha Ayranci heeft op 7 maart van wethouder Andree van Es (bonuspunten wie vertelt waar we haar ook alweer van kennen) de Frans Banninck Cocq prijs ontvangen. Tevens heeft hij in 2001 de Bob Angelo oorkonde verdiend.
De Frans Banninck Cocq penning wordt toegekend aan diegenen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor Amsterdam gedurende een periode van ten minste twaalf jaar.
Mustaf Ayranci was medeoprichter van de HTIB: de in Amsterdam gevestigde Turkse Arbeiders Vereniging Nederland. Sinds 2001 is hij voorzitter en ook algemeen secretaris van het Inspraakorgaan Turken (IOT), waarvan hij in 1985 medeoprichter was. Ayranci was ook betrokken bij de oprichting van het Stedelijke Overleg Diversiteit (SOD) in Amsterdam.
Ayranci zette zich in voor de bevordering van arbeidsparticipatie van immigranten en voor de bestrijding van discriminatie op verschillende terreinen. In 1984 was hij medeoprichter van het antidiscriminatie bureau, het huidige Meldpunt Discriminatie in Amsterdam. Net als Menebhi was hij betrokken bij de organisaties van de Prinsenhofconferentie.Hij zette een open dialoog op met het COC om het thema homoseksualiteit in eigen kring bespreekbaar te maken. Het Turks homoloket houdt in het gebouw van zijn eigen organisatie HTIB dagelijks spreekuur. Ayranci is voor deze activiteiten in 2008 door COC Nederland onderscheiden met de Bob Angelo oorkonde. Ook was Ayranci één van de initiatiefnemers van een serie bijeenkomsten in Amsterdam over eerwraak en eergerelateerd geweld die voornamelijk binnen de Turkse gemeenschap plaatsvinden.
http://www.republiekalloc(...)i-en-mustafa-ayranci
Begint al schokkend, vooral het vetgedrukte gedeelte. Deze man is op handen gedragen in het verleden.
Hij mag dan verschillende prijzen en oorkondes hebben ontvangen, maar kan zijn hand zó verspelen bij zijn Turkse achterban. Zal het nieuws omtrent dit voorstel de komende tijd eens goed volgen. Ben harstikke benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Mustapha Ayranci heeft op 7 maart van wethouder Andree van Es (bonuspunten wie vertelt waar we haar ook alweer van kennen) de Frans Banninck Cocq prijs ontvangen. Tevens heeft hij in 2001 de Bob Angelo oorkonde verdiend.
De Frans Banninck Cocq penning wordt toegekend aan diegenen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor Amsterdam gedurende een periode van ten minste twaalf jaar.
Mustaf Ayranci was medeoprichter van de HTIB: de in Amsterdam gevestigde Turkse Arbeiders Vereniging Nederland. Sinds 2001 is hij voorzitter en ook algemeen secretaris van het Inspraakorgaan Turken (IOT), waarvan hij in 1985 medeoprichter was. Ayranci was ook betrokken bij de oprichting van het Stedelijke Overleg Diversiteit (SOD) in Amsterdam.
Ayranci zette zich in voor de bevordering van arbeidsparticipatie van immigranten en voor de bestrijding van discriminatie op verschillende terreinen. In 1984 was hij medeoprichter van het antidiscriminatie bureau, het huidige Meldpunt Discriminatie in Amsterdam. Net als Menebhi was hij betrokken bij de organisaties van de Prinsenhofconferentie.Hij zette een open dialoog op met het COC om het thema homoseksualiteit in eigen kring bespreekbaar te maken. Het Turks homoloket houdt in het gebouw van zijn eigen organisatie HTIB dagelijks spreekuur. Ayranci is voor deze activiteiten in 2008 door COC Nederland onderscheiden met de Bob Angelo oorkonde. Ook was Ayranci één van de initiatiefnemers van een serie bijeenkomsten in Amsterdam over eerwraak en eergerelateerd geweld die voornamelijk binnen de Turkse gemeenschap plaatsvinden.
http://www.republiekalloc(...)i-en-mustafa-ayranci
Begint al schokkend, vooral het vetgedrukte gedeelte. Deze man is op handen gedragen in het verleden.
Ik zal je speurwerk gaan volgen, waar mogelijkquote:Op maandag 22 oktober 2012 20:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hij mag dan verschillende prijzen en oorkondes hebben ontvangen, maar kan zijn hand zó verspelen bij zijn Turkse achterban. Zal het nieuws omtrent dit voorstel de komende tijd eens goed volgen. Ben harstikke benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Ja, maar het kan een lange tijd duren als hij echt naar de rechter stapt, dat een partij daarna in hoger beroep gaat bij het gerechtshof, de andere partij daarna weer in cassatie bij de Hoge Raad en ze uiteindelijk zelfs terechtkomen bij het Europese Hof die de zaak in behandeling neemt als alle nationale rechtsmiddelen zijn uitgeput.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zal je speurwerk gaan volgen, waar mogelijk
Zoals ik de OP lees gaat het niet over het leren van de Turkse taal, maar over les krijgen in 't Turks voor Turkse kinderen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:46 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mee eens. Wat een raar figuur. Turkse les mag, maar niet in het Nederlandse basisonderwijs. Veel kinderen hebben al moeite om een taal machtig te worden, laat staan dat ze nog een taal op hun bordje krijgen.
Ja, maar dit is Nederland. Ik zie hem door de gevestigde machthebbers niet snel van zijn voetstuk gestoten worden eigenlijk. Zelfs niet na zulke uitspraken en waarschijnlijke toekomstige vervolgacties daarop. Hij zal eerder meer macht krijgen in het anti-discriminatie en integratie circuit, vrees ik.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, dat werd Lance Armstrong ook, moet je maar denken.
Los jij de quizvraag voor de bonuspunten dan maar op. Makkie voor jouquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:02 schreef Red_85 het volgende:
![]()
Maar het is Amsterdam he. Groenlinks heeft daar nog enige houdvast. Ga er niet raar van op kijken mocht dit over 2 jaar werkelijkheid zijn op een aantal scholen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dit zou dan voor ALLE nationaliteiten in Nederland gelden...quote:omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is. Ook Europese regels zouden dit verplichten.
Gelul.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vind het absurd.. We zijn hier in Nederland, dus hier wordt les gegeven in het Nederlands.
quote:Inmiddels is de helft van alle universitaire masteropleidingen Engelstalig. Enkele domeinen zijn bijna volledig op het Engels overgestapt: landbouw en natuur (94 procent), techniek (91 procent) en economie (82 procent). In het bacheloronderwijs gaat het om vijf procent van alle opleidingen, zowel in het hbo als in het wetenschappelijk onderwijs.
Basisschool meneer Muisarm, basisschoolquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:15 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Gelul.
http://delta.tudelft.nl/a(...)oger-onderwijs/23892
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:45 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat is eigenlijk het doel van les geven in het Turks?
Arabisch, even afwachten hoe veel mensen dat zullen accepteren.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:50 schreef Flow3r het volgende:
Ze kunnen beter Spaans, Arabisch of Chinees geven, dat zijn wereldtalen waar je nog wel eens nut van kan hebben.
Doe dan Engels, met de Arabieren hebben we over pakweg 40 jaar ook niks meer te schaften lijkt me.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Arabisch, even afwachten hoe veel mensen dat zullen accepteren.
La afham Arabiaquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Arabisch, even afwachten hoe veel mensen dat zullen accepteren.
Het gaat over les, onderwijs, in 't Turks. Niet over Turks als extra vreemde taal.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af.
Wel handig voor als je op vakantie gaat naar Turkije, dan spreek je de taal een beetje.
Wat een onzin. Gewoon in het Nederlands de geschiedenis leren. Het zijn Nederlandse kinderen, waarslaat dit op?quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat over les, onderwijs, in 't Turks. Niet over Turks als extra vreemde taal.
Dus Turkse kindjes die Nederlandse geschiedenis in 't Turks onderwezen krijgen.
Egoïstische aap. In 'Turkije' is het voor Koerdische kinderen (en daar zijn er daar alleen al 25 miljoen van, heel wat anders dan die 700,000 Turken in NL) verboden les te krijgen in de Koerdische taal. En dan komt hij dit eisen. Ga toch fietsen man.quote:Op maandag 22 oktober 2012 20:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
voorzitter Mustapha Ayranci
Voorzitter Mustapha Ayranci van de Turkse Arbeidersvereniging HTIB vind dat Nederland moet zorgen voor basisscholen waar les in het Turks wordt gegeven. Nu wordt er alleen nog les in het Turks gegeven aan kinderen wiens ouders dat zelf betalen. De overheid is volgens hem verplicht Turks onderwijs te bekostigen, [b]omdat volgens de Verenigde Naties onderwijs in je moedertaal een recht is[/b]. Ook Europese regels zouden dit verplichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |