quote:Op maandag 15 oktober 2012 07:42 schreef Re het volgende:
lijkt me moeilijk om met een internationaal arrestatiebevel af te reizen naar Oslo
quote:Arrestatiebevelen tegen de andere onderhandelaars werden ingetrokken zodat zij naar Oslo konden afreizen.
cynisme niet herkennenquote:
Het is volg de skodarijder, niet volg de Fiat-panda-piloot.quote:Op maandag 15 oktober 2012 08:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een tijd geleden werd ze behoorlijk verguisd op dit forum.
Nu is ze opeens een heldin?
Uribe is al weg, dat is de reden dat deze onderhandelingen beginnen. Zijn opvolger Juan Manuel Santos vindt dit kennelijk een goed idee.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Tanja is een heldin!![]()
Een vrouw met idealen.![]()
Wel wat anders dan de meeste Nederlandse vrouwen die alleen denken aan shoppen en de godganse dag op de bank hangen met RTL4.![]()
Tanja, yo te queiro!![]()
![]()
Hopelijk rot die handlanger van de V.S. Uribe op uit Colombia en krijgt Colombia eindelijk ook een democratische regering, net als Ecuador, Venezuela, Bolivia, Peru, Nicaragua, Argentinie enzovoorts.Misschien kan Tanja dat bewerkstelligen. De FARC heft zichzelf op, maar daarvoor in de plaats wordt de dictator Uribe vervangen door een democratische president.
Leer eens fatsoenlijke zinnen te construeren.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:40 schreef cool15 het volgende:
tanja is een links communist die vrijwillig een van de ergere criminele organisaties in de wereld steun. oppakken haar, tevens werkt ze voor een terroristische organisatie dat gezien kan worden als een vijandig leger, haar nationaliteit moet worden afgenomen.
In dat licht zou de Nederlandse nationaliteit ook van Diederik Samson en Mark Rutte, als twee eurofielen die Nederland uitleveren aan een vreemde mogenheid, de E.U., moeten worden afgenomen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:40 schreef cool15 het volgende:
tanja is een links communist die vrijwillig een van de ergere criminele organisaties in de wereld steun. oppakken haar, tevens werkt ze voor een terroristische organisatie dat gezien kan worden als een vijandig leger, haar nationaliteit moet worden afgenomen.
Als het een man met een baard in de grotten van Tora Bora was dan gingen ze er ook niet achteraan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:04 schreef Confetti het volgende:
Waarom zit de Nederlandse regering niet achter deze internationale terroriste aan?
Als het een man met een baard was...
quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Het FARC strijdt niet voor vrijheid. Het FARC streed ervoor een dictatuur te vestigen zoals in Noord Korea of Cuba, wat al erg genoeg was. Maar inmiddels is het gewoon een criminele organisatie die vooral voor haar eigen belang opkomt.
Lijkt me erg kansrijk, gezien de nieuwe criteria.quote:
Zijn er criteria? Je zou het niet zeggen. Enorme devaluatie van een nobelprijs.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me erg kansrijk, gezien de nieuwe criteria.
Vind ik ook, maar met het volledig loslaten van de criteria die de erflater zelf had gesteld voor het gebruik van zijn vermogen zou het FARC best een kandidaat kunnen zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:40 schreef ssebass het volgende:
[..]
Zijn er criteria? Je zou het niet zeggen. Enorme devaluatie van een nobelprijs.
Collateral damage heet dat he.quote:Mooi ook hoe ze haar idealen nastreeft. Blijkbaar zijn haar idealen onschuldige kinderen in een bus opblazen. Nou dan heb je het gemaakt in het leven... Triest wijf.
Nee. Als je een bom bij een militaire post legt en er lopen dan toevallig kinderen langs, dat heet collateral damage.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar met het volledig loslaten van de criteria die de erflater zelf had gesteld voor het gebruik van zijn vermogen zou het FARC best een kandidaat kunnen zijn.
[..]
Collateral damage heet dat he.
Dat is onmogelijkquote:Op maandag 15 oktober 2012 08:47 schreef MichaelScott het volgende:
Onze heldin? Haar Nederlandse nationaliteit is ze toch zeker wel kwijt?
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)nsgevaarlijk___.htmlquote:'Tanja een van de gevaarlijkste vrouwen' DEN HAAG - Ze wordt gezien als een van de gevaarlijkste vrouwen ter wereld, en groette en passant in een radio-interview het Nederlandse volk. Het Nederlandse FARC-lid Tanja Nijmeijer heeft volgens professor Beatrice de Graaf, hoogleraar conflict en veiligheid in historisch perspectief aan de Rijksuniversiteit Leiden, bloed aan haar handen.
Mail Print Reageer Tanja Nijmeijer Foto: anp Professor Beatrice de Graaf, hoogleraar conflict en veiligheid in historisch perspectief aan de Rijksuniversiteit Leiden.
Daarover schrijft De Graaf in haar boek Gevaarlijke Vrouwen, waar ze momenteel de laatste hand aan legt.
De professor vindt dat Nederland een veel te romantisch beeld van haar als verzetsstrijder heeft, mede door haar uiterlijk en de fraaie beelden uit de Colombiaanse jungle. "Er wordt vergoelijkend over haar gesproken vanwege haar uiterlijk, als was zij een avonturierster. In de beeldvorming is zij een mooie vrouw vol idealen, maar als ze negentig kilo had gewogen en er lelijk had uitgezien, dan was het verhaal anders geweest."
"Nijmeijer heeft in haar dagboeken zelf toegegeven dat ze betrokken was bij een aanslag waarbij een kind om het leven kwam", zegt de professor tegenover NU.nl.
Nijmeijer eist in haar boek een plekje op in de top 10 van gevaarlijkste vrouwen ter wereld. Andere vrouwen uit bekende terreurbewegingen komen uit de PLO, de IRA, de RAF en de Haagse Hofstadgroep.
quote:"Nijmeijer heeft in haar dagboeken zelf toegegeven dat ze betrokken was bij een aanslag waarbij een kind om het leven kwam", zegt de professor tegenover NU.nl.
Bij Poncke Princen bijvoorbeeld toch wel?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is onmogelijkMeneertje Wilders wilde dat wel, maar zoals zoveel van zijn ideeen onmogelijk uit te voeren.
Enige kutnijd gaat er wel van dit berichtje van mevrouw de Graaf uit.quote:"In de beeldvorming is zij een mooie vrouw vol idealen, maar als ze negentig kilo had gewogen en er lelijk had uitgezien, dan was het verhaal anders geweest."
Lees je eens in over de FARC. Het heeft niets met idealen te maken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:23 schreef Stranger het volgende:
[..]
Enige kutnijd gaat er wel van dit berichtje van mevrouw de Graaf uit.
Anyways, ik ben altijd wel een beetje fan geweest van Tanja, zij doet wat veel mensen zouden willen, haar hele leven radicaal omgooien om voor haar idealen te strijden.
Wie wil er nou niet onschuldige burgers ontvoeren en koudmaken voor drugshandel-praktijken?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:23 schreef Stranger het volgende:
[..]
Anyways, ik ben altijd wel een beetje fan geweest van Tanja, zij doet wat veel mensen zouden willen, haar hele leven radicaal omgooien om voor haar idealen te strijden.
Ze is idd zelf ook niet zo lekker, heb een tijdje college van haar gehad.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:23 schreef Stranger het volgende:
[..]
Hey ik zeg nergens dat het mijn idealen zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wie wil er nou niet onschuldige burgers ontvoeren en koudmaken voor drugshandel-praktijken?
De Nederlanders die toendertijd vochten in de Spaanse Burgeroorlog zijn gewoon hun Nederlands nationaliteit kwijtgeraakt als ik me het goed herinner. Er valt een zaak voor te maken dat dit een zelfde soort geval is.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:04 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dat is onmogelijkMeneertje Wilders wilde dat wel, maar zoals zoveel van zijn ideeen onmogelijk uit te voeren.
Dus je bewondert mensen als de Taliban ook omdat die voor hun idealen vechten?quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:42 schreef Stranger het volgende:
[..]
Hey ik zeg nergens dat het mijn idealen zijn.
Ze vecht niet voor idealen. Laat dat duidelijk zijn. Ze vecht omdat ze een machtscomplex heeft aangevuld met een flinke dosis meedogenloosheid en gewelddadigheid.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tanja is een held, omdat ze vecht voor haar idealen, ze doet wat haar hart zich ingeeft ,ze zet Nederland op een positieve manier op de kaart, ze is een soort GI Jane en ze is nog verdomd goed ook. Ze heeft zich opgewerkt tot de top van deze organisatie en is steeds wereldnieuws. Ze is een zeer goed onderhandelaar en wet als geen ander voor goede PR te zorgen. Het is niet voor niets dat de colombiaanse overheid bang is voor haar verschijning aan de onderhandelingstafel. Met Tanja valt niet te spotten!
Verbeterd. Ze is ziek in haar hoofd. de FARC heeft NIETS met idealen te maken.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:51 schreef Bramito het volgende:
Hoeveel heeft Tanja er voor haar egoistisch narcisme idealen omgelegd?
En niet doorhebben dat die massaslachtingen helemaal niet uit wat voor standpunt dan ook komen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:52 schreef HeatWave het volgende:
Altijd leuk, die mensen die haar verheerlijken, net als die Che-figuren.
Massamoord is prima, als het maar vanuit links standpunt komt.
Ook dat nog eens, puur voor de miljardenwinsten uit de cokehandel.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
En niet doorhebben dat die massaslachtingen helemaal niet uit wat voor standpunt dan ook komen.
Hmm jammer dit:quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:47 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
De Nederlanders die toendertijd vochten in de Spaanse Burgeroorlog zijn gewoon hun Nederlands nationaliteit kwijtgeraakt als ik me het goed herinner. Er valt een zaak voor te maken dat dit een zelfde soort geval is.
In principe is het FARC gewoon een terroristisch drugscartel dat uitgeroeid moet worden. Waarom sommige mensen hier op fok haar aanbidden is mij een raadsel.
Wat is datquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:01 schreef Re het volgende:
mensen die niet zien dat het een BHFH topic is
TS ok, de rest........quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:01 schreef Re het volgende:
mensen die niet zien dat het een BHFH topic is
Heb je ook rechtse communisten dan?quote:
Die deserteerde uit het leger en liep over naar de vijand. Nederland is niet in oorlog met Colombia of de FARC.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:12 schreef MightyMightyM het volgende:
[..]
Bij Poncke Princen bijvoorbeeld toch wel?
Wel met de drugsbaronnen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heb je ook rechtse communisten dan?
[..]
Die deserteerde uit het leger en liep over naar de vijand. Nederland is niet in oorlog met Colombia of de FARC.
En met de terroristen. We doen toch officieel zowel mee aan de War on Drugs als aan de War on Terrorism?quote:
gewoon laten komen, oppakken, klaarquote:Op maandag 15 oktober 2012 17:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
En met de terroristen. We doen toch officieel zowel mee aan de War on Drugs als aan de War on Terrorism?
FARC valt onder beiden. Meer dan genoeg reden. Verklaar haar maar persona non grata.
Je mist nog een stapjequote:Op maandag 15 oktober 2012 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
gewoon laten komen, oppakken, uitleveren aan de VS, klaar.
Ook bestquote:
TS is de al een tijdje de realiteit kwijt.quote:
Nijmijer is juist een enorm sterke troef van de Farc. ze weet zich verzekerd van een enorme internationale persaandacht, weet de FARC altijd op een positieve romatiserende wijze in het nieuws te brengen. Ze is een enorm scherpe onderhandelaar, slim, gewiekst en spreekt haar talen. Het erbij halen van Tanja zegt juist dat het menens is met de onderhandelingen en dat de FARC niet met niets naar huis wil gaan. Hoewel er moreel best wel wat op haar valt aan te merken is ze voor de avonturiers en idealisten toch een groot voorbeeld van iemand die op haar wijze een stempel weet te drukken op de wereldgeschiedenis. Ik ken weinig Nederlanders die een meer besproken, omstreden en bijzonder leven hebben als zij.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:54 schreef sp3c het volgende:
belangrijkste hier is dat de FARC komt onderhandelen over een vredesakkoord
dat ze Nijmijer op het vliegtuig zetten doet er eigenlijk niet zo heel veel toe, je zou er op zijn hoogst uit kunnen halen dat ze die onderhandelingen niet zo heel erg serieus nemen
wie komen er nog meer naar Oslo??
Ze strijdt niet voor vrijheid, ze strijdt voor het onderdrukken van de Colombiaanse bevolking door een crimineel cartel dat vooral uitblinkt in Cocainehandel, ontvoering en massaslachtingen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:00 schreef Pomegranate123 het volgende:
Ik snap niet dat mensen heldin roepen,op deze manier vrijheid strijden
Ik heb liever dat mensen rustig GTST kijken dan dat ze onschuldige kinderen vermoorden. Maar goed, als jij het vermoorden van kinderen als bewonderenswaardig vindt...quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nijmijer is juist een enorm sterke troef van de Farc. ze weet zich verzekerd van een enorme internationale persaandacht, weet de FARC altijd op een positieve romatiserende wijze in het nieuws te brengen. Ze is een enorm scherpe onderhandelaar, slim, gewiekst en spreekt haar talen. Het erbij halen van Tanja zegt juist dat het menens is met de onderhandelingen en dat de FARC niet met niets naar huis wil gaan. Hoewel er moreel best wel wat op haar valt aan te merken is ze voor de avonturiers en idealisten toch een groot voorbeeld van iemand die op haar wijze een stempel weet te drukken op de wereldgeschiedenis. Ik ken weinig Nederlanders die een meer besproken, omstreden en bijzonder leven hebben als zij.
Nogmaals natuurlijk is niet alles goed te keuren wat ze heeft gedaan, maar ze gaat wel ergens voor en is niet een doorsnee persoon die om 2000 naar GTST kijkt en na een rimpelloos leven geruisloos in een kist verdwijnt, nee zij leeft echt en daar kun je alleen maar bewondering voor hebben! Ik hoop dan ook dat ze een glasrijke en grootse rol kan spelen tijdens de komende vredesonderhandelingen!
quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:07 schreef lyolyrc het volgende:
Kunnen ze bij het NOS-journaal eens even ophouden met het ophemelen van deze terroriste?!
blablablabla lekker belangrijk allemaalquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nijmijer is juist een enorm sterke troef van de Farc. ze weet zich verzekerd van een enorme internationale persaandacht, weet de FARC altijd op een positieve romatiserende wijze in het nieuws te brengen. Ze is een enorm scherpe onderhandelaar, slim, gewiekst en spreekt haar talen. Het erbij halen van Tanja zegt juist dat het menens is met de onderhandelingen en dat de FARC niet met niets naar huis wil gaan. Hoewel er moreel best wel wat op haar valt aan te merken is ze voor de avonturiers en idealisten toch een groot voorbeeld van iemand die op haar wijze een stempel weet te drukken op de wereldgeschiedenis. Ik ken weinig Nederlanders die een meer besproken, omstreden en bijzonder leven hebben als zij.
Nogmaals natuurlijk is niet alles goed te keuren wat ze heeft gedaan, maar ze gaat wel ergens voor en is niet een doorsnee persoon die om 2000 naar GTST kijkt en na een rimpelloos leven geruisloos in een kist verdwijnt, nee zij leeft echt en daar kun je alleen maar bewondering voor hebben! Ik hoop dan ook dat ze een glasrijke en grootse rol kan spelen tijdens de komende vredesonderhandelingen!
Want de FARC hebben wel mensen die gestudeerd hebben voor onderhandelaar? Hun hele top is weggevaagd, het zou me niet verbazen als Tanja een van de meer competente terroristen is die nog leeft.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
blablablabla lekker belangrijk allemaal
ze is geen onderhandelaar, die skillset groeit niet in de jungle
@ best is ze een mooi gezichtje en een tolk en beiden hebben ze zat in Oslo
ik geloof iig voor geen seconde dat ze als relatieve buitenstaander daadwerkelijk boter bij de wijn zou kunnen doen
als dat de enige bekende naam is die ze naar voren/Oslo schuiven dan heb ik er een hard hoofd in
ze hebben iig schuren vol geldquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:11 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want de FARC hebben wel mensen die gestudeerd hebben voor onderhandelaar? Hun hele top is weggevaagd, het zou me niet verbazen als Tanja een van de meer competente terroristen is die nog leeft.
wat mij betreft zou ze zoals door meerdere mensen aangegeven wel eens een kandidaat kunnen zijn voor de nobelprijs van de vrede, zeker als ze een cruciale rol kan spelen in deze onderhandelingen. Ik vind het jammer dat veel mensen alleen maar de negatieve zaken willen zien van Tanja, terwijl juist zij iemand is die haar nek durft uit te steken voor haar idealen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hier het interview met Tanja, zoals uitgezonden op de Colombiaanse radio.
http://www.resistencia-co(...)llera-de-las-farc-ep
Lees nou eens iets over de FARC, of ga ergens anders trollen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
wat mij betreft zou ze zoals door meerdere mensen aangegeven wel eens een kandidaat kunnen zijn voor de nobelprijs van de vrede, zeker als ze een cruciale rol kan spelen in deze onderhandelingen. Ik vind het jammer dat veel mensen alleen maar de negatieve zaken willen zien van Tanja, terwijl juist zij iemand is die haar nek durft uit te steken voor haar idealen.
Waar is het bij jou eigenlijk misgegaan?quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
wat mij betreft zou ze zoals door meerdere mensen aangegeven wel eens een kandidaat kunnen zijn voor de nobelprijs van de vrede, zeker als ze een cruciale rol kan spelen in deze onderhandelingen. Ik vind het jammer dat veel mensen alleen maar de negatieve zaken willen zien van Tanja, terwijl juist zij iemand is die haar nek durft uit te steken voor haar idealen.
wat mij betreft ben jij de trol in dit topic na deze quote, maargoed, laten we het topic op de inhoud spelen en ophouden met aanvallen op de persoonquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lees nou eens iets over de FARC, of ga ergens anders trollen.
Welke idealen? Ze hebben ongeveer evenveel idealen als Marc Dutroux, of nog minder.
Ik hoop echt zo dat dit sarcastisch isquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dat Santos dat heeft ingezet, vind ik dan ook een slecht plan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:54 schreef sp3c het volgende:
belangrijkste hier is dat de FARC komt onderhandelen over een vredesakkoord
Neuh, getrollquote:Op maandag 15 oktober 2012 18:18 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik hoop echt zo dat dit sarcastisch is
Misschien heeft hij wel een klap van de molen gehad afgelopen weekend.quote:
BFHF heeft al langer last van deze 'aandoening'.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel een klap van de molen gehad afgelopen weekend.
Vertel nog eens iets moois over "het democratisch gehalte" binnen die zo nuttige FARC.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Lijkt me erg kansrijk, gezien de nieuwe criteria.
Nou, eens in de week mag je stemmen over welke bus gevuld met burgers er dit keer opgeblazen moet worden door middel van explosieven die aangekocht zijn door middel van drugshandel met drugs die verkregen is door het afpersen van kleine boeren.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vertel nog eens iets moois over "het democratisch gehalte" binnen die zo nuttige FARC.
You must be kidding me....quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Inderdaad.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Tanja mag ook alle fluiten stemmen
een andere discussie, maar het feit dat Nederland uberhaupt eigen onderdanen uitlevert aan andere landen is pas echt verwerpelijk. De meeste landen doen dit ook niet!. En dan helemaal aan de VS, waar helemaal al geen eerlijk rechtssysteem bestaat. Eigen onderdanen mag je NOOIT en te nimmer uit te leveren, maar moet je beschermen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:47 schreef Harlon het volgende:
Ze kan sowieso niet meer bij haar familie in Nederland wonen (als ze ooit weggaat bij de FARC) want dan wordt ze, volledig terecht, direct opgepakt en naar de VS gestuurd om daar berecht te worden vanwege haar lidmaatschap aan een terroristische en narcotische beweging.
De FARC zijn alleen nog actief in echte rurale gebieden, ver van de ontwikkelde steden. De kans dat je met de FARC in aanraking komt bij een normaal bezoek aan Colombia is nihil.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Nou, eens in de week mag je stemmen over welke bus gevuld met burgers er dit keer opgeblazen moet worden door middel van explosieven die aangekocht zijn door middel van drugshandel met drugs die verkregen is door het afpersen van kleine boeren.
En je mag ook regelmatig stemmen over de leiding van FARC, en als je dan verkeerd stemt dan wordt je tegen de muur gezet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Daar ben ik het mee eens, mits er dan gepaste straffen komen. En die zijn er niet. In Nederland worden notoire vrouwen(mis)handelaren letterlijk met een doktersbriefje de straat op gestuurd.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
een andere discussie, maar het feit dat Nederland uberhaupt eigen onderdanen uitlevert aan andere landen is pas echt verwerpelijk. De meeste landen doen dit ook niet!. En dan helemaal aan de VS, waar helemaal al geen eerlijk rechtssysteem bestaat. Eigen onderdanen mag je NOOIT en te nimmer uit te leveren, maar moet je beschermen.
Ze heeft haar staatsburgerschap in principe verloren toen ze met het FARC ging vechten, net als de Nederlanders die in de spaanse burgeroolog of voor de duitsers vochten.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
een andere discussie, maar het feit dat Nederland uberhaupt eigen onderdanen uitlevert aan andere landen is pas echt verwerpelijk. De meeste landen doen dit ook niet!. En dan helemaal aan de VS, waar helemaal al geen eerlijk rechtssysteem bestaat. Eigen onderdanen mag je NOOIT en te nimmer uit te leveren, maar moet je beschermen.
Waarom? In Nederland is geen enkele grond voor vervolging, zij heeft hier immers niets gedaan. Je eigen land moet een safe haven zijn, ongeacht wat je in het buitenland hebt gedaan en dat geldt in principe voor iedereen, dus ook voor Tanja.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, mits er dan gepaste straffen komen. En die zijn er niet. In Nederland worden notoire vrouwen(mis)handelaren letterlijk met een doktersbriefje de straat op gestuurd.
Ik ben er niet gerust op dat "oh zo arme Tanja, ze kon er niets aan doen, was zo gehersenspoeld, hop, gratie en een verblijfje in een psychiatrische kliniek in Hengelo" de juiste straf krijgt voor haar misdaden.
Als de FARC nou gewoon net als andere fatsoenlijke terroristische organisaties Amerikaanse politici omkoopt, zou daar natuurlijk verandering in kunnen komen. Kennelijk niet zo'n slimme organisatie. Of ze vechten misschien tegen de verkeerde vijand.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:14 schreef Viajero het volgende:
Even voor de duidelijkheid:
the FARC has been classified as a terrorist organization by the governments of Colombia, the United States, Canada, Chile, New Zealand, and the European Union;
http://en.wikipedia.org/wiki/FARC
Helaas is dat sinds 1985 niet meer het geval, zie mijn eerdere post.quote:Op maandag 15 oktober 2012 19:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze heeft haar staatsburgerschap in principe verloren toen ze met het FARC ging vechten, net als de Nederlanders die in de spaanse burgeroolog of voor de duitsers vochten.
Dit inderdaad.quote:Op maandag 15 oktober 2012 16:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tanja is een held, omdat ze vecht voor haar idealen, ze doet wat haar hart zich ingeeft ,ze zet Nederland op een positieve manier op de kaart, ze is een soort GI Jane en ze is nog verdomd goed ook. Ze heeft zich opgewerkt tot de top van deze organisatie en is steeds wereldnieuws. Ze is een zeer goed onderhandelaar en wet als geen ander voor goede PR te zorgen. Het is niet voor niets dat de colombiaanse overheid bang is voor haar verschijning aan de onderhandelingstafel. Met Tanja valt niet te spotten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |