abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 00:28:20 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117338881
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Samen met de politie die al aanwezig was? Dertig man me in smalle straten is behoorlijk effectief. Je geeft de voorste een paar goeie knallen en de paniek doet de rest.
er was 50 man en die deelden linke tikken uit!

toen de rest er was was het snel afgelopen idd, dan heb je het over een paar 100 man politie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 00:29:36 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117338913
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:27 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

:') de politiek is aan het bezuiningen op defensie hè, waar wil je de infanteristen vandaan halen om nog achter agenten aan te lopen?
we hebben nog steeds bijna 5000 man infanterie, naast de luchtmobiele brigade en het korps mariniers

hangen hele dagen in Groningen en omstreken rond
  vrijdag 28 september 2012 @ 00:29:36 #153
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_117338914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:25 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Bellen kan je ook altijd met defensie hoor. Of ze wat er mee doen is een ander verhaal ;)
Defensie zit gewoon hoger in de 'geweldschaal', als de burgervader gebeld had was het militaire raderwerk echt heel snel en efficiënt in gang gezet.
Natuurlijk maar dat deed burgervader niet. En eigenlijk vind ik het verhaal van CO burgervader ook best aannemelijk... je probeert je voor te bereiden en goed met alle dilemma's in acht genomen en dat blijkt achteraf een faal. Das gewoon kut. Verkeerd gegokt!

Ik denk gewoon dat het geen eenvoudige beslissing is geweest.

Voor het zelfde geld staan mannen in legergroen mee te dansen omdat gezellig. ;)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 28 september 2012 @ 00:31:30 #154
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_117338969
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

er was 50 man en die deelden linke tikken uit!

toen de rest er was was het snel afgelopen idd, dan heb je het over een paar 100 man politie
Dat bedoel ik. Met een peloton me drijf je die lui zo de straat uit. De media en de driehoek doen alsof het een half oorlogsgebied was. Beetje voorbereiding en er is niets aan de hand. Ook zonder defensie.
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 00:31:52 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117338977
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:29 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Natuurlijk maar dat deed burgervader niet. En eigenlijk vind ik het verhaal van CO burgervader ook best aannemelijk... je probeert je voor te bereiden en goed met alle dilemma's in acht genomen en dat blijkt achteraf een faal. Das gewoon kut. Verkeerd gegokt!

Voor het zelfde geld staan mannen in legergroen mee te dansen omdat gezellig. ;)
baat het niet schaad het niet

nu ben je overal politie vandaan aan het trekken (tot Haaglanden aan toe!) in de hoop dat er verder niets gebeurt
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 00:34:32 #156
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339056
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:29 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat het voor de burgervader geen makkelijke beslissing is geweest ben ik het helemaal met je eens.
En ik heb de hele avond zowel streams als twitter gevolgd en zelfs de politie sprak tot een uur of 2000 over een ontspannen feestende sfeer.
Maar toch, het escaleerde snel, en m.i. had de gemeente de alternatieven niet goed voor elkaar.
1. Alternatief feest georganiseerd en betaald door de gemeente
2. Voldoende manschappen achter de hand voor als het wél uit de hand zou lopen.
3. Vooraf het hele dorp afsluiten.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 00:35:29 #157
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339083
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

baat het niet schaad het niet

nu ben je overal politie vandaan aan het trekken (tot Haaglanden aan toe!) in de hoop dat er verder niets gebeurt
Heb ergens gelezen dat er in totaal 4 provincies op alert gezet waren. Politie Haaglanden viel daar niet onder ;)
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 00:36:26 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_117339108
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:35 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Heb ergens gelezen dat er in totaal 4 provincies op alert gezet waren. Politie Haaglanden viel daar niet onder ;)
zou ook raar zijn

maar er zijn wel agenten vanuit Haaglanden die kant op gestuurd
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 00:40:17 #159
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339202
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:31 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Met een peloton me drijf je die lui zo de straat uit. De media en de driehoek doen alsof het een half oorlogsgebied was. Beetje voorbereiding en er is niets aan de hand. Ook zonder defensie.
Ik denk dat de bewoners het ook wel als een oorlogsgebied ervaren zullen hebben. Zo ervoer ik de omgeving van de Vondelstraat tijdens de krakersrellen indertijd in ieder geval wel ;)
Er zijn fouten gemaakt, en m.i. waren die fouten niet nodig geweest omdat men had kunnen leren van soortgelijke Project X-en in het buitenland. Maar nu, het is gebeurt, lering uit trekken, en de volgende keer voorkomen (zonder Defensie).
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 00:42:05 #160
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou ook raar zijn

Mijn persoonlijke conclusie, men was dus niet goed voorbereid dat dit kon escaleren.
  vrijdag 28 september 2012 @ 00:43:17 #161
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_117339292
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:34 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Dat het voor de burgervader geen makkelijke beslissing is geweest ben ik het helemaal met je eens.
En ik heb de hele avond zowel streams als twitter gevolgd en zelfs de politie sprak tot een uur of 2000 over een ontspannen feestende sfeer.
Maar toch, het escaleerde snel, en m.i. had de gemeente de alternatieven niet goed voor elkaar.
Men heeft daarvoor goede argumenten gegeven mijns inziens

1 men wilde wel maar het punt met gratis feesten is vaak dat er kutvolk op afkomt en hoeveel is niet van te voren in te schatten. De veiligheid niet kunnen garanderen is een goed argument wat mij betreft
2 ik denk dat 500 man paraat hebben op een event waarvan van te voren niet is in te schatten hoeveel volk er op af komt niet in eerste instantie te weinig is
3 Een dorp afsluiten is nogal een beslissing laat staan de logistieke en praktische overwegeingen die het kost.

Daarbij is niet gezegd dat het 'feest' zich niet zou verplaatsen naar buiten het dorp. Ik weet niet of je op de hoogte bent van de kracht van social media zoals Faceboek of Twitter?

Het is nu eenmaal geen makkelijke beslissing.. sta er maar eens voor... en achteraf gezien is het vaak makkelijk praten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 00:52:05 #162
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339524
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:43 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Men heeft daarvoor goede argumenten gegeven mijns inziens

1 men wilde wel maar het punt met gratis feesten is vaak dat er kutvolk op afkomt en hoeveel is niet van te voren in te schatten. De veiligheid niet kunnen garanderen is een goed argument wat mij betreft
Het aanwijzen van het voetbalveld als feestlocatie was ook een goed initiatief, er waren zelfs bands die gratis wilden optreden. De veiligheid had gegarandeerd kunnen worden door een corradon politie vanaf P+R en station. Direct alcohol in beslag nemen bij betreden voetbalveld en smurfenbier verkopen op het voetbalveld.
quote:
2 ik denk dat 500 man paraat hebben op een event waarvan van te voren niet is in te schatten hoeveel volk er op af komt niet in eerste instantie te weinig is
Op basis van de vorige FB events was de inschatting dat er tusen de 1500-3000 mensen zouden komen. Het zijn er (blijkbaar, want duidelijke cijfers heb ik nog niet gezien) 5000 geworden. 500 man paraat op 5000, dat lijkt mij toch wel genoeg.
quote:
3 Een dorp afsluiten is nogal een beslissing laat staan de logistieke en praktische overwegeingen die het kost.
Mee eens, maar Amsterdam is ook in het verleden met koningendag (nacht, autoverkeer mocht de stad niet meer in) afgesloten geweest. Niet handig, maar zeker te doen, en je voorkomt rellen.
quote:
Daarbij is niet gezegd dat het 'feest' zich niet zou verplaatsen naar buiten het dorp. Ik weet niet of je op de hoogte bent van de kracht van social media zoals Faceboek of Twitter?

Het is nu eenmaal geen makkelijke beslissing.. sta er maar eens voor... en achteraf gezien is het vaak makkelijk praten.
Daarom zeg ik ook dat we moeten leren van wat er in Haren gebeurt is, en een volgende keer het moeten zien te voorkomen.
Alhoewel, ik betwijfel of dat gaat lukken. Amsterdam heeft heel wat krakersrellen gehad, en zelfs in 2010 kan het nog mis lopen ;)

Edit: en hoe interresant deze discussie is, ik duik terug in mijn DEF hoekje ;)
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 00:55:51 #163
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339613
--- niet meer weten hoe een post te editen 8)7 ----
pi_117339670
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:20 schreef Nobu het volgende:

[..]

30 man extra was meer dan genoeg geweest om dat.dorp leeg te knuppelen. Laten we nou niet doen alsof die relschoppers georganiseerd verzet boden, het was gewoon een trosje losgeslagen zatlappen.
Het waren veel mensen maar het waren inderdaad geen ervaren relschoppers die als eenheid te werk gingen, gelukkig voor Haren want dan was het nog erger. Dit groepje jochies kon je zo het dorp uitslaan.

Uit nieuwsgierigheid had ik het leger al willen zien, kijken of ze dan ook zo stoer zouden doen als ze deden tegen de Me.
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 01:04:49 #165
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339779
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het waren veel mensen maar het waren inderdaad geen ervaren relschoppers die als eenheid te werk gingen, gelukkig voor Haren want dan was het nog erger. Dit groepje jochies kon je zo het dorp uitslaan.

Uit nieuwsgierigheid had ik het leger al willen zien, kijken of ze dan ook zo stoer zouden doen als ze deden tegen de Me.
Daar bedoel je denk ik mee dat je wel had willen zien hoe stoer de relschoppers waren als ze tegen over het leger stonden?
Ik denk niet heel veel anders, of iemand een blauw (politie), blauw (KMar), of groen (KL) uniform draagt zal de relschoppers een zorg wezen. Uniform is uniform.
pi_117339802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 01:04 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Daar bedoel je denk ik mee dat je wel had willen zien hoe stoer de relschoppers waren als ze tegen over het leger stonden?
Ik denk niet heel veel anders, of iemand een blauw (politie), blauw (KMar), of groen (KL) uniform draagt zal de relschoppers een zorg wezen. Uniform is uniform.
Dat inderdaad, mja als er militairen staan lijkt mij het toch anders, helemaal omdat het van die amateur relschoppers waren.
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 01:10:26 #167
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117339868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 01:06 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat inderdaad, mja als er militairen staan lijkt mij het toch anders, helemaal omdat het van die amateur relschoppers waren.
Ik denk dat zonder gebruik van ondersteunend materiaal de amateur relschopper echt niet weet wie hij tegenover zich heeft staan. Die ziet alleen maar een uniform ;)
  vrijdag 28 september 2012 @ 07:30:07 #168
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117341341
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:40 schreef spijkerbroek het volgende:
LOL wat een nonsens.

"De FOK! Knokploeg had 'Haren' kunnen voorkomen. Subsidieer de FOK! Knokploeg!"
Ga toch fietsen, leger :')
Ter illustratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HALT! LICHTCONTROLE! :(
  vrijdag 28 september 2012 @ 07:31:41 #169
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117341350
quote:

[..]

En hoe harder "de gezamelijke vijand" op wilt treden, hoe leuker het is om zelf wat meer energie in de strijd te gooien.. ouderwets potje dus
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:28:30 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_117341835
Maar militairen mogen met scherp schieten dus die hadden die volksopstand zo de kop ingedrukt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_117342148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:22 schreef ondeugend het volgende:

[..]

nah ik kan de politie bellen als men door mijn tuin loopt te banjeren maar het leger bellen is een ander verhaal. ;)

Dat bedoel ik dus, het leger is meerdere stappen verder.. ook voor de burgervader.
Jullie zijn gewoon minder bereikbaar! ;)
Mwoah, als er gebeld wordt en defensie moet komen opdraven heb je in een paar uur tijd 5000 man tot je beschikking.
pi_117342473
Ik denk dat wat er nu gebeurt, geluid vanuit de verzekeringsmaatschappijen om de kosten te verhalen op de daders meer effect heeft op den duur dan op dat moment van rellen het leger in te zetten.
Daarmee geef je een signaal af wat er voor kan zorgen dat rellen not done is, dat je dan uit de anonimiteit gehaald wordt en kan betalen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:31:01 #173
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117344223
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:22 schreef ondeugend het volgende:

[..]

nah ik kan de politie bellen als men door mijn tuin loopt te banjeren maar het leger bellen is een ander verhaal. ;)

Dat bedoel ik dus, het leger is meerdere stappen verder.. ook voor de burgervader.
Jullie zijn gewoon minder bereikbaar! ;)
Oh, de KMar word anders heel vaak door de politie bereikt. Alle dagen zowat.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:31:53 #174
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117344242
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

je belt de meldkamer

als die een Marechaussee langssturen merk jij het verschil niet
Wellus, wij hebben geen wit overhemd en nemen meer tijd voor degene die ons heeft ingeroepen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:32:44 #175
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117344266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

das waar

die mietjes van de marechaussee zijn allemaal vegetarisch dus die zullen wel wat groenvoer mee willen nemen voor onderweg
We zijn niet alleen vegetarisch, maar ook grote eters. Jouw tuin voor nu, die van de buren voor onderweg.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:34:11 #176
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117344288
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:34 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Punt 1 is gewoon echt geen alternatief.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:34:54 #177
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117344305
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

zou ook raar zijn

Normaal gesproken "schuift alles op" als er iets gebeurd. Je gaat de regio van je buren erbij waarnemen. Dus ja, het hele land heeft dit gemerkt ;)
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:37:24 #178
211797 Esses
Splendide mendax
pi_117344354
quote:

[..]

Het blauwe politie en het blauwe KMar uniform is al een mega verschil hoor bij relschoppers. Vergis je daar niet in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')