ja, vorig jaar op 1 oktober begonnen en dat is het maandag alweer dus...quote:
natuurlijk, met max 2 albums per bandquote:Op zaterdag 29 september 2012 11:20 schreef Vatta het volgende:
Mag je ook alleen een top 20 invoeren?
dan wacht ik even met verwerken tot je wat zekerder van je zaak bentquote:Op zaterdag 29 september 2012 12:53 schreef Ulx het volgende:
Voorlopig even dit. Er zal nog wel wat bij komen en albums zullen ook wel van plaats wisselen.
Ik zou gewoon een deadline zetten na die datum gaan tellen als ik jou was.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:06 schreef ranja het volgende:
[..]
dan wacht ik even met verwerken tot je wat zekerder van je zaak bent
Dat zou kunnen als je de uitslag een week na de dealine wilt hebbenquote:Op zaterdag 29 september 2012 13:15 schreef Ulx het volgende:
Ik zou gewoon een deadline zetten na die datum gaan tellen als ik jou was.
Deze lijstquote:Op zaterdag 29 september 2012 12:51 schreef Maxerazzi het volgende:
1. Nick Drake - Pink Moon
2. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
3. The Beatles - Abbey Road
4. Radiohead - Kid A
5. Nick Drake - Bryter Later
6. Tom Waits - Closing Time
7. Nick Drake - Five Leaves Left
8. Steve Reich - Music for 18 Musicians
9. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
10. Neil Young - After the Gold Rush
11. John Coltrane - A Love Supreme
12. George Harrison - All Things Must Pass
13. The Beatles - Revolver
14. The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
15. John Martyn - Solid Air
16. Wilco - Sky Blue Sky
17. Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were An Eagle
18. Radiohead - OK Computer
19. Sigur Rós - Ágætis Byrjun
20. Keith Jarrett - The Köln Concert
21. Charles Mingus - The Black Saint & the Sinner Lady
22. Sparklehorse - Good Morning Spider
23. Elliott Smith - X/O
24. The Rolling Stones - Let it Bleed
25. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
26. Tom Waits - Rain Dogs
27. John Mayer - Continuum
28. Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn
29. Interpol - Turn On the Bright Lights
30. Talk Talk - Spirit of Eden
31. Neil Young - Everybody Knows This is Nowhere
32. Van Morrison - Astral Weeks
33. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen
34. The Doors - The Doors
35. David Bowie - Station to Station
36. Fleet Foxes - Fleet Foxes
37. Radiohead - In Rainbows
38. Wilco - The Whole Love
39. Coldplay - Parachutes
40. Bon Iver - For Emma, Forever Ago
41. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
42. John Coltrane - Africa
43. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot
44. The Velvet Underground - The Velvet Underground
45. Syd Barrett - The Madcap Laughs
46. Elliott Smith - Figure 8
47. The Rolling Stones - Sticky Fingers
48. Iron & Wine - Our Endless Numbered Days
49. The Millennium - Begin
50. Miles Davis - Kind of Blue
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mandéra op 29-09-2012 17:16:02 ]
in een top 25 max 2 keer dezelfde band...quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:03 schreef Mandéra het volgende:
Super vet deze lijstjes! Hierbij mijn Top 25:
1. Gorillaz - Gorillaz
5. Gorillaz - Demon Days
12. Gorillaz - Plastic Beach
Faalquote:Op zaterdag 29 september 2012 17:14 schreef ranja het volgende:
[..]
in een top 25 max 2 keer dezelfde band...
thx,quote:
2013 enzoquote:Op zaterdag 29 september 2012 18:36 schreef tong80 het volgende:
'De enige echte regel is dat er geen platen van 2012 (of later) in mogen.'
Wat is later
Verklaart alles. Ik kom er nooit uit.quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:46 schreef ranja het volgende:
[..]
2013 enzoSommige mensen luisteren graag platen die op internet rondzwerven en pas later uit moeten komen... vandaar
Waarom is dat eigenlijk?quote:Op zaterdag 29 september 2012 11:00 schreef ranja het volgende:
De enige echte regel is dat er geen platen van 2012 (of later) in mogen
Terugkerende vraag.quote:
Een album dat 10 maanden geleden is uitgebracht heeft dat wel, maar een album dat 9 maanden geleden is uitgebracht heeft nog niet de tand des tijds doorstaan? Snap niet zo goed waarom een album aan dat criterium moet voldoen. Er zijn genoeg oude(re) albums die mensen nomineren waar veel mensen niet meer naar luisteren.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:29 schreef Gillingham het volgende:
Volgens mij omdat Ranja vindt dat albums eerst de test des tijds hebben moeten doorstaan, voordat ze in een allertijden lijstje terecht kunnen/mogen komen. Klein beetje censuur dus.![]()
Ik verwacht overigens niet dat één van de albums van 2012 ook maar in de buurt van de top 100 zou komen.
quote:
Dit vind ik altijd een moeilijke. Het is werkelijk een magistraal album, maar op de een of andere manier komt ie toch niet helemaal bij me binnen. Al blijft de regel to sing is a state of mind prachtig.quote:Op zaterdag 29 september 2012 21:37 schreef cafca het volgende:
1 Jackson C. Frank-Blues Run the Game (1965)
Leuk om Antony and the Johnsons tussen bands Meshuggah te zien staan.quote:
Mooie lijst trouwens. Laat ik dat vooral niet vergeten te zeggen.quote:Op zondag 30 september 2012 01:24 schreef On het volgende:
Aschkael. Bedoel je met Burial - Archangel niet Untrue?
quote:
Dank. Heb ook al een paar hele mooie lijstjes gezien.quote:Op zondag 30 september 2012 18:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dit. Plus: mooi lijstje Gillingham
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 03-10-2012 19:02:08 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Inderdaad. Hoewel ik 'm over het algemeen ook ondergewaardeerd vind. Alleen een beetje jammer van het laatste nummer op dat album.quote:
Ja, er is jaarlijks ook een 'single' top 100 allertijden. Die zal ranja openen als dit voorbij is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 09:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Bestaat zoiets ook voor losse nrs?das wat makkelijker
Ja, als je een nieuwe post...quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:47 schreef tong80 het volgende:
Ik ben er zoveel vergeten besef ik me
Kan ik m'n lijstje nog weggooien ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
De tweede is de goede versie.quote:
Ik zag dat het album bij jou een grote sprong had gemaakt, dus zette 'm hier maar weer eens op...man, die komt opeens even binnen! Wat een plaat! Dat ik deze links heb laten liggen, ongelofelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 01:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
6 77 Sonic Youth - Daydream Nation
Tsja, blijft een fout die je vaak ziet langskomen bij Yankee Hotel Foxtrot.quote:
Ik heb ook alweer 2 mistags gemaakt.quote:
Wat heb je aangepast? Dan hoef ik niet te zoeken...quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb ook alweer 2 mistags gemaakt.Even aangepast
Oeps, welke dan? Ik twijfelde over Neil Young. Wat is een oude plaat, maar later pas uitgegeven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat heb je aangepast? Dan hoef ik niet te zoeken...
Bij On kwam ik al een verkeerd jaartal tegen... ondanks de rym links
46. Boards of Canada – Music has the Right to Children (2002)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:13 schreef On het volgende:
Oeps, welke dan? Ik twijfelde over Neil Young. Wat is een oude plaat, maar later pas uitgegeven.
jaquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:56 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Mag je zowel de band als de solo artiest in de lijst hebben staan? Dus bijvoorbeeld 1 album van Paul Simon en nog 1 van Simon&Garfunkel?
Ziggy Stardust (rise and fall spiders from mars enz, al heb ik 'm ook al zonder rise en fall gezien) en The Velvet Underground (& Nico)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat heb je aangepast? Dan hoef ik niet te zoeken...
Bij On kwam ik al een verkeerd jaartal tegen... ondanks de rym links
Ok, die had ik zelf al gecorrigeerd in m'n excell.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ziggy Stardust (rise and fall spiders from mars enz, al heb ik 'm ook al zonder rise en fall gezien) en The Velvet Underground (& Nico)
Tja, die laatste is op 15 manieren te taggen en bij die eerste was ik lui, of een faler ofzo. Ziggy Stardust als albumtitel is wel een beetje falend van mezelf.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, die had ik zelf al gecorrigeerd in m'n excell.
Tja, dat zijn wel van die dingen waar ik zelf al scherp op ben, net als Beatles vs The Beatles en qua titel The Beatles vs White Album vs The Beatles (White Album) e.d.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tja, die laatste is op 15 manieren te taggen en bij die eerste was ik lui, of een faler ofzo. Ziggy Stardust als albumtitel is wel een beetje falend van mezelf.
Leuk lijstje.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:25 schreef oNail het volgende:
Na lang te hebben gepuzzeld, is het dit geworden....
1. Bruce Springsteen – Born To Run
...............
in elk geval heb je de hele maand oktober.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 17:49 schreef MaJo het volgende:
Hier ga ik dit weekend eens voor zittenvoor wanneer moet het binnen zijn?
Ja en bevat mijn misschien wel favoriete nummer van Cohen, The Traitor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:38 schreef cafca het volgende:
Mooie lijstjes erbij!
Methodmich....mooie "vergeten" platen. Street Legal, Recent Songs. Die laatste is alleen al vanwege The Guests een meesterwerk
Alles verwerktquote:Op woensdag 3 oktober 2012 19:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mijn drang om aan te passen en fouten te maken is te groot, sorry ranja.ben nu bij 91/100 dus neem niet aan dat ik nog iets spot.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:28 schreef methodmich het volgende:
100 Palace Brothers - Days In The Wake
Mijn metaltijd is een beetje geweest (al m'n metalalbums zijn gezakt, op Theatre of Tragedy en Tool na.)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:51 schreef AgeEll het volgende:
Kick
Nog niet superveel metal gezien. Binnenkort maar verandering in brengen.
het kan ook helemaal niet, maar toch is het leukquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe mensen 't telkens weer voor mekaar krijgen om een daadwerkelijke rangschikking van 1 - 100 samen te stellen.
Ik kan zo 100 albums bedenken die allemaal zonder uitzondering bij de beste 5 horen.
Maar dat kan dus niet. Dus ik begin er niet eens meer aan.
Kan ook niet. Ik heb alweer spijt van sommige keuzes (Björk te laat, Funeral for a Friend VEEL te hoogquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe mensen 't telkens weer voor mekaar krijgen om een daadwerkelijke rangschikking van 1 - 100 samen te stellen.
Ik kan zo 100 albums bedenken die allemaal zonder uitzondering bij de beste 5 horen.
Gewoon doen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:47 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, ik ben ziek, en kan verder toch niet veel,
dus misschien doe ik ook nog wel een poging, vandaag of morgen.
jah, das mijn probleem ook...'t zijn uiteindelijk gewoon m'n100 favoriete albums geworden. de volgorde maakt niet zoveel uit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Tja, hoe vaker je een lijst maakt hoe meer er een bepaalde verdeling inkomt van de echte favorieten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Bij mij is juist heel veel verschil tussen nummer 50 en 1.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, hoe vaker je een lijst maakt hoe meer er een bepaalde verdeling inkomt van de echte favorieten.
Maar natuurlijk is het verschil tussen de nummer 56 en 78 nogal momentafhankelijk. Tussen 5 en 10 of tussen 20 en 50 zit - bij mij in elk geval - toch wel een veel duidelijker verschil, zodat als ik de lijst een week later maak die niet ineens omgedraaid zijn.
Kan je toch aanpassen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ook niet. Ik heb alweer spijt van sommige keuzes (Björk te laat, Funeral for a Friend VEEL te hoogBush te hoog, The Teenagers vergeten) dus het is echt een momentopname
Dat albums wegzakken kan ik wel voorstellen. Je hoort nieuwe muziek, je wordt ouder. Dan verandert je mening. Als ik naar mijn lijst kijk dan staan er albums tussen van artiesten die ik bijna niet meer luister. Dan denk ik. Kunnen die niet zakken. Echter als ik ze dan luister vind ik het toch weer zo goed. Dan is die plek toch gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn metaltijd is een beetje geweest (al m'n metalalbums zijn gezakt, op Theatre of Tragedy en Tool na.)
Heb het idee dat dat op heel FOK wel de tendens is.
quote:
ik denk dat het aan mij ligt hoor, sommige titels kopieer ik, andere typ ik, en zelden met hoofdletterquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ieder jaar weer een mooie lijst, maar ook ieder jaar weer die hoofdletters. Raken jullie die in Vlaanderen kwijt ofzo?
Ah, ja. Die staat bij mij al jaren zo rond plaats 120. Draai ik veel te weinig, eigenlijk.quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:25 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad veel nieuwe binnenkomers Co!!
Ik zou je overigens Axxess & Ace van Songs:Ohia ook willen aanraden.
Tja, altijd lastig bij klassieke muziek om er een 'artiest' aan te hangen. Het gaat over albums dus dan zou je een bepaalde uitgave/orkest moeten selecteren.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:28 schreef Gewas het volgende:
Der Ring des Nibelungen van Richard Wagner moet waarschijnlijk mijn favoriete werk ooit zijn. Maar het is een opera van 15 uur. Zeker niet de bedoeling als ik die op nummer 1 zet? Het wordt wel beschouwd als 1 werk, dat wel.
Ik heb besloten om Der Ring niet in mijn lijstje te zetten. Inderdaad niet echt een album.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, altijd lastig bij klassieke muziek om er een 'artiest' aan te hangen. Het gaat over albums dus dan zou je een bepaalde uitgave/orkest moeten selecteren.
Josephine vind ik ook z'n beste, die is in mijn lijstje terug te vinden. Van Songs: Ohia kies ik voor Lioness, dat was tevens mijn kennismaking met hem.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:31 schreef methodmich het volgende:
Okee, grappig hoe smaken kunnen verschillen. Ik vind het juist zijn beste plaat. Samen met Josephine, al bracht ie die onder een andere bandnaam uit.
Aah Josephine! Dat is hij dus...dat album ken ik wel..Ging het net luisterne, kende Songs: Ohia niet maar het deed me sterk aan iets denken.....Magnolia electric dus.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:46 schreef kciR het volgende:
[..]
Josephine vind ik ook z'n beste, die is in mijn lijstje terug te vinden. Van Songs: Ohia kies ik voor Lioness, dat was tevens mijn kennismaking met hem.
Mijn lijstje zal ik deze week posten, nog wat schuiven..
dat gaat niet goed...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:28 schreef Mykonos het volgende:
9. Damien Jurado – Rehearsals for Departure
22. Damien Jurado – Rehearsals For Departure
en dit ook nietquote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:12 schreef Beregd het volgende:
56) Saturday looks good to me - all your summer songs
68) Saturday looks good to me - all your summer songs
Ben de editknop bij mijn post kwijt, dus kan het niet veranderen. Maak er maar van: 22. Miles Davis - Kind of Bluequote:
maar die had je al op 35quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:29 schreef Beregd het volgende:
68) damien jurado - And Now That I'm in Your Shadow
Blijf je bezigquote:
quote:
Doe op 46 maar Lou Reed met Berlin. Stopquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Blijf je bezigMaar je hebt op 18 en 46 The Velvet Underground, kopt het dat dat op 18 het verzamelalbum VU is en op 46 de bananenlp met Nico?
Ok, en welke van de Velvet Underground bedoel je dan?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:08 schreef tong80 het volgende:
Doe op 46 maar Lou Reed met Berlin. Stop
Bananen natuurlijkquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, en welke van de Velvet Underground bedoel je dan?
Reclame maken in het ene lijstjes topic voor het anderequote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef methodmich het volgende:
Beregd maakt er een potje van.
Maar hij kan vast 5 verschillende songs van Ryan Adams posten hier Top 5 van de dag #22 en anders iemand anders wel!
quote:
Dit is wel een verrekte lekker elektronica lijstjequote:Op zaterdag 29 september 2012 11:52 schreef The_Substitute het volgende:
* Top 50 *
01| Way Out West - Intensify
02| Autechre - Tri Repetae
03| Leftfield - Leftism
04| Alan Parsons Project - Eye in the Sky
05| Hybrid - Wide Angle
06| Sufjan Stevens - Illinoise
07| Way Out West - Don't Look Now
08| Future Sound of London - Lifeforms
09| Joris Voorn - From a Deep Place
10| Damien Rice - O
...
50| St Germain - Tourist
Thx. Ik voorzag al een beetje een chronisch tekort hier.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:41 schreef Kadafi het volgende:
Dit is wel een verrekte lekker elektronica lijstje.
Je nummer 1 album bijvoorbeeld, Way Out West - Intensify dat kent haast niemand op fok!. Zelf ken ik het al sinds 2006, toen ik een hardcore trance luisteraar was. Heb 'm net weer opgezet, heerlijke sferen, met Mindcircus als hoogtepunt. Een mooie lijst, bedankt voor het plaatsen want ik ken er zelf ook een aantal niet, wie is Joris Voorn bijvoorbeeld? Tijd om wat torrentjes aan te slingeren.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:15 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Thx. Ik voorzag al een beetje een chronisch tekort hier.
Ik heb ook veel electronica, maar net als met Jazz luister ik dat op een andere manier en haalt dat nooit echt mijn eindlijstjes....te slecht vergelijkbaar met popmuziek....quote:Op donderdag 11 oktober 2012 12:15 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Thx. Ik voorzag al een beetje een chronisch tekort hier.
Er springt voor mij bij Intensify niet echt een nummer specifiek er bovenuit; Secret misschien nog het meest. Maar precies wat je zegt, heerlijke sferen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:06 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Je nummer 1 album bijvoorbeeld, Way Out West - Intensify dat kent haast niemand op fok!. Zelf ken ik het al sinds 2006, toen ik een hardcore trance luisteraar was. Heb 'm net weer opgezet, heerlijke sferen, met Mindcircus als hoogtepunt. Een mooie lijst, bedankt voor het plaatsen want ik ken er zelf ook een aantal niet, wie is Joris Voorn bijvoorbeeld? Tijd om wat torrentjes aan te slingeren.
SPOILER: edit ;)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joris Voorn is een NL techno/(tech)house producer, vooral het laatste afgelopen jaren. From a Deep Place is dat ook voornamelijk. (Deep) House, Ambient, een enkele technoplaat. Maar erg relaxed. Zijn remixes zijn over het algemeen ook van erg hoge kwaliteit.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Ik had m'n bericht al aangepast, ik was te negatief over het album. De muziek van Wide Angle staat nu op tijdens een potje Simcity en het bevalt me weer prima. M'n verwachtingen van het album waren hooggespannen na het horen van Finished Symphony (via de SSX Tricky soundtrack), helaas is geen enkele track beter, maar nog steeds een heerlijke blend van Trance, Breakbeat en Symfonie zoals je aangeeft.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:03 schreef The_Substitute het volgende:
Wide Angle vind ik een heerlijke mix van Progressive (Breaks), Trance en symfonische klanken, die heerlijk opbouwt naar, inderdaad, het hoogtepunt Finished Symphony.
Ik vind het ook raar om het te gaan vergelijken. Maar als ik er voor m'n gevoel niet uitkom, dan beoordeel ik het heel simpel: wat luister ik liever, ongeacht m'n gemoedstoestand, etc. Want mijn smaak is in principe heel breed en dat wil ik toch terug laten komen in m'n lijst.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:47 schreef Norrage het volgende:
Ik heb ook veel electronica, maar net als met Jazz luister ik dat op een andere manier en haalt dat nooit echt mijn eindlijstjes....te slecht vergelijkbaar met popmuziek....
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:17 schreef Kadafi het volgende:
mijn smaak is in principe heel breed en dat wil ik toch terug laten komen in m'n lijst.
Leuke lijst, lekker wat metal er bijquote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:07 schreef Aikara het volgende:
Bij deze mijn lijstje. Ik heb live albums, best of albums, singles, ep's, etc. buiten beschouwing gelaten. Verder heb ik zoveel mogelijk beperkt tot 1 album per artiest, tenzij dat echt niet mogelijk was.
1. 1. Dream Theater - Awake
2. 2. Savatage - Streets
3. 3. Pain Of Salvation - Remedy lane
4. 4. Anathema - Judgement
5. 5. Fates Warning - A pleasant shade of gray
6. 6. Ayreon - Into the electric castle
7. 7. Riverside - Second life syndrome
8. 8. Seventh Wonder - Mercy falls
9. - Wolverine - Communication lost
10. 10. Ark - Burn the sun
11. 11. Dream Theater - Scenes from a memory
12. - Machine Head - Unto the locust
13. 12. Enchant - A blueprint of the world
14. 36. Anathema - A fine day to exit
15. 37. Death - The sound of perseverance
16. - Savatage - Edge of thorns
17. 64. Iron Maiden - Seventh son of a seventh son
18. 13. Racer X - Technical difficulties
19. 30. Arena - The visitor
20. 14. Queensryche - Operation mindcrime
21. 39. Metallica - Master of puppets
100. - Chickenfoot - III
Ik vind Locust net wat te gezapig. En op de een of andere manier kom ik sommige nummers niet door. Duren te lang.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 14:46 schreef Aikara het volgende:
Shit ja, U2. Alsnog toegevoegd. En dus geen Achtung baby of unforgettable fire, maar October: echt een heerlijke plaat!
En ik vind inderdaad Locust beter dan The Blackening. Hoewel ik The Blackening ook ont-zet-tend gaaf vind. Maar op één of andere manier is Unto the locust voor mij een perfecte Machine Head plaat en The blackening is dat net iets minder. Bovendien vind ik m net wat te lang duren. Door de kortere speelduur blijft locust bij mij wat beter hangen.
Zie avatar...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:24 schreef -Wil- het volgende:
044. Dream Theatre - Scenes From a Memory
076. Dream Theatre - Images and Words
Bedankt!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:32 schreef methodmich het volgende:
Leuk kciR.
Dez Mona, mooie keuze!
Geen liefhebber van Palo Santo van Shearwater?
Alles van Shearwater is goed....erg lastig....ik zit ook al 2 dagen lang te twijfelen welke ik in mijn top 100 wil hebbenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:32 schreef methodmich het volgende:
Leuk kciR.
Dez Mona, mooie keuze!
Geen liefhebber van Palo Santo van Shearwater?
Ja, dat is wel mijn persoonlijke favoriet van Shearwater inderdaad. Al scheelt het niet heel veel met de andere platen, maar daar vind ik de intensiteit het mooist.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 18:13 schreef kciR het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik vind alles van Shearwater goed eigenlijk, maar moest het even beperken. Rook en Golden Archipelago heb ik thuis liggen, de andere platen luister ik dus minder vaak, vandaar dat die er niet in staat (/staan).
Jij vindt dat de beste van hun?
Deze manquote:
quote:
Zeker 20 platen die ik ook in mijn lijst heb staan (of vorig jaar had staan), daarnaast nog wat platen die ik een paar jaar geleden nog heel veel luisterde. Images and Words heeft bij mij jaren op 1 gestaan en xx hoog is ook altijd goed.quote:
quote:
Ik ga 'm d'r misschien ook wel in zetten. Mits ik een lijst weet te maken..quote:Op maandag 15 oktober 2012 17:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij mij op 97 en bij jou op 93 is nog geen garantie op een plaats in de eindlijst, maar het is een begin
Ik ben wel goed ver-indie-t door de jaren heen jaquote:
Kreeg per post de LP Hanging Around van The Nozems voor mijn verjaardagquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, Norrage. (Bijna) allemaal mooie platen
Ook een gave plaat!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kreeg per post de LP Hanging Around van The Nozems voor mijn verjaardag
Nee, onmogelijk. Met het nummers lijstje doe ik dat trouwens wel. Dat lijstje vind ik ook veel leuker om te maken. Hier is het toch echt het gevoel van de dag, veel minder makkelijk te vergelijken, en ook veel meer random. Ik sta hier ook veel minder achter mijn top 10...op een nummers lijstje ben ik echt trotsquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:36 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje, toch maar niet aan de 1 album per artiest gehouden?
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd welke platen je niet mooi vindquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:55 schreef cafca het volgende:
Leuke lijst, Norrage. (Bijna) allemaal mooie platen
Ik wilde even kwijt dat ik dit toch een van de betere lijstjes vindquote:Op zondag 30 september 2012 17:41 schreef Gillingham het volgende:
01. Radiohead - In Rainbows | 2007
02. Boards of Canada - Music Has the Right to Children | 1998
03. Low - Things We Lost in the Fire | 2001
04. The Rolling Stones - Beggars Banquet | 1968
05. Tom Waits - Swordfishtrombones | 1983
06. Massive Attack - Mezzanine | 1998
07. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory | 1970
08. Autechre - Confield | 2001
09. Bob Dylan - Highway 61 Revisited | 1965
10. The National - Boxer | 2007
11. Radiohead - OK Computer | 1997
12. David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars | 1972
13. The Doors - L.A. Woman | 1971
14. Radiohead - Kid A | 2000
15. Paul Simon - Graceland | 1986
16. Sigur Rós - Ágaetis Byrjun | 1999
17. Boards of Canada - Geogaddi | 2002
18. Neil Young - After the Gold Rush | 1970
19. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon | 1973
20. Beach House - Teen Dream | 2010
21. Miles Davis - Kind of Blue | 1957
22. The Rolling Stones - Exile on Main St. | 1972
23. Autechre - Tri Repetae | 1995
24. The Velvet Underground - The Velvet Underground | 1969
25. Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen | 1967
26. PJ Harvey - Let England Shake | 2011
27. Portishead - Dummy | 1994
28. Van Morrison - Moondance | 1970
29. Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness | 1999
30. Keith Jarrett - The Köln Concert | 1975
31. Fleet Foxes - Fleet Foxes | 2008
32. Bob Dylan - Blood on the Tracks | 1975
33. Sufjan Stevens - Illinois | 2005
34. Low - I Could Live in Hope | 1994
35. The National - High Violet | 2010
36. Björk - Homogenic | 1997
37. GZA/Genius - Liquid Swords | 1995
38. John Coltrane - Giant Steps | 1960
39. Nick Cave and the Bad Seeds - Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus | 2004
40. Plaid - Not for Threes | 1997
41. Tom Waits - Rain Dogs | 1985
42. Neu! - Neu! | 1972
43. Four Tet - Rounds | 2003
44. Counting Crows - August and Everything After | 1993
45. Arcade Fire - Funeral | 2004
46. TV on the Radio - Return to Cookie Mountain | 2006
47. Brian Eno - Another Geen World | 1975
48. The Cure - Disintegration | 1989
49. The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland | 1968
50. Radiohead - Amnesiac | 2001
51. R.E.M. - Automatic for the People | 1992
52. Bill Evans - Sunday at the Village Vanguard | 1961
53. Portishead - Third | 2008
54. Damien Rice - O | 2002
55. Godspeed You! Black Emperor - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven | 2000
56. The Avalanches - Since I Left You | 2000
57. The xx - The xx | 2009
58. Talk Talk - Spirit of Eden | 1988
59. Aphex Twin - ...I Care Because You Do | 1995
60. Nirvana - MTV Unplugged in New York | 1994
61. Low - The Curtain Hits the Cast | 1996
62. Autechre - LP5 | 1998
63. William Basinski - The Disintegration Loops | 2002
64. Tom McRae - Just Like Blood | 2003
65. The Dave Brubeck Quartet - Time Out | 1959
66. Curtis Mayfield - Superfly | 1972
67. Bruce Springsteen - Nebraska | 1982
68. Sigur Rós - ( ) | 2002
69. Burial - Untrue | 2007
70. TV on the Radio - Dear Science | 2008
71. David Bowie - Station to Station | 1976
72. Bola - Fyuti | 2001
73. Pearl Jam - Ten | 1991
74. Pink Floyd - Wish You Were Here | 1975
75. Crosby, Stills, Nash & Young - Déja Vu | 1970
76. Marvin Gaye - What's Going On | 1971
77. Muddy Waters - Folk Singer | 1964
78. Björk - Vespertine | 2001
79. U2 - The Joshua Tree | 1987
80. The Rolling Stones - Sticky Fingers | 1971
81. Led Zeppelin - Led Zeppelin | 1969
82. Van Morrison - Astral Weeks | 1968
83. Charles Mingus - The Black Saint and the Sinner Lady | 1963
84. Flying Lotus - Cosmogramma | 2010
85. Bob Dylan - Modern Times | 2006
86. Air - Talkie Walkie | 2004
87. Cannonball Adderley - Somethin' Else | 1958
88. Amon Tobin - Supermodified | 2000
89. John Lennon - John Lennon/Plastic Ono Band | 1970
90. Captain Beefheart - Safe as Milk | 1967
91. Moby - Play | 1999
92. Creedence Clearwater Revival - Creedence Clearwater Revival | 1968
93. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico | 1967
94. Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now | 2005
95. Nick Cave and the Bad Seeds - The Boatman's Call | 1997
96. Randy Newman - Sail Away | 1972
97. The National - Alligator | 2005
98. The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced | 1967
99. Lou Reed - Transformer | 1972
100. The Doors - The Doors | 1967
Roosquote:
Dat is er eentje van ja, het eerste album. De tweede haalt de lijst lang niet.quote:
Ik haat indie en daarom heb ik niets met veel lijsten die hier gepost worden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is er eentje van ja, het eerste album. De tweede haalt de lijst lang niet.
Wat indie betreft trouwens geldt dat wel voor de meeste lijsten. Sommige zijn wel meer 60/70 georienteerd maar verreweg de meeste lijsten staan veel indiebands in.
Nee juist andersom. Een album is toch minder gevoel van de dag dan een los nummer? Hoe kan ik nou 1 nummer uitkiezen van een bepaalde artiest. Met albums heb je dan sowieso minder keuze, dus is het makkelijker. Ik doe met albums niet een restrictie en met losse nummers wel. Anders is die nummers lijst echt zo gevuld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, onmogelijk. Met het nummers lijstje doe ik dat trouwens wel. Dat lijstje vind ik ook veel leuker om te maken. Hier is het toch echt het gevoel van de dag, veel minder makkelijk te vergelijken, en ook veel meer random. Ik sta hier ook veel minder achter mijn top 10...op een nummers lijstje ben ik echt trots
Maar albums, moet je die dan rangschikken op de hoeveelheid goede nummers die erop staan? Op het geheel? Op het gevoel dat het geeft? Ik weet het niet hoor. Met nummers is alles heel snel kort samen te vatten: vind ik het goed of vind ik het niet goed? Hoe vaak luister ik het? Wat heeft het voor mij betekend? Dat heb ik minder met albums (of vind ik lastiger met albums). Natuurlijk schrap ik ook met nummers een hoop goede nummers, maar daar is de schifting interessanter.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:19 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Nee juist andersom. Een album is toch minder gevoel van de dag dan een los nummer? Hoe kan ik nou 1 nummer uitkiezen van een bepaalde artiest. Met albums heb je dan sowieso minder keuze, dus is het makkelijker. Ik doe met albums niet een restrictie en met losse nummers wel. Anders is die nummers lijst echt zo gevuld.
Daar heb je wel gelijk in. Ik geef elk nummer op een album een cijfer en middel dat dan. Daar komen de best albums uit. Maar dan worden albums wel afgestraft omdat ze 1 of 2 slechte nummer er op hebben staan. Ik vind dan wel grappig om te zien dat je gevoel tov albums anders is dan een feitelijk cijfer.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar albums, moet je die dan rangschikken op de hoeveelheid goede nummers die erop staan? Op het geheel? Op het gevoel dat het geeft? Ik weet het niet hoor. Met nummers is alles heel snel kort samen te vatten: vind ik het goed of vind ik het niet goed? Hoe vaak luister ik het? Wat heeft het voor mij betekend? Dat heb ik minder met albums (of vind ik lastiger met albums). Natuurlijk schrap ik ook met nummers een hoop goede nummers, maar daar is de schifting interessanter.
Indie haten? Dan bedoel je misschien 1 genre wat vaak onder indie valt?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:15 schreef AgeEll het volgende:
Ik haat indie en daarom heb ik niets met veel lijsten die hier gepost worden.
Vanavond maar mijn top100 posten. Staat weinig indie kan ik alvast verklappen.
Dat is reden 2 inderdaad waarom ik nummers leuker vind de rangschikken. De pool waaruit je kan kiezen is veel groter. Heb daar een shortlist van 1000+ ofzo, en dan is de top 100 echt een top louter met goede nummers. Met de albums top 100 heb ik in de lagere regionen toch al wel albums die ik bijvoorbeeld geen 4.5 sterren meer geef op RYM...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:41 schreef ranja het volgende:
[..]
Indie haten? Dan bedoel je misschien 1 genre wat vaak onder indie valt?
Ik leg mezelf bij de songs meer restricties op dan bij albums. De 5 per artiest is soms al lastig (hoewel ook maar bij 1). Bij songs kies ik wel voor de mij meest aansprekende en soms zijn dat er 2 maar meestal maar 1 per artiest. Verder vind ik het songlijstje juist wel leuker omdat ik daar veel meer genres en veel meer allertijden in kwijt kan. Albums zijn voor mij toch vooral vanaf 1990 met een aantal min of meer classics er tussen door.
Het is sowieso allebei wel vet. Maar ook voornamelijk voor jezelf om alles op een rijtje te zettenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:36 schreef AgeEll het volgende:
Dat is wel weer zo. Ik ken in het genre Rap/Hiphop/house/techno noem maar op wel losse vette nummers, maar niet hele albums.
Misschien heb je wel gelijk Norrage- is een top100 singles vetter dan albums.
![]()
Ik moet ook eens de jaartallen achter mijn albums zetten, maar dat is zoveel werkquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:45 schreef ranja het volgende:
even naar mijn lijst gekeken, duidelijke voorkeur:
jaren 60: 3
jaren 70: 4 (allen 1977 of later)
jaren 80: 20
jaren 90: 36
jaren 00: 33
jaren 10: 4 (allen 2010)
toch vooral veel 80s pop/new wave (daar horen ook die 4 van de jaren 70 bij) en jaren 90 indie/alt.rock en voortvloeisels daaruit.
Zoveel is het ook weer niet toch? Ik heb nog best wat classic rock en jazz en (Indie) elektronica? Ik dacht een brede smaak te hebben maar kennelijk nietquote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:14 schreef methodmich het volgende:
Verrekt veel indie in de leuke lijst bij Norrage, denk dat hij de 'indieking' is tot nu toe.
Rellende lekker veel recente, leuke platen. Ook een leuke lijst!
-Wil- en kciR dan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:14 schreef methodmich het volgende:
Verrekt veel indie in de leuke lijst bij Norrage, denk dat hij de 'indieking' is tot nu toe.
Ja, die ook wel. Maar toch, bij Norrage was het gevoelsmatig het meest en ik gun hem de kroon.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 17:24 schreef ranja het volgende:
[..]
-Wil- en kciR dan?
en Beregd en CoJackso en nou ja bijna iedereen
Ik heb bij nummers nu juist veel meer een idee van de waan van de dag. Mijn top 50 albums staan redelijk vast (niet zozeer de exacte positie, maar wel dat ze erin staan). Bij nummers is dat toch wel anders. Ik vind de albumlijst dan ook leuker om te maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee, onmogelijk. Met het nummers lijstje doe ik dat trouwens wel. Dat lijstje vind ik ook veel leuker om te maken. Hier is het toch echt het gevoel van de dag, veel minder makkelijk te vergelijken, en ook veel meer random. Ik sta hier ook veel minder achter mijn top 10...op een nummers lijstje ben ik echt trots
Dank. Wist uit vorige topics en andere topics al dat we een smaak hadden die leuk overlapt (jazz, Radiohead, Tom Waits, indie, elektronische muziek, enz.). We hebben ook veel overlap bij RYM. Stiekem hoopte/verwachte ik wel iets meer elektronische muziek in jouw lijst. Bijvoorbeeld Amon Tobin, Portishead of Boards of Canada ofzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik wilde even kwijt dat ik dit toch een van de betere lijstjes vindErg vergelijkbaar maar ook weer niet met de mijne. Van een paar artiesten ook dezelfde platen en zo
En jouw lijstje kende ik ook nog minder, die andere geniale van cafca, maxerazzi,methodmich ken ik ondertussen bijna uit mijn hoofd
Ja, het wordt een beetje te veel ge/misbruikt op fok vind ik. Indie lijkt de nieuwe mainstream.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 19:10 schreef cafca het volgende:
Verder snap ik de term Indie nooit zo goed. The Crass vroeger, die waren indie. Alle bandjes waar ik ooit in gespeeld heb waren ook indie, maar dat was meestal omdat geen platenmaatschappij ons wilde....
[ Bericht 2% gewijzigd door AgeEll op 17-10-2012 20:59:16 ]
Ja elektronica vind ik echt lastig te rangschikken. Had ook wel veel meer jazz kunnen hebben erin, zelfde probleem. En bij de nummers lijstjes is dit nog lastiger. Maar BOC, Amon, aphex twin hadden er best ingekund. Staan ook rond 120 in mijn half affe top 250quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:48 schreef Gillingham het volgende:
Allereerst, leuke lijst Norrage. Had ook niet anders verwacht.
[..]
Ik heb bij nummers nu juist veel meer een idee van de waan van de dag. Mijn top 50 albums staan redelijk vast (niet zozeer de exacte positie, maar wel dat ze erin staan). Bij nummers is dat toch wel anders. Ik vind de albumlijst dan ook leuker om te maken.
[..]
Dank. Wist uit vorige topics en andere topics al dat we een smaak hadden die leuk overlapt (jazz, Radiohead, Tom Waits, indie, elektronische muziek, enz.). We hebben ook veel overlap bij RYM. Stiekem hoopte/verwachte ik wel iets meer elektronische muziek in jouw lijst. Bijvoorbeeld Amon Tobin, Portishead of Boards of Canada ofzo.
dat is toch al 2 puntenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:43 schreef cafca het volgende:
We hebben dezelfde nummer 100, SaintOfKillers!
Ik zit ook te kijken en tel er welgeteld 0. 0 echte indie. Wat zie jij dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:00 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Toch best wel veel indie valt mij op.
Veel indie-metal, Bullit for my Valentine, Nirvana en andere bands die als indie-bands zijn begonnen als RHCP.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zit ook te kijken en tel er welgeteld 0. 0 echte indie. Wat zie jij dan?AgeII heeft gelijk wat betreft zijn indie smaak
okquote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:25 schreef Norrage het volgende:
laten we inderdaad maar niet weer de indie-discussie beginnen
Rond de 45 lijsten inmiddels, gaat dus best goed. Volgens mij hou ik nog 2 weken aan. Weekend van 3-4 heb ik weinig tijd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:52 schreef AgeEll het volgende:
Ranja hoe staat het er voor?
Lijkt niet zo hard te gaan. Maar de meeste lijsten zijn wel top100?!
Laatste weekje dat het nog kan?
geen idee hoe dat werkt, voorgaande jaren heeft er wel eens iets opgestaan maar ook vaak niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je kan nog altijd reclame laten maken op de FP (tenzij dat al gebeurd is)
Vorig jaar 71, nu zitten we op 47.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:11 schreef Felagund het volgende:
Vorig jaar waren er toch juist heel veel?
Ik weet niet in hoeverre je met deze namen bekend bent, maar als Smog en Joanna je bevallen zijn iig Songs: Ohia, Palace (Music), Angels of Light, Iron & Wine en Jim O'Rourke erg de moeite.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 19:51 schreef Beregd het volgende:
wel een lijst die mijn aandacht trekt, ondermeer omdat smog en koanna newsom zo hoog staan, zal eens wat meer luisteren
Smogquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:19 schreef hoarse het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre je met deze namen bekend bent, maar als Smog en Joanna je bevallen zijn iig Songs: Ohia, Palace (Music), Angels of Light, Iron & Wine en Jim O'Rourke erg de moeite.Iets verder afdwalend: Peter Broderick, Takagi Masakatsu, The Microphones en Six Organs of Admittance.
Dan was het een paar jaar terug dat het meer dan 100 waren.quote:
Stimmt. En Callahan schijnt een vrij bepalende rol te hebben gespeeld in het geluid van Newsom, met name qua arrangementen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 03:48 schreef DO2 het volgende:
Smog ( + Bill Callahan ) is natuurlijk verplichte kost.
En Joanna Newsom trouwens ook. ( Volgens mij hebben Bill en Joanna zelfs nog 'n bed gedeeld... )
Keep 'm coming!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:11 schreef pfaf het volgende:
Wat is er toch misdadig veel geweldige muziek.
Ik ben al met een shortlist begonnen, volgens mij ben ik sneller dan vorig jaar.quote:
Bovendien was haar optreden op zijn album erg fijn (Rock Bottom Riser; overigens al op plaat gezet voor ze een koppel waren) en was zijn optreden op haar album meteen het hoogtepunt van de plaat (Only Skin).quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 12:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Stimmt. En Callahan schijnt een vrij bepalende rol te hebben gespeeld in het geluid van Newsom, met name qua arrangementen.
Newson haar platen zijn allemaal veels te lang, zeker Have One On Me, en daarom luister ik het nooit. Die paar dingen die ik af en toe vol houdt zijn geweldig, dat welquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:37 schreef hoarse het volgende:
[..]
Bovendien was haar optreden op zijn album erg fijn (Rock Bottom Riser; overigens al op plaat gezet voor ze een koppel waren) en was zijn optreden op haar album meteen het hoogtepunt van de plaat (Only Skin).Gek genoeg leek Bill er onder Joanna's goedaardige invloed even niets van meer te snappen (wat resulteerde in het matige Woke on a Whaleheart) om zich erna gelukkig wel te revancheren, terwijl Joanna juist na beëindiging van hun relatie de weg kwijt leek te zijn (althans, naar mijn mening, want Have One on Me
- en ja, ik weet dat menigeen het een fan-tas-tische plaat vond).
Even denken, volgens mij is peacy het vorig jaar vergeten. Heeft ie niet altijd Spirit of Eden op 1? of In Rainbows?quote:
vorige jaar was hetquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Even denken, volgens mij is peacy het vorig jaar vergeten. Heeft ie niet altijd Spirit of Eden op 1? of In Rainbows?
Band in a Box is in alle opzichten superieur aan de rest mijns inziens, en ik heb de rest niet in mijn top 100 gestopt omdat Band in a Box toch een soort best-of is...en dan ga je eigenlijk albums overlappenquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:54 schreef methodmich het volgende:
Okee, vooruit.
Maar dan Wedding Dress en Greasy Black Feather ook wel minstens top 50 en liever hoger hoor.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Band in a Box is in alle opzichten superieur aan de rest mijns inziens, en ik heb de rest niet in mijn top 100 gestopt omdat Band in a Box toch een soort best-of is...en dan ga je eigenlijk albums overlappen
quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Zojuist het topic doorgespit en wat een prachtige lijsten staan er weer in.![]()
![]()
(Gillingham, method, beregd, on, norrage, cafca en al die anderen die ik nu vergeet).
Wie had overigens gedacht dat Norrage nog eens de indie-king zou worden![]()
Goed, mijn veel te lange short-list is min of meer af, dus nu komt het lastigste...
En ik ben ongetwijfeld weer teveel vergeten.
Nee hoor, da's veel te veel eer. Heb je hooguit attent gemaakt op een paar artiesten en de rest van de zoektocht heb je zelf verricht.quote:
Had ik ook. Begon met 20 albums. Daarna toch nog in verschillende posts er platen bij gedaan.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ikzelf begin er niet meer aan, een albumlijst maken.
Ik ben wel fan van de verkapte zelfverheerlijking waarbij andere lijsten fantastisch of geniaal zijn omdat ze de eigen lijst benaderen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:54 schreef The_Substitute het volgende:
Sommigen nemen dit echt veel te serieus.
QFTquote:Op zondag 21 oktober 2012 20:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van de verkapte zelfverheerlijking waarbij andere lijsten fantastisch of geniaal zijn omdat ze de eigen lijst benaderen.
Ik vind 'm toch wat missen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef On het volgende:
Ik vind vooral die lijst van On erg goed, had hem zelf niet beter kunnen maken.
De lijst als geheel trekt een soort metafysisch doek over zich heen waarbij de vraag niet is wat een correcte volgorde van platen kan zijn door een afmeting te maken tussen muzikaal historisch erfgoed en persoonlijke voorkeuren, maar is tevens een humaan document van de schrijnende muzikale armoede door bijvoorbeeld verscheidene drone albums te verklaren als 'een van de beste muziekstukken ooit gemaakt'. Het is de balans tussen identiteit, acceptatie en distinctieve elementen die de ziel van de schepper blootleggen. De schaamte voorbij. De lijst in totaal leest haast als een soort poëtisch werk waaruit een zeker ritme en rijmvorm te herleiden is. Neem bijvoorbeeld hoe Electric Wizard als doom-outfit naast de dubstepplaat Untrue van Burial gezet is. Een haast onmeetbare rangschikking die pure komedie speelt. Anderen die deze lijst via hun eigen zelfbespiegeling benaderen door overlap te herkennen met de smaak van On maken terechte opmerkingen in de trant van 'goede lijst', omdat zij graag deel uitmaken van deze complexe superioriteit. Het is ook nogal wat. In honderd platen staat ineens je ziel open en bloot op het internet. De platen die jou gevormd hebben, waar je in sommige gevallen misschien van hebt moeten huilen toen je eerste vriendinnetje toch wat beter bevriend leek te zijn met haar 'gewoon goede vriend' dan je eerst verwacht had. Zo'n plaat herkennen in de lijst van iemand anders bewerkstelligt niet alleen een broeder-effect, maar stimuleert de hersenen in zo'n extatische wijze dat transcendentale ervaringen niet uitgesloten kunnen worden. Als Vikingen die dezelfde vlag hijsen op zee, zij zijn veilig voor elkaar.
Maar misschien neem ik het allemaal wat te serieus hoor.
Dat is de kunst van het weglaten natuurlijk waardoor er een zekere spanning door de lijst spookt.quote:
Dan krijg je bij deze toch een pluim dat je één van diegenen bent, die zich onthouden van het geven van zulke complimenten.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ben wel fan van de verkapte zelfverheerlijking waarbij andere lijsten fantastisch of geniaal zijn omdat ze de eigen lijst benaderen.
De meeste staan al jaren op mijn shortlist en een album uit 2011 moet echt wel extreem goed zijn om erin te komen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:40 schreef Norrage het volgende:
Bijna niks nieuws peacymaar net die paar platen die wel nieuw zijn heb ik ook "ontdekt" dit jaar
devotion, abattoir blues
En verder natuurlijk geniaal lijstje, echt mijn inspiratie geweest
Dat mag ik toch wel hopen. Anders kan ik net zo goed thuis blijven.quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:58 schreef peaceman het volgende:
@cafca: gaan we niet voor de olympische gedachte dan?
Uiteraard gaan we voor de olympische gedachte. De plaatsen 1 t/m 5 zijn toch al vergeven, las ik eldersquote:Op zondag 21 oktober 2012 23:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat mag ik toch wel hopen. Anders kan ik net zo goed thuis blijven.
je hebt nog ca. 3 wekenquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:39 schreef Gatenkaas het volgende:
Wanneer is de deadline? Heb nu een lijstje van 200 albums, kan ik er even in gaan snijden en alles op goede volgorde zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |