quote:Op donderdag 4 oktober 2012 00:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Op welke zender is dit debat te zien?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:22 schreef maartena het volgende:
Debattijden:
18:00 PDT
21:00 EDT
03:00 CET
In de VS live te volgen op.... een stuk of 15 TV zenders. (CNN, Fox, MSNBC, maar ook de "nationals" ABC, CBS, Fox, CW, MNT, en omdat PBS het host, ook op PBS.
Ook online op diverse plekken te volgen als het in Nederland nergens wordt opgepikt.
Hier in ieder geval: http://www.youtube.com/politics?feature=etp-gs-ype
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:51 schreef rubbereend het volgende:
In Nederland is het online te volgen via journaal24.nl
Nachtje doorhalen!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 01:28 schreef Yi-Long het volgende:
Damn, 3 uur begint het pas....
Dat wordt weer een latertje, en ik wilde juist morgen vroeg eruit.
Nachtje doorhalen lijkt me geen goed idee, want moet misschien halverwege de dag richting de andere kant van Nederland om daar iemand op te halen, en dan moet ik dus s'avonds laat auto rijden. Nu heb ik wel vaker gereden na flink slaapgebrek, maar verstandig is het niet, en helemaal vervelend als je dan ook nog last krijgt van droge ogen ofzo....quote:Op donderdag 4 oktober 2012 01:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nachtje doorhalen!![]()
Ik ga wel even kijken, en me groen en geel ergeren. Weet niet hoe lang ik het volhoud.
Ik ben meestal fitter als ik helemaal niet slaap dan wanneer ik maar 2-3 uurtjes ga liggen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 01:50 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nachtje doorhalen lijkt me geen goed idee, want moet misschien halverwege de dag richting de andere kant van Nederland om daar iemand op te halen, en dan moet ik dus s'avonds laat auto rijden. Nu heb ik wel vaker gereden na flink slaapgebrek, maar verstandig is het niet, en helemaal vervelend als je dan ook nog last krijgt van droge ogen ofzo....
Ik probeer het debat te bekijken, dan hoop ik dat daarna een paar uurtjes slaap genoeg zal zijn, dan morgen overdag mijn dingen doen, en dan wellicht dus naar de andere kant van het land.
Hetzelfde probleem hier helaas maar ik kan het niet laten om het niet te bekijken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 01:28 schreef Yi-Long het volgende:
Damn, 3 uur begint het pas....
Dat wordt weer een latertje, en ik wilde juist morgen vroeg eruit.
Het verschilt bij mij. Soms doet een kort dutje wonderen, en soms heb je er geen reet aanquote:Op donderdag 4 oktober 2012 01:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben meestal fitter als ik helemaal niet slaap dan wanneer ik maar 2-3 uurtjes ga liggen.
Same here. Ik ga maar gewoon tandjes poetsen, in bed liggen, en kijken hoe lang ik het volhou...quote:Op donderdag 4 oktober 2012 02:43 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem hier helaas maar ik kan het niet laten om het niet te bekijken.
[LIVESTREAM] Eerste debat tussen President Obama en Mitt Romneyquote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:03 schreef tralalala het volgende:
Ik bedenk me net dat dit waarschijnlijk ook op CNN etc wordt uitgezonden.
Welke middenklasse?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:08 schreef Sound.Cloud het volgende:
'Economic pattriotism' , In de eerste minuten van Obama. Weer nadruk op de middenklasse.
De middenklasse is in de USA haast verdwenen, alleen 9%rijken, 1%superrijken en 90% armenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 03:08 schreef Sound.Cloud het volgende:
'Economic pattriotism' , In de eerste minuten van Obama. Weer nadruk op de middenklasse.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 07:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De middenklasse is in de USA haast verdwenen, alleen 9%rijken, 1%superrijken en 90% armen
Het was meer dat er weinig passie bij Obama bij zat. Romney oogde fit, maakte duidelijke zinnen en had overal een weerwoord op. Obama oogde af en toe vermoeid, keek z'n tegenstander niet aan en hakkelde vooral door droge zinnen heen. Heel af en toe probeerde Obama een kleine aanval, maar dat werkte niet. Een gemiste kans voor 'm, want er valt zoveel aan te vallen bij Romney.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef pfaf het volgende:
Ik hoorde vandaag op de journalen ook dat het leek of Obama af en toe een economische les aan het geven was.
Om in lijn met de South Park aflevering van vannacht te blijven: moeten de democraten dan maar mee gaan doen in het hersenloze geblaat van de republikeinen of elitair blijven lecturen met alle gevaren van vervreemding van de hersenloze kiezer van dien?
Het tekort onder Bush steeg in 8 jaar net zo veel als onder Obama in 3 jaar.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:02 schreef pfaf het volgende:
Ik hoorde vandaag op de journalen ook dat het leek of Obama af en toe een economische les aan het geven was.
Om in lijn met de South Park aflevering van vannacht te blijven: moeten de democraten dan maar mee gaan doen in het hersenloze geblaat van de republikeinen of elitair blijven lecturen met alle gevaren van vervreemding van de hersenloze kiezer van dien?
Dat gaan ze toch met die ads doen, persoonlijk aanvallen, omdat dat niet netjes staat in een debat? Tenminste zo gaat dat doorgaans toch, en zeker nu met die Super PACs?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:07 schreef Mike het volgende:
[..]
Het was meer dat er weinig passie bij Obama bij zat. Romney oogde fit, maakte duidelijke zinnen en had overal een weerwoord op. Obama oogde af en toe vermoeid, keek z'n tegenstander niet aan en hakkelde vooral door droge zinnen heen. Heel af en toe probeerde Obama een kleine aanval, maar dat werkte niet. Een gemiste kans voor 'm, want er valt zoveel aan te vallen bij Romney.
So true.quote:
Het gaat ook niet om persoonlijke aanvallen, die zijn inderdaad niet erg verstandig bij een debat, maar om aanvallen op iemands ideeën en acties uit het verleden. Obama pakte geen enkele zwakheid uit de campagne van Romney aan en dacht wellicht dat hij er ook wel zou komen door gewoon z'n verhaaltje af te ratelen. Dat bleek uiteindelijk te weinig.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:40 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat gaan ze toch met die ads doen, persoonlijk aanvallen, omdat dat niet netjes staat in een debat? Tenminste zo gaat dat doorgaans toch, en zeker nu met die Super PACs?
Maar waar moet hij hem dan op aanvallen? Dat hij belasting wil verlagen en zogenaamd wil bezuinigen, maar niet benoemt waarop? Daar wil hij het liever niet over hebben, want dat geldt voor hemzelf ook.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om persoonlijke aanvallen, die zijn inderdaad niet erg verstandig bij een debat, maar om aanvallen op iemands ideeën en acties uit het verleden. Obama pakte geen enkele zwakheid uit de campagne van Romney aan en dacht wellicht dat hij er ook wel zou komen door gewoon z'n verhaaltje af te ratelen. Dat bleek uiteindelijk te weinig.
Dit, en ik vond het verrassend met hoeveel onzin Romney wegkwam zonder dat de president er direct op in ging.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:47 schreef Mike het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om persoonlijke aanvallen, die zijn inderdaad niet erg verstandig bij een debat, maar om aanvallen op iemands ideeën en acties uit het verleden. Obama pakte geen enkele zwakheid uit de campagne van Romney aan en dacht wellicht dat hij er ook wel zou komen door gewoon z'n verhaaltje af te ratelen. Dat bleek uiteindelijk te weinig.
Bij andere gelegenheden had de president het over de 47% van Romney, een uitspraak die Romney toch een deukje heeft gegeven. Daarnaast heeft hij het regelmatig gehad over Bain, waar Romney nogal wat banen heeft laten exporteren naar het buitenland.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Maar waar moet hij hem dan op aanvallen? Dat hij belasting wil verlagen en zogenaamd wil bezuinigen, maar niet benoemt waarop? Daar wil hij het liever niet over hebben, want dat geldt voor hemzelf ook.
Dat zijn echt meer dingen voor in ads, die persoonlijke aanvallen en zogenaamde gaffes.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:54 schreef Mike het volgende:
[..]
Bij andere gelegenheden had de president het over de 47% van Romney, een uitspraak die Romney toch een deukje heeft gegeven. Daarnaast heeft hij het regelmatig gehad over Bain, waar Romney nogal wat banen heeft laten exporteren naar het buitenland.
Vind ik niet. Het gaat om de fundamentele kijk op de samenleving en dit soort debatten zijn er juist om die verschillen duidelijk te maken. Dat heeft verder niks met een persoonlijke aanval of 'gaffe' te maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat zijn echt meer dingen voor in ads, die persoonlijke aanvallen en zogenaamde gaffes.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:59 schreef Mike het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het gaat om de fundamentele kijk op de samenleving en dit soort debatten zijn er juist om die verschillen duidelijk te maken. Dat heeft verder niks met een persoonlijke aanval of 'gaffe' te maken.
Hieraan kun je zien dat Amerika veel professioneler met dit soort zaken om gaat. In een land dat minstens 10 keer zo veel inwoners heeft, en er dus veel meer op het spel staat, mag dat ook wel. Toch vind ik wel dat wij er in Nederland best iets van kunnen leren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:05 schreef thettes het volgende:
Die paar minuten die ik nu zie zijn wel echt goed. Dat mist wel in Nederland, maar dat is dan ook logisch, we hebben geen tweepartijenstelsel (het 'premiersdebat' was dan ook qua niveau 'ons' beste debat).
Het zijn overigens net zulke ingestudeerde verhaaltjes, maar je prikt er veel moeilijker doorheen dan in Nederland.
Voorwaarde daarvoor is denk ik een tweepartijenstelsel. En dat is nou net iets wat mij totaal niet aanstaat. Maar in zeer enge zin, dus het organiseren van een net debat zonder klapvee, ben ik het met je eens. In bredere zin zijn onze campagnes 'moreel' gezien denk ik beter.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hieraan kun je zien dat Amerika veel professioneler met dit soort zaken om gaat. In een land dat minstens 10 keer zo veel inwoners heeft, en er dus veel meer op het spel staat, mag dat ook wel. Toch vind ik wel dat wij er in Nederland best iets van kunnen leren.
Alsof dat Obama's schuld is. De Amerikaanse overheid is een zichzelf volvretende glob (o.a. door de oorlogen van Bush) die toch niet meer te stoppen is.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het tekort onder Bush steeg in 8 jaar net zo veel als onder Obama in 3 jaar.
De helft ofzo? Die mensen bij wie het begint te duizelen als een iemand een argument geeft. Zowel aan republikeinse als democratische kant natuurlijk.quote:Over welke hersenloze kiezers heb je het?
Ja, zo is alles persoonlijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]![]()
Het gaat toch over Romney's verleden bij Bain? Hoe is dat niet persoonlijk?
En dat verhaal over die 47%, tja, dat vind ik eigenlijk heel logisch en ik denk dat er een heleboel Amerikanen zijn die ook wel snappen dat als je alleen maar geld ontvangt van de staat en niets betaalt, je meer geneigd bent om voor belastingverhoging te stemmen. (Dat krijg je in een plunderstaat.)
Wat een kromme vergelijking, Bush had nog helemaal geen last van de crisis, Obama wel. Daarnaast heeft Bush meegeholpen aan de deregulatie onder de banken, wat een belangrijke factor is geweest in het ontstaan van de crisis. Wat op korte termijn, lees in Bush zijn tijdperk, een mooie glans aan de economie gaf (stijgende huizenprijzen, stijgende koersen), maar op de lange termijn, waar Obama nu in verkeerd, een hoop economische problemen met zich mee bracht en brengt. Iets wat Obama recht mocht gaan trekken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het tekort onder Bush steeg in 8 jaar net zo veel als onder Obama in 3 jaar.
Over welke hersenloze kiezers heb je het?
Ik vond het premiersdebat een aanfluiting. Niemand geloofde erin dat Wilders premier zou worden, zelfs hij zelf niet. De RTL-redactie bepaalde dus wie de premierskandidaten zijn. Natuurlijk snap ik wel dat je Geert Wilders uitnodigt, maar noem het dan geen premiersdebat. Daarna ging het premiersdebat over de vraag wie gewonnen had, inclusief twitter en het tweede scherm. Zo wordt de kiezer dus flink beïnvloed. In Amerika doen ze wat echt belangrijk is na het debat, de feiten controleren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:05 schreef thettes het volgende:
Die paar minuten die ik nu zie zijn wel echt goed. Dat mist wel in Nederland, maar dat is dan ook logisch, we hebben geen tweepartijenstelsel (het 'premiersdebat' was dan ook qua niveau 'ons' beste debat).
Het zijn overigens net zulke ingestudeerde verhaaltjes, maar je prikt er veel moeilijker doorheen dan in Nederland.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:14 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat een kromme vergelijking, Bush had nog helemaal geen last van de crisis, Obama wel. Daarnaast heeft Bush meegeholpen aan de deregulatie onder de banken, wat een belangrijke factor is geweest in het ontstaan van de crisis. Wat op korte termijn, lees in Bush zijn tijdperk, een mooie glans aan de economie gaf (stijgende huizenprijzen, stijgende koersen), maar op de lange termijn, waar Obama nu in verkeerd, een hoop economische problemen met zich mee bracht en brengt. Iets wat Obama recht mocht gaan trekken.
Met andere woorden, kort zinnig om democraten als hersenloze kiezers uit te maken.
Dat gezegd hebbende denk ik dat de gemiddelde Amerikaan straks in november toch weer voor Obama gaat zolang de economie mondjesmaat blijft stijgen daar zij heus wel weten welke ellende Bush GW heeft achtergelaten toen Obama het roer overnam.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:40 schreef Yi-Long het volgende:
Debat bekeken vannacht, en tot mijn schrik deed Romney het veel beter dan verwacht, en ondanks dat ik hem inhoudelijk absoluut niet vertrouw en hij met hele vage plannen kwam, vond ik wel dat hij het beste uit het debat kwam.
Obama was erg matig. Inhoudelijk zal hij vast helemaal gelijk hebben op de meeste punten, maar ik weet niet of het hem gelukt is om dat ook over te brengen op het grootste gedeelte van het publiek.
Ik verwachtte een beetje een herhaling van de Gore-Bush debatten, waarin Gore inhoudelijk veruit de sterkste was, en Bush dan met een stel schouderophalende simpele voorstellen kwam die iedereen begreep en wilde geloven, en de angst was dan dat Obama dezelfde fout zou maken als Gore destijds, door met ongeloof en hoofdschuddend die onzin aan te horen.
Dat bleef gedeeltelijk uit. Obama kwam weliswaar een beetje geagiteerd over maar niet 'arrogant' of 'vervelend' t.o.v. zijn tegenstander, en Bush was destijds echt heel dom en kort door de bocht, en Romney was dat misschien inhoudelijk wel op sommige punten, maar op andere punten zag je wel dat hij kennis van zaken had en er gewoon een hele andere visie op nahoudt, dus kwam niet dom over, wat wel de verwachting was (ook bij mij).
Nogmaals, dan hebben we het over de indruk die iemand maakt qua uiterlijk vertoon en in het debat zelf, en niet inhoudelijk, want het blijven natuurlijk idioot vage plannen waar hij mee komt, en dan komt hij dus vooral met de resultaten van die plannen, want inhoudelijk wil hij er weinig over kwijt(!)
ja hij was opeens voor de middenklasse gewordenquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:26 schreef maartena het volgende:
Romney heeft dit debat duidelijk gewonnen. Waar hij normaal vaak houterig overkomt, is dit het beste dat ik hem heb zien spreken. Hij loog diverse malen, maar dat doet er niet toe..... Hij kwam overtuigend over.
Debatten: Romney 1, Obama 0.
Verliezer van het debat: Jim Lehrer. Hij verloor al snel controle over het debat.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:39 schreef popolon het volgende:
Je kunt 't eigenlijk niet eens een debat noemen, het is een aanfluiting.
Hij had goed naar Mark Rutte gekeken waarschijnlijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:26 schreef maartena het volgende:
Romney heeft dit debat duidelijk gewonnen. Waar hij normaal vaak houterig overkomt, is dit het beste dat ik hem heb zien spreken. Hij loog diverse malen, maar dat doet er niet toe..... Hij kwam overtuigend over.
Debatten: Romney 1, Obama 0.
Sowieso stemmen vrouwen vaker 'links' en mannen vaker 'rechts'.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef VeX- het volgende:
Ach, Obama was gewoon een beetje vastgeroest. De volgende twee debatten eet hij Romney op.
Daarnaast is de invloed van debatten op de uiteindelijke stem marginaal. Mensen stemmen toch op degene waar ze het persoonlijk goed mee kunnen vinden en in dat geval denk ik dat Romney weinig aanspraak bij kiezers maakt.
Wat me opviel was dat Obama ondanks zijn mindere vorm het onder vrouwen, als vanouds, erg goed deed. Romney deed het vaker goed bij de mannen.
In de VS staat er in voor vrouwen ook nog even net iets meer op het spel dan in Nederland wanneer het om 'links' en 'rechts' gaat. Met uitzondering van de SGP zijn de 'rechtse' Nederlandse partijen van die vreselijke 'liberals'.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sowieso stemmen vrouwen vaker 'links' en mannen vaker 'rechts'.
Waar doel je dan precies op? Abortus? Dat is vooralsnog legaal en dat zal ook zoo blijven. En verder?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de VS staat er in voor vrouwen ook nog even net iets meer op het spel dan in Nederland wanneer het om 'links' en 'rechts' gaat. Met uitzondering van de SGP zijn de 'rechtse' Nederlandse partijen van die vreselijke 'liberals'.
niet als het aan romney ligt. Er is ook nog groot ophef over de pil. Voor een vrouw toch twee best heftige dingen om te riskeren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar doel je dan precies op? Abortus? Dat is vooralsnog legaal en dat zal ook zoo blijven. En verder?
In Nederland hebben we kunnen zien hoe een slechte eerste debat uit kan pakken op de verdere campagne.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef VeX- het volgende:
Ach, Obama was gewoon een beetje vastgeroest. De volgende twee debatten eet hij Romney op.
Daarnaast is de invloed van debatten op de uiteindelijke stem marginaal. Mensen stemmen toch op degene waar ze het persoonlijk goed mee kunnen vinden en in dat geval denk ik dat Romney weinig aanspraak bij kiezers maakt.
Wat me opviel was dat Obama ondanks zijn mindere vorm het onder vrouwen, als vanouds, erg goed deed. Romney deed het vaker goed bij de mannen.
Deze campagne lijkt heel veel op die van 2004, tussen Bush en Kerry. Waarin Obama de positie heeft van Bush, en Romney die van Kerry. En dan vooral qua peilingen. Kerry stond ook 5 punten achter op Bush voor de eerste debatten. Kerry won alle 3 de debatten volgens de instapolls, en halveerde zijn achterstand maar verloor uiteindelijk wel duidelijk. Ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
In Nederland hebben we kunnen zien hoe een slechte eerste debat uit kan pakken op de verdere campagne.
Romney werd in de voorverkiezingen dan ook vergeleken met Kerry: een loser uit Massachusetts.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:50 schreef Montov het volgende:
[..]
Deze campagne lijkt heel veel op die van 2004, tussen Bush en Kerry. Waarin Obama de positie heeft van Bush, en Romney die van Kerry. En dan vooral qua peilingen. Kerry stond ook 5 punten achter op Bush voor de eerste debatten. Kerry won alle 3 de debatten volgens de instapolls, en halveerde zijn achterstand maar verloor uiteindelijk wel duidelijk. Ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
27 Romney mythes in ~40 minuten![]()
En zwakke mensen slikken het als zoete koek!quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:08 schreef OMG het volgende:
[..]. Het is best een prestatie. In ieder geval weer genoeg materiaal om spotjes mee te maken.
Volgens mij heeft hij niet gezegd dat hij het weer wil gaan verbieden.quote:
Over de verzekeringen en of ze verplicht moesten worden om de pil te dekken (wat onzinnige herverdeling is).quote:Er is ook nog groot ophef over de pil. Voor een vrouw toch twee best heftige dingen om te riskeren.
Een onzinnige herverdeling die heel wat kansloze (tiener)moeders kan schelen en daarmee flink wat maatschappelijke kosten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij niet gezegd dat hij het weer wil gaan verbieden.
[..]
Over de verzekeringen en of ze verplicht moesten worden om de pil te dekken (wat onzinnige herverdeling is).
Wat kost de pil helemaal? Wie gaat daar haar stem op baseren?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een onzinnige herverdeling die heel wat kansloze (tiener)moeders kan schelen en daarmee flink wat maatschappelijke kosten.
De weinig draagkrachtige fractie van de bevolking is er vrij groot. Daarvoor kan het een onderwerp zijn dat mede de keuze bepaalt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat kost de pil helemaal? Wie gaat daar haar stem op baseren?
Romney en zijn flip flopquote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij niet gezegd dat hij het weer wil gaan verbieden.
[..]
Over de verzekeringen en of ze verplicht moesten worden om de pil te dekken (wat onzinnige herverdeling is).
Argument in deze zin ging niet om de kosten van de pil, maar dat iedere gebruiker, voornamelijk jong, een slet was. Een hoer die neukte met alles wat los een vast zat en daarom de pil nodig had. De pil heb je niet nodig als je een aanhanger van god bent en seks uit stelt tot het huwelijk. Ondanks dat onderzoeken aantonen dat vrouwen die slechte sexuele voorlichting krijgen vaker zwanger worden op het moment dat ze nog een tiener zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is alleen de visie van bepaalde radicalen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:15 schreef Tweek het volgende:
[..]
Argument in deze zin ging niet om de kosten van de pil, maar dat iedere gebruiker, voornamelijk jong, een slet was. Een hoer die neukte met alles wat los een vast zat en daarom de pil nodig had.
Ik denk dat dat wel meevalt en voor vrijwel niemand doorslaggevend is.quote:De pil heb je niet nodig als je een aanhanger van god bent en seks uit stelt tot het huwelijk. Ondanks dat onderzoeken aantonen dat vrouwen die slechte sexuele voorlichting krijgen vaker zwanger worden op het moment dat ze nog een tiener zijn.
Dus ja een vrouw baseert haar stem daar op, de partij die het niet veroordeeld of de partij die het wel doet.
Dan spoor je niet.quote:Maar inderdaard laten we stemen op de persoon die geloofd dat iedereen een planeet krijgt naar zijn dood en god leeft op de planeet kold. Oh en gaveer is af te wenden op het moment dat we ondergoed aan hebben dat is goed gekeurd door onze messias.
Je haalt twee gekke religies door elkaar.quote:Marianne Thieme hangt dezelfde relegie aan, zevende dags adeventisiten. de messias komt nog deze eeuw terug, nee laten we daar naar luisteren of het iets serieus is.
Zevende dags adventisten. Beide zijn hetzelfde. Hoe dan ook Marianne geloofd in een messias komt in onze leeftijds generatie.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:25 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is alleen de visie van bepaalde radicalen.
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt en voor vrijwel niemand doorslaggevend is.
[..]
Dan spoor je niet.
[..]
Je haalt twee gekke religies door elkaar.
Het is niet hetzelfde maar ze sporen allemaal niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:37 schreef Tweek het volgende:
[..]
Zevende dags adventisten. Beide zijn hetzelfde. Hoe dan ook Marianne geloofd in een messias komt in onze leeftijds generatie.
Nee maar de één kan de leider worden van één van de machtigste naties op aarde, de ander lachen we uit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is niet hetzelfde maar ze sporen allemaal niet.
Het zijn allebei enge gekken met gevaarlijke ideeën maar de een is veel machtiger.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:53 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee maar de één kan de leider worden van één van de machtigste naties op aarde, de ander lachen we uit.
Die pil kost 9$/maand, ook voor mensen die niet verzekerd zijn. Daar kun je bij Starbucks nog niet eens twee koppen koffie voor kopen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk met die debatten? Jim Lehrer zei in het begin dat er regels waren van de "presidential commission"? Ik dacht dat deze debatten in feite privé-initiatieven waren (want anders zou je kunnen argumenteren dat niet alleen de 2 grote kandidaten moeten komen)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Verliezer van het debat: Jim Lehrer. Hij verloor al snel controle over het debat.
1 niet geboren kansarme zorgt dus al dat de pil vergoeden voor heel wat vrouwen uit kan.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 05:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die pil kost 9$/maand, ook voor mensen die niet verzekerd zijn. Daar kun je bij Starbucks nog niet eens twee koppen koffie voor kopen.
Je eigen link maakt gelijk duidelijk waarom dit argument niet zo zinnig is.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 05:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Die pil kost 9$/maand, ook voor mensen die niet verzekerd zijn. Daar kun je bij Starbucks nog niet eens twee koppen koffie voor kopen.
De link laat zien dat de pil spotgoedkoop is. Die mevrouw geeft aan dat het om een prima product gaat, maar dat niet alle vrouwen er tevreden mee zullen zijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je eigen link maakt gelijk duidelijk waarom dit argument niet zo zinnig is.
Het is dus een minimale herverdeling van rijk en oud naar jong en vruchtbaar die heel wat kansloze kinderen voorkomt. Prima argument voor vergoeding inderdaadquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De link laat zien dat de pil spotgoedkoop is. Die mevrouw geeft aan dat het om een prima product gaat, maar dat niet alle vrouwen er tevreden mee zullen zijn.
Maakt dat het argument niet zo zinning?
Het gaat om $9 per maand, of $9/30 = 30 cent per dag du_ke.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is dus een minimale herverdeling van rijk en oud naar jong en vruchtbaar die heel wat kansloze kinderen voorkomt. Prima argument voor vergoeding inderdaad
De mevrouw geeft aan dat het helemaal niet om zo'n prima product gaat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De link laat zien dat de pil spotgoedkoop is. Die mevrouw geeft aan dat het om een prima product gaat, maar dat niet alle vrouwen er tevreden mee zullen zijn.
Maakt dat het argument niet zo zinning?
quote:Both fine pills, although why anyone would want to take a tricyclic pill is beyond me
quote:It also leaves many women without the option of the most effective contraception as the birth control pill has a pregnant rate of 8.7/100 women/year but with a copper IUD the pregnancy rate is 0.3/100 women/year and with a Mirena it is 0.1/100 women/year.
Jaja, want wanneer de pil vergoed wordt begeef je je op een hellend vlak naar een communistische staatquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat om $9 per maand, of $9/30 = 30 cent per dag du_ke.
What's next, gaat de overheid ook tandpasta voorschrijven?
Als de vrouwen dat niet willen, dan moeten ze vooral iets anders kopen. Dat is het mooie van een vrije markt, dat je niet gedwongen wordt om een product af te nemen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
De mevrouw geeft aan dat het helemaal niet om zo'n prima product gaat.
[..]
[..]
En daar gaat de hele discussie nu juist om. Het uit den boze zijn van het vergoeden van anticonceptiemiddelen. Dat men dan vervolgens aankomt met 'deze pilletjes zijn maar 9 dollar per maand bij Target' is een non-argument. Periodieke onthouding is gratis.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als de vrouwen dat niet willen, dan moeten ze vooral iets anders kopen. Dat is het mooie van een vrije markt, dat je niet gedwongen wordt om een product af te nemen.
Breng de gezondheidszorg onder bij de overheid, en je weet dat je uiteindelijk wordt gedwongen wordt te kiezen tussen pil A en pil A.
Het gaat niet zozeer om of het een principieel juiste maatregel zou zijn (daar valt over te discussiëren, mensen zijn tenslotte primair zelf verantwoordelijk voor hun lichamelijke toestand), maar of het een kostenefficiënte maatregel zou zijn, en daar valt wel iets voor te zeggen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het gaat om $9 per maand, of $9/30 = 30 cent per dag du_ke.
What's next, gaat de overheid ook tandpasta voorschrijven?
Dat was inderdaad de discussie die ik probeerde aan te slingeren. Maar helaas glijden we daarmee blijkbaar af richting communismequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om of het een principieel juiste maatregel zou zijn (daar valt over te discussiëren, mensen zijn tenslotte primair zelf verantwoordelijk voor hun lichamelijke toestand), maar of het een kostenefficiënte maatregel zou zijn, en daar valt wel iets voor te zeggen.
Ik herinner me inderdaad nog hoe het debat laatst alleen maar ging over anticonceptie en totaal niet over de economie en overheidsfinanciën.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:17 schreef Lyrebird het volgende:
Deze discussie is trouwens wel typerend voor waar het in Amerikaanse verkiezingen maar al te vaak over gaat: over fucking contraceptions.
Dat het land voor 16,000,000,000,000 in het rood staat, en dat het tekort alleen maar toeneemt, dat 15% van de Amerikanen geen werk heeft, maakt niet uit joh.
Maar wee o wee als je aan de heilige pil, aan de heilige morning after pil of aan heilige partial birth abortions komt, dan heb je de poppen aan het dansen.
Nu ik er over nadenk, discussies met vrouwen zijn eigenlijk zinloos. Vooral volstoppen met die troep.
Vaker dan het jouw bevalt waarschijnlijk. Ik heb nergens in enig commentaar de standpunten over anticonceptie breed uitgemeten zien worden n.a.v. het debat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:45 schreef Lyrebird het volgende:
... maar al te vaak Monolith, maar al te vaak. Er staan nog twee presidentsdebatten en een vice presidentsdebat gepland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |