Mijn metaltijd is een beetje geweest (al m'n metalalbums zijn gezakt, op Theatre of Tragedy en Tool na.)quote:Op donderdag 4 oktober 2012 16:51 schreef AgeEll het volgende:
Kick
Nog niet superveel metal gezien. Binnenkort maar verandering in brengen.
het kan ook helemaal niet, maar toch is het leukquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe mensen 't telkens weer voor mekaar krijgen om een daadwerkelijke rangschikking van 1 - 100 samen te stellen.
Ik kan zo 100 albums bedenken die allemaal zonder uitzondering bij de beste 5 horen.
Maar dat kan dus niet. Dus ik begin er niet eens meer aan.
Kan ook niet. Ik heb alweer spijt van sommige keuzes (Björk te laat, Funeral for a Friend VEEL te hoogquote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe mensen 't telkens weer voor mekaar krijgen om een daadwerkelijke rangschikking van 1 - 100 samen te stellen.
Ik kan zo 100 albums bedenken die allemaal zonder uitzondering bij de beste 5 horen.
Gewoon doen.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:47 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, ik ben ziek, en kan verder toch niet veel,
dus misschien doe ik ook nog wel een poging, vandaag of morgen.
jah, das mijn probleem ook...'t zijn uiteindelijk gewoon m'n100 favoriete albums geworden. de volgorde maakt niet zoveel uit.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Tja, hoe vaker je een lijst maakt hoe meer er een bepaalde verdeling inkomt van de echte favorieten.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:22 schreef DO2 het volgende:
Bij mij is juist heel veel verschil tussen nummer 50 en 1.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 20:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, hoe vaker je een lijst maakt hoe meer er een bepaalde verdeling inkomt van de echte favorieten.
Maar natuurlijk is het verschil tussen de nummer 56 en 78 nogal momentafhankelijk. Tussen 5 en 10 of tussen 20 en 50 zit - bij mij in elk geval - toch wel een veel duidelijker verschil, zodat als ik de lijst een week later maak die niet ineens omgedraaid zijn.
Kan je toch aanpassen?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 18:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ook niet. Ik heb alweer spijt van sommige keuzes (Björk te laat, Funeral for a Friend VEEL te hoogBush te hoog, The Teenagers vergeten) dus het is echt een momentopname
Dat albums wegzakken kan ik wel voorstellen. Je hoort nieuwe muziek, je wordt ouder. Dan verandert je mening. Als ik naar mijn lijst kijk dan staan er albums tussen van artiesten die ik bijna niet meer luister. Dan denk ik. Kunnen die niet zakken. Echter als ik ze dan luister vind ik het toch weer zo goed. Dan is die plek toch gerechtvaardigd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn metaltijd is een beetje geweest (al m'n metalalbums zijn gezakt, op Theatre of Tragedy en Tool na.)
Heb het idee dat dat op heel FOK wel de tendens is.
quote:
ik denk dat het aan mij ligt hoor, sommige titels kopieer ik, andere typ ik, en zelden met hoofdletterquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ieder jaar weer een mooie lijst, maar ook ieder jaar weer die hoofdletters. Raken jullie die in Vlaanderen kwijt ofzo?
Ah, ja. Die staat bij mij al jaren zo rond plaats 120. Draai ik veel te weinig, eigenlijk.quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:25 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad veel nieuwe binnenkomers Co!!
Ik zou je overigens Axxess & Ace van Songs:Ohia ook willen aanraden.
Tja, altijd lastig bij klassieke muziek om er een 'artiest' aan te hangen. Het gaat over albums dus dan zou je een bepaalde uitgave/orkest moeten selecteren.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:28 schreef Gewas het volgende:
Der Ring des Nibelungen van Richard Wagner moet waarschijnlijk mijn favoriete werk ooit zijn. Maar het is een opera van 15 uur. Zeker niet de bedoeling als ik die op nummer 1 zet? Het wordt wel beschouwd als 1 werk, dat wel.
Ik heb besloten om Der Ring niet in mijn lijstje te zetten. Inderdaad niet echt een album.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, altijd lastig bij klassieke muziek om er een 'artiest' aan te hangen. Het gaat over albums dus dan zou je een bepaalde uitgave/orkest moeten selecteren.
Josephine vind ik ook z'n beste, die is in mijn lijstje terug te vinden. Van Songs: Ohia kies ik voor Lioness, dat was tevens mijn kennismaking met hem.quote:Op zondag 7 oktober 2012 18:31 schreef methodmich het volgende:
Okee, grappig hoe smaken kunnen verschillen. Ik vind het juist zijn beste plaat. Samen met Josephine, al bracht ie die onder een andere bandnaam uit.
Aah Josephine! Dat is hij dus...dat album ken ik wel..Ging het net luisterne, kende Songs: Ohia niet maar het deed me sterk aan iets denken.....Magnolia electric dus.quote:Op maandag 8 oktober 2012 17:46 schreef kciR het volgende:
[..]
Josephine vind ik ook z'n beste, die is in mijn lijstje terug te vinden. Van Songs: Ohia kies ik voor Lioness, dat was tevens mijn kennismaking met hem.
Mijn lijstje zal ik deze week posten, nog wat schuiven..
dat gaat niet goed...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:28 schreef Mykonos het volgende:
9. Damien Jurado – Rehearsals for Departure
22. Damien Jurado – Rehearsals For Departure
en dit ook nietquote:Op donderdag 4 oktober 2012 21:12 schreef Beregd het volgende:
56) Saturday looks good to me - all your summer songs
68) Saturday looks good to me - all your summer songs
Ben de editknop bij mijn post kwijt, dus kan het niet veranderen. Maak er maar van: 22. Miles Davis - Kind of Bluequote:
maar die had je al op 35quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 18:29 schreef Beregd het volgende:
68) damien jurado - And Now That I'm in Your Shadow
Blijf je bezigquote:
quote:
Doe op 46 maar Lou Reed met Berlin. Stopquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:06 schreef ranja het volgende:
[..]
Blijf je bezigMaar je hebt op 18 en 46 The Velvet Underground, kopt het dat dat op 18 het verzamelalbum VU is en op 46 de bananenlp met Nico?
Ok, en welke van de Velvet Underground bedoel je dan?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:08 schreef tong80 het volgende:
Doe op 46 maar Lou Reed met Berlin. Stop
Bananen natuurlijkquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, en welke van de Velvet Underground bedoel je dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |