abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118192242
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Al 25 jaar niet meer... :D

(Alhoewel ik op Fok! toch elke dag weer standpunten tegenkom waarvan ik denk: 'Hoe bestaat het anno 2012...')
Gelukkig.....het onderwijs in Nederland heeft al niet altijd een goede naam :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118192374
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig.....het onderwijs in Nederland heeft al niet altijd een goede naam :')
Inmiddels niet meer nee.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118192465
¤ 1.085,63 >¤ 756,39 en ¤ 1.085,63=¤ 1.085,63
pi_118192609
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 15:02 schreef simmu het volgende:

[..]

WAO staat voor Wet op de Arbeidsongeschiktheids Verzekering. kortom; het is een verzekering. waar iedereen in nederland die werkt en loon ontvangt premie voor betaalt.

als iemands huis afbrand, dan zeg je toch ook niet "oh, je hebt een brandverzekering waar je al 20 jaar voor betaalt? nou. ja. sorrie. je hebt zat geld, dus dan betalen we nu niet uit"
pi_118192654
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
¤ 1.085,63 >¤ 756,39 en ¤ 1.085,63=¤ 1.085,63
¤ 756,39 per persoon = ¤ 756,39 per persoon.

Wat jij wilt aantonen met ¤ 1.085,63 >¤ 756,39 (oftewel samenwonenden > alleenstaande) is me even een raadsel.

Hint: ¤ 1.085,63 < (¤ 756,39 * 2)
pi_118192770
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

¤ 756,39 per persoon = ¤ 756,39 per persoon.

Wat jij wilt aantonen met ¤ 1.085,63 >¤ 756,39 (oftewel samenwonenden > alleenstaande) is me even een raadsel.

Hint: ¤ 1.085,63 < (¤ 756,39 * 2)
Dat was me al duidelijk ja. Lol....nevermind. :D
pi_118192962
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat was me al duidelijk ja. Lol....nevermind. :D
Mooi.
pi_118193090
Het voorstel is dan ook ¤ 756,39 * 2 wordt ¤ 1.085,63* 2
pi_118193256
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het voorstel is dan ook ¤ 756,39 * 2 wordt ¤ 1.085,63* 2
Nee, het voorstel is ¤ 756,39 * 2 BLIJFT ¤ 756,39 * 2

(en moeilijker wordt het niet, echt niet...)

Voor alle duidelijkheid (schijnt nodig te zijn...) gewoon iedereen met AOW ¤ 756,39 per persoon. Alleenstaand, samenwonend, trio-wonend, community-wonend. Who care's??? Sim-pel.
pi_118193630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid (schijnt nodig te zijn...) gewoon iedereen met AOW ¤ 756,39 per persoon. Alleenstaand, samenwonend, trio-wonend, community-wonend. Who care's??? Sim-pel.
Als Moussie hoort dat jij haar een kwart van haar toekomstige AOW wil afpakken :( o|O o|O o|O ...
pi_118193710
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als Moussie hoort dat jij haar een kwart van haar toekomstige AOW wil afpakken :( o|O o|O o|O ...
Rekenen is niet echt je sterkste kant he? 8)7

Welk stuk begrijp je niet van ¤ 756,39 per persoon?

En als je het wel begrijpt, reken me dan even voor hoe iemand daarop achteruit kan gaan... :{w
pi_118193773
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Rekenen is niet echt je sterkste kant he? 8)7

Welk stuk begrijp je niet van ¤ 756,39 per persoon?

En als je het wel begrijpt, reken me dan even voor hoe iemand daarop achteruit kan gaan... :{w
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:24:56 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118193873
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Minder dan bijstand voor een alleenstaande dus... dat is nog eens sociaal ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118193987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laat het Moussie niet horen, die krijgt gelijk een hartaanval en durft nooit meer de deur open te doen vanwege zoveel onrecht o|O
pi_118194315
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

OW, ghehehe, ik heb gelukkig voorlopig niks met AOW te maken, dus nam even lukraak een aantal gelezen bedragen voor waar aan.

Ik ging uit van 756,- p.p. voor alleenstaanden en 1085,-/2 voor samenwonenden (dus 582,- p.p.)

Gelukkig blijkt dit respectievelijk 1085,- p.p voor alleenstaanden versus 756,- p.p. voor samenwonenden te zijn.

Dat maakt dus verder voor de redenering werkelijk geen reet uit, de verhouding tussen die bedragen scheelt vrijwel niks.

Dus...nogmaals... even afgezien van de netto/bruto bedragen, AOW hoort gewoon persoonsgebonden te zijn. Wat je ermee doet moet je zelf weten.
pi_118194871
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OW, ghehehe, ik heb gelukkig voorlopig niks met AOW te maken, dus nam even lukraak een aantal gelezen bedragen voor waar aan.

Ik ging uit van 756,- p.p. voor alleenstaanden en 1085,-/2 voor samenwonenden (dus 582,- p.p.)

Gelukkig blijkt dit respectievelijk 1085,- p.p voor alleenstaanden versus 756,- p.p. voor samenwonenden te zijn.

Dat maakt dus verder voor de redenering werkelijk geen reet uit, de verhouding tussen die bedragen scheelt vrijwel niks.

Dus...nogmaals... even afgezien van de netto/bruto bedragen, AOW hoort gewoon persoonsgebonden te zijn. Wat je ermee doet moet je zelf weten.
Ik ben blij dat we eindelijk dit calculatieprobleem opgelost hebben :D

We waren het met zijn 3-en al eens dat de bedragen gelijktrekken een goede oplossing zou zijn voor meerdere problemen. Of wat mij betreft die bedragen in elk geval heel wat meer dichter bij elkaar brengen. Ik schrik nogal wat betreft de verschillen.

Zorgt er bij mij trouwens ook voor dat ik meer moeite hebt met stelletjes die vinden dat ze beide recht hebben op een alleenstaanden AOW, puur omdat ze er alles aan doen om volgens de regels net geen huishouden te delen.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:53:31 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118195066
Dan wil je iedereen dus recht geven op die 1085 en heeft een stel dus 2170?

Dat zou het idd wel heel aantrekkelijk maken samen te gaan wonen, dat zou idd wel eens positief kunnen zijn voor de woningmarkt.
Als je partner overlijdt ga je dan alleen wel heel ver achteruit qua levensstandaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118195349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:53 schreef Leandra het volgende:
Dan wil je iedereen dus recht geven op die 1085 en heeft een stel dus 2170?

Dat zou het idd wel heel aantrekkelijk maken samen te gaan wonen, dat zou idd wel eens positief kunnen zijn voor de woningmarkt.
Als je partner overlijdt ga je dan alleen wel heel ver achteruit qua levensstandaard.
Precies! En je wordt meer gestimuleerd om elkaar te helpen. Wil je daarentegen nooit meer de deur opendoen voor wie dan ook........ook prima! ^O^

Er hoeven geen, volgens Moussie, tandenborstelcontroles meer uitgevoerd te worden. En niet onbelangrijk in dit topic, geen huisbezoeken meer bij AOW'ers die een te hoge AOW zouden krijgen. Er zijn dan dus ook geen, Moussie 'ondergoedcontroles' meer.

Wat het uiteindelijke bedrag gaat worden wat iedere AOW'er dan krijgt, dat laat ik in het midden. Per slot van rekening moet het wel op te brengen zijn. Maar als dat genoeg is om redelijk mee rond te komen..............dan is het een win, win, win- situatie _O_
pi_118195461
.....
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:02:40 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118195501
Als ze het alleen doen om die alleenstaanden-AOW te behouden dan reikt het idd naar fraude, maar meestal zal dat niet de reden zijn.

Maar bijvoorbeeld niet weer een samenwoon-relatie willen hebben na 45 jaar huwelijk, niet in het huis willen wonen waar je partner zijn/haar kinderen heeft opgevoed en jij jouw kinderen niet en vice versa.
Niet willen dat een ander (en zijn/haar kinderen) de spullen van de overleden partner gebruikt.

En als je wel gaat samenwonen, en degene wiens huis het is overlijdt, dan sta je op straat omdat zijn kinderen jou niet in het huis van hun moeder willen en heb je je eigen huis ook niet meer.

Het is wel makkelijk om te roepen dat ze maar moeten gaan samenwonen, maar in de praktijk is het niet de generatie die potentieel nog 30 jaar samen heeft, dit zijn de mensen die een dag nadat je gaat samenwonen dood meer kunnen vallen, en ik kan me heel goed voorstellen dat je niet je eigen huis, waar je al 40 jaar woont, gaat opgeven om een dag na het overlijden van je verkering door zijn kinderen uit huis gekieperd te worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:06:40 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118195707
Ik heb een 65+ echtpaar heel verliefd zien trouwen, en ze gingen in zijn huis wonen, hij overleed, zij had vruchtgebruik, en leefde nog 30 jaar...

Geloof me, daar is een partij erfrechtelijk gedonder over geweest, dat wil je niet meemaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118195727
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef Leandra het volgende:
Als ze het alleen doen om die alleenstaanden-AOW te behouden dan reikt het idd naar fraude, maar meestal zal dat niet de reden zijn.

Dat geloof ik ook. Maar vaak genoeg helaas nog wel. En als jij zo'n 50% meer krijgt dan waar je recht op hebt, en dus 50% meer dan wat anderen in een vergelijkbare situatie krijgen......
Ja, dan vind ik het wel gerechtvaardigd dat er moeite wordt gedaan om die fraude op te sporen en ook aan te pakken.
pi_118195767
Leandra................straks worden wij het gewoon nog eens ook :s) :D ^O^
pi_118195955
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef Leandra het volgende:

Maar bijvoorbeeld niet weer een samenwoon-relatie willen hebben na 45 jaar huwelijk, niet in het huis willen wonen waar je partner zijn/haar kinderen heeft opgevoed en jij jouw kinderen niet en vice versa.
Niet willen dat een ander (en zijn/haar kinderen) de spullen van de overleden partner gebruikt.

En als je wel gaat samenwonen, en degene wiens huis het is overlijdt, dan sta je op straat omdat zijn kinderen jou niet in het huis van hun moeder willen en heb je je eigen huis ook niet meer.

Het is wel makkelijk om te roepen dat ze maar moeten gaan samenwonen, maar in de praktijk is het niet de generatie die potentieel nog 30 jaar samen heeft, dit zijn de mensen die een dag nadat je gaat samenwonen dood meer kunnen vallen, en ik kan me heel goed voorstellen dat je niet je eigen huis, waar je al 40 jaar woont, gaat opgeven om een dag na het overlijden van je verkering door zijn kinderen uit huis gekieperd te worden.
Ja, hier moeten vooraf goede afspraken over gemaakt worden om problemen te voorkomen.
Maar in het ergste geval eindig je met een alleenstaanden AOW en als die genoeg is om voor jezelf te kunnen zorgen dan is dat vast iets waar je niet bang voor hoeft te zijn.

Ook als je die bedragen naar elkaar toe gaat halen dan moeten zulke tegenslagen op te vangen zijn.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:12:46 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118195976
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook. Maar vaak genoeg helaas nog wel. En als jij zo'n 50% meer krijgt dan waar je recht op hebt, en dus 50% meer dan wat anderen in een vergelijkbare situatie krijgen......
Ja, dan vind ik het wel gerechtvaardigd dat er moeite wordt gedaan om die fraude op te sporen en ook aan te pakken.
Hoevaak is volgens jou de intentie primair de alleenstaanden-AOW te behouden, want van die 300 verschil kan ik geen extra huishouden bekostigen, dan moeten er behoorlijk zwaarwegende redenen zijn om die extra kosten te blijven maken.

Overigens; hoeveel stellen onder de 30 gaan maar niet samenwonen omdat een van 2 dat niet wil?
En dan mag je boven de 65 ineens geen bindingsangst meer hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')