hierop 'barstte' een discussie los...quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou nee... er komen wel veel goede artiesten vandaan maar niet veel meer dan uit Frankrijk, Nederland, Australië, Zweden, om er maar een paar te noemen...
Dit vooral ja.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
we zijn hier in nederland gewoon altijd een beetje sneu tegenover onze eigen artiesten.
Kijk eens op RYM en vergelijk die Bong-Ra eens met Venetian Snares. Bong-Ra komt niet boven de 150 votes en een gemiddelde rating van 3.20. Venetian Snares heeft 14 albums met meer dan 150 votes, waarvan één meer dan 2500 votes. Hij heeft bovendien meer dan 10 albums met een hogere rating dan 3.20 en vier boven de 3.50. 'quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:16 schreef Bosbeetle het volgende:
precies de canadees venetain snares treed heel vaak op met de nederlandse bong-ra en op breakcore feestjes buiten nederland zijn het gelijkwaardige namen. Maar in nederland word bong-ra als een mindere gezien omdat het een nederlander is.
In Nederland zijn er minstens zo veel mensen nationalistisch t.o.v. van artiesten van eigen bodem als dat er mensen 'sneu' over zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit vooral ja.
Overigens kun je de media hier mede de schuld van geven, als iets uit nederland komt wordt het toch minder gedraaid op de radio en zo. En dan net bands waar ik niks aan vind doen het ineens wel goed zoals De Staat en Go Back to the Zoo. Maar ja, een hoop bekende canadese bands doen me ook niet veel, net als bekende engelse, amerikaanse, etc. En waarschijnlijk zijn daar nog tientallen (zo niet meer) die wel goed zijn maar niet buiten Canada bekend, net als die tientallen (zo niet meer) nederlandse bands die buiten Nederland niet bekend zijn.
En ik noemde bewust niet België omdat ik daar zelf erg weinig mee heb. Ze zijn er vast maar degene die in Nederland bekend worden vind ik vaak niet veel aan.
En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Het krijgen van een grotere/bekendere/betere muziekscene in nederland begint met het onderkennen van talent en dat gebeurt te weinig.
Ze is daar van het podium ge-boeee't. Onbegrijpelijk, nog altijd.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef indiaantje89 het volgende:
Anouk heeft inderdaad de potentie om in het buitenland door te breken. Maar is na al die jaren ook niet gebeurt. Maar vraag me af hoe dat komt, toch slechte management? Zou bijvoorbeeld een manager van Tiësto haar wel op de kaart kunnen brengen in het buitenland? Op zich iets om over na te denken.
Dat ookquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.
Nogmaals, je kunt van haar vinden wat je wilt, maar dat ze zangtalent heeft kun je niet ontkennen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt. Die markt vult ze op. Verder vind ik het echt een draak van een artiest, in 1 adem te noemen met Kane.
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83. Zweden The Knife, Robyn en Peter Bjorn and John. Noorwegen Annie, Röyksopp en Biosphere. Doen het internationaal allemaal prima. De laatste twee landen hebben veel minder inwoners dan Nederland.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Mijn laatste reactie uit het ander topic:
"Daar heb je helemaal gelijk in hoor Da_sandman, zal je me zeker niet horen zeggen. Daar mogen we trots op zijn in Nederland. Maar zou leuk zijn als er weer is echt een band doorbreekt in het buitenland. Op dat gebied zie ik weinig potentie hier in de lage landen. Dit is overigens niet alleen het probleem in Nederland. De VS en UK lopen duidelijk ver voor op de rest.
Maar nu besef ik zelf ook dat:
Frankrijk, Spanje, Italië, Rusland, China, Brazilië, India, Noorwegen, Zweden, Finland, Oostenrijk, Zwitserland en noem heel de rits maar op.
Die presteren allemaal niets meer dan Nederland in de internationale muziekwereld. Terwijl deze stukken groter zijn, en met veel meer inwoners."
Denk dat je mijn bericht daarstraks verkeerd begreepquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En met het niet buitensluiten van Neerlands grootste exportproduct van dit moment, de dance muziek en zijn bijbehorende artiesten.
En amerika puilt uit van dat soort dames... ik snap ook niet waarom er altijd op amerika gemikt moet worden? De eerder genoemde rats on rafts probeert het in engeland en dat snap ik dat past daar beter.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt. Die markt vult ze op. Verder vind ik het echt een draak van een artiest, in 1 adem te noemen met Kane.
Vallen DJ's en dance-acts niet onder het kopje artiesten dan?quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Denk dat je mijn bericht daarstraks verkeerd begreep. Mijn vraag in het ander topic ging vooral over talent van Bands en Artiesten. Daar cirkelde de discussie ook omheen. Heb al die DJ's die nu in de top 100 staan vrijwel allemaal al gezien, en mogen we inderdaad trots op zijn
Ook dat, het valt in de categorie, waarom zou ik er naar luisteren, en zijn veel beteren. Ze voegt niets bijzonders toe.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En amerika puilt uit van dat soort dames... ik snap ook niet waarom er altijd op amerika gemikt moet worden? De eerder genoemde rats on rafts probeert het in engeland en dat snap ik dat past daar beter.
Zweden heeft wel meer o.a. Mando Diao, Placebo, Refused, Avicii, Swedish House Mafia, Eric Prydz... Zweden doet het helemaal niet verkeerd inderdaad, had niet in het rijtje gemoeten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83. Zweden The Knife, Robyn en Peter Bjorn and John. Noorwegen Annie, Röyksopp en Biosphere. Doen het internationaal allemaal prima. De laatste twee landen hebben veel minder inwoners dan Nederland.
Niet-westerse landen hebben sowieso geen kans in de westere popmuziek.
Tja, image schijnbaar ook zo belangrijk. Het gaat niet om de muziek, maar om hoe iemand doet of wat-ie uitstraalt. Jammer.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind Anouk echt het schoolvoorbeeld van fake zijn. Er is nog geen rockbitch, dus er is markt.
Nou ja, dit heeft weinig met image te maken, meer met een persoonlijke mening die niet te veranderen is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, image schijnbaar ook zo belangrijk. Het gaat niet om de muziek, maar om hoe iemand doet of wat-ie uitstraalt. Jammer.
Overigens is dat niet alleen in Nederland zo, zijn ook volksstammen die bv. Paramore en Britney Spears beoordelen op hoe ze in de media neergezet worden.
Je hebt daar gelijk in, maar was niet negatief bedoeld t.o.v. de dance artiesten uit Nederland. Het ging in het topic toch meer om de bands/artiesten. daar doelde ik meer opquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vallen DJ's en dance-acts niet onder het kopje artiesten dan?
Ik vind DJ's en dance-acts daar ook gewoon onder vallen. Snap nooit waarom daar onderscheid in gemaakt moe(s)t worden. Want als je dat gewoon bij de rest gooit, hebben wij een behoorlijke status. Groter dan veel, heel veel andere landen. Ook dan Canada, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:34 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Je hebt daar gelijk in, maar was niet negatief bedoeld t.o.v. de dance artiesten uit Nederland. Het ging in het topic toch meer om de bands/artiesten. daar doelde ik meer op![]()
Want kwa dance heb je gewoon gelijk, export product nr. 1
Laatst toevallig een stuk gelezen in een oude Oor over de franse dance muziek. Die hebben ook jaren met hetzelfde probleem gekampt als nederlandse bands nu. Air en Daft Punk werden eerst in engeland bekend (ook als dj's) en toen gaven de fransen pas schoorvoetend toe dat de franse dancescene toch wel ok was en werden ze daar ook groot.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Gillingham het volgende:
Frankrijk heeft o.a. Daft Punk, Air en M83.
ik vind 'fake' en 'rockbitch' toch wel 2 termen die op image slaan...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou ja, dit heeft weinig met image te maken, meer met een persoonlijke mening die niet te veranderen is.
Ja maar nog altijd persoonlijke meningen. Ze is allang geen rockbitch meer en fake is geen image.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:37 schreef ranja het volgende:
[..]
ik vind 'fake' en 'rockbitch' toch wel 2 termen die op image slaan...
daar zat ik ook niet echt op te wachtenquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
dat ze echt niet zitten te wachten op een jeugdvantegenwoordig die in een raar brabbel taaltje rapt.
Als zelfs de (immer chauvinistische) Fransen zo denken over hun eigen artiesten...quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Laatst toevallig een stuk gelezen in een oude Oor over de franse dance muziek. Die hebben ook jaren met hetzelfde probleem gekampt als nederlandse bands nu. Air en Daft Punk werden eerst in engeland bekend (ook als dj's) en toen gaven de fransen pas schoorvoetend toe dat de franse dancescene toch wel ok was en werden ze daar ook groot.
quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:41 schreef ranja het volgende:
[..]
daar zat ik ook niet echt op te wachten
Nou ja zoals ik het las ging het fake zijn juist over het geen rockbitch zijn terwijl dat wel zo lijkt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja maar nog altijd persoonlijke meningen. Ze is allang geen rockbitch meer en fake is geen image.
Ik denk dat dat niet eens zo heel veel zal schelen, eigenlijk!quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als zelfs de (immer chauvinistische) Fransen zo denken over hun eigen artiesten...![]()
Aan de andere kant wordt er op de Franse radio wel veel meer Franse muziek gespeeld dan er hier Nederlandse muziek wordt gespeeld.
Oh, ik ga er vanuit dat HW haar fake vindt en een misplaatste rockbitch.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja zoals ik het las ging het fake zijn juist over het geen rockbitch zijn terwijl dat wel zo lijkt.
Maar dat terzijde.
Ja verplicht zelfsquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Als zelfs de (immer chauvinistische) Fransen zo denken over hun eigen artiesten...![]()
Aan de andere kant wordt er op de Franse radio wel veel meer Franse muziek gespeeld dan er hier Nederlandse muziek wordt gespeeld.
Voorheen zeker, en als ze nu opeens heel iets anders is bevestigt dat het beeld alleen maar natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, ik ga er vanuit dat HW haar fake vindt en een misplaatste rockbitch.
Ze wás een rockchick, van nature, maar is later meer soul geworden. Dat kan makkelijk natuurlijk.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voorheen zeker, en als ze nu opeens heel iets anders is bevestigt dat het beeld alleen maar natuurlijk.
Urban Solitude was een dijk van een album! En toen werd ze van het podium geschreeuwd in de States. Waarom? Zal niemand ooit weten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb de eerste 2 platen van anouk hier liggen en die vind ik best leukben niet zo gecharmeerd van haar latere werk.
Ik heb haar in 1997 een keer live gezien op een jaarfeest in onze stad maar wie niet zou ik bijna zeggen. Ze heeft echt wel een toffe periode gehad. Het was toen wel zo'n klein scene-tje van anouk, billy the kid en kane... die laatste heb ik nooit wat gevonden en ik weet niet wat er met billy the kid gebeurd is die vond ik geloof ik ook wel grappig.
Neemt niet weg dat anouk hier eind jaren 90 behoorlijk momentum had maar blijkbaar kunnen wij dat in nederland niet meenemen over de grenzen.
Ze is volgens mij altijd van de "zwarte' muziek geweest, maar dat verkocht niet, want teveel concurrentiequote:Op maandag 22 oktober 2012 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ze wás een rockchick, van nature, maar is later meer soul geworden. Dat kan makkelijk natuurlijk.
ja inderdaad ook bong-ra en killimanjaro darkjazz ensemble dat soort bandjes hebben op de nederlandse radio sowieso geen plek meer... dat is sinds de invoering van de horizontale programmering op hilversum 3 gestaag achteruit gegaan....quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:45 schreef ranja het volgende:
Wat dan wel weer bijzonder is, is dat sommige bands door John Peel werden opgepikt. Niet dat ze dan meteen in de UK top 40 staan maar ze zijn dan wel vaker op de BBC radio geweest dan op de nederlandse radio... bands als The Nightblooms, Seedling, Persil...
Precies, en dat is ook het moeilijke van muziekdiscussies. Maar ik vind het wel altijd storend als er zo denigrerend over de NL muziek wordt gedaan terwijl dat helemaal niet nodig is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze is volgens mij altijd van de "zwarte' muziek geweest, maar dat verkocht niet, want teveel concurrentie
Maar goed, jij mag er van vinden wat je wil, en ik ook.
Nou ja, ik vind het oprecht vaak gewoon beroerd. Slechte imitaties van. Ik doel dan voornamelijk op dit soort acts he? niets tegen de Dijk of andere echt nederlandse artiesten.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, en dat is ook het moeilijke van muziekdiscussies. Maar ik vind het wel altijd storend als er zo denigrerend over de NL muziek wordt gedaan terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ik vind het ook storend als Nederlandse muziek de hemel ingeprezen wordt terwijl dat helemaal niet nodig is.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Precies, en dat is ook het moeilijke van muziekdiscussies. Maar ik vind het wel altijd storend als er zo denigrerend over de NL muziek wordt gedaan terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ik ben ook geen Kane-fan, maar het is gewoon wel een goede band. Net als Bløf, Racoon, Anouk, VanVelzen, etc, etc gewoon goede acts zijn. Die vind ik allen bijvoorbeeld niet minder dan een Keane, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het oprecht vaak gewoon beroerd. Slechte imitaties van. Ik doel dan voornamelijk op dit soort acts he? niets tegen de Dijk of andere echt nederlandse artiesten.
Dat gebeurt dan ook zelden, dus die vlieger gaat niet op.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:53 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vind het ook storend als Nederlandse muziek de hemel ingeprezen wordt terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ik prijs heeel graag andre manuel de hemel in elke keer weer maar ik heb niet de indruk dat meer mensen naar hem gaan luisterenquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:53 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vind het ook storend als Nederlandse muziek de hemel ingeprezen wordt terwijl dat helemaal niet nodig is.
Mwah, ik vind echt van niet. ook dat is een "dit moeten we maken, want dat is hot" band.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben ook geen Kane-fan, maar het is gewoon wel een goede band. Net als Bløf, Racoon, Anouk, VanVelzen, etc, etc gewoon goede acts zijn. Die vind ik allen bijvoorbeeld niet minder dan een Keane, om maar een voorbeeld te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |