abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117229284
Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Ons uit eindelijke doel

Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
pi_117229304
Laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:38 schreef WebBeestje het volgende:
Ook aangemeld? :) ik heb geen idee hoe zoiets werkt, zal wel een soort van chat zijn o.i.d. maar we zien wel ik ben wel benieuwd.
Nee, ik ben al bekend :P Heb al een paar van die dingen meegemaakt en ik hoor telkens hetzelfde....
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:45:50 #3
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_117229409
Iemand ook een linkje, buiten die affiliate van Danny. :')
pi_117229436
Maar voor een newbie dus wel interessant? Ik heb momenteel een Adwords campagne lopen met een tegoedbon, ik heb interesse om dit door te laten lopen met een percentage van de inkomsten die ik nu heb. Of het direct een verband heeft weet ik niet maar misschien is er door de Adwords campagne iets meer verkeer en iets meer inkomsten gekomen.
pi_117229453
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:45 schreef ursel het volgende:
Iemand ook een linkje, buiten die affiliate van Danny. :')
http://www.eduvision.nl/cursus/cursus_webinar-bol.html

Straks allemaal Fokkers die zich daar aanmelden :D
pi_117229507
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef WebBeestje het volgende:
Maar voor een newbie dus wel interessant? Ik heb momenteel een Adwords campagne lopen met een tegoedbon, ik heb interesse om dit door te laten lopen met een percentage van de inkomsten die ik nu heb. Of het direct een verband heeft weet ik niet maar misschien is er door de Adwords campagne iets meer verkeer en iets meer inkomsten gekomen.
in analytics kun je dat prima zien anders hoor..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117229530
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:47 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

http://www.eduvision.nl/cursus/cursus_webinar-bol.html

Straks allemaal Fokkers die zich daar aanmelden :D
van eduvision is gewoon een man die achter een webcam zit en 1 en ander verteld en af en toe regeert op een vraag uit de chat.. tenminste zo deden ze dat eerder
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117229584
quote:
[
in analytics kun je dat prima zien anders hoor..
Gelijk op mijn lijstje gezet, de analytics code is eruit gegaan op mijn project door een update dus even weer herstellen :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:52:49 #9
131603 Afwazig
Serious business
pi_117229589
Beetje basis SEO die webinar maar wel boeiend als je hier nog niet zo in thuis bent ja.
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:01:37 #10
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_117229798
Meeste wat ze daar inderdaad vertellen is hier ook wel eens langs gekomen. Met een beetje research van zaken die hier besproken worden kom je al verder dan die webinars die zij vertellen idd.

Even kijken of ik er wel tijd voor vrij ga maken.
pi_117229874
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:01 schreef ursel het volgende:
Meeste wat ze daar inderdaad vertellen is hier ook wel eens langs gekomen. Met een beetje research van zaken die hier besproken worden kom je al verder dan die webinars die zij vertellen idd.

Even kijken of ik er wel tijd voor vrij ga maken.
je kan ze ook terug kijken toch?, dan kun je mooi doorspoelen door de basale stukken..
pi_117230597
Nog geen uitbetalingen gehad, voor het eerst dat ik in een maand zoveel heb verdient met Adsense. De volgende uitbetaling staat ook alweer vast op >100 euro. Normaal deed ik er een paar maanden over om 70 euro te krijgen :D
  dinsdag 25 september 2012 @ 13:30:34 #13
131603 Afwazig
Serious business
pi_117230616
Met die 130 website? Mooi man.
pi_117231254
Net ook weer een nieuwe site klaar, gaat lekker man. Heb de smaak te pakken. Volgende maand moet de 500 te halen zijn.

Ben alleen bang dat er ook een keer een enorme dip in de dagen komt :P
pi_117232396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:48 schreef JDx het volgende:
Net ook weer een nieuwe site klaar, gaat lekker man. Heb de smaak te pakken. Volgende maand moet de 500 te halen zijn.

Ben alleen bang dat er ook een keer een enorme dip in de dagen komt :P
Die dip verwacht ik ook nog steeds :) en dat komt er van als je steeds beter blijft presteren maar volgens mij blijft het normaal gesproken goed gaan als je wat energie blijft steken in de projecten. Wat al vaker is aangehaald hier is dat je er ook feeling mee moet hebben, een onderwerp wat je niet trekt zal ook moeilijk te onderhouden zijn.
pi_117233105
Weer mensen last van een enorme daling in Pageviews trouwens? Blijft weer steken, voor de zoveelste keer, echt irritant, want ik ben vanalles aan het testen, dus kan het niet volgen zo...
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:07:16 #17
340341 Blester
Membre très utile
pi_117236162
Wat ik trouwens zelf niet echt snap: ik heb veel van mijn websites op dezelfde hosting staan. Sommige van deze websites wil ik aan elkaar linken, aangezien de over hetzelfde onderwerp gaat. Ik heb gehoord dat dit geen effect heeft, aangezien het van hetzelfde IP afkomt. Hoever is dit waar en wat kan ik eraan doen om dit te voorkomen?
~ Love comes unseen; we only see it go
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:12:06 #18
131603 Afwazig
Serious business
pi_117236361
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:07 schreef Blester het volgende:
Wat ik trouwens zelf niet echt snap: ik heb veel van mijn websites op dezelfde hosting staan. Sommige van deze websites wil ik aan elkaar linken, aangezien de over hetzelfde onderwerp gaat. Ik heb gehoord dat dit geen effect heeft, aangezien het van hetzelfde IP afkomt. Hoever is dit waar en wat kan ik eraan doen om dit te voorkomen?
Klopt, en je kan er niks aan doen om dat te voorkomen. Google heeft dit opgenomen in haar Pagerank algoritme om te voorkomen dat websites van dezelfde eigenaar worden gebruikt om elkaars pagerank kunstmatig omhoog te halen. Google ziet een verwijzing van websites van hetzelfde IP adres als een verwijzing die niet 'objectief' is en hecht hier dus minder waarde aan. Het effect is niet helemaal niks maar wel minder dan een verwijzing van een ander IP adres.

Het enige wat je kan doen is sites op verschillende lokaties hosten.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:13:01 #19
131603 Afwazig
Serious business
pi_117236396
Ik dacht dat je een SEO expert was trouwens? Dan had je dat toch moeten weten ;).
pi_117236497
Vraag me af in hoeverre dit uitmaakt, ik link ook weleens websites onderling en heb gevoel dat het wel effect heeft, terwijl ze op dezelfde reseller account staan. Maar ja, wat is "veel" effect en wat is "weinig" effect. Het lijkt me in ieder geval geen kwaad kunnen.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:16:46 #21
340341 Blester
Membre très utile
pi_117236544
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:13 schreef Afwazig het volgende:
Ik dacht dat je een SEO expert was trouwens? Dan had je dat toch moeten weten ;).
Ik richt me meer op content SEO, linkbuilding is niet echt mijn gebied. Natuurlijk weet ik wel een hoop dingen over linkbuilding, maar dit is niet echt een vraag waar een duidelijk antwoord op kan komen, wilde eens zien hoe jullie erover dachten.
pi_117237057
Daar hebben ze nou seo-hosting voor uitgevonden beste mensen!
pi_117237111
Weten jullie nog intereressante profielen op twitter om te volgen aangaande SEA, SEO etc? Dus mensen/bedrijven die echt verstand van zaken hebben, op hoogte zijn van laatste veranderingen en daadwerkelijk wat nuttigs mededelen ipv pure zelfpromotie?
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:40:07 #24
131603 Afwazig
Serious business
pi_117239377
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:30 schreef Afwazig het volgende:
Met die 130 website? Mooi man.
Met die website inderdaad :)
pi_117239445
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:20 schreef dirkjo het volgende:

[..]

Link?

@Afwazig thx heb het toegevoegd
pi_117239825
quote:
Vraagje over bovenstaande website: kopieer je de content van andere websites of schrijf je alles zelf? Dat laatste lijkt me veel tijd kosten, maar daardoor heb je natuurlijk wel unieke content...

(zie daar momenteel geen advertenties trouwens, blok is leeg)

[ Bericht 3% gewijzigd door eaglejohn op 25-09-2012 17:33:52 (Dat komt natuurlijk door AdBlock) ]
pi_117239854
quote:
Ah ik krijg meteen een advertentie van de concurrentie van het kantoor waar ik dit type :P Maar idd: heb je de rechten op de informatie die je deelt?
pi_117239961
Ligt er maar net aan waar ik ben. Soms schrijf ik een bericht zelf, maar het gebeurd ook vaak zat dat het een kopie is inderdaad.

Kreeg laatst een mail van een copyright bedrijf met het verzoek om wat berichten van een specifieke krant eraf te halen. Heb dan ook besloten om sinds die actie de berichten een stuk meer 'eigen' te maken.
pi_117240257
Ja heb dat ooit met Volkskrant / Trouw gehad. Artikel van twee jaar terug, direct advocatenbrief en moest zo'n ¤1000 dokken. Mafkezen :r , maar ze staan in principe in hun recht (ook al vermeld je de bron).
pi_117240343
Heb je ook daadwerkelijk betaald of was het een waarschuwing?
Ik dacht overigens dat met bronvermelding wel mocht...
pi_117240646
In de mail stond dat ze normaal de economische schade op je verhalen, maar dat ze akkoord gingen met het verwijderen van het artikel (binnen 5 dagen). De mail was gericht op één artikel, maar heb ze toen maar meteen allemaal verwijderd.

Ik vermeld de bron van elk artikel altijd, ook als ik kleine dingen heb aangepast. Weet niet of dat voldoende is, lijkt me eigenlijk van niet.
pi_117240944
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:12 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Klopt, en je kan er niks aan doen om dat te voorkomen. Google heeft dit opgenomen in haar Pagerank algoritme om te voorkomen dat websites van dezelfde eigenaar worden gebruikt om elkaars pagerank kunstmatig omhoog te halen. Google ziet een verwijzing van websites van hetzelfde IP adres als een verwijzing die niet 'objectief' is en hecht hier dus minder waarde aan. Het effect is niet helemaal niks maar wel minder dan een verwijzing van een ander IP adres.

Het enige wat je kan doen is sites op verschillende lokaties hosten.
Hier ben ik het niet mee eens. Er kunnen 10.000den websites gehost worden vanaf 1 IP. Lijkt me een beetje raar als die compleet geen invloed hebben. Als er 10 websites op dat IP over schoenen staan en ze zijn gelinkt krijg je wel degelijk een betere ranking. Het is belangrijk bij backlinks dat de sites die naar jouw linken pagina's hebben over dezelfde niche.
pi_117240952
Ja economische schade, geld dat ze hebben misgelopen op basis van een bullshit formule. Het bedrag was buiten proporties dus heel wat vanaf weten lullen. Had voorbeelden gezien waar het wel tot een rechtszaak kwam en die mensen verloren altijd. Uiteindelijk ¤300 neergeteld dacht ik. Meeste zijn niet zo streng hoor, die zeggen gewoon verwijderen zoals dirkjo zei, maar die klootzakken van VK/Trouw/AD niet dus pas op.
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:10:54 #36
131603 Afwazig
Serious business
pi_117241345
Daarnaast ook uitkijken voor foto's die je via Google vindt en op je site plaatst. Zijn ook talloze voorbeelden van fotografen die kleine blogjes duizenden euro's laten betalen. En die mafkezen staan nog in hun recht ook, dus moet je gewoon aftikken.

Mooi voorbeeld hier: http://ombudsman.vara.nl/(...)dc246f4bca100c50d096
pi_117241888
Misschien een brutale vraag, maar heeft één van jullie toevalling nog een google adwords coupon over O+ ?

En van die artikelen is echt niet normaal meer inderdaad, net alsof hun daar überhaupt schade door oplopen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 18:31:23 #38
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_117242204
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:20 schreef dirkjo het volgende:

[..]

netjes!
pi_117242794
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef Afwazig het volgende:
Daarnaast ook uitkijken voor foto's die je via Google vindt en op je site plaatst. Zijn ook talloze voorbeelden van fotografen die kleine blogjes duizenden euro's laten betalen. En die mafkezen staan nog in hun recht ook, dus moet je gewoon aftikken.

Ja toen ik me ging verdiepen in het opzetten van een voetbal website/app kwam ik er wel achter dat op de meest onbenullige dingen rechten zitten en dat als je die niet koopt je risico loopt.

Ergste voorbeeld: het bedrijf Football DataCo beheert de rechten op de speelschemas van de Premier League. Ofwel op een simpel tekstueel overzichtje van wie tegen wie speelt in welke speelronde. Als je deze rechten van ze wilt kopen voor NIET-COMMERCIEEL gebruik kost je dat: £4,244.00 (excluding VAT)

En dat is alleen de Premier League, ze beheren ook de speelschemas van de andere britse leagues.

Voor commercieel gebruik gaat het op aanvraag (ws. minstens 3x zo duur).

Echt te krankzinnig voor woorden. Maar er blijkt sinds enkele maanden een eind aan de te zijn gekomen. http://www.bbc.co.uk/news/business-17218968
Maar sinds 1959 hebben ze miljoenen aan geld binnengehaald van bv bedrijven die alleen maar het gebruikten in hun TV programmering of bijvoorbeeld NOS Teletekst pag 840.

Wil je serieus wat opzetten dan dien je echter wel met al die shizzle rekening te houden, niet dat een copyright claim ineens de doodsteek is voor je website.
pi_117243607
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:24 schreef Mike144 het volgende:
En van die artikelen is echt niet normaal meer inderdaad, net alsof hun daar überhaupt schade door oplopen.
Ja daar lopen ze schade door, zoekmachines zijn niet zo dol op dubbele content ;)
Heb het zelf ook een aantal keer gehad dat mijn teksten gejat waren door andere, vaak erg obscure buitenlandse sites. En reken maar dat ook mijn artikelen in bezoekersaantal daalden.
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:07:38 #41
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_117243733
heeft iemand hier ervaring met daisycon?
pi_117243780
Nu is nieuws echter al vaak in double-content te vinden. Al helemaal als er bronnen als ANP enz. gebruikt worden.
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:10:14 #43
340341 Blester
Membre très utile
pi_117243851
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:07 schreef DuracellPower het volgende:
Ja, heb ze op een van mijn website nu een maandje draaien (website met 20k unieke bezoekers/maand), helaas geen enkele sale.
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:10:32 #44
131603 Afwazig
Serious business
pi_117243865
Dubbele content vinden zoekmachines niet leuk nee maar beetje nuance kan geen kwaad. Vooral interne dubbele content is een negatieve SEO factor. Nieuwssites kopiëren veelal 1 op 1 nieuws van ANP of de politie en krijgen hiervoor ook geen penalty in de rankings. :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:13:08 #45
131603 Afwazig
Serious business
pi_117243988
Overigens kun je dubbele content t.o.v. andere sites voorkomen door de rel=canonical tag.
pi_117244001
quote:
Ja, bagger :) (vind ik persoonlijk), een periode van 7 weken laten draaien en wel clicks maar geen inkomsten. Het is ook moeilijk na te gaan of je ergens recht op hebt met clicks.

Weer een maandrecord gehaald terwijl er nog 5 dagen moeten komen deze maand :)
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:14:20 #47
340341 Blester
Membre très utile
pi_117244046
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:13 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Ja, bagger :) (vind ik persoonlijk), een periode van 7 weken laten draaien en wel clicks maar geen inkomsten. Het is ook moeilijk na te gaan of je ergens recht op hebt met clicks.
Welke raadt jij verder aan? Wil toch wel graag wat inkomsten met deze websites, daisycon komt met geen enkele sale.
pi_117244249
quote:
Welke raadt jij verder aan? Wil toch wel graag wat inkomsten met deze websites, daisycon komt met geen enkele sale.
Zelfde ervaringen dus en bv. Zanox is hetzelfde. Ik heb nu wel een affiliate op mijn project en die schijnen forse bedragen te betalen... eerst zien dan geloven en als ik eind oktober nog niks heb mik ik ze er weer van mijn project af. Verder geen alternatieven omdat ik er weinig in zie. Ik ga nog wel iets met Bol doen maar dat duurt nog even denk ik :)

Nog een vraagje om advies, als je via Adsense veel banners krijgt van een adverteerder die ook de affiliate op je project is dan kun je toch beter die Adsense banners van hun verwijderen? Enige probleem is dan dat als die affiliate ook tegenvalt er ook minder inkomsten zijn uit de adsense banners.
  dinsdag 25 september 2012 @ 19:24:52 #49
340341 Blester
Membre très utile
pi_117244619
Boost van eens van mijn websites is goed uitgepakt, zag dat hij op pagina 2 was gekomen. Beetje moeite gedaan en hij staat alweer in de top 5 :)
pi_117245048
Het maakt dus geen fuck uit welke affiliate je gebruikt. Ik gebruik zelf cleafs, m4n/zanox, tradetracker en daisycon. Ze hebben allemaal andere webshops maar ze doen allemaal hetzelfde. Verkopen is verkopen. En tja hoeveel clicks hebben jullie dan? Ik heb rond de 400 clicks per dag en soms verkoop je bijna niks. De andere dag verkoop ik juist weer superveel. Clicks betekenen eigenlijk geen reet.

Ga uitzoeken waar je het goedkoopste een product kan kopen. Dat is relevant voor de koper. Het blijven Nederlanders en die willen altijd het goedkoopste! Ik maak trouwens altijd mijn eigen banners met deeplinks. Dan kan ik wat verkooptruukjes toepassen :D

Oh ja, als je mobiele telefoons oid verkoopt. Maak geen gebruik van Studentmobiel. Flikkers keuren veel af bij mij. :r :r :r
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:10:47 #51
340341 Blester
Membre très utile
pi_117246872
Zit met een leuk nieuw concept maar hier heb ik een redelijk simpel concept voor nodig.

Zoiets als dit: http://www.tripcast.nl/index.php/routeplanner

Iemand enig idee of dit script ergens op het internet rondzwerft of dat het eventueel makkelijk zelf te maken is? (lees: laten maken)

Hoort niet echt in het AdSense topic thuis, maargoed.
pi_117249777
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:10 schreef Blester het volgende:
Zit met een leuk nieuw concept maar hier heb ik een redelijk simpel concept voor nodig.

Zoiets als dit: http://www.tripcast.nl/index.php/routeplanner

Iemand enig idee of dit script ergens op het internet rondzwerft of dat het eventueel makkelijk zelf te maken is? (lees: laten maken)

Hoort niet echt in het AdSense topic thuis, maargoed.
Gewoon google maps dus. Weet niet of het er is maar het zal niet gemakkelijk zijn ;)
pi_117250347
Je bedoelt een routeplanner? :')
pi_117251109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:15 schreef Drawer het volgende:
Je bedoelt een routeplanner? :')
Wat is dat? :')
pi_117251797
Mijn Adsense app werkt niet meer, iemand met hetzelfde probleem?
pi_117251940
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:42 schreef WebBeestje het volgende:
Mijn Adsense app werkt niet meer, iemand met hetzelfde probleem?
Nope, works.

Dat concept van een concept idee met die routeplanner is echt achterhaald, gewoon Google Maps.
pi_117253157
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Nope, works.
Ik denk dat er dan een korte storing was, in een paar uur tijd een verdubbeling in clicks. Schiet me nog wat te binnen voor mijn actielijstje, morgenmiddag eens aan beginnen maar elke dag komt er wel wat bij.

Ik ben wel eens benieuwd wat hier in totaal verdiend wordt, volgens mij een leuk bedragje :)
pi_117254517
DANK!

Zou iemand even op 1 van deze links willen klikken? Maakt niet uit welke, doet niks, verdien er niets mee, alleen even kijken of hij de kliks bijhoudt in mijn database.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:30:53 #59
131603 Afwazig
Serious business
pi_117254657
Heb er een paar geklikt.
pi_117254667
Thanks, werkt dus niet haha.
pi_117254707
Nog 1x?

Thanks!
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:32:36 #62
131603 Afwazig
Serious business
pi_117255178
Waar moet ik klikken? Ik snap niks van! :S

:+
pi_117255419
Ik denk dat ik vraag naar de bekende weg maar ik heb één pagina zonder content maar die wel veel gebruikt wordt, het gaat om een chatbox. Heeft iemand een idee hoe ik daar toch Adsense op kan plaatsen zonder dat er content op staat? Misschien moet ik op één of andere manier toch een beetje content bij plaatsen :)
pi_117255590
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:41 schreef Drawer het volgende:
Waar moet ik klikken? Ik snap niks van! :S

:+
Sorry, dat is nu onduidelijk inderdaad, heb de link weggehaald, omdat iemand al geklikt had.
pi_117256213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:46 schreef WebBeestje het volgende:
Ik denk dat ik vraag naar de bekende weg maar ik heb één pagina zonder content maar die wel veel gebruikt wordt, het gaat om een chatbox. Heeft iemand een idee hoe ik daar toch Adsense op kan plaatsen zonder dat er content op staat? Misschien moet ik op één of andere manier toch een beetje content bij plaatsen :)
Ik heb nog nooit problemen gehad hiermee. Maar probeer anders eens content in een div te zetten met visibility: none; ?
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:25:47 #67
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_117257603
quote:
Persoonlijk gebruik ik liever Tradetracker, veel overzichtelijker.
pi_117257698
Aangezien ik de laatste tijd relatief veel vrije tijd heb, zat ik eraan te denken om ook eens een niche site te beginnen. Nu vroeg ik me af of jullie een 'minimum' aantal zoekopdrachten per maand aanhouden als je gaat rondneuzen over de populariteit over het onderwerp (keyword tool)?
  woensdag 26 september 2012 @ 07:52:01 #69
340341 Blester
Membre très utile
pi_117262452
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:28 schreef dirkjo het volgende:
Aangezien ik de laatste tijd relatief veel vrije tijd heb, zat ik eraan te denken om ook eens een niche site te beginnen. Nu vroeg ik me af of jullie een 'minimum' aantal zoekopdrachten per maand aanhouden als je gaat rondneuzen over de populariteit over het onderwerp (keyword tool)?
Minimaal 3000 lokale exacte searches met concurrentie laag, CPC van rond de ¤0,40. Zoiets is altijd wel redelijk goed voor een kleine website. Ik bezit alleen websites met 10.000 exacte lokale searches met lage concurrentie en top 5 e.d.
pi_117264770
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Minimaal 3000 lokale exacte searches met concurrentie laag, CPC van rond de ¤0,40. Zoiets is altijd wel redelijk goed voor een kleine website. Ik bezit alleen websites met 10.000 exacte lokale searches met lage concurrentie en top 5 e.d.
En dan geen fuck verdienen? Je doet iets serieus heel erg mis.
@dirkjo: Het ligt net aan de niche. Ik doe het altijd op gevoel. Sommige sites van mij hebben maar 50 bezoekers maar het zijn gerichte bezoekers. Dus ik heb daar bijna elke dag wel een koper. ( affiliate ). Ik beheer daarnaast ook een grote ondertitelsite maar die levert geen fuck op met rond de 4000 bezoekers per dag :D Ligt dus een beetje aan je niche.

En gebruik market samurai naast je google keyword tool.
pi_117264893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:03 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

En dan geen fuck verdienen? Je doet iets serieus heel erg mis.
@dirkjo: Het ligt net aan de niche. Ik doe het altijd op gevoel. Sommige sites van mij hebben maar 50 bezoekers maar het zijn gerichte bezoekers. Dus ik heb daar bijna elke dag wel een koper. ( affiliate ). Ik beheer daarnaast ook een grote ondertitelsite maar die levert geen fuck op met rond de 4000 bezoekers per dag :D Ligt dus een beetje aan je niche.

En gebruik market samurai naast je google keyword tool.
Ik gebruik ook market samurai; fijne tool is dat.

@quote; misschien wat geld in google adwords stoppen?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117265638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:59 schreef Drawer het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit problemen gehad hiermee. Maar probeer anders eens content in een div te zetten met visibility: none; ?
Volgens mij mag Adsense alleen op pagina's geplaatst worden waar ook content staat dus een chatbox valt er dan buiten. Op zich jammer want dat zou denk ik wel aardig lopen :) Dat met content in een div zetten zegt mij niks :@
pi_117266992
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef Afwazig het volgende:

Dat is niet zo raar, je steelt hun content en verdient er geld mee!
  woensdag 26 september 2012 @ 11:36:41 #74
131603 Afwazig
Serious business
pi_117267189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:29 schreef Quintenajax het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar, je steelt hun content en verdient er geld mee!
Prima. Maar dan moet het wel binnen proporties blijven. Stel ik plaats een kleine thumbnail van een foto van Cruijff linksboven mijn bericht op mijn non-commerciële blog. Moet ik dan 4000 euro aftikken?

Lees het bericht anders even. Die jongen van 15 verdiende er geen geld mee, kreeg niet eens een waarschuwing maar moest gelijk betalen. En nu ga jij mij vertellen dan dit logisch is? Ga fietsen.

Overigens nog even over de dubbele content met betrekking op nieuwsberichten:

quote:
Duplicate content is an in-depth issue because of the different circumstances that lead to it. As such, search engines have a level of leniency for copied content depending on how it is used and the level of content being duplicated. For example, a website reproducing a news article, a snippet from a guide, shared review information etc. is accepted as duplicate but will not incur penalties because the volume of content maybe low, or that the type of content is common for sharing.
pi_117267501
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:36 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Prima. Maar dan moet het wel binnen proporties blijven. Stel ik plaats een kleine thumbnail van een foto van Cruijff linksboven mijn bericht op mijn non-commerciële blog. Moet ik dan 4000 euro aftikken?

Lees het bericht anders even. Die jongen van 15 verdiende er geen geld mee, kreeg niet eens een waarschuwing maar moest gelijk betalen. En nu ga jij mij vertellen dan dit logisch is? Ga fietsen.

Overigens nog even over de dubbele content met betrekking op nieuwsberichten:

[..]

Over de boetes vind ik een ander verhaal.
Maar dan nog steeds geldt dat je gebruik maakt van iemand anders zijn content. Ik moet voor een voetbalsite 180 euro per maand betalen om foto's te mogen gebruiken van Vi Images.
pi_117267610
Ok, ik heb ooit een foto gemaakt van een stadion en op onze fansite geplaatst, die gebruikte De Graafschap jaren lang op hun site. Ik heb toen een mailtje gestuurd dat we niet lullig wilden doen met een rechtzaak of factuur ofzo. Of ze misschien een gepast bedrag (wij dachten aan enkele tientjes) op de stichting supporters vereniging wilden storten van ons. De dag erna was de foto van hun site verdwenen en hebben nooit een mailtje of een bedrag gehad.

Ik zou hier dus in principe achteraan moeten gaan? Ik vind dat zo kinderachtig. Het kost mij toch niets of die foto daar op staat of niet. Behalve dan dat ik destijds speciaal naar het stadion was gereden om foto's te maken voor onze fansite.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:53:37 #77
131603 Afwazig
Serious business
pi_117267693
Ach fotografen en artiesten (en instanties zoals BREIN) maken gewoon gretig misbruik van het auteurs- en portretrecht wat sinds de komst van het internet hopeloos verouderd is. Maar dat komt wel goed, die wetten worden nog wel aangepast en dan moeten ze net zoals de rest van wereld gewoon creatief zijn en meegaan met hun tijd.

Maar dit is een discussie voor een ander topic :P.
pi_117267887
Inderdaad, één of andere bullshit auteursrechten wet uit 1920 werkt gewoon echt niet meer nu met het internet. Nieuwsbericht kopiëren incl. bronvermelding mogen ze dus ¤500 ofzo voor vragen. Iedereen linkt en kopieert van elkaar. In principe overtreedt Google ook auteursrechtenwetten door al die afbeeldingen zo te publiceren lijkt me... maar daar gaan mensen natuurlijk niet tegen klagen want dan word je uit Google verwijderd haha.
pi_117269954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, één of andere bullshit auteursrechten wet uit 1920 werkt gewoon echt niet meer nu met het internet. Nieuwsbericht kopiëren incl. bronvermelding mogen ze dus ¤500 ofzo voor vragen. Iedereen linkt en kopieert van elkaar. In principe overtreedt Google ook auteursrechtenwetten door al die afbeeldingen zo te publiceren lijkt me... maar daar gaan mensen natuurlijk niet tegen klagen want dan word je uit Google verwijderd haha.
Waarschijnlijk heeft dat wel met de voorwaarden te maken. Als jij een website hebt dan kun je er voor kiezen of je hem door Google laat indexeren of niet. Bovendien verwijst Google je altijd door naar jouw eigen website, ze plaatsen het niet zozeer op hun eigen website.
pi_117270076
Dat is imo nog erger. Deeplinken dus voor eigen succes.
pi_117270096
Je ziet bij Google Afbeeldingen toch gewoon afbeeldingen? Je kunt er misschien wel voor kiezen, maar het wordt (zonder dat het wordt gevraagd) gewoon geïndexeerd.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:16:14 #82
131603 Afwazig
Serious business
pi_117270152
Je hebt natuurlijk zelf in de hand of dingen worden geïndexeerd of niet, maar het is wel zo dat standaard alles geïndexeerd wordt ja.
pi_117270186
Ik weet het ook niet hoor, gaf alleen wat suggesties waarom het geoorloofd zou kunnen zijn.
pi_117270374
Ja maar het gaat om het principe. Wanneer ben je een auteur en wanneer kan je nou copyright claimen op een artikel? Als ik een nieuwsbericht neerzet mag niemand dat dus gebruiken, of een zelf gemaakte foto. Dus in principe heb ik nu ook alle rechten op het bericht dat ik hier neerzet?

De avatars van iedereen zijn ook vaak foto's gewoon van internet. Gaan ze Fok aanklagen dat iemand hun foto gebruikt?

Dit soort dingen die in een wet van 100 jaar geleden staan werken gewoon met het internet heel anders dus die wet moet worden vernieuwd. Maar goed is idd niet echt adsense gerelateerd dit :P
pi_117272867
Een site over Windows 8, wat denken jullie, win8.nl of windows-8.nl? Gaat niet om windows 8, maar om iets soortgelijks btw.

Als het bekend wordt heb je meer aan een korte naam, maar zoekmachine gewijs lijkt een streepje beter of niet?
  woensdag 26 september 2012 @ 14:31:46 #86
131603 Afwazig
Serious business
pi_117272957
Ik had denk ik win8.nl gedaan. Ten eerste vanwege een merknaam claim van Microsoft en ten 2e zijn keyword URL's veel minder belangrijk geworden dan ze waren. Het helpt nog wel ja maar met goede URL's en content doe win8 het prima.
  woensdag 26 september 2012 @ 14:32:48 #87
131603 Afwazig
Serious business
pi_117272993
Je kan overigens ook beide doen en er één een 301 redirect geven.
pi_117273164
http://windows8-info.nl/ deze scoort relatief hoog, met een bullshit naam.
pi_117273648
CTR is vandaag bedroevend laag maar het komt bij mij wel vaker voor dat het in de avonduren omhoog schiet. Zouden de pageviews wel up to date zijn en de clicks niet?
pi_117274575
Ik las hier over market samurai, maar de website daarvan en andere zoekresultaten zijn erg schreeuwerig met FREE, BONUS, DISCOUNT, GET NOW etc. dat het me eerder afschrikt dan overtuigd. Ik zie dat er een trial is en dat product normaal $149 kost, jullie hebben het gekocht?
pi_117274732
Inderdaad een schreeuwerige website, maar het programma werkt goed. Wat maakt het uit of het gekocht is of niet? Je kan de trial toch proberen en kijken of je het interessant vindt?
  woensdag 26 september 2012 @ 16:27:42 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_117277168
Hmmm, dit is vreemd. Bij een van mijn websites staan al ruim 3/4 weken backlinks op verschillende websites (linkpartners e.d.) en deze pagina's zijn allemaal in Google geindexeerd (confirmed) en SEO Spyglass geeft nog steeds 0 backlinks aan...
pi_117278356
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress? :)
pi_117279350
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress?
(werkt nog best goed)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:55 schreef WebBeestje het volgende:
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress? :)
en anders is er altijd wel een andere weg...
pi_117279755
Sites met anti copy/paste zijn imo bloedirritant. Niet goed voor herhaalbezoeken denk ik. Mensen die echt content willen jatten vinden idd wel een andere weg (source code oid)
pi_117279827
Inderdaad ik vind dat ook irritant. Doe dan zoals je bij sommige sites ziet, als je iets kopieert komt er een link bij met: lees het volledige artikel hier blablabla.
pi_117280132
maar even serieus, WB, ik zie nergens in je hele project dermate content dat het beschermd dient te worden.. Tenzij het over je ABC gaat, maar die is maar tot de A ingevuld.. Verder heb je alleen dagberichten, dus die zijn morgen alweer achterhaald in jouw branche lijkt mij
pi_117280203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad ik vind dat ook irritant. Doe dan zoals je bij sommige sites ziet, als je iets kopieert komt er een link bij met: lees het volledige artikel hier blablabla.
Ja of rechtermuisknop uitgeschakeld. Soms wil je gewoon even een plaatje of stukje tekst doorsturen via MSN of gTalk.

Mijn nieuwe site is trouwens opgeleverd, kan er ook al op, alleen het DNS is nog niet rond, dus het domein werkt nog niet, hopelijk vanavond wel, anders morgenvroeg.
pi_117280367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja of rechtermuisknop uitgeschakeld. Soms wil je gewoon even een plaatje of stukje tekst doorsturen via MSN of gTalk.

Mijn nieuwe site is trouwens opgeleverd, kan er ook al op, alleen het DNS is nog niet rond, dus het domein werkt nog niet, hopelijk vanavond wel, anders morgenvroeg.
Is jouw strategie om zoveel mogelijk sites te lanceren waar je met zo min mogelijk tijd de investering kan terugverdienen? Nog tips voor goedkope domeins?
pi_117280583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:46 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
Nog tips voor goedkope domeins?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117280634
Meer mensen die net een mail kregen van Google over het inhouden van de betaling omdat ze een IBAN en BIC nummer willen?
pi_117280996
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:53 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>:) de enige extensie die volgens mij onmogelijk is om hoog te krijgen. Naja, het is niet meer zo gaar als vroeger dat je eigenlijk in frames zat te werken :')
  woensdag 26 september 2012 @ 18:27:29 #103
340341 Blester
Membre très utile
pi_117281619
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:53 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

SPOILER
'Goede' oude tijd :')

Ik denk dat iedereen ooit bij een .TK is begonnen (niet serieus dan). Al stapte ik binnen een week al over naar .nl, aangezien .tk gewoon een ramp was :') Gratis hosting bij te TK, mwah :P
pi_117281720
Inderdaad :P toen ik begon had je vooral homestead.com, tripod.lycos.com en die geocities shit :D

En dan come.to redirect maken hahahaha.
pi_117281869
haha de oneindige zoektocht naar gratis hosting en domeinen en dan balen als er reclame op stond :D
pi_117282110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:46 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Is jouw strategie om zoveel mogelijk sites te lanceren waar je met zo min mogelijk tijd de investering kan terugverdienen? Nog tips voor goedkope domeins?
Is dat niet het doel van iedereen hier? Zoveel mogelijk verdienen met zo min mogelijk moeite? ;)
pi_117283378
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Is dat niet het doel van iedereen hier? Zoveel mogelijk verdienen met zo min mogelijk moeite? ;)
Ik maak ook graag iets nuttigs :P
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_117283579
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad :P toen ik begon had je vooral homestead.com, tripod.lycos.com en die geocities shit :D

En dan come.to redirect maken hahahaha.
En die dan linken naar het frame ipv de normale link, zodat de banners weg waren :P

cjb.net was ook populair haha.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:13 schreef Pizzalucht het volgende:

[..]

Ik maak ook graag iets nuttigs :P
Aangezien mijn sites zijn verschenen op diverse startpagina's en zelfs sites van basisscholen, zijn ze best nuttig volgens sommige mensen.
pi_117283674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 15:19 schreef VacaLoca het volgende:
Ik las hier over market samurai, maar de website daarvan en andere zoekresultaten zijn erg schreeuwerig met FREE, BONUS, DISCOUNT, GET NOW etc. dat het me eerder afschrikt dan overtuigd. Ik zie dat er een trial is en dat product normaal $149 kost, jullie hebben het gekocht?
Lol, welkom op het internet. Dat zijn verkooptechnieken. Alle gasten die je wat willen slijten maken er gebruik van.

1. Je krijgt altijd zo'n kutfilmpje te zien die uren duurt waarin wordt verteld hoe goed het product wel niet is. Het is nog erger dan tellsell. Maar ze vertellen eigenlijks niks waardevols.
2. Je krijgt een super schreeuwerige website voor je kiezen. Allemaal grote letters met van 140 nu TIJDELIJK VOOR 99,-
3. Ze willen allemaal je e-mail adres zodat ze je kunnen spammen met andere producten.
4. als je het venster wil sluiten krijg je soms nog zo'n popup. Wacht als je nu besteld krijg je nog extra 20 dollar korting :')

Zoo doorzichtig al die sites.

Maargoed Market samurai is zeker wel goed. Download die trial en volg deze steppen voor unlimited tijd.

http://www.redfoxmagazine(...)version-for-40-days/
  woensdag 26 september 2012 @ 19:20:39 #110
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117283692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:17 schreef JDx het volgende:

[..]

En die dan linken naar het frame ipv de normale link, zodat de banners weg waren :P

cjb.net was ook populair haha.

Freewebs, en yahoo geocities volgens mij zat ik bij geocities heel snel aan mijn max bandbreedte toen ging ik m'n plaatjes hosten bij van die gratis plaatjes host sites en zo linken :').
  woensdag 26 september 2012 @ 19:25:38 #111
340341 Blester
Membre très utile
pi_117283931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:27 schreef Blester het volgende:
Hmmm, dit is vreemd. Bij een van mijn websites staan al ruim 3/4 weken backlinks op verschillende websites (linkpartners e.d.) en deze pagina's zijn allemaal in Google geindexeerd (confirmed) en SEO Spyglass geeft nog steeds 0 backlinks aan...
pi_117284025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:54 schreef dirkjo het volgende:
Meer mensen die net een mail kregen van Google over het inhouden van de betaling omdat ze een IBAN en BIC nummer willen?
heb hem zojuist ook gekregen ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Lol, welkom op het internet. Dat zijn verkooptechnieken. Alle gasten die je wat willen slijten maken er gebruik van.

1. Je krijgt altijd zo'n kutfilmpje te zien die uren duurt waarin wordt verteld hoe goed het product wel niet is. Het is nog erger dan tellsell. Maar ze vertellen eigenlijks niks waardevols.
2. Je krijgt een super schreeuwerige website voor je kiezen. Allemaal grote letters met van 140 nu TIJDELIJK VOOR 99,-
3. Ze willen allemaal je e-mail adres zodat ze je kunnen spammen met andere producten.
4. als je het venster wil sluiten krijg je soms nog zo'n popup. Wacht als je nu besteld krijg je nog extra 20 dollar korting :')

Maargoed Market samurai is zeker wel goed. Download die trial en volg deze steppen voor unlimited tijd.

al die amerikaanse sites zijn hetzelfde ja, om te kotsen. je vergeet dat alle prijzen op een 7 eindigen, alle sales pages gebruiken ook dezelfde template met dezelfde lettertypes, met onderin 99 reviews van andere kopers. iedere 500 pixels tussenin staat een extra BUY NOW knop. dat mensen daar nog steeds intrappen zeg... zo'n pagina klik ik automatisch weg. helaas zie je ze zelfs in nederland soms opduiken (zoals die internetmiljonair kerel die hier laatst voorbij kwam).

[ Bericht 32% gewijzigd door Deeltjesversneller op 26-09-2012 19:34:17 ]
pi_117285092
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:39 schreef RanTheMan het volgende:
maar even serieus, WB, ik zie nergens in je hele project dermate content dat het beschermd dient te worden.. Tenzij het over je ABC gaat, maar die is maar tot de A ingevuld.. Verder heb je alleen dagberichten, dus die zijn morgen alweer achterhaald in jouw branche lijkt mij
Er staan een aantal berichten die al eens gekopieerd zijn, dit is voor anderen wel erg makkelijk en bij toeval kwam ik erachter. Een aantal mails en twitterberichten hielpen de content van de andere sites weg te krijgen. Wat betreft de ABC, die wil ik snel gaan uitbreiden en daarvoor zocht ik de plugin. Ik weet zo snel niet wat ik als normale lezer dan vervelend moet vinden tegen het (deels) beschermen van de content.

Wel goed dat je ongeveer 250 pagina's hebt bekeken :)

[ Bericht 3% gewijzigd door WebBeestje op 26-09-2012 19:56:20 ]
  woensdag 26 september 2012 @ 19:56:27 #114
131603 Afwazig
Serious business
pi_117285395
Ik heb echt een tyfushekel aan websites die de rechtermuisknop of het selecteren van tekst uitschakelen. Dit wilde ik even kwijt.
  woensdag 26 september 2012 @ 20:00:37 #115
131603 Afwazig
Serious business
pi_117285615
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:25 schreef Blester het volgende:

[..]

Worden ze in webmaster tools of opensite explorer wel aangegeven?
pi_117285822
Ziet er wel ernstig uit, "ON HOLD" unpaid earnings. Nouja, gegevens ingevuld, nu wachten op hun transactie.
pi_117285846
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:56 schreef Afwazig het volgende:
Ik heb echt een tyfushekel aan websites die de rechtermuisknop of het selecteren van tekst uitschakelen. Dit wilde ik even kwijt.
Maar waarom, ik kan weinig goede redenen bedenken dan dat het irritant is voor het kopiëren van de content.
pi_117286095
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:04 schreef CasB het volgende:
Ziet er wel ernstig uit, "ON HOLD" unpaid earnings. Nouja, gegevens ingevuld, nu wachten op hun transactie.
Je hebt tot de 20e de tijd om het in te vullen om geen vertraging op te lopen..
  woensdag 26 september 2012 @ 20:11:20 #119
131603 Afwazig
Serious business
pi_117286232
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:04 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Maar waarom, ik kan weinig goede redenen bedenken dan dat het irritant is voor het kopiëren van de content.
Ik wil nog wel eens in de bron kijken van sites hoe bepaalde dingen zijn opgelost of een plaatje linken / opslaan. In grote stukken tekst selecteer ik soms ook gedeelte om het makkelijker leesbaar te maken. Verder helpen zulke plugins toch geen reet want als je echt wil kan het altijd wel.

Ergo; alleen kneuzen maken gebruik van die nazipraktijken. :7
  woensdag 26 september 2012 @ 20:32:48 #120
340341 Blester
Membre très utile
pi_117287478
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:00 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Worden ze in webmaster tools of opensite explorer wel aangegeven?
Nee, in webmaster tools nog niet.
pi_117287684
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe ik ook hoor. Stukken letterlijk van mijn site kopiëren en daarmee mijn rechten schenden, al is dat met bronvermelding, levert direct een claim op wanneer iemand daar (indirect) geld mee verdient. Ik steek tijd in het maken van kwalitatieve teksten, iemand die deze zomaar overneemt mag dus ook even geld aftikken (en dat zijn geen lullige bedragen).
  woensdag 26 september 2012 @ 20:37:43 #122
131603 Afwazig
Serious business
pi_117287746
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:32 schreef Blester het volgende:

[..]

En open site explorer al geprobeerd dan?
pi_117289482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:20 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ehm ben vrij bekend met commerce op internet, maar als het mij eerder argwanend maakt en afschrikt, zijn het niet de juiste verkooptechnieken. Het is imo iig niet meer van deze tijd. Less is more.

Zoals hierboven gezegd zijn het vooral Amerikaanse sites die nog zo schreeuwerig en druk zijn.

quote:

Heb de trial draaiende en heb er al wat mee gespeeld. Thanks voor de nuttige link.
pi_117289800
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:04 schreef CasB het volgende:
Hahaha :D
Ze willen gewoon je iban en bic. Dat is het nieuwe betalen. Je krijgt je uitbetaling deze maand gewoon hoor :) Niks aan het handje
pi_117289822
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Mja je strategie kan zijn om tig basic sites te hebben of je specialiseren met een paar en echt uit te groeien tot een bekende merknaam.

Maar voor mijn vraag over goedkope domeinnamen moet ik elders zijn? :P

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ze willen gewoon je iban en bic. Dat is het nieuwe betalen. Je krijgt je uitbetaling deze maand gewoon hoor :) Niks aan het handje
Idd, vanaf 2013 wordt dat standaard.
pi_117289929
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:32 schreef Blester het volgende:

[..]

Kan wel paar maanden duren voordat die backlinks eens worden weergegeven. Ik vertrouw nooit op die tools. Waarom zou je sowieso je eigen backlinks gaan checken? Zolang je site niet op 1 staat heb je te weinig backlinks :p
pi_117290052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:12 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Mja je strategie kan zijn om tig basic sites te hebben of je specialiseren met een paar en echt uit te groeien tot een bekende merknaam.

Maar voor mijn vraag over goedkope domeinnamen moet ik elders zijn? :P

[..]

Idd, vanaf 2013 wordt dat standaard.
Hoe bedoel je goedkope domeinnamen? Waar je goedkoop domeinnamen kan kopen en hosting? Versio. 6 euro per jaar voor hosting. Geen geld. domeinnamen zijn ook cheap. 5 euro per jaar voor nl domein en .com 8 euro ofzo.

Ik heb heel veel statische sites. Mijn adsense sites zijn statisch. Daar hoef ik de komende paar jaar niet meer aan te zitten (hoop ik). Daarnaast heb ik een paar grote affiliate sites waar de concurrentie moordend is dus die moet ik wel in de gaten houden.
pi_117291066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ik weet het. :) Als alles in het rood staat met oranje uitroeptekens enzo dan lijkt het net alsof er iets helemaal fout is. :P
pi_117291456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:33 schreef CasB het volgende:

[..]

Ik weet het. :) Als alles in het rood staat met oranje uitroeptekens enzo dan lijkt het net alsof er iets helemaal fout is. :P
Ja ik kreeg hem vorige maand ook al. Toen zat ik ook al te zweten.
pi_117291848
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 19:50 schreef WebBeestje het volgende:

[..]

Wel goed dat je ongeveer 250 pagina's hebt bekeken :)
Als jouw stats dat weergeven dan zijn ze wel ernstig verneukt en verklaart wellicht ook je lage ctr, want ik heb mn eigen logs ff gescand en het zijn er 9 om precies te zijn...
pi_117295767
quote:
Als jouw stats dat weergeven dan zijn ze wel ernstig verneukt en verklaart wellicht ook je lage ctr, want ik heb mn eigen logs ff gescand en het zijn er 9 om precies te zijn...
Je beweerde mijn hele project bekeken te hebben en dat zijn ruim 250 pagina's...tenzij jij een andere definitie van pagina's hebt (ik reken elke unieke url als een pagina).

Dat de CTR redelijk laag is heb ik al vaker uitgelegd, o.a. iets met veel terugkerende bezoekers ;) Gelukkig ruimschoots gecompenseerd door o.a. veel unieke bezoekers en pageviews plus een aardige RPM.

[ Bericht 20% gewijzigd door WebBeestje op 26-09-2012 22:53:15 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 01:48:54 #132
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_117300850
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:03 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

je kan ze ook terug kijken toch?, dan kun je mooi doorspoelen door de basale stukken..
Waar kun je dit terug kijken?
  donderdag 27 september 2012 @ 03:57:25 #133
68091 borbit
pi_117301356
dubbel
pi_117303486
Inkomsten zijn weer terug op het oude niveau. :D Nu nog zorgen dat het (meer) gaat stijgen.
pi_117303489
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:40 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja ik kreeg hem vorige maand ook al. Toen zat ik ook al te zweten.
Ik begon ook al te zweten ja. M'n geld was gereset naar 0, de melding verscheen en er staat nog niks op m'n bankrekening
pi_117304722
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:33 schreef dirkjo het volgende:

[..]

Ik begon ook al te zweten ja. M'n geld was gereset naar 0, de melding verscheen en er staat nog niks op m'n bankrekening
Kan even duren. Vriend van mij heeft het ook nog niet binnen. Ik heb gisteren een hele goede dag gehad :) Vandaag weer even werken aan mijn 2 nieuwe sites.
pi_117311658
Ik wacht rustig af :)
pi_117314138
Wat is een goed WP theme om een informatieve (statisch) website op te zetten? Clean & simpel.
  donderdag 27 september 2012 @ 16:02:50 #139
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_117315359
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:25 schreef maikel112 het volgende:

[..]

Persoonlijk gebruik ik liever Tradetracker, veel overzichtelijker.
Dank voor alle reactie op daisycon, dat wordt hem dus niet (voor ernaast) :)
pi_117315513
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 15:30 schreef xaban06 het volgende:
Wat is een goed WP theme om een informatieve (statisch) website op te zetten? Clean & simpel.
Er zijn zoooooooooooveel themes, echt 10.000en, zou zeggen, kijk lekker rond ;)

Ben vanmorgen ook 2 uur bezig geweest een mooi theme te zoeken voor mijn nieuwe site.
pi_117315675
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:02 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Dank voor alle reactie op daisycon, dat wordt hem dus niet (voor ernaast) :)
Meeste mensen die ik ken door mijn plugin voor wordpress maken gebruik van:
Tradetracker
Zanox/M4N
Daisycon

Maar dat zijn voornamelijk mensen die XML feeds gebruiken. Dus voor normale dingen weet ik het niet precies wat fijner werkt.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 27 september 2012 @ 16:34:54 #142
340341 Blester
Membre très utile
pi_117316800
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:14 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Kan wel paar maanden duren voordat die backlinks eens worden weergegeven. Ik vertrouw nooit op die tools. Waarom zou je sowieso je eigen backlinks gaan checken? Zolang je site niet op 1 staat heb je te weinig backlinks :p
Kijken hoe de vorderingen zijn? Een beetje als een kip zonder kop linkbuilden heeft geen zin.
  donderdag 27 september 2012 @ 16:35:44 #143
340341 Blester
Membre très utile
pi_117316837
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:06 schreef JDx het volgende:

[..]

Er zijn zoooooooooooveel themes, echt 10.000en, zou zeggen, kijk lekker rond ;)

Ben vanmorgen ook 2 uur bezig geweest een mooi theme te zoeken voor mijn nieuwe site.
Ik ben ook altijd uren bezig met zoeken, heb nu zelf een database met een paar honderd themes die zeer bruikbaar zijn.
  donderdag 27 september 2012 @ 17:22:30 #144
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_117318819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:35 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik ben ook altijd uren bezig met zoeken, heb nu zelf een database met een paar honderd themes die zeer bruikbaar zijn.
herkenbaar allemaal idd :)
pi_117319207
Wtf, ik heb wel geld gekregen van Google, maar mijn nieuwe betaalsettings zijn nog niet geverifieerd. :')
pi_117319672
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:32 schreef CasB het volgende:
Wtf, ik heb wel geld gekregen van Google, maar mijn nieuwe betaalsettings zijn nog niet geverifieerd. :')

Als je beetje leest kan je zien dat ze je geld gewoon overmaken. Voor de volgende keer moet je je gegevens geupdate hebben.
pi_117320451
Vandaag en gister weer even volop bezig geweest met het in orde maken van de SEO op mijn website. En heb meteen even het tweede projectje afgemaakt om te kijken af dat wat word. Ik ben benieuwd!
pi_117320525
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:32 schreef CasB het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:09 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Je hebt tot de 20e de tijd om het in te vullen om geen vertraging op te lopen..
  donderdag 27 september 2012 @ 18:10:58 #149
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117320622
Doen jullie ook altijd als je een nieuw project wilt starten altijd kijken naar wie de website van de concurrent is xD? dus een WHOIS of SIDN check, vervolgens de naam googlen om een of andere reden moet ik dat altijd weten lol.
  donderdag 27 september 2012 @ 18:16:50 #150
131603 Afwazig
Serious business
pi_117320802
Toevallig pas wel gedaan ja. Toen kwam ik er via via achter dat die kerel maar een paar sites had waaronder een site voor zijn dochter die zelfmoord heeft gepleegd. En toen voelde ik medelijden met die man. ;(
pi_117321366
quote:
9s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:16 schreef Afwazig het volgende:
Toevallig pas wel gedaan ja. Toen kwam ik er via via achter dat die kerel maar een paar sites had waaronder een site voor zijn dochter die zelfmoord heeft gepleegd. En toen voelde ik medelijden met die man. ;(
Eigen project toen gestopt of...? ;)
  donderdag 27 september 2012 @ 18:41:03 #152
131603 Afwazig
Serious business
pi_117321609
Had hem al gemaakt toen. Plus het stelde toch niet veel voor want het betrof een niche met heel weinig zoekopdrachten per maand. :P
pi_117322777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:10 schreef Drakire het volgende:
Doen jullie ook altijd als je een nieuw project wilt starten altijd kijken naar wie de website van de concurrent is xD? dus een WHOIS of SIDN check, vervolgens de naam googlen om een of andere reden moet ik dat altijd weten lol.
lol wtf :D
Trouwens hekel aan die Whois troep. Hou er niet van als mijn gegevens overal maar te grabbel worden gegooid :r :r
pi_117322828
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:41 schreef Afwazig het volgende:
Had hem al gemaakt toen. Plus het stelde toch niet veel voor want het betrof een niche met heel weinig zoekopdrachten per maand. :P
Jij wilde ook een site maken over je overleden dochter _O-
pi_117322995
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:11 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

lol wtf :D
Trouwens hekel aan die Whois troep. Hou er niet van als mijn gegevens overal maar te grabbel worden gegooid :r :r
Gewoon anoniem of bij .com whoisguard instellen.
pi_117323689
Even iets aan het testen op Fok! Ben benieuwd, hahaha! :P
pi_117323768
Kzie niks :P
  donderdag 27 september 2012 @ 19:37:28 #158
68091 borbit
pi_117324058
ik heb nu een url bij transip en die is doorverwijzen naar het ip adres waar de blog draait. Maar als ik meet komt nu een deel van het verkeer vanaf die url en kan ik niet meer zien of het zoekverkeer is of iets anders. Hoe moet ik dat aanpassen? Is dns beter?
pi_117324213
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Kzie niks :P
Ik had zo'n banner van 9,95 genomen voor 75.000 pageviews. Dus ik m'n analytics aan, realtime, al in de handen wrijvende zit ik te staren naar mijn stats. Niets... niet 1 bezoeker...
pi_117324277
Ik zie alleen house music ibiza... maar dat gaat toch niet direct? Is toch op random moment ofoz?
pi_117324313
Oh ok, nouja dan kijk ik morgen wel haha.
pi_117325248
Ik zag hem net, komt onder die lange banner aan de linker kant. Was niet ingelogt dus het kan zijn dat alleen gasten hem zien.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_117325512
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:42 schreef JDx het volgende:
Oh ok, nouja dan kijk ik morgen wel haha.
Haha laat maar weten of het wat is :P Anders ga ik ook een bannertje plaatsen binnenkort :D
pi_117325624
Ja iemand moest het toch proberen haha.

Nog steeds niet 1 klik.
pi_117329371
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:08 schreef JDx het volgende:
Ja iemand moest het toch proberen haha.

Nog steeds niet 1 klik.
ik heb geklikt op de banner hiero :) (lelijk dng man :) )
pi_117330149
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:12 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

ik heb geklikt op de banner hiero :) (lelijk dng man :) )
Ja wat heb ik daar nou aan :') hahaha, ja ik had geen tijd om iets te maken, gewoon ff snel proberen.
pi_117332121
Oh dus je krijgt alleen dat kleine kutblokje onder de skyscraper ad. Ik dacht dat je de skyscraper plek kreeg als je betaald. lame.
pi_117332512
2 kliks tot nu toe, waaronder Ran :') kansloos. Nou snap ik hoe moeilijk mensen het hebben die reclame op een forum gooien haha.
pi_117332547
:D
pi_117332607
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:57 schreef VacaLoca het volgende:
Oh dus je krijgt alleen dat kleine kutblokje onder de skyscraper ad. Ik dacht dat je de skyscraper plek kreeg als je betaald. lame.
Dan valt je ad niet eens op :( dat is voor de meeste adverteerders dus eens en nooit meer (ik zie het daarom waarschijnlijk altijd leeg staan).
pi_117332967
Dat zou wel cheap zijn voor ¤10 :P
  donderdag 27 september 2012 @ 22:18:10 #172
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117333302
Ik dacht altijd dat het omdat hele skyscraper ging :'). Maar ja als je erop klikt wordt het wel goed uitgelegd.
pi_117333652
Insights into what the world is searching for -- the new Google Trends http://insidesearch.blogs(...)ld-is-searching.html
pi_117334340
Heb het nooit nuttig gevonden dat Trends en nu nog steeds niet.
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:04:06 #175
340341 Blester
Membre très utile
pi_117341602
Hoe denken jullie dat de .pro extentie gaat ranken? Twijfel een beetje om eentje te registreren.
pi_117341871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:04 schreef Blester het volgende:
Hoe denken jullie dat de .pro extentie gaat ranken? Twijfel een beetje om eentje te registreren.
Hoeveel succesvolle sites op dat soort extensies ken je?
pi_117341905
Misschien iets van go.pro ofzo maar verder niet.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117341936
Macbook.pro :P
pi_117342948
.pro Zal wel net zo crap ranken als .biz of .tel ofzo

Troep dus. Gewoon lekker bij nl, com, net en org houden en af en toe een .eu als het niet anders kan :D
pi_117343169
Ik ken maar weinig sites die anders eindigen dan .com of .nl behalve tweakers volgens mij.
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:47:15 #181
131603 Afwazig
Serious business
pi_117343225
Mwoah, ken ook genoeg .info sites die redelijk hoog staan.
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:47:44 #182
330093 McCandless
I'm supertramp
pi_117343235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:04 schreef JDx het volgende:
2 kliks tot nu toe, waaronder Ran :') kansloos. Nou snap ik hoe moeilijk mensen het hebben die reclame op een forum gooien haha.
Ik heb die banner niet gezien, maar 't is natuurlijk niet raar dat mensen niet gaan klikken op een banner die er niet uitnodigend uitziet.
pi_117343363
Hij was wel opvallend naar mijn idee. Zoveel kan je niet kwijt in 160x80 of wat was het. Belachelijk klein in ieder geval.

In totaal heb ik 5 klikjes gehad in 75.000 views. En maarliefst 13 cent (1 klik) aan AdSense inkomsten haha.
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:56:38 #184
131603 Afwazig
Serious business
pi_117343454
Heb ik iets gemist? :')
pi_117343472
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:56 schreef Afwazig het volgende:
Heb ik iets gemist? :')
Ik heb hem ook niet gezien maar 75.000 pageviews vliegen er bij fok denk ik zo doorheen. Als het dan specifiek is dan zullen op veel topics wel dus views zijn maar geen clicks.
pi_117343579

Dit was 'm.

Had trouwens bij puber forum aangeklikt, hier laten zien, maar het is niet gericht, was te zien in allerlei topics.
pi_117343916
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 08:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoeveel succesvolle sites op dat soort extensies ken je?
Omdat niemand hem gebruikt... welke tld je gebruikt maakt voor google weinig uit lijkt me, ze zullen niet denken "ooh meneer gebruikt .pro, nou die gaan we even een plaatsje lager zetten". Misschien als het .gov ofzo is dat er wat meer waarde aan wordt gegeven omdat het meer autoriteit uitstraalt. Qua gebruiksvriendelijkheid maakt het 100x meer uit dan seo. Als ik het mis heb hoor ik het graag.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb het nooit nuttig gevonden dat Trends en nu nog steeds niet.
Nee het is inderdaad niet nuttig om te weten wat mensen zoeken :')
pi_117344229
quote:
Ik denk dat Yoshi bedoelt dat het om trends gaan, een trend loopt ook weer snel af. Op die pagina stond iets over een tournee over de Red Hot Chillipepers (of hoe je dat ook schrijft), als ze in Nederland komen zal een project daarop gericht misschien een aantal weken lekker lopen maar daarna is het over en uit. Een beetje als dat van het glazenhuis maar dat komt jaarlijks terug al zou ik als 3FM zoiets niet accepteren ;)
pi_117344912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 10:18 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Dat haal je er echt niet duidelijk uit hoor wat mensen zoeken. Ten eerste moet je zelf een keyword bedenken en dan kan je terugkijken naar het verleden nou yippie. Enige wat je er misschien uit zo kunnen halen is als je een stijgende lijn ziet over de jaren heen maar dan nog. De meeste trends zijn logisch te verklaren. Waar gebruik jij het voor dan?
pi_117345361
als je een kleine informatieve site over 1 bepaald nicheproduct hebt misschien niet, maar als je een groot breder onderwerp hebt is het wel fijn om een stijgende lijn eerder te zien dan een concurrent.

en ook voor persoonlijk gebruik vind ik het wel interessant om te weten waarom iets een bepaald moment piekte enzo, ze koppelen ook nieuwsberichten aan die pieken. wat zou ik toch graag de complete google database willen zien :9~
pi_117345818
Ja dat zou wel goud waard zijn. Dat je gewoon per dag alle categorieën van zoekwoorden kunt zien en dan wat het meeste gezocht wordt en daarvan dan de individuele trends.
pi_117347340
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat zou wel goud waard zijn. Dat je gewoon per dag alle categorieën van zoekwoorden kunt zien en dan wat het meeste gezocht wordt en daarvan dan de individuele trends.
Haha ben blij dat dat er niet is. Anders zou het allemaal te gemakkelijk gaan. Ik vind het prima zoals het nu is.
pi_117347365
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:44 schreef JDx het volgende:
Ik ken maar weinig sites die anders eindigen dan .com of .nl behalve tweakers volgens mij.
ik weet zeker dat je een .eu domein kent dat lekker rankt jongen :)
pi_117347402
Zeker, maar zei ook weinig, niet geen één!
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:26:52 #195
340341 Blester
Membre très utile
pi_117354481
Hebben jullie ook zelf niches met .info? Heb ik zelf wel gehad, vond het niet echt een succes.
pi_117354575
Ja heb er zelf eentje met .info. Maar dit is inderdaad nog niet echt een succes en vind het erg lastig om hem een beetje van de grond af te krijgen.
pi_117354712
Wat houden jullie gemiddeld aan voor:

• Lokale maandelijkse zoekopdrachten
• Wereldwijde maandelijkse zoekopdrachten
• Concurrentie
• Geschatte CPC (zoeken)

wanneer je op zoek bent naar interessante zoekwoorden?

Ik ben me wat aan het orienteren en heb een zoekwoord dat 1600 lokale zoekopdrachten heeft met een hoge concurrentie. CPC is ¤ 0,71. Is dat iets om snel te vergeten? Of toch een redelijke score in een tijd waarin er al zoveel woorden "bezet" zijn?
pi_117354979
waarom zou dat niet goed zijn?
pi_117355345
Zouden sommige bereid zijn om een website van mij te beoordelen? Het slaat namelijk nog niet echt aan en ik zou graag advies hebben van iemand die wat meer ervaring heeft.
Als je bereid bent geef het even aan, dan stuur ik je een DM met de link :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:53:29 #200
131603 Afwazig
Serious business
pi_117355407
DM maar even, kan wel even kijken.
pi_117355509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:
waarom zou dat niet goed zijn?
Tja, geen idee? Ben me nog aan het oriënteren, daarom vraag ik het ook... ;)
Ik dacht in een van deze topics te lezen dat minder dan 10000 lokale zoekopdrachten niet interessant was.
pi_117355621
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:34 schreef eaglejohn het volgende:
Wat houden jullie gemiddeld aan voor:

• Lokale maandelijkse zoekopdrachten
• Wereldwijde maandelijkse zoekopdrachten
• Concurrentie
• Geschatte CPC (zoeken)

wanneer je op zoek bent naar interessante zoekwoorden?

Ik ben me wat aan het orienteren en heb een zoekwoord dat 1600 lokale zoekopdrachten heeft met een hoge concurrentie. CPC is ¤ 0,71. Is dat iets om snel te vergeten? Of toch een redelijke score in een tijd waarin er al zoveel woorden "bezet" zijn?
1600 uniek of breed? Met hoge concurrentie?
Is de moeite niet waard man. Ik zit beetje rond de 5000 uniek per maand te zoeken met lage of normale concurrentie. ( ik weet is geen concurrentie maar aanbod )
pi_117355674
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:29 schreef Mike144 het volgende:
Ja heb er zelf eentje met .info. Maar dit is inderdaad nog niet echt een succes en vind het erg lastig om hem een beetje van de grond af te krijgen.
.info kan ook wel goed ranken hoor. Maar heb weinig sites op de eerste plaats zien staan met .info eigenlijk. Niet een domein dat ik zelf zou kopen.
pi_117355707
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

1600 uniek of breed? Met hoge concurrentie?
Is de moeite niet waard man. Ik zit beetje rond de 5000 uniek per maand te zoeken met lage of normale concurrentie. ( ik weet is geen concurrentie maar aanbod )
Met uniek (exact) keyword. En idd met hoge concurrentie (dacht dat dat juist beter was dan laag omdat je dan meer per klik kan ontvangen). Dus juist gaan zoeken op lage concurrentie?
pi_117356024
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:59 schreef eaglejohn het volgende:

[..]

Met uniek (exact) keyword. En idd met hoge concurrentie (dacht dat dat juist beter was dan laag omdat je dan meer per klik kan ontvangen). Dus juist gaan zoeken op lage concurrentie?
bij een lage concurrentie is de hoogte van de cpc veel lager.. Dus je kunt beter kiezen voor een hoge concurentie, mits je voor adsense gaat, omdat je dan meer per klik ontvangt.. Aan de andere kant zullen er ook wel veel meer sites zijn over dat onderwerp waardoor je weer minder goed rankt...
pi_117357250
Ik ben d'r klaar mee, 3 nieuwe sites gemaakt de afgelopen week, wachten tot die aanslaan, vandaag de 400 euro gehaald deze maand, ik ga weekend vieren, zie jullie maandag weer! ;)
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:44:46 #207
340341 Blester
Membre très utile
pi_117357754
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:32 schreef JDx het volgende:
Ik ben d'r klaar mee, 3 nieuwe sites gemaakt de afgelopen week, wachten tot die aanslaan, vandaag de 400 euro gehaald deze maand, ik ga weekend vieren, zie jullie maandag weer! ;)
Ook in het weekend gaat het werk door hier helaas :P In ieder geval vandaag nog wel bezig.
pi_117358018
quote:
^O^ Goedzo, ik ga ook weekend vieren :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:06:13 #209
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_117360927
quote:
Dit soort posts zijn toch de echt een goede motivatie vor mij om weer lekker aan de slag te gaan ik ga het ook steeds leuker vinden sites zijn nu gloednieuw maar besteed er wel een paar uur per dag aan.
pi_117361687
quote:
Met hoeveel sites in totaal?
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:29:59 #211
340341 Blester
Membre très utile
pi_117361854
Iemand toevallig interesse om een website over te kopen in de financiele branche? Ongeveer 3000 lokale exacte zoekresultaten, nummer #7 op dat keyword.
pi_117361948
PM me de url en stats maar
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:38:12 #213
68091 borbit
pi_117362154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:29 schreef Blester het volgende:
Iemand toevallig interesse om een website over te kopen in de financiele branche? Ongeveer 3000 lokale exacte zoekresultaten, nummer #7 op dat keyword.
haal je er inkomsten uit? Wat wil je er voor hebben?
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:41:03 #214
340341 Blester
Membre très utile
pi_117362262
Berichten verstuurd :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:54:32 #215
340341 Blester
Membre très utile
pi_117362726
Even ter aanvulling: Betreft niet een financiele niche die diensten aanbied, is een AdSense website. Overheid/financieel gericht.
pi_117363978
quote:
Ik ook, tot nu toe al op ¤520 deze maand dus het wordt sowieso een record. Nu chillen en geld verbrassen dit weekend want geld moet ROLLEN :)
pi_117364780
Werken Adwords campagnes ook met het ranken in Google? Op de Ads worden geklikt via Google maar ik vraag mij af of dit de positie beïnvloed. Ik ga er niet vanuit omdat je dan vrij eenvoudig een hogere positie koopt.
pi_117365226
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:41 schreef WebBeestje het volgende:
Werken Adwords campagnes ook met het ranken in Google? Op de Ads worden geklikt via Google maar ik vraag mij af of dit de positie beïnvloed. Ik ga er niet vanuit omdat je dan vrij eenvoudig een hogere positie koopt.
Ik denk niet dat je er een hogere "organic" ranking door krijgt. Indirect heeft het bij mij wel gewerkt. De opbrengsten van AdSense waren hoger dan de kosten in AdWords.
pi_117365383
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:41 schreef WebBeestje het volgende:
nee dat staat er uiteraard los van, net als dat analytics/webmaster tools/adsense gebruiken je niet direct hoger in google plaatst.
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:58:40 #220
340341 Blester
Membre très utile
pi_117365459
Iemand hier die een beetje in de reis / vakantie branche zit? Is hier d.m.v. affiliate gemakkelijk wat te verdienen of maar zelden sales?
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:59:19 #221
340341 Blester
Membre très utile
pi_117365488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik ook, tot nu toe al op ¤520 deze maand dus het wordt sowieso een record. Nu chillen en geld verbrassen dit weekend want geld moet ROLLEN :)
Ik heb je trouwens ook een DM gestuurd :)
pi_117365638
Klopt gelezen, leuke domeinnaam maar zie ik vaker langskomen dat onderwerp tegenwoordig.
pi_117365880
quote:
nee dat staat er uiteraard los van, net als dat analytics/webmaster tools/adsense gebruiken je niet direct hoger in google plaatst.
Resultaten uit analytics, webmastertools en adsense komen bij mij op Google ook niet te voorschijn als ik een zoekopdracht geef, de advertenties uit Adwords Campagnes wel :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:10:53 #224
340341 Blester
Membre très utile
pi_117365956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Klopt gelezen, leuke domeinnaam maar zie ik vaker langskomen dat onderwerp tegenwoordig.
Heeft al positie nummer #7 hé :) Maar contact me maar even via de DM.
pi_117366955
Het viel me net op dat Google berichten van mijn project al binnen een uur indexeert, is dit toeval of standaard of ligt het aan het project?
  vrijdag 28 september 2012 @ 20:39:22 #226
340341 Blester
Membre très utile
pi_117367088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:35 schreef WebBeestje het volgende:
Het viel me net op dat Google berichten van mijn project al binnen een uur indexeert, is dit toeval of standaard of ligt het aan het project?
Bij mijn nieuwswebsites zet ik altijd alles op Always in de Sitemap, gaat altijd lekker snel, vaak binnen enkele minuten (realtime)
pi_117367773
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ook aan jou de vraag: met hoeveel sites en hoeveel tijd kosten die sites je?

Oh en opereren jullie als een bedrijfje met KVK registratie? Lijkt me dat als je goed gaat verdienen je met belastingdienst te maken krijgt.

OT: Interessante graph:

[ Bericht 9% gewijzigd door VacaLoca op 28-09-2012 21:19:04 ]
pi_117370390
@VacaLoca, ook als je geen gouden bergen verdiend heb je met de belastingdienst te maken.
pi_117371567
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:42 schreef WebBeestje het volgende:
@VacaLoca, ook als je geen gouden bergen verdiend heb je met de belastingdienst te maken.
Uiteraard, ik bedoel meer vanaf welk bedrag het handiger is om het onder een geregistreerd bedrijf te brengen.

Hoe check je trouwens de kwaliteit van de backlinks naar een site? Dus als je competitie bekijkt en er zijn 100 backlinks naar de pagina, wat PR enzo is van de sites die linken
pi_117373269
quote:
Ik zou ik wel even dm willen met de url en stats als het kan. Zat er sowieso al over te denken om een site in de financiele sector op te richten.
pi_117373448
quote:
Hier is nog een geïnteresseerde :)
pi_117373531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:52 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Oh en opereren jullie als een bedrijfje met KVK registratie? Lijkt me dat als je goed gaat verdienen je met belastingdienst te maken krijgt.

Ja ik heb gewoon een onderneming. In principe heb je altijd met de belastingdienst te maken want je moet je inkomen gewoon opgeven. Als particulier onder resultaat uit overige werkzaamheden in de IB.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:02 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Uiteraard, ik bedoel meer vanaf welk bedrag het handiger is om het onder een geregistreerd bedrijf te brengen.
Het is altijd gunstiger om een onderneming te zijn (dus belasting opgeven als winst uit onderneming, niet resultaat uit overige werkzaamheden), maar je mag je niet zomaar een onderneming noemen door alleen in te schrijven.

[ Bericht 21% gewijzigd door YoshiBignose op 28-09-2012 22:46:31 ]
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:21:18 #233
340341 Blester
Membre très utile
pi_117375277
Jongens, stuur me even een DM als je interesse hebt. Neem ik morgen even contact op. Zit nu mobiel dus kan mijn DM even niet aan!
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:23:07 #234
340341 Blester
Membre très utile
pi_117375368
Toch gelukt een DM te sturen!
pi_117383416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja ik heb gewoon een onderneming. In principe heb je altijd met de belastingdienst te maken want je moet je inkomen gewoon opgeven. Als particulier onder resultaat uit overige werkzaamheden in de IB.

[..]

Het is altijd gunstiger om een onderneming te zijn (dus belasting opgeven als winst uit onderneming, niet resultaat uit overige werkzaamheden), maar je mag je niet zomaar een onderneming noemen door alleen in te schrijven.
Wanneer iemand meerdere adverteerders heeft, kan men zich al snel ondernemer noemen voor de inkomstenbelasting. Je hebt dan (onder andere) recht op de MKB-aftrek.

Echt interessant wordt het pas als je meer dan 1225 uur per jaar in je onderneming steekt: dan heb je (mogelijk) recht op de grotere aftrekposten. Ik denk echter dat de meesten hier daar niet aan voldoen...
pi_117385574
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:21 schreef Thvd het volgende:

Echt interessant wordt het pas als je meer dan 1225 uur per jaar in je onderneming steekt: dan heb je (mogelijk) recht op de grotere aftrekposten. Ik denk echter dat de meesten hier daar niet aan voldoen...
Beetje creatief boekhouden. :+
  zaterdag 29 september 2012 @ 13:04:38 #237
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_117385834
Ik ben op dit moment bezig met het opzetten van een YouTube kanaal, eens kijken of we daar wat mee kunnen verdienen!
pi_117386318
Heb ook een paar uur geleden mijn account monetizing aangezet en het gros van mijn video's is inmiddels goedgekeurd. De knaller met ruim 100.000 views per maand is nog pending, maar ik ga er niet vanuit dat die goedgekeurd wordt, is copyright van Disney :+ .
No amount of money ever bought a second of time.
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:19:37 #239
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_117388287
Een ding vind ik wel raar, misschien dat iemand dat weet. Ik heb Partnership aangezet in YouTube en ook bericht gekregen dat alles in orde is en dat ik vanaf nu inkomsten genereer. Ik zie ook netjes advertenties in de video's naar voren komen.

Maar ik heb nergens de koppeling met Adsense gelegd! Ik heb alle stappen gevolgd zoals bijvoorbeeld hier, maar ik kan nergens zien waar ik kan koppelen.

Iemand een idee?
  Moderator zaterdag 29 september 2012 @ 14:22:02 #240
42184 crew  DaMart
pi_117388356
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 september 2012 14:19 schreef JortK het volgende:
Een ding vind ik wel raar, misschien dat iemand dat weet. Ik heb Partnership aangezet in YouTube en ook bericht gekregen dat alles in orde is en dat ik vanaf nu inkomsten genereer. Ik zie ook netjes advertenties in de video's naar voren komen.

Maar ik heb nergens de koppeling met Adsense gelegd! Ik heb alle stappen gevolgd zoals bijvoorbeeld hier, maar ik kan nergens zien waar ik kan koppelen.

Iemand een idee?
Als je rechtsboven op het pijltje naast je gebruikersnaam klikt, kies je 'instelleingen'. Vervolgens kies je bij 'Kanaalinstellingen' 'Inkomsten genereren'. Daar staat een link waar je je Adsense kunt wijzigen.
  zaterdag 29 september 2012 @ 14:48:57 #241
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_117389137
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 14:22 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als je rechtsboven op het pijltje naast je gebruikersnaam klikt, kies je 'instelleingen'. Vervolgens kies je bij 'Kanaalinstellingen' 'Inkomsten genereren'. Daar staat een link waar je je Adsense kunt wijzigen.
Ik zie niets?

zaterdag 29 september 2012 @ 14:58:41 #242
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_117389485

Lol? :D

Met 4 sites trouwens.
pi_117390224
Ik ga deze maand net de 2000 Euro halen lijkt het, zit nu net over de 1900 met nog 1,5 dag te gaan :D

Ben intussen wat video's aan het verplaatsen naar andere kanalen, alles staat wat door-elkaar dus krijg je niet altijd een relevante video te zien als je er één hebt bekeken.
Per kanaal een onderwerp en 1 kanaal voor wat "rommel-video's" is het uiteindelijke doel.

M'n UPC 60/6 werkt nog steeds niet (modem is Docsys 2.0 en dat koste me 2x bellen voor ze daar zelf ook van overtuigd waren) dus uploaden is een "hel", aangezien dat nu met 1,5Mbps gaat.

Jammer dat YouTube nog geen functie heeft om een kanaal-transfer voor een video te doen.
Dat zou een hoop onnodig data-verkeer schelen, ook voor YouTube zelf.
pi_117390554
Ik zit al jaren op Youtube en ik snap nog steeds niet hoe kanalen werken. Is dat nou gewoon een andere naam voor een account, of kan je meerdere kanalen hebben op 1 Youtube account ofzo?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_117390556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:21 schreef Thvd het volgende:

[..]

Wanneer iemand meerdere adverteerders heeft, kan men zich al snel ondernemer noemen voor de inkomstenbelasting. Je hebt dan (onder andere) recht op de MKB-aftrek.

Vertel mij wat :P ik voldoe er wel aan, maar dat komt omdat ik ook nog andere diensten in dezelfde eenmanszaak heb.
  zaterdag 29 september 2012 @ 15:56:47 #247
340341 Blester
Membre très utile
pi_117391195
Ik heb iedereen een DM gestuurd die met mij contact heeft gezocht ivm de website, deze keer niemand vergeten :)
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:23:09 #248
340341 Blester
Membre très utile
pi_117398111
Zó vervelend dit, zeer goede niche gevonden met ruim 18.000 maandelijkse exacte zoekresultaten, natuurlijk weer .nl alleen te koop, waarvan je nu al weet dat ze er duizenden euro's voor gaan vragen. .net wel vrij, die ga ik dus registreren :)
pi_117398232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:23 schreef Blester het volgende:
Zó vervelend dit, zeer goede niche gevonden met ruim 18.000 maandelijkse exacte zoekresultaten, natuurlijk weer .nl alleen te koop, waarvan je nu al weet dat ze er duizenden euro's voor gaan vragen. .net wel vrij, die ga ik dus registreren :)
Vaak kom ik er tijdens het zoeken achter dat het domein is geregistreerd door Hostnet. Vind het een beetje raar dat zo'n partij domeinnamen vasthoud. Misschien zijn ze ooit geregistreerd door klanten van Hostnet en houden ze de interessante na opzegging vast...?
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:27:17 #250
340341 Blester
Membre très utile
pi_117398256
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:26 schreef eaglejohn het volgende:

[..]

Vaak kom ik er tijdens het zoeken achter dat het domein is geregistreerd door Hostnet. Vind het een beetje raar dat zo'n partij domeinnamen vasthoud. Misschien zijn ze ooit geregistreerd door klanten van Hostnet en houden ze de interessante na opzegging vast...?
Ik kom bijna altijd SEDO tegen helaas... Sommige van mijn websites hebben ook een hostnet pagina :P die ligt gewoon nog op de plank tot uitwerken.
pi_117398324
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:27 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik kom bijna altijd SEDO tegen helaas... Sommige van mijn websites hebben ook een hostnet pagina :P die ligt gewoon nog op de plank tot uitwerken.
Dat laatste kan natuurlijk ook ;)
  zaterdag 29 september 2012 @ 19:29:43 #252
340341 Blester
Membre très utile
pi_117398344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:29 schreef eaglejohn het volgende:

[..]

Dat laatste kan natuurlijk ook ;)
Vaak laat ik die domeinen zo lang liggen dat ik er op een gegeven moment geen zin meer in heb :P
pi_117401505
Ik zet alles wat ik wil ontwikkelen maar waar ik nog niet aan toekom sowieso bij Sedo neer. Soms komt er een koper langs die bereid is een behoorlijk bedrag neer te tellen en die kans laat ik liever niet lopen.
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:47:12 #254
340341 Blester
Membre très utile
pi_117401684
Moet zeggen dat ik de reg fee voor domeinen zoals .net, .com .org en .info nog erg vind in vergelijking met .nl. Zeker aangezien ik vaak deze extenties wil registreren, waar toch wat beter na ga denken voordat ik het zomaar koop.
  zaterdag 29 september 2012 @ 21:08:13 #255
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_117402846
haha, ik heb een goede vriend die een geboren Amerikaan is. Hij is sinds een maand werkeloos en volgende maand pas begint hij bij ze nieuwe baas. Hij verveelt zich dood..

Dus.. Is hij nu al onze sites aan het vertalen naar het engels tegen een zeer lage vergoeding.. Onze content wordt dus ff verdubbeld en internationaal :P. We zetten aparte engels takken op, om het een beetje gescheiden te houden. Ik ben benieuwd :)
pi_117405700
Van een EMD (twee woorden) zijn de .nl en .com al bezet. Met de .nl wordt niets gedaan, de .com staat op #3 in Google met Pagerank 3 met 1 backlink, SEO is redelijk (maar kan volgens mij een stuk beter) en de content is matig.

Wat denken jullie; heb je met een alternatief .nl domein (streepje...) kans om hoger dan de .com te komen?
pi_117406073
Ik heb in het algemeen een hekel aan streepjes in domeinnamen. Dan liever wat meer uitgeven aan een exact match, of een goedkoper creatief alternatief.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2012 22:17:08 ]
pi_117406863
Niks mis met 1 streepje, zou ik zeker proberen.
  zaterdag 29 september 2012 @ 22:40:22 #259
340341 Blester
Membre très utile
pi_117407252
.net doen.
pi_117407619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 22:40 schreef Blester het volgende:
.net doen.
Ben benieuwd naar de "waarom" ;)
  zaterdag 29 september 2012 @ 22:55:38 #261
340341 Blester
Membre très utile
pi_117407922
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 22:47 schreef eaglejohn het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de "waarom" ;)
Zit op iPad, kan niet veel typen. In ieder geval beter dan streepje bij .nl
  zaterdag 29 september 2012 @ 23:05:35 #262
68091 borbit
pi_117408285
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:26 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ga deze maand net de 2000 Euro halen lijkt het, zit nu net over de 1900 met nog 1,5 dag te gaan :D

Ben intussen wat video's aan het verplaatsen naar andere kanalen, alles staat wat door-elkaar dus krijg je niet altijd een relevante video te zien als je er één hebt bekeken.
Per kanaal een onderwerp en 1 kanaal voor wat "rommel-video's" is het uiteindelijke doel.

M'n UPC 60/6 werkt nog steeds niet (modem is Docsys 2.0 en dat koste me 2x bellen voor ze daar zelf ook van overtuigd waren) dus uploaden is een "hel", aangezien dat nu met 1,5Mbps gaat.

Jammer dat YouTube nog geen functie heeft om een kanaal-transfer voor een video te doen.
holy fuck 2000 met alleen youtube? Dan zou ik echt stoppen met werken en in een tropisch oord gaan wonen:P Maar hoe kom je aan video's dan? Het is toch niet dat je echt eigen filmpjes op loopt te filmen?
pi_117408393
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 22:55 schreef Blester het volgende:

[..]

Zit op iPad, kan niet veel typen. In ieder geval beter dan streepje bij .nl
domeinen met een streepje werken prima. ik heb zelfs een domein met 3 streepjes en die rankt super.. streepjes worden gewoon gezien als spaties.. Dus als je niet insteekt op branding, maar seo dan werkt t prima...

ergens hierboven zegt iemand een site te zien met pr3 en maar 1 backlink.. dat kan volgens mij helemaal niet...
pi_117409105
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:08 schreef RanTheMan het volgende:

[..]
ergens hierboven zegt iemand een site te zien met pr3 en maar 1 backlink.. dat kan volgens mij helemaal niet...
Sorry, typefoutje... was PR 0
pi_117409255
Daar ging ik al vanuit :P ik denk dat de keuze niet zoveel uitmaakt wat voor domein, die #1 moet je sowieso kunnen verslaan.
pi_117410193
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:05 schreef borbit het volgende:

[..]

holy fuck 2000 met alleen youtube? Dan zou ik echt stoppen met werken en in een tropisch oord gaan wonen:P Maar hoe kom je aan video's dan? Het is toch niet dat je echt eigen filmpjes op loopt te filmen?
Heb een stuk of 80 filmpjes die wat opleveren, een paar gaan erg goed.
  zondag 30 september 2012 @ 00:19:25 #267
68091 borbit
pi_117410918
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 23:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb een stuk of 80 filmpjes die wat opleveren, een paar gaan erg goed.
En wat voor filmpjes gebruik je dan? Kun je gewoon een populaire videoclip uploaden of moet je echt je eigen content gaan maken?
  Moderator zondag 30 september 2012 @ 00:30:21 #268
42184 crew  DaMart
pi_117411263
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 00:19 schreef borbit het volgende:

[..]

En wat voor filmpjes gebruik je dan? Kun je gewoon een populaire videoclip uploaden of moet je echt je eigen content gaan maken?
Om inkomsten te genereren op Youtube moet je alle rechten bezitten op de inhoud (zowel audio als video), of toestemming hebben van de rechthebbende om die inhoud te gebruiken en er geld mee te verdienen.

Eigen content is dus wel vereist. En zelfs als je muziek gebruikt op de achtergrond, waar je toestemming voor hebt van de rechthebbende, dan is de kans groot dat je video maanden later nog steeds niet goedgekeurd is voor het vertonen van advertenties.
  zondag 30 september 2012 @ 02:36:13 #269
68091 borbit
pi_117413911
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 00:30 schreef DaMart het volgende:

[..]

Om inkomsten te genereren op Youtube moet je alle rechten bezitten op de inhoud (zowel audio als video), of toestemming hebben van de rechthebbende om die inhoud te gebruiken en er geld mee te verdienen.

Eigen content is dus wel vereist. En zelfs als je muziek gebruikt op de achtergrond, waar je toestemming voor hebt van de rechthebbende, dan is de kans groot dat je video maanden later nog steeds niet goedgekeurd is voor het vertonen van advertenties.
ja dan blijven dus eigenlijk alleen filmpjes die je zelf hebt gefilmd over? Dan moet je dus ook echt een show maken of iets waar mensen naar willen kijken. Ik ben nu bijvoorbeeld een filmpje van een festival camping aan eht uploaden. Dat kan bijvoorbeeld wel, maar kan niet voorstellen dat er veel mensen naar mijn filmpjes zouden willen kijken ofzo.
pi_117414629
Ik denk ook niet dat veel mensen nog je elfstedentocht2012 website bezoeken :')
pi_117414763
OF WEL?! 8-) :7 B-) :6 :* O+ >:)
pi_117415361
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 03:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk ook niet dat veel mensen nog je elfstedentocht2012 website bezoeken :')
_O- Als je op die link in zijn sig klikt, ben ik bang van niet :D
pi_117415867
Waar is Razor eigenlijk, of is hij helemaal gestopt?
  zondag 30 september 2012 @ 09:35:10 #274
340341 Blester
Membre très utile
pi_117415951
quote:
3s.gif Op zondag 30 september 2012 08:08 schreef fotostarter het volgende:

[..]

_O- Als je op die link in zijn sig klikt, ben ik bang van niet :D
Tja, sommige mensen willen nu eenmaal graag vage websites hosten :)
pi_117417029
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:26 schreef MaGNeT het volgende:

heb je zelfgemaakte filmpjes? geen kans dat je ooit geblokkeerd wordt ivm copyright? ik heb een tv serie geupload, wel een lekker extraatje maar het is wachten op het moment dat ze offline gehaald worden.
  Moderator zondag 30 september 2012 @ 11:05:45 #276
42184 crew  DaMart
pi_117417401
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 10:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

heb je zelfgemaakte filmpjes? geen kans dat je ooit geblokkeerd wordt ivm copyright? ik heb een tv serie geupload, wel een lekker extraatje maar het is wachten op het moment dat ze offline gehaald worden.
Een van mijn Youtubekanalen bestaat ook uit alleen maar filmpjes van een tv-serie, maar Youtube herkent meteen dat ze van Warner Bros zijn. Ze mogen wel blijven staan, maar de optie om inkomsten te genereren is wel uitgeschakeld bij die filmpjes. Aan de ene kant logisch, maar ook wel jammer, want die filmpjes worden tig keer vaker bekeken dan mijn kanaal met eigen materiaal.

Overigens lijkt de enorme drukte op mijn website van de afgelopen week een tijdelijke opleving te zijn geweest. Bezoekersaantallen zakken weer naar het normale niveau en de inkomsten dalen mee.
  zondag 30 september 2012 @ 11:05:53 #277
131603 Afwazig
Serious business
pi_117417403
Youtube is toch ook van Google nu? Geen kans dat het voor je Adsense account gevolgen gaat hebben? Want dat is makkelijk verdienen dan, gewoon dingen uploaden waar een copyright opzit en als het weg wordt gehaald gewoon opnieuw uploaden.
  zondag 30 september 2012 @ 11:22:01 #278
340341 Blester
Membre très utile
pi_117417760
Knip

[ Bericht 59% gewijzigd door Blester op 30-09-2012 12:01:14 ]
pi_117418547
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:05 schreef Afwazig het volgende:
Youtube is toch ook van Google nu? Geen kans dat het voor je Adsense account gevolgen gaat hebben? Want dat is makkelijk verdienen dan, gewoon dingen uploaden waar een copyright opzit en als het weg wordt gehaald gewoon opnieuw uploaden.
je mag 3 "strikes" hebben voordat je account wordt geblokkeerd. zit nu op 1, die al meteen na het uploaden kwam, de andere afleveringen waren vreemd genoeg wel oke. living on the edge! :P
pi_117420174
quote:
Je kan natuurlijk niet oneindig blijven uploaden :)
pi_117420602
Systeemnotificatie
29-09-2012 @ 12:00:01

Je DM-file is door een technische storing stukgegaan. Hierdoor heb je mogelijk DM's gemist. Eventueel gemiste DM's kun je hier teruglezen.

:{

Ik las ergens dat sommige kopieerbeveiligingen voor websites er voor zorgen dat Google je pagina niet meer kan crawlen. Wie heeft hier verstand van want ik wil graag weten of mijn project nog te crawlen is of niet.
pi_117420781
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:15 schreef WebBeestje het volgende:
Systeemnotificatie

Je DM-file is door een technische storing stukgegaan. Hierdoor heb je mogelijk DM's gemist. Eventueel gemiste DM's kun je hier teruglezen.

Ik las ergens dat sommige kopieerbeveiligingen voor websites er voor zorgen dat Google je pagina niet meer kan crawlen. Wie heeft hier verstand van want ik wil graag weten of mijn project nog te crawlen is of niet.
Dat kan je hiermee testen: http://en.wikipedia.org/wiki/Lynx_(web_browser)
  zondag 30 september 2012 @ 13:31:53 #283
131603 Afwazig
Serious business
pi_117421017
Sowieso zie je in webmaster tools dan vanzelf wel crawlfouten.
pi_117421118
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:31 schreef Afwazig het volgende:
Sowieso zie je in webmaster tools dan vanzelf wel crawlfouten.
Daar stikt het sowieso van :( om en nabij de paar honderd. Ik heb er al eens een ict-er naar laten kijken maar het kan geen kwaad. Dat met Lynx kan ik vandaag wel eens gaan testen, er is zeker geen makkelijkere oplossing?
  zondag 30 september 2012 @ 13:45:48 #285
340341 Blester
Membre très utile
pi_117421434
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:15 schreef WebBeestje het volgende:
Systeemnotificatie

Behoor ook nog een reactie van jou te ontvangen.
pi_117421473
@Blester, geen idee waarop maar lees eens wat je net hebt gequote :) al mijn DM's zijn verdwenen.
pi_117421639
:')
  zondag 30 september 2012 @ 14:03:32 #288
340341 Blester
Membre très utile
pi_117421939
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:47 schreef WebBeestje het volgende:
@Blester, geen idee waarop maar lees eens wat je net hebt gequote :) al mijn DM's zijn verdwenen.
Dat toevallig, de vorige keer werd je nog wel zo boos toen ik je berichtje vergat. Maargoed, zie DM.
pi_117423003
quote:
Als je van je YouTube kanaal af wil moet je dat idd doen ;)
Je kanaal krijgt een "bad reputation" na 1 overtreding.
Bij een 2e gelijke overtreding kan je kanaal al dicht gaan, uploaden geblokkeerd of verdiensten voor dat kanaal uitgeschakeld worden.

Dat is geen risico dat ik wil lopen, zeker nu zowel AdSense als YouTube van Google zijn.
pi_117423041
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 10:47 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Alleen zelfgemaakt materiaal.
Materiaal met copyright zal vroeg of laat het einde van je kanaal betekenen.
pi_117423135
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 00:19 schreef borbit het volgende:

[..]

100% eigen content.
pi_117424101
Filmpjes van m'n goudvis zijn echter niet heel boeiend. :(
pi_117424747
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:08 schreef Drawer het volgende:
Filmpjes van m'n goudvis zijn echter niet heel boeiend. :(
Dat is het gekke met YouTube.
Als jij er iets van kan maken waar anderen wél naar kijken dan is een goudvis boeiend.

Geef het als titel "The thoughts of my goldfish", zet er wat grappige (of deprimerende goudvis) tekstballonen boven alsof je z'n gedachten leest en voor je het weet loop je binnen. Of niet...

Verplaats je in de kijker. Waar zoek jij op? Wat vind jij leuk? Waarom zou je jouw video aanklikken of waarom niet? Zo werkt dat, ongeveer, geloof ik...

Ik heb filmpjes waar uren werk in zit met 500 views en een filmpje waar ik een kwartiertje werk aan had en inmiddels >900.000 views.
Zeg jij het maar...

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-09-2012 15:36:03 ]
pi_117425018
Hoe zit het eigenlijk met gameplay vids?
pi_117425045
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 15:35 schreef Drawer het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met gameplay vids?
Moet je ook de rechten/toestemming hebben van de makers.
Plaatsen zonder inkomsten gaat meestal wel goed, zodra je inkomsten aanzet moet je ook echt kunnen aantonen dat je toestemming hebt.

Ik heb ook software-tutorials gemaakt. Sommigen zijn geaccepteerd, anderen geweigerd.
pi_117430383
Als ik met gerichte zoekopdrachten een nieuwe pagina kan vinden via Google dan kan ik er toch vanuit gaan dat Google mijn project nog steeds kan crawlen?

Maandrecord is weer dik verbeterd met ongeveer 25% en de actielijst is nog vol genoeg voor heel oktober :)
  zondag 30 september 2012 @ 19:48:00 #297
340341 Blester
Membre très utile
pi_117434770
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 18:04 schreef WebBeestje het volgende:
Als ik met gerichte zoekopdrachten een nieuwe pagina kan vinden via Google dan kan ik er toch vanuit gaan dat Google mijn project nog steeds kan crawlen?

Maandrecord is weer dik verbeterd met ongeveer 25% en de actielijst is nog vol genoeg voor heel oktober :)
Ik heb je een nieuwe DM gestuurd....
pi_117435003
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 18:04 schreef WebBeestje het volgende:

Ik mag ook niet klagen, ruim 100% meer dan vorige maand.
Alleen de laatste 2 dagen vallen erg tegen.
Meer mensen last van?
pi_117435210
Ik ook een persoonlijk recordje: ¤ 550+ 8-)
pi_117435277
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ook een persoonlijk recordje: ¤ 550+ 8-)
Nogmaals, met hoeveel sites? :)
pi_117435466
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 19:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik mag ook niet klagen, ruim 100% meer dan vorige maand.
Alleen de laatste 2 dagen vallen erg tegen.
Meer mensen last van?
Vandaag en gisteren vallen de inkomsten ook wat tegen maar morgen de start van een nieuwe maand :)

@Blester, ik kijk thuis even want zit nu vanaf een smartphone te pielen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')