abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117588440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou ik nog eens heel goed gaan nadenken...
Dat zal ik zeker doen!
pi_117588625
Joh dan zou ik niet eens meer nadenken en nu bellen
weet je hoe weinig mensen de luxe hebben om de prijs te krijgen die ze in gedachten hadden?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_117588833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dit....

Bedenk je wel wat je appartement je per maand kost als je het niet verkoopt en neem dat mee in je overweging een bod af te wijzen.
Als je appartement over een jaar nog te koop staat heeft het je waarschijnlijk al zo'n ¤ 7.000 gekost en is het sowieso geen 140k meer waard.
Als hij al wat anders heeft wel ja.........
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:04:13 #29
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_117588949
Waarom kraken jullie hier allemaal die makelaar af?

Een aankoopmakelaar is er om het huis te bekijken op punten waar mensen zelf minder verstand van hebben, om vervolgens die punten wanneer nodig te gebruiken bij de onderhandelingen. Een aankoopmakelaar kan bij zo'n onderhandelingen punten onderbouwen door expertise en ervaring, waar iemand zonder een aankoopmakelaar niet verder komt dan "Ja, maar de keuken is niet heel netjes afgewerkt."

Een technische keuring lijkt me een wat overdreven woord voor wat een aankoopmakelaar doet, maar zo iemand meenemen is zéker wel verstandig, en scheelt een hoop kopzorgen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_117589627
Het is idd geen bouwkundig rapport ofzo maar een makelaar ziet dagelijks huizen en weet heus wel van wanten.
pi_117592471
En dat ts vijf minuten later een telefoontje krijgt dat het niets word is ook niet bijzonder, hij gaf immers zelf zijn uiterste prijs aan, beter had hij kunnen zeggen dat er te onderhandelen viel, dan had hij weliswaar geen 146.000 gekregen maar wie weet meer dan 140.000
pi_117595135
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:36 schreef klipper het volgende:
En dat ts vijf minuten later een telefoontje krijgt dat het niets word is ook niet bijzonder, hij gaf immers zelf zijn uiterste prijs aan, beter had hij kunnen zeggen dat er te onderhandelen viel, dan had hij weliswaar geen 146.000 gekregen maar wie weet meer dan 140.000
Ik heb aangegeven dat er te onderhandelen valt! Uiteraard geef je altijd de uiterste prijs aan, ook als je nog bereid bent te zakken! Anders is het toch geen onderhandelen meer??

Ik ga niet zeggen, "ik zak nu tot 146k, maar ik kan ook nog lager zakken hoor"
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:41:59 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117596365
Tja... eerste bod... eerste serieuze geďnteresseerde... en dan gaat alles zo snel. Je kunt als leek niet zomaar 1, 2, 3 onderhandelingstechnieken beheersen, noch doorzien.

Feit blijft wel dat jij van je huis af wil en dat het bod helemaal niet gek was. Wat minder geld maar wel een fijne nachtrust daar is wat voor te zeggen.

Ik zou opnieuw kontakt op nemen en kijken wat je er nog uit kunt slepen. Weg is weg.
pi_117596512
'wat is je uiterste prijs?'
'146'
'no deal'
'Ja maar dat is niet mijn uiterste prijs !!!! '

Logisch.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 18:50:45 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117596645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:46 schreef Scorpie het volgende:
'wat is je uiterste prijs?'
'146'
'no deal'
'Ja maar dat is niet mijn uiterste prijs !!!! '

Logisch.
Ja, zo is het wel gegaan.

Het aankopen van een huis vereist expertise, maar ook het verkopen van een huis. Ik vind dat dat echt vaak onderschat wordt. Hoe vaak ik hier niet lees 'oh dat doen we zelf'.
pi_117597016
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Een aankoopmakelaar kan bij zo'n onderhandelingen punten onderbouwen door expertise en ervaring, waar iemand zonder een aankoopmakelaar niet verder komt dan "Ja, maar de keuken is niet heel netjes afgewerkt."
Dat kan ja. Je kan ook te doen hebben met een ervaren DHZ-er of bouwvakker, die prima kan inschatten wat er zoal aan mankeert. Hoewel ik me bij een appartment afvraag wat er bouwkundig mis kan zijn plus het feit dat de VvE daar voor op moet draaien.

Ik heb wel eens een deskundig bouwkundige meegnoemen, die niet wist wat een spouwmuur was. "Moet je voorzetwand voor maken" zei ie.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117597115
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:21 schreef rongen het volgende:
Hij gaf aan dat de geďnteresseerde maximaal 140.000 te besteden had en hij vroeg wat mijn uiterste prijs was. Ik heb aangegeven dat mijn uiterste prijs 146.000 is.
Zou je een verkoopmakelaar hebben, zou ie gezegd hebben: "doe u maar een bod". Dan ligt de onwetendheid en het risico op een te hoog bod, bij de bieder. Nu heb je al een troef uit handen gegeven: je bodemprijs. Bel terug en zeg dat 143.000 je uiterste tegenbod is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_117598675
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Zou je een verkoopmakelaar hebben, zou ie gezegd hebben: "doe u maar een bod". Dan ligt de onwetendheid en het risico op een te hoog bod, bij de bieder. Nu heb je al een troef uit handen gegeven: je bodemprijs. Bel terug en zeg dat 143.000 je uiterste tegenbod is.
Tja of terugbellen slim is, is ook weer zowat.
De "koper" kan in dat geval denken van he hij moet ervan af en vervolgens zijn poot stijf houden op ¤140.000 of erger er nog iets onder gaan zitten.

Of de "koper" is helemaal niet meer geinterresseerd in dat huis en is op zoek naar een ander huis.
Het aantal kopers dat echt dat specifieke huis willen hebben wordt steeds minder, de buurt of wijk waar de woning staat is vaak van groter belang.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:20:49 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117604233
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:05 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij dit soort krankzinnig hoge bedragen die aan de orde zijn bij de (ver-)koop van een huis, zou ik niet gaan besparen op een verkoopmakelaar onder het motto: "die kost mij/ons alleen maar geld hahaha, dat doen we wel zelluf." Hoe vaak ik dat hier niet voorbij zie komen.

Zo iemand kan je ook geld opleveren omdat ie kan behoeden voor fouten en verkeerde inschattingen. Die kant blijft hier op Fok! vaak onderbelicht.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:21:52 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117604296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:40 schreef klipper het volgende:

[..]

Tja of terugbellen slim is, is ook weer zowat.
De "koper" kan in dat geval denken van he hij moet ervan af en vervolgens zijn poot stijf houden op ¤140.000 of erger er nog iets onder gaan zitten
Nee heb je, ja kun je krijgen. Dan maar even door het stof en kijken hoe ver je komt. En je goed voorbereiden op het gesprek.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:27:15 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117604712
Waar is de makelaar van TS in dit verhaal eigenlijk? Of is er geen verkoopmakelaar?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117605067
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:27 schreef Leandra het volgende:
Of is er geen verkoopmakelaar?
Daar lijkt 't op. Kan ook een vooreel zijn; verkopers hoeven dan niet met zo'n sujet "met uitgestreken smoelwerk, pak en pooierwagen en louter op winstbejag uit" te praten. Maar met de verkoper zelluf.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:36:45 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117605251
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Daar lijkt 't op. Kan ook een vooreel zijn; verkopers hoeven dan niet met zo'n sujet "met uitgestreken smoelwerk, pak en pooierwagen en louter op winstbejag uit" te praten. Maar met de verkoper zelluf.
Mwah, de makelaar doet nog wel wat meer dan met z'n leasebak de getapte jongen uithangen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:36:56 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117605257
quote:
17s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik vind het jammer dat jij zo'n sujet getroffen hebt, maar ze zijn toch echt niet allemaal zo. Ik heb ook wel eens een slecht-knippende kapper getroffen maar ik denk er niet over om dan helemáál maar uit kapsalons weg te blijven.

Het gaat hier gewoon om té grote bedragen. Dan kun je wel de held gaan spelen, maar dat hoeft niet altijd goed uit te pakken.
pi_117605760
Er is inderdaad geen verkoop makelaar. Heb er voor gekozen om zelf te verkopen. Woon in een winkelstraat waar een verkoop bord wel opvalt, daarnaast sta ik op funda/jaap enz.

Echter of dat zo slim is geweest vraag ik me nu af. Ik had inderdaad om een concreet bod moeten vragen! Als ik nu terug ga bellen weet hij ook dat ik water bij de wijn wil doen, in dat geval zal hij z'n poot stijf houden en op 140k blijven zitten. Ik ga morgen maar eens bellen denk ik!
pi_117605853
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarom kraken jullie hier allemaal die makelaar af?

Een aankoopmakelaar is er om het huis te bekijken op punten waar mensen zelf minder verstand van hebben, om vervolgens die punten wanneer nodig te gebruiken bij de onderhandelingen. Een aankoopmakelaar kan bij zo'n onderhandelingen punten onderbouwen door expertise en ervaring, waar iemand zonder een aankoopmakelaar niet verder komt dan "Ja, maar de keuken is niet heel netjes afgewerkt."

Een technische keuring lijkt me een wat overdreven woord voor wat een aankoopmakelaar doet, maar zo iemand meenemen is zéker wel verstandig, en scheelt een hoop kopzorgen.
Neem jij er lekker een mee dan. Huis bekijken kun je zelf opbellen en zeggen wat je wilt betalen kun je ook zelf. Voor niets. Wij hebben ons huis zo voor ruim 30.000 onder de vraagprijs gekregen zes jaar terug in de verkopersmarkt zelfs nog.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 21:54:00 #47
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_117606096
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:48 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Neem jij er lekker een mee dan. Huis bekijken kun je zelf opbellen en zeggen wat je wilt betalen kun je ook zelf. Voor niets. Wij hebben ons huis zo voor ruim 30.000 onder de vraagprijs gekregen zes jaar terug in de verkopersmarkt zelfs nog.
Wie weet had je dat huis wel voor 50.000 onder de vraagprijs gekregen mét een aankoopmakelaar. :7
Je weet 't niet!
pi_117606111
Ik hoop ook met je mee dat de prijs nog staat dan. Maar houdt dan wel je poot stijf eerder kon het ook.

Zoals gezegt kan je best eens spijt krijgen. Straks evengoed. Omdat je volgende huis waardeloos wordt net als de onze maar dat is voor later.
pi_117606291
nvm
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  donderdag 4 oktober 2012 @ 22:01:40 #50
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117606500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 21:46 schreef rongen het volgende:
Er is inderdaad geen verkoop makelaar. Heb er voor gekozen om zelf te verkopen. Woon in een winkelstraat waar een verkoop bord wel opvalt, daarnaast sta ik op funda/jaap enz.

Echter of dat zo slim is geweest vraag ik me nu af. Ik had inderdaad om een concreet bod moeten vragen! Als ik nu terug ga bellen weet hij ook dat ik water bij de wijn wil doen, in dat geval zal hij z'n poot stijf houden en op 140k blijven zitten. Ik ga morgen maar eens bellen denk ik!
Of je nu wel of niet een makelaar in de arm neemt, het is en blijft een persoonlijke keuze. Voel je jezelf stevig genoeg in de schoenen staan om de onderhandelingen ter hand te nemen en/of je redeneert dat je wellicht niet 'het onderste uit de kan' krijgt maar dat weer bespaart op de kosten van de makelaar en/of je hebt er zelf voldoende ervaring mee... persoonlijke keuze.

In deze markt zou ik wel degelijk een verkoopmakelaar in de arm nemen (en heb ik een jaar geleden ook gedaan), omdat het al verdomd moeilijk genoeg is om uberhaupt geinteresseerden te krijgen, laat staan ook geinteresseerden die een bod uitbrengen. Van een aankoopmakelaar zie ik in deze markt het nut niet in, al mijn biedingen zijn uit de losse pols gedaan onder het motto "take it or leave it" en gelukkig was er een verkoper - met makelaar - die hapte.

TS, bel toch die geinteresseerde nog eens op en biedt 142K als 'uiteindelijk bod'. Wie weet. :)
Bedenk ook dat je dan 'maar' 3000 euro restschuld hebt. Hoe gek het ook klinkt, het is een schijntje. Je hebt vier jaar geleden gekocht, en sindsdien zijn de prijzen alleen maar naar beneden gegaan, dus ik zou mijn verlies(je) gewoon nemen als die potentiele koper ermee accoord gaat.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')