Waarom heb jij Static z'n usericon??quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:54 schreef tiho1 het volgende:
Ik hoop ook met je mee dat de prijs nog staat dan. Maar houdt dan wel je poot stijf eerder kon het ook.
Zoals gezegt kan je best eens spijt krijgen. Straks evengoed. Omdat je volgende huis waardeloos wordt net als de onze maar dat is voor later.
Afhankelijk van wanneer je gekocht hebt en of (en hoeveel) je afgelost hebt kan dat soms idd het geval zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:10 schreef cvboer het volgende:
Als ik dit topic zo doorlees, is het net of je met huren beter uit bent.
Ik huur dus, vandaar mijn opmerking ook.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afhankelijk van wanneer je gekocht hebt en of (en hoeveel) je afgelost hebt kan dat soms idd het geval zijn.
Als je in de afgelopen 7 jaar gekocht hebt en niet of nauwelijks afgelost hebt dan had je waarschijnlijk beter kunnen huren.
Absoluut waar. Vooral dat element van 'niet of nauwelijks afgelost'.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:15 schreef Leandra het volgende:
Als je in de afgelopen 7 jaar gekocht hebt en niet of nauwelijks afgelost hebt dan had je waarschijnlijk beter kunnen huren.
In 2005 heb ik mijn appartement verkocht met een bescheiden winst, sindsdien alleen maar gehuurd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Absoluut waar. Vooral dat element van 'niet of nauwelijks afgelost'.
Bedenk wel dat als je destijds inderdaad afloste en je daar ook voor uit kwam, je door je 'matties' werd gezien als een sukkel (), en niet iedereen had voldoende weerstand om zich niks van die 'feestjes'-redenering aan te trekken...
Een vriend van mij heeft 10 jaar geleden zijn dikke jaren-30 gezinswoning (hij was alleenstand en was het onderhoud meer dan zat) voor 'een schijntje' (onder de marktprijs van die tijd maar dus nog steeds met dikke winst) verkocht en heeft van de opbrengst een eigen -goedlopend- IT-bedrijfje opgestart. Hij besloot gewoon een 3-kamer flatje te huren met een heel acceptabele huur. 'Iedereen' verklaarde hem voor gek.
Eens raden wie er het laatst lacht... juist.
Ik denk dat je er sowieso goed aan doet om nog eventjes te wachten met kopenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
In 2005 heb ik mijn appartement verkocht met een bescheiden winst, sindsdien alleen maar gehuurd.
Het is dat de bank niet mee werkt, anders had ik allang een woning weer gekocht.
Ik blijf ook eerst zitten waar ik zit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je er sowieso goed aan doet om nog eventjes te wachten met kopen.
Tsja, die banken... daar past maar een smiley bij -
Ik vind het echt onbegrijpelijk wat er met het 'bankwezen' aan de hand is - een jaar of 10 geleden kreeg iedere oetlul-en-zijn-demente-grootmoeder fluitend een hypotheek aangeboden gebaseerd op 5-6-7 x diens jaarinkomen en ook nog dat van z'n echtgenoot (m/v), en nu zitten ze te miepen over het feit dat ze te weinig in kas hebben. Stelletje graaiende klapjosti's, nu het even niet meer zo lekker loopt, naaien ze de komplete huizenmarkt. Maar wel lekker die bonussen blijven uitbetalen aan falende 'managers', natuurlijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:01 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik blijf ook eerst zitten waar ik zit.
Tja banken, meer dan 125.000 willen ze niet geven. Ben wel benieuwd of ik meer kan krijgen
als ik aantoonbaar meerdere jaren vrije sector heb gehuurd zonder betalingsachterstanden.
Ik weet heel goed waar de banken 'last van hebben'.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:25 schreef tiho1 het volgende:
@Kluskonijn lees de krant eens. Weet niet waar de banken last van hebben duh.
staticquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:23 schreef tiho1 het volgende:
@ Leandra. Geen idee is die van static wie dat ook is. Heb hem ooit opgeslagen en.kwam hem tegen.met zoeken naar iets.
Als.hij.persoonlijk is zoek ik wel een ander. Als.
Laat me raden: je bent zelf makelaar en ziet je klanten opdrogen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Wie weet had je dat huis wel voor 50.000 onder de vraagprijs gekregen mét een aankoopmakelaar.![]()
Je weet 't niet!
Zeker nu-ie een andere optie heeft (of zegt te hebben). Verkopers tegen elkaar uitspelen en zoquote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de koper nog wel wat gaat zakken met z'n bod. Als 140k z'n max is, gaan daar ongetwijfeld de kosten koper nog vanaf. En de koper weet ook dat huizen maandelijks minder waard worden.
Klasse! Spannend! Even afwachten nu dusquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:28 schreef rongen het volgende:
Mensen, even ontopic aub.
Heb zojuist de geïnteresseerde gebeld. Hij gaf aan inmiddels een bod gedaan te hebben op een ander appartement, waarmee ze akkoord zijn gegaan. Hij moet voor vanavond laten weten of dit definitief akkoord is omdat er ook weer anderen geïnteresserden voor dat appartement zijn.
Ik heb aangegeven dat er nog mogelijkheden zijn om eruit te komen. Waarop hij zei dat er maar één mogelijkheid was en dat is 140k anders heeft het geen zin, meer wil/kan hij niet uitgeven.
Heb even later weer gebeld dat 140k akkoord is. Het kwam hem redelijk onverwacht, dus hij moest nog ff z'n ouders bellen enzo, en dan krijg ik zometeen een telefoontje of hij definitief akkoord gaat.
Even spannend dus!
Een andere optie is er niet hé...?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een makelaar kost koper en verkoper samen gegarandeerd geld!
Klasse. Ik hoop dat het lukt, ben je er vanaf tegen een goeie prijs denk ik!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:28 schreef rongen het volgende:
Heb zojuist de geïnteresseerde gebeld. Hij gaf aan inmiddels een bod gedaan te hebben op een ander appartement, waarmee ze akkoord zijn gegaan. Hij moet voor vanavond laten weten of dit definitief akkoord is omdat er ook weer anderen geïnteresserden voor dat appartement zijn.
Ik heb aangegeven dat er nog mogelijkheden zijn om eruit te komen. Waarop hij zei dat er maar één mogelijkheid was en dat is 140k anders heeft het geen zin, meer wil/kan hij niet uitgeven.
Heb even later weer gebeld dat 140k akkoord is. Het kwam hem redelijk onverwacht, dus hij moest nog ff z'n ouders bellen enzo, en dan krijg ik zometeen een telefoontje of hij definitief akkoord gaat.
Even spannend dus!
Spannend!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:28 schreef rongen het volgende:
Even spannend dus!
Leg mij eens uit hoe zowel koper als verkoper geld verdienen aan hun makelaar? En kom nu niet aan met het blazen van bubbels...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een andere optie is er niet hé...?
^^ En dat is de reden dat zowel prijsstijgingen als prijsdalingen zichzelf versterken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:09 schreef Stiemie het volgende:
Geen slechte keuze want er is in de tussentijd van zo'n 4 maanden niks anders meer verkocht en de vraagprijzen van een aantal appartementen zijn al gezakt naar minder dan onze verkoopprijs dus het is een goede keus geweest.
Als koper beheers je doorgaans geen onderhandelingstechnieken en kun je de waarde van het huis te hoog inschatten. Waardoor het je geld kan kosten zonder de expertise van een aankoopmakelaar omdat je akkoord gaat met misschien wel een te hoge prijs.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 11:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe zowel koper als verkoper geld verdienen aan hun makelaar? En kom nu niet aan met het blazen van bubbels...
Oftewel: koper geeft 2000 euro aan de makelaar, verkoper geeft 2000 euro aan de makelaar. Onafhankelijk van wat de uiteindelijke verkoopprijs is, zijn ze samen 4000 euro kwijt. En zowel koper als verkoper denken beiden beter te worden, terwijl dat in de praktijk hooguit voor 1 van de 2 geldt. Gemiddeld daarentegen zijn ze beiden slechter af.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Als koper beheers je doorgaans geen onderhandelingstechnieken en kun je de waarde van het huis te hoog inschatten. Waardoor het je geld kan kosten zonder de expertise van een aankoopmakelaar omdat je akkoord gaat met misschien wel een te hoge prijs.
Als verkoper beheers je doorgaans ook geen onderhandelingstechnieken (zie voorbeeld uit de OP) waardoor het je óók geld kan kosten. Want: koop ketst bijvoorbeeld af. En als er geen ander bod komt, zit je met je huis (zie programma Uitstel van Executie in rubriek TV).
Ja leuk. 265-350 euro voor een keuring zonder garanties! En daarna kunnen er nog steeds lijken uit de kast komen... En dat kan je nog steeds tienduizenden euro's extra kosten... En die mag je volledig zelf betalen. Bovenop de 265-350 euro natuurlijk.quote:Hetzelfde geldt voor een bouwtechnische keuring. Kost geen hout (iets van 265 euro of zo) op zo'n gigantisch bedrag als de aankoop van een huis, maar toch zijn er nog mensen die dat onmiddellijk terzijde schuiven als zijnde 'niet nodig'. Daarmee een risico nemend dat er alsnog lijken uit de kast kunnen vallen die je toch echt méér dan 265 euro gaan kosten.
Ik ben wel duidelijk geweest denk ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Oftewel: koper geeft 2000 euro aan de makelaar, verkoper geeft 2000 euro aan de makelaar. Onafhankelijk van wat de uiteindelijke verkoopprijs is, zijn ze samen 4000 euro kwijt. En zowel koper als verkoper denken beiden beter te worden, terwijl dat in de praktijk hooguit voor 1 van de 2 geldt. Gemiddeld daarentegen zijn ze beiden slechter af.
[..]
Ja leuk. 265-350 euro voor een keuring zonder garanties! En daarna kunnen er nog steeds lijken uit de kast komen... En dat kan je nog steeds tienduizenden euro's extra kosten... En die mag je volledig zelf betalen. Bovenop de 265-350 euro natuurlijk.
Als er bij die keuring de garantie zou komen dat het volledig is, is het het geld natuurlijk dubbel en dwars waard!
En wat heb je er nu van geleerd?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:07 schreef rongen het volgende:
We hebben een mondelinge overeenkomst voor 140k![]()
Verkocht dus. Yes! Ik kom er zonder schulden vanaf nu. Kost mij wel wat spaarcenten maar dat neem ik voor lief.
Bedankt voor de reacties!
Zo'n sujet heb ik als verkoopmakelaar genomen en dat s me uitermate goed bevallen. Hij wist door afwisselend vriendelijk en hufterig op te treden, een prima prijs eruit te slepen; meer dan ik had durven dromen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:36 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind het jammer dat jij zo'n sujet getroffen hebt, maar ze zijn toch echt niet allemaal zo. Ik heb ook wel eens een slecht-knippende kapper getroffen maar ik denk er niet over om dan helemáál maar uit kapsalons weg te blijven.
Een mondelinge overeenkomst zegt niets bij de verkoop van een woning.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:07 schreef rongen het volgende:
Verkocht dus.
Nice! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:07 schreef rongen het volgende:
Verkocht dus. Yes! Ik kom er zonder schulden vanaf nu. Kost mij wel wat spaarcenten maar dat neem ik voor lief.
Bedankt voor de reacties!
ik zou de volgende keer even lezenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:32 schreef trancethrust het volgende:
Voor 6000 euro laat die knul dit echt niet aan zn neus voorbij gaan, als hij echt geinteresseerd is. Stil blijven dus.
het klinkt mij als de huidige marktquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:20 schreef trancethrust het volgende:
Ik zag het nadat ik postte. Klinkt mij nogal als een truc eigenlijk, maar goed; done is done.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:28 schreef rongen het volgende:
Even spannend dus!
Ach als de huizenprijs met 50% daalt, heb ik nog winst.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:17 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik huur dus, vandaar mijn opmerking ook.
Uiteindelijk heb je dus toch ¤9000 ingeleverd zonder echte onderhandeling.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:52 schreef rongen het volgende:
De markt is ook slecht, daarom heb ik bewust 10.000 euro lager ingezet als vergelijkbare appartementen. Daarom heb ik waarschijnlijk ook een geïnteresseerde.
Uiteraard begrijp ik dat ik niet de vraagprijs vang, daarom ben ik ook al 3000 gezakt. Ben ook wel bereid verder te zakken, maar heb weinig zin om 9000 euro in te leveren zonder echte onderhandeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |