In mijn herinnering is Nederland niet altijd zo geweest maar is het pas de laatste 10/12 jaar (weer?) zo erg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Komt door de sobere calvinistische insteek van Nederland, een overlevering van de Gouden Eeuw toen we ons calvinistisch gingen noemen, of althans de Republiek.
Sober, hardwerkend en vooral niet uit de ban springen waren de waarden. Dus daar hebben we het walgelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' aan te danken.
Een paar mods die toevallig posten en meteen is zuurwormjim erweer om een of andere steek onder water te gevenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef SuperwormJim het volgende:
Een topic over 'normaalheid' en meteen 4 mods aanwezig.
Eindelijk erkenning. De eerste keer dat ik Bumba zag vond ik het maar een naar programmaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:32 schreef zatoichi het volgende:
Helemaal mee eens, vroeger keken we als kinderen nog naar Theo en Thea, Rembo en Rembo of Purno de Purno! (al valt me nu ineens op dat de namen van de shows niet echt origineel waren)
Al moet ik zeggen dat ik laatst met mijn dochtertje maar Bumba heb zitten kijken en dat voelde als een grote acid trip....
Het wisselt soms inderdaad. Maar over het algemeen is Nederland toch wel van het 'normaal' doen. Die lijn is altijd terug te vinden, soms iets duidelijker en soms iets minder duidelijk maar de maaicultuur is er altijd. Vooral eenheidsworsten zijn en zeker niet opvallen dat is een beetje hier in de Nederland de norm.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:32 schreef NanKing het volgende:
[..]
In mijn herinnering is Nederland niet altijd zo geweest maar is het pas de laatste 10/12 jaar (weer?) zo erg.
Dat klopt maar waarom was dat van pak hem beet 85 tot 98 niet aan de orde dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Komt door de sobere calvinistische insteek van Nederland, een overlevering van de Gouden Eeuw toen we ons calvinistisch gingen noemen, of althans de Republiek.
Sober, hardwerkend en vooral niet uit de ban springen waren de waarden. Dus daar hebben we het walgelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' aan te danken.
Daar is ie weer!!!! De verzuurde mod die alles negatief opvat!!1!11quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een paar mods die toevallig posten en meteen is zuurwormjim erweer om een of andere steek onder water te geven
Bij festivals wordt je terecht gewezen door jochies van 18 als je verkeerd om door een poortje loopt, of een verkeerd dansje doet bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef HeatWave het volgende:
Eens, alles moet meer en meer "zoals het hoort" als je niet voor je 25ste getrouwd bent, koters hebt en in Almere woont ben je al raar.
kloptquote:
okquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Daar is ie weer!!!! De verzuurde mod die alles negatief opvat!!1!11![]()
![]()
Ik vind je soms een beetje zielig, schatje![]()
Eigenlijk zijn jouw overgenuanceerde reacties in een trolltopic daar wel de gloeiende exponent van he?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
geweldige serie reclames : http://www.youtube.com/re(...)eemd+maar+wel+lekkerquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:39 schreef Levolution het volgende:
Uiterst terechte klacht, bovendien een aangenaam interessante vrouw in die jaren 90 commercial.
Niet de autist voedenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een paar mods die toevallig posten en meteen is zuurwormjim erweer om een of andere steek onder water te geven
Moeilijk te zeggen al was het toen ook wel aanwezig hoor. Maar er was een generatie beïnvloed door Amerika die daar iets van afweek. Maar over het algemeen gold het eenheidsworst zijn ook hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat klopt maar waarom was dat van pak hem beet 85 tot 98 niet aan de orde dan?
Valt wel mee. Ik sta te boek als 'lekker gek'.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn jouw overgenuanceerde reacties in een trolltopic daar wel de gloeiende exponent van he?
Ik weet neit in welke kringen jij je begeeft maar hier wordt trouwen op je 25e tegenwoordig echt niet meer gezien "zoals het hoort".quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef HeatWave het volgende:
Eens, alles moet meer en meer "zoals het hoort" als je niet voor je 25ste getrouwd bent, koters hebt en in Almere woont ben je al raar.
Want dit is een trolltopic?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn jouw overgenuanceerde reacties in een trolltopic daar wel de gloeiende exponent van he?
Mjah dat is wel iets wat imo altijd al geweest is joh.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:37 schreef HeatWave het volgende:
het wordt ook wel steeds meer massa en eenheidsworst ook hoor. In de muziek is ook bijna niets meer origineel of afwijkend. Alles is dens zo'nbeetje, de best betaalde "muzikanten" drukken op Play en dat was het.. en de massa gaat los.
Tikje overtrokkenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik weet neit in welke kringen jij je begeeft maar hier wordt trouwen op je 25e tegenwoordig echt niet meer gezien "zoals het hoort".
Dat mag in KLBquote:
Wat een ontzettende bizarre vergelijking maak je hier. Het gaat totaal niet zulke excessen uit de samenleving.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem is denk ik juist dat mensen zich NIET meer geroepen voelen om normaal te doen. Er lopen genoeg figuren rond die het martelen van terrorismeverdachten verdedigen, de holocaust ontkennen, het verkrachten van vrouwen relativeren, enzovoorts. Een beetje dogmatiek tegen dat soort dingen is niet verkeerd.
Jij hebt het over strafbare feiten, ik denk niet dat dat het doel is van dit topic.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem is denk ik juist dat mensen zich NIET meer geroepen voelen om normaal te doen. Er lopen genoeg figuren rond die het martelen van terrorismeverdachten verdedigen, de holocaust ontkennen, het verkrachten van vrouwen relativeren, enzovoorts. Een beetje dogmatiek tegen dat soort dingen is niet verkeerd.
Ik denk dat die eenheidsworst juist voortgekomen is uit een drang naar individualisering uit de jaren 90. Nu heeft iedereen eindelijk de mogelijkheid om en plein publique zijn/haar "eigen ding te doen", en het resultaat is een deprimerende woestijn van Coldplay fans en mensen die serieus "the godfather" als hun favoriete film op facebook zetten. De jeugdculturen die je noemt zijn een product van een meer autoritaire cultuur (oost berlijn zat bijvoorbeeld propvol punkers), nu we een postmoderne samenleving hebben waarin niemand wil worden gezien als een autoriteit weten mensen niet meer waar ze zich tegen moeten verzetten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat een ontzettende bizarre vergelijking maak je hier. Het gaat totaal niet zulke excessen uit de samenleving.
Waar zijn bijvoorbeeld alle jeugdculturen gebleven? Ik ben opgegroeid met punkers.gothic, skater,gabbers, etc.
Nu heb je een half tamme emo tak en de een hipster tak nou whoehoe.
Misschien bang om zichzelf (letterlijk én figuurlijk) uit de markt te prijzen als ze een eigen paadje bewandelen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:00 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik denk dat die eenheidsworst juist voortgekomen is uit een drang naar individualisering uit de jaren 90. Nu heeft iedereen eindelijk de mogelijkheid om en plein publique zijn/haar "eigen ding te doen", en het resultaat is een deprimerende woestijn van Coldplay fans en mensen die serieus "the godfather" als hun favoriete film op facebook zetten.
Autoriteit is natuurlijk nooit verdwenen, maar neem bijvoorbeeld het klimaat in scholen en bedrijven. Leraren wilden (althans, toen ik nog op school zat in de jaren 90) vooral graag "je vriend" zijn, managers zijn tegenwoordig allemaal van die Bill Lumbergh uit Office Space figuren die je met fluwelen hand onderdrukken. Ondertussen is een leraar natuurlijk nog steeds iemand die gewoon macht over je heeft, en een manager nog steeds een lul die je kan ontslaan, maar dat is nu meer verborgen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:03 schreef NanKing het volgende:
Het stikt hier nog steeds de punkers in vergelijk met Nederland.
Je hebt wel een goed punt op zich, maar ik kan dat niet helemaal rijmen met het politieke klimaat in dejaren 80/90 en nu. Ik vind de overheid nu veel autoritairder overkomen dan pakweg 20 jaar terug. Maar dat kan ook alleen mijn perceptie zijn.
Hujjujujuj jujujuj hoho hoho ho!quote:
EINDELIJK. Iemand die het snapt. Wat een WALGELIJKE zin, wie heeft dat bedacht?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dus daar hebben we het walgelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' aan te danken.
Ja ne ist klaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hujjujujuj jujujuj hoho hoho ho!
Ik vind het ook niet wenselijk om je leraar maar bij voornaam te noemen en bijna een vriendschappelijk band er mee te bouwen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:09 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Autoriteit is natuurlijk nooit verdwenen, maar neem bijvoorbeeld het klimaat in scholen en bedrijven. Leraren wilden (althans, toen ik nog op school zat in de jaren 90) vooral graag "je vriend" zijn, managers zijn tegenwoordig allemaal van die Bill Lumbergh uit Office Space figuren die je met fluwelen hand onderdrukken. Ondertussen is een leraar natuurlijk nog steeds iemand die gewoon macht over je heeft, en een manager nog steeds een lul die je kan ontslaan, maar dat is nu meer verborgen.
Ik denk dat het gevolg hiervan is dat mensen zich meer gaan werpen op bizarre excessen zoals holocaustontkenning en het overhoop schieten van scholen, uit ongerichte frustratie gecombineerd met het verdwijnen van dogmatiek.
Het ligt allemaal aan die kut EU!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:21 schreef NanKing het volgende:
Vanaf 2000/2001 heerst er vooral een cultuur dat je alles maar mag zeggen. Vooral onderbuikgevoelens die er nu allemaal uit moeten, in de jaren daarvoor dachten mensen misschien het zelfde maar uitte dit niet, omdat het sociaal ongewenst was?
Nederland als tolerant land is misschien altijd wel een fabeltje geweest.
Niet dat dit mijn favo film is, maar wat is het erge/normale hieraan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:00 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
mensen die serieus "the godfather" als hun favoriete film op facebook zetten.
Het is de film die steevast bovenaan lijstjes van burgerlijke kranten als NRC van de beste films staat, meestal met weinig serieuze concurrentie. Met de film zelf vind ik niets mis of onmis, maar hem als je favoriete film neerzet getuigt dat niet van veel originaliteitszin. Dan kan je net zo goed meteen de 5e symfonie van Beethoven als je favoriete klassieke stuk neerplempen (dit begint weer cool te worden, trouwens), "South Park" als je favoriete serie en "Italiaans" als je favoriete eten. Dat doe je gewoon niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:09 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Niet dat dit mijn favo film is, maar wat is het erge/normale hieraan?
Ook niet als je het ECHT vindt?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:15 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het is de film die steevast bovenaan lijstjes van burgerlijke kranten als NRC van de beste films staat, meestal met weinig serieuze concurrentie. Met de film zelf vind ik niets mis of onmis, maar hem als je favoriete film neerzet getuigt dat niet van veel originaliteitszin. Dan kan je net zo goed meteen de 5e symfonie van Beethoven als je favoriete klassieke stuk neerplempen (dit begint weer cool te worden, trouwens), "South Park" als je favoriete serie en "Italiaans" als je favoriete eten. Dat doe je gewoon niet.
Als ik het echt zou vinden zou ik er nog niet voor uit willen komen. Ik heb ook wel guilty pleasures, maar als je met trots The Godfather in je lijstje zet ontbreekt ofwel de wil om je minimaal te onderscheiden, of je bent een vreemd soort humorist, maar meestal het eerste.quote:
Is je echte aard verborgen houden omdat dat niet strookt met de mening van anderen (omdat het overeenkomt) ook niet puur conformeren?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Als ik het echt zou vinden zou ik er nog niet voor uit willen komen. Ik heb ook wel guilty pleasures, maar als je met trots The Godfather in je lijstje zet ontbreekt ofwel de wil om je minimaal te onderscheiden, of je bent een vreemd soort humorist, maar meestal het eerste.
Wat een homo he die Swj?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar haal je dat "met trots" eigenlijk vandaan? Op facebook plempen mensen ook maar neer wat op dat moment in ze opkomt en maken niet een weloverwogen beslissing om deze vervolgens ook wekelijks te toetsen op geldigheid. Iemand die Coldplay als favoriete band heeft staan luistert echt niet alleen maar naar Coldplay. Het is maar een snapshot van wat men op dat moment in het hoofd had.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Als ik het echt zou vinden zou ik er nog niet voor uit willen komen. Ik heb ook wel guilty pleasures, maar als je met trots The Godfather in je lijstje zet ontbreekt ofwel de wil om je minimaal te onderscheiden, of je bent een vreemd soort humorist, maar meestal het eerste.
Natuurlijk, maar ik wil juist het idee van conformeren rehabiliteren. Als een cultuur waarin mensen vrije keuze hebben om overal naar te kijken waar ze maar naar willen kijken, en dat vervolgens met de wereld te delen paradoxaal genoeg leidt tot een eenheidsworst vermoed ik dat er aan conformeren niet te ontsnappen valt. Dan kan je je nog beter tot iets hippers proberen te conformeren.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:20 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Is je echte aard verborgen houden omdat dat niet strookt met de mening van anderen (omdat het overeenkomt) ook niet puur conformeren?
Ik vind je schamen voor je smaak wel helemaal belachelijk trouwens... die hele term guilty pleasure vind ik ridicuul.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:18 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind je schamen voor je smaak wel helemaal belachelijk trouwens... die hele term guilty pleasure vind ik ridicuul.
Om het feit dat ik steeds minder verrast wordt door de wereld om me heen. Het kost mij steeds meer moeite om mijn ondertitel vol te houden... ik vind steeds vaker de weg terwijl ik me prettig voel bij verdwaald te zijn...quote:
Je zegt hier dus dat je wel moet conformeren, dus dan maar net doen alsof je het niet doet? Maar je vindt de mensen die net als jij ook niet kunnen ontsnappen aan 'het conformeren aan' tegelijkertijd triest?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:24 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik wil juist het idee van conformeren rehabiliteren. Als een cultuur waarin mensen vrije keuze hebben om overal naar te kijken waar ze maar naar willen kijken, en dat vervolgens met de wereld te delen paradoxaal genoeg leidt tot een eenheidsworst vermoed ik dat er aan conformeren niet te ontsnappen valt. Dan kan je je nog beter tot iets hippers proberen te conformeren.
Je vind iets leuk omdat je het leuk vind. Waarom zou je je schamen voor iets wat je leuk vind. Veel mensen hebben het bijvoorbeeld bij muziek.. ik hou van rare noise maar één van mijn favoriete zangeressen is maria mena waarom zou ik me daar voor moeten schamen ?quote:
Wat bedoel je met verrast worden door de wereld om je heen? Verras jij de mensen om jou heen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Om het feit dat ik steeds minder verrast wordt door de wereld om me heen. Het kost mij steeds meer moeite om mijn ondertitel vol te houden... ik vind steeds vaker de weg terwijl ik me prettig voel bij verdwaald te zijn...
Ik verras mezelf helaas ook steeds minder...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:28 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verrast worden door de wereld om je heen? Verras jij de mensen om jou heen?
Ik heb nauwelijks de wil me te onderscheiden. Ik vraag me af waar de ziekelijk wil vandaan komt met alles en iedereen mee te lopen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:24 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar ik wil juist het idee van conformeren rehabiliteren. Als een cultuur waarin mensen vrije keuze hebben om overal naar te kijken waar ze maar naar willen kijken, en dat vervolgens met de wereld te delen paradoxaal genoeg leidt tot een eenheidsworst vermoed ik dat er aan conformeren niet te ontsnappen valt. Dan kan je je nog beter tot iets hippers proberen te conformeren.
Strerren Springen is een kijkcijferhitquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:23 schreef Luigi het volgende:
Ik ben volwassen geworden midden in de jaren '90 en snap echt helemaal niks meer van het Nederland van nu...
Idd, waar zijn de vrijheden, de subculturen, de moraal, alles? Iedereen doet wat de rest doet. En op vrijdagavond een dansshow op tv.
Correct. Maar laten nu juist die calvinistische landen de rijkste en machtigste landen ter wereld zijn gewordenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik vind het niet triest, maar wel vreemd. Ik heb het hier natuurlijk ook over een vrij abstract iets, mij boeit het niet of iemand naar Coldplay luistert (het lijkt me een saai, vruchteloos bestaan daar niet van), maar het ging over de jaren 90 in vergelijking tot nu. Sommigen hiervoor maakten een onderscheid tussen de jaren 90 en nu, maar ik denk juist dat het soort postmodern individualisme uit de jaren 90 geleid heeft tot wat we nu hebben. Als mensen vrij zijn om te kiezen, kiezen ze blijkbaar overwegend voor hetzelfde, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:27 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Je zegt hier dus dat je wel moet conformeren, dus dan maar net doen alsof je het niet doet? Maar je vindt de mensen die net als jij ook niet kunnen ontsnappen aan 'het conformeren aan' tegelijkertijd triest?
Of mis ik iets
Ja eh dat is omdat jij nu op vrijdagavond thuis met vrouw en koters. Logisch gezien je leeftijd, maar dat wil niet zeggen dat er niet allerlei andere shizzle in des landes gebeurd.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:23 schreef Luigi het volgende:
Ik ben volwassen geworden midden in de jaren '90 en snap echt helemaal niks meer van het Nederland van nu...
Idd, waar zijn de vrijheden, de subculturen, de moraal, alles? Iedereen doet wat de rest doet. En op vrijdagavond een dansshow op tv.
Ach dat heb je toch nog steeds joh. Alleen is het nu ook nog meer etnisch verdeeld geworden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat een ontzettende bizarre vergelijking maak je hier. Het gaat totaal niet zulke excessen uit de samenleving.
Waar zijn bijvoorbeeld alle jeugdculturen gebleven? Ik ben opgegroeid met punkers.gothic, skater,gabbers, etc.
Doet me denken aan al die mode-bloggers die geforceerd origineel proberen te zijn, terwijl een groot deel ervan ondertussen uit dezelfde mal lijkt te zijn gerold.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is een soort grote angst er niet bij te horen tegenwoordig waardoor iedereen achter elke hype aanhuppelt... oh wee als je een keer een hype-je mist dan loop je toch wel achter. Wat men vergeet te ontwikkelen is iets eigens. Ja je moet heel erg 'individueel' zijn maar wel op zo'n manier dat iedereen het cool vind.
Ah, ok. Ja, dat klopt wel, maar is ook niets zo verassendquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik vind het niet triest, maar wel vreemd. Ik heb het hier natuurlijk ook over een vrij abstract iets, mij boeit het niet of iemand naar Coldplay luistert (het lijkt me een saai, vruchteloos bestaan daar niet van), maar het ging over de jaren 90 in vergelijking tot nu. Sommigen hiervoor maakten een onderscheid tussen de jaren 90 en nu, maar ik denk juist dat het soort postmodern individualisme uit de jaren 90 geleid heeft tot wat we nu hebben. Als mensen vrij zijn om te kiezen, kiezen ze blijkbaar overwegend voor hetzelfde, dat bedoel ik.
Ik zou me niet verbazen als er juist veel meer diversiteit is. Dat geroep van iedereen luistert naar Coldplay is ook maar gelul in de ruimte en nergens op gebaseerd. En nogmaals, alsof iemand die een bepaalde smaak als favoriet opgeeft puur en alleen maar daar mee bezig is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach dat heb je toch nog steeds joh. Alleen is het nu ook nog meer etnisch verdeeld geworden.
Zie jij echt geen verschil met jongeren van nu (laten we zeggen, 16-20 jaar) en 'toen'?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja eh dat is omdat jij nu op vrijdagavond thuis met vrouw en koters. Logisch gezien je leeftijd, maar dat wil niet zeggen dat er niet allerlei andere shizzle in des landes gebeurd.
Dat beweer ik ook niet. Misschien heb je wel gelijk en luisteren mensen die coldplay bovenaan hun lijstje zetten helemaal niet naar coldplay, maar zou dat juist niet bevestigen dat er van conformisme sprake is?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:36 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik zou me niet verbazen als er juist veel meer diversiteit is. Dat geroep van iedereen luistert naar Coldplay is ook maar gelul in de ruimte en nergens op gebaseerd. En nogmaals, alsof iemand die een bepaalde smaak als favoriet opgeeft puur en alleen maar daar mee bezig is.
Soort van schijn-vrijheid. Ik heb het idee dat de lijst van ongeschreven regels waaraan je moet voldoen om zogenaamd een 'leuk mens' te zijn steeds langer wordt. Én ingewikkelder.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is zat goede muziek en er zijn ook zat interessante subcultuurtjes maar men heeft het liefst wel alles 'veilig' en binnen de normen... oh wee als er iemand een keer iets doet wat men niet verwacht. Als iemand een sigaar rookt zonder daar verder iets hips mee uit te dragen dan is dat heel erg not done. Als iemand een sigaar rookt met een kek hoedje op is het een statement.
Ik heb het gevoel dat men vroeger juist meer deed wat men wilde, tegenwoordig zijn er zoveel meer regeltjes maar iedereen houdt zich er ook klakkeloos aan... er mist een soort pit er heerst een algehele braafheid. Kinderen van 15 die bezig zijn met aan hun CV te bouwen
Iedereen aan de iPhonequote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb ook wel het idee dat er weer een soort truttigheid opgetreden is. Een soort lauwe preutsheid en alles moet gereguleerd. Het maaiveld lijkt wel uitgestrekter dan ooit en niets kan eigenlijk meer. We moeten vooral heel erg conformeren aan de standaard.
Burgerlijk avant la lettre, zeg maar....50's revival. Als daar de 60's achteraan komen, dan klaag ik niet.
En als je 23 bent moét je een huis kopen en dat moét perfect zijn en gelijk die Italiaanse keuken en Spa-badkamer hebben en anders is het de schuld van de hele wereld.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Kinderen van 15 die bezig zijn met aan hun CV te bouwen
Is ook zo... Braaf zijn, in de pas lopen, nauwelijks kritiek hebben en een vurig geloof in de absolute juistheid en correctheid van de eigen omgeving.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb ook wel het idee dat er weer een soort truttigheid opgetreden is. Een soort lauwe preutsheid en alles moet gereguleerd. Het maaiveld lijkt wel uitgestrekter dan ooit en niets kan eigenlijk meer. We moeten vooral heel erg conformeren aan de standaard.
Burgerlijk avant la lettre, zeg maar....50's revival. Als daar de 60's achteraan komen, dan klaag ik niet.
Laxeermiddelen hebben een chocoladesmaak.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Een goed voorbeeld van braafheid vind ik dat ik laatst een lerares heel verontwaardigd hoorde zeggen dat een jongetje van 12 een mes mee naar school had![]()
Toen ik 12 was had elke jongen een mes bij zich om landverovertje te doen maar ook om dingen te maken/slopen/snijden/schillen. Er zit een de hele maatschappij een soort valscherm ingebouwd niets mag meer mis gaan. Computers mogen niet meer crashen. Apparaten mogen niet meer zelf gerepareerd worden. Kinderen mogen zich vooral niet bezeren aan iets. Boomhutten moeten kant en klaar bij de ikea gekocht worden en volgens het boekje in elkaar gezet.
De lol wordt vakkundig uit bijna alle aspecten van het leven gehaald. (en in andere aspecten vakkundig voorgefabriceerd ingebouwd)
De risicoloze, Arbo verantwoorde Libelle maatschappij.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Een goed voorbeeld van braafheid vind ik dat ik laatst een lerares heel verontwaardigd hoorde zeggen dat een jongetje van 12 een mes mee naar school had![]()
Toen ik 12 was had elke jongen een mes bij zich om landverovertje te doen maar ook om dingen te maken/slopen/snijden/schillen. Er zit een de hele maatschappij een soort valscherm ingebouwd niets mag meer mis gaan. Computers mogen niet meer crashen. Apparaten mogen niet meer zelf gerepareerd worden. Kinderen mogen zich vooral niet bezeren aan iets. Boomhutten moeten kant en klaar bij de ikea gekocht worden en volgens het boekje in elkaar gezet.
De lol wordt vakkundig uit bijna alle aspecten van het leven gehaald. (en in andere aspecten vakkundig voorgefabriceerd ingebouwd)
Ditquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Sowieso die hele discussie (hoe leuk ik hem ook vind op FOK!) geeft de leegheid aan, je telefoonkeuze definieert jequote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Iedereen aan de iPhone
Kommaarkommaarkommaar
De patat generatie bedenkt zich dat ook vieze patat af en toe lekker wasquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:46 schreef female81 het volgende:
Bosbeetle zegt erg rake dingen hier.
Maar misschien is dat een kwestie van 'dezelfde generatie' (we schelen maar twee maanden). En daardoor dingen op een bepaalde manier hebben zien veranderen, door de jaren heen.
Ook dat ja, ouders die tafelhoeken afronden of met rubber bedekken want het sterrenkind kan wel eens auw krijgen.. wat voor pussy word je danquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit![]()
In speeltuinen hoor je niet anders roepen dan "pas op, hoor", "voorzichtig!". Waarom kunnen die kinderen niet gewoon eens een tand uit hun mond vallen? Ik voel me weleens een ontaarde ouder als ik gewoon de kinderen laat gaan, zonder er telkens bij te moeten zijn als ze aan het spelen zijn.
Ha, daar heb je gelijk in. Echte First World problems!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso die hele discussie (hoe leuk ik hem ook vind op FOK!) geeft de leegheid aan, je telefoonkeuze definieert je.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat ja, ouders die tafelhoeken afronden of met rubber bedekken want het sterrenkind kan wel eens auw krijgen.. wat voor pussy word je dan.
ZIJ HOUDEN MEER VAN HUN KIND DAN JIJN!!!!!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat ja, ouders die tafelhoeken afronden of met rubber bedekken want het sterrenkind kan wel eens auw krijgen.. wat voor pussy word je dan.
Of gewoon het hele gezin naar de andere kant blaast en een lullig briefje achterlaat.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
En als je 23 bent moét je een huis kopen en dat moét perfect zijn en gelijk die Italiaanse keuken en Spa-badkamer hebben en anders is het de schuld van de hele wereld.
Dat 75% na 2 jaar elkaar die vinex hut uitvecht, ach.
Dat doet de resterende 25%quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:51 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Of gewoon het hele gezin naar de andere kant blaast en een lullig briefje achterlaat.
Mwah, vast wel, maar volgens mij is dat debiele sterrenkindgedrag echt vrij recent hoor. Mijn vader, zijn vader, ik dus hebben allemaal gewoon buiten gespeeld, zand gegeten, dingen gebroken met bomenklimmen etc.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:49 schreef Luigi het volgende:
Kinderen zijn idd onwijze mietjes tegenwoordig maar dat zeiden ze vroeger ook vast over ons.
Wij zaten gisteren thuis te praten over een foto van een vriendin van vroeger. Die foto was helemaal gestileerd, poppe-kindjes in hun poppe-jurkjes. Er is inmiddels (ik zie via FB, Hyves en weet ik veel wat er allemaal nog is, veel van dit soort happy-family-foto's) een soort standaard ontstaan van hoe kinderen eruit moeten zien (net zoals modellen aan een bepaalde standaard 'moeten' voldoen).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach daarom heb ik die shit pas 10 jaar later gedaan. Terwijl de rest heel hun vroege volwassenheid suf aan het doen was heb ik me sufgefeest/geneukt/gesnoven, had het voor geen goud willen missenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
En als je 23 bent moét je een huis kopen en dat moét perfect zijn en gelijk die Italiaanse keuken en Spa-badkamer hebben en anders is het de schuld van de hele wereld.
Dat 75% na 2 jaar elkaar die vinex hut uitvecht, ach.
Maar dat is ook gewoon zo. Alles wat je doet is een uiting van ideologie, het is niet zo dat er een "neutrale telefoonkeuze" (of mbt iets anders) bestaat, of iets wat je "echt wil" onder datgene wat je opgelegd wordt. Als jij met een iphone loopt betekent dat meestal dat je bewust of onbewust een apple-mens bent, maar als je met een saaie nokia loopt omdat je geen apple-mens wilt zijn betekent dat slechts dat je alleen maar het omgekeerde bent van datgene wat je niet zijn wilt. Niet dat je niet gewoon een telefoon kan kopen, maar veel mensen die zogenaamd niets geven om wat anderen van hen vinden of gewoon "doen wat ze zelf willen" conformeren vaak op een eigen manier slechts aan dat soort tegenstellingen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso die hele discussie (hoe leuk ik hem ook vind op FOK!) geeft de leegheid aan, je telefoonkeuze definieert je.
quote:
Maar goed laat tegenwoordig als school een kind uit een speeltoestel flikkeren en je hebt gelijk een horde ouders, oudercommissies en toezichthoudende instanties op je dakquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mwah, vast wel, maar volgens mij is dat debiele sterrenkindgedrag echt vrij recent hoor. Mijn vader, zijn vader, ik dus hebben allemaal gewoon buiten gespeeld, zand gegeten, dingen gebroken met bomenklimmen etc.
tegenwoordig (en ja, ik game zelf ook, toen ook wel eens (atari 2600)) maar na Geforce gingen we toch echt met zijn alleen op het speelplein de aflevering naspelen ipv erover te twitteren.
Dat is nogal oppervlakkig en leeg he? Vroeger definieerde je jezelf door wat je deed, op het schoolplein, of naar welke kroeg je ging, welk vriendinnetje je had etc etcquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:53 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Maar dat is ook gewoon zo. Alles wat je doet is een uiting van ideologie, het is niet zo dat er een "neutrale telefoonkeuze" (of mbt iets anders) bestaat, of iets wat je "echt wil" onder datgene wat je opgelegd wordt. Als jij met een iphone loopt betekent dat meestal dat je bewust of onbewust een apple-mens bent, maar als je met een saaie nokia loopt omdat je geen apple-mens wilt zijn betekent dat slechts dat je alleen maar het omgekeerde bent van datgene wat je niet zijn wilt. Niet dat je niet gewoon een telefoon kan kopen, maar veel mensen die zogenaamd niets geven om wat anderen van hen vinden of gewoon "doen wat ze zelf willen" conformeren vaak op een eigen manier slechts aan dat soort tegenstellingen.
idd, vroeger kreeg ik op mijn kop als ik een slecht rapport had, nu wordt de kwaliteit van de school aansprakelijk gesteldquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar goed laat tegenwoordig als school een kind uit een speeltoestel flikkeren en je hebt gelijk een horde ouders, oudercommissies en toezichthoudende instanties op je dak.
Mwoah, in de kern is het niet zoveel anders volgens mij. Mijn nichtjes zijn zo rond die leeftijd en die zijn niet zo heel veel anders als ik toen volgens mij. Maar ik weet natuurlijk niet precies wat ze allemaal uitvretenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zie jij echt geen verschil met jongeren van nu (laten we zeggen, 16-20 jaar) en 'toen'?
Ook dat. Alles is kapotgereguleerd en eigen initiatief is er volledig uitgeramd. Risico's worden niet meer toegestaan. Als mensen geen risico's kunnen nemen, dan houdt het gewoon op met innovatie...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar goed laat tegenwoordig als school een kind uit een speeltoestel flikkeren en je hebt gelijk een horde ouders, oudercommissies en toezichthoudende instanties op je dak.
Oh ja, dat is wel wat veel mensen proberen te bereiken (ik ook vroeger) maar uiteindelijk kom je toch tot de conclusie dat dat helemaal niet kan. En als het goed is, laat je het dan gaan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:51 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]Alles moet perfect, geweldig, om mee te pronken zijn.
Mwoah, ik weet niet of die dingen niet even oppervlakkig zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is nogal oppervlakkig en leeg he? Vroeger definieerde je jezelf door wat je deed, op het schoolplein, of naar welke kroeg je ging, welk vriendinnetje je had etc etc
De afgrijselijke behoefte om tegenwoordig alles te normeren, definiëren, te vatten in procedures en protocollen... Brrrr.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
idd, vroeger kreeg ik op mijn kop als ik een slecht rapport had, nu wordt de kwaliteit van de school aansprakelijk gesteld.
Oh das ook wel suf ja. Iedereen die een fotoserie van hun happy family laat maken en die dan groot ophangt/op internet pleurtquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wij zaten gisteren thuis te praten over een foto van een vriendin van vroeger. Die foto was helemaal gestileerd, poppe-kindjes in hun poppe-jurkjes. Er is inmiddels (ik zie via FB, Hyves en weet ik veel wat er allemaal nog is, veel van dit soort happy-family-foto's) een soort standaard ontstaan van hoe kinderen eruit moeten zien (net zoals modellen aan een bepaalde standaard 'moeten' voldoen).
Alles moet 'perfect' zijn voor de kleine prinsjes en prinsesjes![]()
Omgang met anderen vs je telefoonkeuze, mwah....quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:57 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Mwoah, ik weet niet of die dingen niet even oppervlakkig zijn.
Ik ben wel eens benieuwd naar hoeveel fikkie er nog gestookt wordt. Ik zie maar zelden kinderen op straat eigenlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mwoah, in de kern is het niet zoveel anders volgens mij. Mijn nichtjes zijn zo rond die leeftijd en die zijn niet zo heel veel anders als ik toen volgens mij. Maar ik weet natuurlijk niet precies wat ze allemaal uitvreten
ADHD, PDD-NOSquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:57 schreef Luigi het volgende:
[..]
De afgrijselijke behoefte om tegenwoordig alles te normeren, definiëren, te vatten in procedures en protocollen... Brrrr.
Dat vraag ik me ook wel af ja. Komt gelijk de brandweer tegenwoordig.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben wel eens benieuwd naar hoeveel fikkie er nog gestookt wordt. Ik zie maar zelden kinderen op straat eigenlijk.
Het is beide identiteit, identiteit is altijd iets banaals.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omgang met anderen vs je telefoonkeuze, mwah....
Dat gebeurd nu digitaal in second life of iets dergelijks.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben wel eens benieuwd naar hoeveel fikkie er nog gestookt wordt. Ik zie maar zelden kinderen op straat eigenlijk.
M'n jongste heeft een lompe metalen skelter en een aanhanger. Met z'n emmer en schepnet rijdt 'ie elke dag naar de sloot (help, verdrinkingsgevaar!) om beestjes te vangen en in de sloot te donderen, omdat z'n skelter de steile helling niet meer aankan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Geweldig!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
M'n jongste heeft een lompe metalen skelter en een aanhanger. Met z'n emmer en schepnet rijdt 'ie elke dag naar de sloot (help, verdrinkingsgevaar!) om beestjes te vangen en in de sloot te donderen, omdat z'n skelter de steile helling niet meer aankan.![]()
Ik gok dat 'ie binnenkort ineens met een aansteker buiten loopt
Vroeger moest je het wel openbaar doen, wou je een statement maken... nu kun je iets extreems (ho ho ho) op internet zetten en zeggen de mensen die je kent zooooquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omgang met anderen vs je telefoonkeuze, mwah....
Mwoah, dat is nog zo nieuw.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:54 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Maar hebben de sociale media hierin niet een dikke vinger in de pap? Mensen willen voldoen aan het perfecte plaatje dat men van zichzelf creëert op de sociale media en nemen dus minder risico's en de veilige "norm" wordt dan gevolgd.
Discogangers dragen nauwelijks oorbeschermingquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef Luigi het volgende:
En dit dan, hofstad? Discogangers dragen nauwelijks oorbescherming
Ik doe ook al jaren aan internetblaten natuurlijk, maar ben zo niet opgegroeid iigquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vroeger moest je het wel openbaar doen, wou je een statement maken... nu kun je iets extreems (ho ho ho) op internet zetten en zeggen de mensen die je kent zoooodaarvoor hoef je het huis niet uit.
Men hoeft je telefoonkeuze ook niet te zien je brult het gewoon op internet....
Men deelt veel meer van je eigen leven dan vroeger, vroeger moest je naar de meeste dingen gissen...wat zou hij in zijn vrije tijd doen,hoe weet hij dat allemaal, etc. Nu doe je 1 vriendenverzoek en de persoon creeert geheel vrijwillig een beeld voor jou (precies zouals hij/zij wil dat hij/zij overkomt)...
Inderdaad iets illegaals op internet doen... iemands telefoon hacken etc dat is het nieuwe fikkie stoken en biertjes in het park drinken gewordenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:01 schreef Knowledge_seeker het volgende:
[..]
Dat gebeurd nu digitaal in second life of iets dergelijks.
BOHHHH u kwetst mij met u lelluk telefoontjuh!quote:
Meer iemands FB "hacken" en dan "IK BEN HOMO!!!!" postenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad iets illegaals op internet doen... iemands telefoon hacken etc dat is het nieuwe fikkie stoken en biertjes in het park drinken geworden
De mijne dondert elke dag van haar loopwagen, met haar hoofd op de rand van de tafel en struikelt over alles, maar loopt een half jaar eerder dan de restquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
M'n jongste heeft een lompe metalen skelter en een aanhanger. Met z'n emmer en schepnet rijdt 'ie elke dag naar de sloot (help, verdrinkingsgevaar!) om beestjes te vangen en in de sloot te donderen, omdat z'n skelter de steile helling niet meer aankan.![]()
Ik gok dat 'ie binnenkort ineens met een aansteker buiten loopt
Dan ben je gefaald in het levenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben dan weer wel blij dat ik geen kinderen heb
Valt dit dan weer in de categorie internetblaten?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan ben je gefaald in het leven.
Maar welke telefoon heb je?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben dan weer wel blij dat ik geen kinderen heb
Er zijn genoeg kinderen op de wereld daar gaat één of twee van mij geen verschil in brengen. Beter goed gefaald dan net geslaagdquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd. De sukkel. Het grootste geluk!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet mijn mening he?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:10 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Valt dit dan weer in de categorie internetblaten?
Nokia C5-00 oud toetsjes model die alles kan wat een 'smartphone' kan, en een draagbaar linux computertje.quote:
Ja, jij komt er wel, beetje begrijpend lezen is je vreemd he? Hoe oud zijn de meesten hier nou juist denk je?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Wat een puberaal gezeik hier over "conformeren"...
Misschien moeten jullie even je Paramore cdtje afzetten dan kan je zelf ook lezen wat een hatelijke drek jullie over dit topic spuien.
Gelukkig komen jullie later wel allemaal goed terecht!![]()
Ik zal maar gauw weggaan hier, want niet <18.
Hier zitten dezelfde mensen die altijd die "de jeugd van tegenwoordig luistert alleen kutmuziek" topics openen, dus 17 jarige buitenbeentjes die gepest worden omdat ze naar Pink Floyd luisteren en niet naar Yellow Claw.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, jij komt er wel, beetje begrijpend lezen is je vreemd he? Hoe oud zijn de meesten hier nou juist denk je?.
So... much... fail...quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:17 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Hier zitten dezelfde mensen die altijd die "de jeugd van tegenwoordig luistert alleen kutmuziek" topics openen, dus 17 jarige buitenbeentjes die gepest worden omdat ze naar Pink Floyd luisteren en niet naar Yellow Claw.![]()
De enige mensen die de jaren 80 en 90 verheerlijken zijn zij die het niet bewust meegemaakt hebben, als je toen geen aussie aan had, hoorde je er evengoed niet bij.
Leer mij begrijpend lezen.
Ja al die aussies in de 80quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:17 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
De enige mensen die de jaren 80 en 90 verheerlijken zijn zij die het niet bewust meegemaakt hebben, als je toen geen aussie aan had, hoorde je er evengoed niet bij.
Geeft niks knul, je wil ook een keer meepraten met de grote mensen, snap ik best, die neiging had ik ook toen ik 13 was. Maar misschien moet je nog heel even aan de kleine kindertafel blijven zitten en gewoon lekker genieten van je patat en appelmoes. Ok?quote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:17 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Hier zitten dezelfde mensen die altijd die "de jeugd van tegenwoordig luistert alleen kutmuziek" topics openen, dus 17 jarige buitenbeentjes die gepest worden omdat ze naar Pink Floyd luisteren en niet naar Yellow Claw.![]()
Ik weet niet of jij al een volwassen leeftijd bereikt hebt, maar dan ben ik bang dat je in je Blink182 fase bent blijven steken.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Geeft niks knul, je wil ook een keer meepraten met de grote mensen, snap ik best, die neiging had ik ook toen ik 13 was. Maar misschien moet je nog heel even aan de kleine kindertafel blijven zitten en gewoon lekker genieten van je patat en appelmoes. Ok?
Er klopt sowieso geen flikker van wat die gast uitkraamt. Ik zat zelf meer aan de alto-kant maar ben gewoon meegeweest naar Mysteryland 1997 (oa) en was daar meer dan welkom. En gabber vrienden van me gingen gewoon mee naar Lowlands, no problemo.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]geen aussie maar ik heb nog wel een bak gabber LP's .. maar ik ben na thunderdome 2 overgestapt op andere muziek
True that!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Pijnlijk ontopic, dat dan weer wel..
Dat klopt als je aan de extreme kant zat maakte het niet uit welke extreme kant dat wasquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Er klopt sowieso geen flikker van wat die gast uitkraamt. Ik zat zelf meer aan de alto-kant maar ben gewoon meegeweest naar Mysteryland 1997 (oa) en was daar meer dan welkom. En gabber vrienden van me gingen gewoon mee naar Lowlands, no problemo.
Pure achterhaalde clichee misvattingen. Natuurlijk stikt het hier OOK van de buitenbeentjes, maar het internet (en dus ook FOK!) is al jaren geen plek alleen maar meer voor de contactgestoorden onder ons.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:17 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Ah Busloo was dat. Lekker in de blubber, dan waren we daar tegelijkertijd jongs.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Er klopt sowieso geen flikker van wat die gast uitkraamt. Ik zat zelf meer aan de alto-kant maar ben gewoon meegeweest naar Mysteryland 1997 (oa) en was daar meer dan welkom. En gabber vrienden van me gingen gewoon mee naar Lowlands, no problemo.
Had het ook niet over FOK! als geheel, want ben zelf ook een uitzondering, maar had het specifiek over dit topic. Jij als mod moet weten dat de periodiek terugkerende "alles is tegenwoordig eenheidsworst boehoe" topics even kansloos zijn als tijdverspilling, omdat dit gezeur van alle tijden is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Pure achterhaalde clichee misvattingen. Natuurlijk stikt het hier OOK van de buitenbeentjes, maar het internet (en dus ook FOK!) is al jaren geen plek alleen maar meer voor de contactgestoorden onder ons.
Alles en iedereen is online, van de zolderkamer autist tot het fotomodelletje en alles er tussen in.
Nou en? Natuurlijk komen topics allemaal om de zoveel tijd terug, de userbase is totaal anders dan 2-3 jaar geleden.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:32 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Had het ook niet over FOK! als geheel, want ben zelf ook een uitzondering, maar had het specifiek over dit topic. Jij als mod moet weten dat de periodiek terugkerende "alles is tegenwoordig eenheidsworst boehoe" topics even kansloos zijn als tijdverspilling, omdat dit gezeur van alle tijden is.
KLB topics over jeugd dat kutmuziek luistert zijn anders een wekelijks verschijnsel hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en? Natuurlijk komen topics allemaal om de zoveel tijd terug, de userbase is totaal anders dan 2-3 jaar geleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is inderdaad veel "normaalheid", maar van subculturen ben ik toch ook niet zo'n fan (meer). Die mensen denken allemaal dat ze "anders" zijn, maar zien er terwijl wel allemaal hetzelfde uit.![]()
Niks, zolang ze niet in herhaling vallen, KLB bijv. kent een ellenlange sleur aan verzintopics over mooiboys die een blauwtje gelopen hebben. Daar gaat mijn leuter nou echt van hangen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:35 schreef Luigi het volgende:
En wat is er mis met tijdverspillende zeurtopics all of a sudden?
Fok is best een mooie tijdmachine: Verloedering alomquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en? Natuurlijk komen topics allemaal om de zoveel tijd terug, de userbase is totaal anders dan 2-3 jaar geleden.
Waar ging dit topic eigenlijk over muziek?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:35 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
KLB topics over jeugd dat kutmuziek luistert zijn anders een wekelijks verschijnsel hoor.
Ach, het is natuurlijk ook gewoon zo. Maar kutmuziek, ook al is het van alle tijden, is tegenwoordig ook echt kutquote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:35 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
KLB topics over jeugd dat kutmuziek luistert zijn anders een wekelijks verschijnsel hoor.
Hoeft niet eens over muziek te gaan nee. x-Lily bijvoorbeeld heeft honderd topics gemaakt over eenheidsworstige jeugd van tegenwoordig. En dan heb ik het echt over alle uitingen van de jeugdcultuur.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waar ging dit topic eigenlijk over muziek?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:41 schreef Luigi het volgende:
2 Unlimited heeft nog bij ons op school opgetreden. Destijds. Hoe COOL is dát! Stond je op 2 meter afstand van Anita. En d'r tieten.
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:47 schreef HeatWave het volgende:
[..].
En hoe lame zou het nu zijn om David Guetta te krijgen? Dan doet ie al niets anders dan plaatjes van een ander aan elkaar draaien, en dan doet ie het niet eens live.
Maar anyway, het ging idd niet alleen om muziek.
gft. Al zie ik eigenlijk nooit emo's waar ik woon. Iedereen is een soort van mix tussen hipster en blackberry hier.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
In mijn omgeving kom ik best veel alternatieve mensen tegen eigenlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik in mijn (geboorte) omgeving ook. Feit is wel dat het echt een pak tokkie aanstellers van eerste klasse zijn die nog arrogant overkomen ook.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 18:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In mijn omgeving kom ik best veel alternatieve mensen tegen eigenlijk.
Inderdaad, wat een zuur topic is dit zeg!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 15:12 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Wat een puberaal gezeik hier over "conformeren"...
Misschien moeten jullie even je Paramore cdtje afzetten dan kan je zelf ook lezen wat een hatelijke drek jullie over dit topic spuien.
Gelukkig komen jullie later wel allemaal goed terecht!![]()
Ik zal maar gauw weggaan hier, want niet <18.
Oh ik vind het ook prima dat mensen doen wat ze doen maar ik mis gewoon de diversiteit. Dat wil niet zeggen dat ik kritiek heb op wat men tegenwoordig doet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Inderdaad, wat een zuur topic is dit zeg!Zijn dit de zogenaamde 'vrije mensen'? Waarom lopen ze dan zo te zeiken over anderen en hun keuzes?!
De nieuwe 'vroeger was alles beter'-roepers kan je hier al spotten.
Dus, doe gewoon lekker waar je zin in hebt. Waarom druk maken over de keuzes van anderen? Bijvoorbeeld de roestige dorpels van je auto uitslijpen, midden op straat!Of op zondag naar de kerk gaan, da's ook niet burgerlijk meer tegenwoordig! 'T is maar net hoe je het bekijkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien word je zelf saaier en lijkt het of de wereld verandert, terwijl je zelf eigenlijk verandert?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh ik vind het ook prima dat mensen doen wat ze doen maar ik mis gewoon de diversiteit. Dat wil niet zeggen dat ik kritiek heb op wat men tegenwoordig doet.
Ik vroeg me gewoon een beetje af waar het vandaan komt. Ik zal wel vreemd zijn maar ik heb gewoon het idee dat de wereld om mij heen een beetje saaier aan het worden is.
Er zijn ook wel echt leuke dingen maar vaak kan je met een beetje zoeken een leuker voorbeeld van hetzelfde vinden uit een eerder decenium. (dat komt natuurlijk ook doordat zoeken een stuk makkelijker is dan vroeger)
dat zou best kunnen... maar ook de omgeving veranderd. In de jaren 90 hoefde je niet ver te zoeken op TV om iets tegen te komen waarvan je dacht "WTF is dit" tegenwoordig lukt dat gewoon niet meer. (waarschijnlijk onder het mom van de kijkcijfers) Het laatste waarbij ik dat had was "de staat van verwarring" prachtig programma, 1 jaar op tv geweest en gecancelled vanwege te lage kijkcijfers.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:47 schreef Geelman het volgende:
[..]
Misschien word je zelf saaier en lijkt het of de wereld verandert, terwijl je zelf eigenlijk verandert?
quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat zou best kunnen... maar ook de omgeving veranderd. In de jaren 90 hoefde je niet ver te zoeken op TV om iets tegen te komen waarvan je dacht "WTF is dit" tegenwoordig lukt dat gewoon niet meer. (waarschijnlijk onder het mom van de kijkcijfers) Het laatste waarbij ik dat had was "de staat van verwarring" prachtig programma, 1 jaar op tv geweest en gecancelled vanwege te lage kijkcijfers.
quote:
Ga je gangquote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:53 schreef Piebe het volgende:
TS moet even met beide beentjes op de grond worden gezet.
Ja gelukkig tochquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:10 schreef FOK-schaap het volgende:
Maar de pittige Ria's dan? Die zijn gelukkig nog lekker gek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
goed voorbeeldquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat toch tegenwoordig, die complete afkeer van alles wat een beetje afwijkt?
even ter illustratie in de jaren 90 dacht men nog
een beetje vreemd maar wel lekker
en tegenwoordig denkt men
naturel is wel zo lekker ...
En dat zie je in alles, alles wat niet glad gepolijst is is stom of lelijk. Wat is die fascinatie van de huidige generatie met 'normaal' en 'gewoon' ... ik kan er met mijn hoofd niet bij.
...daarvan lijken er juist meer dan ooit te zijn (om daarachter te komen hoef je alleen maar even het nieuws aan te zetten).quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:59 schreef DeensZweet het volgende:
Mijn 59 jaar oude lerares Duits heeft het hier ook weleens over. Ze is zelf een soort van anarchist en ze vindt dat wij als generatie geen pit hebben. Volgens haar moeten we weer eens de straat op om ergens tegen te protesteren, mits het nodig is natuurlijk. Maar tot haar grote spijt is er weinig meer om tegen te protesteren als complete generatie. We hebben niet echt problemen en we laten alles maar gaan
'omdat het toch wel zijn gangetje gaat'. Tot zo ver mijn lerares Duits.
Met een beetje domheid en intellectuele oneerlijkheid kun je overal wel een punt aan lullen, dus ja, er zal vast wel binnenkort iemand serieus dit punt maken. Het is natuurlijk wel een beetje nihilistisch, no future, jaren '80-achtig. Maar in de jaren '80 had je nog wel de acties tegen kruisraketten, krakersrellen, noem het allemaal maar op. Idealen, waar gaat het heen met de wereld, wat als de bom valt, dat soort gedachten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 04:53 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je zoiets als Project X in Haren indirect als een soort protest kunt beschouwen, tegen 'de maatschappij' in de breedste zin van het woord.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:26 schreef Vasilevski het volgende:
Die kindjes in Haren zijn vooral bezig met de nieuwe iPhone. Ze gaan straks allemaal naar de universiteit.
Dit lijkt me sterk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Met een beetje domheid en intellectuele oneerlijkheid kun je overal wel een punt aan lullen, dus ja, er zal vast wel binnenkort iemand serieus dit punt maken. Het is natuurlijk wel een beetje nihilistisch, no future, jaren '80-achtig. Maar in de jaren '80 had je nog wel de acties tegen kruisraketten, krakersrellen, noem het allemaal maar op. Idealen, waar gaat het heen met de wereld, wat als de bom valt, dat soort gedachten.
Die kindjes in Haren zijn vooral bezig met de nieuwe iPhone. Ze gaan straks allemaal naar de universiteit. Dat ze er aan het eind van de studie achterkomen dat ze ook 'no future' hebben is een ding wat zeker is, maar daar hebben ze nu echt geen flauw benul van. Ze zijn al sinds hun 15e te druk bezig met cv-builden.
M.a.w.: deze generatie jongeren combineert de ergste elementen van zwakte, ambitie, onwetendheid, en het verlangen naar de onmiddellijke bevrediging van alle behoeften (wat ook gerealiseerd wordt dankzij verwenzieke ouders e.d.). Ja, natuurlijk, iedereen zegt dat soort dingen over de generatie die onmiddellijk na hem komt. Maar het is wel even leuk om over te ranten.
quote:
De enige manier om mensen te mobiliseren is 'feestuh' zie het haren gebeuren en dan zijn er altijd nog wat overmijdelijke 'relluh'quote:Op woensdag 3 oktober 2012 23:59 schreef DeensZweet het volgende:
Mijn 59 jaar oude lerares Duits heeft het hier ook weleens over. Ze is zelf een soort van anarchist en ze vindt dat wij als generatie geen pit hebben. Volgens haar moeten we weer eens de straat op om ergens tegen te protesteren, mits het nodig is natuurlijk. Maar tot haar grote spijt is er weinig meer om tegen te protesteren als complete generatie. We hebben niet echt problemen en we laten alles maar gaan
'omdat het toch wel zijn gangetje gaat'. Tot zo ver mijn lerares Duits.
Ja, verder heeft iedereen een grote bek op internet en thuis op de bank over hoge benzineprijzen, forenzentaks en langstudeerboetes maar zolang men 2 x per jaar op vakantie kan gaan en lekker kan blijven downloaduh en iPads kan kopen gebeurt er niks noppes nada.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De enige manier om mensen te mobiliseren is 'feestuh' zie het haren gebeuren en dan zijn er altijd nog wat overmijdelijke 'relluh'
Ik heb er ook zeker geen probleem mee. Iedereen moet doen wat hij of zij wil. Ik vind alleen dat het nogal veranderd is ten opzichte van de jaren 90... het lijkt nu heel erg in te zijn om binnen de lijnen te lopen. Ik vroeg me af waardoor dat komt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:52 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Een hekel aan normaal en burgerlijk hebben
Neerkijken op een woning met vrouw en kinders in Almere
"Speciaal" en anders dan de grijze massa willen zijn
"Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg" een aparte uitspraak vinden
Serieus, deze luxeproblemen![]()
Leven en laten leven, niks mis met burgerlijk zijn. Er zit een enorm verschil tussen burgerlijk en kleingeestig, onthoudt dat goed.
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 10:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Godverdomme zeg, wees blij dat er niet tevee van dat alternatieve kutvolk is. Dat zijn vaak de mensen die altijd maar lopen te zeiken op de gevestogde maatschappij en zich altijd beter voelen dan anderen omdat ze "lekker anders zijn"
Ik kan het je garanderen. En ik kan je garanderen dat je er niet gelukkig van wordtquote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:07 schreef snakelady het volgende:
Toch wel grappig dat in een dergelijk topic als deze iedereen ineens "anders" is.
[ afbeelding ]
A brave new world....quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, verder heeft iedereen een grote bek op internet en thuis op de bank over hoge benzineprijzen, forenzentaks en langstudeerboetes maar zolang men 2 x per jaar op vakantie kan gaan en lekker kan blijven downloaduh en iPads kan kopen gebeurt er niks noppes nada.
Volgens mij zijn machthebbers maar wat blij met iets als internet. Online moppert het volk wel heel hard, maar ze spelen niks meer klaar. Allemaal entertainment slaafjes geworden.
Definieer "iets bijzonders"?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:23 schreef HeatWave het volgende:
"het volk" heeft nog nooit iets voorgesteld, is nog nooit wat bijzonders geweest en zal het ook niet worden. (nee, ik ook niet)
En dat is gewoon zoals de wereld werkt, alleen probeert iedereen krampachtig wel iets bijzonders te zijn, terwijl we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.
Maak je er gewoon niet druk om en doe waar je zin in hebt, voor zover mogelijk.
geen ideequote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:24 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Definieer "iets bijzonders"?
Bijzonder is erg relatief. Ik voel me bepaald niet bijzondervrees niet.
Verplicht leesvoer natuurlijk: http://ebookbrowse.com/ne(...)h-1985-pdf-d26740755quote:
Wat bedoel je precies met het feit dat mensen van de huidige generatie studenten (en jonger) geen future hebben, hoe zal dit zijn in de praktijk? Waar hebben ze geen flauw benul van? Waarom is het cv-builden 'te braaf'?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Met een beetje domheid en intellectuele oneerlijkheid kun je overal wel een punt aan lullen, dus ja, er zal vast wel binnenkort iemand serieus dit punt maken. Het is natuurlijk wel een beetje nihilistisch, no future, jaren '80-achtig. Maar in de jaren '80 had je nog wel de acties tegen kruisraketten, krakersrellen, noem het allemaal maar op. Idealen, waar gaat het heen met de wereld, wat als de bom valt, dat soort gedachten.
Die kindjes in Haren zijn vooral bezig met de nieuwe iPhone. Ze gaan straks allemaal naar de universiteit. Dat ze er aan het eind van de studie achterkomen dat ze ook 'no future' hebben is een ding wat zeker is, maar daar hebben ze nu echt geen flauw benul van. Ze zijn al sinds hun 15e te druk bezig met cv-builden.
M.a.w.: deze generatie jongeren combineert de ergste elementen van zwakte, ambitie, onwetendheid, en het verlangen naar de onmiddellijke bevrediging van alle behoeften (wat ook gerealiseerd wordt dankzij verwenzieke ouders e.d.). Ja, natuurlijk, iedereen zegt dat soort dingen over de generatie die onmiddellijk na hem komt. Maar het is wel even leuk om over te ranten.
In de vorige eeuw is gebleken dat er héél veel effort nodig is om een héél klein beetje verandering te bewerkstelligen. De jaren '60 als uitstekend voorbeeld daarvan. Natuurlijk zijn er dingen direct en indirect bereikt, maar als je ziet wat voor mobilisatie en effort daarvoor nodig is geweest... zélfs toen was het al moeilijk idd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:23 schreef HeatWave het volgende:
"het volk" heeft nog nooit iets voorgesteld
Zodra de belangrijkste maatschappelijke discussie is welke telefoon je hebt is het wel voorbij met de maatschappelijke invloed natuurlijkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
In de vorige eeuw is gebleken dat er héél veel effort nodig is om een héél klein beetje verandering te bewerkstelligen. De jaren '60 als uitstekend voorbeeld daarvan. Natuurlijk zijn er dingen direct en indirect bereikt, maar als je ziet wat voor mobilisatie en effort daarvoor nodig is geweest... zélfs toen was het al moeilijk idd.
Dus 'niets' is wellicht overdreven, maar er zit een kern van waarheid in wat je zegt. Zeker in deze tijd.
Zodra de overgrote meerderheid tevreden achterover leunt en net genoeg 'vrijheid' krijgt om niet te morren houdt het wel op ja.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zodra de belangrijkste maatschappelijke discussie is welke telefoon je hebt is het wel voorbij met de maatschappelijke invloed natuurlijk.
Ik was gabber omdat ik de muziek tof vond... Maar ik was 16, 17 toen ik er ook echt zo bijliep. Kijk, dat is idd gewoon infantiel.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geen idee. Maar precies wat de hipster, de metalhead, de alto, de gabber, de danceliefhebber probeert te zijn, anders dan de massa, maar je bent dan gewoon "lid" van een andere massa
.
Ik ook niet hoor, maar wel weer anders dan wat men toch als "de standaard" beschouwt.
Een eigen stijl is ook gewoon een marketingterm, zelfs de H&M gebruikt datquote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik was gabber omdat ik de muziek tof vond... Maar ik was 16, 17 toen ik er ook echt zo bijliep. Kijk, dat is idd gewoon infantiel.
Of beter gezegd: was infantiel.
Maar ik heb het ook altijd moeilijk met dat gelul over "een eigen stijl". Een ding heb ik al geleerd in dit millennium: mensen met een hoedje hebben een "eigen stijl".
Klopt. Iets leuk vinden wat heel veel andere mensen leuk vinden is ook helemaal niet erg. Ik vind het pas 'erg' als dat de hele belevingswereld van mensen wordt. Dat middelmaat dus dé standaard wordt en alles daarboven raar of elitair.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:37 schreef HeatWave het volgende:
Je hoeft echt niet blind te doen wat de rest doet, maar maak je geen illusie dat als je niet van Armin van Buren houdt, of van Justin Bieber, dat je dan zo enorm anders bent.
Deze man snapt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:43 schreef Luigi het volgende:
[..]
Klopt. Iets leuk vinden wat heel veel andere mensen leuk vinden is ook helemaal niet erg. Ik vind het pas 'erg' als dat de hele belevingswereld van mensen wordt. Dat middelmaat dus dé standaard wordt en alles daarboven raar of elitair.
Kijk, ik zit ook graag dom voor de tv met een stapel Amerikaanse pief poef paf series. Heerlijk. Kan ik zo een paar avonden mee vullen. Wat dat betreft ben ik ook niet heilig ofzo, gelukkig. Maar aan de andere kant gaan we graag naar het theater, kijk ik graag nadenkertjes (zoals ik ze noem) via TED, lees boeken als Neil Postman hierboven dus, etc. En dat mis ik dus een beetje bij mensen die zich voornamelijk in de mainstream bevinden (waar, nogmaals, op zich niks mis mee is!): de wil om je te verdiepen en te ontwikkelen, om te beseffen dat er meer is dan So You Think You Can Icedance with Millionares (ofzo) maar ik merk gewoon dat bij heel veel mensen hun wereld daar stopt.
Geen apenkooien meer, mocht niet meer op de basisschool van mijn zoon omdat kinderen zich konden bezerenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:54 schreef Luigi het volgende:
[..]
De wrede truc van het leven lijkt echter dat zodra je dit doorhebt, het te laat lijkt het fundamenteel anders te doen. Of er zelfs mee te stoppen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Working jobs we hate so we can by shit we don' need...
Ik kan me wel vinden in je idee van "normaalheid". Ik houd het zelf spannend door voor mij interessante dingen te gaan doen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 09:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb er ook zeker geen probleem mee. Iedereen moet doen wat hij of zij wil. Ik vind alleen dat het nogal veranderd is ten opzichte van de jaren 90... het lijkt nu heel erg in te zijn om binnen de lijnen te lopen. Ik vroeg me af waardoor dat komt.
De harde TT die ik hier neerzet komt voornamelijk omdat ik het nogal saai geworden vind. Misschien zoek ik niet hard genoeg maar het is erg lastig om nog ergens door verrast te worden. Nu wil ik dit probleem graag delen met mijn omgeving maar veel van mijn omgeving (niet allemaal gelukkig) lijkt niet verrast worden in het leven juist geen probleem te vinden.
(en met verassen bedoel ik niet onverwachten ziekten enzo daarvan zijn er recent iets te veel mijn omgeving, ik bedoel op het culturele vlak)
Overigens een film die, net als het hierboven genoemde Godfather, vaak klakkeloos bovenaan de favo lijstjes van menig Hyver en Facebooker gezet wordt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 13:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Working jobs we hate so we can by shit we don' need...
Omdat het een basisgevoel verwoord wat veel mensen voelen, tenminste als ze voorbij het geweld kijken, want dat is niet de kerngedachte van de film.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:28 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Overigens een film die, net als het hierboven genoemde Godfather, vaak klakkeloos bovenaan de favo lijstjes van menig Hyver en Facebooker gezet wordt.Doe daarmee wat je wil.
Prima, maar hij heeft verder niet echt veel anders in te brengen geloof ik.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef Luigi het volgende:
JosefDettelbacher wil natuurlijk eigenlijk zeggen dat we grote hypocrietjes zijn door deze film leuk te vinden maar wel mee te doen aan van alles en nog wat. En híj ziet dat en wij lekker niet, dus puh.
Achja, het wijzend vingertje van het hedendaags realistisch-cynisme. Waarbij het niet uitmaakt wát je doet, want je doet het toch nooit goed.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima, maar hij heeft verder niet echt veel anders in te brengen geloof ik.
Wel ik was niet echt op de man aan het spelen, maar inderdaad, het gros van de Fight Club en bijv. Into the Wild aanbidders zijn inderdaad vuile hypocrieten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:41 schreef Luigi het volgende:
JosefDettelbacher wil natuurlijk eigenlijk zeggen dat we grote hypocrietjes zijn door deze film leuk te vinden maar wel mee te doen aan van alles en nog wat. En híj ziet dat en wij lekker niet, dus puh.
Zie je, hofstad?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Wel ik was niet echt op de man aan het spelen, maar inderdaad, het gros van de Fight Club en bijv. Into the Wild aanbidders zijn inderdaad vuile hypocrieten.Gelukkig zijn er ook nog mensen die doorhebben dat je wat meer van dergelijke prikkels nodig hebt dan een maandelijks bioscoop bezoekje met inspirerende film. Gelukkig heeft dit kleine groepje nu een vaste ontmoetingsplaats gevonden in dit topic.
Kunnen ze lekker keuvelen over TED sessies en Postman boeken en hoe dit permanent besef van het verderfelijk materialisme hun leven veranderd heeft.
Jij woont nog bij mama thuis he?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Wel ik was niet echt op de man aan het spelen, maar inderdaad, het gros van de Fight Club en bijv. Into the Wild aanbidders zijn inderdaad vuile hypocrieten.Gelukkig zijn er ook nog mensen die doorhebben dat je wat meer van dergelijke prikkels nodig hebt dan een maandelijks bioscoop bezoekje met inspirerende film. Gelukkig heeft dit kleine groepje nu een vaste ontmoetingsplaats gevonden in dit topic.
Kunnen ze lekker keuvelen over TED sessies en Postman boeken en hoe dit permanent besef van het verderfelijk materialisme hun leven veranderd heeft.
1. Neen ik woon niet bij mama thuis.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij woont nog bij mama thuis he?
Kom op het valt allemaal best mee. Niemand hier beweert volgens mij dat het 'allemaal anders moet'. Alleen men heeft het over een bepaald herkenbaar gevoel. De enige die 'naar' bezig is ben jij hier.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:03 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
1. Neen ik woon niet bij mama thuis.
2. Vanwaar deze sneer, ik heb jou immers niet op de man af beschuldigd van hypocrisie aangezien jij niet tot het "gros" behoort. (althans, dat moet ik maar op je woord geloven natuurlijk)
3. Ik heb niet minder dan 2 lachende smileys in het berichtje verwerkt wat benadrukt dat het met goede intentie geschreven is.
4. Er heerst in dit topic een nare, vijandige sfeer van misplaatste verhevenheid. Niet voor niets dat het aantal posters hier sterk teruggelopen is.Ik zal me dan verder ook maar stilhouden. Dat men zich hier dan op de borst klopt en denkt een discussie gewonnen te hebben, dat neem ik dan maar op de koop toe.
Ik was helemaal niet "naarder" aan het doen dan een ander.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op het valt allemaal best mee. Niemand hier beweert volgens mij dat het 'allemaal anders moet'. Alleen men heeft het over een bepaald herkenbaar gevoel. De enige die 'naar' bezig is ben jij hier.
Wel typerende First World Problems
Typisch, een fascistische moderator.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Hey hey niet allemaal zo 'naar' doen in mijn topic. Graag binnen de lijntjes lopen
* Bosbeetle verheft zich subtiel boven de niet TSen uit.
Ja ik geil ontzettend op macht, maar dat is logisch natuurlijkquote:Op donderdag 4 oktober 2012 15:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Typisch, een fascistische moderator..
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:28 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Overigens een film die, net als het hierboven genoemde Godfather, vaak klakkeloos bovenaan de favo lijstjes van menig Hyver en Facebooker gezet wordt.Doe daarmee wat je wil.
The Godfatherquote:Op donderdag 4 oktober 2012 14:28 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Requiem for a Dreamquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:39 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
The Godfather
The Shawshank Redemption
Fight Club
Pulp Fiction
Mwoah het is ook gewoon dat veel van de dingen die de massa beluisterd gewoon weinig interessant zijn. Ik kan er gewoon niet door geprikkeld raken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:44 schreef DeensZweet het volgende:
Ik denk dat het anders willen zijn vooral te maken heeft met de opkomst van grote bedrijven en industrieën, waar de 'andersdenkenden' vies van zijn. Laten we muziek pakken: grote platenmaatschappijen hebben het gedeelte waar de grijze massa naar luistert volledig in hun handen, ze bepalen eigenlijk grotendeels waar de massa naar luistert. Dan lijkt het mij vrij logisch dat de mensen die dat spelletje doorhebben niets met die platenmaatschappijen te maken willen hebben en dus alternatieve dingen gaan beluisteren. Met als één van de enige uitzonderingen Apple, dat min of meer een monopolie is dat bepaalt wat kan en wat niet kan.
Inderdaad. Overgewaardeerde tyfusfilm.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:50 schreef Kiyoaki het volgende:
Haha requiem for a dream is echt een kutfilm.
Wow man wat een post! Erg sterk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 08:26 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Omdat je in bepaalde sociale settings met de nek aangekeken wordt wanneer je afwijkende meningen hebt. Werk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er niet zoveel last van heb eigenlijk. Ik heb om eerlijk te zijn helemaal geen boodschap aan mensen die moeilijk doen over de wijze waarop ik mijn leven inricht. En dat hoeft ook niet want meestal zijn het toch niet bepaald interessante mensen. Dus waarom zou je er jezelf druk over maken?
En ja er zijn inderdaad veel grijze, volgzame types die alles wat buiten "de norm" valt afkraken. Maar waarom zou je daar nou iets aan gelegen liggen?
Little Miss Sunshinequote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:42 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Requiem for a Dream
Trainspotting
American Beauty
The Green Mile
Tja door wie dan? Over het algemeen vooral door mensen die zelf te saai en oninteressant voor woorden zijn. Daar gaat niet zoveel aan verloren eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Omdat je in bepaalde sociale settings met de nek aangekeken wordt wanneer je afwijkende meningen hebt. Werk bijvoorbeeld.
Hangt er uiteraard vanaf waar.
Eens, maar als die mensen je functioneren moeten oordelen...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja door wie dan? Over het algemeen vooral door mensen die zelf te saai en oninteressant voor woorden zijn. Daar gaat niet zoveel aan verloren eigenlijk.
Ach ja, middenkader he? De hoeren van het bedrijfsleven. Kunnen ze ook niks aan doen, is nu eenmaal de positie die ze hebben/je hebt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 09:55 schreef Hexagon het volgende:
Met dat soort bekrompen en onprofessionele leidinggevenden wordt het sowieso tijd een andere job te zoeken dan.
verschrikkelijke types idd, een mening hebben puur om het hebben van een mening anders kan je je baan niet meer verantwoorden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 10:46 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ach ja, middenkader he? De hoeren van het bedrijfsleven. Kunnen ze ook niks aan doen, is nu eenmaal de positie die ze hebben/je hebt.
Maar ik vind fight club bijvoorbeeld helemaal geen slechte film, alleen denk ik dat de film deel uitmaakt van een bepaalde, zich vaak herhalende identiteit die voor niet-conformistisch doorgaat. Het punt is juist dat ook dat soort mensen die zich niet conform wanen vaak op hun eigen manier een clichematig leven lijden. Een beetje zoals de anti-apple gast die stug geen ipod wil.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit topic ging juist niet over wie welke film nou goed vind en wie welke telefoon heeft. Het zegt wel iets dat het daar over gaat, alsof dat je een identiteit geeft.
Het ging mij meer om zaken buiten het internet om waar mensen tegenwoordig heeeeel erg kijken naar of anderen wel binnen de lijnen lopen. Als ik vroeger een raar dansje deed bij wijze van spreken dan kreeg je een applausje. Als ik dat nu doe krijg je te horen dat 'je normaal moet doen'... er heerst een soort 'netheid' die niet door de overheid in stand gehouden wordt maar door de mensen zelf. En dan heb ik het niet over rellen want als het eng wordt dan staat men niet meer met het vingertje te zwaaien.
Er zijn eind jaren 90 dingen ingevoerd zoals het crowdsurf verbod. En zo'n maatregel snap ik maar de handhaving ervan lijkt nu bijna opgedrongen te worden door de concertbezoekers zelf. Eén iets te wilde pogo poging en je word terecht gewezen. Ik vind dat van een verregaande knulligheid die ik niet begrijp...
Het is alsof er een generatie is opgestaan die wel uit de band wil springen (whoo hoo, met een kek brilletje op) maar oh wee als het iets buiten de veilige lijntjes komt dat moet toch echt niet....
waar komt dit vandaan.
Ik ben hier niet veel vervelender dan in het echt. Daarom heb ik ook veel kennissen en weinig vrienden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben gewoon nogal vertrouwd geraakt aan het beeld dat de overheid de grenzen stelt, en de maatschappij die grenzen opzoekt.... (ik denk dat daarom het gedoog beleid, hoe krom ook, toch voor mij heel erg passend is).
Tegenwoordig lijkt het er meer op dat de overheid de grenzen stelt, en de maatschappij zo ver mogelijk van die grenzen verwijderd wil blijven.
Terwijl ik vermoed dat de drang in principie niet veel anders is.. dus dat zal er ergens anders uit moeten... misschien is dat wel juist op internet waar je net een stapje meer kunt maken dan in de buitenwereld.
Wat heb jij voor raar wereldbeeld dan.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef HeatWave het volgende:
het is was overdrevenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Wat heb jij voor raar wereldbeeld dan.Als je dat doet ben je juist raar.
In een ander topic?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is was overdreven. kwam voort uit een eerdere discussie dat je met 30 niet meer uit zou mogen gaan etc
.
Dat was idd een ander topic.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:43 schreef Chai het volgende:
[..]
In een ander topic?
En ik geloof nooit dat iemand dat heeft gezegd.
Jij vindt je zelf zeker lekker gek dat je dat na je 30e nog doet.
Zuigen kun je wel he jij?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:43 schreef Chai het volgende:
[..]
In een ander topic?
En ik geloof nooit dat iemand dat heeft gezegd.
Jij vindt je zelf zeker lekker gek dat je dat na je 30e nog doet.
Ja dat dus.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat was idd een ander topic.
Nee, ik vind er niet zoveel van eigenlijk. Tis gewoon gezellig.
Een keer eens met SuperwormJimmy!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Daar is ie weer!!!! De verzuurde mod die alles negatief opvat!!1!11![]()
![]()
Ik vind je soms een beetje zielig, schatje![]()
Waarom, waarom niet gewoon luisteren wat je bevalt, of dat nu eenheidsworst is vandaag en morgen iets alternatiefs.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:44 schreef DeensZweet het volgende:
Dan lijkt het mij vrij logisch dat de mensen die dat spelletje doorhebben niets met die platenmaatschappijen te maken willen hebben en dus alternatieve dingen gaan beluisteren.
Waar de fuck slaat dat nou weer op?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:52 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar kom je ooit dan vast nog wel een keer tegen als je het zo gezellig vindt.
Kijk dat bedoel ik dus, jij denkt dat andere mensen dat allemaal wel gaan doen, maar jij niet, nee jij niet , nee hoor.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar de fuck slaat dat nou weer op?.
Alsof je jezelf niet tegenkomt als je met je 3 koters in een vinexwijk woont met een verlept wijf dat Sterren Springen kijkt.
Vergeet nooit dat mensen groepsdieren zijn en dat dat betekend dat je je wil identificeren met de groep, dat moet zelfs voor het prettig voortbestaan van de groep.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit topic ging juist niet over wie welke film nou goed vind en wie welke telefoon heeft. Het zegt wel iets dat het daar over gaat, alsof dat je een identiteit geeft.
Het ging mij meer om zaken buiten het internet om waar mensen tegenwoordig heeeeel erg kijken naar of anderen wel binnen de lijnen lopen. Als ik vroeger een raar dansje deed bij wijze van spreken dan kreeg je een applausje. Als ik dat nu doe krijg je te horen dat 'je normaal moet doen'... er heerst een soort 'netheid' die niet door de overheid in stand gehouden wordt maar door de mensen zelf. En dan heb ik het niet over rellen want als het eng wordt dan staat men niet meer met het vingertje te zwaaien.
Er zijn eind jaren 90 dingen ingevoerd zoals het crowdsurf verbod. En zo'n maatregel snap ik maar de handhaving ervan lijkt nu bijna opgedrongen te worden door de concertbezoekers zelf. Eén iets te wilde pogo poging en je word terecht gewezen. Ik vind dat van een verregaande knulligheid die ik niet begrijp...
Het is alsof er een generatie is opgestaan die wel uit de band wil springen (whoo hoo, met een kek brilletje op) maar oh wee als het iets buiten de veilige lijntjes komt dat moet toch echt niet....
waar komt dit vandaan.
Je hebt een punt idd. maar wat ik ook wel weer wat triest vind, zijn van die mensen die zich gaan afzetten tegen wat ze 'burgerlijkheid' noemen om te verbloemen dat ze zelf eigenlijk bepaalde dingen gewoon niet voor elkaar krijgen in het leven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waar de fuck slaat dat nou weer op?.
Alsof je jezelf niet tegenkomt als je met je 3 koters in een vinexwijk woont met een verlept wijf dat Sterren Springen kijkt.
Mooi gezegd dit! Hier komt het uiteindelijk allemaal op neer.quote:ik weet gewoon van ze dat ze zelf ook graag eens verliefd waren en een meid hadden en dat dat enorme afzetten ook een vorm is van 'goedpraten' dat ze zelf nog alleen zijn.
Helemaal mee eens. Als groep sta je ook in veel dingen sterker. Om er aan toe te voegen: je kan best binnen een groep je eigen gang gaan..quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Vergeet nooit dat mensen groepsdieren zijn en dat dat betekend dat je je wil identificeren met de groep, dat moet zelfs voor het prettig voortbestaan van de groep.
In tijden van onrust zal dat veel homgener en strakker worden dan in tijden van rust en overvloed, wanneer er de ruimte is om de verschillen wat meer uit te diepen en er wat meer gexpirimenteerd kan worden.
Dat is gewoon een natuurlijk gegeven, in een gevaarlijke omgeving mogen wolvenjongen niet uit zicht van de ouders/oppassers, is het een veilige omgeving dan kan dat wel. In een onveilige omgeving wordt wat anders is met grote argusogen aangekeken(zelfs agressief bejegend), als het veilig is is er meer ruimte voor nieuwschierigheid.
Dat werkt zo bij dieren, dat werkt zo bij mensen, zo werkt dat bij alle groepsdieren.
Nou nee, ik beleef meer leuke/interessante dingen dan de massaburger, ik heb meer contacten dan de massaburger en ik heb een grotere algemene ontwikkeling dan de massaburger. En omdat ik weet wat ik wil heb ik ook meer kansen op succes dan de massaburger.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:04 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Voor dit uitermate vermakelijke topic zich sluit:
Stiekem denk ik toch dat die eenheidsworstjes een veel gelukkiger leven leiden dan al die "andersdenkenden" die zo koortsachtig proberen om sleuren en "oppervlakkig leven" te vermijden.
Lekker verstand op 0, consumeren, genieten van burgerlijke momentjes en vervolgens gelukkig sterven. Heerlijk man!
er is nog een tussenweg tussen dat, en je volledig af moeten gaan zetten tegen allesquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:04 schreef JosefDettelbacher het volgende:
Voor dit uitermate vermakelijke topic zich sluit:
Stiekem denk ik toch dat die eenheidsworstjes een veel gelukkiger leven leiden dan al die "andersdenkenden" die zo koortsachtig proberen om sleuren en "oppervlakkig leven" te vermijden.
Lekker verstand op 0, consumeren, genieten van burgerlijke momentjes en vervolgens gelukkig sterven. Heerlijk man!![]()
niet altijd natuurlijk.. ik walg zelf ook van teveel burgerlijkheid. maar heus niet alles wat 'standaard' is, is direct burgerlijk.quote:Mooi gezegd dit! Hier komt het uiteindelijk allemaal op neer.
Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat jij met al je bagage meer geluk ondervindt dan Jan met de pet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, ik beleef meer leuke/interessante dingen dan de massaburger, ik heb meer contacten dan de massaburger en ik heb een grotere algemene ontwikkeling dan de massaburger. En omdat ik weet wat ik wil heb ik ook meer kansen op succes dan de massaburger.
Ik zou niet weten waarom ik minder gelukkig zou zijn dan iemand wiens wekelijkse hoogtepunt bestaat uit het via teletekst constateren dat Ajax/Feyenoord/PSV gewonnen heeft.
ik denk wel dat je kunt stellen dat op een bepaalde leeftijd enige vastigheid inderdaad gelukkig maakt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:15 schreef JosefDettelbacher het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat jij met al je bagage meer geluk ondervindt dan Jan met de pet.
Ik ben er inmiddels wel achter dat hoe minder je weet, hoe zorgelozer je leven is en hoe meer gemoedsrust je vindt. Dat werkt voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |