Hier verschillen onze meningen. Over beide voertuigen.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:15 schreef densmee het volgende:
[..]
ho ho, altijd nog beter dan een schamia of een takketros
is niet erg het verstand komt nog welquote:Op donderdag 27 september 2012 20:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hier verschillen onze meningen. Over beide voertuigen.
Je zult wel te hard tegen een boom gelopen zijn vandaag. Kun je niets aan doen, ik zal het je niet kwalijk nemen.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:16 schreef densmee het volgende:
[..]
is niet erg het verstand komt nog wel
quote:Op donderdag 27 september 2012 20:16 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je zult wel te hard tegen een boom gelopen zijn vandaag. Kun je niets aan doen, ik zal het je niet kwalijk nemen.
via linkedin zie ik dat ook vaak, bij "2e" bekende mensenquote:Op donderdag 27 september 2012 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op facebook zo'n bericht krijgt van "mensen die je misschien kent" en dat ze dan 2 gemeenschappelijke vrienden met je hebben met 2 mensen die uit totaal verschillende plekken in jouw leven komen die elkaar blijkbaar toevallig ook kennen?
Zo had ik laatst eentje die zowel een vriendin die ik uit Amerika goed ken als vriend had en een gast uit België die ik ken ook. Klein wereldje
nee, ik heb geen facebookquote:Op donderdag 27 september 2012 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op facebook zo'n bericht krijgt van "mensen die je misschien kent" en dat ze dan 2 gemeenschappelijke vrienden met je hebben met 2 mensen die uit totaal verschillende plekken in jouw leven komen die elkaar blijkbaar toevallig ook kennen?
Zo had ik laatst eentje die zowel een vriendin die ik uit Amerika goed ken als vriend had en een gast uit België die ik ken ook. Klein wereldje
Ah, ben jij dat!quote:Op donderdag 27 september 2012 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nee, ik heb geen facebook
Wereldburger, niet Nederlander.quote:Op donderdag 27 september 2012 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik ben die zeldzame Nederlander, zonder facebook, hyves, en twitter
Mooi dingquote:Op donderdag 27 september 2012 21:50 schreef densmee het volgende:
[..]
ik vind deze dan toch wel iets leuker
http://www.domeinenrz.nl/(...)tos=8013&kterug=8013
ja en de bpm zal ook niet mals zijn denk ikquote:Op donderdag 27 september 2012 21:52 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mooi dingIk weet niet hoe oud dat is maar als je daar wegenbelasting over moet betalen zul je wel schrikken
ik denk dat je blij moet zijn als je deze als personenwagen op kenteken krijgtquote:Op donderdag 27 september 2012 22:00 schreef .Neovo. het volgende:
Mwoh, ze zullen denk ik wel ergens bij de 2000 tot 2500kg zitten. Als je een flink Transporter busje hebt zit je ook wel ergens bij de 2 ton.
Ik zie ze wel eens rijden, roeten dat die krengen kunnen.
You don't have to; ik wéét hoe die rommel werkt, maar ik vind het debiel dat zo'n uitleessysteem niet gewoon kan vertellen wat er mis is met de motor of aanbouwdelen, dat kan gewoon veel simpeler.. Nu krijg je bij wijze van spreken een uitkomst, en mag je zelf de som erbij verzinnen en/of zoeken, dat is gewoon kut.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de lambda sensor meet enkel de hoeveelheid O2 in de uitlaat gassen. Ik zal je niet vervelen met het exacte werking van de sensor of van de NOx sensor, die zijn nog ingewikkelder![]()
hij meet iets, bv een te arm mengsel, de PCM zal hier op reageren door meer brandstof in te spuiten, tot ie buiten zijn regel waardes valt (25% MEER brandstof) dan zal hij er een DTC opslaan. Dan is het een kwestie van uitlezen, brandstof aanpassing uitlezen, 4 gas meting en die waardes analyseren.
Euro normeringen hebben geen hol te maken met de manier waarop een uitleessysteem de fouten analyseert ( of eigenlijk nietquote:Op donderdag 27 september 2012 20:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
tja euro normeringen heeuro 6 wordt nog leuker
nog meer sensoren
Liever niet, dan krijg je alleen nog maar knopjesmonteurs in plaats van techneuten die weten hoe de boel echt werkt.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
You don't have to; ik wéét hoe die rommel werkt, maar ik vind het debiel dat zo'n uitleessysteem niet gewoon kan vertellen wat er mis is met de motor of aanbouwdelen, dat kan gewoon veel simpeler.. Nu krijg je bij wijze van spreken een uitkomst, en mag je zelf de som erbij verzinnen en/of zoeken, dat is gewoon kut.
Stekker erin, knoppie(s) drukken -> Goedemiddag meneer de monteur, de injector van de 2e cilinder is incontinent, reinig en/of vervang deze.
groetjes, uw uitleessysteem.
Zoiets
dit was oorspronkelijk het ideequote:Op donderdag 27 september 2012 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
You don't have to; ik wéét hoe die rommel werkt, maar ik vind het debiel dat zo'n uitleessysteem niet gewoon kan vertellen wat er mis is met de motor of aanbouwdelen, dat kan gewoon veel simpeler.. Nu krijg je bij wijze van spreken een uitkomst, en mag je zelf de som erbij verzinnen en/of zoeken, dat is gewoon kut.
Stekker erin, knoppie(s) drukken -> Goedemiddag meneer de monteur, de injector van de 2e cilinder is incontinent, reinig en/of vervang deze.
groetjes, uw uitleessysteem.
Zoiets
nee, maar wel met toepassen van oa een lambda sensor op een diesel. dat soort ongein, of een lage druk EGR en een hoge druk EGR. ook wer zon trukquote:Op donderdag 27 september 2012 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Euro normeringen hebben geen hol te maken met de manier waarop een uitleessysteem de fouten analyseert ( of eigenlijk niet) die gaan over uitstoot, en milieu normen, niks meer en niks minder.
Dat zou wel een beetje de insteek moeten zijn van zulke systemen vind ik.. elke monteur met een goed kassie moet eigenlijk gewoon kunnen zien wat er met een auto aan de hand is, zonder dattie bijna hogere informatica moet hebben gestudeerd.. ik vinnut gewoon stom..quote:Op donderdag 27 september 2012 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Liever niet, dan krijg je alleen nog maar knopjesmonteurs in plaats van techneuten die weten hoe de boel echt werkt.
Dan moeten ze die rommel zodanig aanpassen dat dat wél kan..quote:Op donderdag 27 september 2012 22:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dit was oorspronkelijk het idee
maar ja een computer kan niet zien als een BDP sensor door hitte niet meer werkt.
sterker nog er wordt meestal geen storing op geslagen op de BDP sensor, want dan werkt de motor toch niet denkt de computer.
of een injector die door hitte niet meer werkt (spoel is heel, weerstand waarde OK,). dus dat ziet ie niet.
nee dit gaat nooit gebeuren. te veel variabelen
en door dit soort dingen boeit het menig monteur ook niet, die doet gewoon wat het schermpje zegt .
en wat als er een eindtrap in de PCM defect is? dat ziet ie ook niet, dan ben je al voorbij de interne controle van de PCM
maw, een goede diagnose technicus, is zijn gewicht in goud waard
[..]
nee, maar wel met toepassen van oa een lambda sensor op een diesel. dat soort ongein, of een lage druk EGR en een hoge druk EGR. ook wer zon truk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |