En PV panelen. (En die van vorig jaar dan ook maar gelijkquote:
je zult het wel allemaal eerst moeten aanvragen en dan toestemming krijgen dan uitvoeren op bepaalde wijze met een geautoriseerde installateur, en als het loopt is het budget opquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En PV panelen. (En die van vorig jaar dan ook maar gelijk)
Een fiscale aftrekpost aanvragen? LOL.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:38 schreef michaelmoore het volgende:
je zult het wel allemaal eerst moeten aanvragen en dan toestemming krijgen dan uitvoeren op bepaalde wijze met een geautoriseerde installateur, en als het loopt is het budget op
ja en aantonen met rekeningquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een fiscale aftrekpost aanvragen? LOL.
Buiten dat het aanvragen en de rekening (hoeveel wil je er hebben?quote:
o maak je zelf rekening. mafquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Buiten dat het aanvragen en de rekening (hoeveel wil je er hebben?) het probleem niet is, waarom zou iemand een fiscale aftrekpost moeten aanvragen?
Ik praatte even in het algemeen. Maar geef eens antwoord op mijn vraag sinds wanneer je fiscale aftrekposten aan moet vragen. Ben je niet in de war met subsidie's ofzo?quote:
wacht maar , ik ken de overheid, heb heel veel subsidie en aftrekposten meegemaakt, vroeger toen kreeg je echt heel veel terug , met buitengewone lasten en dergquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik praatte even in het algemeen. Maar geef eens antwoord op mijn vraag sinds wanneer je fiscale aftrekposten aan moet vragen. Ben je niet in de war met subsidie's ofzo?
En wat gaat er eerder komen? Dat, of de door jou 3 jaar lang gepredikte HWF verhoging naar tig %?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
wacht maar , ik ken de overheid, heb heel veel subsidie en aftrekposten meegemaakt, vroeger toen kreeg je echt heel veel terug , met buitengewone lasten en derg
De (R)overheid komt alleen nog maar halen en veelquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En wat gaat er eerder komen? Dat, of de door jou 3 jaar lang gepredikte HWF verhoging naar tig %?
Dat is geen antwoord op de vraag.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De (R)overheid komt alleen nog maar halen en veel
Dat is kenmerkend hier. Zodra blijkt dat ze feitelijk pertinente onzin uitkramen, lullen ze er 'spontaan' omheen.quote:
de bank waar mijn geld staat is tevens mijn hypotheekverstrekker. ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het heeft geholpen bij het snelle en probleemloze rondmaken van de hypotheek. daarmee bedoel ik dat de bank kon zien dat ik een redelijk vermogen heb (in verhouding tot de hypotheek, die weer relatief laag is, dus verwacht niet dat ik tonnen bezitquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik las ooit dat een bank is als iemand die je een paraplu geeft als de zon schijnt, maar hem terug wil zodra het begint te regenen... Het hele idee dat banken "fatsoen" hebben is toch allang verdampt?
quote:ma 08 okt 2012, 06:51 | 138 reacties
Verzet tegen restschuld
AMSTERDAM - Huiseigenaren die zuchten onder een restschuld kunnen zich vanaf maandag aansluiten bij de actiegroep Stop De Restschuld.![]()
![]()
![]()
![]()
Dat schrijft Sp!ts. Jurist Sven Hulleman zoekt medestanders in zijn strijd tegen de banken. „Er zijn bijna 700.000 mensen met een restschuld. Banken hebben een zetje van de rechter nodig om met ons dit probleem op te lossen.”
'Onder water'
Uit recente cijfers van de ING Bank bleek dat een kwart van de Nederlandse huishoudens met een hypotheek in 2013 financieel 'onder water' zal staan. Dit betekent dat hun hypotheekschuld groter is dan de potentiële waarde van het eigen huis.
Volgens Hulleman moeten ook de grote hypotheekverstrekkers bijdragen aan een oplossing. Hij stapt naar de rechter en hoopt dat andere huiseigenaren meedoen.
Ik ga denk ik maar lenen voor een nieuwe auto... zodra ik de garage uitrij heb ik dan al een mooie restschuld en die wil ik dan natuurlijk kwijtgescholden hebbenquote:Op maandag 8 oktober 2012 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
Stop de schuld, ach you aint see nothing yet
http://www.telegraaf.nl/o(...)en_restschuld__.html
[..]
Natuurlijk ga je een contract aan op basis van een enigszins stabiele situatie, maar dat neemt niet weg dat wanneer de situatie veranderd, zowel in het voordeel als in het nadeel van de contractant, de gevolgen van de verandering gewoon gedragen moeten worden. De mensen met de hypotheekschuld die ze zelf zijn aangegaan zijn hiervoor gewoon zelf verantwoordelijk en aansprakelijk.quote:Dank voor alle reacties, ik ken alle argumenten tegen mijn actie. Maar je gaat het contract aan op basis van een enigszins stabiele situatie. Bovendien was er sprake van een hausse op de woningmarkt die nu een disproportioneel zware last bij een groot deel van de samenleving legt. Dit probleem bestaat nu eenmaal. We vragen een rechter of het juist is om slechts 1 contractpartij hiervoor aansprakelijk te houden.
Sven-Ake Hulleman, Rotterdam | 09:04 | 08.10.12
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Probeer ze dat hier maar eens aan het verstand te peuteren. Roep ik al topics lang, maar nee, de banken zijn de klootzakken, niet de mensen zelf die vanalles wilden maar daar eigenlijk het geld niet voor haddenquote:Op maandag 8 oktober 2012 10:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik kan natuurlijk niet controleren of deze reactie echt van dezelfde heer Hulleman is:
[..]
Natuurlijk ga je een contract aan op basis van een enigszins stabiele situatie, maar dat neemt niet weg dat wanneer de situatie veranderd, zowel in het voordeel als in het nadeel van de contractant, de gevolgen van de verandering gewoon gedragen moeten worden. De mensen met de hypotheekschuld die ze zelf zijn aangegaan zijn hiervoor gewoon zelf verantwoordelijk en aansprakelijk.
Het enige wat je dan ook zou kunnen proberen af te dwingen, is dat banken wat soepeler worden in het financieren van restschulden zodat het voor mensen met een onderwaterhypotheek iets eenvoudiger wordt om te verhuizen, mits er wel voldoende inkomen is. Zeker wanneer mensen naar een goedkopere woning verhuizen moet zoiets mogelijk gemaakt worden. De goedkopere woning met lagere hypotheek zorgt immers voor meer financiele ruimte om de (rest)schuld af te lossen.
quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Ah, google leert dat meneer Huilie-man 30 jaar is, een koopappartement bezit, een dikke studieschuld heeft en toch graag verhuist naar een grotere woning. Want op 60m² kun je natuurlijk geen gezin stichten...?
http://rikbollen.nl/rik/afdrukken.php?id=552
De banken zijn schuldig aan dalende huizenprijzen omdat ze een mogelijkheid tot hoge hypotheken bieden, geheel binnen de kaders van de op dat moment door de overheid gestelde regels en richtlijnen?quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:25 schreef michaelmoore het volgende:
De Banken ziin hier ook schuldig, die hebben veel te ruime hypotheken verstrekt tot 120% van de waarde op dat moment
80% van de aankoop waarde is maximaal toegestaan en niet de NHG ervoor laten opdraaien
Inderdaad. Ongehoord wat die gozer loopt te janken. Het is me allemaal wat dat je met een studieschuld van 35k en een koopappartement nauwelijks genoeg overhoudt om met je vrienden te gaan zuipen die allemaal in een andere stad zijn gaan wonen. Waarom zo'n man recht denkt te hebben op een groter koophuis dan dat hij nu heeft met een salaris van 2200e is me volstrekt onduidelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |