abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117646280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 22:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet dat het nu al gebeurt, maar straks wordt het wel heel makkelijk; ook oma die in een eenpersoonskamer in het bejaardentehuis woont kan dan bij wijze van spreken nog door J&vE "gecontroleerd" worden, terwijl dat nu vrijwel niet zal gebeuren.
Dat is waar en daar door moet er weer een extra beroep gedaan moeten worden op ons politiesysteem wat ook weer geld kost ik weet gaat ver maar zo is het wel.

En dat allemaal om het beetje fraude op te sporen bij de kleine visjes pak verdomme toch eens die grote brasems aan :(
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:00:39 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117646324
Fraude opsporen vind ik prima, maar zorg eerst maar eens dat je alle verdenkingen afhandelt voor je iedereen ongegrond tot verdachte kunt bombarderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_117646419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:00 schreef Leandra het volgende:
Fraude opsporen vind ik prima, maar zorg eerst maar eens dat je alle verdenkingen afhandelt voor je iedereen ongegrond tot verdachte kunt bombarderen.
Vind fraude opsporen zeker noodzakelijk wat je zegt alleen nu blijven er genoeg zaken op de plank liggen waar al een verdenking tegen staat los dat maar eens op.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:09:00 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117646592
Ik zit net te denken; bij AOW is de reden voor onderzoek vrijwel altijd of je niet illegaal samenwoont terwijl je (allebei) een alleenstaanden-AOW hebt.
Maar bij mijn ouders mogen ze dus nu ook zo binnenvallen, terwijl die gewoon als gehuwd en samenwonend geregistreerd staan, ze kunnen er dus niet mee frauderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117646795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zit net te denken; bij AOW is de reden voor onderzoek vrijwel altijd of je niet illegaal samenwoont terwijl je (allebei) een alleenstaanden-AOW hebt.
Maar bij mijn ouders mogen ze dus nu ook zo binnenvallen, terwijl die gewoon als gehuwd en samenwonend geregistreerd staan, ze kunnen er dus niet mee frauderen.
Dat klopt debiel he,?
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:22:13 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117647019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:15 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dat klopt debiel he,?
Ja... net zo debiel als dat ze hier binnen zouden mogen vallen vanwege die ¤ 191 kinderbijslag per kwartaal :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117647206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja... net zo debiel als dat ze hier binnen zouden mogen vallen vanwege die ¤ 191 kinderbijslag per kwartaal :')
Die je automatische krijgt bij de geboorte van je kind :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:30:14 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117647282
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:28 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Die je automatische krijgt bij de geboorte van je kind :')
Dat weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij moesten we er nog wel wat voor invullen, maar dat was omdat de oudste inmiddels zo oud was dat er geen recht op kb meer voor hem bestond, als dat wel zo was geweest dan was het voor de jongste idd automatisch gegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117647369
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij moesten we er nog wel wat voor invullen, maar dat was omdat de oudste inmiddels zo oud was dat er geen recht op kb meer voor hem bestond, als dat wel zo was geweest dan was het voor de jongste idd automatisch gegaan.
Yusla werkt toch allemaal niet. En wat als je nou geen kb wilt hebben? Kun e dat eigenlijk weigeren vraag ik me nu af :+
pi_117647459
Beter tegen de banken >:)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:35:28 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117647484
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:32 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Yusla werkt toch allemaal niet. En wat als je nou geen kb wilt hebben? Kun e dat eigenlijk weigeren vraag ik me nu af :+
Ja hoor, je moet het voor de eerste ook nog even "aanvragen" nadat je automatisch een aanvraagformulier van de SVB ontvangen hebt.
Je bent niet verplicht het aan te vragen of te ontvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117647689
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja hoor, je moet het voor de eerste ook nog even "aanvragen" nadat je automatisch een aanvraagformulier van de SVB ontvangen hebt.
Je bent niet verplicht het aan te vragen of te ontvangen.
Dan skippen we dat als er ooit eens een kleine Fausti ergens plots opduikt :@
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 23:48:57 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117647912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:42 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dan skippen we dat als er ooit eens een kleine Fausti ergens plots opduikt :@
Mwah, het is net een handig bedrag voor de luiers enzo.... en verkijk je even niet op kleren en schoenen voor zo'n kleintje; het kost allemaal een hoop en voor je de volgende KB hebt ontvangen moeten ze alweer een maat groter hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117647977
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, het is net een handig bedrag voor de luiers enzo.... en verkijk je even niet op kleren en schoenen voor zo'n kleintje; het kost allemaal een hoop en voor je de volgende KB hebt ontvangen moeten ze alweer een maat groter hebben.
Al een aantal maal in mijn leven voor kleintjes moeten zorgen soms voor meer dan een jaar dus weet wel wat het allemaal kost. Godzijdank nooit kleine baby's want daar ben ik eigenlijk best wel bang voor :')
pi_117648741
Er zal heus niet 'zomaar' bij mensen aangebeld worden. Ik kan me dan ook niet vinden in dat soort 'paranoia' gedachten.

Fraude dient gewoon hard aangepakt te worden. Tot nu toe 'heerste' de thee drink aanpak waarbij je als 'controleur' bijna geen legaal handvat had om actief de fraudeurs aan te kunnen pakken. Het beschermen van de privacy, het individu, was zodanig belangrijk dat de aso's alles konden maken om weg te kunnen komen met Fraude. Nu schijnen die rollen te worden omgedraaid....en uiteraard zullen daarbij ook onschuldigen in een minder fraai daglicht worden gesteld en mits zuiver op de graad zullen die dan geen probleem moeten hebben om zich vrij te pleiten.

Het hele 'Halt Gestapo' geleuter van diverse posters wijst alleen maar op de onmacht van die posters om een deugdelijk weerwoord te kunnen geven op deze wijziging van de wet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_117649238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 23:32 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Ja hoor, gewoon niet aanvragen.
pi_117650013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 00:16 schreef Montagui het volgende:
Er zal heus niet 'zomaar' bij mensen aangebeld worden. Ik kan me dan ook niet vinden in dat soort 'paranoia' gedachten.

Fraude dient gewoon hard aangepakt te worden. Tot nu toe 'heerste' de thee drink aanpak waarbij je als 'controleur' bijna geen legaal handvat had om actief de fraudeurs aan te kunnen pakken. Het beschermen van de privacy, het individu, was zodanig belangrijk dat de aso's alles konden maken om weg te kunnen komen met Fraude. Nu schijnen die rollen te worden omgedraaid....en uiteraard zullen daarbij ook onschuldigen in een minder fraai daglicht worden gesteld en mits zuiver op de graad zullen die dan geen probleem moeten hebben om zich vrij te pleiten.

Het hele 'Halt Gestapo' geleuter van diverse posters wijst alleen maar op de onmacht van die posters om een deugdelijk weerwoord te kunnen geven op deze wijziging van de wet.
...en weer eentje die het niet begrepen heeft |:(

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 20:13 schreef zuigmarmot het volgende:
En weer zie ik allemaal reacties met drogredenen over dat Fraude moet worden aangepakt, met allemaal dooddoener oneliners. deze mensen begrijpen niet dat iedereen hier is tegen frauderen, maar dat men zich verzet tegen deze wetgeving.

Iets wat al langere tijd aan de hand is in politiek nederland, is dat wanneer er een probleem wordt geconstateerd men niet inziet dat de huidige wetgeveing en regelgeving ruim voldoet, maar dat er gewoon te weinig inzet in opsporing en vervolging steekt. Men gaat maar gewoon een of andere rigoreuze regeling invoeren die zijn doel ver voorbijschiet en onevenredig de gegoede niet frauduleuze burger treft.

Geloof me, er zijn nu al voldoende handvaten in de regelgeving om misbruik aan te pakken, maar ze worden gewoon niet benut.
Even dikgedrukt/onderstreept voor degenen die hardleers of traag van begrip zijn. Dit is met een kanon op een mug schieten, en in vergelijking met het LAF-"principe" die voortvloeit uit de wet Mulder zo mogelijk nog gevoeliger voor misbruik. Al was dat alleen maar omdat zo'n beetje elk huishouden wel iets van toeslag/subsidie/whatever you want to call it, vangt.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 01:21:47 #268
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_117650214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus omdat je vindt dat 'corrupte ambtenaren en adel' jatten, mag van jou iedereen jatten? :?
Nee maar daar is meer te halen dan bij de bijstandsstrekkers en het is immoreel om mensen hun huis binnen te stormen zonder ook maar een verdenking.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 08:24:53 #269
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_117652191
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Grappig, ik ken twee mensen uit genoemde groep die in mei nog 3500 euro kregen uit de bb. Geen lening dus.
Ik ken een geval van vluchtelingen uit Afrika, die kregen een nieuwe inboedel van een paar duizend euro terwijl ze spullen uit de kringloop voor niets hadden kunnen krijgen :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:28:50 #270
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_117652555
Zo, ik heb het bij mijn situatie even bekeken.
Ik heb brieven gekregen van het SVB, dat ik kinderbijslag zou krijgen, dat dit geheel automatisch zou gebeuren, en dat wanneer ik er geen recht meer op zou hebben dit automatisch zou stoppen. er stond letterlijk in "u hoeft dus niets te doen" ik heb ook niks terug hoeven sturen, en dus ook niet gedaan.

Als ik het voorstel goed bekijk, zie ik dat men de toelage kan stoppen als pressiemiddel wanneer men hen de toegang weigert. er wordt niet gesproken over het terugbetalen van eenmaal gekregen toeslag. dit kan pas bij daadwerkelijk bewezen fraude.

In mijn geval betekend dit dus dat ik heel opportuun de kinderbijslag wel ga accepteren (en lekker bier van kopen). maar als men aan de deur staat wordt men geweigerd. Ik ben gelukkig in de luxe positie dat ik het niet nodig heb, dus voor mij is het geen pressiemiddel.

Ondanks deze ben ik nog steeds zeer faliekant gekeerd tegen deze maatregel, daar ik weet dat er genoeg rechtgeschapen burgers zijn die dit hard nodig hebben en waarvoor dit wel een pressiemiddel is, en diegene kunnen het zich dus niet veroorloven om nee te zeggen. deze groep staat dus met de rug tegen de muur.

En laten we wel wezen, degene die het hard nodig hebben zullen echt de fraudeurs niet zijn, want die hebben er geen recht op, dus hebben het niet nodig
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:30:48 #271
6468 zuigmarmot
pi_117652575
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 08:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik ken een geval van vluchtelingen uit Afrika, die kregen een nieuwe inboedel van een paar duizend euro terwijl ze spullen uit de kringloop voor niets hadden kunnen krijgen :')
Dat inderdaad ook meegemaakt. Een heel dorp mooie inzamelacties houden, want ze wouden de asielzoekers hartelijk ontvangen, ook gezorgt voor sportschoenen/ kleding e.d. zodat ze ook met de lokale sportvereniging mee konden doen, wouden ze het allemaal niet hebben want ze kregen alles spiksplinternieuw
pi_117654017
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 01:10 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

...en weer eentje die het niet begrepen heeft |:(

[..]

Even dikgedrukt/onderstreept voor degenen die hardleers of traag van begrip zijn. Dit is met een kanon op een mug schieten, en in vergelijking met het LAF-"principe" die voortvloeit uit de wet Mulder zo mogelijk nog gevoeliger voor misbruik. Al was dat alleen maar omdat zo'n beetje elk huishouden wel iets van toeslag/subsidie/whatever you want to call it, vangt.
Blijkbaar begrijp jij het niet want de handvatten in de huidige wet zijn blijkbaar niet voldoende om Fraude adequaat aan te kunnen pakken.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 11:36:50 #273
6468 zuigmarmot
pi_117654243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijkbaar begrijp jij het niet want de handvatten in de huidige wet zijn blijkbaar niet voldoende om Fraude adequaat aan te kunnen pakken.
Jawel, die handvatten zijn er, ze worden gewoon niet benut en dat is al ernstig genoeg
pi_117654366
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:36 schreef zuigmarmot het volgende:

[..]

Jawel, die handvatten zijn er, ze worden gewoon niet benut en dat is al ernstig genoeg
Zelfs bij verdenking van Fraude (waarbij duidelijk signalen zijn van Fraude) kan je met de huidige wetgeving zonder sanctie een sociaal rechercheur de toegang weigeren.

Waarbij dan deze 'toegang' nodig is om die Fraude volgens de wet te kunnen bewijzen. 'Constatering' van een ambtenaar in functie is nog altijd belangrijk bewijs voor een rechter.
pi_117655326
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 11:43 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zelfs bij verdenking van Fraude (waarbij duidelijk signalen zijn van Fraude) kan je met de huidige wetgeving zonder sanctie een sociaal rechercheur de toegang weigeren.

Waarbij dan deze 'toegang' nodig is om die Fraude volgens de wet te kunnen bewijzen. 'Constatering' van een ambtenaar in functie is nog altijd belangrijk bewijs voor een rechter.
Je verkondigd onzin ..
quote:
Hoewel u op grond van uw huisrecht een huisbezoek kunt weigeren, kan dit uiteraard gevolgen hebben voor uw bijstandsuitkering. Als bijvoorbeeld niet kan worden vastgesteld of u inderdaad recht heeft op een bijstandsuitkering, zal de gemeente uw uitkering direct beëindigen. Soms wordt de uitkering zelfs met terugwerkende kracht ingetrokken.

Alleen als er een zeer dringende reden is waardoor u op dat moment niet kunt meewerken aan het huisbezoek, zullen er geen gevolgen zijn voor uw uitkering. Denk bijvoorbeeld aan de situatie dat u, net op het moment dat de gemeenteambtenaar voor uw deur staat, naar het ziekenhuis moet voor een operatie. U begrijpt dat een dergelijke reden zich niet vaak zal voordoen.
http://www.judex.nl/recht(...)n-aan-huisbezoek.htm

Hetgeen er verandert is, is dit
quote:
U hoeft alleen aan een onaangekondigd huisbezoek mee te werken als dit ook echt nodig is. Als de gemeente uw bankafschriften wil zien, hoeft hiervoor natuurlijk geen huisbezoek te worden afgelegd.

Voor een huisbezoek moet een goede reden zijn, anders is er sprake van een niet gerechtvaardigde inbreuk van uw recht op privacy.
Er hoeft geen goede reden meer te zijn, het feit dat je een uitkering ontvangt is reden genoeg, als je geld van de overheid ontvangt heb je in theorie nog wel je huisrecht maar in de praktijk niet meer.
pleased to meet you
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 12:34:58 #276
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_117655549
goede zaak dus...ontvangen is ontvangen...dus als je geld ontvangt....ontvang dan ook gewoon die controleur en geef hem een bak koffie. c_/
pi_117657858
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 12:34 schreef mossad_agent het volgende:
goede zaak dus...ontvangen is ontvangen...dus als je geld ontvangt....ontvang dan ook gewoon die controleur en geef hem een bak koffie. c_/
Dus als ik een uitkering ontvang, bvb AOW of kinderbijslag, is het 'normaal' dat ik minder rechten heb als een crimineel, ik moet wildvreemden binnenlaten en hun toestaan door mijn huis en spullen te snuffelen, en als ik dat weiger wordt ik zonder bewijs van schuld toch gestraft.

Je zit te watertanden bij die 300duizend-en-een-paar bijstandsgerechtigden waarvan een klein deel fraudeert, je wil heel gretig hun grondrechten afpakken in ruil voor dat geld. Daarbij vergeet je de miljoenen waarop zo'n nieuwe regelgeving ook van toepassing is. Vroeger of later is dat namelijk vrijwel iedereen die in Nederland woont, tenzij je de AOW weigert. Dus bereid je er maar vast op voor, vanaf je 65ste (of iets later, geen idee hoe oud je bent) heb jij geen huisrecht meer.
En god beware dat je wat kleren van je overleden partner hebt bewaard, zodat jij af en toe nog een snuifje van die vertrouwde geur kan opvangen, de zachtheid van de stof kan voelen op je huid oid, want wat er dan kan gebeuren heeft iemand al beschreven in dit topic.
pleased to meet you
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:01:54 #278
3542 Gia
User under construction
pi_117657976
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 09:28 schreef zuigmarmot het volgende:
Zo, ik heb het bij mijn situatie even bekeken.
Ik heb brieven gekregen van het SVB, dat ik kinderbijslag zou krijgen, dat dit geheel automatisch zou gebeuren, en dat wanneer ik er geen recht meer op zou hebben dit automatisch zou stoppen. er stond letterlijk in "u hoeft dus niets te doen" ik heb ook niks terug hoeven sturen, en dus ook niet gedaan.
Als ze 16 zijn, krijg je een brief waarin je kunt aangeven of het kind geen volledig dagonderwijs meer volgt.
Ook moet je het zelf doorgeven als het kind teveel verdient voor AKW.

Dus, het is niet zo dat alles automatisch gaat.

Gelukkig wordt er steeds meer gekoppeld tussen diverse instanties.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:07:17 #279
373754 mossad_agent
pi_117658118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Dus als ik een uitkering ontvang, bvb AOW of kinderbijslag, is het 'normaal' dat ik minder rechten heb als een crimineel, ik moet wildvreemden binnenlaten en hun toestaan door mijn huis en spullen te snuffelen, en als ik dat weiger wordt ik zonder bewijs van schuld toch gestraft.

Je zit te watertanden bij die 300duizend-en-een-paar bijstandsgerechtigden waarvan een klein deel fraudeert, je wil heel gretig hun grondrechten afpakken in ruil voor dat geld. Daarbij vergeet je de miljoenen waarop zo'n nieuwe regelgeving ook van toepassing is. Vroeger of later is dat namelijk vrijwel iedereen die in Nederland woont, tenzij je de AOW weigert. Dus bereid je er maar vast op voor, vanaf je 65ste (of iets later, geen idee hoe oud je bent) heb jij geen huisrecht meer.
En god beware dat je wat kleren van je overleden partner hebt bewaard, zodat jij af en toe nog een snuifje van die vertrouwde geur kan opvangen, de zachtheid van de stof kan voelen op je huid oid, want wat er dan kan gebeuren heeft iemand al beschreven in dit topic.
Jij houdt vast aan jouw standpunten, ik aan de mijne. We gaan het niet eens worden.

Overigens, op mijn 65e zit ik niet in Nederland ... moeten ze flink reizen voor de controle.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:07:52 #280
3542 Gia
User under construction
pi_117658138
Het gaat er alleen om dat er, bij een vermoeden van fraude, waar geen bewijs van is, makkelijker onderzoek gedaan kan worden.
Het is echt niet zo dat er honderden controleurs op pad gaan om deur voor deur te controleren of er misschien niet gefraudeerd wordt.
Ook de gehuwde AOW-ers hoeven niet bang te zijn een inval te krijgen.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:09:01 #281
3542 Gia
User under construction
pi_117658179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:07 schreef mossad_agent het volgende:

Jij houdt vast aan jouw standpunten, ik aan de mijne. We gaan het niet eens worden.

Overigens, op mijn 65e zit ik niet in Nederland ... moeten ze flink reizen voor de controle.
67ste!

Wij ook. Op dit moment heeft er hier in huis niemand een uitkering die onder deze controle valt, dus wij zijn veilig tot ons 67ste.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:09:15 #282
373754 mossad_agent
pi_117658186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:07 schreef Gia het volgende:
Het gaat er alleen om dat er, bij een vermoeden van fraude, waar geen bewijs van is, makkelijker onderzoek gedaan kan worden.
Het is echt niet zo dat er honderden controleurs op pad gaan om deur voor deur te controleren of er misschien niet gefraudeerd wordt.
Ook de gehuwde AOW-ers hoeven niet bang te zijn een inval te krijgen.
Is niet waar want volgens moussie kan het dus zal het ook gebeuren, .....
pi_117658255
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:09 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Is niet waar want volgens moussie kan het dus zal het ook gebeuren, .....
En het zal dus ook gewoon gebeuren tenslotte hebben ze de mogelijkheid er nu voor.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:19:24 #284
3542 Gia
User under construction
pi_117658477
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:11 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

En het zal dus ook gewoon gebeuren tenslotte hebben ze de mogelijkheid er nu voor.
We wachten wel af, goed? Als er veel onterechte controles plaatsvinden, heb je gelijk, maar ik vermoed dat bij de meeste controles wel degelijk fraude wordt vastgesteld. Er wordt namelijk erg veel gefraudeerd, omdat het kan.

Stiekem samenwonen, kinderen die teveel verdienen voor de akw, zwart werken naast bijstand. En dan wordt de stufi-fraude nog niet eens meegenomen in deze wet. Kind bij tante inschrijven voor uitwonende beurs, terwijl hij gewoon thuis woont.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:20:40 #285
6468 zuigmarmot
pi_117658509
quote:

[..]

Dat heb ik ook al eerder aangegeven. Als het kan, gebeurt het ook, waarom ?
Omdat als men niet van plan is dat het gebeurt, mende regels niet had hoeven aanpassen, of de regels beter had moetten afbakenen.

b.v. bij een vermoeden van fraude, dat er een rechter-commissaris eerst wordt ingeschakeld, die dan toestemming dient te verlenen.
pi_117658600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Tjongejonge wat kan jij overdrijven
pi_117658709
quote:

[..]

Maar niet zomaar. Wat dat betreft is democratie zelfregulerend. Op het moment dat door de overheid misbruik wordt gemaakt van deze mogelijkheid zal de wet gewoon weer aangepast gaan worden.
pi_117660978
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:24 schreef Montagui het volgende:
Tjongejonge wat kan jij overdrijven
Blijkbaar niet want bijv. weduwenaren die gekort worden op hun rechtmatige toeslag vanwege de aanwezigheid van een paar jurken van de overleden vrouw blijkt dus ook in de praktijk te gebeuren schatteke. Maar slaap zacht oO<
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 16:04:07 #289
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117661450
Wanneer gaan dit soort wetten gelden voor ambtenaren en politici?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117663153
Thuisbezoek bij een WW uitkering? Ze krijgen het druk de komende tijd !
pi_117666133
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wanneer gaan dit soort wetten gelden voor ambtenaren en politici?
Ga jij eens je mond met water en zeep spoelen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 19:20:23 #292
3542 Gia
User under construction
pi_117666765
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 15:46 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Blijkbaar niet want bijv. weduwenaren die gekort worden op hun rechtmatige toeslag vanwege de aanwezigheid van een paar jurken van de overleden vrouw blijkt dus ook in de praktijk te gebeuren schatteke. Maar slaap zacht oO<
Tja, dat gegeven kun je mooi misbruiken. Als je vrouw sterft kun je gewoon illegaal samenwonen met een nieuwe vriendin. En bij een controle zijn dat allemaal spullen van je overleden vrouw.
pi_117666830
Dit is een afschuwelijke ontwikkeling. We krijgen op die manier een klasse mensen met minder rechten dan anderen. Het is een voorzet om de bijstand af te schaffen.
Dat niet alleen: een beschaafd land hoort een bestaansminimum te garanderen. Voor fraude hebben we het strafrecht.
Daarbij: mensen uitsluiten van de bijstand als laatste vangnet... Hoe kweek je criminelen?
En het is schandalig dat die wetten er zo stilletjes doorheen zijn geloodst. Dit had een algemene staking op moeten leveren.
pi_117666960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit is een afschuwelijke ontwikkeling. We krijgen op die manier een klasse mensen met minder rechten dan anderen. Het is een voorzet om de bijstand af te schaffen.
Dat niet alleen: een beschaafd land hoort een bestaansminimum te garanderen. Voor fraude hebben we het strafrecht.
Daarbij: mensen uitsluiten van de bijstand als laatste vangnet... Hoe kweek je criminelen?
En het is schandalig dat die wetten er zo stilletjes doorheen zijn geloodst. Dit had een algemene staking op moeten leveren.
Nou, als ze de bijstand afschaffen hebben ze opeen zó ontzettend veel mensen die op straat staan dat die rellen er wel komen hoor. En dan gaan ze in de politiek piepen dat de criminaliteit zo toe is genomen :')
pi_117667185
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:28 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nou, als ze de bijstand afschaffen hebben ze opeen zó ontzettend veel mensen die op straat staan dat die rellen er wel komen hoor. En dan gaan ze in de politiek piepen dat de criminaliteit zo toe is genomen :')
Ik denk wel dat dat de bedoeling is. In de VS is het sociale stelsel ook afgebroken. Dat zal in de Verenigde Staten van Europa ongetwijfeld ook de bedoeling zijn. Arbeidsmigratie en slechte sociale voorzieining zijn kaasje voor werkgevers. Arbeiders moeten alles vreten want niet uitgebuit worden is erger dan uitgebuit worden.
Neemt de criminaltiteit toe? Gewoon nog meer rechten afnemen en nog harder controleren, dat plebs, Het is toch te gek dat je woning zomaar binnengevallen kan worden? Dit zijn Stasi-praktijken.
pi_117667733
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dit verbaasd mij vaker de laatste jaren worden er velen wetten aangenomen waarbij de gewone burger de lul is. Echter zaken als de uitkeringen zal de medemens weinig kunnen interesseren tenslotte ze hebben nu nog werk en roepen veelal dat wie in de uitkering zit een luie uitvreter is. Daarbij roepen ze ook dat het hen nooit zal overkomen hoeveel mensen zaten er ook alweer in de WW?

Juist :')
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 20:04:56 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_117668113
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:39 schreef Gia het volgende:
http://www.ed.nl/nieuws/a(...)onder-verdenking.ece

[..]

Dat hier nog geen topic over is, in nieuws, verbaast me wel.

Hoe denken de fokkertjes over deze twee nieuwe wetten, die stilzwijgend zijn ingevoerd?

Persoonlijk vind ik dat dit wel wat meer openbaar had gemogen, maar ik sta er wel achter.
Fraude moet keihard aangepakt kunnen worden.
Ik sta niet achter dit soort stasi praktijken, dat heb ik een paar jaar geleden ook al voldoende geventileerd.

Ambtenaar mag toegang tot woning eisen # 5
pi_117668115
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:20 schreef Gia het volgende:
Tja, dat gegeven kun je mooi misbruiken. Als je vrouw sterft kun je gewoon illegaal samenwonen met een nieuwe vriendin. En bij een controle zijn dat allemaal spullen van je overleden vrouw.
En hoeveel moeite is het om even in het bevolkingsregister/GBA te kijken of de vrouw in kwestie de nieuwe vlam danwel de huidige nog levende egaa is?

quote:
10s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:59 schreef DS4 het volgende:
Ga jij eens je mond met water en zeep spoelen!
Want? De suggestie opwerpen dat overheidspersoneel eens tegen haar eigen elitaire standaarden wordt aangehouden is er een die getuigt van brutaliteit en schandaligheid?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:53 schreef FAUSTINO het volgende:
Dit verbaast mij vaker de laatste jaren worden er velen wetten aangenomen waarbij de gewone burger de lul is. Echter zaken als de uitkeringen zal de medemens weinig kunnen interesseren tenslotte ze hebben nu nog werk en roepen veelal dat wie in de uitkering zit een luie uitvreter is. Daarbij roepen ze ook dat het hen nooit zal overkomen hoeveel mensen zaten er ook alweer in de WW?

Hehehe, idd. Heel veel mensen schijnen het principe achter het spreekwoord "Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand" opeens te zijn vergeten als ze weer eens "huhuhh je bent zelluf zekur zo luie steuntrekkurt hurr durr!!" lopen te roeptoeteren tegen degenen die het potentieel voor misbruik van deze wetsvoorstellen onder woorden brengen.
pi_117668133
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 19:53 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Dit verbaasd mij vaker de laatste jaren worden er velen wetten aangenomen waarbij de gewone burger de lul is. Echter zaken als de uitkeringen zal de medemens weinig kunnen interesseren tenslotte ze hebben nu nog werk en roepen veelal dat wie in de uitkering zit een luie uitvreter is. Daarbij roepen ze ook dat het hen nooit zal overkomen hoeveel mensen zaten er ook alweer in de WW?

Verdeel en heers he? Zolang mensen geloven dat het de schuld is van hun buurman dat ze het steeds slechter krijgen, kunnen de werkelijke daders hun gang gaan.
pi_117668478
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:04 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Hehehe, idd. Heel veel mensen schijnen het principe achter het spreekwoord "Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand" opeens te zijn vergeten als ze weer eens "huhuhh je bent zelluf zekur zo luie steuntrekkurt hurr durr!!" lopen te roeptoeteren tegen degenen die het potentieel voor misbruik van deze wetsvoorstellen onder woorden brengen.
De overheid roept al lang dat de crisis snel voorbij zal zijn en het land weer economisch sterker zal worden. Weet je de crisis is pas net begonnen meer en meer mensen zullen hun baan verliezen en in de WW en uiteindelijk in de bijstand vallen. Iedereen kan zijn baan kwijtraken in tijden als deze.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 20:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Verdeel en heers he? Zolang mensen geloven dat het de schuld is van hun buurman dat ze het steeds slechter krijgen, kunnen de werkelijke daders hun gang gaan.
Voor de crisis hoorde je amper wat over de bijstand en de overige uitkeringen nu in crisistijd wijst iedereen met het vingertje naar dat soort mensen. En als ik zie hoe de politiek de crisis aanpakt dan zou je daar eens heen moeten wijzen.

Maar wie gaat er staken? Niemand want we zijn verdomme tamme schapen die zo naar het slachthuis toe lopen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')