We weten niet hoe de webshop liep voor dat ts de site omzettequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:05 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Haha het wordt steeds mooier, alsof er überhaupt ooit een Euro verdiend is met de oude webshop voorheen. We hebben het over een opdrachtgever die geen flauw benul heeft hoe het werkt op internet.
We weten in ieder geval dat het niet om een bol.com gaat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
We weten niet hoe de webshop liep voor dat ts de site omzette
Ts kan melden dat die 550 geen 550 moest zijn, maar 5500. Dat dat dus een foutje was. Aangezien 5500 een meer marktconforme prijs is dan 550 maakt dat best kans.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik weet hoe 6:248 werkt. 550 voor een website is absoluut niet compleet onaanvaardbaar. Waar wil je het nou precies op gooien?
je bedoelt liegen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:12 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ts kan melden dat die 550 geen 550 moest zijn, maar 5500. Dat dat dus een foutje was. Aangezien 5500 een meer marktconforme prijs is dan 550 maakt dat best kans.
Ja klopt. Mondelinge overeenkomst, dus niets staat op papier.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
je bedoelt liegen?
En zo werkt dat niet helemaal. Dat moet je zien als , ts doet een prijsopgaven van 550 die 5500 moest zijn. Als zijn aanbod gever dat accepteert kan hij zich op redelijkheid en billikheid beroepen
Er zijn emails die de prijs afspraak vast leggenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:20 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ja klopt. Mondelinge overeenkomst, dus niets staat op papier.
Als de opdrachtgever er een zaak van maakt liegt die waarschijnlijk ook. Ts zou het namelijk proberen, dat is wat anders dan daadwerkelijk doen.
Bovendien lijkt mij dat TS eerst in gebreke gesteld dient te worden.
quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:39 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Er is geen enkele (digitale) correspondentie waarin ik aangeef dat de deadline onredelijk is. Maar er is ook geen enkele (digitale) correspondentie waarin de deadline staat, of überhaubt iets van een afspraak met een bedrag.
Vandaar dat die 550 wel aan te vechten is.quote:
Alsof ik eerst het hele topic van deze bagger ga lezen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een jurist eerst hier hoog van de toren blazen terwijl niet de gehele zaak bekeken wordt.
TS geeft ook wel toe dat de afspraak gemaakt is. Ik geef eerlijk toe dat ik geen idee heb hoe je het zou moeten spelen als je de prijs wil geen betwisten.quote:Er is concreet met mij afgesproken dat ik de nieuwe webwinkel voor de deadline zou lanceren. Dit is dus niet gelukt en gaat mij ook niet lukken de komende dagen.
Je hoeft ook alleen de post van TS te lezenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof ik eerst het hele topic van deze bagger ga lezen.
Het is niet zo moeilijk om toch even alles door te scannen en alleen de opmerkingen van de TS te lezen, dossierkennis heet dat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:35 schreef Yreal het volgende:
Alsof ik eerst het hele topic van deze bagger ga lezen.
Hij is nog student, dan mag datquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een jurist eerst hier hoog van de toren blazen terwijl niet de gehele zaak bekeken wordt.
Blijkbaar was het geen week werkquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:37 schreef Scorpie het volgende:
550 euro voor een week werk in een werkende webshop te stoppen is niet 'onmogelijk'.
Aanname. Als TS dat communiceert aan opdrachtgever en het blijkt niet zo te zijn is TS degene die nalatig is geweest, niet opdrachtgever. Elke persoon die zelf wel eens een webshopje in elkaar heeft geknutseld (of een pakketje installeert) zal vertellen dat een week weliswaar krap maar goed te doen is.quote:
Wil je dan misschien nu ook even toegeven dat je geen idee hebt hoe de opdrachtgever de omvang van de opdracht wil gaan verdedigen / aantonen? Daarover staat namelijk ook amper iets op papier.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:35 schreef Yreal het volgende:
TS geeft ook wel toe dat de afspraak gemaakt is. Ik geef eerlijk toe dat ik geen idee heb hoe je het zou moeten spelen als je de prijs wil geen betwisten.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aanname. Als TS dat communiceert aan opdrachtgever en het blijkt niet zo te zijn is TS degene die nalatig is geweest, niet opdrachtgever. Elke persoon die zelf wel eens een webshopje in elkaar heeft geknutseld (of een pakketje installeert) zal vertellen dat een week weliswaar krap maar goed te doen is.
Dat de opdrachtgever later opeens extra functionaliteit wil toevoegen is natuurlijk ook niet normaal.quote:En hoe zit het dan met de website zelf? Als de betaling werkt zit naar mijn weten alle nodige functionaliteit er in. Alleen ik kreeg dus een mail met de functionaliteiten die 'hun' er in willen hebben voordat deze als 'af' wordt bestempeld. Deze functionaliteitenlijst is alleen een stuk groter dan mondeling was afgesproken, en daar komt die week extra werk vandaan!
Sorry, ik zet het allemaal wat chaotisch neer, maar ben dan ook een (klein) beetje in paniek.
Nergens is vermeld wat de deadline isquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aanname. Als TS dat communiceert aan opdrachtgever en het blijkt niet zo te zijn is TS degene die nalatig is geweest, niet opdrachtgever. Elke persoon die zelf wel eens een webshopje in elkaar heeft geknutseld (of een pakketje installeert) zal vertellen dat een week weliswaar krap maar goed te doen is.
Zei jij net niet dat mensen zonder kennis naar ONZ moesten gaan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:44 schreef Yreal het volgende:
TS heeft gewoon waardeloze afspraken gemaakt en ik heb 0.0 kennis van verbintenissenrecht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |