abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:43:01 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118086969
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:42 schreef Chahna het volgende:

[..]

Oma heeft inderdaad nog een hoop oude meuk in huis, altijd leuk tijdens de bezoeken. Oma is voor de duvel niet bang en zonder dollen, die kolenstok krijg je echt achter je aan :)
Hoe oud is oma eigenlijk, als jij van 1992 bent?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118086973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:42 schreef Chahna het volgende:

[..]

Oma heeft inderdaad nog een hoop oude meuk in huis, altijd leuk tijdens de bezoeken. Oma is voor de duvel niet bang en zonder dollen, die kolenstok krijg je echt achter je aan :)
Oma is 150 ?

Al zal de tijd van kolen ook wel terugkomen in Nederland.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:43:55 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118087015
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja idd mijn moeder heeft al 50 jaar CV :) Misschien wel langer
Dan was ze haar tijd flink vooruit, maar mijn ouders hebben ook al sinds 1966 CV en dubbel glas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118087053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe oud is oma eigenlijk, als jij van 1992 bent?
De 90 voorbij. Ik ben een nakomeling :)
pi_118087235
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ga er maar niet vanuit dat het UWV jouw je rechten en plichten verteld en als ze dat al doen is het ook afhankelijk van de persoon. Bij de sociale dienst net zo.
Bij mij vertelt het UWV wel wat mijn rechten en plichten zijn, en anders kan ik erover nog lezen op hun site, of opbellen met een vraag. Maar in mijn persoonlijke geval heb ik gemerkt dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat ze wordt opgediend.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_118087263
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:44 schreef Chahna het volgende:

[..]

De 90 voorbij. Ik ben een nakomeling :)
Alls ze maar de ambtenaar te lijf gaat met haar kolenstok, wordt ze gelijk gekort. :)
pi_118087421
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Alls ze maar de ambtenaar te lijf gaat met haar kolenstok, wordt ze gelijk gekort. :)
Waarom zou ze die te lijf gaan? Wat heeft die man haar misdaan dat ze hem gaat mishandelen?
pi_118087451
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:48 schreef barthol het volgende:

[..]

Bij mij vertelt het UWV wel wat mijn rechten en plichten zijn, en anders kan ik erover nog lezen op hun site, of opbellen met een vraag. Maar in mijn persoonlijke geval heb ik gemerkt dat de soep niet zo heet wordt gegeten dan dat ze wordt opgediend.
Ik heb het ook gehad WW en ze vertelden mij niets, ik wist wel dat ik moest solliciteren maar volgens de ambtenaar (na 4 maanden) was het 2x in de week en volgens de brief 1x in de week.

En het was daar zo'n rotzooi, toen ik op gesprek moest na 4 maanden was ik volgens hun niet eens ingeschreven, terwijl ik bevestiging kreeg per post en per telefoon. De eerste 4 maanden heb ik zelfs niets doorgegeven, want dat hoefde niet. Bewijzen had ik wel bewaard uiteraard.

Over het laatste heb je trouwens gelijk, al dreigden ze mijn broer te korten, die is 60, en die moest meewerken aan een reintegratieproject. Hij zei dat doe ik niet en als je me wilt korten doe je dat maar. Niets meer gehoord daarna. Hij had overigens 40 jaar gewerkt daarvoor.
pi_118087466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee niet als ze daar onredelijk mee omgaan. Er zijn genoeg middelen om fraude op te sporen.
En ik vind het recht van privacy belangrijker ja. Jij leeft liever in een Big Brother wereld waar de overheid op welk moment ook de burger kan bespioneren.
Dat doen ze dan ook. Nogmaals het zijn gewoon ambtenaren die belast zijn met de opsporing van uitkeringsfraude. De dienst die hiervoor belast is is veel kleiner dan het aantal potentiële fraudeurs.
Hun baas zal afgerekend worden op het aantal fraudeurs dat ze op weten te sporen en zal heus niet
'voor de lol huizen binnen gaan vallen' zoals al eerder gesuggereerd is. Die ambtenaren zijn ook gewoon mensen die hun werk uit willen voeren en niet voor hun plezier ' andermans ondergoed doorzoeken'.
Zij krijgen van hun baas te horen waar ze huisbezoek moeten afleggen. Dat zal niet
s'avonds na 9 uur in het donker zijn en hoofdzakelijk bij ouderen waarvan verwacht wordt dat ze bewust de boel oplichten.

Mocht het toch gebeuren dat jouw ouders overdag bezoek krijgen, dan zal die man zich netjes voorstellen, legitimeren en waarschijnlijk hun de mogelijkheid bieden om eerst de politie te bellen om na te vragen of het bezoek te vertrouwen is. Uiteraard zal het niet zo zijn dat de fraude-inspecteur weer vertrekt zonder zijn werk te hebben kunnen doen, zonder dat dat gevolgen heeft.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118087478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet van uitgaan. Als dat al zo is, dan zal die daar een wettelijk besluit voor moeten negeren.
Niet als de wet in strijd is met andere rechten, en dat is die ..
pleased to meet you
pi_118087552
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Niet als de wet in strijd is met andere rechten, en dat is die ..
Goed ga je gang, stap maar naar de rechter als je bezoek krijgt. Laat je Fok! dan wel weten als je de zaak verloren hebt? Vindt het zo jammer als ik dat verhaal in de Telegraaf moet lezen, heb liever jouw commentaar.
pi_118087641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook. Nogmaals het zijn gewoon ambtenaren die belast zijn met de opsporing van uitkeringsfraude. De dienst die hiervoor belast is is veel kleiner dan het aantal potentiële fraudeurs.
Hun baas zal afgerekend worden op het aantal fraudeurs dat ze op weten te sporen en zal heus niet
'voor de lol huizen binnen gaan vallen' zoals al eerder gesuggereerd is. Die ambtenaren zijn ook gewoon mensen die hun werk uit willen voeren en niet voor hun plezier ' andermans ondergoed doorzoeken'.
Zij krijgen van hun baas te horen waar ze huisbezoek moeten afleggen. Dat zal niet
s'avonds na 9 uur in het donker zijn en hoofdzakelijk bij ouderen waarvan verwacht wordt dat ze bewust de boel oplichten.

Mocht het toch gebeuren dat jouw ouders overdag bezoek krijgen, dan zal die man zich netjes voorstellen, legitimeren en waarschijnlijk hun de mogelijkheid bieden om eerst de politie te bellen om na te vragen of het bezoek te vertrouwen is. Uiteraard zal het niet zo zijn dat de fraude-inspecteur weer vertrekt zonder zijn werk te hebben kunnen doen, zonder dat dat gevolgen heeft.
Ja dat is de clou, waar ze verdenking tegen hebben. Maar dat kon dus met de oude wet ook al.
Nu kunnen ze bij iedereen binnenvallen, ook zonder verdenking.

Waarom dan die nieuwe wet ?
pi_118087703
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat is de clou, waar ze verdenking tegen hebben. Maar dat kon dus met de oude wet ook al.

Exact diezelfde vraag heb ik al eerder beantwoord. Ik zoek het # wel voor je op en copy/paste het wel.
pi_118087769
En de wet was toch in strijd met de Europese Regels ?
pi_118087876
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Post#149
Goed, dan het punt of ambtenaren na het invoeren van de nieuwe wetten 'zomaar' huizen binnen gaan vallen:

Een huisbezoek door zo'n BOA is in het verleden altijd gedaan om bewijs te zoeken voor de verdenking die zij hadden tegenover een uitkeringsgebruiker. Toestemming voor zo'n huisbezoek moest vooraf altijd bij een rechter aangevraagd worden.

Het probleem voor de fraudeopsporingsambtenaren was dat zo'n verzoek bij een rechter veel tijd kostte
en soms afgewezen werd door een rechter. De kans om hiermee succesvol bewijslast tegen een fraudeur te vergaren en deze fraudeur ook effectief aan te kunnen pakken nam hierdoor sterk af.

Met de nieuwe wet vervallen deze 2 obstakels. BOA's kunnen direct en zonder kans dat de rechter dit afwijst een huisbezoek afleggen. Hun doel is met deze wet niet veranderd, namelijk het vergaren van bewijslast tegen fraudeurs. Ze zullen als er opengedaan wordt vertellen waarvoor ze gekomen zijn
en uitleggen wat de gevolgen zijn als ze toegang tot de woning wordt geweigerd. Verdachten (want zo worden ze toch wel gezien) kunnen weigeren en als zij dan zelf met bewijs komen dan zal deze weigering onbestraft blijven.

De teams van opsporingsambtenaren zijn, zeker ten opzichte van het aantal bijstandsgerechtigden, klein en ik kan me niet voorstellen dat zij 'zomaar je huis binnenvallen' als ze daar niets te zoeken hebben (letterlijk dus).

Het doel en de nieuwe mogelijkheden zijn dus duidelijk, maar de gevolgen zijn dat ook.
Alleen al de angsten die je hier in dit topic leest spreken boekdelen. Hele grote groepen zijn bang dat hun huis word binnengevallen door arrestatieteams en als ze dat weigeren dat ze dan hun, noodzakelijke in de meeste gevallen, uitkering verliezen. Onterecht in mijn idee, maar irrationele angsten zijn niet minder dan rationele.
Het is dus een erg ingrijpende maatregel die alleen gerechtvaardigd is als de nieuwe wet goed wordt gebruikt en ook resultaat op gaat leveren.

Ik denk dat het invoeren van deze wet gerechtvaardigd is, maar of dat ook het geval is zal ik pas op zijn vroegst over een jaar kunnen beoordelen. Vraag het me dan maar.
Dat de wet met zo'n grote meerderheid werd aangenomen spreekt wel boekdelen, de politiek is over het algemeen toch terughoudender in zulke maatregelen dan dat de meeste burgers zouden willen zien.

En tenslotte zegt dit niets over andere maatregelen die zijn aangenomen om fraude op te sporen en aan te pakken. Daar ben ik het zonder terughoudendheid mee eens.

Je hebt trouwens vlak voor en na deze post nog gereageerd, dus of je bent het alweer vergeten of je leest nogal selectief.
pi_118087920
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:00 schreef macca728 het volgende:
En de wet was toch in strijd met de Europese Regels ?
Nee, maar als je bewijs hiervoor hebt zou ik het graag zien.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:06:33 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118087986
waarom zou deze wet wel goed worden gevolgd terwijl de vorige dat niet deed omdat iedereen het anders interpreteerde over wat wel en niet mag., zolang dat niet helder is lijkt me deze wet compleet overbodig.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118087996
Ja ik zal best posten vergeten.

Maar het punt blijft hetzelfde, ambtenaren (BOA) kunnen bij mensen binnenvallen en je mag niet weigeren, want fan kan je gelijk gekort worden.

Dat rechters zo'n verzoek afwezen, blijkt dat BOA's dit soms onterecht van plan waren.
pi_118088106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Goed ga je gang, stap maar naar de rechter als je bezoek krijgt. Laat je Fok! dan wel weten als je de zaak verloren hebt? Vindt het zo jammer als ik dat verhaal in de Telegraaf moet lezen, heb liever jouw commentaar.
Erg zorgvuldig lees je niet hé? Ik zei al dat ik de politie zou bellen, dat is het advies dat de politie zelf geeft .. ik ben al een dagje ouder, alleen thuis en mijn ogen zijn niet zo best, en er staat een wildvreemde zonder afspraak voor de deur met een pas te zwaaien. Ik zal die man uiteraard binnen laten nadat de politie zijn identiteit geverifieerd heeft.
Het is voor mij redelijk simpel .. als de samenleving vindt dat ik als een soort lijfeigene van de staat mijn recht op privacy moet opgeven mag de staat wel voor mijn veiligheid betalen. Ik stuur vreemden aan de deur normaal gesproken gewoon weg, vanaf 1 januari zal ik voor iedereen open moeten doen, het zou immers zo'n controleur kunnen zijn .. nou dank je de koekoek ..
pleased to meet you
pi_118088177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Erg zorgvuldig lees je niet hé? Ik zei al dat ik de politie zou bellen, dat is het advies dat de politie zelf geeft .. ik ben al een dagje ouder, alleen thuis en mijn ogen zijn niet zo best, en er staat een wildvreemde zonder afspraak voor de deur met een pas te zwaaien. Ik zal die man uiteraard binnen laten nadat de politie zijn identiteit geverifieerd heeft.
Het is voor mij redelijk simpel .. als de samenleving vindt dat ik als een soort lijfeigene van de staat mijn recht op privacy moet opgeven mag de staat wel voor mijn veiligheid betalen. Ik stuur vreemden aan de deur normaal gesproken gewoon weg, vanaf 1 januari zal ik voor iedereen open moeten doen, het zou immers zo'n controleur kunnen zijn .. nou dank je de koekoek ..
Ik heb oprecht medelijden met je. Als je zo in het leven moet staan. Zo zuur, wantrouwend en pessimistisch. ;(
pi_118088246
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef macca728 het volgende:

Maar het punt blijft hetzelfde, ambtenaren (BOA) kunnen bij mensen binnenvallen en je mag niet weigeren, want fan kan je gelijk gekort worden.

Dat rechters zo'n verzoek afwezen, blijkt dat BOA's dit soms onterecht van plan waren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 11:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee hoor, met die vorige wet kon je een controleur gerust aan de deur laten staan. Er moest dan een gerechtelijk bevel komen om een woning te mogen bezoeken. In de tussentijd heb je dan genoeg tijd om 'de bewijzen' te verwijderen. Met deze wet heb je meer kans op 'heterdaad'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_118088368
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef macca728 het volgende:

Als je zou mogen weigeren, dan zou elke fraudeur dat doen. Dan heeft het opsporen van fraude geen zin en wordt daarmee de uitkering onbetaalbaar.

Het grootste obstakel met de vorige wet was dat je elk verzoek moest toetsen bij de rechter. Wat veel tijd kostte, ook als het toegewezen werd. Dit tijdverlies is er nu niet meer, waardoor fraude makkelijker opgespoord en bewezen kan worden.

Dat het soms afgewezen werd door een rechter had te maken met het feit dat bewijs van fraude niet altijd voor het huisbezoek vastgesteld kon worden. Wat niet wegneemt dat zo'n dienst echt niet voor de lol huizen binnen gaat vallen.
pi_118088628
quote:
3s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:06 schreef Re het volgende:
waarom zou deze wet wel goed worden gevolgd terwijl de vorige dat niet deed omdat iedereen het anders interpreteerde over wat wel en niet mag., zolang dat niet helder is lijkt me deze wet compleet overbodig.
Ongeacht wat jij vind van deze nieuwe wetten, lijkt je het nog steeds een goed advies om maar naar de rechter te stappen als je huisbezoek krijgt?
pi_118088964
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb oprecht medelijden met je. Als je zo in het leven moet staan. Zo zuur, wantrouwend en pessimistisch. ;(
Ik zat vorige week nog een nieuwsbericht in te tikken over een 86-jarige vrouw die open had gedaan voor iemand van zo ongeveer 60 jaar oud, met een pasje van de ouderenbond .. dat pasje was fake bleek achteraf, net als zijn verhaal ..

En dat was zeker niet de eerste keer, in tegendeel, ik kom ze regelmatig tegen, en over de jaren heen steeds vaker, ondanks alle waarschuwingen van zowel politie als ouderenbond.

Dat jij dat zuur, wantrouwend en pessimistisch noemt toont mi alleen maar hoe weinig kijk je hebt op de realiteit van mensen op die leeftijd, of op die van mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
pleased to meet you
pi_118089213
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zat vorige week nog een nieuwsbericht in te tikken over een 86-jarige vrouw die open had gedaan voor iemand van zo ongeveer 60 jaar oud, met een pasje van de ouderenbond .. dat pasje was fake bleek achteraf, net als zijn verhaal ..

En dat was zeker niet de eerste keer, in tegendeel, ik kom ze regelmatig tegen, en over de jaren heen steeds vaker, ondanks alle waarschuwingen van zowel politie als ouderenbond.

Dat jij dat zuur, wantrouwend en pessimistisch noemt toont mi alleen maar hoe weinig kijk je hebt op de realiteit van mensen op die leeftijd, of op die van mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking.
Ik vat het even voor je samen: Je stelt nu voor om fraudeopsporing via huisbezoek af te schaffen, omdat er weleens mensen zijn die zich valselijk legitimeren om zich zo toegang te kunnen verschaffen.

Zullen we ook maar de politie afschaffen, omdat het weleens voorkomt dat mensen zich als agent voordoen om zo diefstal te kunnen plegen?
pi_118089236
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het grappige is dat de overheid mensen zo maakt met zulke wetten...

Maar het is wel degelijk een punt dat veel mensen niet iedereen binnen laten en dat is zeker verstandig.

En als ze samenwoning willen vaststellen heeft het weinig zin om overdag rond te koekeloeren.
pi_118089279
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik vat het even voor je samen: Je stelt nu voor om fraudeopsporing via huisbezoek af te schaffen, omdat er weleens mensen zijn die zich valselijk legitimeren om zich zo toegang te kunnen verschaffen.

Zullen we ook maar de politie afschaffen, omdat het weleens voorkomt dat mensen zich als agent voordoen om zo diefstal te kunnen plegen?
Dan kan je ook anders stellen, vind jij dat de politie bij (willekeurige) mensen mag binnenvallen zonder huiszoekingsbevel ?

Dat vermeerdert de kans ook op het oplossen van veel misdaden.
pi_118089395
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het grappige is dat de overheid mensen zo maakt met zulke wetten...

Maar het is wel degelijk een punt dat veel mensen niet iedereen binnen laten en dat is zeker verstandig.

En als ze samenwoning willen vaststellen heeft het weinig zin om overdag rond te koekeloeren.
Tuurlijk, maar met 1 belletje naar je contactpersoon/casemanager is het duidelijk wie er voor je staat.
Samenwoning kan overdag ook vastgesteld worden.
pi_118089468
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dan kan je ook anders stellen, vind jij dat de politie bij (willekeurige) mensen mag binnenvallen zonder huiszoekingsbevel ?

Dat vermeerdert de kans ook op het oplossen van veel misdaden.
Wat bedoel je nou precies en wat heeft deze quote daarmee te maken?
pi_118089510
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar met 1 belletje naar je contactpersoon/casemanager is het duidelijk wie er voor je staat.
Samenwoning kan overdag ook vastgesteld worden.
Mag ik hem wel buiten laten staan ? kan ik gelijk de bewijzen even verstoppen haha.

Dat kan ja, maar veel BOA's zullen ook s'avonds langskomen, ik heb bij de gemeente gewerkt en die vertelden dat weleens die verhalen.
pi_118089589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou precies en wat heeft deze quote daarmee te maken?
Dat is toch duidelijk.

Ambtenaar mag zomaar binnenvallen bij uitkeringstrekkers om fraude te verminderen.

Mogen agenten dat ook om de misdaad te verminderen ? Zonder huizoekingsbevel en zonder concrete aanwijzingen je woning doorzoeken bv na een anonieme tip ?
pi_118089709
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je zou mogen weigeren, dan zou elke fraudeur dat doen. Dan heeft het opsporen van fraude geen zin en wordt daarmee de uitkering onbetaalbaar.

Het grootste obstakel met de vorige wet was dat je elk verzoek moest toetsen bij de rechter. Wat veel tijd kostte, ook als het toegewezen werd. Dit tijdverlies is er nu niet meer, waardoor fraude makkelijker opgespoord en bewezen kan worden.

Dat het soms afgewezen werd door een rechter had te maken met het feit dat bewijs van fraude niet altijd voor het huisbezoek vastgesteld kon worden. Wat niet wegneemt dat zo'n dienst echt niet voor de lol huizen binnen gaat vallen.
Jij vergeet iets heel belangrijks, jij vergeet dat er dankzij deze wet helemaal niet meer gezocht hoeft te worden naar aanwijzingen van fraude, op basis waarvan dan stappen ondernomen worden.
Dat zal waarschijnlijk in eerste instantie nog wel zo werken, dat er eerst mensen gecontroleerd worden die ze al verdenken op grond van de reeds verzamelde gegevens. Maar in de toekomst zal dit verzamelen van gegevens dus niet meer nodig zijn, het huisbezoek en het doorzoeken van je woning komt daarvoor in de plaats.

Vraagje: wat zou jij ervan vinden als de overheid spyware op je PC installeert om zeker te maken dat je niet illegaal download? Sta je het niet toe krijg je geen toegang tot internet, of je wordt gekort tot zo'n slakkentempo dat het bufferen van een kort fimpje op youtube een half uur duurt. Beetje scheve vergelijking, maar in principe komt het op hetzelfde neer.
pleased to meet you
pi_118089785
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is toch duidelijk.

Ambtenaar mag zomaar binnenvallen bij uitkeringstrekkers om fraude te verminderen.

Mogen agenten dat ook om de misdaad te verminderen ? Zonder huizoekingsbevel en zonder concrete aanwijzingen je woning doorzoeken bv na een anonieme tip ?
Ik heb nu al 3 keer uitgelegd dat ze niet ' zomaar huizen binnenvallen'. Bovendien komen ze je huis niet binnen als je dat niet wilt. Je kan er niet eens strafrechtelijk voor veroordeeld worden, dus het is een zinloze vergelijking. Sterker nog, agenten komen al vaak genoeg bij mensen aan de deur en vragen toestemming om binnen te kunnen komen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:54:45 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118089822
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ongeacht wat jij vind van deze nieuwe wetten, lijkt je het nog steeds een goed advies om maar naar de rechter te stappen als je huisbezoek krijgt?
ik denk dat er echt wel een proef/toetsingsproces zal komen ja, ik zelf zit nog niet in een situatie dat er zomaar mensen voor mijn deur staan. Dat jij deze drogredenatie blijft gebruiken vind ik ook apart want je weet helemaal niet wat de uitkomst is van een proces.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118089875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Jij vergeet iets heel belangrijks, jij vergeet dat er dankzij deze wet helemaal niet meer gezocht hoeft te worden naar aanwijzingen van fraude, op basis waarvan dan stappen ondernomen worden.
Dat zal waarschijnlijk in eerste instantie nog wel zo werken, dat er eerst mensen gecontroleerd worden die ze al verdenken op grond van de reeds verzamelde gegevens. Maar in de toekomst zal dit verzamelen van gegevens dus niet meer nodig zijn, het huisbezoek en het doorzoeken van je woning komt daarvoor in de plaats.

Vraagje: wat zou jij ervan vinden als de overheid spyware op je PC installeert om zeker te maken dat je niet illegaal download? Sta je het niet toe krijg je geen toegang tot internet, of je wordt gekort tot zo'n slakkentempo dat het bufferen van een kort fimpje op youtube een half uur duurt. Beetje scheve vergelijking, maar in principe komt het op hetzelfde neer.
Belachelijke vergelijking en je angsten zijn veel te ver gezocht. Geen zin om op deze onzin in te gaan.
pi_118090033
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb nu al 3 keer uitgelegd dat ze niet ' zomaar huizen binnenvallen'. Bovendien komen ze je huis niet binnen als je dat niet wilt. Je kan er niet eens strafrechtelijk voor veroordeeld worden, dus het is een zinloze vergelijking. Sterker nog, agenten komen al vaak genoeg bij mensen aan de deur en vragen toestemming om binnen te kunnen komen.
Nee ze kunnen wel zomaar huizen binnenvallen. Geen enkel discussie over mogelijk.
Of ze het doen is een tweede.

En je zegt het zelf, politie vraagt toestemming. Nu komt er een nieuwe wet die politieagenten het recht geeft om dat zonder toestemming te doen. Dat mag dus van jou ? Zonder huizoekeingsbevel, zonder tussenkomst van de rechter, zonder toestemming van jouw kant.
pi_118090051
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Belachelijke vergelijking en je angsten zijn veel te ver gezocht. Geen zin om op deze onzin in te gaan.
Waarom niet ? Hte is hetzelfde principe. Je hebt toch niets te verbergen ?
pi_118090108
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:54 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat er echt wel een proef/toetsingsproces zal komen ja, ik zelf zit nog niet in een situatie dat er zomaar mensen voor mijn deur staan. Dat jij deze drogredenatie blijft gebruiken vind ik ook apart want je weet helemaal niet wat de uitkomst is van een proces.
Nee, en jij ook niet. Toch stel je voor dat individuele uitkeringstrekkers een rechtszaak aan moeten spannen in plaats van iemand huisbezoek toe te staan. De overheid hebben veel belang bij de invoering van deze 2 wetten en zullen ze met hele dure advocaten verdedigen. En dan wil jij een uitkeringsgerechtigde met al deze financiële risico's opzadelen en ze mogelijk vele jaren willen laten boeten, omdat ze een ambtenaar bij huisbezoek niet toe hoeven te laten?
pi_118090189
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee ze kunnen wel zomaar huizen binnenvallen. Geen enkel discussie over mogelijk.
Of ze het doen is een tweede.

En je zegt het zelf, politie vraagt toestemming. Nu komt er een nieuwe wet die politieagenten het recht geeft om dat zonder toestemming te doen. Dat mag dus van jou ? Zonder huizoekeingsbevel, zonder tussenkomst van de rechter, zonder toestemming van jouw kant.
Volgens mij begrijp jij de nieuwe wet niet helemaal. En ik ga hem niet nog eens speciaal voor je uitleggen, lees hem eerst zelf maar eens door.
pi_118090269
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja. Deze wet verplicht miljoenen mensen, waaronder veel ouderen en mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking, hun deur open te doen voor elke vreemde, het zou immers zo'n controleur kunnen zijn.

quote:
De politie kan ik zonder consequenties weigeren om mijn huis binnen te komen als ze geen huiszoekingsbevel hebben. Als ik zo'n controleur weiger heeft het wel vergaande consequenties.
pleased to meet you
pi_118090409
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja. Deze wet verplicht miljoenen mensen, waaronder veel ouderen en mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking, hun deur open te doen voor elke vreemde, het zou immers zo'n controleur kunnen zijn.

[..]

De politie kan ik zonder consequenties weigeren om mijn huis binnen te komen als ze geen huiszoekingsbevel hebben. Als ik zo'n controleur weiger heeft het wel vergaande consequenties.
Maar wat nou als het een nepagent is Moussie? Die zal geen genoegen nemen met je afwijzing en gewoon je huis binnendringen zodra je open hebt gedaan? Misschien moet je je huis maar barricaderen en nooit je deur meer opendoen. :D
pi_118090411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij de nieuwe wet niet helemaal. En ik ga hem niet nog eens speciaal voor je uitleggen, lees hem eerst zelf maar eens door.
Jij begrijpt het punt niet en zo kom je er goedkoop vanaf.

Geef gewoon antwoord op de vraag, vind je het goed dat de politie zonder toestemming bij jou huiszoeking komt doen ? Misschien wel omdat de buurman even heeft geklikt over je of whatever.

Deze wet maakt het mogelijk voor een BOA om bij jou binnen te komen zonder wettelijke grond. Dat begrijp ik heel goed en heb jij al meerdere keren zelf gezegd, omdat anders het bewijs heel moeilijk wordt of het teveel tijd kost.
pi_118090430
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar wat nou als het een nepagent is Moussie? Die zal geen genoegen nemen met je afwijzing en gewoon je huis binnendringen zodra je open hebt gedaan? Misschien moet je je huis maar barricaderen en nooit je deur meer opendoen. :D
Beetje lullige reactie hoor.
pi_118090436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 17:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb nu al 3 keer uitgelegd dat ze niet ' zomaar huizen binnenvallen'.
Ze zullen je deur niet inrammen met een stormram, klopt .. maar hoe wil je het anders noemen als je met je rug tegen de muur gechanteerd wordt, binnenlaten of anders?
pleased to meet you
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:09:20 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118090437
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:04 schreef moussie het volgende:

De politie kan ik zonder consequenties weigeren om mijn huis binnen te komen als ze geen huiszoekingsbevel hebben.
Hoho, dan verdien je extra aandacht omdat je wsl van alles te verbergen hebt... Want als je niets te verbergen hebt laat je ze toch binnen en zet je terloops ook nog ff een bak koffie voor ze?
pi_118090471
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:08 schreef macca728 het volgende:

[..]

Jij begrijpt het punt niet en zo kom je er goedkoop vanaf.

Geef gewoon antwoord op de vraag, vind je het goed dat de politie zonder toestemming bij jou huiszoeking komt doen ? Misschien wel omdat de buurman even heeft geklikt over je of whatever.

Deze wet maakt het mogelijk voor een BOA om bij jou binnen te komen zonder wettelijke grond. Dat begrijp ik heel goed en heb jij al meerdere keren zelf gezegd, omdat anders het bewijs heel moeilijk wordt of het teveel tijd kost.
Een BOA komt jouw huis niet binnen zonder toestemming, net zomin als een agent dat kan. Als je niet weet hoe de nieuwe wetten in elkaar steken heeft het geen zin om te reageren.
pi_118090477
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoho, dan verdien je extra aandacht omdat je wsl van alles te verbergen hebt... Want als je niets te verbergen hebt laat je ze toch binnen en zet je terloops ook nog ff een bak koffie voor ze?
Ja maar ze gaan wel weg en naar de rechter om een huizoekingsbevel te krijgen. Wat ze niet krijgen zonder bewijs.
pi_118090523
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een BOA komt jouw huis niet binnen zonder toestemming, net zomin als een agent dat kan. Als je niet weet hoe de nieuwe wetten in elkaar steken heeft het geen zin om te reageren.
Nee als je toestemming weigert wordt je gekort. Ik begrijp het beter dan jij, maar je wilt niet toegeven dat de politie niet zomaar bij je mag binnenvallen. dat vind je blijkbaar wel schending van je burgerrechten en terecht.
pi_118090606
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Beetje lullige reactie hoor.
Iemand die toegeeft dat huisbezoek om fraude op te sporen maar afgeschaft moet worden, omdat het in Nederland weleens voorgekomen is dat mensen zich valselijk legitimeren die neem ik niet serieus.

Daar heb ik vooral medelijden mee. Als je zo'n wantrouwend en mensenschuw wereldbeeld hebt dan zal je ook niet een bepaald gelukkig leven hebben. Triest, erg triest. :@
pi_118090613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voorheen mocht de overheid alleen een huisbezoek afleggen als er een verdenking was van fraude. Op grond van de nieuwe wet is dat vanaf 2013 niet meer nodig. Iedereen die uitkering of kinderbijslag ontvangt, moet de controleurs binnen laten. Wie dat weigert, krijgt een sanctie opgelegd zoals een korting of tijdelijke stopzetting van de uitkering of toeslag.

Duidelijker kan je het niet krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')