Dat wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:50 schreef Spirit82 het volgende:
Als je overtijd gaat, heb je wel langer verlof toch?

Klagen helpt niet maar lucht soms wel op.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb stille hoop...Maar ergens weet ik gewoon dat het niet erg realistisch is...
Maar ik ben het gewoon flink zat... Ik kan beter een lijstje opnoemen met wat niet zeer doet.. Ik haat het dat ik niet eens een winkelstraat op en neer kan lopen zonder de rest van de dag gewoon serieus pijn te hebben.
Maar goed... Klagen helpt ook niet, nog maar een paar weekjes.

Oh, da's wel netjes iddquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen kwam met 40.3, dus dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen had ik me zo vreselijk gepint op die 40 weken... Mja... Eerste he?
 Ik was echt compleet overrompeld dat Stef zo 'vroeg' kwam, iedereen hamerde er zo hard op dat de eerste bijna altijd na de ud komt dat ik niet wist wat me overkwam toen met 38+4 mijn vliezen braken
 Ik was echt compleet overrompeld dat Stef zo 'vroeg' kwam, iedereen hamerde er zo hard op dat de eerste bijna altijd na de ud komt dat ik niet wist wat me overkwam toen met 38+4 mijn vliezen braken  
 Whehe, ja, want ik moet jou nog steeds beantwoordenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
zeg je nu!wordt spannend dan

En een zoen voor je voorzichtigheid
overigens deel ik je kijk op toxoplasmose enzo wel. Er zijn mensen die een levensgroot probleem maken over verf voor de babykamer (op waterbasis ook nog!) maar ze eten wel biefstuk en verschonen wel de kattenbak zelf. "ja anders kun je wel in een gouden kooi gaan wonen". Tsja. Ieder voor zich inderdaad, dat kun je, evenals roken, niet voor een ander bepalen. En ik denk dat de meeste vrouwen zich ook echt niet realiseren hoe schadelijk die toxoplasmose kan zijn. Ik ben er zelf wel voorzichtig mee geweest, idd geen antistoffen. Werd bij ons niet standaard geprikt maar ik heb bij de oudste een torch-test gehad na de SEO. Daar zat ie bij.

Maar Stef kwam met 38+4, maar ik hoor om me heen zoveel mensen bij wie juist de tweede veel later kwam dat ik daar maar even vanuit ga geloof ik
 Maar Stef kwam met 38+4, maar ik hoor om me heen zoveel mensen bij wie juist de tweede veel later kwam dat ik daar maar even vanuit ga geloof ik  
  Vwb toxoplasmose, ja, ik heb er toen wat dingen over gelezen en ik vond het behoorlijk schokkend wel, wat de gevolgen kúnnen zijn.
 Vwb toxoplasmose, ja, ik heb er toen wat dingen over gelezen en ik vond het behoorlijk schokkend wel, wat de gevolgen kúnnen zijn.

Mn meest recente is van vorige week in het buikentopic...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klagen helpt niet maar lucht soms wel op.
Blijf bewegen. Echt! Dat is de grootste fout die ik gemaakt heb bij de jongste. Alles deed zeer en dus bewoog ik als reactie minder, met als gevolg dat wanneer ik wel bewoog de boel alleen maar meer zeer deed. Ik had moeten blijven fietsen dan had ik er waarschijnlijk minder last van gehad, maarja, doe het maar eens als je pijn hebt

Flink veel batsen tegen de tijd dat je bijna 40 weken bent, wie weet geeft t je lijf een zetje
en doe ns een buikfoto? je had zo'n mooie buik bij Leyla

oeh gelijk ff spieken!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mn meest recente is van vorige week in het buikentopic...

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:47 schreef bellelena het volgende:
Freeceel, veel succes vandaag!!
Keshet verlof!
Twinkle, gelukkig is alles goed!
Incantrix, geeft toch niets dat je zo voorzichtig bent.
L0t, wat lief dat je je babietje hebt gevoeldIk denk dat ik de mijne ook al een aantal malen heb gevoeld
Ik doe ook nog heel even mee met de offtopic: Onze katten krijgen ook alleen rauw vlees, ze stinken helemaal niet, ook de ontlasting/urine niet, ze hebben een super mooie vacht zonder klitten (perzen) en zijn super lief

Jaa, het is echt heel erg lief, kan (nu nog) niet wachten tot het nog duidelijker wordtquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:01 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En wat leuk, van dat gefladder? Zó geweldig, hoop dat je ervan kunt genieten
En cool, nog een rauwvoerster

mooi!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mn meest recente is van vorige week in het buikentopic...
 weer zo'n mooi bolletje
 weer zo'n mooi bolletje 

Alleen als je zes (of evt. vijf) weken van te voren bent gestopt. Je krijgt 16 weken waarvan minimaal 10 na de bevalling.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:50 schreef Spirit82 het volgende:
Als je overtijd gaat, heb je wel langer verlof toch?

Bij 4 toch ook?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Alleen als je zes (of evt. vijf) weken van te voren bent gestopt. Je krijgt 16 weken waarvan minimaal 10 na de bevalling.

Je krijgt minimaal tien weken na je bevalling, beval je met 42 weken dan heb je zes weken verbruikt en had je er sowieso nog tien over.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij 4 toch ook?
Ik neem aan dat ik gewoon 12 weken na mn bevalling krijg...

Waar staat dat dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Lengte van het verlof
In totaal heb je recht op minimaal 16 weken verlof: 4 tot 6 weken voor de bevalling en 10 tot 12 weken erna. Alleen als je baby later dan de uitgerekende datum wordt geboren, kan het aantal weken verlof uiteindelijk oplopen tot maximaal 18.
Je kunt maximaal 6 weken voor de uitgerekende datum zwangerschapsverlof opnemen. In ieder geval moet je minimaal 4 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Na de bevalling heb je altijd recht op minstens 10 weken bevalverlof. Dit is ook zo als de baby na de uitgerekende datum wordt geboren.

Ja, maar als jij dus 6 weken van tevoren stopt met werken, en je 2 weken over tijd loopt, dan heb je totaal dus 18 weken verlof...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je krijgt minimaal tien weken na je bevalling, beval je met 42 weken dan heb je zes weken verbruikt en had je er sowieso nog tien over.

Dat tweede lees ik nergens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar als jij dus 6 weken van tevoren stopt met werken, en je 2 weken over tijd loopt, dan heb je totaal dus 18 weken verlof...
Als ik 4 weken van tevoren stop met werken, maar 2 weken later beval, dan krijg ik wel mn 12 weken verlof na de bevalling.

Bloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet
 Bloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet 

Ik vind de site van het UWV toch betrouwbaarder als bron als je het niet erg vind.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Ticootje het volgende:
http://www.112werkforum.n(...)en-bevallingsverlof/

Geloof me, het is mijn werk. Tico heeft gelijkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vind de site van het UWV toch betrouwbaarder als bron als je het niet erg vind.

Prima, dan heb ik mazzelquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Geloof me, het is mijn werk. Tico heeft gelijk

Je verlof is opgedeeld in zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. De duur van je bevallingsverlof wordt bepaald aan de hand van je termijn waarop je stopt met werken. Als je over tijd gaat wordt je zwangerschapsverlof langer, dit gaat niet af van je bevallingsverlof.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik vind de site van het UWV toch betrouwbaarder als bron als je het niet erg vind.

Welke extra dagen? Je wilt eerder dan 12 weken erna weer beginnen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
Stel dat ik over tijd zou zijn (ik ben 4w van tevoren gestopt, dus heb 12 weken erna), maar die 'extra dagen' plak ik niet achter mijn verlof. Hou ik er dan wel nog recht op of krijg je op een andere manier compensatie?

Zou ik wel een nette regeling vinden eigenlijk. Het lijkt me voor de ouders alles behalve mínder zwaar als je een prematuur kindje krijgt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef mignonne het volgende:
En ze willen de verlofregeling gaan aanpassen voor premature kindjes (of die is al aangepast? dat weet ik 1,2,3 niet); maar dat het bevallingsverlof pas in gaat vanaf het moment dat het kind daadwerkelijk thuis komt, en niet vanaf moment van geboorte.

Ik zie het hier nu ook staan trouwens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]

Nee, ik wil precies na 12 weken weer beginnen. Maar als ik later dan D-Day beval, dan zou ik dus op een latere datum weer starten (later dan de datum die nu is vastgesteld op basis van de uitgerekende datum).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Welke extra dagen? Je wilt eerder dan 12 weken erna weer beginnen?
Dat ben je gewoon kwijt. Het is geen verlof dat je kan sparen en later weer opnemen.

Het UWV krijgt door wanneer jij bevallen bent en past automatisch je begindatum om te werken aan. Er gaan geen dagen verloren.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nee, ik wil precies na 12 weken weer beginnen. Maar als ik later dan D-Day beval, dan zou ik dus op een latere datum weer starten (later dan de datum die nu is vastgesteld op basis van de uitgerekende datum).
Vroeg me af of je dan recht hebt op die dagen. Maar blijkbaar niet. Eens even bedenken wat ik dan ga doen namelijk

Fijn nieuws Coco! Geniet nog maar van je buik.. als hij zo groot is zul je hem vast gaan missen!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Terug van de gyn, alles okBloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet
Beeb ligt inmiddels vast. Heeft nog genoeg ruimte. Mijn buik is nog steeds bovengemiddeld groot; gyn geeft ook aan dat ze benieuwd is naar de echo volgende week. Ik ook
(oh, en bloedwaardes waren prima de vorige keer: ijzer ok, en geen suiker)

Even overheen gelezen maarquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Terug van de gyn, alles okBloeddruk was netjes, even bellen als de hoofdpijn erger zou worden of als ik meer klachten krijg. Ga ervan uit van niet
Beeb ligt inmiddels vast. Heeft nog genoeg ruimte. Mijn buik is nog steeds bovengemiddeld groot; gyn geeft ook aan dat ze benieuwd is naar de echo volgende week. Ik ook
(oh, en bloedwaardes waren prima de vorige keer: ijzer ok, en geen suiker)

Soms vraag ik me idd af wat je werk precies isquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
 je weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse.
 je weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse. lang leve online shopping
 lang leve online shopping  . Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.
 . Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.  

bij al die blije kleurtjes en schattige vogeltjes en dingen
 bij al die blije kleurtjes en schattige vogeltjes en dingen  

Ligt eraan wat ik heb gedaan... Er zijn dus dagen dat ook een nacht niet zorgt voor minder pijn, dus dat ik al met pijn opsta, die dagen haat ik denk wel het meest..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Soms vraag ik me idd af wat je werk precies isje weet dit soort dingen altijd precies, vandaar, puur interesse.
Tico, dat klinkt zeer bekend! Vorige zwangerschap deed ik alles op de fiets, maar nu we buiten de stad wonen kom ik dus "gewoon" niet meer in de stadlang leve online shopping
. Ik ben erg blij dat mn lijf nu nog na een nacht plat weer redelijk goed hersteld is.
Coco fijn dat alles goed was!
Ophelia, lukt het geduld hebben nog? Of ben je er klaar mee?

Een dagje dierentuin is hier ook niet voorbij na 1 nacht hoor, dan ben ik al gauw 3 dagen verder, maar normale dagen beginnen de volgende ochtend vrij goed. Inderdaad is blijven bewegen wel een goede, maar als je pijn hebt kun je het beste gaan liggen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ligt eraan wat ik heb gedaan... Er zijn dus dagen dat ook een nacht niet zorgt voor minder pijn, dus dat ik al met pijn opsta, die dagen haat ik denk wel het meest..

Blijven bewegen was ook wat de huisarts zei toen ik door mn rug was gegaan.. Ik dacht dat die man niet helemaal wijs was, want ik viel flauw van de pijn... Maar het klopt wel...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Een dagje dierentuin is hier ook niet voorbij na 1 nacht hoor, dan ben ik al gauw 3 dagen verder, maar normale dagen beginnen de volgende ochtend vrij goed. Inderdaad is blijven bewegen wel een goede, maar als je pijn hebt kun je het beste gaan liggen.

Ik vind het volledig terecht dat dat aangepast moet worden...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De regeling is nog niet aangepast voor premature kindjes. Ze zijn er nu al een hele tijd mee bezig

Ik snap dat ook echt niet. 2 dagen... alsof dat genoeg is om aan je kind en je nieuwe ritme te wennen EN voor je vrouw te zorgen... belachelijk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik vind het volledig terecht dat dat aangepast moet worden...
Maar ik ben ook groot fan van het aanpassen van het verlof van de vader.. 2 dagen is ronduit belachelijk. Ouderwetse regeling in deze huidige maatschappij.

In de startblokken!! Pas maar op, voor je het weet schiet ie eruitquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat betekent het eigenlijk dat de beeb 'vast' ligt? Ik bedoel, snap dat het wil zeggen dat hij/zij met het hoofdje vast ligt achter het schaambeen/in het bekken, maar wil dat dan ook zeggen dat 'ie klaar is om eruit te komen of staat dat volledig los van elkaar?

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:07 schreef Spirit82 het volgende:
In de startblokken!! Pas maar op, voor je het weet schiet ie eruit

vast in je bekken, je hoeft niet te gaan liggen als je vliezen breken..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat betekent het eigenlijk dat de beeb 'vast' ligt? Ik bedoel, snap dat het wil zeggen dat hij/zij met het hoofdje vast ligt achter het schaambeen/in het bekken, maar wil dat dan ook zeggen dat 'ie klaar is om eruit te komen of staat dat volledig los van elkaar?

Een kind kan zo een week of wat vastliggen. Hij is er klaar voor, schiet er (als het goed is) niet meer uit, hij moet alleen nog even de beslissing nemen eruit te komen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |