abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117267610
Ok, ik heb ooit een foto gemaakt van een stadion en op onze fansite geplaatst, die gebruikte De Graafschap jaren lang op hun site. Ik heb toen een mailtje gestuurd dat we niet lullig wilden doen met een rechtzaak of factuur ofzo. Of ze misschien een gepast bedrag (wij dachten aan enkele tientjes) op de stichting supporters vereniging wilden storten van ons. De dag erna was de foto van hun site verdwenen en hebben nooit een mailtje of een bedrag gehad.

Ik zou hier dus in principe achteraan moeten gaan? Ik vind dat zo kinderachtig. Het kost mij toch niets of die foto daar op staat of niet. Behalve dan dat ik destijds speciaal naar het stadion was gereden om foto's te maken voor onze fansite.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:53:37 #77
131603 Afwazig
Serious business
pi_117267693
Ach fotografen en artiesten (en instanties zoals BREIN) maken gewoon gretig misbruik van het auteurs- en portretrecht wat sinds de komst van het internet hopeloos verouderd is. Maar dat komt wel goed, die wetten worden nog wel aangepast en dan moeten ze net zoals de rest van wereld gewoon creatief zijn en meegaan met hun tijd.

Maar dit is een discussie voor een ander topic :P.
pi_117267887
Inderdaad, één of andere bullshit auteursrechten wet uit 1920 werkt gewoon echt niet meer nu met het internet. Nieuwsbericht kopiëren incl. bronvermelding mogen ze dus ¤500 ofzo voor vragen. Iedereen linkt en kopieert van elkaar. In principe overtreedt Google ook auteursrechtenwetten door al die afbeeldingen zo te publiceren lijkt me... maar daar gaan mensen natuurlijk niet tegen klagen want dan word je uit Google verwijderd haha.
Facts don't care about your feelings
pi_117269954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, één of andere bullshit auteursrechten wet uit 1920 werkt gewoon echt niet meer nu met het internet. Nieuwsbericht kopiëren incl. bronvermelding mogen ze dus ¤500 ofzo voor vragen. Iedereen linkt en kopieert van elkaar. In principe overtreedt Google ook auteursrechtenwetten door al die afbeeldingen zo te publiceren lijkt me... maar daar gaan mensen natuurlijk niet tegen klagen want dan word je uit Google verwijderd haha.
Waarschijnlijk heeft dat wel met de voorwaarden te maken. Als jij een website hebt dan kun je er voor kiezen of je hem door Google laat indexeren of niet. Bovendien verwijst Google je altijd door naar jouw eigen website, ze plaatsen het niet zozeer op hun eigen website.
pi_117270076
Dat is imo nog erger. Deeplinken dus voor eigen succes.
pi_117270096
Je ziet bij Google Afbeeldingen toch gewoon afbeeldingen? Je kunt er misschien wel voor kiezen, maar het wordt (zonder dat het wordt gevraagd) gewoon geïndexeerd.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:16:14 #82
131603 Afwazig
Serious business
pi_117270152
Je hebt natuurlijk zelf in de hand of dingen worden geïndexeerd of niet, maar het is wel zo dat standaard alles geïndexeerd wordt ja.
pi_117270186
Ik weet het ook niet hoor, gaf alleen wat suggesties waarom het geoorloofd zou kunnen zijn.
pi_117270374
Ja maar het gaat om het principe. Wanneer ben je een auteur en wanneer kan je nou copyright claimen op een artikel? Als ik een nieuwsbericht neerzet mag niemand dat dus gebruiken, of een zelf gemaakte foto. Dus in principe heb ik nu ook alle rechten op het bericht dat ik hier neerzet?

De avatars van iedereen zijn ook vaak foto's gewoon van internet. Gaan ze Fok aanklagen dat iemand hun foto gebruikt?

Dit soort dingen die in een wet van 100 jaar geleden staan werken gewoon met het internet heel anders dus die wet moet worden vernieuwd. Maar goed is idd niet echt adsense gerelateerd dit :P
pi_117272867
Een site over Windows 8, wat denken jullie, win8.nl of windows-8.nl? Gaat niet om windows 8, maar om iets soortgelijks btw.

Als het bekend wordt heb je meer aan een korte naam, maar zoekmachine gewijs lijkt een streepje beter of niet?
  woensdag 26 september 2012 @ 14:31:46 #86
131603 Afwazig
Serious business
pi_117272957
Ik had denk ik win8.nl gedaan. Ten eerste vanwege een merknaam claim van Microsoft en ten 2e zijn keyword URL's veel minder belangrijk geworden dan ze waren. Het helpt nog wel ja maar met goede URL's en content doe win8 het prima.
  woensdag 26 september 2012 @ 14:32:48 #87
131603 Afwazig
Serious business
pi_117272993
Je kan overigens ook beide doen en er één een 301 redirect geven.
pi_117273164
http://windows8-info.nl/ deze scoort relatief hoog, met een bullshit naam.
pi_117273648
CTR is vandaag bedroevend laag maar het komt bij mij wel vaker voor dat het in de avonduren omhoog schiet. Zouden de pageviews wel up to date zijn en de clicks niet?
pi_117274575
Ik las hier over market samurai, maar de website daarvan en andere zoekresultaten zijn erg schreeuwerig met FREE, BONUS, DISCOUNT, GET NOW etc. dat het me eerder afschrikt dan overtuigd. Ik zie dat er een trial is en dat product normaal $149 kost, jullie hebben het gekocht?
pi_117274732
Inderdaad een schreeuwerige website, maar het programma werkt goed. Wat maakt het uit of het gekocht is of niet? Je kan de trial toch proberen en kijken of je het interessant vindt?
  woensdag 26 september 2012 @ 16:27:42 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_117277168
Hmmm, dit is vreemd. Bij een van mijn websites staan al ruim 3/4 weken backlinks op verschillende websites (linkpartners e.d.) en deze pagina's zijn allemaal in Google geindexeerd (confirmed) en SEO Spyglass geeft nog steeds 0 backlinks aan...
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_117278356
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress? :)
pi_117279350
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress?
(werkt nog best goed)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:55 schreef WebBeestje het volgende:
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress? :)
en anders is er altijd wel een andere weg...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117279755
Sites met anti copy/paste zijn imo bloedirritant. Niet goed voor herhaalbezoeken denk ik. Mensen die echt content willen jatten vinden idd wel een andere weg (source code oid)
pi_117279827
Inderdaad ik vind dat ook irritant. Doe dan zoals je bij sommige sites ziet, als je iets kopieert komt er een link bij met: lees het volledige artikel hier blablabla.
pi_117280132
maar even serieus, WB, ik zie nergens in je hele project dermate content dat het beschermd dient te worden.. Tenzij het over je ABC gaat, maar die is maar tot de A ingevuld.. Verder heb je alleen dagberichten, dus die zijn morgen alweer achterhaald in jouw branche lijkt mij
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117280203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad ik vind dat ook irritant. Doe dan zoals je bij sommige sites ziet, als je iets kopieert komt er een link bij met: lees het volledige artikel hier blablabla.
Ja of rechtermuisknop uitgeschakeld. Soms wil je gewoon even een plaatje of stukje tekst doorsturen via MSN of gTalk.

Mijn nieuwe site is trouwens opgeleverd, kan er ook al op, alleen het DNS is nog niet rond, dus het domein werkt nog niet, hopelijk vanavond wel, anders morgenvroeg.
pi_117280367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja of rechtermuisknop uitgeschakeld. Soms wil je gewoon even een plaatje of stukje tekst doorsturen via MSN of gTalk.

Mijn nieuwe site is trouwens opgeleverd, kan er ook al op, alleen het DNS is nog niet rond, dus het domein werkt nog niet, hopelijk vanavond wel, anders morgenvroeg.
Is jouw strategie om zoveel mogelijk sites te lanceren waar je met zo min mogelijk tijd de investering kan terugverdienen? Nog tips voor goedkope domeins?
pi_117280583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:46 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
Nog tips voor goedkope domeins?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')