abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:26:43 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117589917
Romney heeft dit debat duidelijk gewonnen. Waar hij normaal vaak houterig overkomt, is dit het beste dat ik hem heb zien spreken. Hij loog diverse malen, maar dat doet er niet toe..... Hij kwam overtuigend over.

Debatten: Romney 1, Obama 0.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:29:02 #52
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117590021
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:26 schreef maartena het volgende:
Romney heeft dit debat duidelijk gewonnen. Waar hij normaal vaak houterig overkomt, is dit het beste dat ik hem heb zien spreken. Hij loog diverse malen, maar dat doet er niet toe..... Hij kwam overtuigend over.

ja hij was opeens voor de middenklasse geworden
De rijken die redden het wel hoor zei ie

en verweet Obama
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 15:35:50 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_117590249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:39 schreef popolon het volgende:
Je kunt 't eigenlijk niet eens een debat noemen, het is een aanfluiting.
Verliezer van het debat: Jim Lehrer. Hij verloor al snel controle over het debat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:00:08 #54
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_117591158
Ik heb liever dat 't een beetje uit de hand loopt, deze herhaling van zetten is toch strontvervelend?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_117591203
quote:
2s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:26 schreef maartena het volgende:

Hij had goed naar Mark Rutte gekeken waarschijnlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 4 oktober 2012 @ 16:37:11 #56
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_117592486
Ach, Obama was gewoon een beetje vastgeroest. De volgende twee debatten eet hij Romney op.

Daarnaast is de invloed van debatten op de uiteindelijke stem marginaal. Mensen stemmen toch op degene waar ze het persoonlijk goed mee kunnen vinden en in dat geval denk ik dat Romney weinig aanspraak bij kiezers maakt.

Wat me opviel was dat Obama ondanks zijn mindere vorm het onder vrouwen, als vanouds, erg goed deed. Romney deed het vaker goed bij de mannen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_117592672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef VeX- het volgende:
Ach, Obama was gewoon een beetje vastgeroest. De volgende twee debatten eet hij Romney op.

Daarnaast is de invloed van debatten op de uiteindelijke stem marginaal. Mensen stemmen toch op degene waar ze het persoonlijk goed mee kunnen vinden en in dat geval denk ik dat Romney weinig aanspraak bij kiezers maakt.

Wat me opviel was dat Obama ondanks zijn mindere vorm het onder vrouwen, als vanouds, erg goed deed. Romney deed het vaker goed bij de mannen.
Sowieso stemmen vrouwen vaker 'links' en mannen vaker 'rechts'.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_117593698
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Sowieso stemmen vrouwen vaker 'links' en mannen vaker 'rechts'.
In de VS staat er in voor vrouwen ook nog even net iets meer op het spel dan in Nederland wanneer het om 'links' en 'rechts' gaat. Met uitzondering van de SGP zijn de 'rechtse' Nederlandse partijen van die vreselijke 'liberals'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_117596102
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 17:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de VS staat er in voor vrouwen ook nog even net iets meer op het spel dan in Nederland wanneer het om 'links' en 'rechts' gaat. Met uitzondering van de SGP zijn de 'rechtse' Nederlandse partijen van die vreselijke 'liberals'.
Waar doel je dan precies op? Abortus? Dat is vooralsnog legaal en dat zal ook zoo blijven. En verder?
pi_117596805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waar doel je dan precies op? Abortus? Dat is vooralsnog legaal en dat zal ook zoo blijven. En verder?
niet als het aan romney ligt. Er is ook nog groot ophef over de pil. Voor een vrouw toch twee best heftige dingen om te riskeren.
pi_117599418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 16:37 schreef VeX- het volgende:

In Nederland hebben we kunnen zien hoe een slechte eerste debat uit kan pakken op de verdere campagne.
pi_117600303
Door al zijn retorische kwaliteiten vergeten we nog wel eens dat Obama eigenlijk niet zo'n heel goede debater is. Ook vier jaar terug deed McCain het lang niet gek.

Wat me wel op viel (op basis van de fragmenten) hoe op zijn gemak Romney was. Zo heb ik hem nog niet heel vaak gezien deze campagne. Verder is het eigenlijk een briljante zet om nu ineens terug naar het midden te schuiven: De conservative vote heeft ie nu waarschijnlijk wel te pakken, en er is nog maar weinig tijd om Romney weg te zetten als de windvaan/etch a sketch die hij hiermee toch weer blijkt te zijn.

Maar goed, er is natuurlijk ook nog maar heel weinig tijd om het momentum daadwerkelijk om te draaien. Uiteindelijk blijken de debatten slechts zeer zelden game changers.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 20:50:38 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_117602451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

In Nederland hebben we kunnen zien hoe een slechte eerste debat uit kan pakken op de verdere campagne.
Deze campagne lijkt heel veel op die van 2004, tussen Bush en Kerry. Waarin Obama de positie heeft van Bush, en Romney die van Kerry. En dan vooral qua peilingen. Kerry stond ook 5 punten achter op Bush voor de eerste debatten. Kerry won alle 3 de debatten volgens de instapolls, en halveerde zijn achterstand maar verloor uiteindelijk wel duidelijk. Ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_117604249
Ik zit nu halverwege het debat, maar Romney staat er veel beter in op het moment. Duidelijker gepraat, soepeler gepraat en een flip op taxes die ik compleet niet had verwacht. Obama zit te veel feitjes op te halen en hij is net eventjes te hakkelend.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_117606565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 20:50 schreef Montov het volgende:

[..]

Deze campagne lijkt heel veel op die van 2004, tussen Bush en Kerry. Waarin Obama de positie heeft van Bush, en Romney die van Kerry. En dan vooral qua peilingen. Kerry stond ook 5 punten achter op Bush voor de eerste debatten. Kerry won alle 3 de debatten volgens de instapolls, en halveerde zijn achterstand maar verloor uiteindelijk wel duidelijk. Ik denk dat dat hier ook gaat gebeuren.
Romney werd in de voorverkiezingen dan ook vergeleken met Kerry: een loser uit Massachusetts.

Het ironisch is dat Kerry blijkbaar geoefend heeft met Obama als voorbereiding, terwijl Romney dat toch wat intensiever met Portman zou gedaan hebben.
pi_117606924
quote:
:'). Het is best een prestatie. In ieder geval weer genoeg materiaal om spotjes mee te maken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_117607404
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:08 schreef OMG het volgende:

[..]

:'). Het is best een prestatie. In ieder geval weer genoeg materiaal om spotjes mee te maken.
En zwakke mensen slikken het als zoete koek! :+
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:03:12 #69
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_117610251
Ik vond Obama maar zwak gister, Romney deed het een stuk beter, maar wat was het een slecht debat. De verschrikkelijk slechte leiding kwam het debat ook niet ten goede. Dan stelt Obama dat Romney een 5 trillion tax cut wil, Romney ontkent, Obama stelt weer dat hij het wil en Romney ontkent het weer, en het eindigt met Obama die er weer over begint. Wie er gelijk heeft? Dat wordt niet beantwoordt. Terwijl het uitspraken zijn die eerder zijn gedaan, op dat moment wil je toch gewoon dat zo'n moderator iemand terecht wijst die er naast zit. Romney had het ook wel makkelijk, ineens stond hij weer voor andere dingen. Daar kan je moeilijk op reageren. Daarnaast is Obama niet echt sterk in debatten, was vorige keer ook zo. Zijn eloquentie met toespraken zit hem vooral in het voorbereiden, vorige keer schreef hij die samen met iemand anders en bestuurderde ze alle toespraken van voorgaande presidenten. Dat kan die wel, maar zodra er geen teleprompter is is hij een stuk zwakker.

Eigenlijk zijn de debatten op deze manier nutteloos, zeker als je kijkt dat er zat onafhankelijke sites zijn die de facts checken. Kijk bijvoorbeeld naar:
http://www.politifact.com(...)presidential-debate/

http://factcheck.org/2012/10/dubious-denver-debate-declarations/

Als ze die lijstjes er nou gewoon bij pakken bij het volgende debat, kunnen ze gelijk de kandidaten wijzen op hun fouten.

Wat dat betreft was de wijze die voorgesteld werd in The Newsroom voor een debat best goed. Kandidaat doet een uitspraak, confronteer hem met de waarheid als hij er naast zit. En confronteer ze met uitspraken uit het verleden die leugens waren.

De kijkcijfers:

FNC: 10,421,380 in total viewers (2,932,907 in 25-54)
CNN: 6,045,109 in total viewers (2,368,589 in 25-54)
MSNBC: 4,710,511 in total viewers (1,852,629 in 25-54)

Zou eigenlijk wel willen weten wat de cijfers voor 18-25 waren, al staat de VS erom bekend dat bij dit soort zaken er voornamelijk ouderen kijken.
pi_117610454
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 18:55 schreef Gamesua het volgende:

[..]

niet als het aan romney ligt.
Volgens mij heeft hij niet gezegd dat hij het weer wil gaan verbieden.

quote:
Er is ook nog groot ophef over de pil. Voor een vrouw toch twee best heftige dingen om te riskeren.

Over de verzekeringen en of ze verplicht moesten worden om de pil te dekken (wat onzinnige herverdeling is).
pi_117610614
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Over de verzekeringen en of ze verplicht moesten worden om de pil te dekken (wat onzinnige herverdeling is).
Een onzinnige herverdeling die heel wat kansloze (tiener)moeders kan schelen en daarmee flink wat maatschappelijke kosten.
pi_117610659
quote:
14s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een onzinnige herverdeling die heel wat kansloze (tiener)moeders kan schelen en daarmee flink wat maatschappelijke kosten.
Wat kost de pil helemaal? Wie gaat daar haar stem op baseren?
pi_117610772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat kost de pil helemaal? Wie gaat daar haar stem op baseren?
De weinig draagkrachtige fractie van de bevolking is er vrij groot. Daarvoor kan het een onderwerp zijn dat mede de keuze bepaalt.
Maar het ging mij om je claim over een onzinnige herverdeling. Daar is juist in die maatschappij wel iets op af te dingen wat mij betreft.
pi_117611192
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Romney en zijn flip flop :r
pi_117611294
Wel een hele goede spin van Obama. Mooie toespraak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')