Eerst toetsen is zoals het nu is. Nu moet er een reden voor verdenking zijn en is toestemming van de rechter nodig om een huisbezoek af te kunnen dwingen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:46 schreef Chahna het volgende:
Ik lees de hele tijd dat ze 'overal en altijd' maar binnen komen vallen maar ineens lees ik dat er 'eerst getoetst' moet worden voordat ze langskomen. Dat rijmt toch niet met elkaar? Eerst toetsen is dus niet hetzelfde als onaangekondigd bij iedereen naar binnen willen. Dan is er na toetsing dus gebleken dat er iets niet klopt. Het is helemaal niet zo moeilijk en ik snap dan ook niet dat dit al een deel 5 is. Of mensen zitten bewust te trollen, of de mensen zijn te stom om het te begrijpen.
Een onaangekondigde controle moet nu getoetst worden door de rechter, er moet een grond voor zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:46 schreef Chahna het volgende:
Ik lees de hele tijd dat ze 'overal en altijd' maar binnen komen vallen maar ineens lees ik dat er 'eerst getoetst' moet worden voordat ze langskomen. Dat rijmt toch niet met elkaar? Eerst toetsen is dus niet hetzelfde als onaangekondigd bij iedereen naar binnen willen. Dan is er na toetsing dus gebleken dat er iets niet klopt. Het is helemaal niet zo moeilijk en ik snap dan ook niet dat dit al een deel 5 is. Of mensen zitten bewust te trollen, of de mensen zijn te stom om het te begrijpen.
Werk je niet mee, dan wordt je gekort.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
. Werk je niet mee en kun je niet bewijzen dat je echt alleen woont, dan word je gekort.
Ik val in herhaling omdat jij en anderen maar blijven herhalen dat de regels duidelijk zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vervalt wel in herhaling. Je moet doorgeven als je de weekenden samen doorbrengt. Dan is dat bekend bij de SVB en hoeven ze niets te gaan onderzoeken als een bemoeizuchtige buurvrouw denkt je erbij te lappen.
En nee, het hebben van een relatie hoef je niet door te geven, maar wel hoeveel tijd per week je een gezamelijke huishouding voert.
Als iemand de hele week alleen woont, en in het weekend komt de vriend, of zij gaat erheen, dan is er niets aan de hand. Want dat mag. Het is derhalve ook logisch dat er een tandeborstel en/of scheerapparaat aanwezig is.
Maar een kast vol mannenkleding is raar voor twee nachtjes slapen. Als die partner dan ook nog eens 'toevallig' op die doordeweekse controledag aanwezig is, is het niet meer aannemelijk te maken dat hij er alleen in de weekenden is.
Even nagevraagd bij een svb-medewerker: het hebben van alleen een relatie boeit niet, het gaat om de tijd die men samen doorbrengt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik val in herhaling omdat jij en anderen maar blijven herhalen dat de regels duidelijk zijn.
Dat is gewoon niet zo.
En je verzint ook gewoon dingen, want in alle regio's van de SVB moet je een relatie wel doorgeven, behalve in Rotterdam. En in sommige regio's moet je het ook doorgeven dat je gezamenlijk eet in het weekend.
Dat zijn gewoon feiten.
Dat gaat nooit lukken: er is altijd een "normale verdeling" van de tijd die mensen samen doorbrengen:quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:20 schreef Gia het volgende:
Misschien mag er eens nagedacht worden over een duidelijkere vraagstelling die geen ruimte laat voor interpretatie.
Werk dan gewoon mee. Waarom die drang om niet te willen meewerken áls er al controle komt? Niet meer dan terecht dat wanneer je niet meewerkt, je recht op een uitkering vervalt. Als ik op mijn werk niet meewerk, dan vervalt mijn recht op loon ook. Simpel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Werk je niet mee, dan wordt je gekort.
AOW is niet bepaald je werk hè.... daar heb je als werkende jaren voor betaald.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:58 schreef Chahna het volgende:
[..]
Werk dan gewoon mee. Waarom die drang om niet te willen meewerken áls er al controle komt? Niet meer dan terecht dat wanneer je niet meewerkt, je recht op een uitkering vervalt. Als ik op mijn werk niet meewerk, dan vervalt mijn recht op loon ook. Simpel.
Waarom kan je daar niet mee frauderen? Kijk naar Griekenland, daar hebben ze enorm veel bejaarden die allang niet meer leven! Gewoon in de diepvries, en AOW blijven vangen.quote:[b]Op donderdag 18 oktober 2012 14:06 schreef Leandra het volgende:[/
En vertel mij eens even, waarom zou iemand, waarbij er per definitie geen fraude te constateren valt, zoals bij een echtpaar met AOW
Ja, dat gebeurt in NL regelmatig, dat oma in de vriezer ligt en opa nog jaren AOW vangt....quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom kan je daar niet mee frauderen? Kijk naar Griekenland, daar hebben ze enorm veel bejaarden die allang niet meer leven! Gewoon in de diepvries, en AOW blijven vangen.
Ik heb meer vertrouwen in een steekproef, dan 1 telefoontje van jou, Ga de vraag dan neerleggen bij alle SVB kantoren, misschen geloof je het dan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Even nagevraagd bij een svb-medewerker: het hebben van alleen een relatie boeit niet, het gaat om de tijd die men samen doorbrengt.
En van de 2000 medewerkers spreekt de ene over 'relatie doorgeven' waar hij samenwonen bedoelt, en de andere zal specifieker doorvragen.
Misschien mag er eens nagedacht worden over een duidelijkere vraagstelling die geen ruimte laat voor interpretatie. Maar als je dan nog liegt of zaken verzwijgt, mag je wmb je uitkering helemaal kwijtraken.
En daarom mogen BOA's ook huisbezoeken afleggen. Niemand is daartegen hier, alleen het feit dat het niet meer getoetst hoeft te worden door een rechter als ze huiszoeking willen doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom kan je daar niet mee frauderen? Kijk naar Griekenland, daar hebben ze enorm veel bejaarden die allang niet meer leven! Gewoon in de diepvries, en AOW blijven vangen.
Simpele regels ?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat gaat nooit lukken: er is altijd een "normale verdeling" van de tijd die mensen samen doorbrengen:
[ afbeelding ]
(plaatje van Google ter indicatie).
Je kan dus nooit hard vastleggen wanneer mensen wel/niet samenwonen. Hoe zou je dat willen definieren?
-3,7 nachten per week bij elkaar slapen?
-12,3 keer per maand seks?
-etc.
Qua milieu, kosten en huisvesting zou het wel een goede zaak zijn als officieel samenwonen daadwerkelijk voordeliger is dan alleen wonen. Gewoon als extra motivatie om een kleiner beslag te leggen op middelen.
Volgens Moussie moet elke vorm van huisbezoek om fraude op te sporen afgeschaft worden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
En daarom mogen BOA's ook huisbezoeken afleggen. Niemand is daartegen hier, alleen het feit dat het niet meer getoetst hoeft te worden door een rechter als ze huiszoeking willen doen.
weer zo'n leuke drogredenatie... je discussiepartner ridiculiseren... hou er toch eens mee opquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens Moussie moet elke vorm van huisbezoek om fraude op te sporen afgeschaft worden.
Reden: Omdat er weleens mensen met een valse identiteit aan de deur komen en je bij deze controle altijd open moet doen.
Ik ben niet tegen huisbezoek. Al zullen veel mensen niet opendoen, dat is gewoon verstandig in deze tijd. En dan is het raar om mensen gelijk te korten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens Moussie moet elke vorm van huisbezoek om fraude op te sporen afgeschaft worden.
Reden: Omdat er weleens mensen met een valse identiteit aan de deur komen en je bij deze controle altijd open moet doen.
En je moet inderdaad eens goed lezen, Moussie is daar helemaal niet tegen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Moet ik haar quote even naar voren halen dan? Ik heb het nog netter opgeschreven dan dat zij uitlegde en er is geen letter van gelogen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:03 schreef Re het volgende:
[..]
weer zo'n leuke drogredenatie... je discussiepartner ridiculiseren... hou er toch eens mee op
Fraude is een misdrijf!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:30 schreef Leandra het volgende:
Dan hebben we het over een misdrijf, niet over fraude
Dat is al niet simpel. Hoe controleer je dat? 72 uur een ambtenaar naast de deur posten? Wat als een van de twee een uurtje boodschappen doet? Hoe bewijs je dit?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:00 schreef macca728 het volgende:
In een huis wonen, desnoods max 72 uur bij elkaar doorbrengen.
Wat denk je dat ze nu doen ? Nu posten ze ook. Met een huisbezoek kan je het namelijk ook niet bewijzen dat mensen samenwonen. Hoe wil je dat bewijzen ? Als er mannenkleren bij een vrouw liggen ? Kom op zeg.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fraude is een misdrijf!
[..]
Dat is al niet simpel. Hoe controleer je dat? 72 uur een ambtenaar naast de deur posten? Wat als een van de twee een uurtje boodschappen doet? Hoe bewijs je dit?
Als AOW'er bij je ouders eten.... meesterlijkquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:08 schreef Flow3r het volgende:
En wat nu als je maandag en dinsdag bij een vriendin eet, woensdag en donderdag bij een vriend, vrijdag en zaterdag zij allebei bij jou en je zondag bij je ouders eet ?
ga je gang...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Moet ik haar quote even naar voren halen dan? Ik heb het nog netter opgeschreven dan dat zij uitlegde en er is geen letter van gelogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |