abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118321874
En ze willen de verlofregeling gaan aanpassen voor premature kindjes (of die is al aangepast? dat weet ik 1,2,3 niet); maar dat het bevallingsverlof pas in gaat vanaf het moment dat het kind daadwerkelijk thuis komt, en niet vanaf moment van geboorte.
:)
pi_118321881
Stel dat ik over tijd zou zijn (ik ben 4w van tevoren gestopt, dus heb 12 weken erna), maar die 'extra dagen' plak ik niet achter mijn verlof. Hou ik er dan wel nog recht op of krijg je op een andere manier compensatie?
pi_118321920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Stel dat ik over tijd zou zijn (ik ben 4w van tevoren gestopt, dus heb 12 weken erna), maar die 'extra dagen' plak ik niet achter mijn verlof. Hou ik er dan wel nog recht op of krijg je op een andere manier compensatie?
Welke extra dagen? Je wilt eerder dan 12 weken erna weer beginnen?

Dat ben je gewoon kwijt. Het is geen verlof dat je kan sparen en later weer opnemen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118321926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef mignonne het volgende:
En ze willen de verlofregeling gaan aanpassen voor premature kindjes (of die is al aangepast? dat weet ik 1,2,3 niet); maar dat het bevallingsverlof pas in gaat vanaf het moment dat het kind daadwerkelijk thuis komt, en niet vanaf moment van geboorte.
Zou ik wel een nette regeling vinden eigenlijk. Het lijkt me voor de ouders alles behalve mínder zwaar als je een prematuur kindje krijgt.
pi_118321949
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Geloof me, het is mijn werk. Tico heeft gelijk :Y
Ik zie het hier nu ook staan trouwens.
pi_118321995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Welke extra dagen? Je wilt eerder dan 12 weken erna weer beginnen?

Dat ben je gewoon kwijt. Het is geen verlof dat je kan sparen en later weer opnemen.
Nee, ik wil precies na 12 weken weer beginnen. Maar als ik later dan D-Day beval, dan zou ik dus op een latere datum weer starten (later dan de datum die nu is vastgesteld op basis van de uitgerekende datum).

Vroeg me af of je dan recht hebt op die dagen. Maar blijkbaar niet. Eens even bedenken wat ik dan ga doen namelijk :P
pi_118321999
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nee, ik wil precies na 12 weken weer beginnen. Maar als ik later dan D-Day beval, dan zou ik dus op een latere datum weer starten (later dan de datum die nu is vastgesteld op basis van de uitgerekende datum).

Vroeg me af of je dan recht hebt op die dagen. Maar blijkbaar niet. Eens even bedenken wat ik dan ga doen namelijk :P
Het UWV krijgt door wanneer jij bevallen bent en past automatisch je begindatum om te werken aan. Er gaan geen dagen verloren.
The way you rock'n'roll
pi_118322026
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Terug van de gyn, alles ok :) Bloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet :+

Beeb ligt inmiddels vast. Heeft nog genoeg ruimte. Mijn buik is nog steeds bovengemiddeld groot; gyn geeft ook aan dat ze benieuwd is naar de echo volgende week. Ik ook :D

(oh, en bloedwaardes waren prima de vorige keer: ijzer ok, en geen suiker)
Fijn nieuws Coco! Geniet nog maar van je buik.. als hij zo groot is zul je hem vast gaan missen!
pi_118322181
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Terug van de gyn, alles ok :) Bloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet :+

Beeb ligt inmiddels vast. Heeft nog genoeg ruimte. Mijn buik is nog steeds bovengemiddeld groot; gyn geeft ook aan dat ze benieuwd is naar de echo volgende week. Ik ook :D

(oh, en bloedwaardes waren prima de vorige keer: ijzer ok, en geen suiker)
Even overheen gelezen maar ^O^
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:53:43 #185
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118322283
Fijn Coco!

Mignonne, dat zou ik idd wel een goede vinden!
3!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:53:52 #186
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118322289
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Geloof me, het is mijn werk. Tico heeft gelijk :Y
Soms vraag ik me idd af wat je werk precies is :P je weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse.

Tico, dat klinkt zeer bekend! Vorige zwangerschap deed ik alles op de fiets, maar nu we buiten de stad wonen kom ik dus "gewoon" niet meer in de stad :') lang leve online shopping *O* . Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.

Coco fijn dat alles goed was!

Ophelia, lukt het geduld hebben nog? Of ben je er klaar mee?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:54:51 #187
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118322330
Net nog even met mijn neus in de kleine kleertjes gezeten om wat nieuwe spullen op te ruimen, even een onverwachtse aanval van O+ O+ bij al die blije kleurtjes en schattige vogeltjes en dingen O+ :D
3!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:55:21 #188
259886 pessie
pi_118322350
Oh ja mignonne, ik dacht dat dat al was veranderd.
pi_118322398
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Soms vraag ik me idd af wat je werk precies is :P je weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse.

Tico, dat klinkt zeer bekend! Vorige zwangerschap deed ik alles op de fiets, maar nu we buiten de stad wonen kom ik dus "gewoon" niet meer in de stad :') lang leve online shopping *O* . Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.

Coco fijn dat alles goed was!

Ophelia, lukt het geduld hebben nog? Of ben je er klaar mee?
Ligt eraan wat ik heb gedaan... Er zijn dus dagen dat ook een nacht niet zorgt voor minder pijn, dus dat ik al met pijn opsta, die dagen haat ik denk wel het meest..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:59:29 #190
259886 pessie
pi_118322522
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat ik heb gedaan... Er zijn dus dagen dat ook een nacht niet zorgt voor minder pijn, dus dat ik al met pijn opsta, die dagen haat ik denk wel het meest..
Een dagje dierentuin is hier ook niet voorbij na 1 nacht hoor, dan ben ik al gauw 3 dagen verder, maar normale dagen beginnen de volgende ochtend vrij goed. Inderdaad is blijven bewegen wel een goede, maar als je pijn hebt kun je het beste gaan liggen.
pi_118322590
Ik wil dat mn zwangerschapskleren vandaag worden bezorgd. Ik pas alleen nog maar in mn trainingsbroek verdorie, zo kan ik morgen niet naar mn werk :(

Verder gaat alles super vandaag en heb ik heerlijk geslapen. Ik werd alleen 2x wakker om te plassen. 1x tegen middernacht, half litertje makkelijk en toen weer tegen half 7, weer een halve liter minimaal. Ik snap niet waar al dat vocht vandaan komt!! Ik drink in de tussentijd toch niks?!
Sarcasme. Herken het.
pi_118322615
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef pessie het volgende:

[..]

Een dagje dierentuin is hier ook niet voorbij na 1 nacht hoor, dan ben ik al gauw 3 dagen verder, maar normale dagen beginnen de volgende ochtend vrij goed. Inderdaad is blijven bewegen wel een goede, maar als je pijn hebt kun je het beste gaan liggen.
Blijven bewegen was ook wat de huisarts zei toen ik door mn rug was gegaan.. Ik dacht dat die man niet helemaal wijs was, want ik viel flauw van de pijn... Maar het klopt wel...
pi_118322657
De regeling is nog niet aangepast voor premature kindjes. Ze zijn er nu al een hele tijd mee bezig -O-
The way you rock'n'roll
pi_118322682
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De regeling is nog niet aangepast voor premature kindjes. Ze zijn er nu al een hele tijd mee bezig -O-
Ik vind het volledig terecht dat dat aangepast moet worden...

Maar ik ben ook groot fan van het aanpassen van het verlof van de vader.. 2 dagen is ronduit belachelijk. Ouderwetse regeling in deze huidige maatschappij.
pi_118322738
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik vind het volledig terecht dat dat aangepast moet worden...

Maar ik ben ook groot fan van het aanpassen van het verlof van de vader.. 2 dagen is ronduit belachelijk. Ouderwetse regeling in deze huidige maatschappij.
Ik snap dat ook echt niet. 2 dagen... alsof dat genoeg is om aan je kind en je nieuwe ritme te wennen EN voor je vrouw te zorgen... belachelijk.
Sarcasme. Herken het.
pi_118322790
Wat betekent het eigenlijk dat de beeb 'vast' ligt? Ik bedoel, snap dat het wil zeggen dat hij/zij met het hoofdje vast ligt achter het schaambeen/in het bekken, maar wil dat dan ook zeggen dat 'ie klaar is om eruit te komen of staat dat volledig los van elkaar?
pi_118322838
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat betekent het eigenlijk dat de beeb 'vast' ligt? Ik bedoel, snap dat het wil zeggen dat hij/zij met het hoofdje vast ligt achter het schaambeen/in het bekken, maar wil dat dan ook zeggen dat 'ie klaar is om eruit te komen of staat dat volledig los van elkaar?
In de startblokken!! Pas maar op, voor je het weet schiet ie eruit ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_118322908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Spirit82 het volgende:
In de startblokken!! Pas maar op, voor je het weet schiet ie eruit ;)
:+

Nog minimaal een week! Dan heb ik de bruiloft achter de rug en heb ik als het goed is mijn laatste dingetjes in huis klaar O+
pi_118322960
quote:
vast in je bekken, je hoeft niet te gaan liggen als je vliezen breken..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:11:19 #200
259886 pessie
pi_118322977
quote:
Een kind kan zo een week of wat vastliggen. Hij is er klaar voor, schiet er (als het goed is) niet meer uit, hij moet alleen nog even de beslissing nemen eruit te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')