Gelukkig.....het onderwijs in Nederland heeft al niet altijd een goede naamquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Al 25 jaar niet meer...![]()
(Alhoewel ik op Fok! toch elke dag weer standpunten tegenkom waarvan ik denk: 'Hoe bestaat het anno 2012...')
Inmiddels niet meer nee.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig.....het onderwijs in Nederland heeft al niet altijd een goede naam
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:02 schreef simmu het volgende:
[..]
WAO staat voor Wet op de Arbeidsongeschiktheids Verzekering. kortom; het is een verzekering. waar iedereen in nederland die werkt en loon ontvangt premie voor betaalt.
als iemands huis afbrand, dan zeg je toch ook niet "oh, je hebt een brandverzekering waar je al 20 jaar voor betaalt? nou. ja. sorrie. je hebt zat geld, dus dan betalen we nu niet uit"
¤ 756,39 per persoon = ¤ 756,39 per persoon.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
¤ 1.085,63 >¤ 756,39 en ¤ 1.085,63=¤ 1.085,63
Dat was me al duidelijk ja. Lol....nevermind.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
¤ 756,39 per persoon = ¤ 756,39 per persoon.
Wat jij wilt aantonen met ¤ 1.085,63 >¤ 756,39 (oftewel samenwonenden > alleenstaande) is me even een raadsel.
Hint: ¤ 1.085,63 < (¤ 756,39 * 2)
Mooi.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat was me al duidelijk ja. Lol....nevermind.
Nee, het voorstel is ¤ 756,39 * 2 BLIJFT ¤ 756,39 * 2quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het voorstel is dan ook ¤ 756,39 * 2 wordt ¤ 1.085,63* 2
Als Moussie hoort dat jij haar een kwart van haar toekomstige AOW wil afpakkenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, het voorstel is ¤ 756,39 * 2 BLIJFT ¤ 756,39 * 2
(en moeilijker wordt het niet, echt niet...)
Voor alle duidelijkheid (schijnt nodig te zijn...) gewoon iedereen met AOW ¤ 756,39 per persoon. Alleenstaand, samenwonend, trio-wonend, community-wonend. Who care's??? Sim-pel.
Rekenen is niet echt je sterkste kant he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als Moussie hoort dat jij haar een kwart van haar toekomstige AOW wil afpakken![]()
![]()
![]()
...
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Rekenen is niet echt je sterkste kant he?![]()
Welk stuk begrijp je niet van ¤ 756,39 per persoon?
En als je het wel begrijpt, reken me dan even voor hoe iemand daarop achteruit kan gaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Minder dan bijstand voor een alleenstaande dus... dat is nog eens sociaalquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, het voorstel is ¤ 756,39 * 2 BLIJFT ¤ 756,39 * 2
(en moeilijker wordt het niet, echt niet...)
Voor alle duidelijkheid (schijnt nodig te zijn...) gewoon iedereen met AOW ¤ 756,39 per persoon. Alleenstaand, samenwonend, trio-wonend, community-wonend. Who care's??? Sim-pel.
Laat het Moussie niet horen, die krijgt gelijk een hartaanval en durft nooit meer de deur open te doen vanwege zoveel onrechtquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Minder dan bijstand voor een alleenstaande dus... dat is nog eens sociaal
OW, ghehehe, ik heb gelukkig voorlopig niks met AOW te maken, dus nam even lukraak een aantal gelezen bedragen voor waar aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Minder dan bijstand voor een alleenstaande dus... dat is nog eens sociaal
Ik ben blij dat we eindelijk dit calculatieprobleem opgelost hebbenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, ghehehe, ik heb gelukkig voorlopig niks met AOW te maken, dus nam even lukraak een aantal gelezen bedragen voor waar aan.
Ik ging uit van 756,- p.p. voor alleenstaanden en 1085,-/2 voor samenwonenden (dus 582,- p.p.)
Gelukkig blijkt dit respectievelijk 1085,- p.p voor alleenstaanden versus 756,- p.p. voor samenwonenden te zijn.
Dat maakt dus verder voor de redenering werkelijk geen reet uit, de verhouding tussen die bedragen scheelt vrijwel niks.
Dus...nogmaals... even afgezien van de netto/bruto bedragen, AOW hoort gewoon persoonsgebonden te zijn. Wat je ermee doet moet je zelf weten.
Precies! En je wordt meer gestimuleerd om elkaar te helpen. Wil je daarentegen nooit meer de deur opendoen voor wie dan ook........ook prima!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:53 schreef Leandra het volgende:
Dan wil je iedereen dus recht geven op die 1085 en heeft een stel dus 2170?
Dat zou het idd wel heel aantrekkelijk maken samen te gaan wonen, dat zou idd wel eens positief kunnen zijn voor de woningmarkt.
Als je partner overlijdt ga je dan alleen wel heel ver achteruit qua levensstandaard.
Dat geloof ik ook. Maar vaak genoeg helaas nog wel. En als jij zo'n 50% meer krijgt dan waar je recht op hebt, en dus 50% meer dan wat anderen in een vergelijkbare situatie krijgen......quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef Leandra het volgende:
Als ze het alleen doen om die alleenstaanden-AOW te behouden dan reikt het idd naar fraude, maar meestal zal dat niet de reden zijn.
Ja, hier moeten vooraf goede afspraken over gemaakt worden om problemen te voorkomen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef Leandra het volgende:
Maar bijvoorbeeld niet weer een samenwoon-relatie willen hebben na 45 jaar huwelijk, niet in het huis willen wonen waar je partner zijn/haar kinderen heeft opgevoed en jij jouw kinderen niet en vice versa.
Niet willen dat een ander (en zijn/haar kinderen) de spullen van de overleden partner gebruikt.
En als je wel gaat samenwonen, en degene wiens huis het is overlijdt, dan sta je op straat omdat zijn kinderen jou niet in het huis van hun moeder willen en heb je je eigen huis ook niet meer.
Het is wel makkelijk om te roepen dat ze maar moeten gaan samenwonen, maar in de praktijk is het niet de generatie die potentieel nog 30 jaar samen heeft, dit zijn de mensen die een dag nadat je gaat samenwonen dood meer kunnen vallen, en ik kan me heel goed voorstellen dat je niet je eigen huis, waar je al 40 jaar woont, gaat opgeven om een dag na het overlijden van je verkering door zijn kinderen uit huis gekieperd te worden.
Hoevaak is volgens jou de intentie primair de alleenstaanden-AOW te behouden, want van die 300 verschil kan ik geen extra huishouden bekostigen, dan moeten er behoorlijk zwaarwegende redenen zijn om die extra kosten te blijven maken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook. Maar vaak genoeg helaas nog wel. En als jij zo'n 50% meer krijgt dan waar je recht op hebt, en dus 50% meer dan wat anderen in een vergelijkbare situatie krijgen......
Ja, dan vind ik het wel gerechtvaardigd dat er moeite wordt gedaan om die fraude op te sporen en ook aan te pakken.
Ja. Gewoon 1085,- pp.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:53 schreef Leandra het volgende:
Dan wil je iedereen dus recht geven op die 1085 en heeft een stel dus 2170?
Niet alleen voor de woningmarkt. Scheelt ook een hoop thuiszorg enzo.(2 kunnen meer dan 1). En huurtoeslag. En kwijtgescholden gemeentelijke belastingen.quote:Dat zou het idd wel heel aantrekkelijk maken samen te gaan wonen, dat zou idd wel eens positief kunnen zijn voor de woningmarkt.
Mwoah, of je nu als alleenstaande van 1085,- op 1085,- blijft zitten, of er een paar jaar een logee bij hebt die ook 1085,- binnenbrengt. Dat weet je vooraf. Lijkt me niet dat een 'stelletje' alsnog besluit groter te gaan wonen, of een huis te gaan kopen. Die kiezen vanuit hun 2 woningen de meest gunstige uit, ook gezien de eventueel minder prettige toekomst.quote:Als je partner overlijdt ga je dan alleen wel heel ver achteruit qua levensstandaard.
Ze hebben nu alleenstaanden-AOW die genoeg is om voor jezelf te kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, hier moeten vooraf goede afspraken over gemaakt worden om problemen te voorkomen.
Maar in het ergste geval eindig je met een alleenstaanden AOW en als die genoeg is om voor jezelf te kunnen zorgen dan is dat vast iets waar je niet bang voor hoeft te zijn.
Ook als je die bedragen naar elkaar toe gaat halen dan moeten zulke tegenslagen op te vangen zijn.
Ja, en die wouden jullie in het nieuwe plan hetzelfde houden, alleenstaand of niet. Je kan dan dus altijd voor jezelf zorgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hebben nu alleenstaanden-AOW die genoeg is om voor jezelf te kunnen zorgen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:19 schreef Leandra het volgende:
Maar we zijn het er over eens?
De controle op fraude wordt overbodig als we geen onderscheid meer maken tussen alleenstaand en samenwonend, en daartoe moeten de AOW-uitkeringen van samenwonenden omhoog?!
Mooi, opgelost, volgende wereldprobleem graag.
Ik denk dat het gewoon netto geld oplevert. Al worden er maar spontaan woongroepen opgericht waar bv 5 mensen samenwonen Met 5425,- per maand kun je best een optrekje vinden voor 5 mensen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
![]()
![]()
Mijn enige mits is dus zoals gezegd dat de AOW ook in de toekomst op te brengen moet zijn. Als het te duur wordt dan moeten beiden uitkeringen iets omlaag, zolang je maar altijd voor jezelf kan blijven zorgen.
Je weet dat AOW voor een alleenstaande nu al amper boven bijstandsniveau zit?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijn enige mits is dus zoals gezegd dat de AOW ook in de toekomst op te brengen moet zijn. Als het te duur wordt dan moeten beiden uitkeringen iets omlaag, zolang je maar altijd voor jezelf kan blijven zorgen.
Komt in principe op hetzelfde neer, maar AOW-uitkering voor samenwonenden moeten worden afgeschaft. Iedereen krijgt zijn eigen uitkering. Als je ermee naar Thailand wilt, ook goed. Wil je in NL blijven, ook goed. Wil je met een familielid of nieuwe relatie samenwonen, boete! ook goed.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:19 schreef Leandra het volgende:
Maar we zijn het er over eens?
De controle op fraude wordt overbodig als we geen onderscheid meer maken tussen alleenstaand en samenwonend, en daartoe moeten de AOW-uitkeringen van samenwonenden omhoog?!
Zoals gezegd denken bijvlagenzinvol en ik dus dat het niet of nauwelijks extra geld zal gaan kosten vanwege een hoop extra voordelen. Mocht het wel wat extra blijken te kosten dan is dat dat meer dan waard, want je krijgt het er vele malen extra voor terug.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet dat AOW voor een alleenstaande nu al amper boven bijstandsniveau zit?
En dat dit de groep is die vrijwel altijd hun eigen risico van de zorgverzekering moet aanspreken, brillen en hoortoestellen nodig hebben die niet volledig vergoed worden?
Het is niet alsof ze die paar stuivers meer dan bijstand lekker kunnen oppotten om 4 keer per jaar op vakantie te gaan, degenen die alleen AOW hebben iig niet.
Lol, jij hebt duidelijk de nieuwe belastingplannen nog niet gelezen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:32 schreef Leandra het volgende:
Wat je wel zou kunnen doen, is die toeslag voor alleen wonen inkomensafhankelijk maken, en dat Beatrix dat stukje dus niet ontvangt, en Truus zonder pensioen of vermogen wel.
Maar, ik vermoed dat je daar meer commentaar op krijgt dan op het in de hoogte gelijktrekken van alle AOW-uitkeringen.
Als je AOW hebt + pensioen (en je partner ook nog eens) dan betaal je toch sowieso al meer? Je huurtoeslag is lager/vervalt, je zorgtoeslag ook, je gemeentelijke belastingen worden niet meer kwijtgescholden, enz. enz.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:32 schreef Leandra het volgende:
Wat je wel zou kunnen doen, is die toeslag voor alleen wonen inkomensafhankelijk maken, en dat Beatrix dat stukje dus niet ontvangt, en Truus zonder pensioen of vermogen wel.
Maar, ik vermoed dat je daar meer commentaar op krijgt dan op het in de hoogte gelijktrekken van alle AOW-uitkeringen.
Ik heb nieuws voor je Leandra....dat is bijna exact wat ze gaan doen. Als je naast je AOW aanvullend pensioen hebt dan ga je daar meer voor betalen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:32 schreef Leandra het volgende:
Het is nog geen politiek besluit, maar slechts een aanbeveling van een commisie onder leiding van een bankier.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb in tijden niet zo'n verstandig politiek besluit gezien.![]()
Ik heb in geen jaren zoveel vertrouwen gehad in een Nederlandse coalitie en volgens mij nog nooit zoveel vertrouwen gehad in de PvdA.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is nog geen politiek besluit, maar slechts een aanbeveling van een commisie onder leiding van een bankier.
Het echte rapport komt pas in het voorjaar van 2013, en tegen die tijd hebben de VVD en de PVDA neem ik aan allang over een aantal zaken akkoorden gesloten.
Ik weet niet wat ik van deze omelet moet of zelfs maar kan verwachten, ik wacht het wel af. (maakt me verder ook niet echt uit, ik red me wel)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb in geen jaren zoveel vertrouwen gehad in een Nederlandse coalitie en volgens mij nog nooit zoveel vertrouwen gehad in de PvdA.
Ga ik morgen wel op verder....leuk punt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet niet van deze omelet moet of zelfs maar kan verwachten, ik wacht het wel af. (maakt me verder ook niet echt uit, ik red me wel)
Moet je voor de gein eens de 200+ topics over de huizenmarktreeks lezen... Dan heb je pas reden om te denken: dit komt nooit meer goed.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar als afsluiter ga ik nog even juichen over zoveel plotselinge eensgezindheid. Niet verwacht dat dat in dit topic nog zou gaan gebeuren
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen in de thuiszorg de bijstand in schoppen en dan hetzelfde werk laten doen voor een uitkering, heee, dat is een besparingquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook een oplossing:
20 uur werken voor bijstandsuitkering
Ik wil trouwens best wat extra netto betalen om sommige uitkeringstrekkers 20 uur per week te laten werken. Krijg ik nog meer waar voor mijn geld ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen in de thuiszorg de bijstand in schoppen en dan hetzelfde werk laten doen voor een uitkering, heee, dat is een besparing
Mensen moeten uit de uitkering, niet bezig gehouden in de uitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wil trouwens best wat extra netto betalen om sommige uitkeringstrekkers 20 uur per week te laten werken. Krijg ik nog meer waar voor mijn geld ook.
Een stok van 20 uur per week verplicht werken zal voor een grote groep een goede motivatie zijn om verder te kijken dan hun uitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen moeten uit de uitkering, niet bezig gehouden in de uitkering.
Dan is de uitkering te hoog. En dit soort acties levert alleen maar meer kosten op, overhead.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een stok van 20 uur per week verplicht werken zal voor een grote groep een goede motivatie zijn om verder te kijken dan hun uitkering.
En voor de anderen nuttige werkervaring, waardoor ze enig perspectief behouden op een baan.
In de praktijk blijkt dat een hoop mensen ineens geen uitkering meer nodig hebben als er met "die stok" gezwaaid wordt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is de uitkering te hoog. En dit soort acties levert alleen maar meer kosten op, overhead.
Ja maar anderen weer wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef lezzer het volgende:
[..]
In de praktijk blijkt dat een hoop mensen ineens geen uitkering meer nodig hebben als er met "die stok" gezwaaid wordt.
Duidelijk dat de sociale dienst dus faalt met bijstandscontrole.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef lezzer het volgende:
[..]
In de praktijk blijkt dat een hoop mensen ineens geen uitkering meer nodig hebben als er met "die stok" gezwaaid wordt.
Dat komt omdat er miljoenen naar reïntegratie gaan...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk dat de sociale dienst dus faalt met bijstandscontrole.
En wat is nuttig aan 20 uur de poep van ouderen opruimen ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een stok van 20 uur per week verplicht werken zal voor een grote groep een goede motivatie zijn om verder te kijken dan hun uitkering.
En voor de anderen nuttige werkervaring, waardoor ze enig perspectief behouden op een baan.
Waar heb ik het over poep van ouderen scheppen dan?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
En wat is nuttig aan 20 uur de poep van ouderen opruimen ?
Laat ze dan werk doen dat aansluit op hun opleiding en interesses, dan blijven ze uit de uitkering.
Ze moeten toch ook in de zorg ingezet worden ? Dan komt het daar op neer, ze mogen geen medisch werk doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waar heb ik het over poep van ouderen scheppen dan?
Wat zou dat dan zijn volgens jou in het geval van het granieten bestand?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef macca728 het volgende:
Laat ze dan werk doen dat aansluit op hun opleiding en interesses, dan blijven ze uit de uitkering.
granieten bestand van de bijstand ? werk waar geen opleiding voor nodig is, schoonmaak, noem maar op. Ik zal die niet aan mijn bed willen hebben als oudere eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:28 schreef lezzer het volgende:
[..]
Wat zou dat dan zijn volgens jou in het geval van het granieten bestand?
En dat sluit aan op opleiding en interesses?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
granieten bestand van de bijstand ? werk waar geen opleiding voor nodig is, schoonmaak, noem maar op. Ik zal die niet aan mijn bed willen hebben als oudere eerlijk gezegd.
Het is hun eigen verantwoording werk te vinden. Het is een vangnet, geen hangmat.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, je weet zelf heel goed dat veel mensen na hun 50ste geen baan meer kunnen krijgen, al proberen ze het zo hard. Die moet je helpen door een baan voor hun te vinden, enigszins op hun niveau.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is hun eigen verantwoording werk te vinden. Het is een vangnet, geen hangmat.
Hou eens op over 50+ en begín eens met 18 - 30.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, je weet zelf heel goed dat veel mensen na hun 50ste geen baan meer kunnen krijgen, al proberen ze het zo hard. Die moet je helpen door een baan voor hun te vinden, enigszins op hun niveau.
Waarom ? die groep kreeg tot voor kort niet eens een bijstandsuitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Hou eens op over 50+ en begín eens met 18 - 30.
Ik vind dat wb de bijstand er zoveel uur gewerkt moet worden, ongeacht wat voor werk, als nodig is om bijstand als minimumloon te ontvangen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan is de uitkering te hoog. En dit soort acties levert alleen maar meer kosten op, overhead.
Die krijgt niet zomaar een uitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:43 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het merendeel in de bijstand geen erg hoge opleiding heeft. Degenen die dat wel hebben, zitten meestal niet lang in de bijstand. Maar, blijven ze in de bijstand hangen en vinden ze het wel goed zo, dan mogen ze best de kassen in, bijvoorbeeld.
Moet je eens zien hoe snel ze dan aan het werk zijn, waar ze voor geleerd hebben.
En inderdaad, begin bij de jeugd.
Je werkt dus gewoon, alleen dan voor de helft van het minimumloon, en mag daarna alsnog met je billen bloot als er zo'n controleur voor de deur staat .. ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat wb de bijstand er zoveel uur gewerkt moet worden, ongeacht wat voor werk, als nodig is om bijstand als minimumloon te ontvangen.
Uiteraard de toeslag voor alleenstaanden ook meerekenen. Als dat 30 uur is, dan werk je 30 uur.
Ik bedoel het aan 't werk zetten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die krijgt niet zomaar een uitkering.
http://www.ipsz.nl/pagina/8543/jongeren-van-18-t-m-27-jaar
Als je 20 uur werkt, in een laagbetaald baantje, is het toch normaal dat je voor 20 uur minimumloon krijgt!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Je werkt dus gewoon, alleen dan voor de helft van het minimumloon, en mag daarna alsnog met je billen bloot als er zo'n controleur voor de deur staat .. ?
Sowieso zou daar een andersoortige bijstand voor moeten komen, m.i.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:08 schreef barthol het volgende:
Ik ben zelf volledig afgekeurd, maar ik heb mensen met een bijstandsuitkering gezien die ik arbeidsongeschikter vond dan ik.
Er zijn een paar jaar geleden met de strengere herbeoordelingen juist een heleboel van de WAO naar de bijstand overgeheveld.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Sowieso zou daar een andersoortige bijstand voor moeten komen, m.i.
Ik heb het dan ook over gezonde mensen die jarenlang in de bijstand zitten.
Tja, alleen heet dat bij die vrouw dan 'loon' en bij mij uitkering .. terwijl we feitelijk hetzelfde werk doen, alleen voor verschillende werkgevers.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je 20 uur werkt, in een laagbetaald baantje, is het toch normaal dat je voor 20 uur minimumloon krijgt!
Een getrouwde vrouw die voor halve dagen hetzelfde werk doet, krijgt toch ook maar de helft van het minimumloon!
ja mensen hebben het vaak over luie bijstandstrekkers maar het is een allegaartje geworden, WAO'ers en veel oudere allochtonen boven de 65.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:42 schreef barthol het volgende:
[..]
Er zijn een paar jaar geleden met de strengere herbeoordelingen juist een heleboel van de WAO naar de bijstand overgeheveld.
Ik vind dat altijd zo'n vervelende instelling. Wat is dat toch voor maatschappelijke jeugdigheidshaat? Waarom niet gewoon voor iedereen?quote:
Wat maakt dat uit als het bedrag voor hetzelfde werk gelijk is!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:59 schreef moussie het volgende:
Tja, alleen heet dat bij die vrouw dan 'loon' en bij mij uitkering .. terwijl we feitelijk hetzelfde werk doen, alleen voor verschillende werkgevers.
Hoezo haat? Ik vind dat de jeugd het eerst aan banen geholpen moet worden. Laat dan de ouderen maar thuis zitten.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:32 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n vervelende instelling. Wat is dat toch voor maatschappelijke jeugdigheidshaat? Waarom niet gewoon voor iedereen?
Ouderen vinden dat zij meer recht hebben dan jongeren. Dat zie je in het hele fiscale stelsel waarbij jong-voor-oud moet betalen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:32 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n vervelende instelling. Wat is dat toch voor maatschappelijke jeugdigheidshaat? Waarom niet gewoon voor iedereen?
Nee, dat zeg ik dan ook nergens. Maar die vrouw die het bij de andere werkgever salaris kan noemen kan gerust een LAT-relatie hebben en 7 dagen per week bij elkaar over de vloer komen zonder dat een of andere controleur zich ermee bemoeit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit als het bedrag voor hetzelfde werk gelijk is!
Vind jij dat iemand die bijstand heeft en, bijvoorbeeld, 20 uur werkt, meer geld moet krijgen dan zijn/haar bijstand, als iemand die gewoon 20 uur werkt, om maar bezig te zijn, hetzelfde bedrag krijgt?
Ja het is allemaal niet eerlijk, we weten het. Zijn er al mensen gecontroleerd ?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik dan ook nergens. Maar die vrouw die het bij de andere werkgever salaris kan noemen kan gerust een LAT-relatie hebben en 7 dagen per week bij elkaar over de vloer komen zonder dat een of andere controleur zich ermee bemoeit.
Klopt, dat is ook niet eerlijk, als je gewoon werkt voor je geld en alsnog als een uitvreter behandelt wordt. Niet alleen dat, het verstoot ook nog eens tegen de grondwet .. het is ongelijke behandeling in gelijke gevallen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:09 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ja het is allemaal niet eerlijk, we weten het. Zijn er al mensen gecontroleerd ?
Fraude mag ook niet, staat ook in de wet. Er staan zoveel dingen in de wet die blijkbaar niet worden nageleefd en dat vind men ook maar 'normaal', dwz er mag geen opsporing plaatsvinden want dat is niet eerlijk voor hij/zij die toevallig controle krijgt. Vind ik het helemaal niet zo erg dat mensen zonder werk als 'minder' worden gezien door personen (ik) dan mensen met werk. Met uitzondering zij/hij die echt niet kan werken.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook niet eerlijk, als je gewoon werkt voor je geld en alsnog als een uitvreter behandelt wordt. Niet alleen dat, het verstoot ook nog eens tegen de grondwet .. het is ongelijke behandeling in gelijke gevallen.
Onaangekondigde huisbezoeken zijn zelfs ruimhartig sociaal. Het is eerlijk, rechtvaardig en noodzakelijk.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt, dat is ook niet eerlijk, als je gewoon werkt voor je geld en alsnog als een uitvreter behandelt wordt. Niet alleen dat, het verstoot ook nog eens tegen de grondwet .. het is ongelijke behandeling in gelijke gevallen.
En tja, dat jij te jong bent om de volle omvang van je arrogante benadering te beseffen is een ding .. dat ik overigens nog wel kan begrijpen, ik voelde me ooit eens ook onkwetsbaar, ik hoop dan ook voor jou dat jij bij die acht op de negen vrouwen hoort die het niet krijgen! Wat ik niet kan begrijpen is die domme vraag of er al mensen gecontroleerd zijn, als je een beetje op had gelet had je namelijk geweten dat die wet nog niet in werking is getreden, dat gebeurt op 1 januari 2013.
Ach, er zijn ook mensen die stelen, mag ook niet, staat ook in de wet. Gek genoeg moet er bij die mensen wel eerst een verdacht zijn voor de 'opsporing' na tussenkomst van een rechter in je huis door mag gaan.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:45 schreef Chahna het volgende:
[..]
Fraude mag ook niet, staat ook in de wet. Er staan zoveel dingen in de wet die blijkbaar niet worden nageleefd en dat vind men ook maar 'normaal', dwz er mag geen opsporing plaatsvinden want dat is niet eerlijk voor hij/zij die toevallig controle krijgt.
Ik ben benieuwd of je dat ook nog zou zeggen als je over een jaartje of twee-drie te duur wordt en er een jonger en goedkoper iemand wordt aangenomen .. je zou nou echt niet de eerste zijn die dat overkomt ..quote:Vind ik het helemaal niet zo erg dat mensen zonder werk als 'minder' worden gezien door personen (ik) dan mensen met werk. Met uitzondering zij/hij die echt niet kan werken.
Ik durf met zekerheid te stellen dat dit niet het geval is. Mocht men mij wel willen afkopen/uitkopen dan hoef ik de rest van mijn leven niet meer te werken. Verschil moet er zijn natuurlijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:00 schreef moussie het volgende:
Ik ben benieuwd of je dat ook nog zou zeggen als je over een jaartje of twee-drie te duur wordt en er een jonger en goedkoper iemand wordt aangenomen .. je zou nou echt niet de eerste zijn die dat overkomt ..
Je bent amper 20quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:17 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik durf met zekerheid te stellen dat dit niet het geval is. Mocht men mij wel willen afkopen/uitkopen dan hoef ik de rest van mijn leven niet meer te werken. Verschil moet er zijn natuurlijk
Klopt maar door omstandigheden hoef ik nu al niet meer bang te zijn voor mijn (financiële) toekomst. Uiteraard besef ik ook dat niet iedereen het zo goed heeft maar ik besef mij ook maar al te goed dat sommige mensen heel graag slachtoffer spelen. Daarom zeg ik ook met regelmaat, zij die echt niet kunnen werken hoeven van mij niet te werken. Zij die zichzelf slachtoffer vinden, tja... daar heb ik helemaal niets mee (en dan zeg ik het heel netjes).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent amper 20![]()
En zelfs als de door jou omschreven situatie wel op jou van toepassing is, dan heb je zelf toch ook genoeg om je heen gekeken om te weten dat niet iedereen in een situatie als de jouwe zit, maar dat de meeste van je leeftijdsgenoten simpelweg een probleem hebben als ze morgen op straat staan en niet binnen een paar weken wat anders hebben.
tuurlijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:17 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik durf met zekerheid te stellen dat dit niet het geval is. Mocht men mij wel willen afkopen/uitkopen dan hoef ik de rest van mijn leven niet meer te werken. Verschil moet er zijn natuurlijk
Gefeliciteerd met je financiële onafhankelijkheid, nu nog een portie volwassenheid erbij om je te realiseren dat je de wijsheid niet in pacht hebt en dan nog eens kijken hoe het in de echte wereld gaat, bij mensen die hard werken en toch met weinig geld thuiskomen, en daar vrijwel niets aan kunnen veranderen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:23 schreef Chahna het volgende:
[..]
Klopt maar door omstandigheden hoef ik nu al niet meer bang te zijn voor mijn (financiële) toekomst. Uiteraard besef ik ook dat niet iedereen het zo goed heeft maar ik besef mij ook maar al te goed dat sommige mensen heel graag slachtoffer spelen. Daarom zeg ik ook met regelmaat, zij die echt niet kunnen werken hoeven van mij niet te werken. Zij die zichzelf slachtoffer vinden, tja... daar heb ik helemaal niets mee (en dan zeg ik het heel netjes).
Je begrijpt mij niet, maar dat vind ik niet erg. Ik steun mensen die hard werken, ik heb veel respect voor heel veel mensen die heel hard werken en met weinig thuiskomen..laten we ze de arbeider noemen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je financiële onafhankelijkheid, nu nog een portie volwassenheid erbij om je te realiseren dat je de wijsheid niet in pacht hebt en dan nog eens kijken hoe het in de echte wereld gaat, bij mensen die hard werken en toch met weinig geld thuiskomen, en daar vrijwel niets aan kunnen veranderen.
Makkelijk hoor, om vanaf je gouden troon te roepen dat een ander zich te makkelijk slachtoffert, maar waarschijnlijk sta jij een stuk harder te huilen als je in diezelfde positie terechtkomt.
Joh op het moment hoor je iedereen roepen het overkomt mij niet, terwijl er 100 mensen in de WW vervallen en in de bijstand. Al die mensen riepen eerder ook zo hard en zitten nu met de handen in het haar. In mijn omgeving waar veelal midden en bovenmodaal wonen hoor je niet anders dan dat ze niet weten of ze begin volgend jaar nog werk hebben of dat ze het huis nog wel de hypotheek van kunne aflossen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je financiële onafhankelijkheid, nu nog een portie volwassenheid erbij om je te realiseren dat je de wijsheid niet in pacht hebt en dan nog eens kijken hoe het in de echte wereld gaat, bij mensen die hard werken en toch met weinig geld thuiskomen, en daar vrijwel niets aan kunnen veranderen.
Makkelijk hoor, om vanaf je gouden troon te roepen dat een ander zich te makkelijk slachtoffert, maar waarschijnlijk sta jij een stuk harder te huilen als je in diezelfde positie terechtkomt.
Lol, waarom heb ik nou het idee dat ik het hier te maken heb met iemand die haar centjes verdient met haar looks?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:17 schreef Chahna het volgende:
[..]
Kolere zeg .. ben je nou echt te dom om het te snappen? Het gros wat er in deze wet genoemd wordt zit in de AOW of ontvangt kinderbijslag .. de groep die wel kan maar niet wil werken, als dat er 2% zijn van het geheel, zo'n 110.000 mensen, dan is dat al een ruime schatting.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef Chahna het volgende:
[..]
Je begrijpt mij niet, maar dat vind ik niet erg. Ik steun mensen die hard werken, ik heb veel respect voor heel veel mensen die heel hard werken en met weinig thuiskomen..laten we ze de arbeider noemen.
Arbeiders zijn cool, rulen de aarde en zijn Da Bomb! Snap je het nu? Ik heb niets tegen werkenden, het gaat mij juist om die mensen die niet (wit) werken.
Volgende keer iets beter lezen.
omdat ze 20 is en financieel binnen is ? Vraag me af of de belasting het weetquote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, waarom heb ik nou het idee dat ik het hier te maken heb met iemand die haar centjes verdient met haar looks?
Er zitten 316.000 mensen in de bijstand. Jij wilt serieus beweren dat 2 op de 3 echt niet kan werken?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:15 schreef moussie het volgende:
Het gros wat er in deze wet genoemd wordt zit in de AOW of ontvangt kinderbijslag .. de groep die wel kan maar niet wil werken, als dat er 2% zijn van het geheel, zo'n 110.000 mensen, dan is dat al een ruime schatting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |