Ja. Gewoon 1085,- pp.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:53 schreef Leandra het volgende:
Dan wil je iedereen dus recht geven op die 1085 en heeft een stel dus 2170?
Niet alleen voor de woningmarkt. Scheelt ook een hoop thuiszorg enzo.(2 kunnen meer dan 1). En huurtoeslag. En kwijtgescholden gemeentelijke belastingen.quote:Dat zou het idd wel heel aantrekkelijk maken samen te gaan wonen, dat zou idd wel eens positief kunnen zijn voor de woningmarkt.
Mwoah, of je nu als alleenstaande van 1085,- op 1085,- blijft zitten, of er een paar jaar een logee bij hebt die ook 1085,- binnenbrengt. Dat weet je vooraf. Lijkt me niet dat een 'stelletje' alsnog besluit groter te gaan wonen, of een huis te gaan kopen. Die kiezen vanuit hun 2 woningen de meest gunstige uit, ook gezien de eventueel minder prettige toekomst.quote:Als je partner overlijdt ga je dan alleen wel heel ver achteruit qua levensstandaard.
Ze hebben nu alleenstaanden-AOW die genoeg is om voor jezelf te kunnen zorgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, hier moeten vooraf goede afspraken over gemaakt worden om problemen te voorkomen.
Maar in het ergste geval eindig je met een alleenstaanden AOW en als die genoeg is om voor jezelf te kunnen zorgen dan is dat vast iets waar je niet bang voor hoeft te zijn.
Ook als je die bedragen naar elkaar toe gaat halen dan moeten zulke tegenslagen op te vangen zijn.
Ja, en die wouden jullie in het nieuwe plan hetzelfde houden, alleenstaand of niet. Je kan dan dus altijd voor jezelf zorgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze hebben nu alleenstaanden-AOW die genoeg is om voor jezelf te kunnen zorgen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:19 schreef Leandra het volgende:
Maar we zijn het er over eens?
De controle op fraude wordt overbodig als we geen onderscheid meer maken tussen alleenstaand en samenwonend, en daartoe moeten de AOW-uitkeringen van samenwonenden omhoog?!
Mooi, opgelost, volgende wereldprobleem graag.
Ik denk dat het gewoon netto geld oplevert. Al worden er maar spontaan woongroepen opgericht waar bv 5 mensen samenwonen Met 5425,- per maand kun je best een optrekje vinden voor 5 mensen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
![]()
![]()
Mijn enige mits is dus zoals gezegd dat de AOW ook in de toekomst op te brengen moet zijn. Als het te duur wordt dan moeten beiden uitkeringen iets omlaag, zolang je maar altijd voor jezelf kan blijven zorgen.
Je weet dat AOW voor een alleenstaande nu al amper boven bijstandsniveau zit?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
![]()
Mijn enige mits is dus zoals gezegd dat de AOW ook in de toekomst op te brengen moet zijn. Als het te duur wordt dan moeten beiden uitkeringen iets omlaag, zolang je maar altijd voor jezelf kan blijven zorgen.
Komt in principe op hetzelfde neer, maar AOW-uitkering voor samenwonenden moeten worden afgeschaft. Iedereen krijgt zijn eigen uitkering. Als je ermee naar Thailand wilt, ook goed. Wil je in NL blijven, ook goed. Wil je met een familielid of nieuwe relatie samenwonen, boete! ook goed.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:19 schreef Leandra het volgende:
Maar we zijn het er over eens?
De controle op fraude wordt overbodig als we geen onderscheid meer maken tussen alleenstaand en samenwonend, en daartoe moeten de AOW-uitkeringen van samenwonenden omhoog?!
Zoals gezegd denken bijvlagenzinvol en ik dus dat het niet of nauwelijks extra geld zal gaan kosten vanwege een hoop extra voordelen. Mocht het wel wat extra blijken te kosten dan is dat dat meer dan waard, want je krijgt het er vele malen extra voor terug.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet dat AOW voor een alleenstaande nu al amper boven bijstandsniveau zit?
En dat dit de groep is die vrijwel altijd hun eigen risico van de zorgverzekering moet aanspreken, brillen en hoortoestellen nodig hebben die niet volledig vergoed worden?
Het is niet alsof ze die paar stuivers meer dan bijstand lekker kunnen oppotten om 4 keer per jaar op vakantie te gaan, degenen die alleen AOW hebben iig niet.
Lol, jij hebt duidelijk de nieuwe belastingplannen nog niet gelezen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:32 schreef Leandra het volgende:
Wat je wel zou kunnen doen, is die toeslag voor alleen wonen inkomensafhankelijk maken, en dat Beatrix dat stukje dus niet ontvangt, en Truus zonder pensioen of vermogen wel.
Maar, ik vermoed dat je daar meer commentaar op krijgt dan op het in de hoogte gelijktrekken van alle AOW-uitkeringen.
Als je AOW hebt + pensioen (en je partner ook nog eens) dan betaal je toch sowieso al meer? Je huurtoeslag is lager/vervalt, je zorgtoeslag ook, je gemeentelijke belastingen worden niet meer kwijtgescholden, enz. enz.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:32 schreef Leandra het volgende:
Wat je wel zou kunnen doen, is die toeslag voor alleen wonen inkomensafhankelijk maken, en dat Beatrix dat stukje dus niet ontvangt, en Truus zonder pensioen of vermogen wel.
Maar, ik vermoed dat je daar meer commentaar op krijgt dan op het in de hoogte gelijktrekken van alle AOW-uitkeringen.
Ik heb nieuws voor je Leandra....dat is bijna exact wat ze gaan doen. Als je naast je AOW aanvullend pensioen hebt dan ga je daar meer voor betalen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:32 schreef Leandra het volgende:
Het is nog geen politiek besluit, maar slechts een aanbeveling van een commisie onder leiding van een bankier.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb in tijden niet zo'n verstandig politiek besluit gezien.![]()
Ik heb in geen jaren zoveel vertrouwen gehad in een Nederlandse coalitie en volgens mij nog nooit zoveel vertrouwen gehad in de PvdA.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het is nog geen politiek besluit, maar slechts een aanbeveling van een commisie onder leiding van een bankier.
Het echte rapport komt pas in het voorjaar van 2013, en tegen die tijd hebben de VVD en de PVDA neem ik aan allang over een aantal zaken akkoorden gesloten.
Ik weet niet wat ik van deze omelet moet of zelfs maar kan verwachten, ik wacht het wel af. (maakt me verder ook niet echt uit, ik red me wel)quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik heb in geen jaren zoveel vertrouwen gehad in een Nederlandse coalitie en volgens mij nog nooit zoveel vertrouwen gehad in de PvdA.
Ga ik morgen wel op verder....leuk punt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik weet niet van deze omelet moet of zelfs maar kan verwachten, ik wacht het wel af. (maakt me verder ook niet echt uit, ik red me wel)
Moet je voor de gein eens de 200+ topics over de huizenmarktreeks lezen... Dan heb je pas reden om te denken: dit komt nooit meer goed.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar als afsluiter ga ik nog even juichen over zoveel plotselinge eensgezindheid. Niet verwacht dat dat in dit topic nog zou gaan gebeuren
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mensen in de thuiszorg de bijstand in schoppen en dan hetzelfde werk laten doen voor een uitkering, heee, dat is een besparingquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook een oplossing:
20 uur werken voor bijstandsuitkering
Ik wil trouwens best wat extra netto betalen om sommige uitkeringstrekkers 20 uur per week te laten werken. Krijg ik nog meer waar voor mijn geld ook.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen in de thuiszorg de bijstand in schoppen en dan hetzelfde werk laten doen voor een uitkering, heee, dat is een besparing
Mensen moeten uit de uitkering, niet bezig gehouden in de uitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wil trouwens best wat extra netto betalen om sommige uitkeringstrekkers 20 uur per week te laten werken. Krijg ik nog meer waar voor mijn geld ook.
Een stok van 20 uur per week verplicht werken zal voor een grote groep een goede motivatie zijn om verder te kijken dan hun uitkering.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen moeten uit de uitkering, niet bezig gehouden in de uitkering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |