Nee joh. Dan denk ik eerder aan All You Need is Love. Daar krijg ik echt braakneigingen van.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel echt heel slecht, maar misschien daarom juist briljant?
Verder vind ik Michelle toch wel het slechtste wat de 4 heren hebben gemaakt. Vreselijk janknummer.
Bij de beoordeling van popnummers is objectiviteit überhaupt niet mogelijk, dat is nu juist het leuke aan de hele oefening. Hoe veel stappen ik ook terugneem, een Ob-La-Di-La-Di-Da-Di-Da blijft een vreselijk slecht nummer.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is wel duidelijk, hoor.
We zijn allemaal mensen, en we hebben allemaal zo onze voorkeuren.
Waar 't mij om gaat is dat, wanneer je een stap terugneemt en de nummers objectief zou bekijken, je onmogelijk kan stellen dat ze slecht zijn.
Zoals je ook naar een huis kunt kijken en kunt stellen dat het qua constructie verdomd goed in mekaar zit, maar dat je het desondanks toch niet mooi vindt.
En na die simpele conclusie mag je al die nummers persoonlijk weer heel slecht vinden.
Einde oefening.
Ja, ik hoor ook wel dat dat verschillende nummers zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef DO2 het volgende:
Nou, ik hoor gelukkig nog wel het verschil tussen Ob-La-Di Ob-La-Da en een willekeurig nummer van - bijvoorbeeld - een Bryan Adams. Maar goed.
Doe mij maar Revolverquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:31 schreef methodmich het volgende:
Gewoon allemaal Rubber Soul op 1 zetten dan, die bevat geen slechte nummers. Toch?
Subjectief gezien dan.
Haal ik nou die 2 albums door elkaar? Die ene met Norwegian Wood is de beterequote:
quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:45 schreef RonnieHansen het volgende:
Beetje raar dat er geen kwalitietsmuziek in staat van bijvoorbeeld een Jan Smit, Helemaal Hollands, Jannes, Frans Bauer of Marianne Weber en Corry Konings. Ik denk dat er Fokkers zijn die er (nog) niet voor uit durven te komen dat ze van die muziek houden. Kom op, kom uit de Nederlandstalige muziekkast, je hoeft je er echt niet voor te schamen. Dat doe ik ook niet.
Soms is het luisteren naar een hitje van Jan Smit, Frans Duijts etc. wel enig, maar een heel album kunnen vrijwel alle muziekliefhebbers van fok! niet uitzitten.quote:
Dat begrijp ik, dat heb ik met een album van bijvoorbeeld Pink Floyd ook.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:13 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Soms is het luisteren naar een hitje van Jan Smit, Frans Duijts etc. wel enig, maar een heel album kunnen vrijwel alle muziekliefhebbers van fok! niet uitzitten.
Ik toevallig ook met Pink Floyd, maar een heel album PF is in elk geval wél een stuk minder voorspelbaar en muzikaal complexer dan een heel album Frans Duijts.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:29 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, dat heb ik met een album van bijvoorbeeld Pink Floyd ook.
Er zijn maar weinig albums die van begin tot het eind boeiend zijn. Ook die van Frans Duijts niet hoor.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:58 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Ik toevallig ook met Pink Floyd, maar een heel album PF is in elk geval wél een stuk minder voorspelbaar en muzikaal complexer dan een heel album Frans Duijts.
True, op elk album staan wel liedjes die ze konden weglaten. Zelfs op mijn favoriete albums allertijden...quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:36 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig albums die van begin tot het eind boeiend zijn. Ook die van Frans Duijts niet hoor.
goeie lijst al mis ik pers. nog één album. nl. it takes a nation of millions to hold us back. van public enemy....maar dat is strikt persoonlijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:08 schreef WeezerButler het volgende:
01 Love - Forever Changes
02 the Smiths - the Queen is Dead
03 the Replacements - Pleased to meet me
04 David Bowie - Station to Station
05 Matthew Sweet - Altered Beast
06 R.E.M. - Life's rich paegent
07 the Pixies - Bossanova
08 Joy Division - Unknown Pleasures
09 Bon Iver - For Emma, forever ago
10 Thin Lizzy - Live and dangerous
11 Talk Talk - Colour of Spring
12 World Party - Goodbye Jumbo
13 Afghan Whigs - Congregation
14 the Chameleons - Script of the Bridge
15 the Beatles - Revolver
16 Simple Minds - New Gold Dream
17 the Chameleons - Strange Times
18 the Kinks - Are the Village Green Appreciation Society
19 Belle and Sebastian - If you're Feeling Sinister
20 The The - Dusk
21 Spoon - Ga ga ga ga ga
22 Arcade Fire - Funeral
23 Magazine - Secondhand Daylight
24 David Bowie - Hunky Dory
25 Dinosaur Jr - Where you been
26 Rory Gallagher - Stage Struck
27 Eels - Blinking Lights
28 Marvin Gaye - What's going on
29 Roxy Music - Siren
30 Arcade Fire - Funeral
31 dEUS - the Ideal crash
32 the Clash - London Calling
33 Rush - Hemispheres
34 Fleetwood Mac - Rumours
35 Tim Hardin - 1
36 LCD Soundsystem - Sound of Silver
37 New Order - Low-Life
38 Mogwai - Come On Die Young
39 Radiohead - the Bends
40 Wipers - Over the Edge
41 the Police - Regatta de Blanc
42 Pete & the Pirates - Little Death
43 Nick Drake - Five Leaves Left
44 Wilco - Sky Blue Sky
45 the Commodores - Live
46 Tears for Fears - the Hurting
47 Sophia - People are like seasons
48 Kurt Vile - Childish Prodigy
49 Teenage Fanclub - Grand prix
50 Big Star - #1
51 Neil Young - After the goldrush
52 Lou Reed - Transformer
53 the Chills - Kaleidoscope World
54 Prince - Purple Rain OST
55 Tragically Hip - Road Apples
56 Johan - Pergola
57 Daft Punk - Homework
58 Pet Shop Boys - Behavior
59 Julian Cope - Fried
60 the Doors - Strange Times
61 the Rolling Stones - Between the buttons
62 N*E*R*D - In search of ...
63 the Sparks - Kimono my house
64 Pulp - His 'n' Hers
65 Blur - Parklife
66 Led Zeppelin - IV
67 the Stooges - the Stooges
68 the Sound - From the lion's mouth
69 Kraftwerk - Radio-activity
70 Creedence Clearwater Revival - Chronicals
71 Prefab Sprout - Steve McQueen
72 Queen - 2
73 Nirvana - Nevermind
74 Phoenix - It's never been like that
75 Iggy Pop - Lust for Life
76 Hot Chip - the warning
77 Urban Dance Squad - Life 'n perspectives of a genuine crossover
78 Citizen Cope - the Clarence Greenwood recordings
79 MGMT - Oracular Spectacular
80 Sisters of Mercy - First and last and always
81 The God Machine - Scenes From the Second Storey
82 Beach Boys - Pet Sounds
83 New Radicals - Maybe You've Been Brainwashed Too
84 Sufjan Stevens - Seven Swans
85 Kowalski - Schlagende Wetter
86 Japan - Gentlemen take polaroids
87 D.A.F. - Alles ist gut
88 Nas - Illmatic
89 This Mortal Coil - it'll end in tears
90 Talking Heads - Fear of Music
91 Beach House - Devotion
92 Life Of Agony - River Runs Red
93 Steve Earle - I feel alright
94 the Strokes - Is this it?
95 the Kinks - Something Else
96 Siouxie and the Banshees - JuJu
97 Ramones - Rocket to russia
98 Kelis - Nasty
99 Kurt Vile - Smokering for my halo
100 Spoon - Gimme Fiction
Beetje een J.D. Kroeske lijste als ik er zo naar kijk ......
Had je dit al gezien dan? Ben je nog wel op tijd voor: MUZ / FOK! song top 100 allertijden 2012 #2quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:30 schreef Tchock het volgende:
Vergeten een lijst in te sturen, maar als ik die top 10 zie was het niet nodig geweestFuneral en OK Computer zijn mijn nummer 2 en 1, respectievelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |