Hoe oud is oma eigenlijk, als jij van 1992 bent?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:42 schreef Chahna het volgende:
[..]
Oma heeft inderdaad nog een hoop oude meuk in huis, altijd leuk tijdens de bezoeken. Oma is voor de duvel niet bang en zonder dollen, die kolenstok krijg je echt achter je aan
Oma is 150 ?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:42 schreef Chahna het volgende:
[..]
Oma heeft inderdaad nog een hoop oude meuk in huis, altijd leuk tijdens de bezoeken. Oma is voor de duvel niet bang en zonder dollen, die kolenstok krijg je echt achter je aan
Dan was ze haar tijd flink vooruit, maar mijn ouders hebben ook al sinds 1966 CV en dubbel glas.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja idd mijn moeder heeft al 50 jaar CVMisschien wel langer
De 90 voorbij. Ik ben een nakomelingquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe oud is oma eigenlijk, als jij van 1992 bent?
Bij mij vertelt het UWV wel wat mijn rechten en plichten zijn, en anders kan ik erover nog lezen op hun site, of opbellen met een vraag. Maar in mijn persoonlijke geval heb ik gemerkt dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat ze wordt opgediend.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ga er maar niet vanuit dat het UWV jouw je rechten en plichten verteld en als ze dat al doen is het ook afhankelijk van de persoon. Bij de sociale dienst net zo.
Alls ze maar de ambtenaar te lijf gaat met haar kolenstok, wordt ze gelijk gekort.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:44 schreef Chahna het volgende:
[..]
De 90 voorbij. Ik ben een nakomeling
Waarom zou ze die te lijf gaan? Wat heeft die man haar misdaan dat ze hem gaat mishandelen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Alls ze maar de ambtenaar te lijf gaat met haar kolenstok, wordt ze gelijk gekort.
Ik heb het ook gehad WW en ze vertelden mij niets, ik wist wel dat ik moest solliciteren maar volgens de ambtenaar (na 4 maanden) was het 2x in de week en volgens de brief 1x in de week.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:48 schreef barthol het volgende:
[..]
Bij mij vertelt het UWV wel wat mijn rechten en plichten zijn, en anders kan ik erover nog lezen op hun site, of opbellen met een vraag. Maar in mijn persoonlijke geval heb ik gemerkt dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat ze wordt opgediend.
Dat doen ze dan ook. Nogmaals het zijn gewoon ambtenaren die belast zijn met de opsporing van uitkeringsfraude. De dienst die hiervoor belast is is veel kleiner dan het aantal potentiële fraudeurs.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee niet als ze daar onredelijk mee omgaan. Er zijn genoeg middelen om fraude op te sporen.
En ik vind het recht van privacy belangrijker ja. Jij leeft liever in een Big Brother wereld waar de overheid op welk moment ook de burger kan bespioneren.
Niet als de wet in strijd is met andere rechten, en dat is die ..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar zou ik maar niet van uitgaan. Als dat al zo is, dan zal die daar een wettelijk besluit voor moeten negeren.
Goed ga je gang, stap maar naar de rechter als je bezoek krijgt. Laat je Fok! dan wel weten als je de zaak verloren hebt? Vindt het zo jammer als ik dat verhaal in de Telegraaf moet lezen, heb liever jouw commentaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet als de wet in strijd is met andere rechten, en dat is die ..
Ja dat is de clou, waar ze verdenking tegen hebben. Maar dat kon dus met de oude wet ook al.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook. Nogmaals het zijn gewoon ambtenaren die belast zijn met de opsporing van uitkeringsfraude. De dienst die hiervoor belast is is veel kleiner dan het aantal potentiële fraudeurs.
Hun baas zal afgerekend worden op het aantal fraudeurs dat ze op weten te sporen en zal heus niet
'voor de lol huizen binnen gaan vallen' zoals al eerder gesuggereerd is. Die ambtenaren zijn ook gewoon mensen die hun werk uit willen voeren en niet voor hun plezier ' andermans ondergoed doorzoeken'.
Zij krijgen van hun baas te horen waar ze huisbezoek moeten afleggen. Dat zal niet
s'avonds na 9 uur in het donker zijn en hoofdzakelijk bij ouderen waarvan verwacht wordt dat ze bewust de boel oplichten.
Mocht het toch gebeuren dat jouw ouders overdag bezoek krijgen, dan zal die man zich netjes voorstellen, legitimeren en waarschijnlijk hun de mogelijkheid bieden om eerst de politie te bellen om na te vragen of het bezoek te vertrouwen is. Uiteraard zal het niet zo zijn dat de fraude-inspecteur weer vertrekt zonder zijn werk te hebben kunnen doen, zonder dat dat gevolgen heeft.
Exact diezelfde vraag heb ik al eerder beantwoord. Ik zoek het # wel voor je op en copy/paste het wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is de clou, waar ze verdenking tegen hebben. Maar dat kon dus met de oude wet ook al.
Nu kunnen ze bij iedereen binnenvallen, ook zonder verdenking.
Waarom dan die nieuwe wet ?
Post#149quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is de clou, waar ze verdenking tegen hebben. Maar dat kon dus met de oude wet ook al.
Nu kunnen ze bij iedereen binnenvallen, ook zonder verdenking.
Waarom dan die nieuwe wet ?
Nee, maar als je bewijs hiervoor hebt zou ik het graag zien.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:00 schreef macca728 het volgende:
En de wet was toch in strijd met de Europese Regels ?
Erg zorgvuldig lees je niet hé? Ik zei al dat ik de politie zou bellen, dat is het advies dat de politie zelf geeft .. ik ben al een dagje ouder, alleen thuis en mijn ogen zijn niet zo best, en er staat een wildvreemde zonder afspraak voor de deur met een pas te zwaaien. Ik zal die man uiteraard binnen laten nadat de politie zijn identiteit geverifieerd heeft.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goed ga je gang, stap maar naar de rechter als je bezoek krijgt. Laat je Fok! dan wel weten als je de zaak verloren hebt? Vindt het zo jammer als ik dat verhaal in de Telegraaf moet lezen, heb liever jouw commentaar.
Ik heb oprecht medelijden met je. Als je zo in het leven moet staan. Zo zuur, wantrouwend en pessimistisch.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Erg zorgvuldig lees je niet hé? Ik zei al dat ik de politie zou bellen, dat is het advies dat de politie zelf geeft .. ik ben al een dagje ouder, alleen thuis en mijn ogen zijn niet zo best, en er staat een wildvreemde zonder afspraak voor de deur met een pas te zwaaien. Ik zal die man uiteraard binnen laten nadat de politie zijn identiteit geverifieerd heeft.
Het is voor mij redelijk simpel .. als de samenleving vindt dat ik als een soort lijfeigene van de staat mijn recht op privacy moet opgeven mag de staat wel voor mijn veiligheid betalen. Ik stuur vreemden aan de deur normaal gesproken gewoon weg, vanaf 1 januari zal ik voor iedereen open moeten doen, het zou immers zo'n controleur kunnen zijn .. nou dank je de koekoek ..
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef macca728 het volgende:
Ja ik zal best posten vergeten.
Maar het punt blijft hetzelfde, ambtenaren (BOA) kunnen bij mensen binnenvallen en je mag niet weigeren, want fan kan je gelijk gekort worden.
Dat rechters zo'n verzoek afwezen, blijkt dat BOA's dit soms onterecht van plan waren.
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 11:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee hoor, met die vorige wet kon je een controleur gerust aan de deur laten staan. Er moest dan een gerechtelijk bevel komen om een woning te mogen bezoeken. In de tussentijd heb je dan genoeg tijd om 'de bewijzen' te verwijderen. Met deze wet heb je meer kans op 'heterdaad'.
Als je zou mogen weigeren, dan zou elke fraudeur dat doen. Dan heeft het opsporen van fraude geen zin en wordt daarmee de uitkering onbetaalbaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef macca728 het volgende:
Ja ik zal best posten vergeten.
Maar het punt blijft hetzelfde, ambtenaren (BOA) kunnen bij mensen binnenvallen en je mag niet weigeren, want fan kan je gelijk gekort worden.
Dat rechters zo'n verzoek afwezen, blijkt dat BOA's dit soms onterecht van plan waren.
Ongeacht wat jij vind van deze nieuwe wetten, lijkt je het nog steeds een goed advies om maar naar de rechter te stappen als je huisbezoek krijgt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef Re het volgende:
waarom zou deze wet wel goed worden gevolgd terwijl de vorige dat niet deed omdat iedereen het anders interpreteerde over wat wel en niet mag., zolang dat niet helder is lijkt me deze wet compleet overbodig.
Ik zat vorige week nog een nieuwsbericht in te tikken over een 86-jarige vrouw die open had gedaan voor iemand van zo ongeveer 60 jaar oud, met een pasje van de ouderenbond .. dat pasje was fake bleek achteraf, net als zijn verhaal ..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb oprecht medelijden met je. Als je zo in het leven moet staan. Zo zuur, wantrouwend en pessimistisch.
Ik vat het even voor je samen: Je stelt nu voor om fraudeopsporing via huisbezoek af te schaffen, omdat er weleens mensen zijn die zich valselijk legitimeren om zich zo toegang te kunnen verschaffen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zat vorige week nog een nieuwsbericht in te tikken over een 86-jarige vrouw die open had gedaan voor iemand van zo ongeveer 60 jaar oud, met een pasje van de ouderenbond .. dat pasje was fake bleek achteraf, net als zijn verhaal ..
En dat was zeker niet de eerste keer, in tegendeel, ik kom ze regelmatig tegen, en over de jaren heen steeds vaker, ondanks alle waarschuwingen van zowel politie als ouderenbond.
Dat jij dat zuur, wantrouwend en pessimistisch noemt toont mi alleen maar hoe weinig kijk je hebt op de realiteit van mensen op die leeftijd, of op die van mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |