Gelukkig.....het onderwijs in Nederland heeft al niet altijd een goede naamquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Al 25 jaar niet meer...![]()
(Alhoewel ik op Fok! toch elke dag weer standpunten tegenkom waarvan ik denk: 'Hoe bestaat het anno 2012...')
Inmiddels niet meer nee.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gelukkig.....het onderwijs in Nederland heeft al niet altijd een goede naam
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:02 schreef simmu het volgende:
[..]
WAO staat voor Wet op de Arbeidsongeschiktheids Verzekering. kortom; het is een verzekering. waar iedereen in nederland die werkt en loon ontvangt premie voor betaalt.
als iemands huis afbrand, dan zeg je toch ook niet "oh, je hebt een brandverzekering waar je al 20 jaar voor betaalt? nou. ja. sorrie. je hebt zat geld, dus dan betalen we nu niet uit"
¤ 756,39 per persoon = ¤ 756,39 per persoon.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
¤ 1.085,63 >¤ 756,39 en ¤ 1.085,63=¤ 1.085,63
Dat was me al duidelijk ja. Lol....nevermind.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
¤ 756,39 per persoon = ¤ 756,39 per persoon.
Wat jij wilt aantonen met ¤ 1.085,63 >¤ 756,39 (oftewel samenwonenden > alleenstaande) is me even een raadsel.
Hint: ¤ 1.085,63 < (¤ 756,39 * 2)
Mooi.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat was me al duidelijk ja. Lol....nevermind.
Nee, het voorstel is ¤ 756,39 * 2 BLIJFT ¤ 756,39 * 2quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het voorstel is dan ook ¤ 756,39 * 2 wordt ¤ 1.085,63* 2
Als Moussie hoort dat jij haar een kwart van haar toekomstige AOW wil afpakkenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, het voorstel is ¤ 756,39 * 2 BLIJFT ¤ 756,39 * 2
(en moeilijker wordt het niet, echt niet...)
Voor alle duidelijkheid (schijnt nodig te zijn...) gewoon iedereen met AOW ¤ 756,39 per persoon. Alleenstaand, samenwonend, trio-wonend, community-wonend. Who care's??? Sim-pel.
Rekenen is niet echt je sterkste kant he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als Moussie hoort dat jij haar een kwart van haar toekomstige AOW wil afpakken![]()
![]()
![]()
...
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Rekenen is niet echt je sterkste kant he?![]()
Welk stuk begrijp je niet van ¤ 756,39 per persoon?
En als je het wel begrijpt, reken me dan even voor hoe iemand daarop achteruit kan gaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Minder dan bijstand voor een alleenstaande dus... dat is nog eens sociaalquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, het voorstel is ¤ 756,39 * 2 BLIJFT ¤ 756,39 * 2
(en moeilijker wordt het niet, echt niet...)
Voor alle duidelijkheid (schijnt nodig te zijn...) gewoon iedereen met AOW ¤ 756,39 per persoon. Alleenstaand, samenwonend, trio-wonend, community-wonend. Who care's??? Sim-pel.
Laat het Moussie niet horen, die krijgt gelijk een hartaanval en durft nooit meer de deur open te doen vanwege zoveel onrechtquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Minder dan bijstand voor een alleenstaande dus... dat is nog eens sociaal
OW, ghehehe, ik heb gelukkig voorlopig niks met AOW te maken, dus nam even lukraak een aantal gelezen bedragen voor waar aan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Minder dan bijstand voor een alleenstaande dus... dat is nog eens sociaal
Ik ben blij dat we eindelijk dit calculatieprobleem opgelost hebbenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, ghehehe, ik heb gelukkig voorlopig niks met AOW te maken, dus nam even lukraak een aantal gelezen bedragen voor waar aan.
Ik ging uit van 756,- p.p. voor alleenstaanden en 1085,-/2 voor samenwonenden (dus 582,- p.p.)
Gelukkig blijkt dit respectievelijk 1085,- p.p voor alleenstaanden versus 756,- p.p. voor samenwonenden te zijn.
Dat maakt dus verder voor de redenering werkelijk geen reet uit, de verhouding tussen die bedragen scheelt vrijwel niks.
Dus...nogmaals... even afgezien van de netto/bruto bedragen, AOW hoort gewoon persoonsgebonden te zijn. Wat je ermee doet moet je zelf weten.
Precies! En je wordt meer gestimuleerd om elkaar te helpen. Wil je daarentegen nooit meer de deur opendoen voor wie dan ook........ook prima!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:53 schreef Leandra het volgende:
Dan wil je iedereen dus recht geven op die 1085 en heeft een stel dus 2170?
Dat zou het idd wel heel aantrekkelijk maken samen te gaan wonen, dat zou idd wel eens positief kunnen zijn voor de woningmarkt.
Als je partner overlijdt ga je dan alleen wel heel ver achteruit qua levensstandaard.
Dat geloof ik ook. Maar vaak genoeg helaas nog wel. En als jij zo'n 50% meer krijgt dan waar je recht op hebt, en dus 50% meer dan wat anderen in een vergelijkbare situatie krijgen......quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef Leandra het volgende:
Als ze het alleen doen om die alleenstaanden-AOW te behouden dan reikt het idd naar fraude, maar meestal zal dat niet de reden zijn.
Ja, hier moeten vooraf goede afspraken over gemaakt worden om problemen te voorkomen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:02 schreef Leandra het volgende:
Maar bijvoorbeeld niet weer een samenwoon-relatie willen hebben na 45 jaar huwelijk, niet in het huis willen wonen waar je partner zijn/haar kinderen heeft opgevoed en jij jouw kinderen niet en vice versa.
Niet willen dat een ander (en zijn/haar kinderen) de spullen van de overleden partner gebruikt.
En als je wel gaat samenwonen, en degene wiens huis het is overlijdt, dan sta je op straat omdat zijn kinderen jou niet in het huis van hun moeder willen en heb je je eigen huis ook niet meer.
Het is wel makkelijk om te roepen dat ze maar moeten gaan samenwonen, maar in de praktijk is het niet de generatie die potentieel nog 30 jaar samen heeft, dit zijn de mensen die een dag nadat je gaat samenwonen dood meer kunnen vallen, en ik kan me heel goed voorstellen dat je niet je eigen huis, waar je al 40 jaar woont, gaat opgeven om een dag na het overlijden van je verkering door zijn kinderen uit huis gekieperd te worden.
Hoevaak is volgens jou de intentie primair de alleenstaanden-AOW te behouden, want van die 300 verschil kan ik geen extra huishouden bekostigen, dan moeten er behoorlijk zwaarwegende redenen zijn om die extra kosten te blijven maken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook. Maar vaak genoeg helaas nog wel. En als jij zo'n 50% meer krijgt dan waar je recht op hebt, en dus 50% meer dan wat anderen in een vergelijkbare situatie krijgen......
Ja, dan vind ik het wel gerechtvaardigd dat er moeite wordt gedaan om die fraude op te sporen en ook aan te pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |