abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2012 @ 22:32:48 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117334148
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:31 schreef Barcaconia het volgende:
Beter heb je een dikke diesel met een dikke lijnpomp die je met een nog dikkere startkabel aan de gang krijgt zonder kabelboom of sensoren.
yeah, oldskool, en uitzetten met de ketting aan het blok.

Gewoon klepperen, en niet zeiken over roet :Y)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_117334653
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat zou wel een beetje de insteek moeten zijn van zulke systemen vind ik.. elke monteur met een goed kassie moet eigenlijk gewoon kunnen zien wat er met een auto aan de hand is, zonder dattie bijna hogere informatica moet hebben gestudeerd.. ik vinnut gewoon stom..

[..]

Dan moeten ze die rommel zodanig aanpassen dat dat wél kan..

En gewicht in goud? nee man, elke monteur zou dat moeten kunnen, en niet omdat ie door heeft geleerd, maar gewoon omdat het systeem goed is..

/care of ze truken gebruiken om aan die normen te voldoen, ze moeten zorgen dat het geen ellende gaat veroorzaken op termijn.. vrachtwagens hebben bijna nooit zoveel ellende met uitstoot beperkende systemen, waarom personenauto's dan wel?
vrij simpel, een EGR moet zich zelf schoon branden, lease rijders hebben bijna nooit problemen met de EGR klep over vervuiling. iemand die nu zon diesel koopt en geen wegenbelasting hoeft te betalen heeft hem voor de boodschappen (ja echt daar koopt men tegenwoordig een diesel voor). maar men rijdt niet de kilometers om de EGR klep schoon te branden, of om het roetfilter te regeneren. Olie pijl stijgt hier door weer, omdat de cyclus wordt afgebroken en er puur diesel in het carter loopt, hier door slaat de motor weer op hol.

of te wel de 2de hands markt is zometeen verzadigt met diesels en weinig KM's.

betreft diagnose

de tester leest enkel uit (via een D/A A/D convert) wat de PCM meet, niet meer. de tester maakt er een genericke P,B,C, of U code van, en dat mankeert er aan volgens de PCM, de tester is niks meer dan een pass tru naar de monteur en de PCM.
pi_117335586
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op facebook zo'n bericht krijgt van "mensen die je misschien kent" en dat ze dan 2 gemeenschappelijke vrienden met je hebben met 2 mensen die uit totaal verschillende plekken in jouw leven komen die elkaar blijkbaar toevallig ook kennen?
Zo had ik laatst eentje die zowel een vriendin die ik uit Amerika goed ken als vriend had en een gast uit België die ik ken ook. Klein wereldje :D
Laatst nog eens gehad ja. Kreeg de neiging om ze een berichtje te sturen met de vraag waar ze elkaar van kennen (schieuwnierig), maar toch maar niet gedaan :').

Edit: Op dit moment staat mijn facebook overigens vol met gezanik van collegae B-). Ik ga mij zo meteen ook maar even mentaal voorbereiden op de drukste werkdag + avond ever (morgen). Zie er aardig tegenop..

[ Bericht 5% gewijzigd door Anne op 27-09-2012 23:05:57 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 23:14:54 #104
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117336234
Collega's in je FB?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117336281
quote:
3s.gif Op donderdag 27 september 2012 23:14 schreef Duvel het volgende:
Collega's in je FB?
Ja? Waarom niet?
  donderdag 27 september 2012 @ 23:20:44 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117336481
Omdat daarom, ik ben daar erg terughoudend in.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117336691
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 23:20 schreef Duvel het volgende:
Ik heb om eerlijk te zijn niet zoveel boeiends op m'n feestboek staan. Denk dat wat er op staat al bekend is bij mijn collega's dankzij het slap geouwehoer op mijn werk en da's niks wat ze niet mogen weten. Alles gaat daar als een lopend vuurtje rond, dus daar let ik wel op.

De security vroeg laatst bijvoorbeeld ineens of mijn brommert nog olie lekte :? :').
pi_117337056
:z :W.
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 00:22:17 #109
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117338737
SD, met wat voor sensor moet je dan meten of de zuigerverren lek zijn ? Uitlaatgas analyseren ? En hoe meet je dan of het de zuigerveren of de klepseals zijn.

Dat wat 'Sjukkie' post over het uitleesproces is voor mij abacadabra maar ik snap wel dat je niet alles met een computer uit kan lezen.

Nog een voorbeeld: te weinig lucht in een band. Is de band lek ? Lekt er lucht weg tussen band en velg ? Is het ventiel overleden ? Verzin er maar een sensor voor.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 28 september 2012 @ 03:29:19 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117340945
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 00:22 schreef 2cv het volgende:
SD, met wat voor sensor moet je dan meten of de zuigerverren lek zijn ? Uitlaatgas analyseren ? En hoe meet je dan of het de zuigerveren of de klepseals zijn.

Dat wat 'Sjukkie' post over het uitleesproces is voor mij abacadabra maar ik snap wel dat je niet alles met een computer uit kan lezen.

Nog een voorbeeld: te weinig lucht in een band. Is de band lek ? Lekt er lucht weg tussen band en velg ? Is het ventiel overleden ? Verzin er maar een sensor voor.
Ik heb het over storingen in de motorelektronica Dozo, niet over mankementen die je aan een hoogbejaarde BX oploopt :')

Lekkende (versleten) zuigerveren meet je dmv een compressietest, deden ze 20 jaar geleden al, doen ze nu nog steeds, en lekke banden zullen ook nog wel 25 jaar aktueel blijven, want die run flat zooi gaat het ook niet worden.. je hebt wel al een tijdje sensoren die bandenspanning aangeven, maar dat bedoel je vast niet :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 04:29:58 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117341042
Stel: jij komt met je auto bij de garage omdat het ding aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt op F5 om de computer te resetten. 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag 475,50euro aftikken.

2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto weer aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest weer op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.

Nog eens 2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto weer aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest weer op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.

Weer 2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto weer aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest weer op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.

Weer 2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto weer aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest weer op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.

Weer 2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. Maar nu begint de knopjesmonteur argwaan te krijgen. Zou het zo kunnen zijn dat er iets in de auto zit wat de katalysator steeds stuk maakt ? Dus de knopjesmonteur schuift de 25kg aan IT-boeken aan de kant en vindt een boekje over autotechniek. Hij gaat het lezen en komt er eindelijk achter waarom de computer eens in de zoveel tijd wil dat de motorolie ververst wordt. Geweldig ! Nu weet de knopjesmonteur ook waarom hij dat doet. En even later leest hij dat als motorolie verbrandt (hij kijk even op en staart naar een auto in de werkplaats en denkt bij hemzelf 'jemig, brandt er dan iets in die dingen?' ) de katalysator vernuecket wordt. Vermoedelijk komt er dus olie in de verbrandingskamers (de knopjesmonteur kan helemaal de blits maken bij zijn collega's met deze ingewikkelde autotechnische term en zal ook zeker winnen met galgje), maar hij heeft geen idee hoe die olie in de verbrandingskamers komt. Hij hangt SD's auto weer aan de computer, leest alles uit en er zijn geen foutmeldingen meer.

Conclusie: het was gewoon een slechte serie katalysatoren en de knopjesmonteur vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.
  vrijdag 28 september 2012 @ 06:01:19 #112
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_117341123
goedemorgen c_/
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_117341155
Ook goedemorgen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 28 september 2012 @ 07:12:11 #114
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117341260
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 23:20 schreef Duvel het volgende:
Ik ook idd. Ik heb helemaal geen collega's op FB. Maargoed, ik heb bijna niemand op FB. Anne is een grensgeval ;)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:13:49 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117341676
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 04:29 schreef 2cv het volgende:
Stel: jij komt met je auto bij de garage omdat het ding aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt op F5 om de computer te resetten. 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag 475,50euro aftikken.

2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto weer aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest weer op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.

Nog eens 2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. De garage hangt je auto weer aan de computer en de bijbehorende knopjesmonteur leest weer op het scherm: "katalysator is defect. Vervang katalysator en druk op F5 om de boordcomputer te resetten". Dus wat doet de knopjesmonteur ? Jawel, hij vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.

Weer 2 weken en 600km later kom jij met dezelfde auto bij dezelfde garage omdat het ding weer aangeeft dat er ergens een storing is. Maar nu begint de knopjesmonteur argwaan te krijgen. Zou het zo kunnen zijn dat er iets in de auto zit wat de katalysator steeds stuk maakt ? Dus de knopjesmonteur schuift de 25kg aan IT-boeken aan de kant en vindt een boekje over autotechniek. Hij gaat het lezen en komt er eindelijk achter waarom de computer eens in de zoveel tijd wil dat de motorolie ververst wordt. Geweldig ! Nu weet de knopjesmonteur ook waarom hij dat doet. En even later leest hij dat als motorolie verbrandt (hij kijk even op en staart naar een auto in de werkplaats en denkt bij hemzelf 'jemig, brandt er dan iets in die dingen?' ) de katalysator vernuecket wordt. Vermoedelijk komt er dus olie in de verbrandingskamers (de knopjesmonteur kan helemaal de blits maken bij zijn collega's met deze ingewikkelde autotechnische term en zal ook zeker winnen met galgje), maar hij heeft geen idee hoe die olie in de verbrandingskamers komt. Hij hangt SD's auto weer aan de computer, leest alles uit en er zijn geen foutmeldingen meer.

Conclusie: het was gewoon een slechte serie katalysatoren en de knopjesmonteur vervangt weer de katalysator (uiteraard draagt hij hierbij weer handschoenen want er zou eens wat vuil uitgewisseld worden tussen de auto en de knopjesmonteur) en drukt weer op F5 om de computer te resetten. Weer 2 uurtjes werk + de kosten van een nieuwe katalysator + verwijderingsbijdrage, dus SD mag weer 475,50euro aftikken.
tl;dr :N
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:14:31 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117341682
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 07:12 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ook idd. Ik heb helemaal geen collega's op FB. Maargoed, ik heb bijna niemand op FB. Anne is een grensgeval ;)
Anne is LIEF! }:|
pi_117341699
Goedemorgen. Dat uitslapen lukt niet echt :'). En ik woon idd bijna op de grens!
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:18:58 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117341725
Ga es pitten dan ;)
pi_117341980
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ga es pitten dan ;)
Nee, ik ga even rustig wakker worden :'). En daarna stofzuigen >:). En daarna ga ik maar gewoon alvast werken.

Heb je al 145.000 euro bij elkaar gespaard :P ?

http://www.destion.nl/Bas(...)IEW&STIJL=1&woning=6
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:45:52 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117342093
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:38 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee, ik ga even rustig wakker worden :'). En daarna stofzuigen >:). En daarna ga ik maar gewoon alvast werken.

Heb je al 145.000 euro bij elkaar gespaard :P ?

http://www.destion.nl/Bas(...)IEW&STIJL=1&woning=6
Stofzuigen? :D

Hmkay :')

En nee, dan moet ik nog een paar van deze klusjes hebben, dan wordt het eind volgend jaar ofzo ;( wel aardig pandje, maarrehh.. energie label F ? Dat wordt klussen :')
pi_117342117
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, vanavond geen tijd voor B-).
quote:

En nee, dan moet ik nog een paar van deze klusjes hebben, dan wordt het eind volgend jaar ofzo ;( wel aardig pandje, maarrehh.. energie label F ? Dat wordt klussen :')
Je wilde toch een klusproject? Ik vind 't wel een leuk huisje, zo op 't eerste gezicht. Jammer alleen dat het tegenover de school ligt :').
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:49:00 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117342136
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:47 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja, vanavond geen tijd voor B-).

[..]

Je wilde toch een klusproject? Ik vind 't wel een leuk huisje, zo op 't eerste gezicht. Jammer alleen dat het tegenover de school ligt :').
School heb ik niet zo'n problemen mee denk ik ;) Dat klussen is wel lastig vanaf de andere kant v/d wereld :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117342139
_O-.
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:17:46 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117342609
Well, off for 4 hours of sleep, and then we pack and fly :W

See you all on the cold side w/
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:20:17 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117342645
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:47 schreef Anne het volgende:

[..]

Da's toch juist lekker makkelijk straks?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117344093
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's toch juist lekker makkelijk straks?
Voor? Algemeen bekend dat we geen kinders willen, toch :o ?
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:30:22 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117344212
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:26 schreef Anne het volgende:

[..]

Voor? Algemeen bekend dat we geen kinders willen, toch :o ?
Ik hou daar geen lijstjes van bij.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117344283
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik hou daar geen lijstjes van bij.
Ow. Bij deze :P.

Willen geen kinderen:
- Anne
- Sounddragon
pi_117344299
Nu is de buuf aan het stofzuigen _O-.
pi_117346539
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:33 schreef Anne het volgende:

[..]

Willen geen kinderen:
- Anne
- Sounddragon
- Dingest :o
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:28:45 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117349882
Boh, 2,5 uur geslapen, dat doet effe pijn als de wekker gaat :%

Hopelijk kan ik in het vliegtuig een beetje slapen :O
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:29:48 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117349917
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
Boh, 2,5 uur geslapen, dat doet effe pijn als de wekker gaat :%

Hopelijk kan ik in het vliegtuig een beetje slapen :O
Ah, we zijn weer terug bij 8 weken geleden. :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 september 2012 @ 14:02:00 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_117351297
:D _O-

Not! :+
pi_117352028
Ik ben blij dat ik nog eerder ben begonnen op mijn werk :'). Gekkenhuis.
  vrijdag 28 september 2012 @ 14:53:22 #135
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_117353266
Ik ga zo maar eens naar huis denk ik :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:00:41 #136
132767 lipje
pi_117358383
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

wel isolatieglas, geen cv ketel.. dus een keteltje en wat radiatoren hangen en leidingen trekken door de vloer :9
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:20:36 #137
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_117359165
Heb zonet een nieuwe laptop besteld via internet. Bezorgt PostNL ook op zaterdag?
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:39:25 #138
132767 lipje
pi_117359903
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:20 schreef .Neovo. het volgende:
Heb zonet een nieuwe laptop besteld via internet. Bezorgt PostNL ook op zaterdag?
nee alleen afhalen @ postkantoor
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_117360087
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 04:29 schreef 2cv het volgende:
...
Wall of text hits you for 7777 damage :')
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_117360655
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_117362245
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:33 schreef Anne het volgende:

[..]

Willen geen kinderen:
- Anne
- Sounddragon
Scheelt je weer 300 euro in de maand (volgens de geleerde). Geen idee wat het werkelijk kost ;-)

Een collega die nu al zit te zeuren dat ze nooit geld hebben is de vriendin zwanger van (geplande zwangerschap)
Dan ben je niet helemaal lekker als je het mij vraagt ;-)
pi_117362475
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:20 schreef .Neovo. het volgende:
ja:

http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-versturen/postbezorging/
V10
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 18:48:08 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117362504
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

tl;dr :N
Als je langere teksten leert lezen kan je leren waarom het onmogelijk is om storingen uit te lezen op de manier zoals jij beschrijft. Domweg omdat je niet overal een sensor in kan drukken.

Want ook motoren van nu zullen (vroeg of laat) storingen krijgen door mechanische slijtage en/of onvoorziene beschadigingen. Ik kan me een verhaal van Chuck herinneren waarbij een auto een vage storing kreeg. Uiteindelijk bleek dat een sensorring op een vliegwiel te zijn dat krom was. Jouw oplossing zou het inbouwen van een sensor zijn die meet of die ring wel recht is. Omdat alles stuk kan moet je dus overal een kruiwagen sensoren in stoppen. Ik gok dat je dan auto's krijgt die minstens 3 keer zo duur zijn. En dan zullen er nog steeds dingen stuk gaan op een manier die niet voorzien was.
pi_117363607
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:48 schreef 2cv het volgende:

[..]

Als je langere teksten leert lezen kan je leren waarom het onmogelijk is om storingen uit te lezen op de manier zoals jij beschrijft. Domweg omdat je niet overal een sensor in kan drukken.

Want ook motoren van nu zullen (vroeg of laat) storingen krijgen door mechanische slijtage en/of onvoorziene beschadigingen. Ik kan me een verhaal van Chuck herinneren waarbij een auto een vage storing kreeg. Uiteindelijk bleek dat een sensorring op een vliegwiel te zijn dat krom was. Jouw oplossing zou het inbouwen van een sensor zijn die meet of die ring wel recht is. Omdat alles stuk kan moet je dus overal een kruiwagen sensoren in stoppen. Ik gok dat je dan auto's krijgt die minstens 3 keer zo duur zijn. En dan zullen er nog steeds dingen stuk gaan op een manier die niet voorzien was.
Klopt

probleem was dacht ik ontstaan na problemen met de startmotor

[ Bericht 1% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 28-09-2012 19:27:09 ]
pi_117364718
quote:
Dit is een documentaire toch? Net als die Mummy-films? :o
pi_117364781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Klopt

probleem was dacht ik ontstaan na problemen met de startmotor

[ afbeelding ]
Ik ben geen mechanicus, maar kan het probleem niet zijn dat er een blauwe pijl aan het vliegwiel zit geplakt? :@
pi_117364825
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:41 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik ben geen mechanicus, maar kan het probleem niet zijn dat er een blauwe pijl aan het vliegwiel zit geplakt? :@
die, die deuk achter die tanden was de oorzaak van de storing, dat is de tandkring (60 tanden -2 voor bovenste dode punt herkenning die is krom, en der halve was de PCM zijn sturing kwijt
pi_117365053
O, gelukkig. Want zowel de Saab als de 126 hebben geen blauwe pijl aan het vliegwiel/tandkrans en als dat wel zo zou horen ben ik weer een hele middag bezig :Y
pi_117365105
Net voor de zekerheid even gecontroleerd, de 406C ook niet! ^O^
pi_117365178
Tenzij we het allemaal verkeerd hebben :o Misschien halen we met zo'n pijl wel 1:50 en is het de auto- en olie-industrie die ze daarom met opzet achterwege laten :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')