Jah, we hadden er 2 preventief op medicijnen tegen blaasontsteking zitten (bijna ¤ 30,= per doosje, inhoud van dat doosje is 10 dagen voor één kat, twee katten dus permanent aan dat medicijn), dan nog andere medicijnen erbij, dan gemiddels 1x per maand de spoeddienst erbij (avond en/of weekend), beiden nog 2x opgenomen geweest.. We gingen duurder wonen, maar we merkten het verschil in kosten niet eens omdat de katten niet meer ziek waren en de kosten van het nieuwe huis dus opgeheven werden doordat we de dierenarts niet meer hoefden te betalenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 08:59 schreef pessie het volgende:
[..]toen ik dit las moest ik wel even 3x ademhalen. Wow zeg! Volgens mij zitten mn ouders op zo'n bedrag voor een hele boerderij met ongeveer 180 dieren... Tenzij er een keizersnede tussendoor komt...

Haha, nee, die van ons worden er ook héél blij vanquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:01 schreef trui het volgende:
[..]
wow, rauw vlees, doe maar luxe! die van ons wordt helemaal dol (wild!) als ie soms een stukje rauw vlees krijgt. gaat dat over als ze 't vaker krijgen of zou 't toevallig alleen iets voor de onze zijn om zo door te draaien van rauw vlees?
 Het verschilt wel heel erg per kat, 1 van ons gaat er echt van uit zijn plaat incl. hanekam, één ervan eet het 'gewoon' graag, de laatste eet het alleen als de anderen wat overlaten. Ze draaien er overigens niet compleet van door hoor, maar we hebben wel 3 hele gelukkige katten sinds ze dit krijgen
 Het verschilt wel heel erg per kat, 1 van ons gaat er echt van uit zijn plaat incl. hanekam, één ervan eet het 'gewoon' graag, de laatste eet het alleen als de anderen wat overlaten. Ze draaien er overigens niet compleet van door hoor, maar we hebben wel 3 hele gelukkige katten sinds ze dit krijgen 

)
 )

En je ijzer enzo is ook allemaal goed?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:15 schreef klumsy het volgende:
Donderdag weer echo en gesprek met de gyn.
Toch maar weer aangeven dat ik zo moe blijf... heb sinds vorige week ook steeds vaker last van hoofdpijn, en daardoor misselijk... niet echt top dus! Maar bloeddruk is steeds erg netjes dus daar zal het niet aan liggen.

Ah zo ja. Thx iig voor de informatie.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:12 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Het loopt toch zoals het loopt
Heb het nog even nagezocht en ik vond info op de site van een dierenarts, toxoplasmose komt vooral (maar dus niet alleen maar) voor bij jonge katten en katten krijgen het door het eten van besmette prooidieren. Daar komt denk ik het verhaal vandaan dat binnenkatten niet zo veel risico lopen, die vangen doorgaans natuurlijk niet zomaar muizen en vogels
Overigens vind ik het best opmerkelijk dat er hier best wel 'scherp' gedacht wordt over het nemen van risico's tijdens de zwangerschap als bijv. roken en zulke dingen (terecht overigens, m.i.), terwijl toxoplasmose toch ook geen mietje is als dat bij je baby terecht komt

alles rustig daar?quote:

41 en 4 dagen zelfs...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kunt u tot 41 tellen? Tel dan mee
Is dat nog wel een mijlpaal eigenlijk?
Alles rustig dus ..

Wanneer moet je naar de vk? Als bij die 41 weken zit kun je misschien vragen of je al stripbaar bent?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:31 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zolang het vanzelf begint vind ik alles best.

Donderdag, wordt gelijk een uitgebreide controle met ctg en alles. Ik ga er vanuit dat er dan sowieso wel een plan gemaakt wordt. Ik meen me te herinneren dat Fluugs ooit postte dat ze hier in het ziekenhuis liever niet aan de binnenkant frotten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wanneer moet je naar de vk? Als bij die 41 weken zit kun je misschien vragen of je al stripbaar bent?

Oh, overtijdscontrole... Maar dat is niet bij de vk..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Donderdag, wordt gelijk een uitgebreide controle met ctg en alles. Ik ga er vanuit dat er dan sowieso wel een plan gemaakt wordt.

Dus geen gepor?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik loop sowieso bij de gyn, en de assistenten zijn het horkerigst in mijn ervaring, de gyn en klinisch verloskundigen zijn wel tof. Maar ik heb dus geen omweg zeg maar.

Je topic zien we ook wel, je hoeft hem niet ook nog overal apart te plaatsenquote:*snip*

Het is overigens "het bedrijf dat ...." niet "die".quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:49 schreef chantal1990 het volgende:
Hahah thanks, zal geduldig afwachten

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het is overigens "het bedrijf dat ...." niet "die".

Beter een controle te veel dan te weinigquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:53 schreef klumsy het volgende:
Vanmiddag even naar het ziekenhuis om m'n bloeddruk te laten meten en misschien
ook even bloed af laten nemen, had ze even gebeld en ze wilde toch dat ik even langs kwam

.. Maar niet teveel hopen, dan kan het ook niet tegenvallen. Zo''n gevoel wat ik zondag had heb ik in ieder geval niet meer ... Maar kan ook komen door de paniek van gisteren
 .. Maar niet teveel hopen, dan kan het ook niet tegenvallen. Zo''n gevoel wat ik zondag had heb ik in ieder geval niet meer ... Maar kan ook komen door de paniek van gisteren   
  ... Wel lief die bezorgdheid, ik heb echt een geweldige schoonfamilie
 ... Wel lief die bezorgdheid, ik heb echt een geweldige schoonfamilie   
  .. Boekje derbij en rustig an op bed denk ik
 .. Boekje derbij en rustig an op bed denk ik   

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Arme Ophelia, ik heb zo met je te doen

Je bent terminaal denk ik.quote:

Je bent er weer!quote:

Ik lees meestal elke dag wel even bij maar ik heb gewoon niet zoveel te melden. Ik heb nu eindelijk verlof; daar kan ik wel aan wennen geloof ik.
 Ik lees meestal elke dag wel even bij maar ik heb gewoon niet zoveel te melden. Ik heb nu eindelijk verlof; daar kan ik wel aan wennen geloof ik.  

Ik wilde ook niet bepaald een exacte vergelijking trekken, ik persoonlijk durf alleen geen aannames te doen over dat handen wassen het risico voldoende afdekt. Vast wel, maar ik schijt gewoon in mijn broek dat ik later spijt krijg van aannames die ik heb gedaan. Mijn persoonlijke keuzequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ah zo ja. Thx iig voor de informatie.
Overigens vind ik roken niet helemaal vergelijkbaar met het verschonen van een kattenbak. Wanneer je je handen goed wast na het verschonen, is volgens mij het risico zo goed als weg. Of als je handschoenen draagt. Wanneer je rookt, is daar geen enkele bescherming voor. Dat komt direct bij het kind.
Maar dat is inderdaad iets wat men allemaal zelf moet weten.
 Ik ben bizar voorzichtig met deze zwangerschap en dat weet ik dondersgoed (ik zal maar niet vertellen hoe voorzichtig precies want dan lachen jullie me uit
 Ik ben bizar voorzichtig met deze zwangerschap en dat weet ik dondersgoed (ik zal maar niet vertellen hoe voorzichtig precies want dan lachen jullie me uit  ), maar dat zal wel. Als ik aan het eind een levend, gezond kind mag vasthouden is dat meer waard dan wat dan ook
), maar dat zal wel. Als ik aan het eind een levend, gezond kind mag vasthouden is dat meer waard dan wat dan ook 

Gemiddeld 40 weken... Dat komt ergens vandaan he?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat het zo lang moet duren bij jou bedoel ik

Zo tof om te lezen dat jij verlof hebtquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:19 schreef Keshet het volgende:
Ik was niet weg hoor.Ik lees meestal elke dag wel even bij maar ik heb gewoon niet zoveel te melden. Ik heb nu eindelijk verlof; daar kan ik wel aan wennen geloof ik.

Dat dus. Zolang er geen medische problemen zijn zie ik geen reden om het dramatischer te maken dan het is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gemiddeld 40 weken... Dat komt ergens vandaan he?

Hoeveel liep je met de eerste overtijd?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoop ook op minder... Stiekem...
Maar 2x overtijd lopen... Weinig kans..

Zo voorzichtig dat je je oksels scheert met een ovenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:23 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik wilde ook niet bepaald een exacte vergelijking trekken, ik persoonlijk durf alleen geen aannames te doen over dat handen wassen het risico voldoende afdekt. Vast wel, maar ik schijt gewoon in mijn broek dat ik later spijt krijg van aannames die ik heb gedaan. Mijn persoonlijke keuzeIk ben bizar voorzichtig met deze zwangerschap en dat weet ik dondersgoed (ik zal maar niet vertellen hoe voorzichtig precies want dan lachen jullie me uit
), maar dat zal wel. Als ik aan het eind een levend, gezond kind mag vasthouden is dat meer waard dan wat dan ook
Keshet, lekker verlof
Ophelia, 41 weken, woah! Jij hoort de klok wel tikken, stel ik me zo voor. Dat kan nooit heel lang meer duren!
Ben benieuwd hoe het bij Free is nu..
En Klums, goed van je dat je even hebt gebeld

quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:37 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Zo voorzichtig dat je je oksels scheert met een oven
Garpje

Keshet verlof!
 Keshet verlof!
 Ik denk dat ik de mijne ook al een aantal malen heb gevoeld
 Ik denk dat ik de mijne ook al een aantal malen heb gevoeld 

Jen kwam met 40.3, dus dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen had ik me zo vreselijk gepint op die 40 weken... Mja... Eerste he?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:31 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Hoeveel liep je met de eerste overtijd?
Met Stef haalde ik de 39 weken niet eens, maar ik reken nu toch maar gewoon op overtijd gaan.

zeg je nu!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:31 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Hoeveel liep je met de eerste overtijd?
Met Stef haalde ik de 39 weken niet eens, maar ik reken nu toch maar gewoon op overtijd gaan.
 wordt spannend dan
 wordt spannend dan  

Het hoeft niet hè. Okay jij hebt er 2 van voorbij de 40 weken, maar toch.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen kwam met 40.3, dus dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen had ik me zo vreselijk gepint op die 40 weken... Mja... Eerste he?

Ik heb stille hoop...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Het hoeft niet hè. Okay jij hebt er 2 van voorbij de 40 weken, maar toch.
Ik was van de oudste 41 wkn zwanger, maar van de jongste beviel k bij 39+3.
 Maar ergens weet ik gewoon dat het niet erg realistisch is...
 Maar ergens weet ik gewoon dat het niet erg realistisch is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |