Je mag het gewoon weigeren dus. Je weet ook precies wat ik daarvan vind, dat heb ik al meerdere keren gezegd. Ik ga zo eten, dus als je nog wilt dat ik reageer op iets dat ik nog niet verteld hebt geef dat dan nu aan.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voorheen mocht de overheid alleen een huisbezoek afleggen als er een verdenking was van fraude. Op grond van de nieuwe wet is dat vanaf 2013 niet meer nodig. Iedereen die uitkering of kinderbijslag ontvangt, moet de controleurs binnen laten. Wie dat weigert, krijgt een sanctie opgelegd zoals een korting of tijdelijke stopzetting van de uitkering of toeslag.
Duidelijker kan je het niet krijgen.
Jezus zeg, nee je mag niet weigeren, dan wordt je gestraft.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je mag het gewoon weigeren dus. Je weet ook precies wat ik daarvan vind, dat heb ik al meerdere keren gezegd. Ik ga zo eten, dus als je nog wilt dat ik reageer op iets dat ik nog niet verteld hebt geef dat dan nu aan.
Sarcasm is a bitch...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar ze gaan wel weg en naar de rechter om een huizoekingsbevel te krijgen. Wat ze niet krijgen zonder bewijs.
Oh, okee.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja snapte ik. Maar ik wou het punt even maken
Nee, en ik vind ook dat BOA's dat niet zouden mogen. Ik denk ook dat dat niet of nauwelijks zal voorkomen. En in die gevallen, waarin ze geen enkele verdenking kunnen tonen zal een rechter dat huisbezoek achteraf ook veroordelen en een schadevergoeding toewijzen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:23 schreef macca728 het volgende:
maar zeg nu eens, vindt je ook dat de politie onder deze wet moet vallen ?
Dat ze zomaar bij burgers huizoeking mogen doen zonder verdenking ?
Kolere zeg, wil je het niet snappen of zo? Wat ik persoonlijk wel of niet doe doet hier helemaal niet ter zake.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iemand die toegeeft dat huisbezoek om fraude op te sporen maar afgeschaft moet worden, omdat het in Nederland weleens voorgekomen is dat mensen zich valselijk legitimeren die neem ik niet serieus.
Daar heb ik vooral medelijden mee. Als je zo'n wantrouwend en mensenschuw wereldbeeld hebt dan zal je ook niet een bepaald gelukkig leven hebben. Triest, erg triest.
Schuldig todat het tegendeel bewezen is... Okee.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, en ik vind ook dat BOA's dat niet zouden mogen. Ik denk ook dat dat niet of nauwelijks zal voorkomen. En in die gevallen, waarin ze geen enkele verdenking kunnen tonen zal een rechter dat huisbezoek achteraf ook veroordelen en een schadevergoeding toewijzen.
Ik vind dat de politie in sommige gevallen een huis mag binnentreden zonder tussenkomst van de rechter, ja. Dat gebeurd al enkele eeuwen in Nederland. Nu mag dat ook in het kader van fraudebestrijding van uitkeringen. Ook mag de politie in sommige gevallen fouilleren zonder verdenking. In al die gevallen ben ik het eens.
Dat zijn jouw woorden, beargumenteer je stelling eerst eens.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schuldig todat het tegendeel bewezen is... Okee.
Politie mag nooit een huis doorzoeken zonder verdenking of bewijs. NOOIT.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, en ik vind ook dat BOA's dat niet zouden mogen. Ik denk ook dat dat niet of nauwelijks zal voorkomen. En in die gevallen, waarin ze geen enkele verdenking kunnen tonen zal een rechter dat huisbezoek achteraf ook veroordelen en een schadevergoeding toewijzen.
Ik vind dat de politie in sommige gevallen een huis mag binnentreden zonder tussenkomst van de rechter, ja. Dat gebeurd al enkele eeuwen in Nederland. Nu mag dat ook in het kader van fraudebestrijding van uitkeringen. Ook mag de politie in sommige gevallen fouilleren zonder verdenking. In al die gevallen ben ik het eens.
je zegt het zelf.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, en ik vind ook dat BOA's dat niet zouden mogen.
Aha, zonder verdenking. Dat verandert alles.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Politie mag nooit een huis doorzoeken zonder verdenking of bewijs. NOOIT.
ja begrijp je de nieuwe wet niet ?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Aha, zonder verdenking. Dat verandert alles.
Waarom zou het anders moeten dan? U bent onschuldig maar we gaan toch eens kijken of u stiekem niet schuldig bent.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden, beargumenteer je stelling eerst eens.
Als je maar geen 2 tandenborstels hebt staan of als vrouw je benen scheert met een mannelijk scheermes, want dan heb je een probleem.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou het anders moeten dan? U bent onschuldig maar we gaan toch eens kijken of u stiekem niet schuldig bent.
Ja, ze hoeven geen gerechtelijke toestemming te hebben. Als ze zonder bewijs langskomen en weigeren je uit te leggen waarom ze langskomen en zomaar wat random rond gaan lopen zoeken dan zullen ze door hun leidinggevende op de vingers worden getikt en zal een rechter bij een eventuele rechtszaak korte metten met hun maken. Ook zal eventueel gevonden bewijs waardeloos zijn achteraf. Dit heb ik ook al eerder gezegd, maar ik blijf dingen herhalen bij jullie.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja begrijp je de nieuwe wet niet ?
Wat een onzin, als ze bewijs vinden dat jij samenwoont (of zwart werkt of iets anders ), dan hang je gewoon.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, ze hoeven geen gerechtelijke toestemming te hebben. Als ze zonder bewijs langskomen en weigeren je uit te leggen waarom ze langskomen en zomaar wat random rond gaan lopen zoeken dan zullen ze door hun leidinggevende op de vingers worden getikt en zal een rechter bij een eventuele rechtszaak korte metten met hun maken. Ook zal eventueel gevonden bewijs waardeloos zijn achteraf. Dit heb ik ook al eerder gezegd, maar ik blijf dingen herhalen bij jullie.
Niet overdrijven.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je maar geen 2 tandenborstels hebt staan of als vrouw je benen scheert met een mannelijk scheermes, want dan heb je een probleem.
Waar komt dat 'weigeren uit te leggen waarom ze langskomen' ineens vandaan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ja, ze hoeven geen gerechtelijke toestemming te hebben. Als ze zonder bewijs langskomen en weigeren je uit te leggen waarom ze langskomen en zomaar wat random rond gaan lopen zoeken dan zullen ze door hun leidinggevende op de vingers worden getikt en zal een rechter bij een eventuele rechtszaak korte metten met hun maken. Ook zal eventueel gevonden bewijs waardeloos zijn achteraf. Dit heb ik ook al eerder gezegd, maar ik blijf dingen herhalen bij jullie.
Neu hoor, je mag best boodschappen doen, of een eindje gaan wandelen, of naar een verjaardag gaan, of whateverquote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je maar thuis bent als ze komen, anders wordt je verdacht van zwartwerken.
Nou zeg het maar niet te hard. U bent wel erg vaak niet thuis meneer, waar gaat u elke middag naar toe ? Toch niet bij de buuurman klussen he of op de koffie elke middag (als buurman ook en uitkering krijgt)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:00 schreef barthol het volgende:
[..]
Neu hoor, je mag best boodschappen doen, of een eindje gaan wandelen, of naar een verjaardag gaan, of whatever
er is geen huisarrest
Dit kunnen ze toch niet zeggen als je niet thuis bentquote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zeg het maar niet te hard. U bent wel erg vaak niet thuis meneer, waar gaat u elke middag naar toe ? Toch niet bij de buuurman klussen he of op de koffie elke middag (als buurman ook en uitkering krijgt)
Ik ben afgekeurd, maar als die buurman een even een helpende hand nodig heeft bij een klusje, dan help ik gewoon. Burenhulp. En het UWV mag dat best weten. Ze weten ook dat ik wekelijks mijn mijn bejaarde moeder help met allerlei klusjes in huis en tuin. En ook dat ik nog ergens op het internet aan het modden ben.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou zeg het maar niet te hard. U bent wel erg vaak niet thuis meneer, waar gaat u elke middag naar toe ? Toch niet bij de buuurman klussen he of op de koffie elke middag (als buurman ook en uitkering krijgt)
Terecht, dan toch. Of vind jij dat je de eerlijke kans moet krijgen om de wet te ontduiken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:47 schreef macca728 het volgende:
Wat een onzin, als ze bewijs vinden dat jij samenwoont (of zwart werkt of iets anders ), dan hang je gewoon.
Zonder bewijs, maar met verdenking. Een verdenking is er altijd, anders zouden ze niets hoeven onderzoeken. Die verdenking kan en mag volledig uit de lucht gegrepen zijn en met geen greintje bewijs onderbouwd te zijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:57 schreef moussie het volgende:
Ze komen zonder verdenking en zonder bewijs bij je langs, ze staan voor de deur en leggen netjes uit wat ze komen doen.
Dat laatste is echt flauwekul hoor.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Zonder bewijs, maar met verdenking. Een verdenking is er altijd, anders zouden ze niets hoeven onderzoeken. Die verdenking kan en mag volledig uit de lucht gegrepen zijn en met geen greintje bewijs onderbouwd te zijn.
Het feit dat je alleenstaand bent is al reden om samenwonen te vermoeden.
Nee ze hebben geen toestemming van de verdachte nodig, toestemming van de rechter.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Terecht, dan toch. Of vind jij dat je de eerlijke kans moet krijgen om de wet te ontduiken.
Haha, zonder verdenking komen ze niet binnen, dus ze moeten toestemming vragen en tja, dan ben je al op de hoogte van hun komst en kun je tijdig alles wat op samen wonen duidt, uit huis halen.
Zo moet het blijven?
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze komen zonder verdenking en zonder bewijs bij je langs,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |