Nee, ik wil precies na 12 weken weer beginnen. Maar als ik later dan D-Day beval, dan zou ik dus op een latere datum weer starten (later dan de datum die nu is vastgesteld op basis van de uitgerekende datum).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Welke extra dagen? Je wilt eerder dan 12 weken erna weer beginnen?
Dat ben je gewoon kwijt. Het is geen verlof dat je kan sparen en later weer opnemen.

Het UWV krijgt door wanneer jij bevallen bent en past automatisch je begindatum om te werken aan. Er gaan geen dagen verloren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, ik wil precies na 12 weken weer beginnen. Maar als ik later dan D-Day beval, dan zou ik dus op een latere datum weer starten (later dan de datum die nu is vastgesteld op basis van de uitgerekende datum).
Vroeg me af of je dan recht hebt op die dagen. Maar blijkbaar niet. Eens even bedenken wat ik dan ga doen namelijk

Fijn nieuws Coco! Geniet nog maar van je buik.. als hij zo groot is zul je hem vast gaan missen!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Terug van de gyn, alles okBloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet
Beeb ligt inmiddels vast. Heeft nog genoeg ruimte. Mijn buik is nog steeds bovengemiddeld groot; gyn geeft ook aan dat ze benieuwd is naar de echo volgende week. Ik ook
(oh, en bloedwaardes waren prima de vorige keer: ijzer ok, en geen suiker)

Even overheen gelezen maarquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Terug van de gyn, alles okBloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet
Beeb ligt inmiddels vast. Heeft nog genoeg ruimte. Mijn buik is nog steeds bovengemiddeld groot; gyn geeft ook aan dat ze benieuwd is naar de echo volgende week. Ik ook
(oh, en bloedwaardes waren prima de vorige keer: ijzer ok, en geen suiker)

Soms vraag ik me idd af wat je werk precies isquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Geloof me, het is mijn werk. Tico heeft gelijk
 je weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse.
 je weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse. lang leve online shopping
 lang leve online shopping  . Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.
 . Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.  

bij al die blije kleurtjes en schattige vogeltjes en dingen
 bij al die blije kleurtjes en schattige vogeltjes en dingen  

Ligt eraan wat ik heb gedaan... Er zijn dus dagen dat ook een nacht niet zorgt voor minder pijn, dus dat ik al met pijn opsta, die dagen haat ik denk wel het meest..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Soms vraag ik me idd af wat je werk precies isje weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse.
Tico, dat klinkt zeer bekend! Vorige zwangerschap deed ik alles op de fiets, maar nu we buiten de stad wonen kom ik dus "gewoon" niet meer in de stadlang leve online shopping
. Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.
Coco fijn dat alles goed was!
Ophelia, lukt het geduld hebben nog? Of ben je er klaar mee?

Een dagje dierentuin is hier ook niet voorbij na 1 nacht hoor, dan ben ik al gauw 3 dagen verder, maar normale dagen beginnen de volgende ochtend vrij goed. Inderdaad is blijven bewegen wel een goede, maar als je pijn hebt kun je het beste gaan liggen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ik heb gedaan... Er zijn dus dagen dat ook een nacht niet zorgt voor minder pijn, dus dat ik al met pijn opsta, die dagen haat ik denk wel het meest..

Blijven bewegen was ook wat de huisarts zei toen ik door mn rug was gegaan.. Ik dacht dat die man niet helemaal wijs was, want ik viel flauw van de pijn... Maar het klopt wel...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Een dagje dierentuin is hier ook niet voorbij na 1 nacht hoor, dan ben ik al gauw 3 dagen verder, maar normale dagen beginnen de volgende ochtend vrij goed. Inderdaad is blijven bewegen wel een goede, maar als je pijn hebt kun je het beste gaan liggen.

Ik vind het volledig terecht dat dat aangepast moet worden...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De regeling is nog niet aangepast voor premature kindjes. Ze zijn er nu al een hele tijd mee bezig

Ik snap dat ook echt niet. 2 dagen... alsof dat genoeg is om aan je kind en je nieuwe ritme te wennen EN voor je vrouw te zorgen... belachelijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het volledig terecht dat dat aangepast moet worden...
Maar ik ben ook groot fan van het aanpassen van het verlof van de vader.. 2 dagen is ronduit belachelijk. Ouderwetse regeling in deze huidige maatschappij.

In de startblokken!! Pas maar op, voor je het weet schiet ie eruitquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat betekent het eigenlijk dat de beeb 'vast' ligt? Ik bedoel, snap dat het wil zeggen dat hij/zij met het hoofdje vast ligt achter het schaambeen/in het bekken, maar wil dat dan ook zeggen dat 'ie klaar is om eruit te komen of staat dat volledig los van elkaar?

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Spirit82 het volgende:
In de startblokken!! Pas maar op, voor je het weet schiet ie eruit

vast in je bekken, je hoeft niet te gaan liggen als je vliezen breken..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat betekent het eigenlijk dat de beeb 'vast' ligt? Ik bedoel, snap dat het wil zeggen dat hij/zij met het hoofdje vast ligt achter het schaambeen/in het bekken, maar wil dat dan ook zeggen dat 'ie klaar is om eruit te komen of staat dat volledig los van elkaar?

Een kind kan zo een week of wat vastliggen. Hij is er klaar voor, schiet er (als het goed is) niet meer uit, hij moet alleen nog even de beslissing nemen eruit te komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

Oh? Dat wist ik dus niet. Heeft ze verder niks over gezegd. Ze heeft me eigenlijk niet eens gezegd dat 'ie vast lag (dat zei ze namelijk tegen de co-assistent, en ik lag erbijquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
vast in je bekken, je hoeft niet te gaan liggen als je vliezen breken..
 ).
).

Je moet mij niet serieus nemen hoor, ik heb echt geen idee waar ik het over hebquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:09 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nog minimaal een week! Dan heb ik de bruiloft achter de rug en heb ik als het goed is mijn laatste dingetjes in huis klaar

Je zult in ieder geval niet minder weten dan ikquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:14 schreef Spirit82 het volgende:
Je moet mij niet serieus nemen hoor, ik heb echt geen idee waar ik het over heb

Laten we het maar niet testenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Je zult in ieder geval niet minder weten dan ik

Bellen moest ik ook sowieso inderdaadquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Je zult in ieder geval niet minder weten dan ik
Ophelia, ik heb wel een boekje meegekregen van het ziekenhuis. Daarin staat ook dat ik contact moet opnemen met de Verloskamer zodra ik één van de volgende symptomen ervaar:
verlies van vruchtwater/beetje bloedverlies, eventueel met slijm vermengd/regelmatig terugkerende, pijnlijke weeėn/regelmatig opkomend gevoel van een harde buik.
 . (en ik vermoed dat ze me anders ook gewoon langs hadden laten komen
 . (en ik vermoed dat ze me anders ook gewoon langs hadden laten komen   )
 )

De vloer lijkt me?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ga stofzuigen, eens kijken of dat helpt

Gelukkig kan ik wat dagen meenemen van dit jaar , zodat ik gewoon 2 weekjes thuis kan zijn straksquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik snap dat ook echt niet. 2 dagen... alsof dat genoeg is om aan je kind en je nieuwe ritme te wennen EN voor je vrouw te zorgen... belachelijk.

En daarna dweilenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:21 schreef _Ophelia_ het volgende:

quote:

Haha. Die vind ik echt erg leuk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Daar kwam ik laatst best een goede post over tegen.

)
)  

.. Fijn dat alles in orde was
 .. Fijn dat alles in orde was   
  .. Super lief. En twee broodjes roompate op
 .. Super lief. En twee broodjes roompate op   

Vitamine A alert!!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Coco fijn dat alles toch goed was
Wel in de gaten houden he
Omentielvo gaat ook hard bij jou he.. Fijn dat alles in orde was

Ben net ontvoerd door mijn vriendinnen om te gaan lunchen.. Super lief. En twee broodjes roompate op

Helaasquote:

Is dat er ook in geconcentreerde thuisbezorgcapsulevorm? Vriend is aan het werkquote:Ik denk dat je vriend/man oproepen en even wat afvalstoffen richting je baarmoeder laten lanceren beter helpt...

Joene is ook aan het werk...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:27 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Helaas
[..]
Is dat er ook in geconcentreerde thuisbezorgcapsulevorm? Vriend is aan het werk

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:22 schreef Twinkle20 het volgende:
I know I know
Ik eet het ook bijna nooit, zeker niet tijdens de zwangerschap.
Maar ik kon het nu echt niet weerstaan
 Ik kan me niet voorstellen dat 1x kwaad kan
 Ik kan me niet voorstellen dat 1x kwaad kan

Ik doe alsof he.quote:

Sterker nog, het kan helemaal geen kwaad als je minder dan zoveel gram per week binnen krijgt. 't Is dus niet verboden (gelukkigquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Ik kan me niet voorstellen dat 1x kwaad kan
 )
)

Gek gevoel hčquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:47 schreef bellelena het volgende:
L0t, wat lief dat je je babietje hebt gevoeldIk denk dat ik de mijne ook al een aantal malen heb gevoeld
 Ik heb wel vaker iets gevoeld waarvan ik dacht 'hmm, zou het de baby kunnen zijn?', maar nu was het voor mijn gevoel wel vrij duidelijk dat dit niet m'n darmen waren ofzo
 Ik heb wel vaker iets gevoeld waarvan ik dacht 'hmm, zou het de baby kunnen zijn?', maar nu was het voor mijn gevoel wel vrij duidelijk dat dit niet m'n darmen waren ofzo 
Haha, ja het kan zomaar, zou tof zijnquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:19 schreef Suikertante het volgende:
L0t ik besef nu pas hoe vroeg dat is! Dat zou bij mij al over 2,5 week zijn!
Maar ik herken het ongetwijfeld wekenlang niet

Inleiden duurt vaak toch langer?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:43 schreef pessie het volgende:
Ik heb nog niets van free gehoord... Ik vind het ook wel erg spannend. De vorige lanceerde ze in 2.5 uur, dat red ze dit keer dus niet. Wie roept ook altijd dat derde kinderen eigenwijs zijn?

Ik hoop het!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:44 schreef Ticootje het volgende:
En misschien zijn ze nog aan het genieten?

Maar nu is het toch een medisch iets...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:51 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik hoop het!
Vorige keren wist ik het volgens mij ongeveer na een uur wel. Ik wacht rustig af (althans, dat probeer ik...).

Klopt, en het gaat waarschijnlijk nog wel even duren ook voordat er iets aangepast wordt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De regeling is nog niet aangepast voor premature kindjes. Ze zijn er nu al een hele tijd mee bezig

tegenaan!
 tegenaan!

Nou, dat zijn de kenmerken van mijn vriend dus ik verwacht dat het een jongetje wordt. Een mannenkaak is vast niet voor een meisje bedoeld.
 Nou, dat zijn de kenmerken van mijn vriend dus ik verwacht dat het een jongetje wordt. Een mannenkaak is vast niet voor een meisje bedoeld.  

Leuk zo'n golfbuik!
 Leuk zo'n golfbuik!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |