Maar dat heeft niets met Nederlandse band zijn te maken, dat doet 95% van de buitenlandse bands ook. En ik denk zelfs De Dijk ook.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, ik vind echt van niet. ook dat is een "dit moeten we maken, want dat is hot" band.
Ze kunnen echt wel spelen hoor, maar Dinand is een kutzanger en de nummers zijn 13 in een dozijn.
perhaps, maar de buitenlandse bands doen dat gewoon veel beter danquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets met Nederlandse band zijn te maken, dat doet 95% van de buitenlandse bands ook. En ik denk zelfs De Dijk ook.
oh nu noem je ze wel op hoor .. bibberquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Kane-fan, maar het is gewoon wel een goede band. Net als Bløf, Racoon, Anouk, VanVelzen, etc, etc gewoon goede acts zijn. Die vind ik allen bijvoorbeeld niet minder dan een Keane, om maar een voorbeeld te noemen.
Ja, het is niet alternatief genoeg natuurlijk. Het heeft even geduurd, maar het kon niet uitblijven natuurlijk...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
oh nu noem je ze wel op hoor .. bibber
op racoon na dan maar dan wel hun eerste cd
Het moet altijd zo glad, zing maar mee, worden in nederland. En true dat gebeurt in het buitenland ook het door jou genoemde keane maar ook snow patrol etc. geven mij dezelfde bibbers.
Toch heb ik er meer 'last' van dan dat er denigrerend over Nederlandse muziek gedaan wordt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat gebeurt dan ook zelden, dus die vlieger gaat niet op.
Terwijl er ook weer erg goede nederhop bestaat.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef HeatWave het volgende:
En over nederhop maar de zwijgen, gangsta doen als je uit Limburg komt.
Tja. Het gras is altijd groener bij de buren denk ik dan maar.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Toch heb ik er meer 'last' van dan dat er denigrerend over Nederlandse muziek gedaan wordt.
Nee hoor het is mij niet spannend genoeg (heeft niets met alternatief te maken, veel alternatieve muziek vind ik ook niet spannend) maar dat is inderdaad een smaak discussie. Maar wat ik al eerder aanhaalde krijgen bandjes die iets eigens doen in nederland ook niet de kans om door te modderen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, het is niet alternatief genoeg natuurlijk. Het heeft even geduurd, maar het kon niet uitblijven natuurlijk...
Er is wel wat leuks opzich, maar het meeste is redelijk knullig allemaal...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Terwijl er ook weer erg goede nederhop bestaat.
Dan zeg ik uiteraard: Oost west, thuis best.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja. Het gras is altijd groener bij de buren denk ik dan maar.
De vraag is ook of je dat moet willen 'nadoen' dan krijg je inderdaad de taferelen waarin iemand zingt "pow pow pow I shoot you at a driveby.... jantje komen eten..-O- okay mama"quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is wel wat leuks opzich, maar het meeste is redelijk knullig allemaal...
Zodra het wat anders is dan US-achtig kan het leuk zijn, maar gaan ze de echte hiphop uit de US nadoen is het echt bagger.
Andre manuel al geluisterdquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:02 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dan zeg ik uiteraard: Oost west, thuis best.
Het is alleen maar leuk als er iets goeds van eigen bodem komt. Maar dan moet het wel goed zijn.
Ja, ook al (meerdere keren) live gezien. Een keer zelfs knus in een tipi. Best leuk en redelijk origineel. Maar ik ben niet ondersteboven.quote:
quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:05 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ja, ook al (meerdere keren) live gezien. Een keer zelfs knus in een tipi. Best leuk en redelijk origineel.
Excelsior, Transformed Dreams, My First Sonny Weismuller, Tocado, Subroutine... sommige actiever dan andere, maar ze zijn/waren er wel.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Of ik mis iets waar zijn bijvoorbeeld de labels in nederland waar bandjes klein mogen blijven, of langzaam mogen groeien.
die eerste toch niet echt... wel een beetje maar echt klein blijven mag je daar ook niet..quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:17 schreef ranja het volgende:
[..]
Excelsior, Transformed Dreams, My First Sonny Weismuller, Tocado, Subroutine... sommige actiever dan andere, maar ze zijn/waren er wel.
quote:Hi Lushus, the concert in düsseldorf yesterday was brilliant. I felt connected to your music. It was new and fresh, also awesome live performance where are your roots? blood brothers, mars volta?? anyway, crazy harmonies in some parts! Looking forward to see you soon in Germany!
Subbacultcha, vernoemd naar een nummer van Pixiesquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:31 schreef On het volgende:
Subbahcultcha (zit mobiel, niet zeker of naam precies correct gespeld is) heeft wel toffe NL bands die 'langzaam mogen groeien of klein mogen blijven'. Vrij alternatief ook.
Zaten die gabbers, punkers en hip-hop liefhebbers niet juist ontzettend in een bepaald hokje?quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:37 schreef indiaantje89 het volgende:
Heel veel namen met potentie die ik voorbij zien komen ken ik niet eens![]()
Heeft Nederland dan wel een goed platform om de juiste muziek te promoten?
Wat me ook opvalt is dat de Nederlandse samenleving een stuk minder "creatief" is dan het ooit is geweest. Vroeger had je echt bepaalde groepen zoals de gabbers, de punkers, de hip hop liefhebbers. Mensen gingen in de meeste vreemde kledingstukken rondlopen om zich te onderscheiden van de rest. Niet dat iedereen die dat deed gelijk creatief is, maar daar komt het wel vandaan heb ik het idee.
Tegenwoordig als je over straat loopt zijn de meeste mensen vrij "casual" gekleed. Zo hier en daar nog een uitschieter, maar toch stukken minder dan dat het is geweest heb ik het idee. Wat ik daarmee wil zeggen is dat de meeste mensen behoorlijk in een bepaald hokje blijven zitten kwa gedachtegang. En heb ook het idee dat je dat terug ziet in de hedendaagse muziek.
Ik betwijfel of het waar is dat er nu minder verschillende hokjes waren dan vroeger.quote:Op maandag 22 oktober 2012 13:40 schreef indiaantje89 het volgende:
Klopt, maar toen had je veel verschillende hokjes. En nu maar 1 grote. Dat bedoel ik te zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |