abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:10:47 #51
340341 Blester
Membre très utile
pi_117246872
Zit met een leuk nieuw concept maar hier heb ik een redelijk simpel concept voor nodig.

Zoiets als dit: http://www.tripcast.nl/index.php/routeplanner

Iemand enig idee of dit script ergens op het internet rondzwerft of dat het eventueel makkelijk zelf te maken is? (lees: laten maken)

Hoort niet echt in het AdSense topic thuis, maargoed.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_117249777
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:10 schreef Blester het volgende:
Zit met een leuk nieuw concept maar hier heb ik een redelijk simpel concept voor nodig.

Zoiets als dit: http://www.tripcast.nl/index.php/routeplanner

Iemand enig idee of dit script ergens op het internet rondzwerft of dat het eventueel makkelijk zelf te maken is? (lees: laten maken)

Hoort niet echt in het AdSense topic thuis, maargoed.
Gewoon google maps dus. Weet niet of het er is maar het zal niet gemakkelijk zijn ;)
pi_117250347
Je bedoelt een routeplanner? :')
pi_117251109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:15 schreef Drawer het volgende:
Je bedoelt een routeplanner? :')
Wat is dat? :')
pi_117251797
Mijn Adsense app werkt niet meer, iemand met hetzelfde probleem?
pi_117251940
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:42 schreef WebBeestje het volgende:
Mijn Adsense app werkt niet meer, iemand met hetzelfde probleem?
Nope, works.

Dat concept van een concept idee met die routeplanner is echt achterhaald, gewoon Google Maps.
pi_117253157
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:44 schreef JDx het volgende:

[..]

Nope, works.
Ik denk dat er dan een korte storing was, in een paar uur tijd een verdubbeling in clicks. Schiet me nog wat te binnen voor mijn actielijstje, morgenmiddag eens aan beginnen maar elke dag komt er wel wat bij.

Ik ben wel eens benieuwd wat hier in totaal verdiend wordt, volgens mij een leuk bedragje :)
pi_117254517
DANK!

Zou iemand even op 1 van deze links willen klikken? Maakt niet uit welke, doet niks, verdien er niets mee, alleen even kijken of hij de kliks bijhoudt in mijn database.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:30:53 #59
131603 Afwazig
Serious business
pi_117254657
Heb er een paar geklikt.
pi_117254667
Thanks, werkt dus niet haha.
pi_117254707
Nog 1x?

Thanks!
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:32:36 #62
131603 Afwazig
Serious business
pi_117255178
Waar moet ik klikken? Ik snap niks van! :S

:+
pi_117255419
Ik denk dat ik vraag naar de bekende weg maar ik heb één pagina zonder content maar die wel veel gebruikt wordt, het gaat om een chatbox. Heeft iemand een idee hoe ik daar toch Adsense op kan plaatsen zonder dat er content op staat? Misschien moet ik op één of andere manier toch een beetje content bij plaatsen :)
pi_117255590
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:41 schreef Drawer het volgende:
Waar moet ik klikken? Ik snap niks van! :S

:+
Sorry, dat is nu onduidelijk inderdaad, heb de link weggehaald, omdat iemand al geklikt had.
pi_117256213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:46 schreef WebBeestje het volgende:
Ik denk dat ik vraag naar de bekende weg maar ik heb één pagina zonder content maar die wel veel gebruikt wordt, het gaat om een chatbox. Heeft iemand een idee hoe ik daar toch Adsense op kan plaatsen zonder dat er content op staat? Misschien moet ik op één of andere manier toch een beetje content bij plaatsen :)
Ik heb nog nooit problemen gehad hiermee. Maar probeer anders eens content in een div te zetten met visibility: none; ?
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:25:47 #67
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_117257603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:07 schreef DuracellPower het volgende:
heeft iemand hier ervaring met daisycon?
Persoonlijk gebruik ik liever Tradetracker, veel overzichtelijker.
pi_117257698
Aangezien ik de laatste tijd relatief veel vrije tijd heb, zat ik eraan te denken om ook eens een niche site te beginnen. Nu vroeg ik me af of jullie een 'minimum' aantal zoekopdrachten per maand aanhouden als je gaat rondneuzen over de populariteit over het onderwerp (keyword tool)?
  woensdag 26 september 2012 @ 07:52:01 #69
340341 Blester
Membre très utile
pi_117262452
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:28 schreef dirkjo het volgende:
Aangezien ik de laatste tijd relatief veel vrije tijd heb, zat ik eraan te denken om ook eens een niche site te beginnen. Nu vroeg ik me af of jullie een 'minimum' aantal zoekopdrachten per maand aanhouden als je gaat rondneuzen over de populariteit over het onderwerp (keyword tool)?
Minimaal 3000 lokale exacte searches met concurrentie laag, CPC van rond de ¤0,40. Zoiets is altijd wel redelijk goed voor een kleine website. Ik bezit alleen websites met 10.000 exacte lokale searches met lage concurrentie en top 5 e.d.
pi_117264770
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Minimaal 3000 lokale exacte searches met concurrentie laag, CPC van rond de ¤0,40. Zoiets is altijd wel redelijk goed voor een kleine website. Ik bezit alleen websites met 10.000 exacte lokale searches met lage concurrentie en top 5 e.d.
En dan geen fuck verdienen? Je doet iets serieus heel erg mis.
@dirkjo: Het ligt net aan de niche. Ik doe het altijd op gevoel. Sommige sites van mij hebben maar 50 bezoekers maar het zijn gerichte bezoekers. Dus ik heb daar bijna elke dag wel een koper. ( affiliate ). Ik beheer daarnaast ook een grote ondertitelsite maar die levert geen fuck op met rond de 4000 bezoekers per dag :D Ligt dus een beetje aan je niche.

En gebruik market samurai naast je google keyword tool.
pi_117264893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:03 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

En dan geen fuck verdienen? Je doet iets serieus heel erg mis.
@dirkjo: Het ligt net aan de niche. Ik doe het altijd op gevoel. Sommige sites van mij hebben maar 50 bezoekers maar het zijn gerichte bezoekers. Dus ik heb daar bijna elke dag wel een koper. ( affiliate ). Ik beheer daarnaast ook een grote ondertitelsite maar die levert geen fuck op met rond de 4000 bezoekers per dag :D Ligt dus een beetje aan je niche.

En gebruik market samurai naast je google keyword tool.
Ik gebruik ook market samurai; fijne tool is dat.

@quote; misschien wat geld in google adwords stoppen?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_117265638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:59 schreef Drawer het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit problemen gehad hiermee. Maar probeer anders eens content in een div te zetten met visibility: none; ?
Volgens mij mag Adsense alleen op pagina's geplaatst worden waar ook content staat dus een chatbox valt er dan buiten. Op zich jammer want dat zou denk ik wel aardig lopen :) Dat met content in een div zetten zegt mij niks :@
pi_117266992
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef Afwazig het volgende:
Daarnaast ook uitkijken voor foto's die je via Google vindt en op je site plaatst. Zijn ook talloze voorbeelden van fotografen die kleine blogjes duizenden euro's laten betalen. En die mafkezen staan nog in hun recht ook, dus moet je gewoon aftikken.

Mooi voorbeeld hier: http://ombudsman.vara.nl/(...)dc246f4bca100c50d096
Dat is niet zo raar, je steelt hun content en verdient er geld mee!
  woensdag 26 september 2012 @ 11:36:41 #74
131603 Afwazig
Serious business
pi_117267189
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:29 schreef Quintenajax het volgende:

[..]

Dat is niet zo raar, je steelt hun content en verdient er geld mee!
Prima. Maar dan moet het wel binnen proporties blijven. Stel ik plaats een kleine thumbnail van een foto van Cruijff linksboven mijn bericht op mijn non-commerciële blog. Moet ik dan 4000 euro aftikken?

Lees het bericht anders even. Die jongen van 15 verdiende er geen geld mee, kreeg niet eens een waarschuwing maar moest gelijk betalen. En nu ga jij mij vertellen dan dit logisch is? Ga fietsen.

Overigens nog even over de dubbele content met betrekking op nieuwsberichten:

quote:
Duplicate content is an in-depth issue because of the different circumstances that lead to it. As such, search engines have a level of leniency for copied content depending on how it is used and the level of content being duplicated. For example, a website reproducing a news article, a snippet from a guide, shared review information etc. is accepted as duplicate but will not incur penalties because the volume of content maybe low, or that the type of content is common for sharing.
pi_117267501
quote:
2s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:36 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Prima. Maar dan moet het wel binnen proporties blijven. Stel ik plaats een kleine thumbnail van een foto van Cruijff linksboven mijn bericht op mijn non-commerciële blog. Moet ik dan 4000 euro aftikken?

Lees het bericht anders even. Die jongen van 15 verdiende er geen geld mee, kreeg niet eens een waarschuwing maar moest gelijk betalen. En nu ga jij mij vertellen dan dit logisch is? Ga fietsen.

Overigens nog even over de dubbele content met betrekking op nieuwsberichten:

[..]

Over de boetes vind ik een ander verhaal.
Maar dan nog steeds geldt dat je gebruik maakt van iemand anders zijn content. Ik moet voor een voetbalsite 180 euro per maand betalen om foto's te mogen gebruiken van Vi Images.
pi_117267610
Ok, ik heb ooit een foto gemaakt van een stadion en op onze fansite geplaatst, die gebruikte De Graafschap jaren lang op hun site. Ik heb toen een mailtje gestuurd dat we niet lullig wilden doen met een rechtzaak of factuur ofzo. Of ze misschien een gepast bedrag (wij dachten aan enkele tientjes) op de stichting supporters vereniging wilden storten van ons. De dag erna was de foto van hun site verdwenen en hebben nooit een mailtje of een bedrag gehad.

Ik zou hier dus in principe achteraan moeten gaan? Ik vind dat zo kinderachtig. Het kost mij toch niets of die foto daar op staat of niet. Behalve dan dat ik destijds speciaal naar het stadion was gereden om foto's te maken voor onze fansite.
  woensdag 26 september 2012 @ 11:53:37 #77
131603 Afwazig
Serious business
pi_117267693
Ach fotografen en artiesten (en instanties zoals BREIN) maken gewoon gretig misbruik van het auteurs- en portretrecht wat sinds de komst van het internet hopeloos verouderd is. Maar dat komt wel goed, die wetten worden nog wel aangepast en dan moeten ze net zoals de rest van wereld gewoon creatief zijn en meegaan met hun tijd.

Maar dit is een discussie voor een ander topic :P.
pi_117267887
Inderdaad, één of andere bullshit auteursrechten wet uit 1920 werkt gewoon echt niet meer nu met het internet. Nieuwsbericht kopiëren incl. bronvermelding mogen ze dus ¤500 ofzo voor vragen. Iedereen linkt en kopieert van elkaar. In principe overtreedt Google ook auteursrechtenwetten door al die afbeeldingen zo te publiceren lijkt me... maar daar gaan mensen natuurlijk niet tegen klagen want dan word je uit Google verwijderd haha.
Facts don't care about your feelings
pi_117269954
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, één of andere bullshit auteursrechten wet uit 1920 werkt gewoon echt niet meer nu met het internet. Nieuwsbericht kopiëren incl. bronvermelding mogen ze dus ¤500 ofzo voor vragen. Iedereen linkt en kopieert van elkaar. In principe overtreedt Google ook auteursrechtenwetten door al die afbeeldingen zo te publiceren lijkt me... maar daar gaan mensen natuurlijk niet tegen klagen want dan word je uit Google verwijderd haha.
Waarschijnlijk heeft dat wel met de voorwaarden te maken. Als jij een website hebt dan kun je er voor kiezen of je hem door Google laat indexeren of niet. Bovendien verwijst Google je altijd door naar jouw eigen website, ze plaatsen het niet zozeer op hun eigen website.
pi_117270076
Dat is imo nog erger. Deeplinken dus voor eigen succes.
pi_117270096
Je ziet bij Google Afbeeldingen toch gewoon afbeeldingen? Je kunt er misschien wel voor kiezen, maar het wordt (zonder dat het wordt gevraagd) gewoon geïndexeerd.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:16:14 #82
131603 Afwazig
Serious business
pi_117270152
Je hebt natuurlijk zelf in de hand of dingen worden geïndexeerd of niet, maar het is wel zo dat standaard alles geïndexeerd wordt ja.
pi_117270186
Ik weet het ook niet hoor, gaf alleen wat suggesties waarom het geoorloofd zou kunnen zijn.
pi_117270374
Ja maar het gaat om het principe. Wanneer ben je een auteur en wanneer kan je nou copyright claimen op een artikel? Als ik een nieuwsbericht neerzet mag niemand dat dus gebruiken, of een zelf gemaakte foto. Dus in principe heb ik nu ook alle rechten op het bericht dat ik hier neerzet?

De avatars van iedereen zijn ook vaak foto's gewoon van internet. Gaan ze Fok aanklagen dat iemand hun foto gebruikt?

Dit soort dingen die in een wet van 100 jaar geleden staan werken gewoon met het internet heel anders dus die wet moet worden vernieuwd. Maar goed is idd niet echt adsense gerelateerd dit :P
pi_117272867
Een site over Windows 8, wat denken jullie, win8.nl of windows-8.nl? Gaat niet om windows 8, maar om iets soortgelijks btw.

Als het bekend wordt heb je meer aan een korte naam, maar zoekmachine gewijs lijkt een streepje beter of niet?
  woensdag 26 september 2012 @ 14:31:46 #86
131603 Afwazig
Serious business
pi_117272957
Ik had denk ik win8.nl gedaan. Ten eerste vanwege een merknaam claim van Microsoft en ten 2e zijn keyword URL's veel minder belangrijk geworden dan ze waren. Het helpt nog wel ja maar met goede URL's en content doe win8 het prima.
  woensdag 26 september 2012 @ 14:32:48 #87
131603 Afwazig
Serious business
pi_117272993
Je kan overigens ook beide doen en er één een 301 redirect geven.
pi_117273164
http://windows8-info.nl/ deze scoort relatief hoog, met een bullshit naam.
pi_117273648
CTR is vandaag bedroevend laag maar het komt bij mij wel vaker voor dat het in de avonduren omhoog schiet. Zouden de pageviews wel up to date zijn en de clicks niet?
pi_117274575
Ik las hier over market samurai, maar de website daarvan en andere zoekresultaten zijn erg schreeuwerig met FREE, BONUS, DISCOUNT, GET NOW etc. dat het me eerder afschrikt dan overtuigd. Ik zie dat er een trial is en dat product normaal $149 kost, jullie hebben het gekocht?
pi_117274732
Inderdaad een schreeuwerige website, maar het programma werkt goed. Wat maakt het uit of het gekocht is of niet? Je kan de trial toch proberen en kijken of je het interessant vindt?
  woensdag 26 september 2012 @ 16:27:42 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_117277168
Hmmm, dit is vreemd. Bij een van mijn websites staan al ruim 3/4 weken backlinks op verschillende websites (linkpartners e.d.) en deze pagina's zijn allemaal in Google geindexeerd (confirmed) en SEO Spyglass geeft nog steeds 0 backlinks aan...
pi_117278356
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress? :)
pi_117279350
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress?
(werkt nog best goed)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:55 schreef WebBeestje het volgende:
Heeft iemand ervaring met een goede anti copy-paste plugin voor Wordpress? :)
en anders is er altijd wel een andere weg...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117279755
Sites met anti copy/paste zijn imo bloedirritant. Niet goed voor herhaalbezoeken denk ik. Mensen die echt content willen jatten vinden idd wel een andere weg (source code oid)
pi_117279827
Inderdaad ik vind dat ook irritant. Doe dan zoals je bij sommige sites ziet, als je iets kopieert komt er een link bij met: lees het volledige artikel hier blablabla.
pi_117280132
maar even serieus, WB, ik zie nergens in je hele project dermate content dat het beschermd dient te worden.. Tenzij het over je ABC gaat, maar die is maar tot de A ingevuld.. Verder heb je alleen dagberichten, dus die zijn morgen alweer achterhaald in jouw branche lijkt mij
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117280203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad ik vind dat ook irritant. Doe dan zoals je bij sommige sites ziet, als je iets kopieert komt er een link bij met: lees het volledige artikel hier blablabla.
Ja of rechtermuisknop uitgeschakeld. Soms wil je gewoon even een plaatje of stukje tekst doorsturen via MSN of gTalk.

Mijn nieuwe site is trouwens opgeleverd, kan er ook al op, alleen het DNS is nog niet rond, dus het domein werkt nog niet, hopelijk vanavond wel, anders morgenvroeg.
pi_117280367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja of rechtermuisknop uitgeschakeld. Soms wil je gewoon even een plaatje of stukje tekst doorsturen via MSN of gTalk.

Mijn nieuwe site is trouwens opgeleverd, kan er ook al op, alleen het DNS is nog niet rond, dus het domein werkt nog niet, hopelijk vanavond wel, anders morgenvroeg.
Is jouw strategie om zoveel mogelijk sites te lanceren waar je met zo min mogelijk tijd de investering kan terugverdienen? Nog tips voor goedkope domeins?
pi_117280583
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:46 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
Nog tips voor goedkope domeins?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')