abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 maart 2000 @ 00:33:00 #1
2976 beamer
A nasty mind is a joy forever.
pi_44333
Zomaar een dag uit het leven.

Slaperig sta ik op nadat de wekker er mij uiteindelijk van wist te overtuigen op te staan.

In de keuken schenk ik mijzelf een kop koffie in en kijk uit het raam. Het leven is volop aan de gang en ik zie een aantal mannen in orange pakken met prikkers en vuilnisemmers tussen de struiken met prikkers allerlei rotzooi tussen de struiken verwijderen.

Een diep respect borrelt op voor deze mensen die het kunnen opbrengen de rotzooi die eenieder maar denkt van zich af te kunnen werpen weer op te ruimen. En dan wat krijgen zij daar nu voor betaald? Zal niet veel zijn.

Zouden zij er niet moedeloos van worden?
Eerdaags is het weer net zo'n smerige bende.

Even later stap ik de tram in. Het zit helemaal vol dus dat wordt staan. Er zit een complete schoolklas met luidruchtige kinderen inclusief juf. Bij de volgende halte stapt een oudere dame in (70 a 80). Niemand staat op en de juf zegt niets. Denk ik bij mijzelf "en wat als het jouw oma was"? Zucht.

Ik stap uit en loop het perron op. Ik hoor een schrapend geluid naast mij en zie dat een smerige klodder spuug mij op een haar na mist. Ik kijk de circa 15 jarige producent van de smerige klodder lelijk aan maar ontmoet slechts een onverschillig agressief ogend smoel. Zucht.

Verderop sta ik in de buurt van een groepje. Elke paar seconden schraapt er een zijn keel en spuugt op het perron. Het had mij vroeger verzekerd van een onvermijdelijke hengst van mijn vader. Zucht. Ik verdraag het niet en loop weg.

In de tram besluit ik die vrije stoel met die smerige zwarte streep op de zitting toch maar te mijden. Zal wel kauwgum zijn. Waar laat je dat anders? Zucht.

Zal ik dan toch maar trachten te gaan zitten op die plaats waar iemand meent dat de tas voorrang heeft? Zucht.

Ik kijk uit het raam en zie overal langs de stoepen en in de sloten troep liggen danwel drijven en denk bij mijzelf "zullen die mannen met hun orange pakken daar ooit aan toe komen"?

Toch maar staan dan. Bij de volgende halte spoed zo'n middelbare scholier zich langs mij. Ik krijg een stoot van de rugzak die mij bijna het evenwicht doet verliezen. Er komt geen enkel excuus. Zucht.

Bij halte Jan van Galenstraat zie ik de bloemen liggen van het meisje dat bij een ruzie voor de tram viel en het leven liet. Was zij niet slechts 15? Zucht.

Met een zucht van verlichting stap ik op mijn bestemming uit maar met een humeur ver beneden peil.

Nog even schiet door mij heen: "Vroeger was alles beter" zeiden de ouderen, nu ben ik geneigd dat te geloven. Begin ik dan echt een ouderwetse oude zak te worden?

Sand in the Vaseline
Pure Ecstasy
Van Abbe Museum Eindhoven

vrijdag 31 maart 2000 @ 00:37:00 #2
2646 webber
Enough already
pi_44334
Zelfs de nostalgie is niet meer wat 'ie geweest is, geloof me.
  maandag 3 april 2000 @ 22:46:00 #3
1656 GEeR+
een schaduw
pi_44335
Probeer je je eens voor te stellen hoe je dag geweest was als je heel vrolijk was opgestaan. Had dit allemaal je dan van je a propos gebracht? Waarschijnlijk was het je dan niet eens opgevallen.
Maar goed, een betere wereld begint bij jezelf, dus hoek voortaan iedereen neer die op het perron fluimpt. En als een oudere dame wil gaan zitten, sta dan zelf op...
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
  dinsdag 4 april 2000 @ 16:07:00 #4
3930 killer tweety
oldbie uit het stof
pi_44336
Ik voel met je mee.

Ik weet nog wel dat "vroeger" mijn ouders op straffe van .... ons respect voor de medemens en andermans eigendommen heeft bijgebracht. Zoals niet in het openbaar vervoer met je smerige schoenen op de stoelen/banken, niet kliederen met stiften op de bekleding, vooral opstaan voor oudere mensen, ga zo maar door.
Tegenwoordig hebben we te maken met rugzak terrorisme, ik begrijp dat die dingen makkelijk zijn, per slot van rekening heb ik er zelf ook een, maar haal die van je rug af zodra je een OV-middel instapt.

Spugen? Praat me er niet van. Je loopt het best op straat met het hoofd naar beneden, anders sta je in de zoveelste kwat.
Helaas ook in de diverse uitwerpselen.

Vroeger? Ja ...... zucht, vroeger had men misschien een betere mentaliteit.
Of ik denk misschien te simpel.

dinsdag 4 april 2000 @ 17:48:00 #5
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_44337
quote:
op 04-04-2000 om 04:07 PM schreef killer tweety het volgende:
Ik voel met je mee.

Je loopt het best op straat met het hoofd naar beneden, anders sta je in de zoveelste kwat.
Helaas ook in de diverse uitwerpselen.

Vroeger? Ja ...... zucht, vroeger had men misschien een betere mentaliteit.
Of ik denk misschien te simpel.

Misschien ben ik dan wel nog veel simpeler.Vroeger, heel vroeger, was dat niet de tijd waarin mensen simpelweg hun behoeftes deden op de plaats waar men stond? waar men in de pruikentijd liters parfum moesten gebruiken om de stank enigzins te verbloemen?waar paarden door de straten liepen, met als gevolg overal hopen poep?

Wat het respect van "de nieuwe jeugd" betreft, begint opvoeden van kinderen niet al heel vroeg, het bijbrengen van je eigen waarden en normen? (daar kun je de kinderen de schuld niet van geven, denk ik, dat probleem ligt geheel aan de kant van de ouders)

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 04 April 2000).]

pi_44338
Roepen dat vroeger alles beter was is volgens mij van alle tijden (het gras was altijd groener etc...)
Niet dat ik nou vind dat alles zo geweldig is in Nederland, opvoeding zou een stuk beter kunnen. Beetje meer aan anderen denken kan ook geen kwaad. Maar ja, het is hier in ieder geval beter dan in Singapore oid, waar er dan wel discipline heerst, maar dat heersen weer iets te letterlijk wordt genomen.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 april 2000 @ 09:26:00 #7
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_44339
Volgens mij was het vroeger even erg. Volgens mij was ik 15 jaar geleden ook een etterige k*tpuber die zich nergens wat van aantrok. Terwijl ik weldegelijk fatsoenlijk ben opgevoed, maar daar trekken pubers zich soms weinig van aan .

Volgens mij is er weinig veranderd met zo'n 15 jaar geleden.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 10 april 2000 @ 02:03:00 #8
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_44340
Ik erger mij ook aan troep op straat terwijl er vuilnisbakken genoeg zijn, of rommel in de vrije natuur. Dan denk je altijd, wat het voor egoistische lieden zijn geweest die het op hun geweten hebben,
Of de kapotte of smerige stoelen in de bus, met als daders baldadige jeugdigen die door groepscode of stoer gedrag even moeten bewijzen dat iedereen de pleuris mag krijgen maar zij baas over de situatie zijn en zich niet aan regels houden.
Dus moet zelfs het bord dat in het midden van een geologisch monument staat waar 85 miljoen jaar geleden de Krijtzee zich bevond het ontgelden, ver weg van de bewoonde wereld. Om je even te profileren in je groepje, of omdat het jongensleven zoooo unfair is, of vervelend.

Ik kom er gewoon niet bij!

Overall beste user 2022 maandag 10 april 2000 @ 12:47:00 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_44341
Vroeger, toen was alles gewoon veel beter. Nooit een moord, nooit oorlog, nooit vuil op straat, geen pubers, zondag's naar de kerk, jaaaa kinders, vroeger was alles beter.
Geen diefstal, geen verkrachting, geen cybercriminaliteit, geen fraude, geen junkies. We hadden Indie nog. Alles is de schuld van die pleurishippies, de vuile marijhuanaspuiters!! Het rooie tuig!

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_44342
Vroeger werden de mensen gestenigd.
Vroeger hadden we fijn open riolen.
Vroeger hadden we pest en cholera.
Vroeger had je geen eten als je geen werk had.
Vroeger dad je struikrovers met zwaarden.
Vroeger hadden een paar rijken het goed.
Vroeger waren helaas de meesten arm.
Vroeger mocht je met je tiende al gaan werken.
Vroeger deed je alles lopend of als je heel rijk was met een paard.
Vroeger stonken de mensen.
Vroeger dronk men smerig water.
Vroeger was een mensenleven weinig waard.
Vroeger was men met 40 jaar al oud.

God wat was het vroeger fijn.........
Wat heerlijk om ontevreden te mogen zijn.

Fok is niet schadelijk voor de gezondheid. .......
  dinsdag 11 april 2000 @ 02:41:00 #11
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_44343
Hmmm ik heb het niet over vroeger. Ik ben iemand van nu, van 27. En ik zie de rommel in de natuur, of in de stad, of de moedwillige vernieling/besmeuring van bushokjes, stoelen etc. etc. en vraag me af: waarom? En natuurlijk is dit van alle tijden...
Tis alleen maar de vraag welk egoistische gedachten, agressie of (puberaal) groepsgedrag bovengenoemde dingen veroorzaken (waar je iedere dag tegenop loopt). Want een rechtvaardiging is er niet.
  dinsdag 11 april 2000 @ 20:55:00 #12
2976 beamer
pi_44344
quote:
op 04-10-2000 om 01:39 PM schreef JeePee het volgende:

Wat heerlijk om ontevreden te mogen zijn.

Ik ben volkomen overtuigd. Eigenlijk schandalig dat iemand de pest in kan hebben over de troep die iedereen maar van zich afwerpt op straat, wat dan vervolgens met de belastingcenten van ons allen weer moet worden opgeruimd, om vernieling, om egoistisch gedrag en ongemanierdheid in het algemeen.

Ieder voor zich en de overheid voor ons allen.

Neen vanaf nu zal ik elke keer als ik iemand troep uit z'n autoraam zie gooien, opgeschoten meiden in de bus een half leeggegeten bak patat in de hoek zie werpen of de modder aan de schoenen op de tegenover liggende zitting zie afvegen glimlachen en
denken.........

"Vroeger hadden we fijn open riolen"

Wat gaat het toch goed.....je zou er eens iets van zeggen......

Sand in the Vaseline
Pure Ecstasy

Overall beste user 2022 dinsdag 11 april 2000 @ 21:31:00 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_44345
quote:
op 04-11-2000 om 02:41 AM schreef Perico het volgende:
Hmmm ik heb het niet over vroeger. Ik ben iemand van nu, van 27. En ik zie de rommel in de natuur, of in de stad, of de moedwillige vernieling/besmeuring van bushokjes, stoelen etc. etc. en vraag me af: waarom? En natuurlijk is dit van alle tijden...
Tis alleen maar de vraag welk egoistische gedachten, agressie of (puberaal) groepsgedrag bovengenoemde dingen veroorzaken (waar je iedere dag tegenop loopt). Want een rechtvaardiging is er niet.

die vraag stellen de meeste mensen die ouder worden zich.
Al heel lang
niemand is ooit op het antwoord gekomen
tja
mij vermoeit het niet meer
amen

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 11 april 2000 @ 22:41:00 #14
3162 megaforce
praat geen poep!!
pi_44346

quote]
Ik ben eigenlijk best wel tevrede ik woon op stand in ZUID, als ik mijn deur dicht doe hoor en zie ik niets meer.
Dit klink zeker dom maar het is toch de taak van de regering om dit op te losen,wij hebben ze tenslote gekozen niet dan, maar die willen ook hun zakken vullen dus doen er ook niets aan..

Het zal mijn tijd wel duren en ik erger mij er soms ook mateloos er aan!!!!

Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe
  dinsdag 11 april 2000 @ 22:50:00 #15
3162 megaforce
praat geen poep!!
pi_44347
[quote]op 04-10-2000 om 01:39 PM schreef JeePee het volgende:
Nu worden de mensen doodgestoken/geschoten.
nu hebben we fijn lekkende kerncentrales.
Nu hebben we kanker.
Nu heb je mafkeesen die een oud vrouwtje van hun tas beroven.
Nu hebben de mensen het goed in de welvaartlanden.
Nu hebben we "openbaar vervoer.
Nu hebben we douches.

NU TOCH OOK NOG!!!!!!!!!!!!

Wat heerlijk om ontevreden te mogen zijn

Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe
  dinsdag 11 april 2000 @ 23:10:00 #16
2976 beamer
pi_44348
[quote]op 04-11-2000 om 10:50 PM schreef megaforce het volgende:
[quote]op 04-10-2000 om 01:39 PM schreef JeePee het volgende:
Nu worden de mensen doodgestoken/geschoten.
Vroeger ook.
Nu hebben we fijn lekkende kerncentrales. Overdrijf je niet?!!! Vroeger DDT
Nu hebben we kanker. Hadden ze vroeger ook alleen toen gingen mensen er sneller aan dood.
Nu heb je mafkeesen die een oud vrouwtje van hun tas beroven. Vroeger zaten er struikrovers achter de bosjes.
Nu hebben de mensen het goed in de welvaartlanden. Dat is dan in ieder geval een verbetering.
Nu hebben we "openbaar vervoer. Mijn grootste bron van ergernis-nog erger dan in de file staan. In het openbaar vervoer zitten mensen naast je waar je niet voor gekozen hebt (zij overigens ook niet voor mij), geldt ook voor de file maar daar kun je meer afstand houden.
Nu hebben we douches. Absoluut een uitvinding en jee wat kun je daaronder leuke dingen doen.
Vroeger was een mensenleven weinig waard. Nu iets meer maar hoe verhoudt het zich na correctie voor de inflatie?

Zijn we er per saldo toch op vooruitgegaan niet?!!!

Sand in the Vaseline
Pure Ecstasy

[Dit bericht is gewijzigd door beamer (Datum 11 April 2000).]

Sand in the Vaseline
Pure Ecstasy

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')