abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118320529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:00 schreef ElisaB het volgende:

Maar goed. We zijn geen van allen rechter :)
zitten er geen advocaten die hier verstand van hebben op FOK! ?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:41:54 #277
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_118321871
Laat TS nou eerst maar eens een update geven. Dit wordt filosoferen in de ruimte.
pi_118324772
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:08 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens TS bedankt, door mensen zoals jij houden mensen zoals ik altijd werk.
FoK! 'helpt' FoK!? Scorpie neemt de opdracht over, en TS betaalt zijn kosten / loon?
"Pools are perfect for holding water"
pi_118324864
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 21:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De domheid voor zover die er is ligt bij TS.
Nou ja.. verwachten dat voor 550 euro een student in z'n eentje binnen een enorm krappe deadline een hele webwinkel in elkaar draait is wellicht ook wat onrealistisch. Let wel! De fout ligt niet bij de klant hoor, maar bij TS. Al is het wel van allebei goed dom.
"Pools are perfect for holding water"
pi_118325016
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:03 schreef probeer het volgende:

[..]

FoK! 'helpt' FoK!? Scorpie neemt de opdracht over, en TS betaalt zijn kosten / loon?
Nee, niet echt. Ik krijg echter altijd mensen over de vloer die na een traumatische ervaring met een lidl-achtige oplossing (lees, de beunhaasjes die het voor weinugh doen) eindelijk snappen dat kwaliteit geld kost.
pi_118331569
Wat een onzin hier allemaal.

Heeft iemand hier wel is van Artikel 150 WvBR gehoord?

quote:
De partij die zich beroept op rechtsgevolgen van door haar gestelde feiten of rechten, draagt de bewijslast van die feiten of rechten, tenzij uit enige bijzondere regel of uit de eisen van redelijkheid en billijkheid een andere verdeling van de bewijslast voortvloeit.
TS heeft al duidelijk aangegeven dat de deadline niet op papier staat.

Het bedrijf dat hem aanklaagd, zal moeten bewijzen dat die afspraak er was.
Een getuige is geen bewijs. Woord tegen woord is geen bewijs.

(het morele oogpunt ga ik niet op reageren, dat wordt ook niet gevraagd)

http://www.wetboek-online.nl/wet/Rv/150.html
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:32:04 #282
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_118333018
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:59 schreef Shotty het volgende:

[..]

Ik denk dat de opdrachtgever wel degelijk aannemelijk kan maken dat die deadline er was. Waarom zou TS anders opgeleverd hebben op die dag terwijl het niet werkte? Waarom zou anders de oude shop offline gaan?

Daarnaast zal TS in een verklaring niets anders kunnen dan verklaren dat die deadline er was, tenzij meineed.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:59:01 #283
302853 themole
graaft totaal door.
pi_118334111
Ben erg nieuwsgierig welke webshop dit nu is, vrees alleen dat TS dat niet gaat posten.
Niet altijd serieus
pi_118334162
Dat kan ie aannemelijk maken. leuk voor hem. Maar bewijzen zie ik hem nog steeds niet doen.
pi_118335254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:59 schreef Shotty het volgende:

[..]

Dit brengt echt nieuw licht op de zaak ja :')
pi_118343695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:00 schreef Shotty het volgende:
Dat kan ie aannemelijk maken. leuk voor hem. Maar bewijzen zie ik hem nog steeds niet doen.
De bewijswaardering is aan de rechter. En bovendien hoeven feiten die niet betwist worden, niet bewezen te worden. En volgens mij zijn partijen het er wel over eens dat er een deadline was en dat TS die niet gehaald heeft. Tenminste, dat is TS' verklaring en dan zal die van de wederpartij niet wezenlijk anders zijn, toch?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_118343929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:10 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

We weten in ieder geval dat het niet om een bol.com gaat.

Als je als ondernemer serieus je handel online wilt verkopen, kun je niet verwachten dat een studentje dat even in een week voor elkaar maakt voor 500 euro. Totaal onredelijk, onrealistisch, te idioot voor woorden gewoon.
Misschien, en toch heeft TS die opdracht aangenomen en is er een overeenkomst ontstaan. De inhoud van de verbintenissen die uit die overeenkomst voortvloeien, wordt door partijen bepaald. Niet door de rechter. Die heeft zich buiten die contractsvrijheid te houden. De rechter kan, behoudens bewijsproblemen, enkel constateren dat door aanbod en aanvaarding een overeenkomst is ontstaan, wat de inhoud van die overeenkomst is, welke verbintenissen daaruit zijn voortgevloeid en of TS wel of geen wanprestatie heeft gepleegd.

Ik zie nog steeds niet in waarom het relevant zou zijn dat 500 euro geen reele prijs is. Nou en? Dat heeft TS nou eenmaal zo afgesproken.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:17:37 #288
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_118350212
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:37 schreef Argento het volgende:

[..]

Misschien, en toch heeft TS die opdracht aangenomen en is er een overeenkomst ontstaan. De inhoud van de verbintenissen die uit die overeenkomst voortvloeien, wordt door partijen bepaald. Niet door de rechter. Die heeft zich buiten die contractsvrijheid te houden. De rechter kan, behoudens bewijsproblemen, enkel constateren dat door aanbod en aanvaarding een overeenkomst is ontstaan, wat de inhoud van die overeenkomst is, welke verbintenissen daaruit zijn voortgevloeid en of TS wel of geen wanprestatie heeft gepleegd.

Ik zie nog steeds niet in waarom het relevant zou zijn dat 500 euro geen reele prijs is. Nou en? Dat heeft TS nou eenmaal zo afgesproken.
Voor een student is 500 euro veel geld. Vrij reel als je het mij vraagt dus.
pi_118354669
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:17 schreef Lollertrolle het volgende:

[..]

Voor een student is 500 euro veel geld. Vrij reel als je het mij vraagt dus.
ik snap je punt niet.

ik vraag me af of het relevant is. niet of het reeel is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Argento op 23-10-2012 23:13:53 ]
  woensdag 24 oktober 2012 @ 08:44:27 #290
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118363161
quote:
5s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:22 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik maak zelf hier en daar een website/webapplicatie voor mensen die daar behoefte aan hebben. Dit doe ik vaak als vriendendienst en gewoon zwart als bijbaantje naast m'n studie.

Nu ben ik recent (via-via) in contact gekomen met iemand die mij wel meer van dat soort opdrachten kon geven. Hij zou dan designs leveren en ik zou de 'achterkant' van de website gaan programmeren. Nou, leuk idee leek mij. De eerste opdracht zou de website van een vriend van hem zijn, een goedlopend webwinkeltje die wat speciale producten verkocht en dus een webwinkel 'op maat' moest hebben. De deadline was vrij strikt en dit gaf ik ook aan, maar toch was ik de enige op wie zij konden rekenen.

Ik heb dus in hele korte tijd meerdere nachten doorgehaald om deze webwinkel goed en op tijd af te krijgen. Een dag voor de deadline, toen alles al klaar werd gezet voor de lancering leek alles ook redelijk af te komen. Nu bleken er tijdens de lancering allerlei onvoorziene problemen te zijn met de nieuwe website en was deze dus nogal onbruikbaar. Er werd toen grote druk op mij gezet om dit te fixen want het was mijn schuld dat het nu niet af was..

Probleem is dat ik dus tentamens heb en hier geen tijd voor heb. Ik weiger dan nu ook verder te werken omdat school (voor mij) nog steeds voor gaat en dit (op het moment) nog minimaal een week full-time werk is. Ondertussen krijgen zij de 'oude' webwinkel niet meer werkend, en zeggen ze dat alle geleden schade (van het offline zijn) op mij verhaald gaat worden als ik werk blijf weigeren..

Kan dit? Er staat praktisch niks zwart op wit, ook heb ik nog geen cent betaald gekregen. Ik ben er zelf al helemaal klaar mee en wil gewoon niet meer werken voor ze, het beloofde geld mogen ze houden.
Waarom reageer je niet meer?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118366149
Hij is óf aan het blokken voor zijn tentamens óf hij is weer bezig met webshop (of een combi daarvan) óf er is een knokploeg op hem afgestuurd.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:53:29 #292
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_118366328
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:00 schreef Shotty het volgende:
Aannemelijk is voor een rechter veelal genoeg :Y

Ik heb weleens een rechtzaak gewonnen omdat ik aannemelijk kon maken dat ik de facturen verstuurd had. Puur omdat ik het naar alle andere klanten ook deed, binnen eenzelfde proces. De rechter vond het daarom aannemelijk dat ook deze specifieke facturen gewoon verzonden waren en beschouwde ze daarom ook als ontvangen door de debiteur :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 8 november 2012 @ 12:09:07 #293
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118973515
hoe is dit afgelopen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 8 november 2012 @ 12:44:48 #294
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118974684
quote:
5s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:22 schreef BMS-THAD het volgende:
Ik maak zelf hier en daar een website/webapplicatie voor mensen die daar behoefte aan hebben. Dit doe ik vaak als vriendendienst en gewoon zwart als bijbaantje naast m'n studie.

Nu ben ik recent (via-via) in contact gekomen met iemand die mij wel meer van dat soort opdrachten kon geven. Hij zou dan designs leveren en ik zou de 'achterkant' van de website gaan programmeren. Nou, leuk idee leek mij. De eerste opdracht zou de website van een vriend van hem zijn, een goedlopend webwinkeltje die wat speciale producten verkocht en dus een webwinkel 'op maat' moest hebben. De deadline was vrij strikt en dit gaf ik ook aan, maar toch was ik de enige op wie zij konden rekenen.

Ik heb dus in hele korte tijd meerdere nachten doorgehaald om deze webwinkel goed en op tijd af te krijgen. Een dag voor de deadline, toen alles al klaar werd gezet voor de lancering leek alles ook redelijk af te komen. Nu bleken er tijdens de lancering allerlei onvoorziene problemen te zijn met de nieuwe website en was deze dus nogal onbruikbaar. Er werd toen grote druk op mij gezet om dit te fixen want het was mijn schuld dat het nu niet af was..

Probleem is dat ik dus tentamens heb en hier geen tijd voor heb. Ik weiger dan nu ook verder te werken omdat school (voor mij) nog steeds voor gaat en dit (op het moment) nog minimaal een week full-time werk is. Ondertussen krijgen zij de 'oude' webwinkel niet meer werkend, en zeggen ze dat alle geleden schade (van het offline zijn) op mij verhaald gaat worden als ik werk blijf weigeren..

Kan dit? Er staat praktisch niks zwart op wit, ook heb ik nog geen cent betaald gekregen. Ik ben er zelf al helemaal klaar mee en wil gewoon niet meer werken voor ze, het beloofde geld mogen ze houden.
Update??
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 8 november 2012 @ 13:25:27 #295
360764 BMS-THAD
Thad Castle, at your service.
pi_118976132
Huidige status: Oude systeem draait voorlopig goed met wat aanpassingen van mijn kant. Nu ca. een week lang geen contact meer gehad maar er word wel van mij verwacht dat ik nog met een nieuwe webwinkel aan ga komen. Ik zie dit op het moment gewoon doodbloeden aangezien de oude webwinkel naar mijn weten voldoet aan de 'nieuwe' eisen nu.

De verstandhouding tussen mij en de opdrachtgever is 'goed' te noemen nu trouwens, schadeclaims e.d. zijn sowieso uit den boze.
Get this guy a jockstrap and a cookie!
pi_118976284
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:25 schreef BMS-THAD het volgende:
Huidige status: Oude systeem draait voorlopig goed met wat aanpassingen van mijn kant. Nu ca. een week lang geen contact meer gehad maar er word wel van mij verwacht dat ik nog met een nieuwe webwinkel aan ga komen. Ik zie dit op het moment gewoon doodbloeden aangezien de oude webwinkel naar mijn weten voldoet aan de 'nieuwe' eisen nu.

De verstandhouding tussen mij en de opdrachtgever is 'goed' te noemen nu trouwens, schadeclaims e.d. zijn sowieso uit den boze.
Kan je niet gewoon verwijzen naar je contract, waar eisen in staan en dat deze nu gewoon werken? Dan is namelijk de overeenkomst gewoon rond.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 8 november 2012 @ 15:47:42 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_118981621
eind goed, al goed. bedankt voor de update!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 8 november 2012 @ 16:10:56 #298
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_118982571
Dus, je neemt aan dat het wel dood zal bloeden omdat jij niks gehoord hebt? :')

Gast, neem gewoon contact op, vraag of alles naar wens is en of er van jou verwacht wordt een nieuwe webshop te maken of deze te onderhouden.
Zet alles op papier/mail dan heb je geen gepruts meer.
zo goed..?
pi_119011123
Toch wil ik nog even een argument voor TS geven. Van juridische aspecten heb ik niet voldoende verstand maar natuurlijk wel van de morele kant.

TS heeft geen officieel bedrijf, maar wordt gevraagd of hij voor een vergoeding (zoals hij zelf aangeeft; onder het motto bijklussen) een webshop wil maken.

Hierbij geeft hij zelf aan dat de deadline erg krap is maar hij het wel wil proberen. De ondernemer (webshop) pakt het vervolgens zo onprofessioneel aan dat ze niks op papier zetten. Een serieus bedrijfje dat door een externe een bedrijf in elkaar laat zetten waarbij daadwerkelijk inkomsten op het spel staan zou dit wel moeten doen lijkt me.

De eigenaren van de webshop zijn voornamelijk gewoon de appels. Tenzij TS zich heeft neergezet als een professioneel bedrijf. Maar hij geeft zelf aan dat hij dit niet zo gedaan heeft.

TS heeft hier waarschijnlijk waarschijnlijk wel lering uit kunnen trekken, maar ik vindt dat sommige mensen het veel te eenzijdig belichten.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:48:53 #300
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_119011203
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:25 schreef BMS-THAD het volgende:
r er word wel van mij verwacht dat ik nog met een nieuwe webwinkel aan ga komen. Ik zie dit op het moment gewoon doodbloeden aangezien de oude webwinkel naar mijn weten voldoet aan de 'nieuwe' eisen nu.

Dat is geen doodbloeden, ze geven je de tijd met de nieuwe site te komen
Prutser
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')