abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2012 @ 23:59:48 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_117573650
Bespreek hier alles omtrent de USA Verkiezingen 2012!

De kandidaten die zich hebben aangemeld voor de strijd om het presidentschap (+ VP):

- Barack Obama, incumbent President of the United States from Illinois
& Joe Biden, incumbent Vice President of the United States from Delaware

Republican Party
- Mitt Romney, former Governor of Massachusetts
& Paul Ryan, Representative from Wisconsin

Stemwijzer voor de Amerikaanse verkiezingen, waarin ook een aantal alternatieve kandidaten zoals Jill Stein, Gary Johnson, Ron Paul en Virgil Goode opduiken.

Website met recente peilingen
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 oktober 2012 @ 00:04:13 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117573793
Here is the schedule of 2012 presidential debates:

The first presidential debate of 2012 will be held on Wednesday, Oct. 3, at the University of Denver in Denver, Colo. The moderator is Jim Lehrer, executive editor of the PBS NewsHour.
The second presidential debate of 2012 will be held on Tuesday, Oct. 16, at Hofstra University in Hempstead, N.Y. The moderator is Candy Crowley, chief political correspondent for CNN and anchor of the cable network's "State of the Union" show.
The third and final presidential debate of 2012 will be held on Monday, Oct. 22, at Lynn University in Boca Raton, Fla. The moderator is Bob Schieffer, chief Washington correspondent for CBS News and moderator of "Face the Nation."
Vice Presidential Debate

The vice presidential debate between Democratic incumbent Joe Biden and Republican nominee Paul Ryan is being held Thursday, Oct. 11, at Centre College in Danville, Kentucky. The moderator is Martha Raddatz, senior foreign affairs correspondent
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:08:06 #3
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_117573916
Op welke zender is dit debat te zien?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 4 oktober 2012 @ 00:12:37 #4
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_117574052
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Op welke zender is dit debat te zien?
quote:
2s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:22 schreef maartena het volgende:
Debattijden:

18:00 PDT
21:00 EDT
03:00 CET

In de VS live te volgen op.... een stuk of 15 TV zenders. (CNN, Fox, MSNBC, maar ook de "nationals" ABC, CBS, Fox, CW, MNT, en omdat PBS het host, ook op PBS.

Ook online op diverse plekken te volgen als het in Nederland nergens wordt opgepikt.

Hier in ieder geval: http://www.youtube.com/politics?feature=etp-gs-ype
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef rubbereend het volgende:
In Nederland is het online te volgen via journaal24.nl
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_117574258
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 4 oktober 2012 @ 01:28:50 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117575694
Damn, 3 uur begint het pas.... :(

Dat wordt weer een latertje, en ik wilde juist morgen vroeg eruit. :(
pi_117575870
quote:
99s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:28 schreef Yi-Long het volgende:

Nachtje doorhalen! _O_

Ik ga wel even kijken, en me groen en geel ergeren. Weet niet hoe lang ik het volhoud.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 01:50:04 #8
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117575978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nachtje doorhalen! _O_

Ik ga wel even kijken, en me groen en geel ergeren. Weet niet hoe lang ik het volhoud.
Nachtje doorhalen lijkt me geen goed idee, want moet misschien halverwege de dag richting de andere kant van Nederland om daar iemand op te halen, en dan moet ik dus s'avonds laat auto rijden. Nu heb ik wel vaker gereden na flink slaapgebrek, maar verstandig is het niet, en helemaal vervelend als je dan ook nog last krijgt van droge ogen ofzo....

Ik probeer het debat te bekijken, dan hoop ik dat daarna een paar uurtjes slaap genoeg zal zijn, dan morgen overdag mijn dingen doen, en dan wellicht dus naar de andere kant van het land.
pi_117576001
quote:
99s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Nachtje doorhalen lijkt me geen goed idee, want moet misschien halverwege de dag richting de andere kant van Nederland om daar iemand op te halen, en dan moet ik dus s'avonds laat auto rijden. Nu heb ik wel vaker gereden na flink slaapgebrek, maar verstandig is het niet, en helemaal vervelend als je dan ook nog last krijgt van droge ogen ofzo....

Ik probeer het debat te bekijken, dan hoop ik dat daarna een paar uurtjes slaap genoeg zal zijn, dan morgen overdag mijn dingen doen, en dan wellicht dus naar de andere kant van het land.
Ik ben meestal fitter als ik helemaal niet slaap dan wanneer ik maar 2-3 uurtjes ga liggen. :P
pi_117576349
kun je het ergens online zien?
pi_117576360
http://wwitv.com/news_tv_live/index.html

En dan bij CNN, Fox, CNBC, MSNBC, er zit er vast wel één bij ;)
pi_117576361
quote:
99s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:28 schreef Yi-Long het volgende:

Hetzelfde probleem hier helaas maar ik kan het niet laten om het niet te bekijken.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 02:57:09 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117576390
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ben meestal fitter als ik helemaal niet slaap dan wanneer ik maar 2-3 uurtjes ga liggen. :P
Het verschilt bij mij. Soms doet een kort dutje wonderen, en soms heb je er geen reet aan :P

quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:43 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Hetzelfde probleem hier helaas maar ik kan het niet laten om het niet te bekijken.
Same here. Ik ga maar gewoon tandjes poetsen, in bed liggen, en kijken hoe lang ik het volhou... :P
pi_117576396
Begint eindelijk @ Journaal 24
pi_117576398
Ik bedenk me net dat dit waarschijnlijk ook op CNN etc wordt uitgezonden. :')
pi_117576399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:02 schreef tralalala het volgende:
Begint eindelijk @ Journaal 24
Niks hoor.
pi_117576402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:04 schreef Polyfemos het volgende:

[..]

Niks hoor.
Wel :?

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
  donderdag 4 oktober 2012 @ 03:08:40 #18
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_117576404
'Economic pattriotism' , In de eerste minuten van Obama. Weer nadruk op de middenklasse.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 03:09:52 #19
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_117576406
Het is wel minder spectaculair dan bij de GOP primaries debates :P
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_117576407
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:03 schreef tralalala het volgende:
Ik bedenk me net dat dit waarschijnlijk ook op CNN etc wordt uitgezonden. :')
[LIVESTREAM] Eerste debat tussen President Obama en Mitt Romney

Tevens: daar is een topic over het debat. ;)
pi_117576408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:08 schreef Sound.Cloud het volgende:
'Economic pattriotism' , In de eerste minuten van Obama. Weer nadruk op de middenklasse.
Welke middenklasse? :P
pi_117576411
  donderdag 4 oktober 2012 @ 04:48:50 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117576538
Obama leek wel aangeschoten wild man. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 07:03:40 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_117576761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 03:08 schreef Sound.Cloud het volgende:
De middenklasse is in de USA haast verdwenen, alleen 9%rijken, 1%superrijken en 90% armen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_117576829

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 04-10-2012 07:25:29 ]
pi_117576833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 07:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De middenklasse is in de USA haast verdwenen, alleen 9%rijken, 1%superrijken en 90% armen
:+

Hoog tijd om een ballotagecommissie in te voeren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:14:03 #27
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117578179
In China en India is de middenklasse juist sterk in opkomst, binnelandse consumptie neemt daar fors toe en dus ook de kleine zelfstandigen, restaurants en detailhandel
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:40:25 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_117580356
Debat bekeken vannacht, en tot mijn schrik deed Romney het veel beter dan verwacht, en ondanks dat ik hem inhoudelijk absoluut niet vertrouw en hij met hele vage plannen kwam, vond ik wel dat hij het beste uit het debat kwam.

Obama was erg matig. Inhoudelijk zal hij vast helemaal gelijk hebben op de meeste punten, maar ik weet niet of het hem gelukt is om dat ook over te brengen op het grootste gedeelte van het publiek.

Ik verwachtte een beetje een herhaling van de Gore-Bush debatten, waarin Gore inhoudelijk veruit de sterkste was, en Bush dan met een stel schouderophalende simpele voorstellen kwam die iedereen begreep en wilde geloven, en de angst was dan dat Obama dezelfde fout zou maken als Gore destijds, door met ongeloof en hoofdschuddend die onzin aan te horen.

Dat bleef gedeeltelijk uit. Obama kwam weliswaar een beetje geagiteerd over maar niet 'arrogant' of 'vervelend' t.o.v. zijn tegenstander, en Bush was destijds echt heel dom en kort door de bocht, en Romney was dat misschien inhoudelijk wel op sommige punten, maar op andere punten zag je wel dat hij kennis van zaken had en er gewoon een hele andere visie op nahoudt, dus kwam niet dom over, wat wel de verwachting was (ook bij mij).

Nogmaals, dan hebben we het over de indruk die iemand maakt qua uiterlijk vertoon en in het debat zelf, en niet inhoudelijk, want het blijven natuurlijk idioot vage plannen waar hij mee komt, en dan komt hij dus vooral met de resultaten van die plannen, want inhoudelijk wil hij er weinig over kwijt(!)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:02:44 #29
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_117582749
Ik hoorde vandaag op de journalen ook dat het leek of Obama af en toe een economische les aan het geven was.
Om in lijn met de South Park aflevering van vannacht te blijven: moeten de democraten dan maar mee gaan doen in het hersenloze geblaat van de republikeinen of elitair blijven lecturen met alle gevaren van vervreemding van de hersenloze kiezer van dien?
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 12:07:39 #30
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117582899
quote:
5s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef pfaf het volgende:
Ik hoorde vandaag op de journalen ook dat het leek of Obama af en toe een economische les aan het geven was.
Om in lijn met de South Park aflevering van vannacht te blijven: moeten de democraten dan maar mee gaan doen in het hersenloze geblaat van de republikeinen of elitair blijven lecturen met alle gevaren van vervreemding van de hersenloze kiezer van dien?
Het was meer dat er weinig passie bij Obama bij zat. Romney oogde fit, maakte duidelijke zinnen en had overal een weerwoord op. Obama oogde af en toe vermoeid, keek z'n tegenstander niet aan en hakkelde vooral door droge zinnen heen. Heel af en toe probeerde Obama een kleine aanval, maar dat werkte niet. Een gemiste kans voor 'm, want er valt zoveel aan te vallen bij Romney.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_117583902
quote:
5s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef pfaf het volgende:
Het tekort onder Bush steeg in 8 jaar net zo veel als onder Obama in 3 jaar.

Over welke hersenloze kiezers heb je het?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_117583947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Het was meer dat er weinig passie bij Obama bij zat. Romney oogde fit, maakte duidelijke zinnen en had overal een weerwoord op. Obama oogde af en toe vermoeid, keek z'n tegenstander niet aan en hakkelde vooral door droge zinnen heen. Heel af en toe probeerde Obama een kleine aanval, maar dat werkte niet. Een gemiste kans voor 'm, want er valt zoveel aan te vallen bij Romney.
Dat gaan ze toch met die ads doen, persoonlijk aanvallen, omdat dat niet netjes staat in een debat? Tenminste zo gaat dat doorgaans toch, en zeker nu met die Super PACs?
  donderdag 4 oktober 2012 @ 12:41:54 #33
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117583978
quote:
So true.

[ Bericht 0% gewijzigd door popolon op 04-10-2012 12:50:52 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 12:47:14 #34
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117584133
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat gaan ze toch met die ads doen, persoonlijk aanvallen, omdat dat niet netjes staat in een debat? Tenminste zo gaat dat doorgaans toch, en zeker nu met die Super PACs?
Het gaat ook niet om persoonlijke aanvallen, die zijn inderdaad niet erg verstandig bij een debat, maar om aanvallen op iemands ideeën en acties uit het verleden. Obama pakte geen enkele zwakheid uit de campagne van Romney aan en dacht wellicht dat hij er ook wel zou komen door gewoon z'n verhaaltje af te ratelen. Dat bleek uiteindelijk te weinig.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_117584190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:47 schreef Mike het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om persoonlijke aanvallen, die zijn inderdaad niet erg verstandig bij een debat, maar om aanvallen op iemands ideeën en acties uit het verleden. Obama pakte geen enkele zwakheid uit de campagne van Romney aan en dacht wellicht dat hij er ook wel zou komen door gewoon z'n verhaaltje af te ratelen. Dat bleek uiteindelijk te weinig.
Maar waar moet hij hem dan op aanvallen? Dat hij belasting wil verlagen en zogenaamd wil bezuinigen, maar niet benoemt waarop? Daar wil hij het liever niet over hebben, want dat geldt voor hemzelf ook.
pi_117584232
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:47 schreef Mike het volgende:

[..]

Dit, en ik vond het verrassend met hoeveel onzin Romney wegkwam zonder dat de president er direct op in ging.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 12:54:27 #37
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117584347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar waar moet hij hem dan op aanvallen? Dat hij belasting wil verlagen en zogenaamd wil bezuinigen, maar niet benoemt waarop? Daar wil hij het liever niet over hebben, want dat geldt voor hemzelf ook.
Bij andere gelegenheden had de president het over de 47% van Romney, een uitspraak die Romney toch een deukje heeft gegeven. Daarnaast heeft hij het regelmatig gehad over Bain, waar Romney nogal wat banen heeft laten exporteren naar het buitenland.

Er was nog wat dat Obama het wat moeilijker maakte overigens: Romney speelde opeens een veel gematigdere versie van zichzelf. Hij verdedigde bv. z'n health care system van uit z'n gouverneurstijd. Daarnaast was hij nu opeens heel duidelijk dat hij de belastingen voor de rijken niet wilde verlagen. Dat waren twee punten waarop Obama wilde scoren en dat lukte nu niet of moeizaam.
pi_117584391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:54 schreef Mike het volgende:

[..]

Bij andere gelegenheden had de president het over de 47% van Romney, een uitspraak die Romney toch een deukje heeft gegeven. Daarnaast heeft hij het regelmatig gehad over Bain, waar Romney nogal wat banen heeft laten exporteren naar het buitenland.

Dat zijn echt meer dingen voor in ads, die persoonlijke aanvallen en zogenaamde gaffes.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 12:59:11 #39
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117584512
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:55 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zijn echt meer dingen voor in ads, die persoonlijke aanvallen en zogenaamde gaffes.
Vind ik niet. Het gaat om de fundamentele kijk op de samenleving en dit soort debatten zijn er juist om die verschillen duidelijk te maken. Dat heeft verder niks met een persoonlijke aanval of 'gaffe' te maken.
pi_117584591
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:59 schreef Mike het volgende:

[..]

Vind ik niet. Het gaat om de fundamentele kijk op de samenleving en dit soort debatten zijn er juist om die verschillen duidelijk te maken. Dat heeft verder niks met een persoonlijke aanval of 'gaffe' te maken.
:?

Het gaat toch over Romney's verleden bij Bain? Hoe is dat niet persoonlijk?

En dat verhaal over die 47%, tja, dat vind ik eigenlijk heel logisch en ik denk dat er een heleboel Amerikanen zijn die ook wel snappen dat als je alleen maar geld ontvangt van de staat en niets betaalt, je meer geneigd bent om voor belastingverhoging te stemmen. (Dat krijg je in een plunderstaat.)
pi_117584704
Die paar minuten die ik nu zie zijn wel echt goed. Dat mist wel in Nederland, maar dat is dan ook logisch, we hebben geen tweepartijenstelsel (het 'premiersdebat' was dan ook qua niveau 'ons' beste debat).

Het zijn overigens net zulke ingestudeerde verhaaltjes, maar je prikt er veel moeilijker doorheen dan in Nederland.
pi_117584800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:05 schreef thettes het volgende:
Die paar minuten die ik nu zie zijn wel echt goed. Dat mist wel in Nederland, maar dat is dan ook logisch, we hebben geen tweepartijenstelsel (het 'premiersdebat' was dan ook qua niveau 'ons' beste debat).

Het zijn overigens net zulke ingestudeerde verhaaltjes, maar je prikt er veel moeilijker doorheen dan in Nederland.
Hieraan kun je zien dat Amerika veel professioneler met dit soort zaken om gaat. In een land dat minstens 10 keer zo veel inwoners heeft, en er dus veel meer op het spel staat, mag dat ook wel. Toch vind ik wel dat wij er in Nederland best iets van kunnen leren.

Net zoals dat bijvoorbeeld de KNVB best wel wat van de NFL/NBA/MLB kunnen leren. Andere sporten misschien, maar grotere markten.
pi_117584854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hieraan kun je zien dat Amerika veel professioneler met dit soort zaken om gaat. In een land dat minstens 10 keer zo veel inwoners heeft, en er dus veel meer op het spel staat, mag dat ook wel. Toch vind ik wel dat wij er in Nederland best iets van kunnen leren.

Voorwaarde daarvoor is denk ik een tweepartijenstelsel. En dat is nou net iets wat mij totaal niet aanstaat. Maar in zeer enge zin, dus het organiseren van een net debat zonder klapvee, ben ik het met je eens. In bredere zin zijn onze campagnes 'moreel' gezien denk ik beter.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:10:04 #44
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_117584864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Alsof dat Obama's schuld is. De Amerikaanse overheid is een zichzelf volvretende glob (o.a. door de oorlogen van Bush) die toch niet meer te stoppen is.

quote:
De helft ofzo? Die mensen bij wie het begint te duizelen als een iemand een argument geeft. Zowel aan republikeinse als democratische kant natuurlijk.
  Moderator donderdag 4 oktober 2012 @ 13:10:27 #45
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_117584875
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:01 schreef heiden6 het volgende:

[..]

:?

Het gaat toch over Romney's verleden bij Bain? Hoe is dat niet persoonlijk?

En dat verhaal over die 47%, tja, dat vind ik eigenlijk heel logisch en ik denk dat er een heleboel Amerikanen zijn die ook wel snappen dat als je alleen maar geld ontvangt van de staat en niets betaalt, je meer geneigd bent om voor belastingverhoging te stemmen. (Dat krijg je in een plunderstaat.)
Ja, zo is alles persoonlijk. :') De maatregelen die de president de afgelopen vier jaar heeft genomen zijn dat dan ook. Als iemand iets anders predikt dan wat hij doet, dan moet je 'm daar op kunnen aanvallen. Het gaat dan om z'n denkbeelden en niet zozeer om wie hij is.
pi_117584997
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat een kromme vergelijking, Bush had nog helemaal geen last van de crisis, Obama wel. Daarnaast heeft Bush meegeholpen aan de deregulatie onder de banken, wat een belangrijke factor is geweest in het ontstaan van de crisis. Wat op korte termijn, lees in Bush zijn tijdperk, een mooie glans aan de economie gaf (stijgende huizenprijzen, stijgende koersen), maar op de lange termijn, waar Obama nu in verkeerd, een hoop economische problemen met zich mee bracht en brengt. Iets wat Obama recht mocht gaan trekken.

Met andere woorden, kort zinnig om democraten als hersenloze kiezers uit te maken.
BlaBlaBla
pi_117585461
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:05 schreef thettes het volgende:

Ik vond het premiersdebat een aanfluiting. Niemand geloofde erin dat Wilders premier zou worden, zelfs hij zelf niet. De RTL-redactie bepaalde dus wie de premierskandidaten zijn. Natuurlijk snap ik wel dat je Geert Wilders uitnodigt, maar noem het dan geen premiersdebat. Daarna ging het premiersdebat over de vraag wie gewonnen had, inclusief twitter en het tweede scherm. Zo wordt de kiezer dus flink beïnvloed. In Amerika doen ze wat echt belangrijk is na het debat, de feiten controleren.

Ik heb het debat ook gezien. Ik vond Romney scherper, hij legde dingen eenvoudig uit en kwam met voorbeelden van hoe hij de economie weer aan de praat wil krijgen. Hij nam het slim op voor de middenklasse en nam duidelijk afstand van belastingverlagingen voor de allerrijkste. Obama kwam moeizaam over en bleef vaak hangen in een theoretisch verhaal.

Toen ik het debat zag, viel me ook op dat Romney veel meer de leiding nam en brutaler was. Ik dacht nog, misschien leggen de linkse media dit uit als dat Obama boven de partijen staat. Maar Obama was inhoudelijk gewoon onvoldoende scherp en duidelijk.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:39:23 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117585853
Je kunt 't eigenlijk niet eens een debat noemen, het is een aanfluiting.

Nooit gaan ze eens goed één tegen één, het is een oeverloos gehannes van vragen beantwoorden, de tegenstanders' zwakken punten aanhalen en je eigen zognaamde goede punten naar voren schuiven.

Flut.
pi_117586093
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:14 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wat een kromme vergelijking, Bush had nog helemaal geen last van de crisis, Obama wel. Daarnaast heeft Bush meegeholpen aan de deregulatie onder de banken, wat een belangrijke factor is geweest in het ontstaan van de crisis. Wat op korte termijn, lees in Bush zijn tijdperk, een mooie glans aan de economie gaf (stijgende huizenprijzen, stijgende koersen), maar op de lange termijn, waar Obama nu in verkeerd, een hoop economische problemen met zich mee bracht en brengt. Iets wat Obama recht mocht gaan trekken.

Met andere woorden, kort zinnig om democraten als hersenloze kiezers uit te maken.
|:(
pi_117589132
quote:
99s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 10:40 schreef Yi-Long het volgende:
Debat bekeken vannacht, en tot mijn schrik deed Romney het veel beter dan verwacht, en ondanks dat ik hem inhoudelijk absoluut niet vertrouw en hij met hele vage plannen kwam, vond ik wel dat hij het beste uit het debat kwam.

Obama was erg matig. Inhoudelijk zal hij vast helemaal gelijk hebben op de meeste punten, maar ik weet niet of het hem gelukt is om dat ook over te brengen op het grootste gedeelte van het publiek.

Ik verwachtte een beetje een herhaling van de Gore-Bush debatten, waarin Gore inhoudelijk veruit de sterkste was, en Bush dan met een stel schouderophalende simpele voorstellen kwam die iedereen begreep en wilde geloven, en de angst was dan dat Obama dezelfde fout zou maken als Gore destijds, door met ongeloof en hoofdschuddend die onzin aan te horen.

Dat bleef gedeeltelijk uit. Obama kwam weliswaar een beetje geagiteerd over maar niet 'arrogant' of 'vervelend' t.o.v. zijn tegenstander, en Bush was destijds echt heel dom en kort door de bocht, en Romney was dat misschien inhoudelijk wel op sommige punten, maar op andere punten zag je wel dat hij kennis van zaken had en er gewoon een hele andere visie op nahoudt, dus kwam niet dom over, wat wel de verwachting was (ook bij mij).

Nogmaals, dan hebben we het over de indruk die iemand maakt qua uiterlijk vertoon en in het debat zelf, en niet inhoudelijk, want het blijven natuurlijk idioot vage plannen waar hij mee komt, en dan komt hij dus vooral met de resultaten van die plannen, want inhoudelijk wil hij er weinig over kwijt(!)
Dat gezegd hebbende denk ik dat de gemiddelde Amerikaan straks in november toch weer voor Obama gaat zolang de economie mondjesmaat blijft stijgen daar zij heus wel weten welke ellende Bush GW heeft achtergelaten toen Obama het roer overnam.

Daarnaast heeft Obama zo een voorsprong op Romney dat dit hooguit een paar procenten zal kosten voor Obama maar dat Obama straks sowieso in de laatste 2 debatten weer als vanouds te keer zal gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2012 15:10:24 ]
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:26:43 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117589917
Romney heeft dit debat duidelijk gewonnen. Waar hij normaal vaak houterig overkomt, is dit het beste dat ik hem heb zien spreken. Hij loog diverse malen, maar dat doet er niet toe..... Hij kwam overtuigend over.

Debatten: Romney 1, Obama 0.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:29:02 #52
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117590021
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:26 schreef maartena het volgende:
Romney heeft dit debat duidelijk gewonnen. Waar hij normaal vaak houterig overkomt, is dit het beste dat ik hem heb zien spreken. Hij loog diverse malen, maar dat doet er niet toe..... Hij kwam overtuigend over.

ja hij was opeens voor de middenklasse geworden
De rijken die redden het wel hoor zei ie

en verweet Obama
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:35:50 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117590249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:39 schreef popolon het volgende:
Je kunt 't eigenlijk niet eens een debat noemen, het is een aanfluiting.
Verliezer van het debat: Jim Lehrer. Hij verloor al snel controle over het debat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:00:08 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117591158
Ik heb liever dat 't een beetje uit de hand loopt, deze herhaling van zetten is toch strontvervelend?
pi_117591203
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:26 schreef maartena het volgende:

Hij had goed naar Mark Rutte gekeken waarschijnlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:37:11 #56
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_117592486
Ach, Obama was gewoon een beetje vastgeroest. De volgende twee debatten eet hij Romney op.

Daarnaast is de invloed van debatten op de uiteindelijke stem marginaal. Mensen stemmen toch op degene waar ze het persoonlijk goed mee kunnen vinden en in dat geval denk ik dat Romney weinig aanspraak bij kiezers maakt.

Wat me opviel was dat Obama ondanks zijn mindere vorm het onder vrouwen, als vanouds, erg goed deed. Romney deed het vaker goed bij de mannen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_117592672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef VeX- het volgende:
Ach, Obama was gewoon een beetje vastgeroest. De volgende twee debatten eet hij Romney op.

Daarnaast is de invloed van debatten op de uiteindelijke stem marginaal. Mensen stemmen toch op degene waar ze het persoonlijk goed mee kunnen vinden en in dat geval denk ik dat Romney weinig aanspraak bij kiezers maakt.

Wat me opviel was dat Obama ondanks zijn mindere vorm het onder vrouwen, als vanouds, erg goed deed. Romney deed het vaker goed bij de mannen.
Sowieso stemmen vrouwen vaker 'links' en mannen vaker 'rechts'.
pi_117593698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Sowieso stemmen vrouwen vaker 'links' en mannen vaker 'rechts'.
In de VS staat er in voor vrouwen ook nog even net iets meer op het spel dan in Nederland wanneer het om 'links' en 'rechts' gaat. Met uitzondering van de SGP zijn de 'rechtse' Nederlandse partijen van die vreselijke 'liberals'.
pi_117596102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de VS staat er in voor vrouwen ook nog even net iets meer op het spel dan in Nederland wanneer het om 'links' en 'rechts' gaat. Met uitzondering van de SGP zijn de 'rechtse' Nederlandse partijen van die vreselijke 'liberals'.
Waar doel je dan precies op? Abortus? Dat is vooralsnog legaal en dat zal ook zoo blijven. En verder?
pi_117596805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waar doel je dan precies op? Abortus? Dat is vooralsnog legaal en dat zal ook zoo blijven. En verder?
niet als het aan romney ligt. Er is ook nog groot ophef over de pil. Voor een vrouw toch twee best heftige dingen om te riskeren.
pi_117599418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef VeX- het volgende:

In Nederland hebben we kunnen zien hoe een slechte eerste debat uit kan pakken op de verdere campagne.
pi_117600303
Door al zijn retorische kwaliteiten vergeten we nog wel eens dat Obama eigenlijk niet zo'n heel goede debater is. Ook vier jaar terug deed McCain het lang niet gek.

Wat me wel op viel (op basis van de fragmenten) hoe op zijn gemak Romney was. Zo heb ik hem nog niet heel vaak gezien deze campagne. Verder is het eigenlijk een briljante zet om nu ineens terug naar het midden te schuiven: De conservative vote heeft ie nu waarschijnlijk wel te pakken, en er is nog maar weinig tijd om Romney weg te zetten als de windvaan/etch a sketch die hij hiermee toch weer blijkt te zijn.

Maar goed, er is natuurlijk ook nog maar heel weinig tijd om het momentum daadwerkelijk om te draaien. Uiteindelijk blijken de debatten slechts zeer zelden game changers.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:50:38 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_117602451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

In Nederland hebben we kunnen zien hoe een slechte eerste debat uit kan pakken op de verdere campagne.
Deze campagne lijkt heel veel op die van 2004, tussen Bush en Kerry. Waarin Obama de positie heeft van Bush, en Romney die van Kerry. En dan vooral qua peilingen. Kerry stond ook 5 punten achter op Bush voor de eerste debatten. Kerry won alle 3 de debatten volgens de instapolls, en halveerde zijn achterstand maar verloor uiteindelijk wel duidelijk. Ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_117604249
Ik zit nu halverwege het debat, maar Romney staat er veel beter in op het moment. Duidelijker gepraat, soepeler gepraat en een flip op taxes die ik compleet niet had verwacht. Obama zit te veel feitjes op te halen en hij is net eventjes te hakkelend.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_117606565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:50 schreef Montov het volgende:

[..]

Deze campagne lijkt heel veel op die van 2004, tussen Bush en Kerry. Waarin Obama de positie heeft van Bush, en Romney die van Kerry. En dan vooral qua peilingen. Kerry stond ook 5 punten achter op Bush voor de eerste debatten. Kerry won alle 3 de debatten volgens de instapolls, en halveerde zijn achterstand maar verloor uiteindelijk wel duidelijk. Ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.
Romney werd in de voorverkiezingen dan ook vergeleken met Kerry: een loser uit Massachusetts.

Het ironisch is dat Kerry blijkbaar geoefend heeft met Obama als voorbereiding, terwijl Romney dat toch wat intensiever met Portman zou gedaan hebben.
pi_117606924
quote:
:'). Het is best een prestatie. In ieder geval weer genoeg materiaal om spotjes mee te maken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_117607404
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:08 schreef OMG het volgende:

[..]

:'). Het is best een prestatie. In ieder geval weer genoeg materiaal om spotjes mee te maken.
En zwakke mensen slikken het als zoete koek! :+
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:03:12 #69
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117610251
Ik vond Obama maar zwak gister, Romney deed het een stuk beter, maar wat was het een slecht debat. De verschrikkelijk slechte leiding kwam het debat ook niet ten goede. Dan stelt Obama dat Romney een 5 trillion tax cut wil, Romney ontkent, Obama stelt weer dat hij het wil en Romney ontkent het weer, en het eindigt met Obama die er weer over begint. Wie er gelijk heeft? Dat wordt niet beantwoordt. Terwijl het uitspraken zijn die eerder zijn gedaan, op dat moment wil je toch gewoon dat zo'n moderator iemand terecht wijst die er naast zit. Romney had het ook wel makkelijk, ineens stond hij weer voor andere dingen. Daar kan je moeilijk op reageren. Daarnaast is Obama niet echt sterk in debatten, was vorige keer ook zo. Zijn eloquentie met toespraken zit hem vooral in het voorbereiden, vorige keer schreef hij die samen met iemand anders en bestuurderde ze alle toespraken van voorgaande presidenten. Dat kan die wel, maar zodra er geen teleprompter is is hij een stuk zwakker.

Eigenlijk zijn de debatten op deze manier nutteloos, zeker als je kijkt dat er zat onafhankelijke sites zijn die de facts checken. Kijk bijvoorbeeld naar:
http://www.politifact.com(...)presidential-debate/

http://factcheck.org/2012/10/dubious-denver-debate-declarations/

Als ze die lijstjes er nou gewoon bij pakken bij het volgende debat, kunnen ze gelijk de kandidaten wijzen op hun fouten.

Wat dat betreft was de wijze die voorgesteld werd in The Newsroom voor een debat best goed. Kandidaat doet een uitspraak, confronteer hem met de waarheid als hij er naast zit. En confronteer ze met uitspraken uit het verleden die leugens waren.

De kijkcijfers:

FNC: 10,421,380 in total viewers (2,932,907 in 25-54)
CNN: 6,045,109 in total viewers (2,368,589 in 25-54)
MSNBC: 4,710,511 in total viewers (1,852,629 in 25-54)

Zou eigenlijk wel willen weten wat de cijfers voor 18-25 waren, al staat de VS erom bekend dat bij dit soort zaken er voornamelijk ouderen kijken.
pi_117610454
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:55 schreef Gamesua het volgende:

[..]

niet als het aan romney ligt.
Volgens mij heeft hij niet gezegd dat hij het weer wil gaan verbieden.

quote:
Er is ook nog groot ophef over de pil. Voor een vrouw toch twee best heftige dingen om te riskeren.

Over de verzekeringen en of ze verplicht moesten worden om de pil te dekken (wat onzinnige herverdeling is).
pi_117610614
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Over de verzekeringen en of ze verplicht moesten worden om de pil te dekken (wat onzinnige herverdeling is).
Een onzinnige herverdeling die heel wat kansloze (tiener)moeders kan schelen en daarmee flink wat maatschappelijke kosten.
pi_117610659
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een onzinnige herverdeling die heel wat kansloze (tiener)moeders kan schelen en daarmee flink wat maatschappelijke kosten.
Wat kost de pil helemaal? Wie gaat daar haar stem op baseren?
pi_117610772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De weinig draagkrachtige fractie van de bevolking is er vrij groot. Daarvoor kan het een onderwerp zijn dat mede de keuze bepaalt.
Maar het ging mij om je claim over een onzinnige herverdeling. Daar is juist in die maatschappij wel iets op af te dingen wat mij betreft.
pi_117611192
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Romney en zijn flip flop :r
pi_117611294
Wel een hele goede spin van Obama. Mooie toespraak.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:15:51 #76
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117615468
quote:

[..]

Argument in deze zin ging niet om de kosten van de pil, maar dat iedere gebruiker, voornamelijk jong, een slet was. Een hoer die neukte met alles wat los een vast zat en daarom de pil nodig had. De pil heb je niet nodig als je een aanhanger van god bent en seks uit stelt tot het huwelijk. Ondanks dat onderzoeken aantonen dat vrouwen die slechte sexuele voorlichting krijgen vaker zwanger worden op het moment dat ze nog een tiener zijn.

Dus ja een vrouw baseert haar stem daar op, de partij die het niet veroordeeld of de partij die het wel doet.

Maar inderdaard laten we stemen op de persoon die geloofd dat iedereen een planeet krijgt naar zijn dood en god leeft op de planeet kold. Oh en gaveer is af te wenden op het moment dat we ondergoed aan hebben dat is goed gekeurd door onze messias.

Marianne Thieme hangt dezelfde relegie aan, zevende dags adeventisiten. de messias komt nog deze eeuw terug, nee laten we daar naar luisteren of het iets serieus is.
pi_117615692
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:15 schreef Tweek het volgende:

[..]

Argument in deze zin ging niet om de kosten van de pil, maar dat iedere gebruiker, voornamelijk jong, een slet was. Een hoer die neukte met alles wat los een vast zat en daarom de pil nodig had.
Dat is alleen de visie van bepaalde radicalen.

quote:
De pil heb je niet nodig als je een aanhanger van god bent en seks uit stelt tot het huwelijk. Ondanks dat onderzoeken aantonen dat vrouwen die slechte sexuele voorlichting krijgen vaker zwanger worden op het moment dat ze nog een tiener zijn.

Dus ja een vrouw baseert haar stem daar op, de partij die het niet veroordeeld of de partij die het wel doet.
Ik denk dat dat wel meevalt en voor vrijwel niemand doorslaggevend is.

quote:
Maar inderdaard laten we stemen op de persoon die geloofd dat iedereen een planeet krijgt naar zijn dood en god leeft op de planeet kold. Oh en gaveer is af te wenden op het moment dat we ondergoed aan hebben dat is goed gekeurd door onze messias.
Dan spoor je niet.

quote:
Marianne Thieme hangt dezelfde relegie aan, zevende dags adeventisiten. de messias komt nog deze eeuw terug, nee laten we daar naar luisteren of het iets serieus is.
Je haalt twee gekke religies door elkaar.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:37:18 #78
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117615875
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is alleen de visie van bepaalde radicalen.

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt en voor vrijwel niemand doorslaggevend is.

[..]

Dan spoor je niet.

[..]

Je haalt twee gekke religies door elkaar.
Zevende dags adventisten. Beide zijn hetzelfde. Hoe dan ook Marianne geloofd in een messias komt in onze leeftijds generatie.
pi_117615971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:37 schreef Tweek het volgende:

[..]

Zevende dags adventisten. Beide zijn hetzelfde. Hoe dan ook Marianne geloofd in een messias komt in onze leeftijds generatie.
Het is niet hetzelfde maar ze sporen allemaal niet. :D
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 01:53:13 #80
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117616051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is niet hetzelfde maar ze sporen allemaal niet. :D
Nee maar de één kan de leider worden van één van de machtigste naties op aarde, de ander lachen we uit.
pi_117616098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:53 schreef Tweek het volgende:

[..]

Nee maar de één kan de leider worden van één van de machtigste naties op aarde, de ander lachen we uit.
Het zijn allebei enge gekken met gevaarlijke ideeën maar de een is veel machtiger.
pi_117616555
quote:

[..]

Die pil kost 9$/maand, ook voor mensen die niet verzekerd zijn. Daar kun je bij Starbucks nog niet eens twee koppen koffie voor kopen.
pi_117616915
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Verliezer van het debat: Jim Lehrer. Hij verloor al snel controle over het debat.
Hoe zit dat eigenlijk met die debatten? Jim Lehrer zei in het begin dat er regels waren van de "presidential commission"? Ik dacht dat deze debatten in feite privé-initiatieven waren (want anders zou je kunnen argumenteren dat niet alleen de 2 grote kandidaten moeten komen)

(Maar als je zou evolueren naar het hyperstrenge Franse systeem (gelijke behandeling voor elk van de tien kandidaten, niet in beeld brengen van tegenkandidaat als de ander spreekt,...) zou je wel kunnen bekomen dat mensen weglopen van tv :P )
pi_117617092
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 05:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Die pil kost 9$/maand, ook voor mensen die niet verzekerd zijn. Daar kun je bij Starbucks nog niet eens twee koppen koffie voor kopen.
1 niet geboren kansarme zorgt dus al dat de pil vergoeden voor heel wat vrouwen uit kan.
pi_117617198
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 05:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je eigen link maakt gelijk duidelijk waarom dit argument niet zo zinnig is. _O-
pi_117617274
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je eigen link maakt gelijk duidelijk waarom dit argument niet zo zinnig is. _O-
De link laat zien dat de pil spotgoedkoop is. Die mevrouw geeft aan dat het om een prima product gaat, maar dat niet alle vrouwen er tevreden mee zullen zijn.

Maakt dat het argument niet zo zinning?
pi_117617399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De link laat zien dat de pil spotgoedkoop is. Die mevrouw geeft aan dat het om een prima product gaat, maar dat niet alle vrouwen er tevreden mee zullen zijn.

Het is dus een minimale herverdeling van rijk en oud naar jong en vruchtbaar die heel wat kansloze kinderen voorkomt. Prima argument voor vergoeding inderdaad ^O^
pi_117617449
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is dus een minimale herverdeling van rijk en oud naar jong en vruchtbaar die heel wat kansloze kinderen voorkomt. Prima argument voor vergoeding inderdaad ^O^
Het gaat om $9 per maand, of $9/30 = 30 cent per dag du_ke.

What's next, gaat de overheid ook tandpasta voorschrijven?
pi_117617544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De mevrouw geeft aan dat het helemaal niet om zo'n prima product gaat.

quote:
Both fine pills, although why anyone would want to take a tricyclic pill is beyond me
quote:
It also leaves many women without the option of the most effective contraception as the birth control pill has a pregnant rate of 8.7/100 women/year but with a copper IUD the pregnancy rate is 0.3/100 women/year and with a Mirena it is 0.1/100 women/year.
pi_117617567
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jaja, want wanneer de pil vergoed wordt begeef je je op een hellend vlak naar een communistische staat _O_.

Je moet iedere maatregel op haar kosten en baten beoordelen en dan is dit, juist voor de omstandigheden in de VS, geen gek voorstel.
pi_117617714
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

De mevrouw geeft aan dat het helemaal niet om zo'n prima product gaat.

[..]

[..]

Als de vrouwen dat niet willen, dan moeten ze vooral iets anders kopen. Dat is het mooie van een vrije markt, dat je niet gedwongen wordt om een product af te nemen.

Breng de gezondheidszorg onder bij de overheid, en je weet dat je uiteindelijk wordt gedwongen wordt te kiezen tussen pil A en pil A.
pi_117617985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als de vrouwen dat niet willen, dan moeten ze vooral iets anders kopen. Dat is het mooie van een vrije markt, dat je niet gedwongen wordt om een product af te nemen.

Breng de gezondheidszorg onder bij de overheid, en je weet dat je uiteindelijk wordt gedwongen wordt te kiezen tussen pil A en pil A.
En daar gaat de hele discussie nu juist om. Het uit den boze zijn van het vergoeden van anticonceptiemiddelen. Dat men dan vervolgens aankomt met 'deze pilletjes zijn maar 9 dollar per maand bij Target' is een non-argument. Periodieke onthouding is gratis.
pi_117618127
In Nederland is het volgens mij ook uit het basispakket. Voor vrouwen boven de 21 weliswaar maar wat mij betreft mag het er helemaal uit.
pi_117618142
Deze discussie is trouwens wel typerend voor waar het in Amerikaanse verkiezingen maar al te vaak over gaat: over fucking contraceptions.

Dat het land voor 16,000,000,000,000 in het rood staat, en dat het tekort alleen maar toeneemt, dat 15% van de Amerikanen geen werk heeft, maakt niet uit joh.

Maar wee o wee als je aan de heilige pil, aan de heilige morning after pil of aan heilige partial birth abortions komt, dan heb je de poppen aan het dansen.

Nu ik er over nadenk, discussies met vrouwen zijn eigenlijk zinloos. Vooral volstoppen met die troep.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:25:08 #95
66825 Reya
Fier Wallon
pi_117618300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 08:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om of het een principieel juiste maatregel zou zijn (daar valt over te discussiëren, mensen zijn tenslotte primair zelf verantwoordelijk voor hun lichamelijke toestand), maar of het een kostenefficiënte maatregel zou zijn, en daar valt wel iets voor te zeggen.
pi_117618370
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:25 schreef Reya het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om of het een principieel juiste maatregel zou zijn (daar valt over te discussiëren, mensen zijn tenslotte primair zelf verantwoordelijk voor hun lichamelijke toestand), maar of het een kostenefficiënte maatregel zou zijn, en daar valt wel iets voor te zeggen.
Dat was inderdaad de discussie die ik probeerde aan te slingeren. Maar helaas glijden we daarmee blijkbaar af richting communisme ;(.
pi_117618426
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
Deze discussie is trouwens wel typerend voor waar het in Amerikaanse verkiezingen maar al te vaak over gaat: over fucking contraceptions.

Dat het land voor 16,000,000,000,000 in het rood staat, en dat het tekort alleen maar toeneemt, dat 15% van de Amerikanen geen werk heeft, maakt niet uit joh.

Maar wee o wee als je aan de heilige pil, aan de heilige morning after pil of aan heilige partial birth abortions komt, dan heb je de poppen aan het dansen.

Nu ik er over nadenk, discussies met vrouwen zijn eigenlijk zinloos. Vooral volstoppen met die troep.
Ik herinner me inderdaad nog hoe het debat laatst alleen maar ging over anticonceptie en totaal niet over de economie en overheidsfinanciën.
pi_117618802
... maar al te vaak Monolith, maar al te vaak. Er staan nog twee presidentsdebatten en een vice presidentsdebat gepland.
pi_117619013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:45 schreef Lyrebird het volgende:
... maar al te vaak Monolith, maar al te vaak. Er staan nog twee presidentsdebatten en een vice presidentsdebat gepland.
Vaker dan het jouw bevalt waarschijnlijk. Ik heb nergens in enig commentaar de standpunten over anticonceptie breed uitgemeten zien worden n.a.v. het debat.

Ik snap dat het voor jou een non-issue is. Voor veel vrouwen is het natuurlijk ook breder dan enkel een financiële kwestie. De Daily Show had nog een vrij aardig item een tijdje terug waarin het concept dat mannen wel even beslissen wat goed is voor vrouwen werd geparodieerd. Dat is misschien voor vrouwen nog wel meer de kern van de kwestie dan puur het financiële plaatje.

Overigens is het ook gewoon een financieel gezien rationele beslissing. De kosten van ongewenste zwangerschappen zijn vele malen hoger dan die van anticonceptie, zoals ook al werd aangegeven in het blogpostje dat jij aanhaalde.
pi_117619108
Begrijp ik nou goed dat Romney zich tijdens het debat plots opwierp als beschermheer van de gewone man?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_117619404
Hij is tijdens het debat opgeschoven naar het midden volgens de NYT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')