Alleen in het geval je net in dat 'grijze gebiedje (van wel of niet voldoende aanwijzingen)' zit ligt het aan de behandelaar. Buiten dat grijs gebiedje zullen er voldoende aanwijzingen zijn, of gemis aan aanwijzingen, om samenwonen al dan niet vast te stellen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:27 schreef moussie het volgende:
[..]
-diverse opmerkingen m.b.t. wazigheid en onduidelijkheid
Want al het gemeenschapsgeld wordt gecreëerd door magische elfjes met toverstafjes.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:37 schreef Re het volgende:
gewoon iedereen die wordt bezocht en de ambtenaren niet meer mag weigeren om te controleren gelijk door de rechter laten beoordelen, elke keer weer, dan houdt het wel snel op denk ik want de kosten zullen de pan uitvliegen
Waarom dat verkleinwoord? Snap je niet dat het al grijs gebied wordt op het moment dat je wel het grootste gedeelte van je tijd in je eigen huis doorbrengt maar toch als gezamenlijke huishouding kan worden aangemerkt?quote:Op maandag 15 oktober 2012 07:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alleen in het geval je net in dat 'grijze gebiedje (van wel of niet voldoende aanwijzingen)' zit ligt het aan de behandelaar. Buiten dat grijs gebiedje zullen er voldoende aanwijzingen zijn, of gemis aan aanwijzingen, om samenwonen al dan niet vast te stellen.
Met andere woorden: je moet het afpakken van je grondrechten maar zonder enig protest over je heen laten komen.quote:Op maandag 15 oktober 2012 15:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Want al het gemeenschapsgeld wordt gecreëerd door magische elfjes met toverstafjes.
Wat een walgelijke oproep. Niet alleen roep je op om bewust zoveel mogelijk belastinggeld te verspillen, je zadelt uitkeringsontvangers ook nog eens op met zwaar emotionele rechtszaken.
Rechtszaken die ze gegarandeerd gaan verliezen, want het is wettelijk toegestaan om huisbezoek af te leggen zonder verdenking. Vervolgens hebben ze dan gigantische kosten, omdat ze de rechtskosten moeten betalen.
Als de ander dan drie dagen bij jou is, wel, ja. En terecht.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom dat verkleinwoord? Snap je niet dat het al grijs gebied wordt op het moment dat je wel het grootste gedeelte van je tijd in je eigen huis doorbrengt maar toch als gezamenlijke huishouding kan worden aangemerkt?
Dat je drie van de zeven dagen in het huis van de ander doorbrengt betekent ten eerste niet automatisch dat je een gezamenlijke huishouding voert, en ten tweede niet dat je een paar bent met een relatie die lijkt op een huwelijk.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Als de ander dan drie dagen bij jou is, wel, ja. En terecht.
Als je structureel 6 van de 7 dagen een gezamelijke huishouding voert, dan ben je samenwonend. Of vind jij dat dit gewoon moet mogen? Lekker twee alleenstaande AOW's opstrijken, terwijl je feitelijk samenwoont, terwijl een echtpaar het met 400 euro minder moet doen.
Je mag ook het advies van Re opvolgen en naar de rechter stappen alleen omdat je huisbezoek hebt gehad. Dat kost je dan een hoop tijd, energie, geld en emotionele ellende. Dan mag je je in een rechtbank gaan verdedigen tegenover ongetwijfeld een van de duurste advocaten van nederland, over waarom jij niet wilt dat er 'in je ondergoed gezocht' wordt.quote:Op maandag 15 oktober 2012 18:48 schreef moussie het volgende:
[..]
Met andere woorden: je moet het afpakken van je grondrechten maar zonder enig protest over je heen laten komen.
Wat begrijp je nou niet aan de term sociaal vangnet? Heb je dan echt de 400 euro extra nodig die andere stellen niet krijgen? Als dat al zo is, wat ik zeer betwijfel, dan nog heb je daar alleen recht op als je aan alle voorwaarden voldoet die jouw gemeente daarvoor opstellen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat je drie van de zeven dagen in het huis van de ander doorbrengt betekent ten eerste niet automatisch dat je een gezamenlijke huishouding voert, en ten tweede niet dat je een paar bent met een relatie die lijkt op een huwelijk.
Sinds wanneer is de AOW een sociaal vangnet? En waarom ben ik een stel als ik drie dagen in de week bij een vriend logeer maar voor de rest weinig samen doe met dat persoon?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat begrijp je nou niet aan de term sociaal vangnet? Heb je dan echt de 400 euro extra nodig die andere stellen niet krijgen? Als dat al zo is, wat ik zeer betwijfel, dan nog heb je daar alleen recht op als je aan alle voorwaarden voldoet die jouw gemeente daarvoor opstellen.
Sinds 1 januari 1957quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de AOW een sociaal vangnet? En waarom ben ik een stel als ik drie dagen in de week bij een vriend logeer maar voor de rest weinig samen doe met dat persoon?
Kort samengevat, je geeft me gelijk, Als ik probeer mijn recht te halen via een rechter .. en ja, dat is inderdaad een grondrecht, nota bene vastgelegd in de EVRM .. kan ik treitertaktieken verwachten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je mag ook het advies van Re opvolgen en naar de rechter stappen alleen omdat je huisbezoek hebt gehad. Dat kost je dan een hoop tijd, energie, geld en emotionele ellende. Dan mag je je in een rechtbank gaan verdedigen tegenover ongetwijfeld een van de duurste advocaten van nederland, over waarom jij niet wilt dat er 'in je ondergoed gezocht' wordt.
De kans dat je wint is erg klein, de regering heeft ongetwijfeld goed nagedacht over de wettelijke mogelijkheden voordat ze deze wet invoerden. Maar als je dan wint, dan is het enige wat veranderd dat je huisbezoek zonder gevolgen blijft en er ook geen nieuw bezoek kan volgen zonder redelijke verdenking. Zodra ze een mogelijkheid zien om je dan trouwens 'redelijk te verdenken' zullen ze dat direct doen, want ze houden niet van mensen die zo tegen hun ingaan.
En als je verliest dan wordt je opgezadeld met gigantische rechterlijke kosten en zul je zo hard als het maar wettelijk kan gekort gaan worden. Maar tuurlijk heb je het recht om je te verdedigen in wat jij aantasting van je grondrechten noemt.
Omdat Nederland anders 0 stelletjes meer zal hebben die apart wonen, maar een heleboel alleenstaanden die '3 dagen in de week logeren' bij een vriend. Deze regels zijn er, omdat deze regeling anders binnen de kortste keren onhoudbaar is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:44 schreef moussie het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de AOW een sociaal vangnet? En waarom ben ik een stel als ik drie dagen in de week bij een vriend logeer maar voor de rest weinig samen doe met dat persoon?
Absoluut niet. Ik vind het geen grondrecht om volledig gevrijwaard te zijn van huisbezoek als je een uitkering ontvangt. En ik vind het compleet idioot om een rechtzaak aan te spannen als zo iemand voor je deur staat. Dat jij denkt dat er vooral ouderen gecontroleerd gaan worden ben ik ook niet met je eens. En als laatste is zo'n opmerking dat ouderen de deur voor niemand open moeten doen helemaal onzin in deze context.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Kort samengevat, je geeft me gelijk, Als ik probeer mijn recht te halen via een rechter .. en ja, dat is inderdaad een grondrecht, nota bene vastgelegd in de EVRM .. kan ik treitertaktieken verwachten.
Maar nee, dat zou ik dus niet doen, wat ik zou doen is de politie bellen, er staat een vreemde aan de deur, ik vertrouw het niet. Dat is immers het advies dat ze zelf geven aan ouderen, nooit zomaar open doen voor vreemden, zelfs als ze een legitimatie hebben, en als je het niet vertrouwt de politie bellen.
En tja, het gros van wat er gecontroleerd moet worden is oudere, als die dat nou allemaal doen ..
Dat laatste is een goed advies ja, ook al hebben ze een ID kaart of wat dan ook, die worden ook vervalst. Ouderen moeten gewoon iedereen voor de deur laten staan, tenzij ze een afspraak hebben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Kort samengevat, je geeft me gelijk, Als ik probeer mijn recht te halen via een rechter .. en ja, dat is inderdaad een grondrecht, nota bene vastgelegd in de EVRM .. kan ik treitertaktieken verwachten.
Maar nee, dat zou ik dus niet doen, wat ik zou doen is de politie bellen, er staat een vreemde aan de deur, ik vertrouw het niet. Dat is immers het advies dat ze zelf geven aan ouderen, nooit zomaar open doen voor vreemden, zelfs als ze een legitimatie hebben, en als je het niet vertrouwt de politie bellen.
En tja, het gros van wat er gecontroleerd moet worden is oudere, als die dat nou allemaal doen ..
Meen je dit nou?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat laatste is een goed advies ja, ook al hebben ze een ID kaart of wat dan ook, die worden ook vervalst. Ouderen moeten gewoon iedereen voor de deur laten staan, tenzij ze een afspraak hebben.
Een sociaal vangnet is een hulpmiddel voor individuen die niet over voldoende middelen beschikken om in hun eigen onderhoud te voorzien.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is een volksverzekering, geen sociaal vangnet.
Lees je geen kranten ? Pas geleden hadden ze nog een compleet TNT uniform aan om oudere mensen te overvallen. Dat is een groot probleem hoor. Wat moeten ze dan doen als er om 9 uur s'avonds iemand voor de deur staat ?quote:
Dat is de AOW toch niet ? Guus Hiddink krijgt ook AOW maar die heeft genoeg eigen middelenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een sociaal vangnet is een hulpmiddel voor individuen die niet over voldoende middelen beschikken om in hun eigen onderhoud te voorzien.
Onzin, veel ouderen laten niemand meer binnen als het donker wordt. Je wordt van alle kanten gewaarschuwd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed Moussie en Macca. Als er ouderen zijn die jullie 'advies' op gaan volgen dan krijgen we exact hetzelfde liedje als met Re's advies. Ze zullen direct keihard gekort gaan worden, wat mogelijk is volgens de nieuwe wetgeving. Als ze vervolgens naar de rechter stappen daarom dan is de kans erg groot dat ze die verliezen en zware gerechtelijke kosten erbij krijgen en in het beste geval moeten ze het bezoek alsnog toelaten.
Je kan het ergens nog zo erg mee oneens zijn, als het wetgeving is dan helpt zo hard mogelijke klagen daartegen niet. Je hebt het gewoon te accepteren.
AOW krijgt iedereen die ouder is, ook degenen die over voldoende middelen beschikken. Al ben je multimillionair dan nog krijg je AOW vanaf de pensioengerechtigde leefftijd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een sociaal vangnet is een hulpmiddel voor individuen die niet over voldoende middelen beschikken om in hun eigen onderhoud te voorzien.
Fijn, en je argument is?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onzin, veel ouderen laten niemand meer binnen als het donker wordt. Je wordt van alle kanten gewaarschuwd.
Oh?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Erg laakbaar, maar dan zal je toch eerst de regels moeten verduidelijken en landelijk moeten aangeven wat samenwonen is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oke, dan is het misbruik van algemene middelen in plaats van het sociale vangnet. Iets minder erg maar nog steeds erg laakbaar.
Ben ik met je eens, maar lokaal worden ze vaak aan je verteld als je in een uitkering beland. Je bent zelf ook verantwoordelijk je rechten en plichten te kennen. Met die kennis over hun rechten zit het overigens wel goed geloof ik..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Erg laakbaar, maar dan zal je toch eerst de regels moeten verduidelijken en landelijk moeten aangeven wat samenwonen is.
Het gaat niet over samenwonen maar over gezamenlijk huishouden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Erg laakbaar, maar dan zal je toch eerst de regels moeten verduidelijken en landelijk moeten aangeven wat samenwonen is.
ja dat bedoel ik ook.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:28 schreef barthol het volgende:
[..]
Het gaat niet over samenwonen maar over gezamenlijk huishouden.
Ik lees veel kranten. Ik constateer dat men incidenteel inderdaad gebruik maakt van een vals uniform. Dat wil nog niet zeggen dat oude mensjes maar niemand meer moeten binnenlaten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lees je geen kranten ? Pas geleden hadden ze nog een compleet TNT uniform aan om oudere mensen te overvallen. Dat is een groot probleem hoor. Wat moeten ze dan doen als er om 9 uur s'avonds iemand voor de deur staat ?
Ga er maar niet vanuit dat het UWV jouw je rechten en plichten verteld en als ze dat al doen is het ook afhankelijk van de persoon. Bij de sociale dienst net zo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar lokaal worden ze vaak aan je verteld als je in een uitkering beland. Je bent zelf ook verantwoordelijk je rechten en plichten te kennen. Met die kennis over hun rechten zit het overigens wel goed geloof ik..
ah gossie, het argument gebruiken dat er goed is nagedacht door onze regering... en nee procedures hoeven niet zoveel te kosten en ik zou graag zien dat elke vorm van privacyschending door de rechter wordt getoetstquote:Op woensdag 17 oktober 2012 15:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je mag ook het advies van Re opvolgen en naar de rechter stappen alleen omdat je huisbezoek hebt gehad. Dat kost je dan een hoop tijd, energie, geld en emotionele ellende. Dan mag je je in een rechtbank gaan verdedigen tegenover ongetwijfeld een van de duurste advocaten van nederland, over waarom jij niet wilt dat er 'in je ondergoed gezocht' wordt.
De kans dat je wint is erg klein, de regering heeft ongetwijfeld goed nagedacht over de wettelijke mogelijkheden voordat ze deze wet invoerden. Maar als je dan wint, dan is het enige wat veranderd dat je huisbezoek zonder gevolgen blijft en er ook geen nieuw bezoek kan volgen zonder redelijke verdenking. Zodra ze een mogelijkheid zien om je dan trouwens 'redelijk te verdenken' zullen ze dat direct doen, want ze houden niet van mensen die zo tegen hun ingaan.
En als je verliest dan wordt je opgezadeld met gigantische rechterlijke kosten en zul je zo hard als het maar wettelijk kan gekort gaan worden. Maar tuurlijk heb je het recht om je te verdedigen in wat jij aantasting van je grondrechten noemt.
Leuke constatering, maar ik wacht nog steeds op je argument waarom mijn verhaal onzin zou zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onzin, veel ouderen laten niemand meer binnen als het donker wordt. Je wordt van alle kanten gewaarschuwd.
Ja dat zeg ik toch ? Mijn moeder van 80 zal heus de deur niet opendoen voor iemand als ze hem niet kent, moet ze dan ook gekort worden ? Lijkt me een rare zaak.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:31 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik lees veel kranten. Ik constateer dat men incidenteel inderdaad gebruik maakt van een vals uniform. Dat wil nog niet zeggen dat oude mensjes maar niemand meer moeten binnenlaten.
Nog steeds hebben we het hier over incidenten en niet over structurele problemen. Dat ze s'avonds de deur gesloten houden vind ik een goed iets maar dat zie je niet alleen bij ouderen. Ook veel jongeren en gezinnen zijn terughoudend met het openen van de deur als het donker is.
Zie boven. veel ouderen (en veel andere mensen) doen de duer niet meer open voor mensen die ze niet kennen, tenzij ze een afspraak hebben. Als Eneco hier langskomt in mijn flat, krijg je ook bericht bv. Anders komt hij er echt niet in.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed Moussie en Macca. Als er ouderen zijn die jullie 'advies' op gaan volgen dan krijgen we exact hetzelfde liedje als met Re's advies. Ze zullen direct keihard gekort gaan worden, wat mogelijk is volgens de nieuwe wetgeving. Als ze vervolgens naar de rechter stappen daarom dan is de kans erg groot dat ze die verliezen en zware gerechtelijke kosten erbij krijgen en in het beste geval moeten ze het bezoek alsnog toelaten.
Je kan het ergens nog zo erg mee oneens zijn, als het wetgeving is dan helpt zo hard mogelijke klagen daartegen niet. Je hebt het gewoon te accepteren.
[..]
Leuke constatering, maar ik wacht nog steeds op je argument waarom mijn verhaal onzin zou zijn.
Dat is geen argument, maar een constatering. Als ze dat doet zal ze gelijk gekort gaan worden, ongeacht of jij vindt dat dat moet of niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ? Mijn moeder van 80 zal heus de deur niet opendoen voor iemand als ze hem niet kent, moet ze dan ook gekort worden ? Lijkt me een rare zaak.
Dat zegt alles over wat voor rare wet dit is. En mensen die frauderen doen gewoon alsof ze niet thuis zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is geen argument, maar een constatering. Als ze dat doet zal ze gelijk gekort gaan worden, ongeacht of jij vindt dat dat moet of niet.
hou eens op met je drogredenatie...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuke constatering, maar ik wacht nog steeds op je argument waarom mijn verhaal onzin zou zijn.
En sinds wanneer is jouw moeder de standaard? Mijn oma doet open en harkt er met de kolenstok doorheen. De een is banger dan de ander, dat hou je altijd. Dat is overigens niet leeftijdsgebonden hoor, ik zie ook zat jonge mensen die bang zijn voor vele zaken die in de praktijk vrijwel nooit voorkomen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ? Mijn moeder van 80 zal heus de deur niet opendoen voor iemand als ze hem niet kent, moet ze dan ook gekort worden ? Lijkt me een rare zaak.
Vind jij het wenselijk dat ambtenaren die bezig zijn om fraude op te sporen van tevoren gaan waarschuwen dat ze op bezoek komen? Zo ja, vindt jij het wenselijk dat ze dan maar stoppen met het opsporen van fraude? Zo ja, dan is het Nederlandse sociale stelsel onhoudbaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie boven. veel ouderen (en veel andere mensen) doen de duer niet meer open voor mensen die ze niet kennen, tenzij ze een afspraak hebben. Als Eneco hier langskomt in mijn flat, krijg je ook bericht bv. Anders komt hij er echt niet in.
Moet je dan mensen gelijk korten ? Vindt je dat echt wenselijk ?
De rechter zal daar korte metten mee maken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is geen argument, maar een constatering. Als ze dat doet zal ze gelijk gekort gaan worden, ongeacht of jij vindt dat dat moet of niet.
Niet thuis?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zegt alles over wat voor rare wet dit is. En mensen die frauderen doen gewoon alsof ze niet thuis zijn.
Kolenstok? Is het bij oma nog 1950??quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:37 schreef Chahna het volgende:
[..]
En sinds wanneer is jouw moeder de standaard? Mijn oma doet open en harkt er met de kolenstok doorheen. De een is banger dan de ander, dat hou je altijd. Dat is overigens niet leeftijdsgebonden hoor, ik zie ook zat jonge mensen die bang zijn voor vele zaken die in de praktijk vrijwel nooit voorkomen.
Nee niet als ze daar onredelijk mee omgaan. Er zijn genoeg middelen om fraude op te sporen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vind jij het wenselijk dat ambtenaren die bezig zijn om fraude op te sporen van tevoren gaan waarschuwen dat ze op bezoek komen? Zo ja, vindt jij het wenselijk dat ze dan maar stoppen met het opsporen van fraude? Zo ja, dan is het Nederlandse sociale stelsel onhoudbaar.
Daar zou ik maar niet van uitgaan. Als dat al zo is, dan zal die daar een wettelijk besluit voor moeten negeren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
De rechter zal daar korte metten mee maken.
Ja idd mijn moeder heeft al 50 jaar CVquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kolenstok? Is het bij oma nog 1950??
Mijn hemel, als ze nog een kolenkit heeft dan snap ik wel dat ze nog fit genoeg is om potentiele oplichters weg te jagen, ze tilt zich waarschijnlijk en breuk aan die kolen.
Oma heeft inderdaad nog een hoop oude meuk in huis, altijd leuk tijdens de bezoeken. Oma is voor de duvel niet bang en zonder dollen, die kolenstok krijg je echt achter je aanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kolenstok? Is het bij oma nog 1950??
Mijn hemel, als ze nog een kolenkit heeft dan snap ik wel dat ze nog fit genoeg is om potentiele oplichters weg te jagen, ze tilt zich waarschijnlijk en breuk aan die kolen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |