Maar dat heeft niets met Nederlandse band zijn te maken, dat doet 95% van de buitenlandse bands ook. En ik denk zelfs De Dijk ook.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik vind echt van niet. ook dat is een "dit moeten we maken, want dat is hot" band.
Ze kunnen echt wel spelen hoor, maar Dinand is een kutzanger en de nummers zijn 13 in een dozijn.
perhaps, maar de buitenlandse bands doen dat gewoon veel beter danquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met Nederlandse band zijn te maken, dat doet 95% van de buitenlandse bands ook. En ik denk zelfs De Dijk ook.
oh nu noem je ze wel op hoor .. bibberquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Kane-fan, maar het is gewoon wel een goede band. Net als Blf, Racoon, Anouk, VanVelzen, etc, etc gewoon goede acts zijn. Die vind ik allen bijvoorbeeld niet minder dan een Keane, om maar een voorbeeld te noemen.
Ja, het is niet alternatief genoeg natuurlijk. Het heeft even geduurd, maar het kon niet uitblijven natuurlijk...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh nu noem je ze wel op hoor .. bibber
op racoon na dan maar dan wel hun eerste cd
Het moet altijd zo glad, zing maar mee, worden in nederland. En true dat gebeurt in het buitenland ook het door jou genoemde keane maar ook snow patrol etc. geven mij dezelfde bibbers.
Toch heb ik er meer 'last' van dan dat er denigrerend over Nederlandse muziek gedaan wordt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook zelden, dus die vlieger gaat niet op.
Terwijl er ook weer erg goede nederhop bestaat.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef HeatWave het volgende:
En over nederhop maar de zwijgen, gangsta doen als je uit Limburg komt.
Tja. Het gras is altijd groener bij de buren denk ik dan maar.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Toch heb ik er meer 'last' van dan dat er denigrerend over Nederlandse muziek gedaan wordt.
Nee hoor het is mij niet spannend genoeg (heeft niets met alternatief te maken, veel alternatieve muziek vind ik ook niet spannend) maar dat is inderdaad een smaak discussie. Maar wat ik al eerder aanhaalde krijgen bandjes die iets eigens doen in nederland ook niet de kans om door te modderen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, het is niet alternatief genoeg natuurlijk. Het heeft even geduurd, maar het kon niet uitblijven natuurlijk...
Er is wel wat leuks opzich, maar het meeste is redelijk knullig allemaal...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Terwijl er ook weer erg goede nederhop bestaat.
Dan zeg ik uiteraard: Oost west, thuis best.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja. Het gras is altijd groener bij de buren denk ik dan maar.
De vraag is ook of je dat moet willen 'nadoen' dan krijg je inderdaad de taferelen waarin iemand zingt "pow pow pow I shoot you at a driveby.... jantje komen eten..-O- okay mama"quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is wel wat leuks opzich, maar het meeste is redelijk knullig allemaal...
Zodra het wat anders is dan US-achtig kan het leuk zijn, maar gaan ze de echte hiphop uit de US nadoen is het echt bagger.
Andre manuel al geluisterdquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:02 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dan zeg ik uiteraard: Oost west, thuis best.
Het is alleen maar leuk als er iets goeds van eigen bodem komt. Maar dan moet het wel goed zijn.
Ja, ook al (meerdere keren) live gezien. Een keer zelfs knus in een tipi. Best leuk en redelijk origineel. Maar ik ben niet ondersteboven.quote:
quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:05 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ja, ook al (meerdere keren) live gezien. Een keer zelfs knus in een tipi. Best leuk en redelijk origineel.
Excelsior, Transformed Dreams, My First Sonny Weismuller, Tocado, Subroutine... sommige actiever dan andere, maar ze zijn/waren er wel.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Of ik mis iets waar zijn bijvoorbeeld de labels in nederland waar bandjes klein mogen blijven, of langzaam mogen groeien.
die eerste toch niet echt... wel een beetje maar echt klein blijven mag je daar ook niet..quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Excelsior, Transformed Dreams, My First Sonny Weismuller, Tocado, Subroutine... sommige actiever dan andere, maar ze zijn/waren er wel.
quote:Hi Lushus, the concert in dsseldorf yesterday was brilliant. I felt connected to your music. It was new and fresh, also awesome live performance where are your roots? blood brothers, mars volta?? anyway, crazy harmonies in some parts! Looking forward to see you soon in Germany!
Subbacultcha, vernoemd naar een nummer van Pixiesquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:31 schreef On het volgende:
Subbahcultcha (zit mobiel, niet zeker of naam precies correct gespeld is) heeft wel toffe NL bands die 'langzaam mogen groeien of klein mogen blijven'. Vrij alternatief ook.
Zaten die gabbers, punkers en hip-hop liefhebbers niet juist ontzettend in een bepaald hokje?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Heel veel namen met potentie die ik voorbij zien komen ken ik niet eens![]()
Heeft Nederland dan wel een goed platform om de juiste muziek te promoten?
Wat me ook opvalt is dat de Nederlandse samenleving een stuk minder "creatief" is dan het ooit is geweest. Vroeger had je echt bepaalde groepen zoals de gabbers, de punkers, de hip hop liefhebbers. Mensen gingen in de meeste vreemde kledingstukken rondlopen om zich te onderscheiden van de rest. Niet dat iedereen die dat deed gelijk creatief is, maar daar komt het wel vandaan heb ik het idee.
Tegenwoordig als je over straat loopt zijn de meeste mensen vrij "casual" gekleed. Zo hier en daar nog een uitschieter, maar toch stukken minder dan dat het is geweest heb ik het idee. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de meeste mensen behoorlijk in een bepaald hokje blijven zitten kwa gedachtegang. En heb ook het idee dat je dat terug ziet in de hedendaagse muziek.
Ik betwijfel of het waar is dat er nu minder verschillende hokjes waren dan vroeger.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Klopt, maar toen had je veel verschillende hokjes. En nu maar 1 grote. Dat bedoel ik te zeggen.
Ja, maar is dat met rap uit de UK anders? De Nederlandse muziekscene valt heus mee en vanwege de dance van tiesto en armin komen we aardig in de buurt van Frankrijk (maar die hebben wel wat meer wat populair is, maar op het moment zeker minder grote namen.)quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is wel wat leuks opzich, maar het meeste is redelijk knullig allemaal...
Zodra het wat anders is dan US-achtig kan het leuk zijn, maar gaan ze de echte hiphop uit de US nadoen is het echt bagger.
Waarschijnlijk denken ze dan dat wij ze wel kunnen verstaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Aan de andere kant heb je natuurlijk ook nog de openheid van de andere landen, in de meeste landen is bijvoorbeeld een hip-hop scene al zo overbevolkt dat ze echt niet zitten te wachten op een jeugdvantegenwoordig die in een raar brabbel taaltje rapt.
Succes, voornamelijk. Al zit er bij Spanje ook een beetje kwaliteit in verstopt, want Enriquequote:Op maandag 22 oktober 2012 14:18 schreef ranja het volgende:
Heb je het nou over kwaliteit of over succes buiten de landsgrenzen, mexicanobakker?
IJslandquote:Op maandag 22 oktober 2012 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh, en opdat we niet vergeten: Jamaica heeft wel de sterkste muziekindustrie vergelijkend met het inwonertal daar. Al is die natuurlijk beperkt tot reggae en dub (hiphop met dubinvloeden inclusief)
Ja die komen daarna denk ikquote:
Tuurlijk gast, je hebt er verstand van.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Niet-westerse landen hebben sowieso geen kans in de westere popmuziek.
Over de Spaanse industrie...die komen er niet aan te pas. Heeft idd te maken met het enorm succesvolle Latijnse Amerikaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:55 schreef Kerftminister het volgende:
Dit baseren op wat Youtubevids is wel erg oppervlakkig maar dat realiseer je zelf ook wel lijkt me.
Het is de vraag wanneer bepaalde muziek populair is. Ik hoor men zeggen dat Spanje vrijwel geen bekende acts heeft maar wat onderschat wordt is dat er in een hele hoop landen een grote Latin-markt is waar al deze landen samen hun muziek uitwisselen (Spanje, Mexico, Puerto Rico, Dominicaanse Republiek, Brazili) dus je kan wel degelijk zeggen dat deze landen qua popmuziek meer succes hebben dan Nederland.
De markt in Scandinavi ook erg sterk, meestal realiseer je je niet eens dat bepaalde acts Scandinavisch is. Het stikt namelijk van de Zweedse en Deense acts en ook IJsland staat er erg goed voor (Of Monsters and Men, Sigur Rs, mm). Verder heeft Frankrijk ook gewoon een solide muziekindustrie en overtreft Roemeni Nederland zwaar. Bedenk maar eens hoeveel van die Roemeense dance-tracks je wel niet hebt gehoord op de radio de afgelopen jaren.
Verder domineren Zuid-Korea en Japan de algehele Aziatische markt en vooral Zuid-Korea is in bloei. Steeds meer mensen beginnen Kpop te ontdekken en in het westen ontstaat er al een redelijke markt voor als je ziet welke optredens er komen.
Kortom, er zijn een hele hoop landen die voorlopen op de Nederlandse muziekindustrie. Want buiten de DJ's en Eva Simons weet ik weinig dingen die in het buitenland bekend zijn. Wat dat betreft doet zelfs Mali het nog beter.
Ik snap je punt niet helemaal. De Spaanstalige lijst kenmerkt zich door de groteske afwezigheid van Spanjaarden (ik telde er slechts 6 bij de eerste 500)quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:21 schreef Kerftminister het volgende:
Je denkt dus blijkbaar echt dat views alleszeggend zijn?
Ik heb toevallig wel wat verstand van Spaanstalige muziek en ik kan je iig vertellen dat Daddy Yankee zowat populairder is dan wie dan ook in die lijst, hij is dan misschien geen Spanjaard maar dat is slechts een teken.
.
yt-kliks zijn de verreweg beste tool die we hebben. Reference sites als vidstatx en statoz tellen ook de backward clicks (weggehaalde files) nog mee. Althans dat claimen ze.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 01:31 schreef Kerftminister het volgende:
Erg tekenend dat zijn meest bekende nummers Gasolina en La Despedida er niet bij staan. Dus nogmaals, YT-views zijn niet alleszeggend. Niet iedereen beluistert zijn muziek namelijk via Youtube. Er zijn diverse andere media waar men zijn muziek beluistert (radio, iTunes, Spotify). Verder zijn sommige video's meer fragiel dan de andere. Sommige video's zijn verwijderd of verplaatst, dus erg representatief is het niet.
Wil je echte conclusies uit bepaalde statistieken trekken dan moet je tevens rekening houden met Single/Album verkopen, optredens en de populariteit daarvan, airplay en hitlijstnoteringen.
Want dit is typisch Koreaanse muziek?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:11 schreef Metaan het volgende:
[..]
Tuurlijk gast, je hebt er verstand van.
Zoals Korea bedoel je misschien?
530.000.000 kliks
Jaquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Want dit is typisch Koreaanse muziek?
Ik geloof daar niet zo in.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel verdraaid youtube dingen doordat er een een generatie is die het alleen maar gebruikt (of lijkt te gebruiken) en andere generaties het meer mixen.
Ik heb die functie nergens gevonden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Kun je ook kijken naar oude clips metaan bijvoorbeeld het meest geklikte 80s nummer op youtube of meestgeklikte 90s nummer op youtube?
nick en simon is toch prototype bakvissen muziek...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo in.
Je ziet toch in alle rankings platen opduiken die vnl door ouderen bekeken worden. Zo zie ik Nick en Simon in de NL rankings zeer prominent.
En dat is echt iets voor mijn oma.
ehhh watquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Metaan het volgende:
De Nederlandse muzieklijst heeft weinig oudjes. Maar vergeet niet dat Nederlandstalige muziek tot de jaren 00 spaarzaam werd geproduceerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |