Dat is waar en daar door moet er weer een extra beroep gedaan moeten worden op ons politiesysteem wat ook weer geld kost ik weet gaat ver maar zo is het wel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet dat het nu al gebeurt, maar straks wordt het wel heel makkelijk; ook oma die in een eenpersoonskamer in het bejaardentehuis woont kan dan bij wijze van spreken nog door J&vE "gecontroleerd" worden, terwijl dat nu vrijwel niet zal gebeuren.
Vind fraude opsporen zeker noodzakelijk wat je zegt alleen nu blijven er genoeg zaken op de plank liggen waar al een verdenking tegen staat los dat maar eens op.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:00 schreef Leandra het volgende:
Fraude opsporen vind ik prima, maar zorg eerst maar eens dat je alle verdenkingen afhandelt voor je iedereen ongegrond tot verdachte kunt bombarderen.
Dat klopt debiel he,?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:09 schreef Leandra het volgende:
Ik zit net te denken; bij AOW is de reden voor onderzoek vrijwel altijd of je niet illegaal samenwoont terwijl je (allebei) een alleenstaanden-AOW hebt.
Maar bij mijn ouders mogen ze dus nu ook zo binnenvallen, terwijl die gewoon als gehuwd en samenwonend geregistreerd staan, ze kunnen er dus niet mee frauderen.
Die je automatische krijgt bij de geboorte van je kindquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja... net zo debiel als dat ze hier binnen zouden mogen vallen vanwege die ¤ 191 kinderbijslag per kwartaal
Dat weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij moesten we er nog wel wat voor invullen, maar dat was omdat de oudste inmiddels zo oud was dat er geen recht op kb meer voor hem bestond, als dat wel zo was geweest dan was het voor de jongste idd automatisch gegaan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:28 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Die je automatische krijgt bij de geboorte van je kind
Yusla werkt toch allemaal niet. En wat als je nou geen kb wilt hebben? Kun e dat eigenlijk weigeren vraag ik me nu afquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij moesten we er nog wel wat voor invullen, maar dat was omdat de oudste inmiddels zo oud was dat er geen recht op kb meer voor hem bestond, als dat wel zo was geweest dan was het voor de jongste idd automatisch gegaan.
Ja hoor, je moet het voor de eerste ook nog even "aanvragen" nadat je automatisch een aanvraagformulier van de SVB ontvangen hebt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:32 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Yusla werkt toch allemaal niet. En wat als je nou geen kb wilt hebben? Kun e dat eigenlijk weigeren vraag ik me nu af
Dan skippen we dat als er ooit eens een kleine Fausti ergens plots opduiktquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, je moet het voor de eerste ook nog even "aanvragen" nadat je automatisch een aanvraagformulier van de SVB ontvangen hebt.
Je bent niet verplicht het aan te vragen of te ontvangen.
Mwah, het is net een handig bedrag voor de luiers enzo.... en verkijk je even niet op kleren en schoenen voor zo'n kleintje; het kost allemaal een hoop en voor je de volgende KB hebt ontvangen moeten ze alweer een maat groter hebben.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Dan skippen we dat als er ooit eens een kleine Fausti ergens plots opduikt
Al een aantal maal in mijn leven voor kleintjes moeten zorgen soms voor meer dan een jaar dus weet wel wat het allemaal kost. Godzijdank nooit kleine baby's want daar ben ik eigenlijk best wel bang voorquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, het is net een handig bedrag voor de luiers enzo.... en verkijk je even niet op kleren en schoenen voor zo'n kleintje; het kost allemaal een hoop en voor je de volgende KB hebt ontvangen moeten ze alweer een maat groter hebben.
Ja hoor, gewoon niet aanvragen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 23:32 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Yusla werkt toch allemaal niet. En wat als je nou geen kb wilt hebben? Kun e dat eigenlijk weigeren vraag ik me nu af
...en weer eentje die het niet begrepen heeftquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:16 schreef Montagui het volgende:
Er zal heus niet 'zomaar' bij mensen aangebeld worden. Ik kan me dan ook niet vinden in dat soort 'paranoia' gedachten.
Fraude dient gewoon hard aangepakt te worden. Tot nu toe 'heerste' de thee drink aanpak waarbij je als 'controleur' bijna geen legaal handvat had om actief de fraudeurs aan te kunnen pakken. Het beschermen van de privacy, het individu, was zodanig belangrijk dat de aso's alles konden maken om weg te kunnen komen met Fraude. Nu schijnen die rollen te worden omgedraaid....en uiteraard zullen daarbij ook onschuldigen in een minder fraai daglicht worden gesteld en mits zuiver op de graad zullen die dan geen probleem moeten hebben om zich vrij te pleiten.
Het hele 'Halt Gestapo' geleuter van diverse posters wijst alleen maar op de onmacht van die posters om een deugdelijk weerwoord te kunnen geven op deze wijziging van de wet.
Even dikgedrukt/onderstreept voor degenen die hardleers of traag van begrip zijn. Dit is met een kanon op een mug schieten, en in vergelijking met het LAF-"principe" die voortvloeit uit de wet Mulder zo mogelijk nog gevoeliger voor misbruik. Al was dat alleen maar omdat zo'n beetje elk huishouden wel iets van toeslag/subsidie/whatever you want to call it, vangt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:13 schreef zuigmarmot het volgende:
En weer zie ik allemaal reacties met drogredenen over dat Fraude moet worden aangepakt, met allemaal dooddoener oneliners. deze mensen begrijpen niet dat iedereen hier is tegen frauderen, maar dat men zich verzet tegen deze wetgeving.
Iets wat al langere tijd aan de hand is in politiek nederland, is dat wanneer er een probleem wordt geconstateerd men niet inziet dat de huidige wetgeveing en regelgeving ruim voldoet, maar dat er gewoon te weinig inzet in opsporing en vervolging steekt. Men gaat maar gewoon een of andere rigoreuze regeling invoeren die zijn doel ver voorbijschiet en onevenredig de gegoede niet frauduleuze burger treft.
Geloof me, er zijn nu al voldoende handvaten in de regelgeving om misbruik aan te pakken, maar ze worden gewoon niet benut.
Nee maar daar is meer te halen dan bij de bijstandsstrekkers en het is immoreel om mensen hun huis binnen te stormen zonder ook maar een verdenking.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus omdat je vindt dat 'corrupte ambtenaren en adel' jatten, mag van jou iedereen jatten?
Ik ken een geval van vluchtelingen uit Afrika, die kregen een nieuwe inboedel van een paar duizend euro terwijl ze spullen uit de kringloop voor niets hadden kunnen krijgenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Grappig, ik ken twee mensen uit genoemde groep die in mei nog 3500 euro kregen uit de bb. Geen lening dus.
Dat inderdaad ook meegemaakt. Een heel dorp mooie inzamelacties houden, want ze wouden de asielzoekers hartelijk ontvangen, ook gezorgt voor sportschoenen/ kleding e.d. zodat ze ook met de lokale sportvereniging mee konden doen, wouden ze het allemaal niet hebben want ze kregen alles spiksplinternieuwquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 08:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik ken een geval van vluchtelingen uit Afrika, die kregen een nieuwe inboedel van een paar duizend euro terwijl ze spullen uit de kringloop voor niets hadden kunnen krijgen
Blijkbaar begrijp jij het niet want de handvatten in de huidige wet zijn blijkbaar niet voldoende om Fraude adequaat aan te kunnen pakken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 01:10 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
...en weer eentje die het niet begrepen heeft
[..]
Even dikgedrukt/onderstreept voor degenen die hardleers of traag van begrip zijn. Dit is met een kanon op een mug schieten, en in vergelijking met het LAF-"principe" die voortvloeit uit de wet Mulder zo mogelijk nog gevoeliger voor misbruik. Al was dat alleen maar omdat zo'n beetje elk huishouden wel iets van toeslag/subsidie/whatever you want to call it, vangt.
Jawel, die handvatten zijn er, ze worden gewoon niet benut en dat is al ernstig genoegquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Blijkbaar begrijp jij het niet want de handvatten in de huidige wet zijn blijkbaar niet voldoende om Fraude adequaat aan te kunnen pakken.
Zelfs bij verdenking van Fraude (waarbij duidelijk signalen zijn van Fraude) kan je met de huidige wetgeving zonder sanctie een sociaal rechercheur de toegang weigeren.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:36 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Jawel, die handvatten zijn er, ze worden gewoon niet benut en dat is al ernstig genoeg
Je verkondigd onzin ..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zelfs bij verdenking van Fraude (waarbij duidelijk signalen zijn van Fraude) kan je met de huidige wetgeving zonder sanctie een sociaal rechercheur de toegang weigeren.
Waarbij dan deze 'toegang' nodig is om die Fraude volgens de wet te kunnen bewijzen. 'Constatering' van een ambtenaar in functie is nog altijd belangrijk bewijs voor een rechter.
http://www.judex.nl/recht(...)n-aan-huisbezoek.htmquote:Hoewel u op grond van uw huisrecht een huisbezoek kunt weigeren, kan dit uiteraard gevolgen hebben voor uw bijstandsuitkering. Als bijvoorbeeld niet kan worden vastgesteld of u inderdaad recht heeft op een bijstandsuitkering, zal de gemeente uw uitkering direct beëindigen. Soms wordt de uitkering zelfs met terugwerkende kracht ingetrokken.
Alleen als er een zeer dringende reden is waardoor u op dat moment niet kunt meewerken aan het huisbezoek, zullen er geen gevolgen zijn voor uw uitkering. Denk bijvoorbeeld aan de situatie dat u, net op het moment dat de gemeenteambtenaar voor uw deur staat, naar het ziekenhuis moet voor een operatie. U begrijpt dat een dergelijke reden zich niet vaak zal voordoen.
Er hoeft geen goede reden meer te zijn, het feit dat je een uitkering ontvangt is reden genoeg, als je geld van de overheid ontvangt heb je in theorie nog wel je huisrecht maar in de praktijk niet meer.quote:U hoeft alleen aan een onaangekondigd huisbezoek mee te werken als dit ook echt nodig is. Als de gemeente uw bankafschriften wil zien, hoeft hiervoor natuurlijk geen huisbezoek te worden afgelegd.
Voor een huisbezoek moet een goede reden zijn, anders is er sprake van een niet gerechtvaardigde inbreuk van uw recht op privacy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |