abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118090714
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

Voorheen mocht de overheid alleen een huisbezoek afleggen als er een verdenking was van fraude. Op grond van de nieuwe wet is dat vanaf 2013 niet meer nodig. Iedereen die uitkering of kinderbijslag ontvangt, moet de controleurs binnen laten. Wie dat weigert, krijgt een sanctie opgelegd zoals een korting of tijdelijke stopzetting van de uitkering of toeslag.

Duidelijker kan je het niet krijgen.
Je mag het gewoon weigeren dus. Je weet ook precies wat ik daarvan vind, dat heb ik al meerdere keren gezegd. Ik ga zo eten, dus als je nog wilt dat ik reageer op iets dat ik nog niet verteld hebt geef dat dan nu aan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118090821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je mag het gewoon weigeren dus. Je weet ook precies wat ik daarvan vind, dat heb ik al meerdere keren gezegd. Ik ga zo eten, dus als je nog wilt dat ik reageer op iets dat ik nog niet verteld hebt geef dat dan nu aan.
Jezus zeg, nee je mag niet weigeren, dan wordt je gestraft.

Wat begrijp je daar niet aan ? Mag ik ook iemand vermoorden ? Bij jou wel met deze redenatie.

En ik heb er bij verdenking geen bezwaar tegen, maar dat hoeft dus niet meer.
Dat BOA's dat niet zo vaak zullen doen, is verder niet van belangm de mogelijkheid is er.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:22:55 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118090881
maar zeg nu eens, vindt je ook dat de politie onder deze wet moet vallen ?

Dat ze zomaar bij burgers huizoeking mogen doen zonder verdenking ?
pi_118090907
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sarcasm is a bitch...
Ja snapte ik. Maar ik wou het punt even maken :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:26:23 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118091136
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:23 schreef macca728 het volgende:
maar zeg nu eens, vindt je ook dat de politie onder deze wet moet vallen ?

Dat ze zomaar bij burgers huizoeking mogen doen zonder verdenking ?
Nee, en ik vind ook dat BOA's dat niet zouden mogen. Ik denk ook dat dat niet of nauwelijks zal voorkomen. En in die gevallen, waarin ze geen enkele verdenking kunnen tonen zal een rechter dat huisbezoek achteraf ook veroordelen en een schadevergoeding toewijzen.

Ik vind dat de politie in sommige gevallen een huis mag binnentreden zonder tussenkomst van de rechter, ja. Dat gebeurd al enkele eeuwen in Nederland. Nu mag dat ook in het kader van fraudebestrijding van uitkeringen. Ook mag de politie in sommige gevallen fouilleren zonder verdenking. In al die gevallen ben ik het eens.
pi_118091187
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Iemand die toegeeft dat huisbezoek om fraude op te sporen maar afgeschaft moet worden, omdat het in Nederland weleens voorgekomen is dat mensen zich valselijk legitimeren die neem ik niet serieus.

Daar heb ik vooral medelijden mee. Als je zo'n wantrouwend en mensenschuw wereldbeeld hebt dan zal je ook niet een bepaald gelukkig leven hebben. Triest, erg triest. :@
Kolere zeg, wil je het niet snappen of zo? Wat ik persoonlijk wel of niet doe doet hier helemaal niet ter zake.
Als er nu een vreemde voor de deur staat hoef ik niet open te doen als ik het niet vertrouw, binnenkort moet ik dat wel. Voor iedere vreemde!!! Ik kan zijn legitimatie immers niet door de gesloten deur heen bekijken, nietwaar?
pleased to meet you
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:31:29 #159
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118091210
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Nee, en ik vind ook dat BOA's dat niet zouden mogen. Ik denk ook dat dat niet of nauwelijks zal voorkomen. En in die gevallen, waarin ze geen enkele verdenking kunnen tonen zal een rechter dat huisbezoek achteraf ook veroordelen en een schadevergoeding toewijzen.

Ik vind dat de politie in sommige gevallen een huis mag binnentreden zonder tussenkomst van de rechter, ja. Dat gebeurd al enkele eeuwen in Nederland. Nu mag dat ook in het kader van fraudebestrijding van uitkeringen. Ook mag de politie in sommige gevallen fouilleren zonder verdenking. In al die gevallen ben ik het eens.
Schuldig todat het tegendeel bewezen is... Okee.
pi_118091258
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schuldig todat het tegendeel bewezen is... Okee.
Dat zijn jouw woorden, beargumenteer je stelling eerst eens.
pi_118091313
quote:

[..]

Politie mag nooit een huis doorzoeken zonder verdenking of bewijs. NOOIT.
pi_118091381
quote:

[..]

Nee, en ik vind ook dat BOA's dat niet zouden mogen.
je zegt het zelf.
pi_118091391
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Politie mag nooit een huis doorzoeken zonder verdenking of bewijs. NOOIT.
Aha, zonder verdenking. Dat verandert alles.
pi_118091440
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Aha, zonder verdenking. Dat verandert alles.
ja begrijp je de nieuwe wet niet ?

Voorheen mocht de overheid alleen een huisbezoek afleggen als er een verdenking was van fraude. Op grond van de nieuwe wet is dat vanaf 2013 niet meer nodig
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:37:52 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_118091480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden, beargumenteer je stelling eerst eens.
Waarom zou het anders moeten dan? U bent onschuldig maar we gaan toch eens kijken of u stiekem niet schuldig bent.
pi_118091580
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom zou het anders moeten dan? U bent onschuldig maar we gaan toch eens kijken of u stiekem niet schuldig bent.
Als je maar geen 2 tandenborstels hebt staan of als vrouw je benen scheert met een mannelijk scheermes, want dan heb je een probleem.
pi_118091672
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja begrijp je de nieuwe wet niet ?
Ja, ze hoeven geen gerechtelijke toestemming te hebben. Als ze zonder bewijs langskomen en weigeren je uit te leggen waarom ze langskomen en zomaar wat random rond gaan lopen zoeken dan zullen ze door hun leidinggevende op de vingers worden getikt en zal een rechter bij een eventuele rechtszaak korte metten met hun maken. Ook zal eventueel gevonden bewijs waardeloos zijn achteraf. Dit heb ik ook al eerder gezegd, maar ik blijf dingen herhalen bij jullie.
pi_118091827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, ze hoeven geen gerechtelijke toestemming te hebben. Als ze zonder bewijs langskomen en weigeren je uit te leggen waarom ze langskomen en zomaar wat random rond gaan lopen zoeken dan zullen ze door hun leidinggevende op de vingers worden getikt en zal een rechter bij een eventuele rechtszaak korte metten met hun maken. Ook zal eventueel gevonden bewijs waardeloos zijn achteraf. Dit heb ik ook al eerder gezegd, maar ik blijf dingen herhalen bij jullie.
Wat een onzin, als ze bewijs vinden dat jij samenwoont (of zwart werkt of iets anders ), dan hang je gewoon.
Ze hoeven geen reden op te geven en ze hoeven geen bewijs te hebben, wat jij niet begrjpt aan geen verdenking weet ik niet.

En die rechtszaak moet de burger aanspannen, zal die het geld daarvoor hebben ? Ja vast.

[ Bericht 1% gewijzigd door macca728 op 17-10-2012 18:57:24 ]
pi_118092205
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je maar geen 2 tandenborstels hebt staan of als vrouw je benen scheert met een mannelijk scheermes, want dan heb je een probleem.
Niet overdrijven.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_118092297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waar komt dat 'weigeren uit te leggen waarom ze langskomen' ineens vandaan?

Ze komen zonder verdenking en zonder bewijs bij je langs, ze staan voor de deur en leggen netjes uit wat ze komen doen. Je moet ze wel binnenlaten en hun voor alles toestemming geven, want doe je dat niet wordt je óf gekort óf je krijgt helemaal niets meer. Wil je bewijzen dat je echt alleen woont moet je die mensen wel in je kasten en wasmand laten kijken.
pleased to meet you
pi_118092312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:55 schreef barthol het volgende:

[..]

Niet overdrijven.
Als je maar thuis bent als ze komen, anders wordt je verdacht van zwartwerken.
pi_118092421
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 18:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je maar thuis bent als ze komen, anders wordt je verdacht van zwartwerken.
Neu hoor, je mag best boodschappen doen, of een eindje gaan wandelen, of naar een verjaardag gaan, of whatever
er is geen huisarrest
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_118092726
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:00 schreef barthol het volgende:

[..]

Neu hoor, je mag best boodschappen doen, of een eindje gaan wandelen, of naar een verjaardag gaan, of whatever
er is geen huisarrest
Nou zeg het maar niet te hard. U bent wel erg vaak niet thuis meneer, waar gaat u elke middag naar toe ? Toch niet bij de buuurman klussen he of op de koffie elke middag (als buurman ook en uitkering krijgt) :)
pi_118092803
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou zeg het maar niet te hard. U bent wel erg vaak niet thuis meneer, waar gaat u elke middag naar toe ? Toch niet bij de buuurman klussen he of op de koffie elke middag (als buurman ook en uitkering krijgt) :)
Dit kunnen ze toch niet zeggen als je niet thuis bent ;)
pi_118093140
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik ben afgekeurd, maar als die buurman een even een helpende hand nodig heeft bij een klusje, dan help ik gewoon. Burenhulp. En het UWV mag dat best weten. Ze weten ook dat ik wekelijks mijn mijn bejaarde moeder help met allerlei klusjes in huis en tuin. En ook dat ik nog ergens op het internet aan het modden ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')