Ik wil weten waar ze de mortieren vandaan schoten. Welke stad/dorp?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Plaatsnaam? Irrelevant. De radar traceert de precieze plek, kan het specifieke stuk identificeren dat de granaat afschoot.
Als het nou uit een stuk woestijn kwam?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik wil weten waar ze de mortieren vandaan schoten. Welke stad/dorp?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:07 schreef Doodloper het volgende:
Die Sieren moeten wel hun best doen want volgens mij is er in Turkije nog weinig volk over om te raken.
Alles zit hier namelijk.
Dan heeft het ook een naam. Als Turkije aangevallen werd vertellen ze wel waar de mortieren vandaan zijn geschoten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het nou uit een stuk woestijn kwam?
Syrieus?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:09 schreef RickJamez het volgende:
Hmmm keb opeen zin in n Turkse pizza met shoarma .
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:07 schreef Doodloper het volgende:
Die Sieren moeten wel hun best doen want volgens mij is er in Turkije nog weinig volk over om te raken.
Alles zit hier namelijk.
ze ZIJN die Koerden met AK's de baas ...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:18 schreef IPA35 het volgende:
In de tussentijd kunnen de Turken een stel Koerden met AK's niet eens baas met hun incompetente dienstplichtigenleger...
False flag ja, Turkse truc.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:27 schreef Peunage het volgende:
Het is wel opmerkelijk dat Turkije claimt dat de mortieren geschoten zijn uit Tal Al-Abyad. Die is in september namelijk overgenomen door de FSA.
Dat is niet relevant.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze ZIJN die Koerden met AK's de baas ...
wie runnen dat land nu, de Koerden of de Turken?
in deze context is dat juist relevantquote:
foutquote:
Turkije verslaat ze wel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:33 schreef sp3c het volgende:
vertel die kerels maar dat het een feit is dat ze niet enorm professioneel en gemotiveerd zijn omdat ze dienstplichtig zijn opgekomen
je ziet mij dit nergens beweren ... ik vind dat je heel gemakkelijk dingen roept die nergens op gebaseerd lijken te zijnquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:58 schreef IPA35 het volgende:
Een jarenlange interesse in militaire zaken maar ik kan je het natuurlijk niet zo één, twee, drie op een blaadje geven. Maar als jij wilt geloven dat de professionaliteit van de Turkse Krijgsmacht op één lijn ligt met dat van Nederland, Duitsland, Denemarken etc. dan moet je dat vooral doen.
wij zijn absoluut in staat oorlog te voeren als we dat zouden willenquote:Hé, zij hebben weer dan kwantiteit en zijn, in tegenstelling tot ons, wel in staat ook daadwerkelijk oorlog te voeren.
Nederland in staat om een oorlog te voeren waar haal je dat dan weer vandaan? De Nederlandse krijgsmacht kan echt niet op zijn eigen grote operaties uitvoeren zonder hulp van andere landen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
je ziet mij dit nergens beweren ... ik vind dat je heel gemakkelijk dingen roept die nergens op gebaseerd lijken te zijn
[..]
wij zijn absoluut in staat oorlog te voeren als we dat zouden willen
wat heeft Nederland precies nodig van andere landen om oorlog te voeren?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:04 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Nederland in staat om een oorlog te voeren waar haal je dat dan weer vandaan? De Nederlandse krijgsmacht kan echt niet op zijn eigen grote operaties uitvoeren zonder hulp van andere landen.
Beter materieel vooral als het om ondersteunde luchtsteun gaat. De user hierboven mij somt het al vrij netjes op.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat heeft Nederland precies nodig van andere landen om oorlog te voeren?
er is nauwelijks beter materieel beschikbaarquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:08 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Beter materieel vooral als het om ondersteunde luchtsteun gaat. De user hierboven mij somt het al vrij netjes op.
Munitie, GPS sat, spy sat.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat heeft Nederland precies nodig van andere landen om oorlog te voeren?
sattelieten zijn luxe, heb je niet per se nodigquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:12 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Munitie, GPS sat, spy sat.
Maar ook zonder grijpen wij Tigri wel terug van Guyana, ooit!
In veel gevallen staat kwantiteit boven kwaliteit. En het Nederlandse leger is nu eenmaal niet zo uitgebreid als de Turken het voor elkaar hebben. Je mag de meest geavanceerde materieel hebben. Als jou vijand bootladingen troepen op je af kan sturen heb je geen zak aan die paar apaches en lichte aantallen hoog getrainde professionals.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is nauwelijks beter materieel beschikbaar
de user boven je heeft het over kwantiteit, niet over kwaliteit en dat is een kwestie van vrijwilligers/dienstplichtigen oproepen en knaken neerleggen
kloptquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:16 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
In veel gevallen staat kwantiteit boven kwaliteit. En het Nederlandse leger is nu eenmaal niet zo uitgebreid als de Turken het voor elkaar hebben. Je mag de meest geavanceerde materieel hebben. Als jou vijand bootladingen troepen op je af kan sturen heb je geen zak aan die paar apaches en lichte aantallen hoog getrainde professionals.
Iets wat de Duitsers tig jaar ook gemerkt hebben toen ze Moedertje Rusland binnenvielen.
Wij kunnen geen oorlog voeren met een land als bijvoorbeeld Turkije sterker nog de Bulgaren zullen langer stand houden met hun totaal verouderde sovjet materieel dan wij.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
klopt
veranderd niet echt iets aan wat ik zeg
Kunnen ze nog een beetje navigeren met een sextant die officieren en matrozen?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
sattelieten zijn luxe, heb je niet per se nodig
munitie komt morgen in bootladingen binnen als je vandaag genoeg geld op tafel smijt
Nederland is 1 van de weinige landen in West Europa dat op nagenoeg alle dienstvakken mannetjes heeft zittenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:17 schreef IPA35 het volgende:
Nee, om met succes een landoorlog te kunnen voeren heb je in beginsel een combined arms groep nodig bestaand uit gemechaniseerde infanterie (hebben we), tanks (hebben we niet), verkenning (hebben we maar uitgerust met de volgens veel militairen te kwetsbare Fennek), vuursteun (hebben we nog wel maar in inadequate aantallen), SHORAD (heb ik niet al te veel verstand van maar dat hebben we wel alleen een kanonsysteem mist eigenlijk) met daarnaast eventueel lichte eenheden die voor bepaalde rollen ingezet kunnen worden, zoals de LMB die stategische posities kan veroveren en verdedigen om de opmars van de zware eenheden te vergemakkelijken (alleen hebben we dus de meeste Cougars stil gezet).
Conclusie: Nederland is niet zelfstandig in staat tot een conventionele oorlog en kan alleen opereren met steun van buitenlandse tanks, geschut, luchtsteun en misschien zelfs transportheli's.
Klopt wij hebben er ook niet de mannen voor. Het merendeel van de Nederlandse krijgsmacht loopt bij een serieuze confrontatie gillend om hun moeder te roepen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:19 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Wij kunnen geen oorlog voeren met een land als bijvoorbeeld Turkije sterker nog de Bulgaren zullen langer stand houden met hun totaal verouderde sovjet materieel dan wij.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de weinige landen in West Europa dat op nagenoeg alle dienstvakken mannetjes heeft zitten
de rechtse regeringen hebben tot nu toe het onderzeebootjagen en de cavalerie aan banden gelegd maar de skillset is er (nog) wel en die is vele malen moeilijker te verkrijgen dan het materiaal
dat zeg ik ook nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:19 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Wij kunnen geen oorlog voeren met een land als bijvoorbeeld Turkije sterker nog de Bulgaren zullen langer stand houden met hun totaal verouderde sovjet materieel dan wij.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:20 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Klopt wij hebben er ook niet de mannen voor. Het merendeel van de Nederlandse krijgsmacht loopt bij een serieuze confrontatie gillend om hun moeder te roepen.
Dat betwijfel ik.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nederland is 1 van de weinige landen in West Europa dat op nagenoeg alle dienstvakken mannetjes heeft zitten
de rechtse regeringen hebben tot nu toe het onderzeebootjagen en de cavalerie aan banden gelegd maar de skillset is er (nog) wel en die is vele malen moeilijker te verkrijgen dan het materiaal
Ik moest je toch serieus nemen toch? ... TOCH?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet
ik zeg dat we oorlog kunnen voeren, de vijand in kwestie die we kunnen hebben ligt aan de hoeveelheid knaken die we eraan willen besteden
geef me genoeg geld en genoeg dienstplichtigen en ik verover Turkije
dan moet je jezelf beter laten informerenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
Alleen België is net zo militair incompetent als wij, en dat zegt wat.
nee dat doen ze nietquote:Landen als Denemarken en Noorwegen houden er betere krijgsmachten op na (hoewel de Denen hun jachtvloot weer hebben gemarginaliseerd, maar ach daar zijn wij ook hard mee bezig zeker als er straks maar 35 F-35A's komen(voor 15 miljard aanschaf + onderhoud)).
moet niet, mij om het even eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:24 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ik moest je toch serieus nemen toch? ... TOCH?
Turkije gaat dit kleine kikkerlandje dus niet redden om daar een oorlog tegen te voeren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet niet, mij om het even eerlijk gezegd
ligt aan de hoeveelheid knaken en dienstplichtigen die dit kleine kikkerlandje er voor over heeftquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:27 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Turkije gaat dit kleine kikkerlandje dus niet redden om daar een oorlog tegen te voeren.
ja ik zag het ook op wikiquote:
Deze keer wist ik hem uit mijn hoofdquote:
de geschiedenisboeken zeggen andere dingenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:20 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Klopt wij hebben er ook niet de mannen voor. Het merendeel van de Nederlandse krijgsmacht loopt bij een serieuze confrontatie gillend om hun moeder te roepen.
Tis dat ik een kennis in Noorwegen heb wonen anders had ik hoogstwaarschijnlijk nog nooit van die krengen gehoord.quote:
We leven in het nuquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
de geschiedenisboeken zeggen andere dingen
Finland, met haar 5 miljoen inwoners kan 400000 man mobiliseren, Noorwegen met haar 4 miljoen inwoners 83000 (incl. hun militieleger, een prachtige budget optie om een geloofwaardige verdediging te kunnen voeren, zoek maar eens op). Zweden (meer bevolking als beide landen samen) gaat dat laatste waarschijnlijk niet eens redden...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Noorwegen en Finland samen tegen Zweden lijkt mij ook wel een aardige oorlog, mijn centen staan toch initieel op de Zweden en dan zal het wel doodbloeden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)eer-terug-syrie.htmlquote:Turkije schiet weer terug naar Syrië
ANKARA - De Turkse strijdkrachten hebben zaterdag het vuur geopend op doelen in het noordwesten van Syrië.
Het is de vierde dag van beschietingen. Een mortiergranaat kwam, voor de Turken het vuur heropenden, neer op een veld bij een dorpje aan de Syrische grens, Güveççi in de Turkse provincie Hatay.
Meer naar het oosten kwamen langs de Syrische grens woensdag vijf Turken om het leven door beschietingen vanaf Syrisch grondgebied.
De Syrische regering bood na het incident van woensdag nog condoleances aan. Het zou een ongeluk zijn geweest. Turkije heeft laten weten dat het geen provocatie meer onbeantwoord laat. ''We hebben geen belang bij een oorlog, maar we zijn er ook niet ver van verwijderd'', dreigde premier Recep Tayyip Erdogan afgelopen week.
Kale heuvels met Syrische troepen, ja.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Lekker kale heuvels en velden bombarderen.
http://www.guardian.co.uk(...)rkish-border-reportsquote:Syria agrees to buffer zone along Turkish border, say reports
Turkish media says deal struck in wake of this week's deadly border shelling incident which killed five Turkish civilians
Syria has agreed to keep its forces six miles (10km) from the Turkish border in the wake of this week's deadly shelling incident, Turkish media have reported.
Geen gewonden of dodenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:36 schreef waht het volgende:
[..]
Kale heuvels met Syrische troepen, ja.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ben wel nieuwsgierig wat er allemaal nog meer gaat gebeuren daar komende tijd.
Ik wilde vragen wat zij dan graag zouden willen zien, totdat ik hoorde dat zij CHP-supporters zijn. Was te verwachten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:08 schreef De_Guidance het volgende:
Deze mensen zijn niet enthousiast.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik wilde vragen wat zij dan graag zouden willen zien, totdat ik hoorde dat zij CHP-supporters zijn. Was te verwachten..
Tjappies. Zij zijn tegen, als het maar anti-AKP is.
nou mooi, opgelost ! topic kan dichtquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:07 schreef DeParo het volgende:
Het zal wel goed komen verwacht ik toch.
Een echte oorlog zal uitvallen, hoogstens wat beschietingen over en weer, verwacht ik.
Dat lijkt me niet nodig, maar zoals ik al zei, ik verwacht dat het wel zal meevallen gewoon wat beschietingen maar niet een invasie of een enorme oorlog of iets in die richting.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:52 schreef HighVolume het volgende:
[..]
nou mooi, opgelost ! topic kan dicht
Duidelijk rebellen die Turkije in willen mengenquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:28 schreef sonnyspek het volgende:
http://nos.nl/artikel/426793-turkije-opnieuw-beschoten.html !.
opgelostquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:35 schreef sonnyspek het volgende:
Bram Vermeulen@bramvermeul
Turkish artillerie shoots back after new Syrian shelling in Akcakale
Ja man, ze schieten zomaar ergens.quote:Op zondag 7 oktober 2012 15:57 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Zomaar ergens schieten en alles is opgelost
Of wanhoop. Ze gooien alles op de oppositie en gokt er op dat Turkije geen oorlog wil.quote:Op zondag 7 oktober 2012 16:00 schreef remlof het volgende:
Dit kan toch niet meer per ongeluk zijn? Het is pure provocatie.
als je zomaar ergens op gaat schieten en je krijgt vervolgens gps gestuurde granaten terug dan zijn al je problemen opgelost jaquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:57 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Zomaar ergens schieten en alles is opgelost
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |