abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:06:34 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117606791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:54 schreef tiho1 het volgende:
Ik hoop ook met je mee dat de prijs nog staat dan. Maar houdt dan wel je poot stijf eerder kon het ook.

Zoals gezegt kan je best eens spijt krijgen. Straks evengoed. Omdat je volgende huis waardeloos wordt net als de onze maar dat is voor later.
Waarom heb jij Static z'n usericon?? :?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:10:05 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117606994
Door het niet hebben van een verkoopmakelaar bespaart TS al 2100 ex BTW aan makelaarskosten, plus zo'n 500 ex BTW aan "opstartkosten", al met al dus zo'n ¤ 2.500 - ¤ 3.000 die hij niet hoeft uit te geven omdat hij geen verkoopmakelaar heeft.... neem die besparing mee in de onderhandelingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:10:35 #53
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117607021
Als ik dit topic zo doorlees, is het net of je met huren beter uit bent.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:15:03 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117607356
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:10 schreef cvboer het volgende:
Als ik dit topic zo doorlees, is het net of je met huren beter uit bent.
Afhankelijk van wanneer je gekocht hebt en of (en hoeveel) je afgelost hebt kan dat soms idd het geval zijn.
Als je in de afgelopen 7 jaar gekocht hebt en niet of nauwelijks afgelost hebt dan had je waarschijnlijk beter kunnen huren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:17:44 #55
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117607532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afhankelijk van wanneer je gekocht hebt en of (en hoeveel) je afgelost hebt kan dat soms idd het geval zijn.
Als je in de afgelopen 7 jaar gekocht hebt en niet of nauwelijks afgelost hebt dan had je waarschijnlijk beter kunnen huren.
Ik huur dus, vandaar mijn opmerking ook. ;)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:30:18 #56
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117608217
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:15 schreef Leandra het volgende:
Absoluut waar. Vooral dat element van 'niet of nauwelijks afgelost'.
Bedenk wel dat als je destijds inderdaad afloste en je daar ook voor uit kwam, je door je 'matties' werd gezien als een sukkel ( :') ), en niet iedereen had voldoende weerstand om zich niks van die 'feestjes'-redenering aan te trekken...

Een vriend van mij heeft 10 jaar geleden zijn dikke jaren-30 gezinswoning (hij was alleenstand en was het onderhoud meer dan zat) voor 'een schijntje' (onder de marktprijs van die tijd maar dus nog steeds met dikke winst ;)) verkocht en heeft van de opbrengst een eigen -goedlopend- IT-bedrijfje opgestart. Hij besloot gewoon een 3-kamer flatje te huren met een heel acceptabele huur. 'Iedereen' verklaarde hem voor gek.
Eens raden wie er het laatst lacht... juist.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:55:18 #57
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117609787
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Absoluut waar. Vooral dat element van 'niet of nauwelijks afgelost'.
Bedenk wel dat als je destijds inderdaad afloste en je daar ook voor uit kwam, je door je 'matties' werd gezien als een sukkel ( :') ), en niet iedereen had voldoende weerstand om zich niks van die 'feestjes'-redenering aan te trekken...

Een vriend van mij heeft 10 jaar geleden zijn dikke jaren-30 gezinswoning (hij was alleenstand en was het onderhoud meer dan zat) voor 'een schijntje' (onder de marktprijs van die tijd maar dus nog steeds met dikke winst ;)) verkocht en heeft van de opbrengst een eigen -goedlopend- IT-bedrijfje opgestart. Hij besloot gewoon een 3-kamer flatje te huren met een heel acceptabele huur. 'Iedereen' verklaarde hem voor gek.
Eens raden wie er het laatst lacht... juist.
In 2005 heb ik mijn appartement verkocht met een bescheiden winst, sindsdien alleen maar gehuurd.
Het is dat de bank niet mee werkt, anders had ik allang een woning weer gekocht.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:58:10 #58
323439 HetKlusKonijn
pi_117609963
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:55 schreef cvboer het volgende:

[..]

In 2005 heb ik mijn appartement verkocht met een bescheiden winst, sindsdien alleen maar gehuurd.
Het is dat de bank niet mee werkt, anders had ik allang een woning weer gekocht.
Ik denk dat je er sowieso goed aan doet om nog eventjes te wachten met kopen ;).
Tsja, die banken... daar past maar een smiley bij - :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:01:42 #59
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_117610175
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik denk dat je er sowieso goed aan doet om nog eventjes te wachten met kopen ;).
Tsja, die banken... daar past maar een smiley bij - :r
Ik blijf ook eerst zitten waar ik zit.
Tja banken, meer dan 125.000 willen ze niet geven. Ben wel benieuwd of ik meer kan krijgen
als ik aantoonbaar meerdere jaren vrije sector heb gehuurd zonder betalingsachterstanden.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:10:22 #60
323439 HetKlusKonijn
pi_117610612
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:01 schreef cvboer het volgende:

[..]

Ik blijf ook eerst zitten waar ik zit.
Tja banken, meer dan 125.000 willen ze niet geven. Ben wel benieuwd of ik meer kan krijgen
als ik aantoonbaar meerdere jaren vrije sector heb gehuurd zonder betalingsachterstanden.
Ik vind het echt onbegrijpelijk wat er met het 'bankwezen' aan de hand is - een jaar of 10 geleden kreeg iedere oetlul-en-zijn-demente-grootmoeder fluitend een hypotheek aangeboden gebaseerd op 5-6-7 x diens jaarinkomen en ook nog dat van z'n echtgenoot (m/v), en nu zitten ze te miepen over het feit dat ze te weinig in kas hebben. Stelletje graaiende klapjosti's, nu het even niet meer zo lekker loopt, naaien ze de komplete huizenmarkt. Maar wel lekker die bonussen blijven uitbetalen aan falende 'managers', natuurlijk. :r
En worden ze overeind gehouden door... de belastingbetalers, aka, jij en ik en iedereen. :r :r :r

Okee, sorry for the rant. ;)
Je zou toch zeggen dat als je kan aantonen dat je jarenlang vrije sector hebt gehuurd (peperduur dus), dat je ook die hypotheek wel zou kunnen betalen...
Nogmaals - ik begrijp er echt niks meer van. -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 04-10-2012 23:15:24 ]
pi_117611214
@ Leandra. Geen idee is die van static wie dat ook is. Heb hem ooit opgeslagen en.kwam hem tegen.met zoeken naar iets.

Als.hij.persoonlijk is zoek ik wel een ander. Als.
pi_117611296
@Kluskonijn lees de krant eens. Weet niet waar de banken last van hebben duh.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:26:48 #63
323439 HetKlusKonijn
pi_117611360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:25 schreef tiho1 het volgende:
@Kluskonijn lees de krant eens. Weet niet waar de banken last van hebben duh.
Ik weet heel goed waar de banken 'last van hebben'. ;)
Al 25 jaar abonnement bij het NRC, dus vergeef mij mijn subtiele hints over het 'bankwezen'.
Ik heb ze nooit vertrouwd en had gewild dat de overgrote meerderheid in ons land hetzelfde had gedaan.

Als ik zeg dat ik het niet meer begrijp, bedoel ik dat ik niet meer begrijp hoe de PTB aldaar zijn weggekomen (of dat proberen) met het falende beleid van de afgelopen 25 jaar.
Ja, ik ben oud, en ik heb ervaring. Niks meer waard tegenwoordig, he. :W
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:52:13 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117612520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:23 schreef tiho1 het volgende:
@ Leandra. Geen idee is die van static wie dat ook is. Heb hem ooit opgeslagen en.kwam hem tegen.met zoeken naar iets.

Als.hij.persoonlijk is zoek ik wel een ander. Als.
static
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117617236
@ TS: vaak is het eerste bod wat je gaat krijgen het beste bod wat je uberhaupt zal krijgen.
Ik heb in eenzelfde situatie gezeten waar vraag- en biedprijs 5.000 euro naast elkaar zaten.
Op eigen initiatief contact gezocht met de potentiële koper, en hem gevraagd of hij werkelijk het huis wil laten lopen op die 5.000.

Zijn antwoord; nee, dat wil ik niet, en zo zijn we eruit gekomen.
Kan een tip voor je zijn.
pi_117617256
Consider it done @ Leandra. Als het goed is, is hij weg.
pi_117617304
Het is natuurlijk niet alleen de bank. Die doen dat gezellig samen met de overheid en we zijn er idd allemaal fijn achteraan gelopen. De eigenschap van een luchtbel blijft dat hij vroeg of laat ploft. Hoeveel.zeep je er ook in doet.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 08:43:48 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117617533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wie weet had je dat huis wel voor 50.000 onder de vraagprijs gekregen mét een aankoopmakelaar. :7
Je weet 't niet!
Laat me raden: je bent zelf makelaar en ziet je klanten opdrogen?
Een makelaar kost koper en verkoper samen gegarandeerd geld! En als ze beide een makelaar inhuren, dubbel zo veel! Leuk voor de makelaar, niet voor de rest van de markt.
censuur :O
pi_117618379
Mensen, even ontopic aub.

Heb zojuist de geïnteresseerde gebeld. Hij gaf aan inmiddels een bod gedaan te hebben op een ander appartement, waarmee ze akkoord zijn gegaan. Hij moet voor vanavond laten weten of dit definitief akkoord is omdat er ook weer anderen geïnteresserden voor dat appartement zijn.

Ik heb aangegeven dat er nog mogelijkheden zijn om eruit te komen. Waarop hij zei dat er maar één mogelijkheid was en dat is 140k anders heeft het geen zin, meer wil/kan hij niet uitgeven.

Heb even later weer gebeld dat 140k akkoord is. Het kwam hem redelijk onverwacht, dus hij moest nog ff z'n ouders bellen enzo, en dan krijg ik zometeen een telefoontje of hij definitief akkoord gaat.

Even spannend dus!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:37:05 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_117618589
Netjes, zo zou ik ook bieden: "Take it or leave it".
En voor jou alsnog helemaal geen slechte deal lijkt me, slechts 6% gezakt zonder ellenlange onderhandelingen.

Maar nog steeds:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de koper nog wel wat gaat zakken met z'n bod. Als 140k z'n max is, gaan daar ongetwijfeld de kosten koper nog vanaf. En de koper weet ook dat huizen maandelijks minder waard worden.
Zeker nu-ie een andere optie heeft (of zegt te hebben). Verkopers tegen elkaar uitspelen en zo >:)
censuur :O
pi_117619033
@ Boca-raton, dat weet ik.wel. Dit was al onder de marktprijs. De verkopers zijn ermee akkoord gegaan tegen advies van hun eigen makelaar.
pi_117619786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:28 schreef rongen het volgende:

Heb zojuist de geïnteresseerde gebeld. Hij gaf aan inmiddels een bod gedaan te hebben op een ander appartement, waarmee ze akkoord zijn gegaan. Hij moet voor vanavond laten weten of dit definitief akkoord is omdat er ook weer anderen geïnteresserden voor dat appartement zijn.

Ik heb aangegeven dat er nog mogelijkheden zijn om eruit te komen. Waarop hij zei dat er maar één mogelijkheid was en dat is 140k anders heeft het geen zin, meer wil/kan hij niet uitgeven.

Heb even later weer gebeld dat 140k akkoord is. Het kwam hem redelijk onverwacht, dus hij moest nog ff z'n ouders bellen enzo, en dan krijg ik zometeen een telefoontje of hij definitief akkoord gaat.

Even spannend dus!
Klasse! Spannend! Even afwachten nu dus :)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:03:08 #73
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117620631
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een makelaar kost koper en verkoper samen gegarandeerd geld!
Een andere optie is er niet hé...? :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:03:50 #74
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117620652
quote:

Even spannend dus!
Klasse. Ik hoop dat het lukt, ben je er vanaf tegen een goeie prijs denk ik!
pi_117620825
quote:

Even spannend dus!
Spannend!

Wij zijn bij de verkoop van het appartement uiteindelijk ook lager uitgekomen dan vooraf gehoopt. Maar gelukkig nog wel met winst verkocht.

Maar als er op een gegeven moment nog 12 appartementen in het complex te koop staan, moet je toch kiezen. Wil je verder of niet? Wil je nog meer open huizen dagen meedoen? Meer bezichtigingen hebben (met elke keer de stress van het schoonmaken en netjes hebben en zelf de deur uit zijn)? dus wij zijn wat gezakt en hebben verkocht. Geen slechte keuze want er is in de tussentijd van zo'n 4 maanden niks anders meer verkocht en de vraagprijzen van een aantal appartementen zijn al gezakt naar minder dan onze verkoopprijs dus het is een goede keus geweest. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')