In mijn herinnering is Nederland niet altijd zo geweest maar is het pas de laatste 10/12 jaar (weer?) zo erg.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Komt door de sobere calvinistische insteek van Nederland, een overlevering van de Gouden Eeuw toen we ons calvinistisch gingen noemen, of althans de Republiek.
Sober, hardwerkend en vooral niet uit de ban springen waren de waarden. Dus daar hebben we het walgelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' aan te danken.
Een paar mods die toevallig posten en meteen is zuurwormjim erweer om een of andere steek onder water te gevenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:31 schreef SuperwormJim het volgende:
Een topic over 'normaalheid' en meteen 4 mods aanwezig.
Eindelijk erkenning. De eerste keer dat ik Bumba zag vond ik het maar een naar programmaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:32 schreef zatoichi het volgende:
Helemaal mee eens, vroeger keken we als kinderen nog naar Theo en Thea, Rembo en Rembo of Purno de Purno! (al valt me nu ineens op dat de namen van de shows niet echt origineel waren)
Al moet ik zeggen dat ik laatst met mijn dochtertje maar Bumba heb zitten kijken en dat voelde als een grote acid trip....
Het wisselt soms inderdaad. Maar over het algemeen is Nederland toch wel van het 'normaal' doen. Die lijn is altijd terug te vinden, soms iets duidelijker en soms iets minder duidelijk maar de maaicultuur is er altijd. Vooral eenheidsworsten zijn en zeker niet opvallen dat is een beetje hier in de Nederland de norm.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:32 schreef NanKing het volgende:
[..]
In mijn herinnering is Nederland niet altijd zo geweest maar is het pas de laatste 10/12 jaar (weer?) zo erg.
Dat klopt maar waarom was dat van pak hem beet 85 tot 98 niet aan de orde dan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Komt door de sobere calvinistische insteek van Nederland, een overlevering van de Gouden Eeuw toen we ons calvinistisch gingen noemen, of althans de Republiek.
Sober, hardwerkend en vooral niet uit de ban springen waren de waarden. Dus daar hebben we het walgelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' aan te danken.
Daar is ie weer!!!! De verzuurde mod die alles negatief opvat!!1!11quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een paar mods die toevallig posten en meteen is zuurwormjim erweer om een of andere steek onder water te geven
Bij festivals wordt je terecht gewezen door jochies van 18 als je verkeerd om door een poortje loopt, of een verkeerd dansje doet bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef HeatWave het volgende:
Eens, alles moet meer en meer "zoals het hoort" als je niet voor je 25ste getrouwd bent, koters hebt en in Almere woont ben je al raar.
kloptquote:
okquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Daar is ie weer!!!! De verzuurde mod die alles negatief opvat!!1!11![]()
![]()
Ik vind je soms een beetje zielig, schatje![]()
Eigenlijk zijn jouw overgenuanceerde reacties in een trolltopic daar wel de gloeiende exponent van he?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
geweldige serie reclames : http://www.youtube.com/re(...)eemd+maar+wel+lekkerquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:39 schreef Levolution het volgende:
Uiterst terechte klacht, bovendien een aangenaam interessante vrouw in die jaren 90 commercial.
Niet de autist voedenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een paar mods die toevallig posten en meteen is zuurwormjim erweer om een of andere steek onder water te geven
Moeilijk te zeggen al was het toen ook wel aanwezig hoor. Maar er was een generatie beïnvloed door Amerika die daar iets van afweek. Maar over het algemeen gold het eenheidsworst zijn ook hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat klopt maar waarom was dat van pak hem beet 85 tot 98 niet aan de orde dan?
Valt wel mee. Ik sta te boek als 'lekker gek'.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn jouw overgenuanceerde reacties in een trolltopic daar wel de gloeiende exponent van he?
Ik weet neit in welke kringen jij je begeeft maar hier wordt trouwen op je 25e tegenwoordig echt niet meer gezien "zoals het hoort".quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef HeatWave het volgende:
Eens, alles moet meer en meer "zoals het hoort" als je niet voor je 25ste getrouwd bent, koters hebt en in Almere woont ben je al raar.
Want dit is een trolltopic?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn jouw overgenuanceerde reacties in een trolltopic daar wel de gloeiende exponent van he?
Mjah dat is wel iets wat imo altijd al geweest is joh.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:37 schreef HeatWave het volgende:
het wordt ook wel steeds meer massa en eenheidsworst ook hoor. In de muziek is ook bijna niets meer origineel of afwijkend. Alles is dens zo'nbeetje, de best betaalde "muzikanten" drukken op Play en dat was het.. en de massa gaat los.
Tikje overtrokkenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik weet neit in welke kringen jij je begeeft maar hier wordt trouwen op je 25e tegenwoordig echt niet meer gezien "zoals het hoort".
Dat mag in KLBquote:
Wat een ontzettende bizarre vergelijking maak je hier. Het gaat totaal niet zulke excessen uit de samenleving.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem is denk ik juist dat mensen zich NIET meer geroepen voelen om normaal te doen. Er lopen genoeg figuren rond die het martelen van terrorismeverdachten verdedigen, de holocaust ontkennen, het verkrachten van vrouwen relativeren, enzovoorts. Een beetje dogmatiek tegen dat soort dingen is niet verkeerd.
Jij hebt het over strafbare feiten, ik denk niet dat dat het doel is van dit topic.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Het probleem is denk ik juist dat mensen zich NIET meer geroepen voelen om normaal te doen. Er lopen genoeg figuren rond die het martelen van terrorismeverdachten verdedigen, de holocaust ontkennen, het verkrachten van vrouwen relativeren, enzovoorts. Een beetje dogmatiek tegen dat soort dingen is niet verkeerd.
Ik denk dat die eenheidsworst juist voortgekomen is uit een drang naar individualisering uit de jaren 90. Nu heeft iedereen eindelijk de mogelijkheid om en plein publique zijn/haar "eigen ding te doen", en het resultaat is een deprimerende woestijn van Coldplay fans en mensen die serieus "the godfather" als hun favoriete film op facebook zetten. De jeugdculturen die je noemt zijn een product van een meer autoritaire cultuur (oost berlijn zat bijvoorbeeld propvol punkers), nu we een postmoderne samenleving hebben waarin niemand wil worden gezien als een autoriteit weten mensen niet meer waar ze zich tegen moeten verzetten.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat een ontzettende bizarre vergelijking maak je hier. Het gaat totaal niet zulke excessen uit de samenleving.
Waar zijn bijvoorbeeld alle jeugdculturen gebleven? Ik ben opgegroeid met punkers.gothic, skater,gabbers, etc.
Nu heb je een half tamme emo tak en de een hipster tak nou whoehoe.
Misschien bang om zichzelf (letterlijk én figuurlijk) uit de markt te prijzen als ze een eigen paadje bewandelen?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:00 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik denk dat die eenheidsworst juist voortgekomen is uit een drang naar individualisering uit de jaren 90. Nu heeft iedereen eindelijk de mogelijkheid om en plein publique zijn/haar "eigen ding te doen", en het resultaat is een deprimerende woestijn van Coldplay fans en mensen die serieus "the godfather" als hun favoriete film op facebook zetten.
Autoriteit is natuurlijk nooit verdwenen, maar neem bijvoorbeeld het klimaat in scholen en bedrijven. Leraren wilden (althans, toen ik nog op school zat in de jaren 90) vooral graag "je vriend" zijn, managers zijn tegenwoordig allemaal van die Bill Lumbergh uit Office Space figuren die je met fluwelen hand onderdrukken. Ondertussen is een leraar natuurlijk nog steeds iemand die gewoon macht over je heeft, en een manager nog steeds een lul die je kan ontslaan, maar dat is nu meer verborgen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:03 schreef NanKing het volgende:
Het stikt hier nog steeds de punkers in vergelijk met Nederland.
Je hebt wel een goed punt op zich, maar ik kan dat niet helemaal rijmen met het politieke klimaat in dejaren 80/90 en nu. Ik vind de overheid nu veel autoritairder overkomen dan pakweg 20 jaar terug. Maar dat kan ook alleen mijn perceptie zijn.
Hujjujujuj jujujuj hoho hoho ho!quote:
EINDELIJK. Iemand die het snapt. Wat een WALGELIJKE zin, wie heeft dat bedacht?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dus daar hebben we het walgelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' aan te danken.
Ja ne ist klaquote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hujjujujuj jujujuj hoho hoho ho!
Ik vind het ook niet wenselijk om je leraar maar bij voornaam te noemen en bijna een vriendschappelijk band er mee te bouwen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:09 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Autoriteit is natuurlijk nooit verdwenen, maar neem bijvoorbeeld het klimaat in scholen en bedrijven. Leraren wilden (althans, toen ik nog op school zat in de jaren 90) vooral graag "je vriend" zijn, managers zijn tegenwoordig allemaal van die Bill Lumbergh uit Office Space figuren die je met fluwelen hand onderdrukken. Ondertussen is een leraar natuurlijk nog steeds iemand die gewoon macht over je heeft, en een manager nog steeds een lul die je kan ontslaan, maar dat is nu meer verborgen.
Ik denk dat het gevolg hiervan is dat mensen zich meer gaan werpen op bizarre excessen zoals holocaustontkenning en het overhoop schieten van scholen, uit ongerichte frustratie gecombineerd met het verdwijnen van dogmatiek.
Het ligt allemaal aan die kut EU!quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:21 schreef NanKing het volgende:
Vanaf 2000/2001 heerst er vooral een cultuur dat je alles maar mag zeggen. Vooral onderbuikgevoelens die er nu allemaal uit moeten, in de jaren daarvoor dachten mensen misschien het zelfde maar uitte dit niet, omdat het sociaal ongewenst was?
Nederland als tolerant land is misschien altijd wel een fabeltje geweest.
Niet dat dit mijn favo film is, maar wat is het erge/normale hieraan?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 13:00 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
mensen die serieus "the godfather" als hun favoriete film op facebook zetten.
Het is de film die steevast bovenaan lijstjes van burgerlijke kranten als NRC van de beste films staat, meestal met weinig serieuze concurrentie. Met de film zelf vind ik niets mis of onmis, maar hem als je favoriete film neerzet getuigt dat niet van veel originaliteitszin. Dan kan je net zo goed meteen de 5e symfonie van Beethoven als je favoriete klassieke stuk neerplempen (dit begint weer cool te worden, trouwens), "South Park" als je favoriete serie en "Italiaans" als je favoriete eten. Dat doe je gewoon niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:09 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Niet dat dit mijn favo film is, maar wat is het erge/normale hieraan?
Ook niet als je het ECHT vindt?quote:Op woensdag 3 oktober 2012 14:15 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het is de film die steevast bovenaan lijstjes van burgerlijke kranten als NRC van de beste films staat, meestal met weinig serieuze concurrentie. Met de film zelf vind ik niets mis of onmis, maar hem als je favoriete film neerzet getuigt dat niet van veel originaliteitszin. Dan kan je net zo goed meteen de 5e symfonie van Beethoven als je favoriete klassieke stuk neerplempen (dit begint weer cool te worden, trouwens), "South Park" als je favoriete serie en "Italiaans" als je favoriete eten. Dat doe je gewoon niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |