Definieer webshop, ik kan een scriptje maken dat een soort van webshop systeem is maken waar nog wat handmatige dingen door de gebruiker moeten worden gedaan. Of ik kan een luxe webshop maken waar bijna alles geautomatiseerd is en er allemaal fancy sorteerfuncties en zoekfuncties inzitten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
maak een webshop in een week voor 550 euro.
Uit de OP:quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:43 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nergens is vermeld wat de deadline is
Gek dat TS dan acteert op een niet-genoemde deadline.quote:...Een dag voor de deadline...
Volgens mij kan je dat los zien van de initiele oplevering, waarin het betalingsgedeelte (een zeer belangrijk onderdeel van een webshop) niet werkte. Als TS slim was geweest had hij de andere onderdelen weggemanaged ten faveure van de betalingsmodule operationeel te krijgen. Dat het idd onbegrijpelijk is dat er bepaalde functionaliteiten zoals sortering gevraagd wordt terwijl je betalingsmodule niet werkt ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:42 schreef Basp1 het volgende:
Dat de opdrachtgever later opeens extra functionaliteit wil toevoegen is natuurlijk ook niet normaal.
in contractenrecht ben ik gelukkig wel goed. Maar ik ben weg, kneuzenkermis hier.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:45 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Zei jij net niet dat mensen zonder kennis naar ONZ moesten gaan?
ts heeft gewoon aangegeven dat de deadline nergens op papier staat hoorquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Uit de OP:
[..]
Gek dat TS dan acteert op een niet-genoemde deadline.
oke oke. Maar er moet toch iets zijn afgesproken? Als ik het zo hoor is de hele opdracht "maak een webshop" sowieso dus te vaag om er iets mee te kunnen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:46 schreef themole het volgende:
[..]
Definieer webshop, ik kan een scriptje maken dat een soort van webshop systeem maken waar nog wat handmatige dingen door de gebruiker moeten worden gedaan. Of ik kan een luxe webshop maken waar bijna alles geautomatiseerd is en er allemaal fancy sorteerfuncties en zoekfuncties inzitten.
'Een webshop bouwen' is geen opdracht. De opdracht moet zijn bouw een webshop met functie X, Y en Z.
Dan had TS door moeten vragen en zwart op wit moeten zetten wat wel en wat niet onder een webshop valt. Een webshop zelf bevat een aantal basis functionaliteiten die iedere ontwikkelaar kan benoemen, het is niet zo moeilijk om die functionaliteit aan te wijzen als realiseerbaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:46 schreef themole het volgende:
[..]
Definieer webshop, ik kan een scriptje maken dat een soort van webshop systeem maken waar nog wat handmatige dingen door de gebruiker moeten worden gedaan. Of ik kan een luxe webshop maken waar bijna alles geautomatiseerd is en er allemaal fancy sorteerfuncties en zoekfuncties inzitten.
Ik denk dat heel veel mensen het niet met je eens zijn, zoals de makers van kant-en-klare webshops.quote:'Een webshop bouwen' is geen opdracht. De opdracht moet zijn bouw een webshop met functie X, Y en Z.
Ja, zo kan je je er ook uit reddenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
in contractenrecht ben ik gelukkig wel goed. Maar ik ben weg, kneuzenkermis hier.
Dat is heel wat anders dan wat je net zei. Welke versie wil je aanhouden?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:48 schreef ejfaar het volgende:
[..]
ts heeft gewoon aangegeven dat de deadline nergens op papier staat hoor
Nou, precies. En dat zei ik op de vorige pagina al, maar toen verwees je me naar ONZ.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:48 schreef Yreal het volgende:
oke oke. Maar er moet toch iets zijn afgesproken? Als ik het zo hoor is de hele opdracht "maak een webshop" sowieso dus te vaag om er iets mee te kunnen?
Mensen die de materie niet snappen moeten niet ongefundeerd lopen blaten. Dat er niks op papier staat zegt namelijk niks, dat is geen vereiste.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:48 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, zo kan je je er ook uit redden
Ik vind het niet erg dat je - net als zo ongeveer iedereen hier - een beetje moet gokken naar wat er nou feitelijk aan de hand is, maar dan moet je er niet zo arrogant bij naar beneden gaan schoppen. Dat is helemaal niet nodig.
Heb je helemaal gelijk in. Maar dat was ook helemaal niet wat ik schreef.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mensen die de materie niet snappen moeten niet ongefundeerd lopen blaten. Dat er niks op papier staat zegt namelijk niks, dat is geen vereiste.
Maak een webshop is voor leken iid vaag, voor mensen die vaker met zoiets te maken hebben gehad niet zo vaag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
oke oke. Maar er moet toch iets zijn afgesproken? Als ik het zo hoor is de hele opdracht "maak een webshop" sowieso dus te vaag om er iets mee te kunnen?
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat het nergens op papier staat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan wat je net zei. Welke versie wil je aanhouden?
Dat is dus de grote vraag, volgens TS is er weinig afgesproken. Je kan natuurlijk als ontwikkelaar wel zelf iets bedenken wat een webshop is, maar het is een te breed begrip. Je kan het zo uitgebreid of simpel maken als je zelf wil.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen vereiste, echter wordt het bewijzen wel erg lastig.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mensen die de materie niet snappen moeten niet ongefundeerd lopen blaten. Dat er niks op papier staat zegt namelijk niks, dat is geen vereiste.
Nee, want dat er niets écht duidelijk is afgesproken, is imho juist de kern van het hele feestje.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:50 schreef Yreal het volgende:
slotje omdat er toch niet te achterhalen is wat er nou precies gebeurd is en we daarom nooit iets zinnigs kunnen zeggen.
Dat klopt, maar Opdrachtgever zal niet zoveel moeite hebben om aan te tonen dat er een deadline was, gezien TS zijn verhaal en zijn acties overeenkomstig deze deadline. Maar ik snap je punt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:51 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat het nergens op papier staat.
Klopt, ook die moet je idd op papier zetten dat maakt alles duidelijker voor TS als voor de klant. Hier zie je het resultaat als dat niet doet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan had TS door moeten vragen en zwart op wit moeten zetten wat wel en wat niet onder een webshop valt. Een webshop zelf bevat een aantal basis functionaliteiten die iedere ontwikkelaar kan benoemen, het is niet zo moeilijk om die functionaliteit aan te wijzen als realiseerbaar.
Daar heb je een punt mee, maar als je iets speciaal voor jouw bedrijf laat ontwikkelen is het wel handig om die specificaties wel helder te maken.quote:[..]
Ik denk dat heel veel mensen het niet met je eens zijn, zoals de makers van kant-en-klare webshops.
Ja, da's lekkerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:
Maak een webshop is voor leken iid vaag, voor mensen die vaker met zoiets te maken hebben gehad niet zo vaag.
Je denkt veel te ver door. Toen TS deze opdracht aannam had hij veel beter door moeten vragen naar *wat* er precies in een webshop dient te komen. Het is mij dan ook een raadsel waarom TS het vage randje heeft laten zitten en gewoonweg is begonnen te bouwen, terwijl bij een klein beetje onderzoek er miscshien een veel betere oplossing (kant-en-klaar-pakket bv) voorhanden was. Wat dat betreft is het gedrag van TS laakbaar, net zoals de opdrachtgever. Echter kan de opdrachtgever zich verschuilen achter het feit dat ze geen inhoudelijke kennis van de technische kant hadden en op TS zijn oordeel vaarde, TS kan daar niet zo makkelijk onderuit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, da's lekker
je hebt zeg maar een flinke marge:
webshop.................................................WEBSHOP
En je hebt ¤ 550.
In principe had TS ook een veredeld mailform kunnen bouwen waar je je boodschappenwagentje kan doorsturen naar de verkoper. Vervolgens moet de verkoper dit verwerken en een mailtje terugsturen naar de klant.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:57 schreef ejfaar het volgende:
Eigenlijk heeft TS zelfs voldaan aan de eis. Er is een webshop. Dat je niet met ideal kan betalen is wat anders. Je kan toch ook overboeken? Of betalen onder rembours?
De vraag was toch of het een leuk idee was hiermee naar de rechter te gaan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:
Je denkt veel te ver door. Toen TS deze opdracht aannam had hij veel beter door moeten vragen naar *wat* er precies in een webshop dient te komen. Het is mij dan ook een raadsel waarom TS het vage randje heeft laten zitten en gewoonweg is begonnen te bouwen, terwijl bij een klein beetje onderzoek er miscshien een veel betere oplossing (kant-en-klaar-pakket bv) voorhanden was. Wat dat betreft is het gedrag van TS laakbaar, net zoals de opdrachtgever. Echter kan de opdrachtgever zich verschuilen achter het feit dat ze geen inhoudelijke kennis van de technische kant hadden en op TS zijn oordeel vaarde, TS kan daar niet zo makkelijk onderuit.
Je moet kijken naar prijs/kwaliteitverhouding. Ik denk dat TS aan de opdracht voldaan heeft, mits de opdrachtgever niet vertelt heeft dat Ideal een eis was.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:59 schreef themole het volgende:
[..]
In principe had TS ook een veredeld mailform kunnen bouwen waar je je boodschappenwagentje kan doorsturen naar de verkoper. Vervolgens moet de verkoper dit verwerken en een mailtje terugsturen naar de klant.
Of je dit een webshop kan noemen lopen de meningen over uiteen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |