abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118277301
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mwah, ik vind echt van niet. ook dat is een "dit moeten we maken, want dat is hot" band.

Ze kunnen echt wel spelen hoor, maar Dinand is een kutzanger en de nummers zijn 13 in een dozijn.
Maar dat heeft niets met Nederlandse band zijn te maken, dat doet 95% van de buitenlandse bands ook. En ik denk zelfs De Dijk ook.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:56:26 #52
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118277328
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dat heeft niets met Nederlandse band zijn te maken, dat doet 95% van de buitenlandse bands ook. En ik denk zelfs De Dijk ook.
perhaps, maar de buitenlandse bands doen dat gewoon veel beter dan ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:56:39 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118277339
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik ben ook geen Kane-fan, maar het is gewoon wel een goede band. Net als Blf, Racoon, Anouk, VanVelzen, etc, etc gewoon goede acts zijn. Die vind ik allen bijvoorbeeld niet minder dan een Keane, om maar een voorbeeld te noemen.
oh nu noem je ze wel op hoor .. bibber

op racoon na dan maar dan wel hun eerste cd

Het moet altijd zo glad, zing maar mee, worden in nederland. En true dat gebeurt in het buitenland ook het door jou genoemde keane maar ook snow patrol etc. geven mij dezelfde bibbers.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:57:26 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118277377
Ik vind De Staat wel een uitzondering, dat is echt heel wat anders dan de rest in NL.
Get woke, go broke!
pi_118277386
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oh nu noem je ze wel op hoor .. bibber

op racoon na dan maar dan wel hun eerste cd

Het moet altijd zo glad, zing maar mee, worden in nederland. En true dat gebeurt in het buitenland ook het door jou genoemde keane maar ook snow patrol etc. geven mij dezelfde bibbers.
Ja, het is niet alternatief genoeg natuurlijk. Het heeft even geduurd, maar het kon niet uitblijven natuurlijk...
In Southern Sun
pi_118277399
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook zelden, dus die vlieger gaat niet op.
Toch heb ik er meer 'last' van dan dat er denigrerend over Nederlandse muziek gedaan wordt.
What's it going to be then, eh?
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:57:56 #57
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118277402
En over nederhop maar te zwijgen, gangsta doen als je uit Limburg komt :').
Get woke, go broke!
pi_118277413
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef HeatWave het volgende:
En over nederhop maar de zwijgen, gangsta doen als je uit Limburg komt :').
Terwijl er ook weer erg goede nederhop bestaat.
In Southern Sun
pi_118277467
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Toch heb ik er meer 'last' van dan dat er denigrerend over Nederlandse muziek gedaan wordt.
Tja. Het gras is altijd groener bij de buren denk ik dan maar.
In Southern Sun
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:00:38 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118277497
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, het is niet alternatief genoeg natuurlijk. Het heeft even geduurd, maar het kon niet uitblijven natuurlijk...
Nee hoor het is mij niet spannend genoeg (heeft niets met alternatief te maken, veel alternatieve muziek vind ik ook niet spannend) maar dat is inderdaad een smaak discussie. Maar wat ik al eerder aanhaalde krijgen bandjes die iets eigens doen in nederland ook niet de kans om door te modderen.

Of ik mis iets waar zijn bijvoorbeeld de labels in nederland waar bandjes klein mogen blijven, of langzaam mogen groeien.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:01:13 #61
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_118277509
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Terwijl er ook weer erg goede nederhop bestaat.
Er is wel wat leuks opzich, maar het meeste is redelijk knullig allemaal...

Zodra het wat anders is dan US-achtig kan het leuk zijn, maar gaan ze de echte hiphop uit de US nadoen is het echt bagger.
Get woke, go broke!
pi_118277573
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja. Het gras is altijd groener bij de buren denk ik dan maar.
Dan zeg ik uiteraard: Oost west, thuis best.

Het is alleen maar leuk als er iets goeds van eigen bodem komt. Maar dan moet het wel goed zijn. :)
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:03:21 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118277594
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zodra het wat anders is dan US-achtig kan het leuk zijn, maar gaan ze de echte hiphop uit de US nadoen is het echt bagger.
De vraag is ook of je dat moet willen 'nadoen' dan krijg je inderdaad de taferelen waarin iemand zingt "pow pow pow I shoot you at a driveby.... jantje komen eten..-O- okay mama"

trouwens punten voor mensen die weten uit wel nummer de bovenstaande tekst komt. :P
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:03:49 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118277607
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:02 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dan zeg ik uiteraard: Oost west, thuis best.

Het is alleen maar leuk als er iets goeds van eigen bodem komt. Maar dan moet het wel goed zijn. :)
Andre manuel al geluisterd :P
pi_118277661
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Andre manuel al geluisterd :P
Ja, ook al (meerdere keren) live gezien. Een keer zelfs knus in een tipi. Best leuk en redelijk origineel. Maar ik ben niet ondersteboven.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:06:49 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118277733
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:05 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ja, ook al (meerdere keren) live gezien. Een keer zelfs knus in een tipi. Best leuk en redelijk origineel.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:17:36 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_118278168
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:

Of ik mis iets waar zijn bijvoorbeeld de labels in nederland waar bandjes klein mogen blijven, of langzaam mogen groeien.
Excelsior, Transformed Dreams, My First Sonny Weismuller, Tocado, Subroutine... sommige actiever dan andere, maar ze zijn/waren er wel.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:20:57 #68
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118278295
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:17 schreef ranja het volgende:

[..]

Excelsior, Transformed Dreams, My First Sonny Weismuller, Tocado, Subroutine... sommige actiever dan andere, maar ze zijn/waren er wel.
die eerste toch niet echt... wel een beetje maar echt klein blijven mag je daar ook niet..

Achja er is gewoon zat leuks het is gewoon goed zoeken.. en dat maakt het ook leuk dat je moet zoeken :)

* Bosbeetle zet lushus op *O*

trouwens van hun last.fm pagina

quote:
Hi Lushus, the concert in dsseldorf yesterday was brilliant. I felt connected to your music. It was new and fresh, also awesome live performance where are your roots? blood brothers, mars volta?? anyway, crazy harmonies in some parts! Looking forward to see you soon in Germany!
:D
pi_118278663
Subbahcultcha (zit mobiel, niet zeker of naam precies correct gespeld is) heeft wel toffe NL bands die 'langzaam mogen groeien of klein mogen blijven'. Vrij alternatief ook.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:37:27 #70
13973 ranja
image means nothing
pi_118278902
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:31 schreef On het volgende:
Subbahcultcha (zit mobiel, niet zeker of naam precies correct gespeld is) heeft wel toffe NL bands die 'langzaam mogen groeien of klein mogen blijven'. Vrij alternatief ook.
Subbacultcha, vernoemd naar een nummer van Pixies :)
Is eigenlijk niet echt een label al brengen ze soms dingen onder eigen naam uit, is meer een algemeen platform voor muziek en andere kunst en werken regelmatig samen met de kleinere labels.
pi_118278920
Heel veel namen met potentie die ik voorbij zien komen ken ik niet eens :@

Heeft Nederland dan wel een goed platform om de juiste muziek te promoten?

Wat me ook opvalt is dat de Nederlandse samenleving een stuk minder "creatief" is dan het ooit is geweest. Vroeger had je echt bepaalde groepen zoals de gabbers, de punkers, de hip hop liefhebbers. Mensen gingen in de meeste vreemde kledingstukken rondlopen om zich te onderscheiden van de rest. Niet dat iedereen die dat deed gelijk creatief is, maar daar komt het wel vandaan heb ik het idee.

Tegenwoordig als je over straat loopt zijn de meeste mensen vrij "casual" gekleed. Zo hier en daar nog een uitschieter, maar toch stukken minder dan dat het is geweest heb ik het idee. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de meeste mensen behoorlijk in een bepaald hokje blijven zitten kwa gedachtegang. En heb ook het idee dat je dat terug ziet in de hedendaagse muziek.
pi_118278999
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Heel veel namen met potentie die ik voorbij zien komen ken ik niet eens :@

Heeft Nederland dan wel een goed platform om de juiste muziek te promoten?

Wat me ook opvalt is dat de Nederlandse samenleving een stuk minder "creatief" is dan het ooit is geweest. Vroeger had je echt bepaalde groepen zoals de gabbers, de punkers, de hip hop liefhebbers. Mensen gingen in de meeste vreemde kledingstukken rondlopen om zich te onderscheiden van de rest. Niet dat iedereen die dat deed gelijk creatief is, maar daar komt het wel vandaan heb ik het idee.

Tegenwoordig als je over straat loopt zijn de meeste mensen vrij "casual" gekleed. Zo hier en daar nog een uitschieter, maar toch stukken minder dan dat het is geweest heb ik het idee. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de meeste mensen behoorlijk in een bepaald hokje blijven zitten kwa gedachtegang. En heb ook het idee dat je dat terug ziet in de hedendaagse muziek.
Zaten die gabbers, punkers en hip-hop liefhebbers niet juist ontzettend in een bepaald hokje? :?
pi_118279017
Klopt, maar toen had je veel verschillende hokjes. En nu maar 1 grote. Dat bedoel ik te zeggen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:43:25 #74
13973 ranja
image means nothing
pi_118279149
Dan heb je nog een band als Cords, in nederland bijna niet bekend maar dan brengen ze een dvd uit en dan staan daar gewoon (jaren 90) tv optredens in VS en Australi op :) Niet dat ze daar nou zo bekend waren maar ze waren er wel...
pi_118279263
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Klopt, maar toen had je veel verschillende hokjes. En nu maar 1 grote. Dat bedoel ik te zeggen.
Ik betwijfel of het waar is dat er nu minder verschillende hokjes waren dan vroeger.

Los daarvan lijkt het me dat je creatiever kunt zijn en meer speelruimte hebt in 'n groot hok', dan in een kleiner, specifieker hokje.
  Redactie Sport maandag 22 oktober 2012 @ 14:11:37 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_118280285
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar is dat met rap uit de UK anders? De Nederlandse muziekscene valt heus mee en vanwege de dance van tiesto en armin komen we aardig in de buurt van Frankrijk (maar die hebben wel wat meer wat populair is, maar op het moment zeker minder grote namen.)
Maar er zijn landen waar het beroerder gesteld is; Spanje moet het hebben van Enrique Iglesias en de Crystal Fighters, Denemarken heeft ook niet veel. Alleen Zweden heeft het behoorlijk goed zitten in zowel pop als electro als rock als metalindustrie, maar dat komt toch voor 50% door Abba. Frankrijk heeft ook niet veel buiten hun (wel immens populaire) electroscene.
Engelstalige landen zullen ook altijd een aardig streepje voor hebben - USA, UK, Canada en Australi worden nooit verslagen, daar moeten we gewoon mee leven. En ook Ierland (Je kunt zeggen wat je wil, maar U2 is wereldwijd wel 1 van de grootste bands ooit) verslaan wordt lastig.

Maar als je Nederland afzet tegen Duitsland is het toch heel redelijk. Ok, Atari Teenage Riot draagt een scene en Nena en Rammstein zijn wel groot, maar dat is voor een land met zo'n welvaart en zoveel inwoners toch heel beperkt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:18:05 #77
13973 ranja
image means nothing
pi_118280539
Heb je het nou over kwaliteit of over succes buiten de landsgrenzen, mexicanobakker?
pi_118280596
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Aan de andere kant heb je natuurlijk ook nog de openheid van de andere landen, in de meeste landen is bijvoorbeeld een hip-hop scene al zo overbevolkt dat ze echt niet zitten te wachten op een jeugdvantegenwoordig die in een raar brabbel taaltje rapt.
Waarschijnlijk denken ze dan dat wij ze wel kunnen verstaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport maandag 22 oktober 2012 @ 14:55:03 #79
pi_118281948
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef ranja het volgende:
Heb je het nou over kwaliteit of over succes buiten de landsgrenzen, mexicanobakker?
Succes, voornamelijk. Al zit er bij Spanje ook een beetje kwaliteit in verstopt, want Enrique :r
pi_118281984
Ach zo heeft ieder land wel wat bij gedragen in de muziek wereld. Zat het net eens een beetje op te sommen maar dan doen we het echt niets minder dan landen als: Itali, Spanje, Belgi, Noorwegen, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland en Portugal.

Uit het oosten van Europa kan ik erg weinig acts en bands opnoemen. Dus zo ver mijn minimale muziek kennis reikt is de "Pop" muziek die wij kennen vrij beperkt tot de VS, Australi en west Europa + UK als je het zo bekijkt. Uit de 2 grootste landen van de wereld, China en Rusland kan ik amper artiesten opnemen.

Dus eind conclusie, nee Nederland doet het toch niet zo onaardig als we denken ^O^
  Redactie Sport maandag 22 oktober 2012 @ 15:02:32 #81
pi_118282232
Oh, en opdat we niet vergeten: Jamaica heeft wel de sterkste muziekindustrie vergelijkend met het inwonertal daar. Al is die natuurlijk beperkt tot reggae en dub (hiphop met dubinvloeden inclusief)
pi_118289158
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh, en opdat we niet vergeten: Jamaica heeft wel de sterkste muziekindustrie vergelijkend met het inwonertal daar. Al is die natuurlijk beperkt tot reggae en dub (hiphop met dubinvloeden inclusief)
IJsland
  Redactie Sport maandag 22 oktober 2012 @ 18:30:53 #83
pi_118291868
quote:
17s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:22 schreef Gillingham het volgende:

[..]

IJsland
Ja die komen daarna denk ik :P Of andersom, durf niet te zeggen hoeveel inwoners Jamaica heeft.
pi_118311393
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Niet-westerse landen hebben sowieso geen kans in de westere popmuziek.
Tuurlijk gast, je hebt er verstand van.

Zoals Korea bedoel je misschien?

530.000.000 kliks
pi_118312009
top 10 alltime>

1 Justin Bieber - Baby ft. Ludacris 810523164 views
2 Jennifer Lopez - On The Floor ft. Pitbull 633756949 views
3 Shakira – Waka Waka 544066269 views
4 LMFAO - Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock 536018591 views
5 PSY - Gangnam style 525698858 views
6 Don Omar - Danza Kuduro ft. Lucenzo 516625289 views
7 Lady Gaga - Bad Romance 505851330 views
8 Eminem ft. Rihanna- Love The Way You Lie 498204984 views
9 Miley Cyrus - Party In The U.S.A. 487575984 views
10 Michel Tel - Ai Se Eu Te Pego 454350629 views

1 x Canada, 1 x Colombia, 1 x Korea, 1 x Brazilie, 1 x Puerto rico, 5 x VS

Eerste Nederlander = Afrojack > 18e plaats met 316.334.992 kliks
Eerste Belg = Milow 611e plaats met 51.876.100 kliks

(http://www.statoz.com) (http://vidstatsx.com/)

De naar verhouding productiefste muziek industrie zit in Puerto Rico. En in Europa in Polen en Roemenie. Geheimtip is Servie.
De spectaculairste en meest succesvolle (in verhouding) vinden we in Korea.

Nederland speelt op Engelstalig gebied een rolletje met een paar dj's. Onze Belgische vrienden doen helemaal niet mee internationaal.
pi_118313177
Dit baseren op wat Youtubevids is wel erg oppervlakkig maar dat realiseer je zelf ook wel lijkt me.

Het is de vraag wanneer bepaalde muziek populair is. Ik hoor men zeggen dat Spanje vrijwel geen bekende acts heeft maar wat onderschat wordt is dat er in een hele hoop landen een grote Latin-markt is waar al deze landen samen hun muziek uitwisselen (Spanje, Mexico, Puerto Rico, Dominicaanse Republiek, Brazili) dus je kan wel degelijk zeggen dat deze landen qua popmuziek meer succes hebben dan Nederland.

De markt in Scandinavi ook erg sterk, meestal realiseer je je niet eens dat bepaalde acts Scandinavisch is. Het stikt namelijk van de Zweedse en Deense acts en ook IJsland staat er erg goed voor (Of Monsters and Men, Sigur Rs, mm). Verder heeft Frankrijk ook gewoon een solide muziekindustrie en overtreft Roemeni Nederland zwaar. Bedenk maar eens hoeveel van die Roemeense dance-tracks je wel niet hebt gehoord op de radio de afgelopen jaren.

Verder domineren Zuid-Korea en Japan de algehele Aziatische markt en vooral Zuid-Korea is in bloei. Steeds meer mensen beginnen Kpop te ontdekken en in het westen ontstaat er al een redelijke markt voor als je ziet welke optredens er komen.

Kortom, er zijn een hele hoop landen die voorlopen op de Nederlandse muziekindustrie. Want buiten de DJ's en Eva Simons weet ik weinig dingen die in het buitenland bekend zijn. Wat dat betreft doet zelfs Mali het nog beter.
pi_118313768
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:55 schreef Kerftminister het volgende:
Dit baseren op wat Youtubevids is wel erg oppervlakkig maar dat realiseer je zelf ook wel lijkt me.

Het is de vraag wanneer bepaalde muziek populair is. Ik hoor men zeggen dat Spanje vrijwel geen bekende acts heeft maar wat onderschat wordt is dat er in een hele hoop landen een grote Latin-markt is waar al deze landen samen hun muziek uitwisselen (Spanje, Mexico, Puerto Rico, Dominicaanse Republiek, Brazili) dus je kan wel degelijk zeggen dat deze landen qua popmuziek meer succes hebben dan Nederland.

De markt in Scandinavi ook erg sterk, meestal realiseer je je niet eens dat bepaalde acts Scandinavisch is. Het stikt namelijk van de Zweedse en Deense acts en ook IJsland staat er erg goed voor (Of Monsters and Men, Sigur Rs, mm). Verder heeft Frankrijk ook gewoon een solide muziekindustrie en overtreft Roemeni Nederland zwaar. Bedenk maar eens hoeveel van die Roemeense dance-tracks je wel niet hebt gehoord op de radio de afgelopen jaren.

Verder domineren Zuid-Korea en Japan de algehele Aziatische markt en vooral Zuid-Korea is in bloei. Steeds meer mensen beginnen Kpop te ontdekken en in het westen ontstaat er al een redelijke markt voor als je ziet welke optredens er komen.

Kortom, er zijn een hele hoop landen die voorlopen op de Nederlandse muziekindustrie. Want buiten de DJ's en Eva Simons weet ik weinig dingen die in het buitenland bekend zijn. Wat dat betreft doet zelfs Mali het nog beter.
Over de Spaanse industrie...die komen er niet aan te pas. Heeft idd te maken met het enorm succesvolle Latijnse Amerika

top 10 uitsluitend Latijs Amerika (vl Puerto Rico)

1 Don Omar - Danza Kuduro ft. Lucenzo 516625288
2 Shakira - Loca ft. El Cata 144494770
3 Don Omar - Taboo 139243107
4 Jesse & Joy - Corre! 130090684
5 Carlos Baute - Colgando en tus manos 116477789
6 Plan B - Es un Secreto 115488255
7 Wisin Y Yandel - Estoy Enamorado 110553090
8 Cali & El Dandee - Yo Te Esperar 95922036
9 Enrique Iglesias & Guerra - Cuando Me Enamoro 91524656
10 La Pregunta - J Alvarez 91440057

Eerste Spaanse act = Las Ketchup (27e plaats, 60miljoen views)

Sigur Rs scoort relatief zeer goed, maar totaal niet in absolute zin wereldwijd.

Voor de rest doet Scandinavie alleen enigszins mee met Basshunter en dat songfestival zangeresje Lorena.
En scoren Deense acts als Burhan en Medina goed. Maar dan relatief. Voor 5 miljoen Denen is een score van 10 miljoen views erg hoog.
Engelstalig en internationaal valt Scandinavie gewoon vies tegen.

De Nederlandse muziekindustrie heeft vooral een zeer hoge (en best succesvolle) Nederlandstalige productie (vooral rap en urban), maar heeft daar geen ''global reach'' mee.

De Nederlandse bands en pop acts die het wel Engelstalig proberen blijven vooral wereldberoemd in Nederland (Anouk).
pi_118313817
Je denkt dus blijkbaar echt dat views alleszeggend zijn?

Ik heb toevallig wel wat verstand van Spaanstalige muziek en ik kan je iig vertellen dat Daddy Yankee zowat populairder is dan wie dan ook in die lijst, hij is dan misschien geen Spanjaard maar dat is slechts een teken.

Mja ik ga er maar niet verder op in want heeft volgens mij toch geen zin.
pi_118313960
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:21 schreef Kerftminister het volgende:
Je denkt dus blijkbaar echt dat views alleszeggend zijn?

Ik heb toevallig wel wat verstand van Spaanstalige muziek en ik kan je iig vertellen dat Daddy Yankee zowat populairder is dan wie dan ook in die lijst, hij is dan misschien geen Spanjaard maar dat is slechts een teken.

.
Ik snap je punt niet helemaal. De Spaanstalige lijst kenmerkt zich door de groteske afwezigheid van Spanjaarden (ik telde er slechts 6 bij de eerste 500)

En Daddy Yankee scoort zeer hoog:

18 Daddy Yankee - Ven Conmigo ft. Prince Royce 72306144 views
22 Daddy Yankee - Pose 63795105 view
24 Daddy Yankee Ft. Baby Rasta & Gringo- Llegamos a La Disco 62734580 views
26 Daddy Yankee - Llamado de emergencia 61449787 views
28 Daddy Yankee - Somos de Calle 57866002 views
38 daddy yankee - lo que paso paso 52129486 views
55 Daddy Yankee - Somos de Calle Remix 44301199 views
66 Farruko Ft. Daddy Yankee, Yomo - Pa´Romper la Discoteca 39173689 views
91 Daddy Yankee Ft Nova & Jory - Aprovecha 31168332 views
104 Daddy Yankee - Lovumba 28236254 views
171 Daddy Yankee Ft Varios - Llegamos a la disco 20311495 views
pi_118314054
Erg tekenend dat zijn meest bekende nummers Gasolina en La Despedida er niet bij staan. Dus nogmaals, YT-views zijn niet alleszeggend. Niet iedereen beluistert zijn muziek namelijk via Youtube. Er zijn diverse andere media waar men zijn muziek beluistert (radio, iTunes, Spotify). Verder zijn sommige video's meer fragiel dan de andere. Sommige video's zijn verwijderd of verplaatst, dus erg representatief is het niet.

Wil je echte conclusies uit bepaalde statistieken trekken dan moet je tevens rekening houden met Single/Album verkopen, optredens en de populariteit daarvan, airplay en hitlijstnoteringen.
pi_118314240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 01:31 schreef Kerftminister het volgende:
Erg tekenend dat zijn meest bekende nummers Gasolina en La Despedida er niet bij staan. Dus nogmaals, YT-views zijn niet alleszeggend. Niet iedereen beluistert zijn muziek namelijk via Youtube. Er zijn diverse andere media waar men zijn muziek beluistert (radio, iTunes, Spotify). Verder zijn sommige video's meer fragiel dan de andere. Sommige video's zijn verwijderd of verplaatst, dus erg representatief is het niet.

Wil je echte conclusies uit bepaalde statistieken trekken dan moet je tevens rekening houden met Single/Album verkopen, optredens en de populariteit daarvan, airplay en hitlijstnoteringen.
yt-kliks zijn de verreweg beste tool die we hebben. Reference sites als vidstatx en statoz tellen ook de backward clicks (weggehaalde files) nog mee. Althans dat claimen ze.
De andere platforms spelen geen serieuze rol want dat zijn vooral verlengstukken van de muziekindustrie waarin producten moeten worden gepusht zelf terwijl ''youtube'' gewoon de allergrootste muziekbibliotheek heeft, vrij toegankelijk is en meet wat de consument kennelijk wil horen.
pi_118318016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:11 schreef Metaan het volgende:

[..]

Tuurlijk gast, je hebt er verstand van.

Zoals Korea bedoel je misschien?

530.000.000 kliks
Want dit is typisch Koreaanse muziek?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:41:12 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118321851
Ik moet metaan trouwens wel gelijk geven dat youtube wel een beeld geeft over wat er gekeken wordt. Het zou nog een stukje interesanter worden als hij ook naar dingen als spotify en last.fm kijkt.

Het is wel voor het eerst in de geschiedenis dat we kunnen kijken naar wat er daadwerkelijk geluisterd wordt, vroeger moest je het doen met wat de mensen kochten maar bij veel van die aankopen verdween de LP gewoon in de kast, of werd slechts 1 nummer gedraaid. Bij anderen werd hij grijs gedraaid en dan nemen we de gemaakte cassette bandjes ook niet mee.

Wel verdraaid youtube dingen doordat er een een generatie is die het alleen maar gebruikt (of lijkt te gebruiken) en andere generaties het meer mixen.

Kun je ook kijken naar oude clips metaan bijvoorbeeld het meest geklikte 80s nummer op youtube of meestgeklikte 90s nummer op youtube?
pi_118321864
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:28 schreef Felagund het volgende:

[..]

Want dit is typisch Koreaanse muziek?
Ja

Luister zelf maar naar de Koreaanse top 10>

1 PSY - Gangnam style 504153103
2 Girls` Generation(소녀시대) - Gee (2) 89252626
3 Wonder Girls - Nobody (performance) (2) 58527556
4 Girls' Generation(소녀시대) - Oh! 51300579
5 Girls' Generation - 소녀시대 / The Boys 47665936
6 Super Junior - 슈퍼주니어 / Mr.Simple 46283450
7 2NE1 - I Am The Best 45566008
8 Bigbang & 2NE1 - Lollipop 40655822
9 Super Junior - Bonamana - 0 39583821 views
10 Girls' Generation - Run Devil Run - 0 38701432 views
pi_118322168
Het probleem is dat Youtube views wel iets zeggen, maar lang niet alles. Ten eerste zijn de statistieken die Metaan gebruikt puur gebaseerd op de taal waarin gezongen wordt. Wat is een vereiste om internationaal door te breken? Vaak is dat om Engels te zingen, dus de aannames die hij neemt zijn irrelevant.

Tuurlijk is het realistisch om te denken dat Gangnam Style buitengewoon populair is. Maar hoe zijn de single verkopen? Hoe zijn de downloads? Verder luister ik toevallig Koreaanse muziek en daaruit kan je wel afleiden dat ondanks de immense populariteit van Gangnam Style Kpop nooit zo groot zal worden als Amerikaanse en Britse popmuziek. Maar desondanks doen ze het toch beter dan onze binnenlandse muziek.

Verder moet je ook nog kijken naar welke doelgroep bepaalde dingen bekijkt. De grootste vereiste voor een goed lopende muziekindustrie is de centen die erin om gaan. De gemiddelde Youtube-gebruiker die veel muziek bekijkt is gok ik van een jaar of 15. Dit soort publiek besteedt zo goed als niks aan muziek. Dus die kunnen moeilijk een hele muziekindustrie draaiende houden op alleen de inkomsten die artiesten krijgen van een bepaald aantal clicks door sponsoren.
pi_118322312
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:

Wel verdraaid youtube dingen doordat er een een generatie is die het alleen maar gebruikt (of lijkt te gebruiken) en andere generaties het meer mixen.

Ik geloof daar niet zo in.

Je ziet toch in alle rankings platen opduiken die vnl door ouderen bekeken worden. Zo zie ik Nick en Simon in de NL rankings zeer prominent.
En dat is echt iets voor mijn oma.

quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:

Kun je ook kijken naar oude clips metaan bijvoorbeeld het meest geklikte 80s nummer op youtube of meestgeklikte 90s nummer op youtube?
Ik heb die functie nergens gevonden.

Maar in de Franstalige rankings vind je bv Edith Piaf hoog genoteerd (26e!)

De Nederlandse muzieklijst heeft weinig oudjes. Maar vergeet niet dat Nederlandstalige muziek tot de jaren 00 spaarzaam werd geproduceerd.

Het oudste plaatje in de NL ranks dat ik vond was van Wim Sonneveld - Het Dorp 1345484 views op de 344e plaats

En hebben we Boudewijn de Groot - De Avond (live) met 1,7 miljoen kliks. (258e)
Verder vinden we nog wat Andr Hazes uiteraard.

Normaal met Oerend hard op een 277e positie 1,6 m views.

En ook nog 285e Harry Jekkers - Oh Oh Den Haag

En laten we op de 426e plaats Corry Konings niet vergeten, met - Ik krijg een heel apart gevoel van binnen ( 1033322 views)
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:59:16 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118322515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Metaan het volgende:

[..]

Ik geloof daar niet zo in.

Je ziet toch in alle rankings platen opduiken die vnl door ouderen bekeken worden. Zo zie ik Nick en Simon in de NL rankings zeer prominent.
En dat is echt iets voor mijn oma.

nick en simon is toch prototype bakvissen muziek...
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:59:50 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118322538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Metaan het volgende:

De Nederlandse muzieklijst heeft weinig oudjes. Maar vergeet niet dat Nederlandstalige muziek tot de jaren 00 spaarzaam werd geproduceerd.

ehhh wat :?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:00:32 #99
13973 ranja
image means nothing
pi_118322565
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:

ehhh wat :?
toen was er nog geen youtube dus ook geen nederlandstalige muziek ;)
pi_118322572
Ook dit is wederom apart aangezien een Golden Earring vele malen populairder in het buitenland was dan wie dan ook nu. Valt dus niet te meten door middel van die sites.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')