Ga eens staan of zo dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:08 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik zit nu al wekenlang in de keuken. Steeds maar weer maak ik hetzelfde gerechtje. Ik slaap niet meer, ik kom niet meer buiten. Ik probeer gewoon het gerecht perfect te maken. Maar de tijd, er is veel te veel tijd. Ik wacht maar op die man met die toeter, maar hij komt niet. Het maakt me gek!
Met visnetsjaal!!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:14 schreef roos85 het volgende:
Ohja en als je in een vertrouwde omgeving komt en zegt: dit voelt als thuiskomen!
waarop hij vervolgens zegt "ja dan smaakt het water zo lekker naar groente"quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:12 schreef RobinOok het volgende:
- Als je lief bij navraag uitlegt dat hij de groenten voor zijn pastasalade even 2 minuten geblancheerd heeft en je roept "O, om de smaak er even af te halen zeker?!"
oh nouja dan bedoel ik de referentie naar de zin "ja dan smaakt het water zo lekker naar groente" op een andere manier die wel klopt bij jouw verhaalquote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:24 schreef borisz het volgende:
Je het gaat hebben over voorzouten, bijzouten, nazouten, tussenzouten, overzouten, onderzouten, figuurtjes gaat zouten.
Haha ja meestal zeggen:quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:12 schreef RobinOok het volgende:
- Als je lief bij navraag uitlegt dat hij de groenten voor zijn pastasalade even 2 minuten geblancheerd heeft en je roept "O, om de smaak er even af te halen zeker?!"
of risottoquote:
Wat is daar abnormaal aan?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:25 schreef SiGNe het volgende:
Als je je eigen messen slijpt en op gebruik door anderen de doodstraf staat.
Niets maar het kwam een keer voor bij topchef: Vrouwelijke sterrenchef kreeg de vraag van een van de kandidaten of die haar damastmes mocht lenen, daarop zei zij dat daar de doodstraf op staat.quote:
Jup, hier ook.. m'n eerste messenblok met bandstaalmessen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb speciaal voor bezoek dat wil helpen wat goedkope messen.
hehe ik zie het al voor me dat je aan het koken bent en gewoon in de ruimte lult ...quote:Op maandag 8 oktober 2012 12:46 schreef TumTum het volgende:
Als je de behoefte krijgt om alles wat er gebeurd is in de keuken in de camera uit te leggen.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb speciaal voor bezoek dat wil helpen wat goedkope messen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Mes van 125 euro geef ik niet in handen van iemand die daar vervolgens mee gaat hakkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Zo herkenbaar dit...quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Mes van 125 euro geef ik niet in handen van iemand die daar vervolgens mee gaat hakken
Wat flauw, je hebt toch messen van 125 euro zat?quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Mes van 125 euro geef ik niet in handen van iemand die daar vervolgens mee gaat hakken
En die zijn niet voor niets in perfecte conditie en scherp. Goed, ik geeft toe, ik heb een tik voor messen. In mijn vorige huis hingen ze boven het aanrecht aan een heel stel magneetstrips. Zag er uit als een decor voor een horrorfilm. Buurman (een agent) kwam eens koffiedrinken, die keek wat scheef toen hij zoveel hoogwaardig staal zag.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wat flauw, je hebt toch messen van 125 euro zat?
Want? (ik ben geen vaste kijker van topchef...)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:20 schreef Bosbeetle het volgende:
- Je jezelf minder punten geeft als je je groenten in water met zout hebt gekookt
De vitamines en de smaak van de groenten spoel je weg..quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:45 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Want? (ik ben geen vaste kijker van topchef...)
Oh, wacht, denk dat ik 't al door hebt, je bedoelt dat het zout niets toevoegt aan de smaak (wegspoelt met het water)...
Nee, nee, kort blancheren is ook fout hoor. Kort, lang, maakt niet uit. Als je 't in water mikt verliest het smaak. En als je het dan ook nog eens in ongezouten water mikt ben je echt heel fout bezig. Nee, stomen, grillen of aanzetten, dat zijn de manieren om groenten te garen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De vitamines en de smaak van de groenten spoel je weg..
Maar goed, je hebt ook teveel Topchef gekeken als je groenten kort blancheert. [ afbeelding ]
:p Ik zat meer te denken aan:quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
hehe ik zie het al voor me dat je aan het koken bent en gewoon in de ruimte lult ...
"Ik zet het vuur nu speciaal wat zachter zodat de uitjes niet bruin worden want in dit gerecht willen we geen caramel smaken"
Zo weinig water gebruiken dat je niet hoeft af te gieten.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, nee, kort blancheren is ook fout hoor. Kort, lang, maakt niet uit. Als je 't in water mikt verliest het smaak. En als je het dan ook nog eens in ongezouten water mikt ben je echt heel fout bezig. Nee, stomen, grillen of aanzetten, dat zijn de manieren om groenten te garen.
En iets met ijswater toch? Voor de bite?quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De vitamines en de smaak van de groenten spoel je weg..
Maar goed, je hebt ook teveel Topchef gekeken als je groenten kort blancheert. [ afbeelding ]
Nah, doe dan gewoon meteen stomen. Da's wel zo eerlijk voor alle groentjes, die bovenop en die onderop.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo weinig water gebruiken dat je niet hoeft af te gieten.
Bij kool bijvoorbeeld vind ik dat niets, broccolie is weer alleen kort gestoomd lekker.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nah, doe dan gewoon meteen stomen. Da's wel zo eerlijk voor alle groentjes, die bovenop en die onderop.
Dat doe ik regelmatig in dagelijks levenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:50 schreef Buitendam het volgende:
Als je altijd ACHTER! roept wanneer je iemand passeert.
Iets wat veel chefs wel eens vergeten. Kinderporties.quote:
Ik heb altijd geleerd dat je netjes je bord leeg moet eten... ik vind dat altijd een vrij rare eigenschap van mensen om dingen te laten liggen. Die dingen zijn toch ook betaaldquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iets wat veel chefs wel eens vergeten. Kinderporties.
Als borden leeg gegeten worden was het niet genoeg.
Alle bijgerechten eet ik niet op vaak. Maar groente wel. En dat krijg je vaak te weinig vind ik.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd dat je netjes je bord leeg moet eten... ik vind dat altijd een vrij rare eigenschap van mensen om dingen te laten liggen. Die dingen zijn toch ook betaald
Ik wel, maar goed, ik ben ook wel een bovengemiddelde eter. Vind ook wel dat een gast gevoed moet worden. Maar ook vanwege het genot van gevoed worden. Proeven is maar een onderdeel van eten en ook maar een onderdeel van het genoegen van eten. Een belangrijk deel, maar niet het enige.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij sterrenrestaurants is het nog wat anders, daar ga je ook heen om de hoogstandjes. Maar als ik bij een gewoon restaurant voor diner binnen loop wil ik een goed bord eten, goed klaargemaakt en voldoende.
Ik ben bij een sterrentent trouwens nog nooit hongerig naar buiten gelopen, bij andere restaurants wel degelijk
Ik ben zelfs een grote eter, maar ik neem ook een uitgebreid menu, niet alleen een hoofdgerecht, want dat is daar meestal niet genoeg.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik wel, maar goed, ik ben ook wel een bovengemiddelde eter. Vind ook wel dat een gast gevoed moet worden. Maar ook vanwege het genot van gevoed worden. Proeven is maar een onderdeel van eten en ook maar een onderdeel van het genoegen van eten. Een belangrijk deel, maar niet het enige.
Al die kookprogramma's beinvloeden de eetcultuur volgens mij. De ogen de kost geven, de presentatie, lijkt vaak net zo belangrijk als de smaak en veel belangrijker dan de maag. Het is echt wachten tot er een spuugbak naast wordt gezet om het eten na het proeven weer uit te spugen als bij een wijnproeverij.
Waar was dat?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:42 schreef Buitendam het volgende:
Ik stoor me aan de nepheid in sterrentents. Dat de ober aan een twaalfjarige vraagt of hij nog een broodje blieft om deze met handschoenen en tang op zijn bord te leggen.
Zo regelmatig ga ik niet naar sterrenrestaurants maar als ik het doe neem ik meestal een menu vanwege het wijnarrangement. Meestal heb ik kort na een gang of 6 nog wel zin in een pizzaatje of iets uit de muur.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ben zelfs een grote eter, maar ik neem ook een uitgebreid menu, niet alleen een hoofdgerecht, want dat is daar meestal niet genoeg.
Groente krijg je altijd teveel en ongevraagd.... Ik bestel geen groente, ben geen konijnquote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:29 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Alle bijgerechten eet ik niet op vaak. Maar groente wel. En dat krijg je vaak te weinig vind ik.
Maar ook geen carnivoor.. daar heb je al helemaal niet de tandjes en maag voor....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:26 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Groente krijg je altijd teveel en ongevraagd.... Ik bestel geen groente, ben geen konijn
Ooit een koe zijn groente klaar zien maken?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar ook geen carnivoor.. daar heb je al helemaal niet de tandjes en maag voor....
ooit een wolf een geitje zien bakken?
Goed bereid vlees is ook erg lekkerquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Omdat goed bereide groente erg lekker isdaarvoor hoef je geen koe of konijn te zijn.
Kloptquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:49 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Goed bereid vlees is ook erg lekkerhoef je ook geen wolf voor te zijn
ik ervaar juist dat ze in restaurants die 200 gram nooit halen. Drie verdwaalde boontjes en een bakje sla wat je met z'n tweeën moet delen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:41 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ooit een koe zijn groente klaar zien maken?
Maar als ik een biefstuk met pepersaus bestel en er zitten wat bloemkoolroosjes bij, frites etc..... waarom krijg ik dan alsnog een half bord sla erbij?
Dan kom ik in de verkeerde restaurantsquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
ik ervaar juist dat ze in restaurants die 200 gram nooit halen. Drie verdwaalde boontjes en een bakje sla wat je met z'n tweeën moet delen.
Je mist een krokantje in je gerecht.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
IK MIS EEN ZUURTJE!
IK MIS EEN FRISJE!
EEN KRUIDJE ERBIJ HAD HET GERECHT WAT MEER CONTRAST GEGEVEN!
LET OP DE CUISSON!
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
IK MIS EEN ZUURTJE!
IK MIS EEN FRISJE!
EEN KRUIDJE ERBIJ HAD HET GERECHT WAT MEER CONTRAST GEGEVEN!
LET OP DE CUISSON!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |