abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:04:33 #101
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_118317580
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:59 schreef pessie het volgende:

[..]

:o toen ik dit las moest ik wel even 3x ademhalen. Wow zeg! Volgens mij zitten mn ouders op zo'n bedrag voor een hele boerderij met ongeveer 180 dieren... Tenzij er een keizersnede tussendoor komt...
Jah, we hadden er 2 preventief op medicijnen tegen blaasontsteking zitten (bijna ¤ 30,= per doosje, inhoud van dat doosje is 10 dagen voor één kat, twee katten dus permanent aan dat medicijn), dan nog andere medicijnen erbij, dan gemiddels 1x per maand de spoeddienst erbij (avond en/of weekend), beiden nog 2x opgenomen geweest.. We gingen duurder wonen, maar we merkten het verschil in kosten niet eens omdat de katten niet meer ziek waren en de kosten van het nieuwe huis dus opgeheven werden doordat we de dierenarts niet meer hoefden te betalen :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:01 schreef trui het volgende:

[..]

wow, rauw vlees, doe maar luxe! die van ons wordt helemaal dol (wild!) als ie soms een stukje rauw vlees krijgt. gaat dat over als ze 't vaker krijgen of zou 't toevallig alleen iets voor de onze zijn om zo door te draaien van rauw vlees?
Haha, nee, die van ons worden er ook héél blij van :D Het verschilt wel heel erg per kat, 1 van ons gaat er echt van uit zijn plaat incl. hanekam, één ervan eet het 'gewoon' graag, de laatste eet het alleen als de anderen wat overlaten. Ze draaien er overigens niet compleet van door hoor, maar we hebben wel 3 hele gelukkige katten sinds ze dit krijgen :)

N.B.: Tico, die van ons zijn er juist op overgegaan toen we met kat 1 blaasgruis en blaasontsteking om de oren kregen. We hebben ons goed laten informeren door een DA die zowel brok als vlees verkoopt en in overleg hebben we ze overgezet. Tot op heden gaat het super met ze :)

Maar idd, F&F heeft topics meen ik, en mochten er mensen meer willen weten: ik heb nog ruimte in mijn PM-box (voel me een beetje lullig om deze topickaap :@ )
3!
pi_118317613
Succes freecell!!!!
pi_118317708
Freecell succes vandaag!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_118317760
Donderdag weer echo en gesprek met de gyn.
Toch maar weer aangeven dat ik zo moe blijf... heb sinds vorige week ook steeds vaker last van hoofdpijn, en daardoor misselijk... niet echt top dus! Maar bloeddruk is steeds erg netjes dus daar zal het niet aan liggen.
pi_118317826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:15 schreef klumsy het volgende:
Donderdag weer echo en gesprek met de gyn.
Toch maar weer aangeven dat ik zo moe blijf... heb sinds vorige week ook steeds vaker last van hoofdpijn, en daardoor misselijk... niet echt top dus! Maar bloeddruk is steeds erg netjes dus daar zal het niet aan liggen.
En je ijzer enzo is ook allemaal goed?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118317906
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:12 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Het loopt toch zoals het loopt :)

Heb het nog even nagezocht en ik vond info op de site van een dierenarts, toxoplasmose komt vooral (maar dus niet alleen maar) voor bij jonge katten en katten krijgen het door het eten van besmette prooidieren. Daar komt denk ik het verhaal vandaan dat binnenkatten niet zo veel risico lopen, die vangen doorgaans natuurlijk niet zomaar muizen en vogels :)

Overigens vind ik het best opmerkelijk dat er hier best wel 'scherp' gedacht wordt over het nemen van risico's tijdens de zwangerschap als bijv. roken en zulke dingen (terecht overigens, m.i.), terwijl toxoplasmose toch ook geen mietje is als dat bij je baby terecht komt :@
Ah zo ja. Thx iig voor de informatie. :)
Overigens vind ik roken niet helemaal vergelijkbaar met het verschonen van een kattenbak. Wanneer je je handen goed wast na het verschonen, is volgens mij het risico zo goed als weg. Of als je handschoenen draagt. Wanneer je rookt, is daar geen enkele bescherming voor. Dat komt direct bij het kind.
Maar dat is inderdaad iets wat men allemaal zelf moet weten. :)
pi_118317997
Free succes vandaag! ^O^
pi_118318015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Free succes vandaag! ^O^
alles rustig daar?
pi_118318018
Kunt u tot 41 tellen? Tel dan mee :Y

Is dat nog wel een mijlpaal eigenlijk? :P

Alles rustig dus ..
pi_118318050
Wij hebben hier 1 kat, maar meneer is vreselijk kieskeurig qua eten en vies van zichzelf. Zodra die een drol heeft gelegd wordt de hele kattenbak gesloopt en dat gaat net zo lang door tot je de drol eruit vist. Van lief mag ik dat niet meer doen, maarja, als ik thuis werk en hij is er niet... ten eerste wordt die kat gek, ten tweede wil ik ook niet in de stank zitten dus ja. Boterhamzakje om mijn hand, drol oppakken en zakje meteen dichtknopen. Volgens mij kan het niet veiliger :)
Sarcasme. Herken het.
pi_118318063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kunt u tot 41 tellen? Tel dan mee :Y

Is dat nog wel een mijlpaal eigenlijk? :P

Alles rustig dus ..
41 en 4 dagen zelfs...
pi_118318078
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

41 en 4 dagen zelfs...
Zolang het vanzelf begint vind ik alles best.
pi_118318085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:31 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zolang het vanzelf begint vind ik alles best.
Wanneer moet je naar de vk? Als bij die 41 weken zit kun je misschien vragen of je al stripbaar bent?
pi_118318098
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wanneer moet je naar de vk? Als bij die 41 weken zit kun je misschien vragen of je al stripbaar bent?
Donderdag, wordt gelijk een uitgebreide controle met ctg en alles. Ik ga er vanuit dat er dan sowieso wel een plan gemaakt wordt. Ik meen me te herinneren dat Fluugs ooit postte dat ze hier in het ziekenhuis liever niet aan de binnenkant frotten.
pi_118318211
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:33 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Donderdag, wordt gelijk een uitgebreide controle met ctg en alles. Ik ga er vanuit dat er dan sowieso wel een plan gemaakt wordt.
Oh, overtijdscontrole... Maar dat is niet bij de vk..

Ik vond het een beetje een deceptie... Ik was 41.3 dagen zwanger toen ik die controle kreeg... Was op een donderdag meen ik nog... En het plan werd toen inleiden als het er NA het weekend nog niet was... Maandag zat al vol, dus of ik me dan op dinsdag kon melden...

Ik heb toen mn vk gebeld, dat ik het niet eens was met het plan van de artsassistent, die bovendien een bevalling comfortabel durfde te noemen... Vrijdag had de vk meteen wel even plek en heeft ook gebeld voor me naar een ander ziekenhuis, waar ik ook bevallen was van nummer 1. Daar kon ik ook diezelfde middag nog langskomen... Dus die hele controle nog een keer... En meteen de afspraak om de volgende dag in te leiden. Maar de vk had ook die ochtend meteen gestript, en bij die controle in het ziekenhuis kwam ook de vk van het ziekenhuis met stagiaire nog even praten, en die mocht ook nog ff porren om te zien of er al wat schot in zat... Al dat gepor was voldoende om diezelfde dag nog een kind te lanceren.
pi_118318259
Ik loop sowieso bij de gyn, en de assistenten zijn het horkerigst in mijn ervaring, de gyn en klinisch verloskundigen zijn wel tof. Maar ik heb dus geen omweg zeg maar.
pi_118318300
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik loop sowieso bij de gyn, en de assistenten zijn het horkerigst in mijn ervaring, de gyn en klinisch verloskundigen zijn wel tof. Maar ik heb dus geen omweg zeg maar.
Dus geen gepor?
pi_118318358
Dit soor spam doen we dus niet in OUD. Zoals gezegd, het topic staat in de index, dat is voldoende.

[ Bericht 85% gewijzigd door BE op 23-10-2012 10:08:23 ]
pi_118318397
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dus geen gepor?
Die kans is erg klein -O-
pi_118318412
quote:
*snip*
Je topic zien we ook wel, je hoeft hem niet ook nog overal apart te plaatsen ;)

[ Bericht 63% gewijzigd door BE op 23-10-2012 10:08:36 ]
pi_118318451
Hahah thanks, zal geduldig afwachten :D
pi_118318467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:49 schreef chantal1990 het volgende:
Hahah thanks, zal geduldig afwachten :D
Het is overigens "het bedrijf dat ...." niet "die".
pi_118318479
Succes Free!

En fijn dat je je klacht vandaag even met de gyn kan overleggen Coco.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118318501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:50 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Het is overigens "het bedrijf dat ...." niet "die".
:D ~O>
pi_118318534
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:51 schreef Suikertante het volgende:

[..]

:D ~O>
Daar kwam ik laatst best een goede post over tegen.
pi_118318546
Vanmiddag even naar het ziekenhuis om m'n bloeddruk te laten meten en misschien
ook even bloed af laten nemen, had ze even gebeld en ze wilde toch dat ik even langs kwam :)
pi_118318578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef klumsy het volgende:
Vanmiddag even naar het ziekenhuis om m'n bloeddruk te laten meten en misschien
ook even bloed af laten nemen, had ze even gebeld en ze wilde toch dat ik even langs kwam :)
Beter een controle te veel dan te weinig ^O^
pi_118318734
Ophelia :D :D

Coco succes, hopelijk niks aan de hand!
En Free, zet hem op!!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:03:44 #129
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_118318765
Free suces vandaag! :*

En coco hopelijk niets aan de hand, wel fijn dat je vandaag toch al op controle moest :)

Klums better safe than sorry :Y
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_118318808
Coco voorzichtig aan! Ik lees net dat je vandaag toch op controle moet. Hoop dat het meevalt maar het klinkt een beetje zoals ik het gisteren had dus .. Better safe than sorry!

Fijn dat je vanmiddag terecht kunt Klums .. Beter even alles door laten lichten :)

Arme Ophelia, ik heb zo met je te doen :*

Free onwijs veel succes vandaag!!

Over twee dagen is mijn oma jarig (die helemaal in de haleluja stemming is omdat ze er er een achterkleinkind bij krijgt). Zou wel wat hebben als ik op haar verjaardag beval :+ .. Maar niet teveel hopen, dan kan het ook niet tegenvallen. Zo''n gevoel wat ik zondag had heb ik in ieder geval niet meer ... Maar kan ook komen door de paniek van gisteren :')

Over paniek gesproken .. was gisteravond even aan het whatsappen met schoonzusje over hoe het ging enzo. Had laten weten dat ze even gecheckt hadden op vergiftiging maar dat het uiteindelijk gelukkig niet zo was. Bleek achteraf dat schoonmama daar aan de koffie zat (die wonen een paar 100 meter van elkaar). Die is blijkbaar als de wiedeweerga naar huis gegaan en hing vervolgens aan de telefoon :+ ... Wel lief die bezorgdheid, ik heb echt een geweldige schoonfamilie :)

Vandaag even zelf de zorg voor de hond. Dus eerst maar eens de dag beginnen met een stukje wiggelen .. En dan zien we wel weer :) .. Boekje derbij en rustig an op bed denk ik :)
pi_118318833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:

Arme Ophelia, ik heb zo met je te doen :*
:?
pi_118318858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Je bent terminaal denk ik.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:08:21 #133
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_118318901
Succes Freecell! *O*
A grand adventure has begun.
pi_118319167
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:08 schreef Keshet het volgende:
Succes Freecell! *O*
Je bent er weer!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:19:58 #135
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_118319191
Ik was niet weg hoor. :D Ik lees meestal elke dag wel even bij maar ik heb gewoon niet zoveel te melden. Ik heb nu eindelijk verlof; daar kan ik wel aan wennen geloof ik. :D
A grand adventure has begun.
pi_118319251
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat het zo lang moet duren bij jou bedoel ik :Y
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:23:10 #137
95408 Incantrix
pi_118319274
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ah zo ja. Thx iig voor de informatie. :)
Overigens vind ik roken niet helemaal vergelijkbaar met het verschonen van een kattenbak. Wanneer je je handen goed wast na het verschonen, is volgens mij het risico zo goed als weg. Of als je handschoenen draagt. Wanneer je rookt, is daar geen enkele bescherming voor. Dat komt direct bij het kind.
Maar dat is inderdaad iets wat men allemaal zelf moet weten. :)
Ik wilde ook niet bepaald een exacte vergelijking trekken, ik persoonlijk durf alleen geen aannames te doen over dat handen wassen het risico voldoende afdekt. Vast wel, maar ik schijt gewoon in mijn broek dat ik later spijt krijg van aannames die ik heb gedaan. Mijn persoonlijke keuze :) Ik ben bizar voorzichtig met deze zwangerschap en dat weet ik dondersgoed (ik zal maar niet vertellen hoe voorzichtig precies want dan lachen jullie me uit :')), maar dat zal wel. Als ik aan het eind een levend, gezond kind mag vasthouden is dat meer waard dan wat dan ook :)

Keshet, lekker verlof *O*

Ophelia, 41 weken, woah! Jij hoort de klok wel tikken, stel ik me zo voor. Dat kan nooit heel lang meer duren! :o *O*

Ben benieuwd hoe het bij Free is nu..

En Klums, goed van je dat je even hebt gebeld :*
3!
pi_118319281
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:22 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dat het zo lang moet duren bij jou bedoel ik :Y
Gemiddeld 40 weken... Dat komt ergens vandaan he? ;)
pi_118319290
Ja da''s waar :D
pi_118319325
Ik hoop ook op minder... Stiekem...

Maar 2x overtijd lopen... Weinig kans..
pi_118319508
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:19 schreef Keshet het volgende:
Ik was niet weg hoor. :D Ik lees meestal elke dag wel even bij maar ik heb gewoon niet zoveel te melden. Ik heb nu eindelijk verlof; daar kan ik wel aan wennen geloof ik. :D
Zo tof om te lezen dat jij verlof hebt ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gemiddeld 40 weken... Dat komt ergens vandaan he? ;)
Dat dus. Zolang er geen medische problemen zijn zie ik geen reden om het dramatischer te maken dan het is.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:31:26 #142
95408 Incantrix
pi_118319526
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoop ook op minder... Stiekem...

Maar 2x overtijd lopen... Weinig kans..
Hoeveel liep je met de eerste overtijd?

Met Stef haalde ik de 39 weken niet eens, maar ik reken nu toch maar gewoon op overtijd gaan.
3!
pi_118319730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:23 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Ik wilde ook niet bepaald een exacte vergelijking trekken, ik persoonlijk durf alleen geen aannames te doen over dat handen wassen het risico voldoende afdekt. Vast wel, maar ik schijt gewoon in mijn broek dat ik later spijt krijg van aannames die ik heb gedaan. Mijn persoonlijke keuze :) Ik ben bizar voorzichtig met deze zwangerschap en dat weet ik dondersgoed (ik zal maar niet vertellen hoe voorzichtig precies want dan lachen jullie me uit :')), maar dat zal wel. Als ik aan het eind een levend, gezond kind mag vasthouden is dat meer waard dan wat dan ook :)

Keshet, lekker verlof *O*

Ophelia, 41 weken, woah! Jij hoort de klok wel tikken, stel ik me zo voor. Dat kan nooit heel lang meer duren! :o *O*

Ben benieuwd hoe het bij Free is nu..

En Klums, goed van je dat je even hebt gebeld :*
Zo voorzichtig dat je je oksels scheert met een oven :+

Garpje :*
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:39:31 #144
95408 Incantrix
pi_118319772
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:37 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Zo voorzichtig dat je je oksels scheert met een oven :+

Garpje :*
:6 :D
3!
pi_118319992
Freeceel, veel succes vandaag!!

*O* Keshet verlof!

Twinkle, gelukkig is alles goed!

Incantrix, geeft toch niets dat je zo voorzichtig bent. :*

L0t, wat lief dat je je babietje hebt gevoeld O+ Ik denk dat ik de mijne ook al een aantal malen heb gevoeld O+

Ik doe ook nog heel even mee met de offtopic: Onze katten krijgen ook alleen rauw vlees, ze stinken helemaal niet, ook de ontlasting/urine niet, ze hebben een super mooie vacht zonder klitten (perzen) en zijn super lief O+
pi_118320083
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:31 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Met Stef haalde ik de 39 weken niet eens, maar ik reken nu toch maar gewoon op overtijd gaan.
Jen kwam met 40.3, dus dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen had ik me zo vreselijk gepint op die 40 weken... Mja... Eerste he?
pi_118320085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:31 schreef Incantrix het volgende:

[..]

zeg je nu! :D wordt spannend dan ;)

En een zoen voor je voorzichtigheid :*
overigens deel ik je kijk op toxoplasmose enzo wel. Er zijn mensen die een levensgroot probleem maken over verf voor de babykamer (op waterbasis ook nog!) maar ze eten wel biefstuk en verschonen wel de kattenbak zelf. "ja anders kun je wel in een gouden kooi gaan wonen". Tsja. Ieder voor zich inderdaad, dat kun je, evenals roken, niet voor een ander bepalen. En ik denk dat de meeste vrouwen zich ook echt niet realiseren hoe schadelijk die toxoplasmose kan zijn. Ik ben er zelf wel voorzichtig mee geweest, idd geen antistoffen. Werd bij ons niet standaard geprikt maar ik heb bij de oudste een torch-test gehad na de SEO. Daar zat ie bij.
:)
pi_118320116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen kwam met 40.3, dus dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen had ik me zo vreselijk gepint op die 40 weken... Mja... Eerste he?
Het hoeft niet hè. Okay jij hebt er 2 van voorbij de 40 weken, maar toch.
Ik was van de oudste 41 wkn zwanger, maar van de jongste beviel k bij 39+3.
:)
pi_118320130
Als je overtijd gaat, heb je wel langer verlof toch? O+
Sarcasme. Herken het.
pi_118320193
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het hoeft niet hè. Okay jij hebt er 2 van voorbij de 40 weken, maar toch.
Ik was van de oudste 41 wkn zwanger, maar van de jongste beviel k bij 39+3.
Ik heb stille hoop... ;) Maar ergens weet ik gewoon dat het niet erg realistisch is...

Maar ik ben het gewoon flink zat... Ik kan beter een lijstje opnoemen met wat niet zeer doet.. Ik haat het dat ik niet eens een winkelstraat op en neer kan lopen zonder de rest van de dag gewoon serieus pijn te hebben.
Maar goed... Klagen helpt ook niet, nog maar een paar weekjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')