abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:06:34 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117606791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:54 schreef tiho1 het volgende:
Ik hoop ook met je mee dat de prijs nog staat dan. Maar houdt dan wel je poot stijf eerder kon het ook.

Zoals gezegt kan je best eens spijt krijgen. Straks evengoed. Omdat je volgende huis waardeloos wordt net als de onze maar dat is voor later.
Waarom heb jij Static z'n usericon?? :?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:10:05 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117606994
Door het niet hebben van een verkoopmakelaar bespaart TS al 2100 ex BTW aan makelaarskosten, plus zo'n 500 ex BTW aan "opstartkosten", al met al dus zo'n ¤ 2.500 - ¤ 3.000 die hij niet hoeft uit te geven omdat hij geen verkoopmakelaar heeft.... neem die besparing mee in de onderhandelingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:10:35 #53
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117607021
Als ik dit topic zo doorlees, is het net of je met huren beter uit bent.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:15:03 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117607356
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:10 schreef cvboer het volgende:
Als ik dit topic zo doorlees, is het net of je met huren beter uit bent.
Afhankelijk van wanneer je gekocht hebt en of (en hoeveel) je afgelost hebt kan dat soms idd het geval zijn.
Als je in de afgelopen 7 jaar gekocht hebt en niet of nauwelijks afgelost hebt dan had je waarschijnlijk beter kunnen huren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:17:44 #55
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117607532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afhankelijk van wanneer je gekocht hebt en of (en hoeveel) je afgelost hebt kan dat soms idd het geval zijn.
Als je in de afgelopen 7 jaar gekocht hebt en niet of nauwelijks afgelost hebt dan had je waarschijnlijk beter kunnen huren.
Ik huur dus, vandaar mijn opmerking ook. ;)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:30:18 #56
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117608217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:15 schreef Leandra het volgende:
Absoluut waar. Vooral dat element van 'niet of nauwelijks afgelost'.
Bedenk wel dat als je destijds inderdaad afloste en je daar ook voor uit kwam, je door je 'matties' werd gezien als een sukkel ( :') ), en niet iedereen had voldoende weerstand om zich niks van die 'feestjes'-redenering aan te trekken...

Een vriend van mij heeft 10 jaar geleden zijn dikke jaren-30 gezinswoning (hij was alleenstand en was het onderhoud meer dan zat) voor 'een schijntje' (onder de marktprijs van die tijd maar dus nog steeds met dikke winst ;)) verkocht en heeft van de opbrengst een eigen -goedlopend- IT-bedrijfje opgestart. Hij besloot gewoon een 3-kamer flatje te huren met een heel acceptabele huur. 'Iedereen' verklaarde hem voor gek.
Eens raden wie er het laatst lacht... juist.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:55:18 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117609787
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Absoluut waar. Vooral dat element van 'niet of nauwelijks afgelost'.
Bedenk wel dat als je destijds inderdaad afloste en je daar ook voor uit kwam, je door je 'matties' werd gezien als een sukkel ( :') ), en niet iedereen had voldoende weerstand om zich niks van die 'feestjes'-redenering aan te trekken...

Een vriend van mij heeft 10 jaar geleden zijn dikke jaren-30 gezinswoning (hij was alleenstand en was het onderhoud meer dan zat) voor 'een schijntje' (onder de marktprijs van die tijd maar dus nog steeds met dikke winst ;)) verkocht en heeft van de opbrengst een eigen -goedlopend- IT-bedrijfje opgestart. Hij besloot gewoon een 3-kamer flatje te huren met een heel acceptabele huur. 'Iedereen' verklaarde hem voor gek.
Eens raden wie er het laatst lacht... juist.
In 2005 heb ik mijn appartement verkocht met een bescheiden winst, sindsdien alleen maar gehuurd.
Het is dat de bank niet mee werkt, anders had ik allang een woning weer gekocht.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:58:10 #58
323439 HetKlusKonijn
pi_117609963
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:55 schreef cvboer het volgende:

[..]

In 2005 heb ik mijn appartement verkocht met een bescheiden winst, sindsdien alleen maar gehuurd.
Het is dat de bank niet mee werkt, anders had ik allang een woning weer gekocht.
Ik denk dat je er sowieso goed aan doet om nog eventjes te wachten met kopen ;).
Tsja, die banken... daar past maar een smiley bij - :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:01:42 #59
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117610175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik denk dat je er sowieso goed aan doet om nog eventjes te wachten met kopen ;).
Tsja, die banken... daar past maar een smiley bij - :r
Ik blijf ook eerst zitten waar ik zit.
Tja banken, meer dan 125.000 willen ze niet geven. Ben wel benieuwd of ik meer kan krijgen
als ik aantoonbaar meerdere jaren vrije sector heb gehuurd zonder betalingsachterstanden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:10:22 #60
323439 HetKlusKonijn
pi_117610612
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:01 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik blijf ook eerst zitten waar ik zit.
Tja banken, meer dan 125.000 willen ze niet geven. Ben wel benieuwd of ik meer kan krijgen
als ik aantoonbaar meerdere jaren vrije sector heb gehuurd zonder betalingsachterstanden.
Ik vind het echt onbegrijpelijk wat er met het 'bankwezen' aan de hand is - een jaar of 10 geleden kreeg iedere oetlul-en-zijn-demente-grootmoeder fluitend een hypotheek aangeboden gebaseerd op 5-6-7 x diens jaarinkomen en ook nog dat van z'n echtgenoot (m/v), en nu zitten ze te miepen over het feit dat ze te weinig in kas hebben. Stelletje graaiende klapjosti's, nu het even niet meer zo lekker loopt, naaien ze de komplete huizenmarkt. Maar wel lekker die bonussen blijven uitbetalen aan falende 'managers', natuurlijk. :r
En worden ze overeind gehouden door... de belastingbetalers, aka, jij en ik en iedereen. :r :r :r

Okee, sorry for the rant. ;)
Je zou toch zeggen dat als je kan aantonen dat je jarenlang vrije sector hebt gehuurd (peperduur dus), dat je ook die hypotheek wel zou kunnen betalen...
Nogmaals - ik begrijp er echt niks meer van. -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 04-10-2012 23:15:24 ]
pi_117611214
@ Leandra. Geen idee is die van static wie dat ook is. Heb hem ooit opgeslagen en.kwam hem tegen.met zoeken naar iets.

Als.hij.persoonlijk is zoek ik wel een ander. Als.
pi_117611296
@Kluskonijn lees de krant eens. Weet niet waar de banken last van hebben duh.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:26:48 #63
323439 HetKlusKonijn
pi_117611360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:25 schreef tiho1 het volgende:
@Kluskonijn lees de krant eens. Weet niet waar de banken last van hebben duh.
Ik weet heel goed waar de banken 'last van hebben'. ;)
Al 25 jaar abonnement bij het NRC, dus vergeef mij mijn subtiele hints over het 'bankwezen'.
Ik heb ze nooit vertrouwd en had gewild dat de overgrote meerderheid in ons land hetzelfde had gedaan.

Als ik zeg dat ik het niet meer begrijp, bedoel ik dat ik niet meer begrijp hoe de PTB aldaar zijn weggekomen (of dat proberen) met het falende beleid van de afgelopen 25 jaar.
Ja, ik ben oud, en ik heb ervaring. Niks meer waard tegenwoordig, he. :W
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:52:13 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117612520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:23 schreef tiho1 het volgende:
@ Leandra. Geen idee is die van static wie dat ook is. Heb hem ooit opgeslagen en.kwam hem tegen.met zoeken naar iets.

Als.hij.persoonlijk is zoek ik wel een ander. Als.
static
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117617236
@ TS: vaak is het eerste bod wat je gaat krijgen het beste bod wat je uberhaupt zal krijgen.
Ik heb in eenzelfde situatie gezeten waar vraag- en biedprijs 5.000 euro naast elkaar zaten.
Op eigen initiatief contact gezocht met de potentiële koper, en hem gevraagd of hij werkelijk het huis wil laten lopen op die 5.000.

Zijn antwoord; nee, dat wil ik niet, en zo zijn we eruit gekomen.
Kan een tip voor je zijn.
pi_117617256
Consider it done @ Leandra. Als het goed is, is hij weg.
pi_117617304
Het is natuurlijk niet alleen de bank. Die doen dat gezellig samen met de overheid en we zijn er idd allemaal fijn achteraan gelopen. De eigenschap van een luchtbel blijft dat hij vroeg of laat ploft. Hoeveel.zeep je er ook in doet.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 08:43:48 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117617533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wie weet had je dat huis wel voor 50.000 onder de vraagprijs gekregen mét een aankoopmakelaar. :7
Je weet 't niet!
Laat me raden: je bent zelf makelaar en ziet je klanten opdrogen?
Een makelaar kost koper en verkoper samen gegarandeerd geld! En als ze beide een makelaar inhuren, dubbel zo veel! Leuk voor de makelaar, niet voor de rest van de markt.
censuur :O
pi_117618379
Mensen, even ontopic aub.

Heb zojuist de geïnteresseerde gebeld. Hij gaf aan inmiddels een bod gedaan te hebben op een ander appartement, waarmee ze akkoord zijn gegaan. Hij moet voor vanavond laten weten of dit definitief akkoord is omdat er ook weer anderen geïnteresserden voor dat appartement zijn.

Ik heb aangegeven dat er nog mogelijkheden zijn om eruit te komen. Waarop hij zei dat er maar één mogelijkheid was en dat is 140k anders heeft het geen zin, meer wil/kan hij niet uitgeven.

Heb even later weer gebeld dat 140k akkoord is. Het kwam hem redelijk onverwacht, dus hij moest nog ff z'n ouders bellen enzo, en dan krijg ik zometeen een telefoontje of hij definitief akkoord gaat.

Even spannend dus!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:37:05 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117618589
Netjes, zo zou ik ook bieden: "Take it or leave it".
En voor jou alsnog helemaal geen slechte deal lijkt me, slechts 6% gezakt zonder ellenlange onderhandelingen.

Maar nog steeds:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de koper nog wel wat gaat zakken met z'n bod. Als 140k z'n max is, gaan daar ongetwijfeld de kosten koper nog vanaf. En de koper weet ook dat huizen maandelijks minder waard worden.
Zeker nu-ie een andere optie heeft (of zegt te hebben). Verkopers tegen elkaar uitspelen en zo >:)
pi_117619033
@ Boca-raton, dat weet ik.wel. Dit was al onder de marktprijs. De verkopers zijn ermee akkoord gegaan tegen advies van hun eigen makelaar.
pi_117619786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:28 schreef rongen het volgende:

Heb zojuist de geïnteresseerde gebeld. Hij gaf aan inmiddels een bod gedaan te hebben op een ander appartement, waarmee ze akkoord zijn gegaan. Hij moet voor vanavond laten weten of dit definitief akkoord is omdat er ook weer anderen geïnteresserden voor dat appartement zijn.

Ik heb aangegeven dat er nog mogelijkheden zijn om eruit te komen. Waarop hij zei dat er maar één mogelijkheid was en dat is 140k anders heeft het geen zin, meer wil/kan hij niet uitgeven.

Heb even later weer gebeld dat 140k akkoord is. Het kwam hem redelijk onverwacht, dus hij moest nog ff z'n ouders bellen enzo, en dan krijg ik zometeen een telefoontje of hij definitief akkoord gaat.

Even spannend dus!
Klasse! Spannend! Even afwachten nu dus :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:03:08 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117620631
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een makelaar kost koper en verkoper samen gegarandeerd geld!
Een andere optie is er niet hé...? :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:03:50 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117620652
quote:

Even spannend dus!
Klasse. Ik hoop dat het lukt, ben je er vanaf tegen een goeie prijs denk ik!
pi_117620825
quote:

Even spannend dus!
Spannend!

Wij zijn bij de verkoop van het appartement uiteindelijk ook lager uitgekomen dan vooraf gehoopt. Maar gelukkig nog wel met winst verkocht.

Maar als er op een gegeven moment nog 12 appartementen in het complex te koop staan, moet je toch kiezen. Wil je verder of niet? Wil je nog meer open huizen dagen meedoen? Meer bezichtigingen hebben (met elke keer de stress van het schoonmaken en netjes hebben en zelf de deur uit zijn)? dus wij zijn wat gezakt en hebben verkocht. Geen slechte keuze want er is in de tussentijd van zo'n 4 maanden niks anders meer verkocht en de vraagprijzen van een aantal appartementen zijn al gezakt naar minder dan onze verkoopprijs dus het is een goede keus geweest. :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:37:58 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117621537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Een andere optie is er niet hé...? :')
Leg mij eens uit hoe zowel koper als verkoper geld verdienen aan hun makelaar? En kom nu niet aan met het blazen van bubbels...

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:09 schreef Stiemie het volgende:
Geen slechte keuze want er is in de tussentijd van zo'n 4 maanden niks anders meer verkocht en de vraagprijzen van een aantal appartementen zijn al gezakt naar minder dan onze verkoopprijs dus het is een goede keus geweest. :)
^^ En dat is de reden dat zowel prijsstijgingen als prijsdalingen zichzelf versterken.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:00:38 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117622263
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 11:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe zowel koper als verkoper geld verdienen aan hun makelaar? En kom nu niet aan met het blazen van bubbels...

Als koper beheers je doorgaans geen onderhandelingstechnieken en kun je de waarde van het huis te hoog inschatten. Waardoor het je geld kan kosten zonder de expertise van een aankoopmakelaar omdat je akkoord gaat met misschien wel een te hoge prijs.

Als verkoper beheers je doorgaans ook geen onderhandelingstechnieken (zie voorbeeld uit de OP) waardoor het je óók geld kan kosten. Want: koop ketst bijvoorbeeld af. En als er geen ander bod komt, zit je met je huis (zie programma Uitstel van Executie in rubriek TV).

Het zijn geen snoepjes waar je over onderhandelt: het zijn keiharde euro's. En als je dan uit hoogmoed kneiterig gaat doen over het betalen van een deskundige in onderhandelen en een deskundige die de markt en de prijzen kent (mij kostte mijn aankoopmakelaar een kleine 2.000 euro) dan kan dat je behoorlijk wat geld kosten. En wel een veelvoud van wat een aankoopmakelaar kost.

Hetzelfde geldt voor een bouwtechnische keuring. Kost geen hout (iets van 265 euro of zo) op zo'n gigantisch bedrag als de aankoop van een huis, maar toch zijn er nog mensen die dat onmiddellijk terzijde schuiven als zijnde 'niet nodig'. Daarmee een risico nemend dat er alsnog lijken uit de kast kunnen vallen die je toch echt méér dan 265 euro gaan kosten.
pi_117622486
Onze bouwtechnische keuring kostte 350 euro ;)

Bij de verkoop van ons appartement ging het om 5.000 die we nog van elkaar af zaten. Omdat wij verder wilden en omdat we geen zin meer hadden in nog meer bezichtigingen (12 bezichtigingen in 3 maanden terwijl je 2 kleine kinderen hebt is best veel), open huizen dagen en weet ik veel wat.

Toen wij ons appartement te koop zetten, stonden er nog 2 appartementen in het complex te koop. De 3 volgende maanden volgden nog 7 appartementen die allemaal steeds net iets lager in prijs gingen zitten...

Omdat we het geluk hadden van een koper die kocht zonder voorbehoud van financiering, was het dus na drie maanden en een week verkocht voor 255.000. Dat was in april 2012. Inmiddels zijn de appartementen die nog te koop staan al gezakt naar 242.000.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:11:53 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117622639
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Als koper beheers je doorgaans geen onderhandelingstechnieken en kun je de waarde van het huis te hoog inschatten. Waardoor het je geld kan kosten zonder de expertise van een aankoopmakelaar omdat je akkoord gaat met misschien wel een te hoge prijs.

Als verkoper beheers je doorgaans ook geen onderhandelingstechnieken (zie voorbeeld uit de OP) waardoor het je óók geld kan kosten. Want: koop ketst bijvoorbeeld af. En als er geen ander bod komt, zit je met je huis (zie programma Uitstel van Executie in rubriek TV).
Oftewel: koper geeft 2000 euro aan de makelaar, verkoper geeft 2000 euro aan de makelaar. Onafhankelijk van wat de uiteindelijke verkoopprijs is, zijn ze samen 4000 euro kwijt. En zowel koper als verkoper denken beiden beter te worden, terwijl dat in de praktijk hooguit voor 1 van de 2 geldt. Gemiddeld daarentegen zijn ze beiden slechter af.

quote:
Hetzelfde geldt voor een bouwtechnische keuring. Kost geen hout (iets van 265 euro of zo) op zo'n gigantisch bedrag als de aankoop van een huis, maar toch zijn er nog mensen die dat onmiddellijk terzijde schuiven als zijnde 'niet nodig'. Daarmee een risico nemend dat er alsnog lijken uit de kast kunnen vallen die je toch echt méér dan 265 euro gaan kosten.
Ja leuk. 265-350 euro voor een keuring zonder garanties! En daarna kunnen er nog steeds lijken uit de kast komen... En dat kan je nog steeds tienduizenden euro's extra kosten... En die mag je volledig zelf betalen. Bovenop de 265-350 euro natuurlijk.
Als er bij die keuring de garantie zou komen dat het volledig is, is het het geld natuurlijk dubbel en dwars waard!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:24:30 #80
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117623041
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Oftewel: koper geeft 2000 euro aan de makelaar, verkoper geeft 2000 euro aan de makelaar. Onafhankelijk van wat de uiteindelijke verkoopprijs is, zijn ze samen 4000 euro kwijt. En zowel koper als verkoper denken beiden beter te worden, terwijl dat in de praktijk hooguit voor 1 van de 2 geldt. Gemiddeld daarentegen zijn ze beiden slechter af.

[..]

Ja leuk. 265-350 euro voor een keuring zonder garanties! En daarna kunnen er nog steeds lijken uit de kast komen... En dat kan je nog steeds tienduizenden euro's extra kosten... En die mag je volledig zelf betalen. Bovenop de 265-350 euro natuurlijk.
Als er bij die keuring de garantie zou komen dat het volledig is, is het het geld natuurlijk dubbel en dwars waard!
Ik ben wel duidelijk geweest denk ik.

En natuurlijk heb je geen garantie m.b.t. lijken uit de kast mét keuring. Dus dan maar helemaal geen keuring?

Hoeveel mensen zijn niet afgehaakt na een keuring? Ik zelf heb interesse gehad in een woning hier verderop in de stad. Toen ik na de bezichtiging een buurvrouw belde voor wat informatie over het huis en de straat, deed ze mij uitgebreid uit de doeken dat het huis inmiddels al 3 jaar te koop stond, dat er al zeker 16 bouwtechnische keuringen waren geweest door potentiële kopers en dat iedereen was afgehaakt.

Het staat nóg te koop (we zijn nu inmiddels 3 jaar verder). Vaak rij ik er langs, staat er 'verkocht' op. Rij ik er een paar weken later weer langs, staat het weer 'te koop'.

Dát bedoel ik dus.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:02:50 #81
27929 piere
doe mij maar bier
pi_117624199
Gefeliciteerd hoop ik! *O*
fok you ja!
pi_117630609
We hebben een mondelinge overeenkomst voor 140k :) :) Verkocht dus. Yes! Ik kom er zonder schulden vanaf nu. Kost mij wel wat spaarcenten maar dat neem ik voor lief.

Bedankt voor de reacties!
pi_117630788
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:07 schreef rongen het volgende:
We hebben een mondelinge overeenkomst voor 140k :) :) Verkocht dus. Yes! Ik kom er zonder schulden vanaf nu. Kost mij wel wat spaarcenten maar dat neem ik voor lief.

En wat heb je er nu van geleerd? :P
pi_117631031
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het jammer dat jij zo'n sujet getroffen hebt, maar ze zijn toch echt niet allemaal zo. Ik heb ook wel eens een slecht-knippende kapper getroffen maar ik denk er niet over om dan helemáál maar uit kapsalons weg te blijven.
Zo'n sujet heb ik als verkoopmakelaar genomen en dat s me uitermate goed bevallen. Hij wist door afwisselend vriendelijk en hufterig op te treden, een prima prijs eruit te slepen; meer dan ik had durven dromen.

Zou zo weer "zo'n sujet "met uitgestreken smoelwerk, pak en pooierwagen en louter op winstbejag uit" in de hand nemen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117631109
quote:
We hebben een mondelinge overeenkomst voor 140k :) :) Verkocht dus.
Een mondelinge overeenkomst zegt niets bij de verkoop van een woning. :)

Dit moet echt schriftelijk gebeuren. :) (hij heeft ook na het daadwerkelijk tekenen zelfs nog drie dagen om er sowieso vanaf te zien)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_117631112
quote:

Nice! Gefeliciteerd!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:21:39 #87
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_117631173
In deze tijd deze situatie? Ik had de makelaar een hand gegeven terwijl ik ondertussen uitriep: 140k éénmaal, andermaal, verkocht! *O*
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_117631182
Mooi werk. Over 'n jaar ben je er blij mee (nu al eigenlijk).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:48:30 #89
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117632193
Gefeliciteerd!
pi_117635351
Smart thinking @Rongen.
pi_117635414
Voor 6000 euro laat die knul dit echt niet aan zn neus voorbij gaan, als hij echt geinteresseerd is. Stil blijven dus.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_117635466
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 18:32 schreef trancethrust het volgende:
Voor 6000 euro laat die knul dit echt niet aan zn neus voorbij gaan, als hij echt geinteresseerd is. Stil blijven dus.
ik zou de volgende keer even lezen
hij had al geboden op een ander huis en TS heeft al contact gehad etc

tegenwoordig hebben kopers het voor het uitzoeken
voor elk appartement staan er 324 vergelijkbare te koop, mensen hechten niet meer zo aan 1 huis dat ze ooit gezien hebben
ze proberen de beste deal te krijgen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117636979
Ik zag het nadat ik postte. Klinkt mij nogal als een truc eigenlijk, maar goed; done is done.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_117637073
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:20 schreef trancethrust het volgende:
Ik zag het nadat ik postte. Klinkt mij nogal als een truc eigenlijk, maar goed; done is done.
het klinkt mij als de huidige markt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 03:05:12 #95
323439 HetKlusKonijn
pi_117651158
quote:

Even spannend dus!
^O^ Ik hoop dat de deal inderdaad doorgaat!
Ik bedoel, dat de koper ook daadwerkelijk tekent en er niet binnen drie dagen vanaf ziet. ;)
pi_117923352
De koopovereenkomst is getekend, dus ik ga er vanuit dat alles door gaat :) Wanneer haal je normaal gesproken die verkoop borden weg?
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:03:53 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117923444
Makelaars vinden het wel lekker om er een tijdje "Verkocht" overheen te plakken, om te laten zien dat zij wel succesvol zijn, maar als jij je eigen makelaar bent dan is dat natuurlijk niet heel erg nodig ;)

Ik weet niet wat ik in dit geval zou doen, verkocht er overheen of nog even te koop laten staan tot de periode van onder voorbehoud van financiering afgelopen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117923939
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:17 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik huur dus, vandaar mijn opmerking ook. ;)
Ach als de huizenprijs met 50% daalt, heb ik nog winst.
Overigens woon ik hier prima en hoef ik hier de komende jaren echt niet weg.
Het zijn vooral verkopers die onder de hypotheekwaarde moeten verkopen die in de problemen komen, er zijn natuurlijk ook genoeg verkopers die nog steeds ruim winst maken, of mensen die er nu geen last van hebben omdat ze niet hoeven te verhuizen.
En zelfs mensen die moeten verhuizen hebben er echt niet allemaal last van, want ondanks dat je je huis met eventueel wat verlies verkoopt, koop je het andere huis ook goedkoper, het probleem is dan alleen de restschuld die geen aftrek meer heeft voor sommige mensen, maar ook dat kun je in calculeren.
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:24:50 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117924025
Die restschuld geeft niet alleen geen aftrek meer, je kunt hem ook niet meer meefinancieren, dus als je met een restschuld verkoopt, dan moet je toch ergens het ontbrekende deel vandaan kunnen halen, want dat ga je niet uit de nieuwe hypotheek halen, ongeacht hoe ruim je dat zou kunnen betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117924087
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:52 schreef rongen het volgende:
De markt is ook slecht, daarom heb ik bewust 10.000 euro lager ingezet als vergelijkbare appartementen. Daarom heb ik waarschijnlijk ook een geïnteresseerde.

Uiteraard begrijp ik dat ik niet de vraagprijs vang, daarom ben ik ook al 3000 gezakt. Ben ook wel bereid verder te zakken, maar heb weinig zin om 9000 euro in te leveren zonder echte onderhandeling.
Uiteindelijk heb je dus toch ¤9000 ingeleverd zonder echte onderhandeling.
Wat dat betreft heeft je koper het heel goed gespeeld.

Aan de andere kant wat maakt het uit, als het goed is ben je er over een paar dagen echt vanaf.
Alvast een kleine felicitatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')