abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:19:26 #1
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117628955
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
censuur :O
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:19:41 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117628962
'CPB overschat gevolgen aanpassing hypotheekrente'

quote:
Het Centraal Planbureau (CPB) overschat de prijsdaling op de huizenmarkt die het gevolg is van aanpassingen aan de hypotheekrenteaftrek. Daardoor schrikt het bureau politici ten onrechte af de woningmarkt aan te pakken. Dat zeggen twee hoogleraren vrijdag in de Volkskrant.

Volgens Peter Boelhouwer van de TU Delft en Johan Conijn van de Universiteit van Amsterdam deugt het model dat het CPB gebruikt om de ontwikkeling van de huizenprijs te berekenen niet. De aanname van de Haagse rekenmeesters dat iedere toekomstige beperking van de hypotheekrenteaftrek direct wordt verrekend in de huizenprijs is onjuist, zeggen zij.

"De onderhandelaars bij de kabinetsformatie zullen bij woningmarktplannen dramatischer cijfers voorgeschoteld krijgen dan op basis van de werkelijkheid aannemelijk is", vreest Boelhouwer.

De hoogleraar baseert zich met zijn kritiek op de gevolgen van een beperking van de aftrek in Groot-Brittannië. Daar heeft de geleidelijke afschaffing van de renteaftrek geen grote prijsdaling tot gevolg gehad. Datzelfde geldt voor Zweden, waar de huizenprijzen na een aanvankelijke dip binnen een paar jaar weer op het oude niveau lagen.

Overigens is het niet zo dat het rekenmodel van het CPB partijen die niets aan de hypotheekrenteaftrek willen veranderen, bevoordeelt. De woningmarktplannen van de VVD en PVV, die het minst aan de aftrek willen veranderen, kwamen bij de doorrekening van de verkiezingsprogramma's als slechtst uit de bus.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:41:05 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117633774
Mensen die hun woning verkopen zijn ondertussen enorm blij/opgelucht, en krijgen van alle kanten felicitaties. Wat zegt dat over de markt?!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 13:02 schreef piere het volgende:
Gefeliciteerd hoop ik! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:19 schreef Iridal het volgende:

[..]

Nice! Gefeliciteerd!
quote:
15s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:21 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
In deze tijd deze situatie? Ik had de makelaar een hand gegeven terwijl ik ondertussen uitriep: 140k éénmaal, andermaal, verkocht! *O*
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:21 schreef blomke het volgende:
Mooi werk. Over 'n jaar ben je er blij mee (nu al eigenlijk).
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:48 schreef Limburg82 het volgende:
Gefeliciteerd!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 17:45:18 #4
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117633911
Ik wilde op bovenstaande ractie reageren. Maar helaas, dat past niet binnen de huisregels van TS.
pi_117634547
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Mensen die hun woning verkopen zijn ondertussen enorm blij/opgelucht, en krijgen van alle kanten felicitaties. Wat zegt dat over de markt?!

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat zegt geen hond over de markt.
TS heeft mondelinge koopovereenkomst, en mits financiering rondkomt zijn huis verkocht.
Hij heeft water bij de wijn gedaan en is er uit gekomen. Is dat geen felicitatie waard?

Beetje een rare reactie van je.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:20:52 #6
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_117635060
quote:

Dat er verhoudingsgewijs niet veel huizen verkocht worden tegenwoordig, dus dat je blij mag zijn als dat je - op redelijk korte termijn - lukt. Niets meer, niets minder. Ik vind de gemiddelde eengezinswoning in een middelgrote stad in de randstad inmiddels prima betaalbaar voor Henk & Ingrid, dus die "enorme bubbel" die nog veel verder leeg moet lopen zie ik niet zo. Het is meer door de onzekerheid voor wat betreft het kabinetsbeleid aangaande de woningmarkt en de arbeidsmarkt dat de boel momenteel stagneert.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_117635565
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:20 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Dat er verhoudingsgewijs niet veel huizen verkocht worden tegenwoordig, dus dat je blij mag zijn als dat je - op redelijk korte termijn - lukt. Niets meer, niets minder. Ik vind de gemiddelde eengezinswoning in een middelgrote stad in de randstad inmiddels prima betaalbaar voor Henk & Ingrid, dus die "enorme bubbel" die nog veel verder leeg moet lopen zie ik niet zo. Het is meer door de onzekerheid voor wat betreft het kabinetsbeleid aangaande de woningmarkt en de arbeidsmarkt dat de boel momenteel stagneert.
Je vergeet de economische crisis. Daar kan het kabinet beleid rond maken wat het wil maar daar ben je gewoon afhankelijk van de wereldmarkt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 18:40:16 #8
367642 Jackie-Treehorn
pi_117635628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je vergeet de economische crisis. Daar kan het kabinet beleid rond maken wat het wil maar daar ben je gewoon afhankelijk van de wereldmarkt.
Dat probeerde ik eigenlijk te vangen in "de arbeidsmarkt". Ik denk niet dat het Henk & Ingrid boeit dat de V.S. inmiddels een staatsschuld hebben van 107% van het GDP. Wel dat de baan van Henk op de tocht staat en dat de nagelstudio van buurvrouw Ans ook al maanden niet meer zo goed loopt. :+
Refill?
pi_117636002
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:40 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Dat probeerde ik eigenlijk te vangen in "de arbeidsmarkt". Ik denk niet dat het Henk & Ingrid boeit dat de V.S. inmiddels een staatsschuld hebben van 107% van het GDP. Wel dat de baan van Henk op de tocht staat en dat de nagelstudio van buurvrouw Ans ook al maanden niet meer zo goed loopt. :+
Oh, ik dacht dat je het alleen over "beleid" aangaande de arbeidsmarkt had. Maar goed, als wij straks de triple dip induiken dan zullen er heel wat minder nageltjes gevijld worden en dat zal zeker niet bijdragen tot herstel van de huizenmarkt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:42:40 #10
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117637920
quote:

Yep... check het viva forum maar eens, al die mutsen zitten voor elkaar op bidmatjes te bidden aan de god van de kredietverstrekking. Wat zijn die mutsen blij als ze dan eindelijk een koper hebben gevonden *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:44:39 #11
367642 Jackie-Treehorn
pi_117638002
Complex zit op het viva forum. :')
Refill?
pi_117638139
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:44 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Als vrouw :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:50:09 #13
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117638217
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:44 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Ben een dame jah o|O

Af en toe wil ook wel eens andere dingen bespreken met de dames :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:50:59 #14
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117638252
Daarnaast Whuzz zit er ook O+

En zeepie :Y
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:56:38 #15
367642 Jackie-Treehorn
pi_117638474
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ben een dame jah o|O

Af en toe wil ook wel eens andere dingen bespreken met de dames :7
Had verwacht dat zo'n notoire azijnpisser een man was..
Refill?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:59:49 #16
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117638628
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:56 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Had verwacht dat zo'n notoire azijnpisser een man was..
Op fok zijn genoeg zeikwijven te vinden hoor
pi_117639047
Ik zit er ook op voor de sex.
Heb een keer sex gehad in een te koop staande woning. (y)

Dat was de tijdelijke 'verhuur' :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Terrorizer op 05-10-2012 20:17:07 ]
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 21:20:33 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117642402
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:40 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Ingrid is haar baan allang kwijt, waar de hypotheek mede op gebaseerd was
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117643950
Uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Je draait de boel om! Nergens in de wet staat dat het dit verboden is, dus is het toegestaan om het in een contract te zetten.
Ik neem aan dat geen enkele bank z'n vingers hier als eerste aan wil branden (want hun "imago" zou toch maar beschadigd kunnen raken), maar zodra de eerste het doet, verwacht ik dat de rest snel volgt.
Want als de bank wacht tot de klant betalingsproblemen heeft is het te laat!
LOL. Dus als iemand keurig betaald wat er is afgesproken, voorkom je betalingsproblemen door van hem 20K of 40K of 60K extra te eisen. Really... :?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_117643962
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
Op fok zijn genoeg zeikwijven te vinden hoor
Dat klopt. L*****a bijvoorbeeld.

Gaan we nu terug naar het topic: de huizenmarkt. Ik zie links en rechts dat de hypotheekrentes worden verlaagd.

http://www.hypotheekrente(...)gingen-overzicht.asp

Heeft dat gevolgen voor de verkoopprijzen van huizen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117644014
De makelaar in mijn wijk is bezweken onder de markt, fijn voortaan over de stoep lopen zonder dat die arrogante flapdrollen je met hun scooter van je sokken rijen dus.
pi_117644163
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:59 schreef WammesWaggel het volgende:
De makelaar in mijn wijk is bezweken onder de markt,
Gerechtigheid is geschied.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:04:52 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_117644243
De frustratie in dit topic is hilarisch :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_117644329
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
De frustratie in dit topic is hilarisch :D
Als het niet zo meelijwekkend zou zijn wel ja.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:11:25 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117644530
Huizenprijzen Amsterdam kelderen
quote:
De prijs van een gemiddeld appartement in Amsterdam is het afgelopen kwartaal met ruim tien procent gedaald. Vergeleken met een jaar geleden bedroeg de daling 17 procent. Eengezinswoningen, waarvan er in Amsterdam veel minder zijn, zijn volgens Bakker zelfs 24,5 procent minder waard geworden, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
Volgende week "dramatische" cijfers van de NVM.
pi_117644663
Die daling komt ook door de WBV die in Amsterdam massaal woningen in het lagere segment op de markt brengen...
pi_117644717
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Gerechtigheid is geschied.
Juist, laat ze zich maar aanpassen aan de nieuwe economie :7 Iphones repareren bv :+
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:25:51 #28
16180 crew  CoolGuy
pi_117645103
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:16 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Juist, laat ze zich maar aanpassen aan de nieuwe economie :7 Iphones repareren bv :+
Grappig, ik ken een vastgoedhandelaar (omdat die in t zelfde hotel zit als ik een aantal dagen in de week voor werk) die zojuist een nieuwe (zijn 2e, want hij heeft er al een) Rolls Royce Phantom heeft aangeschaft. Die eerste staat bij het hotel geparkeerd elke dag. Als dat aanpassen aan de nieuwe economie is, dan zou ik zeggen dat het niet het door jou beoogde effect heeft?
pi_117645333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Grappig, ik ken een vastgoedhandelaar (omdat die in t zelfde hotel zit als ik een aantal dagen in de week voor werk) die zojuist een nieuwe (zijn 2e, want hij heeft er al een) Rolls Royce Phantom heeft aangeschaft. Die eerste staat bij het hotel geparkeerd elke dag. Als dat aanpassen aan de nieuwe economie is, dan zou ik zeggen dat het niet het door jou beoogde effect heeft?
Och voor sommige mensen werkt een verouderde aanpak blijkbaar, noem het de x-factor.
Of noem het de zoveelste vogel uit het vastgoed die druk de schijn aan het ophouden is.
De zonnekoningen van een zekere WBV reden ook in een Masarati, dat was ook schone schijn.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:34:56 #30
16180 crew  CoolGuy
pi_117645435
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Och voor sommige mensen werkt een verouderde aanpak blijkbaar, noem het de x-factor.
Of noem het de zoveelste vogel uit het vastgoed die druk de schijn aan het ophouden is.
De zonnekoningen van een zekere WBV reden ook in een Masarati, dat was ook schone schijn.
Maar natuurlijk houdt ie de schijn op, dat is veel en veel logischer dan dat ie gewoon verrekt van 't geld. Iedereen die bijvoorbeeld een dure auto heeft (of meerdere) is bezig met de schijn ophouden, in plaats van dat hij of zij succesvol is 8)7
pi_117645626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar natuurlijk houdt ie de schijn op, dat is veel en veel logischer dan dat ie gewoon verrekt van 't geld. Iedereen die bijvoorbeeld een dure auto heeft (of meerdere) is bezig met de schijn ophouden, in plaats van dat hij of zij succesvol is 8)7
In die sector is die kans natuurlijk behoorlijk groot, via mijn werk (analyst voor grotere institutionele beleggers, veelal Duits) ken ik trouwens mensen die echt bulken van het geld en zich veelal verplaatsen in een A6 station of Volvo XC90, niemand met een RR.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:47:02 #32
16180 crew  CoolGuy
pi_117645899
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:39 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In die sector is die kans natuurlijk behoorlijk groot, via mijn werk (analyst voor grotere institutionele beleggers, veelal Duits) ken ik trouwens mensen die echt bulken van het geld en zich veelal verplaatsen in een A6 station of Volvo XC90, niemand met een RR.
Oh nou, ik ken een directeur van een transportbedrijf: Maserati, Mercedes S, Mercedes CLS
Ik ken een vastgoedhandelaar: Rolls Royce Phantom (nu de 2e en hij heeft een Lamborghini).
Ik ken restauranteigenaar: Ferrari (nieuwer type, maar exacte typering weet ik niet) en een Bentley.

In dat rijtje zijn de S en de CLS de 'normalere' auto's, en die overstijgen een A6 of een XC90 (overigens beiden prachtige wagens) ruimschoots. Je kunt niet zeggen dat omdat jij zulke mensen niet kent, dat ze niet bestaan natuurlijk.
pi_117645964
Dat ze niet bestaan stel ik ook nimmer :)
Veel mensen trekken liever niet zoveel aandacht.

Die bekenden van je wonen zeker niet in Amsterdam toch?
pi_117647734
Back ontopic:

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?

Huizenmarktnieuwstopic #4: Waar iedereen offtopic gaat

Bestaan er werkelijk argumenten die verklaren dat als iemand geen betalingsproblemen heeft, hij minder snel in de betalingsproblemen komt door zijn lasten fors te verzwaren?
pi_117647916
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Back ontopic:

Bestaan er werkelijk argumenten die verklaren dat als iemand geen betalingsproblemen heeft, hij minder snel in de betalingsproblemen komt door zijn lasten fors te verzwaren?
En het blijft stil....
pi_117650278
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 21:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Uit het vorige topic:

[..]

LOL. Dus als iemand keurig betaald wat er is afgesproken, voorkom je betalingsproblemen door van hem 20K of 40K of 60K extra te eisen. Really... :?
Ligt eraan hoe hard de bank de centjes nodig heeft, in geval het niet lukt om tegen een aantrekkelijk tarief geld elders op te halen kunnen potentiele verliezen geminimaliseerd worden door een deel van de uitstaande leningen te laten aflossen.
Maar dat is alleen maar zinvol als er daadwerkelijk poen te halen valt, dat ben ik dan wel weer met je eens.
pi_117651025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Worden het voor het eerst double digit negatieve groei cijfers...
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 07:56:25 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117652082
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 01:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ligt eraan hoe hard de bank de centjes nodig heeft, in geval het niet lukt om tegen een aantrekkelijk tarief geld elders op te halen kunnen potentiele verliezen geminimaliseerd worden door een deel van de uitstaande leningen te laten aflossen.
Maar dat is alleen maar zinvol als er daadwerkelijk poen te halen valt, dat ben ik dan wel weer met je eens.
^^ Dat. En wachten tot de klant betalingsproblemen heeft gaat de bank sowieso niet helpen.
pi_117652482
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:11 schreef RemcoDelft het volgende:
Oooohhh....ik kan haast niet wachten.... *O* *O* _O_
pi_117652649
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Back ontopic:

Misschien wanneer je ook je spaargeld bij de hypotheekverstrekker hebt staan en ze zien dat je aardig vermogen hebt opgebouwd. Het voorkomt niet zozeer betalingsproblemen, maar verkleint wel het risico voor de bank.

Wat niet weg neemt dat ik het schandelijk vind van een bank om zo iets te doen. Wat mij betreft zou het van fatsoen getuigen wanneer je als bank dergelijk stappen niet onderneemt, zolang de klant de maandelijkse verplichtingen gewoon voldoet.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:22:54 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117654005
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 09:37 schreef Ravvie het volgende:
Wat niet weg neemt dat ik het schandelijk vind van een bank om zo iets te doen. Wat mij betreft zou het van fatsoen getuigen wanneer je als bank dergelijk stappen niet onderneemt, zolang de klant de maandelijkse verplichtingen gewoon voldoet.
Ik las ooit dat een bank is als iemand die je een paraplu geeft als de zon schijnt, maar hem terug wil zodra het begint te regenen... Het hele idee dat banken "fatsoen" hebben is toch allang verdampt?
pi_117654267
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 01:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het ging niet om de bank, het ging erom betalingsproblemen van de klant te voorkomen. Dat schijnt te kunnen worden voorkomen door hem te dwingen extra af te lossen. En dat is een stelling die ik niet begrijp, dus vandaar dat ik vraag om nadere uitleg.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:46:54 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117654443
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het ging niet om de bank, het ging erom betalingsproblemen van de klant te voorkomen. Dat schijnt te kunnen worden voorkomen door hem te dwingen extra af te lossen. En dat is een stelling die ik niet begrijp, dus vandaar dat ik vraag om nadere uitleg.
Nou niet m'n woorden verdraaien he! ALS de bank geld wil ophalen moet-ie dat doen bij mensen waar wat te halen is, niet bij mensen met betalingsproblemen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:47:23 #44
323876 michaelmoore
pi_117654453
Ze gaan eraan werken, ik denk dat Samsom en Rutte druk zijn om daar een paar miljard van te halen
http://www.telegraaf.nl/d(...)oudbaar_meer___.html
quote:
za 06 okt 2012, 09:01 | 235 reacties
Een plan van aanpak voor de bouw- en woningmarkt
'Hypotheekrenteaftrek niet houdbaar meer'
AMSTERDAM - In het regeerakkoord moet een hervorming en vereenvoudiging van ons belastingstelsel worden opgenomen. In dit stelsel, dat per 1 januari 2015 kan in gaan, moet ook een nieuwe regeling voor de hypotheekrenteaftrek worden opgenomen. Dat zeggen oud-bewindslieden en topeconomen Willem Vermeend en Rick van der Ploeg in een exclusieve bijdrage op DFT.nl. Zij geven wekelijks hun mening over onderwerpen die volop in het nieuws zijn en bij een breed publiek in de belangstelling staan.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117654824
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Nou niet m'n woorden verdraaien he! ALS de bank geld wil ophalen moet-ie dat doen bij mensen waar wat te halen is, niet bij mensen met betalingsproblemen.
Lees je eigen reply dan nog eens. Jij stelt dat banken zodra er 1 het doet, de onderwaarde zullen laten compenseren omdat 'Want als de bank wacht tot de klant betalingsproblemen heeft is het te laat!'.

Daarmee geef jij dus aan dat het verstandig zou zijn om mensen zonder betalingsproblemen extra te laten aflossen, om te voorkomen dat als ze betalingsproblemen hebben ze niet meer kunnen aflossen. Dat je dan juist mensen in de betalingsproblemen brengt, lijkt me duidelijk. Kennelijk denk jij daar anders over.
pi_117655285
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
Ze gaan eraan werken, ik denk dat Samsom en Rutte druk zijn om daar een paar miljard van te halen
http://www.telegraaf.nl/d(...)oudbaar_meer___.html
Dit vind ik nog het mooiste stuk uit dat artikel:

Voor 2013 en 2014 zou een tijdelijk pakket dat geen structureel beslag legt op de schatkist er als volgt uit kunnen zien. Er wordt een fiscale aftrek ingevoerd voor de kosten van verbouwingen en energiebesparing. Om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen wordt de overdrachtsbelasting op nul gesteld. Daarnaast moet er met de financiële instellingen, zoals het bankwezen, een nationale afspraak worden gemaakt over een tijdelijk verruiming van de mogelijkheden voor burgers om aan een hypotheek te komen.

En dan met name het dikgedrukte stuk. Gaat me een hoop geld schelen als dat doorgaat. ^O^
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:26:45 #47
323876 michaelmoore
pi_117655324
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor 2013 en 2014 zou een tijdelijk pakket dat geen structureel beslag legt op de schatkist er als volgt uit kunnen zien. Er wordt een fiscale aftrek ingevoerd voor de kosten van verbouwingen en energiebesparing. Om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen wordt de overdrachtsbelasting op nul gesteld. Daarnaast moet er met de financiële instellingen, zoals het bankwezen, een nationale afspraak worden gemaakt over een tijdelijk verruiming van de mogelijkheden voor burgers om aan een hypotheek te komen.

En dan met name het dikgedrukte stuk. Gaat me een hoop geld schelen als dat doorgaat. ^O^
Als men gaat sleutelen dan gaat er niemand op vooruit, de modale mens zal er nog het best afkomen dankzij de pvda

Ik ben benieuwd wat men hiermee bedoelt??
quote:
Daarnaast moet er met de financiële instellingen, zoals het bankwezen, een nationale afspraak worden gemaakt over een tijdelijk verruiming van de mogelijkheden voor burgers om aan een hypotheek te komen
Mogelijk tijdelijke arbeidscontracten te bekijken als vaste contracten, en de eigen omzet- en winstramingen van ZZP ers als waarheid aannemen voor de NHG ???
pi_117657883
Van 2 miljoen naar 1,25 en nog altijd is de hut van Marco van Basten nog niet verkocht, prachtige plek om te wonen dat wel!

m.at5.nl/artikelen/87900/van-basten-krijgt-villa-niet-verkocht
pi_117668388
Naast creatieve makelaars zijn er ook nog creatieve huizenverkopers.

quote:
De woning staat al jaren te koop en Bakker probeert het huis nu met een verloting kwijt te raken. Belangstellenden kunnen voor 50 euro een lot kopen. Volgens de Achterhoeker zijn er al ruim duizend verkocht.
Meer kans op een miljoen als in de staats!

Iemand enig idee of dit door de censuur gaat komen? :7
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_117668470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Verbouwingen aftrekken yeehaw :9~
pi_117668723
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:15 schreef Scorpie het volgende:
Verbouwingen aftrekken yeehaw :9~
En PV panelen. (En die van vorig jaar dan ook maar gelijk ;) )
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:38:19 #52
323876 michaelmoore
pi_117669349
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En PV panelen. (En die van vorig jaar dan ook maar gelijk ;) )
je zult het wel allemaal eerst moeten aanvragen en dan toestemming krijgen dan uitvoeren op bepaalde wijze met een geautoriseerde installateur, en als het loopt is het budget op
pi_117669444
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
je zult het wel allemaal eerst moeten aanvragen en dan toestemming krijgen dan uitvoeren op bepaalde wijze met een geautoriseerde installateur, en als het loopt is het budget op
Een fiscale aftrekpost aanvragen? LOL.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:41:18 #54
323876 michaelmoore
pi_117669470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Een fiscale aftrekpost aanvragen? LOL.
ja en aantonen met rekening
geld van de overheid zitten altijd regels aan en voor je het weet gaat het aan eigen succes ten onder
pi_117669546
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
ja en aantonen met rekening
Buiten dat het aanvragen en de rekening (hoeveel wil je er hebben? :P) het probleem niet is, waarom zou iemand een fiscale aftrekpost moeten aanvragen?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:43:55 #56
323876 michaelmoore
pi_117669593
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Buiten dat het aanvragen en de rekening (hoeveel wil je er hebben? :P) het probleem niet is, waarom zou iemand een fiscale aftrekpost moeten aanvragen?
o maak je zelf rekening. maf
pi_117669655
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:43 schreef michaelmoore het volgende:
o maak je zelf rekening. maf
Ik praatte even in het algemeen. Maar geef eens antwoord op mijn vraag sinds wanneer je fiscale aftrekposten aan moet vragen. Ben je niet in de war met subsidie's ofzo?
pi_117669672
Michael snapt niet wat een aftrekpost is.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:47:34 #59
323876 michaelmoore
pi_117669758
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik praatte even in het algemeen. Maar geef eens antwoord op mijn vraag sinds wanneer je fiscale aftrekposten aan moet vragen. Ben je niet in de war met subsidie's ofzo?
wacht maar , ik ken de overheid, heb heel veel subsidie en aftrekposten meegemaakt, vroeger toen kreeg je echt heel veel terug , met buitengewone lasten en derg
pi_117669873
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
wacht maar , ik ken de overheid, heb heel veel subsidie en aftrekposten meegemaakt, vroeger toen kreeg je echt heel veel terug , met buitengewone lasten en derg
En wat gaat er eerder komen? Dat, of de door jou 3 jaar lang gepredikte HWF verhoging naar tig %?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:04:31 #61
323876 michaelmoore
pi_117670620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En wat gaat er eerder komen? Dat, of de door jou 3 jaar lang gepredikte HWF verhoging naar tig %?
De (R)overheid komt alleen nog maar halen en veel
  Moderator zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:13:04 #62
16180 crew  CoolGuy
pi_117670999
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De (R)overheid komt alleen nog maar halen en veel
Dat is geen antwoord op de vraag.
pi_117671934
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 21:13 schreef CoolGuy het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag.
Dat is kenmerkend hier. Zodra blijkt dat ze feitelijk pertinente onzin uitkramen, lullen ze er 'spontaan' omheen. :D
pi_117715719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik las ooit dat een bank is als iemand die je een paraplu geeft als de zon schijnt, maar hem terug wil zodra het begint te regenen... Het hele idee dat banken "fatsoen" hebben is toch allang verdampt?
de bank waar mijn geld staat is tevens mijn hypotheekverstrekker. ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het heeft geholpen bij het snelle en probleemloze rondmaken van de hypotheek. daarmee bedoel ik dat de bank kon zien dat ik een redelijk vermogen heb (in verhouding tot de hypotheek, die weer relatief laag is, dus verwacht niet dat ik tonnen bezit ;)). maar natuurlijk kan het ook nadelig uitpakken als ze geld komen halen en dus weten dat er bij mij wat te halen valt. maar als ze misbruik maken van mijn vertrouwen, vertrek ik als klant en kom nooit meer terug.
  maandag 8 oktober 2012 @ 09:24:29 #65
323876 michaelmoore
pi_117722436
Stop de schuld, ach you aint see nothing yet
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_restschuld__.html

quote:
ma 08 okt 2012, 06:51 | 138 reacties
Verzet tegen restschuld
AMSTERDAM - Huiseigenaren die zuchten onder een restschuld kunnen zich vanaf maandag aansluiten bij de actiegroep Stop De Restschuld. _O- _O- _O- _O_

Dat schrijft Sp!ts. Jurist Sven Hulleman zoekt medestanders in zijn strijd tegen de banken. „Er zijn bijna 700.000 mensen met een restschuld. Banken hebben een zetje van de rechter nodig om met ons dit probleem op te lossen.”

'Onder water'
Uit recente cijfers van de ING Bank bleek dat een kwart van de Nederlandse huishoudens met een hypotheek in 2013 financieel 'onder water' zal staan. Dit betekent dat hun hypotheekschuld groter is dan de potentiële waarde van het eigen huis.

Volgens Hulleman moeten ook de grote hypotheekverstrekkers bijdragen aan een oplossing. Hij stapt naar de rechter en hoopt dat andere huiseigenaren meedoen.
pi_117722871
Waarmee stapt hij nu precies naar de rechter? Wat is nu zijn eis? Dat de banken de restschuld moeten kwijtschelden, volledig of gedeeltelijk. Of dat banken een restschuld moeten meefinancieren bij de aankoop van een nieuw huis?
pi_117723402
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
Stop de schuld, ach you aint see nothing yet
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_restschuld__.html

[..]

Ik ga denk ik maar lenen voor een nieuwe auto... zodra ik de garage uitrij heb ik dan al een mooie restschuld en die wil ik dan natuurlijk kwijtgescholden hebben *O*
pi_117723461
Ik kan natuurlijk niet controleren of deze reactie echt van dezelfde heer Hulleman is:

quote:
Dank voor alle reacties, ik ken alle argumenten tegen mijn actie. Maar je gaat het contract aan op basis van een enigszins stabiele situatie. Bovendien was er sprake van een hausse op de woningmarkt die nu een disproportioneel zware last bij een groot deel van de samenleving legt. Dit probleem bestaat nu eenmaal. We vragen een rechter of het juist is om slechts 1 contractpartij hiervoor aansprakelijk te houden.
Sven-Ake Hulleman, Rotterdam | 09:04 | 08.10.12
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Natuurlijk ga je een contract aan op basis van een enigszins stabiele situatie, maar dat neemt niet weg dat wanneer de situatie veranderd, zowel in het voordeel als in het nadeel van de contractant, de gevolgen van de verandering gewoon gedragen moeten worden. De mensen met de hypotheekschuld die ze zelf zijn aangegaan zijn hiervoor gewoon zelf verantwoordelijk en aansprakelijk.

Het enige wat je dan ook zou kunnen proberen af te dwingen, is dat banken wat soepeler worden in het financieren van restschulden zodat het voor mensen met een onderwaterhypotheek iets eenvoudiger wordt om te verhuizen, mits er wel voldoende inkomen is. Zeker wanneer mensen naar een goedkopere woning verhuizen moet zoiets mogelijk gemaakt worden. De goedkopere woning met lagere hypotheek zorgt immers voor meer financiele ruimte om de (rest)schuld af te lossen.
pi_117723600
Beetje onzinnig natuurlijk, zo`n figuur die denkt wel de lusten maar niet de lasten te kunnen genieten.
pi_117723650
Ah, google leert dat meneer Huilie-man 30 jaar is, een koopappartement bezit, een dikke studieschuld heeft en toch graag verhuist naar een grotere woning. Want op 60m² kun je natuurlijk geen gezin stichten...?

http://rikbollen.nl/rik/afdrukken.php?id=552
  maandag 8 oktober 2012 @ 10:25:11 #71
323876 michaelmoore
pi_117723679
De Banken ziin hier ook schuldig, die hebben veel te ruime hypotheken verstrekt tot 120% van de waarde op dat moment
80% van de aankoop waarde is maximaal toegestaan en niet de NHG ervoor laten opdraaien
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 10:31:28 #72
16180 crew  CoolGuy
pi_117723856
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik kan natuurlijk niet controleren of deze reactie echt van dezelfde heer Hulleman is:

[..]

Natuurlijk ga je een contract aan op basis van een enigszins stabiele situatie, maar dat neemt niet weg dat wanneer de situatie veranderd, zowel in het voordeel als in het nadeel van de contractant, de gevolgen van de verandering gewoon gedragen moeten worden. De mensen met de hypotheekschuld die ze zelf zijn aangegaan zijn hiervoor gewoon zelf verantwoordelijk en aansprakelijk.

Het enige wat je dan ook zou kunnen proberen af te dwingen, is dat banken wat soepeler worden in het financieren van restschulden zodat het voor mensen met een onderwaterhypotheek iets eenvoudiger wordt om te verhuizen, mits er wel voldoende inkomen is. Zeker wanneer mensen naar een goedkopere woning verhuizen moet zoiets mogelijk gemaakt worden. De goedkopere woning met lagere hypotheek zorgt immers voor meer financiele ruimte om de (rest)schuld af te lossen.
Probeer ze dat hier maar eens aan het verstand te peuteren. Roep ik al topics lang, maar nee, de banken zijn de klootzakken, niet de mensen zelf die vanalles wilden maar daar eigenlijk het geld niet voor hadden :')
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 10:32:44 #73
16180 crew  CoolGuy
pi_117723885
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Ah, google leert dat meneer Huilie-man 30 jaar is, een koopappartement bezit, een dikke studieschuld heeft en toch graag verhuist naar een grotere woning. Want op 60m² kun je natuurlijk geen gezin stichten...?

http://rikbollen.nl/rik/afdrukken.php?id=552
:D wat een sukkel van een vent :')
pi_117724068
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
De Banken ziin hier ook schuldig, die hebben veel te ruime hypotheken verstrekt tot 120% van de waarde op dat moment
80% van de aankoop waarde is maximaal toegestaan en niet de NHG ervoor laten opdraaien
De banken zijn schuldig aan dalende huizenprijzen omdat ze een mogelijkheid tot hoge hypotheken bieden, geheel binnen de kaders van de op dat moment door de overheid gestelde regels en richtlijnen?

Is de sportwinkel waar ik een honkbalknuppel koop ook schuldig, wanneer ik daarmee een uur later in de stad iemand tegen de grond sla?

Nee, het is mijn verantwoordelijkheid dat ik fatsoenlijk om ga met de zojuist gekochte knuppel.

En de consument heeft bij het aangaan van elke overeenkomst een eigen verantwoordelijkheid. Die houdt in dat de consument zelf de risico's die daaraan verbonden zijn moet afwegen tegen de voordelen. Dat tot eind 2007 het algehele geluid was dat de huizenprijzen toch wel tot in den hemel zouden stijgen neemt niet weg dat het risico op prijsdaling er ALTIJD geweest is. Dat veel mensen verkeerd gegokt hebben, staat vast.

Dat er 700.000 mensen met een onderwaterhypotheek ook echt een probleem hebben, is sterk overdreven. Voor de meesten van hen is er geen noodzaak tot verhuizen, die moeten dus gewoon zorgen dat ze de komende jaren flink aflossen en dan op 'vakantie' een weekje bij Tante in Drenthe gaan logeren, in plaats van 3 weken rondtrekken door Azië. Dan kost de vakantie je een treinkaartje en een bosje bloemen voor Tante, in plaats van 10% van het bedrag van je studieschuld. Simpelweg even de tering naar de nering zetten, daar is nog nooit iemand dood aan gegaan.
pi_117724090
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad. Ongehoord wat die gozer loopt te janken. Het is me allemaal wat dat je met een studieschuld van 35k en een koopappartement nauwelijks genoeg overhoudt om met je vrienden te gaan zuipen die allemaal in een andere stad zijn gaan wonen. Waarom zo'n man recht denkt te hebben op een groter koophuis dan dat hij nu heeft met een salaris van 2200e is me volstrekt onduidelijk.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:09:42 #76
16180 crew  CoolGuy
pi_117726874
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:40 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De banken zijn schuldig aan dalende huizenprijzen omdat ze een mogelijkheid tot hoge hypotheken bieden, geheel binnen de kaders van de op dat moment door de overheid gestelde regels en richtlijnen?

Is de sportwinkel waar ik een honkbalknuppel koop ook schuldig, wanneer ik daarmee een uur later in de stad iemand tegen de grond sla?

Nee, het is mijn verantwoordelijkheid dat ik fatsoenlijk om ga met de zojuist gekochte knuppel.

En de consument heeft bij het aangaan van elke overeenkomst een eigen verantwoordelijkheid. Die houdt in dat de consument zelf de risico's die daaraan verbonden zijn moet afwegen tegen de voordelen. Dat tot eind 2007 het algehele geluid was dat de huizenprijzen toch wel tot in den hemel zouden stijgen neemt niet weg dat het risico op prijsdaling er ALTIJD geweest is. Dat veel mensen verkeerd gegokt hebben, staat vast.

Dat er 700.000 mensen met een onderwaterhypotheek ook echt een probleem hebben, is sterk overdreven. Voor de meesten van hen is er geen noodzaak tot verhuizen, die moeten dus gewoon zorgen dat ze de komende jaren flink aflossen en dan op 'vakantie' een weekje bij Tante in Drenthe gaan logeren, in plaats van 3 weken rondtrekken door Azië. Dan kost de vakantie je een treinkaartje en een bosje bloemen voor Tante, in plaats van 10% van het bedrag van je studieschuld. Simpelweg even de tering naar de nering zetten, daar is nog nooit iemand dood aan gegaan.
_O_ Hulde, voor de gehele post. Ik ben het 100% met je eens.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:11:46 #77
16180 crew  CoolGuy
pi_117726938
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:41 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Inderdaad. Ongehoord wat die gozer loopt te janken. Het is me allemaal wat dat je met een studieschuld van 35k en een koopappartement nauwelijks genoeg overhoudt om met je vrienden te gaan zuipen die allemaal in een andere stad zijn gaan wonen. Waarom zo'n man recht denkt te hebben op een groter koophuis dan dat hij nu heeft met een salaris van 2200e is me volstrekt onduidelijk.
Dit dus. Nou, los van dat wat hij denkt volslagen debiel is, is het natuurlijk zo dat hij niet kan accepteren dat hij meer wil doen dan geld beschikbaar heeft. Dat is het probleem met de meeste mensen hebben. Een bepaald budget hebben, maar wensen hebben die dat budget (ruimschoots) overstijgen, en niet willen weten dat dat de gevolgen zijn van hun eigen acties, en toch steeds meer willen, en niet straks, nee nee, NU.
pi_117726979
quote:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt.
pi_117727635
quote:
Voor de meesten van hen is er geen noodzaak tot verhuizen, die moeten dus gewoon zorgen dat ze de komende jaren flink aflossen en dan op 'vakantie' een weekje bij Tante in Drenthe gaan logeren, in plaats van 3 weken rondtrekken door Azië. Dan kost de vakantie je een treinkaartje en een bosje bloemen voor Tante, in plaats van 10% van het bedrag van je studieschuld. Simpelweg even de tering naar de nering zetten, daar is nog nooit iemand dood aan gegaan.
Dus jij suggereerd dat de crisis in NL voor de meesten niet meer effect gaat hebben dan het verschil tussen de prijs van 3 weken azie en week bij tante in drenthe, een verschil dat ze ook nog mogen 'investeren' in hun eigen huis.

Heb je wel is naar het nieuws gekeken de afgelopen 4 jaar?

Edit: wat me nog meer verontrust, en aan de andere kant toch wel grappig is, is het aantal mensen dat het er direct, bijna gretig, mee eens is.

De wens is de vader van de gedachten zullen we maar zeggen.
En: Mensen geloven het snelst wat ze graag willen of waar ze bang voor zijn, en bijna nooit de realiteit.
pi_117727830
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:35 schreef Artimunor het volgende:

Edit: wat me nog meer verontrust, en aan de andere kant toch wel grappig is, is het aantal mensen dat het er direct, bijna gretig, mee eens is.

Dat zijn mensen die graag de woorden eigen verantwoordelijkheid horen.

Maar wel alleen vinden dat mensen eigen veranwoording dragen voor slechte producten van banken, dat er veel andere sectoren zijn die ook veel verantwoording op zichzelf nemen en hierdoor de overheid veel ellende besparen wil men maar niet begrijpen. Banken zijn heilig voor die lieden. :')
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:47:10 #81
16180 crew  CoolGuy
pi_117727954
quote:

[..]

Dus jij suggereerd dat de crisis in NL voor de meesten niet meer effect gaat hebben dan het verschil tussen de prijs van 3 weken azie en week bij tante in drenthe, een verschil dat ze ook nog mogen 'investeren' in hun eigen huis.

En: Mensen geloven het snelst wat ze graag willen of waar ze bang voor zijn, en bijna nooit de realiteit.

Deze en vorige topicreeks is geboren uit dat wat je daar zegt inderdaad.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:49:23 #82
16180 crew  CoolGuy
pi_117728002
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar wel alleen vinden dat mensen eigen veranwoording dragen voor slechte producten van banken, dat er veel andere sectoren zijn die ook veel verantwoording op zichzelf nemen en hierdoor de overheid veel ellende besparen wil men maar niet begrijpen. Banken zijn heilig voor die lieden. :')
Nee hoor, een bank is helemaal niet heilig :') verre van zelfs. Maar ik heb deze vraag al meerdere keren gesteld, en heel toevallig krijg ik daar nooit antwoord op.

Als die banken iedereen willen oplichten, waarom heb bv ik, en Scorpie, en nog veel meer mensen dan niet zo'n product waar de banken het meest aan verdienen? Waarom is dat? Is dat omdat banken ons wat aardiger vinden dan de rest? Of heeft dat toch meer te maken met dat wij iets verder nadenken dan de rest?

Geef daar nou eens antwoord op.
pi_117728022
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Deze en vorige topicreeks is geboren uit dat wat je daar zegt inderdaad.
99,99% van alle reacties van mensen zijn helaas zo, het zit in onze natuur om zo te denken, zeg maar survival instinct. het valt dus ook niemand kwalijk te nemen.
Het maakt het wel lastiger als je echt op zoek bent naar een bij benadering zo helder mogelijk beeld van de realiteit. Tonnen filterwerk enzo.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 12:53:19 #84
16180 crew  CoolGuy
pi_117728107
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:50 schreef Artimunor het volgende:

[..]

99,99% van alle reacties van mensen zijn helaas zo, het zit in onze natuur om zo te denken, zeg maar survival instinct. het valt dus ook niemand kwalijk te nemen.
Het maakt het wel lastiger als je echt op zoek bent naar een bij benadering zo helder mogelijk beeld van de realiteit. Tonnen filterwerk enzo.
Als je op zoek bent naar een bij benadering zo helder mgelijk beeld van de realiteit moet je in ieder geval niet in dit topic kijken, want je bent meer bezig met filteren dan met daadwerkelijke info boven water trekken.

Overigens, als je een beetje goed bent met geld, en je hebt enig verstand in je donder, en je combineert dat met je wensen EN kunt ook nog bepalen tot hoe ver je kunt gaan zodat je ook nog normaal kunt leven, dan heb je dit topic helemaal niet nodig.
pi_117728227
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee hoor, een bank is helemaal niet heilig :') verre van zelfs. Maar ik heb deze vraag al meerdere keren gesteld, en heel toevallig krijg ik daar nooit antwoord op.

Als die banken iedereen willen oplichten, waarom heb bv ik, en Scorpie, en nog veel meer mensen dan niet zo'n product waar de banken het meest aan verdienen? Waarom is dat? Is dat omdat banken ons wat aardiger vinden dan de rest? Of heeft dat toch meer te maken met dat wij iets verder nadenken dan de rest?

Geef daar nou eens antwoord op.
Daar heb ik jullie al vaker antwoord op gegeven, dat is omdat het semi/geheel jullie vakgebied is er er bij jullie dus niet zoveel informatie ongelijkheid is als bij henk de vrachtwagenchauffeur en ingrid de kassamiep die niet veel van complexe producten snapten maar alleen door de adviseurs lekker gemaakt werden met het cijfer aan het eind wat hun maandlasten zouden gaan worden waarbij vaak ook al meteen de maandelijkse teruggave door de adviseurs maar mooi meegerekend wordt om maar zo laag mogelijk cijfertje onder de streep te krijgen.

Wat is daar nu moeilijk aan om te begrijpen dat niet ieder persoon hetzelfde denk niveau als jij en scorpie hebben.

Daarom ben en blijf ik ook voorstander ervan dat HRA alleen had mogen gelden voor annuitaire en liniear aflossende proudcten. Als deze waren afgesloten zouden 1 de huizenprijzen niet zo extreem gestegen zijn, en 2 zouden velen die nu zogenaamd een restschuld hebben hiervan toch al een stuk ingelost hebben waardoor er geen of veel minder restschuld zou zijn.

Hier hebben de rechste partijen flinke steken laten vallen om de HRA zolang als een heilig iets te verklaren en nog steeds.

HRA zou er voor moeten zijn om woning bezit te stimuleren, dat is wat anders als maximale leningen stimuleren om maar maximale fiscale aftrekbaarheid te realiseren.
pi_117728263
quote:

[..]

Ja, ik heb het nieuws zeker gevolgd de afgelopen 4 jaar. En ik ben mij zeer bewust dat de crisis in sommige gevallen ook er voor kan zorgen dat de gezinsinkomsten flink dalen. Zelf moest ik dit jaar ook op zoek naar een andere baan, wat overigens in korte tijd gelukt is door weinig eisen te stellen. Dat ik nu genoegen kan nemen met wat minder, is omdat ik bewust niet een contract ben aangegaan wat als een molensteen om mijn nek hangt.

Momenteel huur ik mijn appartementje. Ondanks dat ik het van de woningbouw mocht kopen en dan een ongeveer gelijke netto maandlast zou hebben. Dat ik niet gekocht heb, is het gevolg van verstandig keuzes maken en vooruit denken. Een keus die ik heb gemaakt enkele maanden vóórdat in de VS de ellende begon! Mijn redenatie destijds: Een alleenstaande starter kan nu net een hypotheek voor een dergelijk appartement rondkrijgen. Met winst verkopen op korte termijn zit er dus niet in, want starters kunnen niet meer betalen en 42m² is niet aantrekkelijk voor stellen en doorstromers.

Nee, dat de 'crisis' effect gaat hebben, of al lang heeft op het budget van bepaalde groepen mensen is wel duidelijk. Dat is echter geen reden tot medelijden om keuzes die de 'slachtoffers' van de crisis zelf hebben gemaakt. Het zeuren over een te hoge hypotheek(last) is net zo iets als zeuren over een boete voor te hard rijden. Je veroorzaakt het probleem zelf maar je vind dat een ander er schuldig aan is. Dat een verlaging van je inkomsten de problemen mogelijk vergroot, neemt je eigen verantwoordelijkheid niet weg. Die mogelijkheid van een (tijdelijke) verlaging van je inkomsten had je immers ook mee moeten nemen in je afweging.

Er is gewoon in z'n algemeenheid door zeer veel mensen op te grote voet geleefd. Achteraf is het makkelijk praten, maar in de vette jaren hadden we het met z'n allen gewoon wat rustiger aan moeten doen. Zowel als prive-personen (sparen, hypotheek aflossen) als de overheden (staatschulden beperken in plaats van met talloze subsidies blijven strooien)
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 13:03:16 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_117728378
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heb ik jullie al vaker antwoord op gegeven, dat is omdat het semi/geheel jullie vakgebied is er er bij jullie dus niet zoveel informatie ongelijkheid is als bij henk de vrachtwagenchauffeur en ingrid de kassamiep die niet veel van complexe producten snapten maar alleen door de adviseurs lekker gemaakt werden met het cijfer aan het eind wat hun maandlasten zouden gaan worden waarbij vaak ook al meteen de maandelijkse teruggave door de adviseurs maar mooi meegerekend wordt om maar zo laag mogelijk cijfertje onder de streep te krijgen.

Wat is daar nu moeilijk aan om te begrijpen dat niet ieder persoon hetzelfde denk niveau als jij en scorpie hebben.

Daarom ben en blijf ik ook voorstander ervan dat HRA alleen had mogen gelden voor annuitaire en liniear aflossende proudcten. Als deze waren afgesloten zouden 1 de huizenprijzen niet zo extreem gestegen zijn, en 2 zouden velen die nu zogenaamd een restschuld hebben hiervan toch al een stuk ingelost hebben waardoor er geen of veel minder restschuld zou zijn.

Hier hebben de rechste partijen flinke steken laten vallen om de HRA zolang als een heilig iets te verklaren en nog steeds.

HRA zou er voor moeten zijn om woning bezit te stimuleren, dat is wat anders als maximale leningen stimuleren om maar maximale fiscale aftrekbaarheid te realiseren.
Dat is niet waar? Het is helemaal niet mijn vakgebied? Van Scorpie weet ik 't niet maar het is niet mijn vakgebied, ook niet semi. Gewoon niet.

Ik ben ook maar gewoon een consument die daar een gesprekje komt houden. Alsof je in dat vakgebied moet zitten om tebeseffen dat degene tegenover je preekt voor eigen parochie. Hij zit daar niet om jou een plezier te doen, hij zit daar om jou als klant binnen te hengelen omdat ie dan aan je kan verdienen, en het liefst op een manier waarmee hji zoveel mogelijk aan je verdiend.

Als zo iemand alleen maar walhalla praat, het niet heeft over risico's, en je maar al te graag een bepaalde richting op stuurt, vind jij dan werkelijk dat het je vakgebied moet zijn om te snappen dat er iets niet helemaal klopt? Werkelijk?

Nee, dat heeft niks te maken met vakinhoudelijke kennis, maar alles met gezond verstand. Dát, en niet te graag willen. Dat ene huis daar is wel heel erg mooi, maar als je geen NEE wil horen van de bank, omdat je gewon niet kunt accepteren dat je dat eigenlijk niet kunt betalen en dus maar de meest vage constructies aan gaat om JA als antwoord te krijgen, dan ben je niet bezig met met je verstand te redeneren.

Maar dat heeft allemaal helemaal _niks_ met vakgebiedkennis te maken.
  Moderator maandag 8 oktober 2012 @ 13:05:34 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_117728433
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja, ik heb het nieuws zeker gevolgd de afgelopen 4 jaar. En ik ben mij zeer bewust dat de crisis in sommige gevallen ook er voor kan zorgen dat de gezinsinkomsten flink dalen. Zelf moest ik dit jaar ook op zoek naar een andere baan, wat overigens in korte tijd gelukt is door weinig eisen te stellen. Dat ik nu genoegen kan nemen met wat minder, is omdat ik bewust niet een contract ben aangegaan wat als een molensteen om mijn nek hangt.

Momenteel huur ik mijn appartementje. Ondanks dat ik het van de woningbouw mocht kopen en dan een ongeveer gelijke netto maandlast zou hebben. Dat ik niet gekocht heb, is het gevolg van verstandig keuzes maken en vooruit denken. Een keus die ik heb gemaakt enkele maanden vóórdat in de VS de ellende begon! Mijn redenatie destijds: Een alleenstaande starter kan nu net een hypotheek voor een dergelijk appartement rondkrijgen. Met winst verkopen op korte termijn zit er dus niet in, want starters kunnen niet meer betalen en 42m² is niet aantrekkelijk voor stellen en doorstromers.

Nee, dat de 'crisis' effect gaat hebben, of al lang heeft op het budget van bepaalde groepen mensen is wel duidelijk. Dat is echter geen reden tot medelijden om keuzes die de 'slachtoffers' van de crisis zelf hebben gemaakt. Het zeuren over een te hoge hypotheek(last) is net zo iets als zeuren over een boete voor te hard rijden. Je veroorzaakt het probleem zelf maar je vind dat een ander er schuldig aan is. Dat een verlaging van je inkomsten de problemen mogelijk vergroot, neemt je eigen verantwoordelijkheid niet weg. Die mogelijkheid van een (tijdelijke) verlaging van je inkomsten had je immers ook mee moeten nemen in je afweging.

Er is gewoon in z'n algemeenheid door zeer veel mensen op te grote voet geleefd. Achteraf is het makkelijk praten, maar in de vette jaren hadden we het met z'n allen gewoon wat rustiger aan moeten doen. Zowel als prive-personen (sparen, hypotheek aflossen) als de overheden (staatschulden beperken in plaats van met talloze subsidies blijven strooien)
Godverdomme, koning, wij denken echt exact op dezelfde manier.
pi_117728742
Kom CG, jij bent financieel een stuk meer onderlegd als de henk en ingrid die ik als voorbeeld gebruik en die waarschijnlijk het merendeel van de problemen gevallen zullen gaan zijn.

Alhoewel er natuurlijk ook bij de rabobank mensen genoeg waren die rotzooi van hun eigen bank gekocht hebben en gecompenseerd zijn door hun werkgever, die werkgever had eigenlijk die klant ook maar in de stront moeten laten zakken (ja ja de zogenaamde eigen verantwoordelijkheid waar er hier wat mensen zo op geilen) want juist die mensen hadden veel beter moeten weten dan de henk en ingrids.
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:19:28 #90
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117728902
quote:

Natuurlijk ben jij verantwoordelijk voor je eigen daden, toch is de overheid van mening dat we niet iedereen verantwoordelijk kunnen laten omgaan met honkbalknuppels. Vandaar dat het bij je dragen van zo'n 'wapen' in de openbare ruimte aan zeer strenge regels verbonden is.
Dit was natuurlijk niet van toepassing op banksters die mochten hun gifleningen en andere massavernietigingswapens overal en aan iedereen voeren :(

Dat ze nu wat van de schaapjes doodknuppelen zal dus ook wel worden toegestaan :|W
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:20:06 #91
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117728931
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 10:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zo.... dat was dan weer je dagelijkse portie narcisme :7
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:22:00 #92
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117728997
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:42 schreef Basp1 het volgende:

En ondertussen vreten ze wel de nodige overheidssubsidies... maar die mag je niet zo noemen van ze want is niet goed voor hun ego :')
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:25:27 #93
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117729117
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:14 schreef Basp1 het volgende:
Kom CG, jij bent financieel een stuk meer onderlegd als de henk en ingrid die ik als voorbeeld gebruik en die waarschijnlijk het merendeel van de problemen gevallen zullen gaan zijn.

Alhoewel er natuurlijk ook bij de rabobank mensen genoeg waren die rotzooi van hun eigen bank gekocht hebben en gecompenseerd zijn door hun werkgever, die werkgever had eigenlijk die klant ook maar in de stront moeten laten zakken (ja ja de zogenaamde eigen verantwoordelijkheid waar er hier wat mensen zo op geilen) want juist die mensen hadden veel beter moeten weten dan de henk en ingrids.
Banksters zouden hun eigen moeder nog een giflening aansmeren :7
pi_117729150
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk ben jij verantwoordelijk voor je eigen daden, toch is de overheid van mening dat we niet iedereen verantwoordelijk kunnen laten omgaan met honkbalknuppels. Vandaar dat het bij je dragen van zo'n 'wapen' in de openbare ruimte aan zeer strenge regels verbonden is.
Dit was natuurlijk niet van toepassing op banksters die mochten hun gifleningen en andere massavernietigingswapens overal en aan iedereen voeren :(

Dat ze nu wat van de schaapjes doodknuppelen zal dus ook wel worden toegestaan :|W
De overheid verbindt ook al sinds jaar en dag regels aan (voorwaarden van) hypotheken en leningen.

Ondanks het bestaan van regels, is het nog steeds mogelijk dat ik mij als consument zwaar in de nesten werk door niet verantwoord met mijn honkbalknuppel om te gaan.
pi_117729198
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

En ondertussen vreten ze wel de nodige overheidssubsidies... maar die mag je niet zo noemen van ze want is niet goed voor hun ego :')
Tis juist uitermate goed voor mijn ego, elke 15e van de maand dat enorme bedrag teruggestort zien worden _O_ linea recta naar de deposito`s en lachend op naar de volgende maand.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2012 13:28:20 ]
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:32:04 #96
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117729331
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:26 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De overheid verbind ook al sinds jaar en dag regels aan (voorwaarden van) hypotheken en leningen.

Ondanks het bestaan van regels, is het nog steeds mogelijk dat ik mij als consument zwaar in de nesten werk door niet verantwoord met mijn honkbalknuppel om te gaan.
Too little too late. Jarenlang hebben de banksters de zeepbel mogen blazen en er was geen politieke wil om er wat aan te doen want 'het ging zo goed'. Regeren is toch vooruit zien?

Nee... dan is het natuurlijk veel gevaarlijker om een knuppel of zakmes bij je te dragen, daar zit het echte gevaar in de samenleving. Daar kunnen we dus wel de politieke wil voor vinden om regels op te stellen.

Nu de banken zelf in de problemen zijn gekomen zijn er regels gekomen, niet omdat de politiek dit nodig acht maar de banksters zelf aangeven dat ze het nodig achten.

Goed gezien zijn hier 2 reden voor te verzinnen, enerzijds kan men niet aan geld komen en dient er dus een 'afleidingsmanoeuvre' te komen waarom de bank niet meer kan uitlenen (kan niet want mag niet) en anderszijds om de onderlinge concurrentie uit te vlakken. Immers het voordeel voor banken die meer solvabel zijn komt door de strengere normen minder goed tot uiting.

Tja... als je denkt dat de regels er gekomen zijn om de consument te beschermen dan ben ik dat niet met je eens. De regels zijn er in het voordeel van de banken.
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:33:21 #97
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_117729364
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tis juist uitermate goed voor mijn ego, elke 15e van de maand dat enorme bedrag teruggestort zien worden _O_ linea recta naar de deposito`s en lachend op naar de volgende maand.
Whatever floats your boat.
pi_117729404
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Whatever floats your boat.
Nee, whatever speks mijn spaarrekening Xenotje.
pi_117729658
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:32 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Too little too late. Jarenlang hebben de banksters de zeepbel mogen blazen en er was geen politieke wil om er wat aan te doen want 'het ging zo goed'. Regeren is toch vooruit zien?

Nee... dan is het natuurlijk veel gevaarlijker om een knuppel of zakmes bij je te dragen, daar zit het echte gevaar in de samenleving. Daar kunnen we dus wel de politieke wil voor vinden om regels op te stellen.

Nu de banken zelf in de problemen zijn gekomen zijn er regels gekomen, niet omdat de politiek dit nodig acht maar de banksters zelf aangeven dat ze het nodig achten.

Goed gezien zijn hier 2 reden voor te verzinnen, enerzijds kan men niet aan geld komen en dient er dus een 'afleidingsmanoeuvre' te komen waarom de bank niet meer kan uitlenen (kan niet want mag niet) en anderszijds om de onderlinge concurrentie uit te vlakken. Immers het voordeel voor banken die meer solvabel zijn komt door de strengere normen minder goed tot uiting.

Tja... als je denkt dat de regels er gekomen zijn om de consument te beschermen dan ben ik dat niet met je eens. De regels zijn er in het voordeel van de banken.
Er zijn al sinds jaar en dag regels omtrent leningen en financieringen. Dat er de afgelopen jaren meer en strengere regels bij zijn gekomen klopt, maar dat neemt niet weg dat er voorheen geen regels waren.
pi_117729738
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Er zijn al sinds jaar en dag regels omtrent leningen en financieringen. Dat er de afgelopen jaren meer en strengere regels bij zijn gekomen klopt, maar dat neemt niet weg dat er voorheen geen regels waren.
Ik hoor het ze nog roepen die banken een paar jaar voor hun val dat als er meer regels zouden komen ze uit NL zouden weggaan. :')

Pas nadat er bleek dat er veel rotte zooi was en de banken gered moesten worden zijn hypotheek regels aangescherpt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')