abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2012 @ 20:15:45 #76
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117326002
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:15 schreef densmee het volgende:

[..]

ho ho, altijd nog beter dan een schamia of een takketros
Hier verschillen onze meningen. Over beide voertuigen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_117326035
quote:
6s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Hier verschillen onze meningen. Over beide voertuigen.
is niet erg het verstand komt nog wel
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 27 september 2012 @ 20:16:54 #78
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117326066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:16 schreef densmee het volgende:

[..]

is niet erg het verstand komt nog wel
Je zult wel te hard tegen een boom gelopen zijn vandaag. Kun je niets aan doen, ik zal het je niet kwalijk nemen.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:03:45 #79
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_117328771
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:16 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Je zult wel te hard tegen een boom gelopen zijn vandaag. Kun je niets aan doen, ik zal het je niet kwalijk nemen.
:D
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 27 september 2012 @ 21:07:31 #80
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117329023
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op facebook zo'n bericht krijgt van "mensen die je misschien kent" en dat ze dan 2 gemeenschappelijke vrienden met je hebben met 2 mensen die uit totaal verschillende plekken in jouw leven komen die elkaar blijkbaar toevallig ook kennen?
Zo had ik laatst eentje die zowel een vriendin die ik uit Amerika goed ken als vriend had en een gast uit België die ik ken ook. Klein wereldje :D
pi_117329230
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je op facebook zo'n bericht krijgt van "mensen die je misschien kent" en dat ze dan 2 gemeenschappelijke vrienden met je hebben met 2 mensen die uit totaal verschillende plekken in jouw leven komen die elkaar blijkbaar toevallig ook kennen?
Zo had ik laatst eentje die zowel een vriendin die ik uit Amerika goed ken als vriend had en een gast uit België die ik ken ook. Klein wereldje :D
via linkedin zie ik dat ook vaak, bij "2e" bekende mensen
pi_117331478
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:07 schreef Barcaconia het volgende:
nee, ik heb geen facebook :P
  donderdag 27 september 2012 @ 21:48:16 #83
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117331568
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nee, ik heb geen facebook :P
Ah, ben jij dat!
pi_117331633
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:48 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ah, ben jij dat!
ik ben die zeldzame Nederlander, zonder facebook, hyves, en twitter :+
  donderdag 27 september 2012 @ 21:49:22 #85
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_117331648
quote:
:')

Die is leuk.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:50:31 #86
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117331710
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ik ben die zeldzame Nederlander, zonder facebook, hyves, en twitter :+
Wereldburger, niet Nederlander.
Nja, zonder gein, ik vind Facebook wel geinig maar ik gebruik het eigenlijk nooit, alleen om met oude vrienden en verre kennissen contact te houden. Twitter en hyves en dergelijke moet ik allemaal niets van hebben.
pi_117331714
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:49 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

:')

Die is leuk.
ik vind deze dan toch wel iets leuker
http://www.domeinenrz.nl/(...)tos=8013&kterug=8013
  donderdag 27 september 2012 @ 21:52:45 #88
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117331837
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:50 schreef densmee het volgende:

[..]

ik vind deze dan toch wel iets leuker
http://www.domeinenrz.nl/(...)tos=8013&kterug=8013
Mooi ding _O_ Ik weet niet hoe oud dat is maar als je daar wegenbelasting over moet betalen zul je wel schrikken :D
pi_117332251
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:52 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Mooi ding _O_ Ik weet niet hoe oud dat is maar als je daar wegenbelasting over moet betalen zul je wel schrikken :D
ja en de bpm zal ook niet mals zijn denk ik
  donderdag 27 september 2012 @ 22:00:55 #90
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_117332288
Mwoh, ze zullen denk ik wel ergens bij de 2000 tot 2500kg zitten. Als je een flink Transporter busje hebt zit je ook wel ergens bij de 2 ton.
Ik zie ze wel eens rijden, roeten dat die krengen kunnen.
pi_117332377
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:00 schreef .Neovo. het volgende:
Mwoh, ze zullen denk ik wel ergens bij de 2000 tot 2500kg zitten. Als je een flink Transporter busje hebt zit je ook wel ergens bij de 2 ton.
Ik zie ze wel eens rijden, roeten dat die krengen kunnen.
ik denk dat je blij moet zijn als je deze als personenwagen op kenteken krijgt
  donderdag 27 september 2012 @ 22:04:06 #92
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_117333405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

de lambda sensor meet enkel de hoeveelheid O2 in de uitlaat gassen. Ik zal je niet vervelen met het exacte werking van de sensor of van de NOx sensor, die zijn nog ingewikkelder :+

hij meet iets, bv een te arm mengsel, de PCM zal hier op reageren door meer brandstof in te spuiten, tot ie buiten zijn regel waardes valt (25% MEER brandstof) dan zal hij er een DTC opslaan. Dan is het een kwestie van uitlezen, brandstof aanpassing uitlezen, 4 gas meting en die waardes analyseren.
You don't have to; ik wéét hoe die rommel werkt, maar ik vind het debiel dat zo'n uitleessysteem niet gewoon kan vertellen wat er mis is met de motor of aanbouwdelen, dat kan gewoon veel simpeler.. Nu krijg je bij wijze van spreken een uitkomst, en mag je zelf de som erbij verzinnen en/of zoeken, dat is gewoon kut.
Stekker erin, knoppie(s) drukken -> Goedemiddag meneer de monteur, de injector van de 2e cilinder is incontinent, reinig en/of vervang deze.

groetjes, uw uitleessysteem.

Zoiets :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_117333503
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

tja euro normeringen he :') euro 6 wordt nog leuker :') nog meer sensoren
Euro normeringen hebben geen hol te maken met de manier waarop een uitleessysteem de fouten analyseert ( of eigenlijk niet :') ) die gaan over uitstoot, en milieu normen, niks meer en niks minder.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 27 september 2012 @ 22:21:58 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_117333529
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

You don't have to; ik wéét hoe die rommel werkt, maar ik vind het debiel dat zo'n uitleessysteem niet gewoon kan vertellen wat er mis is met de motor of aanbouwdelen, dat kan gewoon veel simpeler.. Nu krijg je bij wijze van spreken een uitkomst, en mag je zelf de som erbij verzinnen en/of zoeken, dat is gewoon kut.
Stekker erin, knoppie(s) drukken -> Goedemiddag meneer de monteur, de injector van de 2e cilinder is incontinent, reinig en/of vervang deze.

Liever niet, dan krijg je alleen nog maar knopjesmonteurs in plaats van techneuten die weten hoe de boel echt werkt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_117333647
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dit was oorspronkelijk het idee

maar ja een computer kan niet zien als een BDP sensor door hitte niet meer werkt.

sterker nog er wordt meestal geen storing op geslagen op de BDP sensor, want dan werkt de motor toch niet denkt de computer.

of een injector die door hitte niet meer werkt (spoel is heel, weerstand waarde OK,). dus dat ziet ie niet.

nee dit gaat nooit gebeuren. te veel variabelen

en door dit soort dingen boeit het menig monteur ook niet, die doet gewoon wat het schermpje zegt .

en wat als er een eindtrap in de PCM defect is? dat ziet ie ook niet, dan ben je al voorbij de interne controle van de PCM

maw, een goede diagnose technicus, is zijn gewicht in goud waard

quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Euro normeringen hebben geen hol te maken met de manier waarop een uitleessysteem de fouten analyseert ( of eigenlijk niet :') ) die gaan over uitstoot, en milieu normen, niks meer en niks minder.
nee, maar wel met toepassen van oa een lambda sensor op een diesel. dat soort ongein, of een lage druk EGR en een hoge druk EGR. ook wer zon truk
pi_117333765
Ik heb trouwens een kentekenplaat, alleen is het een ouwetje, die zijn nog niet blauw, in goed gebruikte staat overigens..ik moet straks nog even terug, dan zou hij proberen om een blauwe te fiksen, en anders heb ik een junkyard gevonden waar ik er wel eentje weg durf te snoepen vanavond in het donker >:)
Die blauwe platen schijnen er nog niet zo lang te zijn, dus er zijn ook nog niet veel sloopplaten van helaas. :{

Daarna gaan we smikkelen bij de security officer, die gaat een afscheidsmaal voor ons koken. Zegt dattie heel goed kan kokkerellen, komt uit Trinidad, dus ik ben benieuwd, zitten we morgen de hele vlucht in het blue-water hok in het vliegtuig _O-
pi_117334008
en dan praten we nog niet over canbus fouten. ligt die bus plat dan werkt je diagnose tester ook niet meer, want die babbelt over de can bus. Dan kom je gewoon weer bij het meten, het liefst met een uber snelle scope
pi_117334045
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Liever niet, dan krijg je alleen nog maar knopjesmonteurs in plaats van techneuten die weten hoe de boel echt werkt.
Dat zou wel een beetje de insteek moeten zijn van zulke systemen vind ik.. elke monteur met een goed kassie moet eigenlijk gewoon kunnen zien wat er met een auto aan de hand is, zonder dattie bijna hogere informatica moet hebben gestudeerd.. ik vinnut gewoon stom..

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

dit was oorspronkelijk het idee

maar ja een computer kan niet zien als een BDP sensor door hitte niet meer werkt.

sterker nog er wordt meestal geen storing op geslagen op de BDP sensor, want dan werkt de motor toch niet denkt de computer.

of een injector die door hitte niet meer werkt (spoel is heel, weerstand waarde OK,). dus dat ziet ie niet.

nee dit gaat nooit gebeuren. te veel variabelen

en door dit soort dingen boeit het menig monteur ook niet, die doet gewoon wat het schermpje zegt .

en wat als er een eindtrap in de PCM defect is? dat ziet ie ook niet, dan ben je al voorbij de interne controle van de PCM

maw, een goede diagnose technicus, is zijn gewicht in goud waard

[..]

nee, maar wel met toepassen van oa een lambda sensor op een diesel. dat soort ongein, of een lage druk EGR en een hoge druk EGR. ook wer zon truk
Dan moeten ze die rommel zodanig aanpassen dat dat wél kan..

En gewicht in goud? nee man, elke monteur zou dat moeten kunnen, en niet omdat ie door heeft geleerd, maar gewoon omdat het systeem goed is..

/care of ze truken gebruiken om aan die normen te voldoen, ze moeten zorgen dat het geen ellende gaat veroorzaken op termijn.. vrachtwagens hebben bijna nooit zoveel ellende met uitstoot beperkende systemen, waarom personenauto's dan wel?
  donderdag 27 september 2012 @ 22:31:40 #100
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_117334065
Beter heb je een dikke diesel met een dikke lijnpomp die je met een nog dikkere startkabel aan de gang krijgt zonder kabelboom of sensoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')