Het gaat toch over uitkeringstrekkers en niet alleen over AOWersquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als AOW'er bij je ouders eten.... meesterlijk
Als er iemand Moussie ridiciluseert dan is het ze zelf wel. Ze heeft ondertussen een hele lijst met idiote en moreel verwerpelijke uitspraken. Ik herhaal alleen maar wat zij zelf zegt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:03 schreef Re het volgende:
[..]
weer zo'n leuke drogredenatie... je discussiepartner ridiculiseren... hou er toch eens mee op
Je stelt het zelf voor om alle huisbezoeken af te schaffen en je wilt ook de politie afschaffen ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zat vorige week nog een nieuwsbericht in te tikken over een 86-jarige vrouw die open had gedaan voor iemand van zo ongeveer 60 jaar oud, met een pasje van de ouderenbond .. dat pasje was fake bleek achteraf, net als zijn verhaal ..
En dat was zeker niet de eerste keer, in tegendeel, ik kom ze regelmatig tegen, en over de jaren heen steeds vaker, ondanks alle waarschuwingen van zowel politie als ouderenbond.
Dat jij dat zuur, wantrouwend en pessimistisch noemt toont mi alleen maar hoe weinig kijk je hebt op de realiteit van mensen op die leeftijd, of op die van mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
Moussie beantwoord hier waarom zij nooit open zou doen voor een onbekende die huisbezoek af zou leggen en waarom identificatie daarin ook niets zou veranderen
Ik vat het even voor je samen: Je stelt nu voor om fraudeopsporing via huisbezoek af te schaffen, omdat er weleens mensen zijn die zich valselijk legitimeren om zich zo toegang te kunnen verschaffen.
Zullen we ook maar de politie afschaffen, omdat het weleens voorkomt dat mensen zich als agent voordoen om zo diefstal te kunnen plegen?
Helaas, doe eens een nieuwe gok..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je stelt het zelf voor om alle huisbezoeken af te schaffen en je wilt ook de politie afschaffen ?
Nou ik quote jou.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helaas, doe eens een nieuwe gok..
Je kan natuurlijk ook gewoon discussieren ipv iets uit zijn verband te halen.quote:Zullen we ook maar de politie afschaffen omdat het weleens voorkomt dat mensen zich als agent voordoen om zo diefstal te kunnen plegen?.
Als die luisteren naar het advies van de ouderenbond en de wijkagent worden ze gelijk gekort.quote:De deur open doen voor een vreemde als het 's avond donker is. Niemand van de aanwezige senioren op de informatiemiddag over babbeltrucs doet dat. ,,Maar ook overdag kun je opgelicht worden'', vertelt Marijke Verbeek van de katholieke ouderenbond (KBO). ,,Laat daarom nooit, maar dan ook nooit een vreemde binnen.''
Zo'n veertig senioren zijn deze vrijdagmiddag naar buurthuis Westend gekomen om meer te horen over oplichtpraktijken aan de deur. ,,We hebben deze middag niet georganiseerd om julie bang te maken'', verzekert Verbeek.
Naarmate de middag vordert worden er steeds meer dingen opgenoemd die je beter niet kunt doen als je alleen thuis bent. ,,Geef nooit je pincode. Laat geen vreemden binnen. Laat de deur dicht. Laat mensen buiten staan die iets van je willen.''
Ook wijkagent Roel Kattouw doet er nog een schepje bovenop. ,,Jullie zijn de doelgroep van deze babbeltrucs. Niet leuk om te zeggen, maar het is wel zo.''
De middag blijkt geen overbodige luxe voor veel senioren. Deze week werd een 86-jarige vrouw uit Den Helder nog het slachtoffer van een babbeltruc. ,,En het gebeurt veel vaker'', weet Kattouw.
Verbeek en Kattouw leggen aan de aanwezigen uit dat het vooral belangrijk is om je intuïtie te gebruiken. ,,Vraag iemand aan de deur bijvoorbeeld altijd om een legitimatiebewijs. En als je het niet vertrouwt doe dan niet open, of bel de politie.''
Ans de Loos heeft tijdens de informatiebijeenkomst weinig nieuwe dingen gehoord. Ze geeft aan dat ze altijd al alert is als mensen aanbellen. ,,Ik doe nooit zomaar open. Ik ga altijd naar boven, doe het raam open en praat dan met de degene aan de deur. Zo krijg ik beter inschatten of het veilig is of niet.''
Dat heet chargeren en dat doe je meer dan ik. Ik ga je niet als een kleuter uitleggen wat dat is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou ik quote jou.
[..]
Je kan natuurlijk ook gewoon discussieren ipv iets uit zijn verband te halen.
Moussie zegt alleen dat er regelmatig ouderen thuis worden overvallen en dat ouderen gewaarschuwd worden om niemand binnne te laten.
Ja ik chargeer, Moussie chargeert en jij chargeert en iedereen. Dus waarom iemand daarop aanvallen ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat heet chargeren en dat doe je meer dan ik. Ik ga je niet als een kleuter uitleggen wat dat is.
Trouwens leuk dat je Moussie zo probeert in te dekken, laat mij dan nog even haar antwoord geven:
Ik vat het even voor je samen: Je stelt nu voor om fraudeopsporing via huisbezoek af te schaffen, omdat er weleens mensen zijn die zich valselijk legitimeren om zich zo toegang te kunnen verschaffen.
Ja. Deze wet verplicht miljoenen mensen, waaronder veel ouderen en mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking, hun deur open te doen voor elke vreemde, het zou immers zo'n controleur kunnen zijn.
Er is geen woord gelogen van wat ik zeg en dit hebben jullie beiden ook allang gelezen.
Oh, Moussie chargeerde daar niet, ze meende het bloedserieus. Dat is het trieste van haar wereldbeeld.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ik chargeer, Moussie chargeert en jij chargeert en iedereen. Dus waarom iemand daarop aanvallen ?
Ja je moet opendoen en de wijkagent adviseert dezelfde maand om voor niemand open te doen.
Gelijk korten dus, want dat is de consequentie. Nou dat vind ik buiten proportioneel.
Het grappige is juist dat Moussie in het gequote stuk niets zegt over huiscontroles, die conclusie trekt voetmanager daaronder en dat quote hij.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:26 schreef Leandra het volgende:
Waarom quote je Moussie niet gewoon als je haar quote? Dat maakt het een stuk leesbaarder en duidelijker, compleet met links erbij graag, zodat het onderwerp en de context ook door ons teruggelezen kan worden.
Omdat ik tegelijkertijd 4 andere personen moet beantwoorden. Zoek zelf maar eens terug als je het met een woord oneens bent.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:26 schreef Leandra het volgende:
Waarom quote je Moussie niet gewoon als je haar quote? Dat maakt het een stuk leesbaarder en duidelijker, compleet met links erbij graag, zodat het onderwerp en de context ook door ons teruggelezen kan worden.
Jij claimt dat het haar quotes zijn, zo moeilijk is het toch niet om normaal te quoten?!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat ik tegelijkertijd 4 andere personen moet beantwoorden. Zoek zelf maar eens terug als je het met een woord oneens bent.
Nou vervelend voor haar, maar zoals je gelezen hebt worden ouderen wel van alle kanten gewaarschuwd. Ook door politie.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Oh, Moussie chargeerde daar niet, ze meende het bloedserieus. Dat is het trieste van haar wereldbeeld.
Bewijs maarquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het grappige is juist dat Moussie in het gequote stuk niets zegt over huiscontroles, die conclusie trekt voetmanager daaronder en dat quote hij.
Van mij hoeft ze de deur ook niet open te doen, wordt ze gewoon direct gekort.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou vervelend voor haar, maar zoals je gelezen hebt worden ouderen wel van alle kanten gewaarschuwd. Ook door politie.
Trouwens laten we eerlijk zijn, in bepaalde wijken van Rotterdam en Amsterdam doe je de deur ook niet open.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zullen we ook maar de politie afschaffen, omdat het weleens voorkomt dat mensen zich als agent voordoen om zo diefstal te kunnen plegen?
Ze mogen wel een algemeen nummer gaan instellen als de nieuwe wet in werking gaat....quote:Hoe weet u dat u met de SVB te maken heeft?
Het kan voorkomen dat de SVB bij u aanbelt voor een huisbezoek. Hoe weet u dan zeker of u te maken heeft met de SVB? Let op het volgende:
•SVB-medewerkers zijn altijd met zijn tweeën.
•Vraag altijd om een legitimatie. Willen zij die niet laten zien of zijn ze de legitimatie vergeten? Laat ze dan niet binnen.
•Vertrouwt u het bezoek niet, bel dan met uw SVB-kantoor voordat u ze binnenlaat.
En gratis en bereikbaar, want bij UWV kan je weleens een half uur hangen. Zonde van het loon van de controleur.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:33 schreef Leandra het volgende:
Zelfs de SVB adviseert eerst te bellen met het SVB-kantoor als je het bezoek niet vertrouwt:
[..]
Ze mogen wel een algemeen nummer gaan instellen als de nieuwe wet in werking gaat....
Joh, je zult op vakantie zijn.... of van maart tot oktober in je stacaravan op de Veluwe zitten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Van mij hoeft ze de deur ook niet open te doen, wordt ze gewoon direct gekort.
kan wel, als je maar niet met zijn tweeen er inzitquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Joh, je zult op vakantie zijn.... of van maart tot oktober in je stacaravan op de Veluwe zitten.
(een AOW'er dan, een bijstandstrekker met een stacaravan op de Veluwe kan natuurlijk niet).
Deze discussie is ook allang gevoerd. Zoek het zelf maar op als je daar behoefte aan hebt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Joh, je zult op vakantie zijn.... of van maart tot oktober in je stacaravan op de Veluwe zitten.
(een AOW'er dan, een bijstandstrekker met een stacaravan op de Veluwe kan natuurlijk niet).
Je komt wel erg zuur over.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Deze discussie is ook allang gevoerd. Zoek het zelf maar op als je daar behoefte aan hebt.
Nee hoor, maar ik ga niet dingen 5x herhalen als jullie last hebben van een selectief korte termijn geheugen.quote:
Getoetst door de rechter houdt in dat er bewijzen, aangiftes of andere redenen zijn die samenwonen kunnen doen vermoeden. Oftewel, als je slim genoeg bent, 3 dagen hier, 3 dagen daar, lampen aan laten voor een redelijk stroomverbruik, termostaat standaard op 18, dan kom je weg met fraude, omdat je dan voor de rechter geen reden op kunt geven om samenwonen te bewijzen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
En daarom mogen BOA's ook huisbezoeken afleggen. Niemand is daartegen hier, alleen het feit dat het niet meer getoetst hoeft te worden door een rechter als ze huiszoeking willen doen.
quote:Huisbezoek AOW-ers aan banden
DEN HAAG - De Sociale Verzekeringsbank (SVB) moet stoppen met huisbezoeken bij 65-plussers die niet verdacht worden van fraude. Volgens de rechtbank in Den Haag zijn zulke steekproefsgewijze huisbezoeken in strijd met het recht op privacy. De SVB wilde samenwonende ouderen opsporen die elk een AOW-uitkering voor alleenstaanden ontvangen.
BINNENBLAD LC:
OUDERENBOND BLIJ MET VERBOD HUISBEZOEKEN
PvdA: fraudebestrijding in gevaar
DEN HAAG (ANP,GPD) - Ouderenbond ANBO is blij met het rechterlijk verbod op onaangekondigde huisbezoeken bij ouderen. Volgens de ANBO brengen de bezoekjes van sociaal rechercheurs veel angst en grote onrust teweeg bij ouderen.
De ANBO was samen met 77 individuele ouderen naar de rechter gestapt om een eind te eisen aan de huisbezoeken. Die gaf de ouderenbond gisteren gelijk. Huisbezoeken zijn alleen geoorloofd als er een concrete verdenking bestaat, luidt het oordeel. AOW'ers hebben financieel voordeel als ze gaan samenwonen en hun uitkering voor alleenstaanden behouden.
Volgens de ANBO houdt het overgrote deel van de ouderen zich keurig aan de regels. "Bij de ruim duizend van dergelijke huisbezoeken die de SVB sinds juni vorig jaar heeft afgelegd, werden maar twee fraudegevallen opgespoord. Bij de rest was dus niets mis", zegt woordvoerder F. van der Aa.
De Sociale Verzekeringsbank (SVB), die de AOW uitvoert, betreurt de rechterlijke uitspraak in zoverre dat ze de huisbezoeken nu niet meer mag gebruiken als middel om eventuele risicogroepen op te sporen. Het is bijvoorbeeld dankzij die methode dat de SVB erachter kwam dat 65-plussers die op campings wonen, relatief vaak sjoemelen. "Wij zullen ons nu moeten beraden op andere methoden", zegt SVB-woordvoerder A. Volz.
[Zoals gezegd: Probeer het eens op art. 140/141 Wetboek van Strafrecht: de 'criminele vereniging'. Absurd?? Nee, we zijn in Nederland langzamerhand zo diep gezonken dat diverse instanties hier gek genoeg voor zijn...]
Ook Tweede Kamerlid Hans Spekman van de PvdA vreest dat de uitspraak een effectieve fraudebestrijding kan ondergraven. Als voormalig wethouder van Utrecht weet hij dat onaangekondigde huisbezoeken belangrijk zijn. "Een ruimhartig sociaal beleid blijft alleen in stand als het streng, eerlijk en rechtvaardig gebeurt."
[Als ik hem was zou ik de regering verzoeken een week nationale rouw af te kondigen om dit vonnis. Ja, wat vreselijk toch allemaal: nu mag je niet zomaar meer willekeurig binnenvallen bij mensen tegen wie geen enkele concrete verdenking bestaat... Als ik deze sociaal-fascist, want meer is het niet, hoor kletsen, denk ik: wie is er nu gek, hij of ik? Meneer eist het recht op om bij mensen binnen te kunnen vallen louter om het feit dat ze alleenstaande zijn en een AOW-uitkering hebben! Dat is natuurlijk super-verdacht, want per slot bestaan alleenstaanden bij onze gezinsfundamentalistisch gerichte PvdA - en bij de meeste andere partijen - niet echt... IEDEREEN woont immers samen en zo niet openlijk, dan wel stiekum; dat weet toch IEDEREEN... Vraag: wie valt eens binnen bij Hans Spekman? Net zoals ooit twee Leeuwarders de waterleiding bij een Utrechtse wethouder opgroeven, zodat hij - na allerlei rare uitspraken van hem - ook eens kon zien wat het wat om zonder water te zitten...]
Hij legt de kwestie voor aan staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van sociale zaken wanneer de Tweede Kamer over een paar weken een debat met hem over handhaving heeft.
Verder heeft de PvdA'er zijn hoop gevestigd op de Centrale Raad van Beroep. Van het hoogste rechtscollege op het gebied van de sociale zekerheid wordt binnenkort een uitspraak verwacht over dezelfde kwestie.
[Persoonlijk ben ik voorstander van óók het afschaffen van huisbezoeken als er wèl een concrete verdenking bestaat. In dat geval lijkt het me beter om de sociale recherche te sturen met een huiszoekingsbevel. Dat klinkt wellicht wat vreemd, maar als de verdenking in de strafrechtsfeer wordt getrokken heb je als verdachte wel meer rechten, waaronder het zwijgrecht. In de sfeer van het bestuursrecht heb je veel minder rechten en juist in dat gebied spelen zich de huisbezoeken af. Ik wil graag helderheid: ben je verdacht van uitkeringsfraude, dan ben je verdacht en heb je er recht op te weten waarvan je wordt verdacht en heb je ook recht op alle rechten die een verdachte gewoon heeft.]
Ik zie dat Hans Spekman toen al bewust was van het feit dat dit soort controles gewoon nodig zijn om het uitkeringsstelsel in stand te houden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:40 schreef macca728 het volgende:
Goh wat kan er veel veranderen in een paar jaar
[..]
Stuur een brief naar het SVB en vraag om een standpunt bepaling?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:13 schreef Leandra het volgende:
Maar ik ben benieuwd;
3 broers, alledrie 65+, een van de drie is weduwnaar, de andere twee zijn gehuwd, de weduwnaar eet 3 avonden per week bij zijn ene broer, en 3 avonden per week bij zijn andere broer, op zaterdag neemt de weduwnaar met zijn kinderen uit eten, op zondag neemt hij zijn broers en hun echtgenotes uit eten.
Geen probleem neem ik aan? Ondanks het feit dat de weduwnaar nooit thuis eet en er 4 dagen per week een dame komt om zijn was te doen, huis schoon te maken enz.
Zoals Plus al heeft gedaan ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Stuur een brief naar het SVB en vraag om een standpunt bepaling?
Dat doe je bij de belastingdienst ook als er onduidelijkheid is, vragen of de inspecteur zich over de situatie kan uitspreken. Is de belastingwet daarmee onduidelijk?
Plus belde naar een callcenter. Als jij belt naar de Belastingtelefoon kan je ook geen rechten ontlenen aan het antwoord. Stuur een brief en vraag om een standpunt zeggen ze dan.quote:
Waarom de belastingdienst ? Komt die ook onverwacht op huisbezoek ? Die mag je nog weigeren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:31 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Stuur een brief naar het SVB en vraag om een standpunt bepaling?
Dat doe je bij de belastingdienst ook als er onduidelijkheid is, vragen of de inspecteur zich over de situatie kan uitspreken. Is de belastingwet daarmee onduidelijk?
De Ombudsman ook ?? Lijkt me niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Plus belde naar een callcenter. Als jij belt naar de Belastingtelefoon kan je ook geen rechten ontlenen aan het antwoord. Stuur een brief en vraag om een standpunt zeggen ze dan.
Dat kan je dus ook bij het SVB doen, dan zit je altijd safe.
quote:Op andere punten gaat het mis. Vorig jaar besteedde het VARA-programma ‘De Ombudsman’ al aandacht aan de onduidelijke informatie die de SVB geeft aan alleenstaande AOW’ers met een nieuwe relatie. Dat is niet verbeterd.
quote:Vijf kantoren zeggen: pas bij drie tot vier nachten per week hoeft u iets te melden. Vier kantoren willen wel meer weten en raden aan ook die twee nachten te melden
Dit is o.a. de uitspraak van de rechter waar ik weet ik hoeveel delen geleden op wees.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:40 schreef macca728 het volgende:
Goh wat kan er veel veranderen in een paar jaar. Uit 2007. De rechter vondt dat de privacy werdt geschonden.[..]
Ja vast, ik heb de eerste 2 delen niet eens meegedaan met posten. Alsof iedereen hier alles onthoudt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:30 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dit is o.a. de uitspraak van de rechter waar ik weet ik hoeveel delen geleden op wees.
Een soortgelijke uitspraak is er voor de WWB geweest.
Het is allemaal wel redelijk selectief wat je onthoudt hè?
Ja de regels zijn duidelijk hoor.quote:Controle en handhaving gebeurt op basis van giswerk naar de tijd die mensen met elkaar doorbrengen, en de boodschappen die zij delen
Dat was in een discussie met jou popquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja vast, ik heb de eerste 2 delen niet eens meegedaan met posten. Alsof iedereen hier alles onthoudt.
Nou laat hij fijn zijnquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:35 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat was in een discussie met jou pop
Vind je Hans Spekman nu ook een harteloze fascist? Iemand die er plezier in heeft om andermans ondergoed te doorzoeken? Iemand die arme angstige ouderen dwingt om de deur te moeten openen voor vreemden s'avonds?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou laat hij fijn zijn![]()
Toen was de wet op de privacy nog belangrijk
Heb jij echt het geheugen van een goudvis of zit je te trollen? Ik geef aan dat je bij de overheid nooit zomaar ergens vanuit mag gaan en dat het verstandig is om zwart op wit te vragen wat hun standpunt inzake jouw specifieke situatie is.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom de belastingdienst ? Komt die ook onverwacht op huisbezoek ? Die mag je nog weigeren.
Knap dat jij kan afleiden uit bovenstaande stukjes dat je nooit een eenduidig antwoord zal krijgen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:28 schreef macca728 het volgende:
maar je kan bellen en schrijven wat je wilt Wokkel, je krijgt geen eenduidig antwoord op je vragen.
[..]
[..]
Snap jij het verschil tussen opsporing via huisbezoek, dat was namelijk je vraag, en huisbezoek ter controle van een reeds bestaande verdenking? Blijkbaar niet, anders zou je niet zulke onzin over mij zitten spuien ..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:33 schreef macca728 het volgende:
Ik quote voetbalmanager, die kwam met onzin aanzetten en kon zelf niet quoten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Snap jij het verschil tussen opsporing via huisbezoek, dat was namelijk je vraag, en huisbezoek ter controle van een reeds bestaande verdenking? Blijkbaar niet, anders zou je niet zulke onzin over mij zitten spuien ..
En ja, ik ben dus absoluut tegen opsporing via huisbezoek, om de doodsimpele reden dat je miljoenen mensen die helemaal niets hebben gedaan behalve dat ze een of andere uitkering of toeslag ontvangen hiermee verplicht de deur open te doen voor iedere vreemde!
Maak voor mijn part de regels soepeler zodat er makkelijker tot huisbezoek kan worden overgegaan ipv met een wetgeving te komen die het huisrecht van miljoenen mensen op de tocht zet.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Snap jij het verschil tussen opsporing via huisbezoek, dat was namelijk je vraag, en huisbezoek ter controle van een reeds bestaande verdenking? Blijkbaar niet, anders zou je niet zulke onzin over mij zitten spuien ..
En ja, ik ben dus absoluut tegen opsporing via huisbezoek, om de doodsimpele reden dat je miljoenen mensen die helemaal niets hebben gedaan behalve dat ze een of andere uitkering of toeslag ontvangen hiermee verplicht de deur open te doen voor iedere vreemde!
Maak voor mijn part de regels soepeler zodat er makkelijker tot huisbezoek kan worden overgegaan ipv met een wetgeving te komen die het huisrecht van miljoenen mensen op de tocht zet.
zelfs de rechter noemde het een grondrecht. Wat een lul.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
![]()
Die vuile macca ook![]()
En die vuile Spekman tevens.Zelfs hij verkwanselt wat jij je grondrecht noemt, Moussie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |